Evoluce, aneb jaká byla vaše cesta k "vysokozdvihým" strojům

132 nepřečtených
  • Meneldor

    Rady zkušenějších tady často zaznívají: vybíráš fulla a chceš jak dlouhé vyjížďky, tak trochu blbnutí, trochu skoček? Bydlíž poblíž kopců? Ber 150mm, klidně 160 zdvih!

    A je to svatá pravda. (alespoň u mě)

    Tak by mě zajímalo, jestli jste byli tak blbí (nebo moudří) jako já, a pořídili si například 100, 120mm bike, aby vás už konečně nasměroval k prozření – AM / EN / případně FR

    Dost se tu řeší výběr fulla, tak by to mohlo i někomu pomoct (ikdyž si myslím že u dost lidí tahle mezičlánková evoluce, jako u mě, proběhne)

    Anketa: Měli jste "mezičlánek" (full) na cestě k AM / EN

    Ano
    9x
    22%
    0 0
    • Lister  

      Jsem retardovaný, ještě jsem tam nedospěl.

      Moje evoluce – rok 2000 totál ocelové HT se semislikama – a jak jsem na tom blbnul. V roce 2002 první odpružená vidlice 80mm, 2005 nové kolo – už moderní HT se 120mm vidlicí. 2007 přesedlání na fulla 120mm, který mám dodnes.

      Záleží, jak člověk jezdí a tak není 150mm jako 150mm. Těch 120mm by mi asi stačilo, protože mám rád, když to jede, ale máš pravdu, že příští kolo už bude zase o fous výše – ale opět to nebude žádné enduro, ale lehké XCčko.

      0 0
    • Blackbiker  

      hele trochu jinak:já šel rovnou z pevňáka na Reigna 150mm(že to bude stačit), samo jsem tehdy věděl velké nic o tomto, poslechl sílu BF o XL velikosti, což vzhledem ke 2ma metrům se zdálo dobrou volbou. Jenže začal myslet víc na technické ježdění, bajk komplet překopán na EN/FR machinu. Jen rám 21,5 palce na tech ježdění totál nevhodnej, po roce stavba SC VP free, zatím držák a vhodnej bajk na srandy dolekopcom v terénu i parcích. Reign už rok nejezdí…takže u mne tolik. Za rok bude ortodox DH machina, Vp free bude předělán z „DH modu“ na FR mod s jednobrejlí. Toť můj vývoj během 4 let:-) PS: samo rozhoduje kde bydlíš a jaké máš možnosti ježdění a komunitu bajkerů s kterou se stýkáš. Ps:zůstat v Beskydech ušetřil bych majlant(ale i o mnoho přišel) PS: to „prozření“ se mi líbí-jasný, vím kam bajkově patřím a co mne naplňuje:-)

      0 0
    • Meneldor  

      kua špatně sem zahlasoval, a na vlastním vlákně… Jinak zapomněl jsem tam dopsat že hodně lidí tady ještě nedošlo do cíle a ani o tom neví :)

      0 0
      • Blackbiker  

        ty to taky ještě nevíš, ale budeš potřebovat jednou 1 bajk na Beskydy a druhej na vyšší level:-). Ale nic nenutím-je to jen evoluční teorie-muhehe

        0 0
        • Meneldor  

          chtěl jsem opáčit že na mou výšku 192cm se extra parky a DH nehodí, ale pak jsem si uvědomil tvoje míry, tak radši počkám jestli mě to nahodou nechytne:)

          0 0
          • Blackbiker  

            no my velcí to nemáme jednoduché, ale úspěšně s tím bojujeme. Vždy mi „Dhčka“ říkaly: co si stěžuješ na výšku. Steve Peat má taky 2 metry a jak jezdí-no já vím, že je o dost menší:-) „pouhých“ 190,5 cm, má to kluk jednodužší-a hlavně má ten skill chacha

            Ps: bikepark si zkus někdy posléze, až poznáš co je full:-)

            0 0
            • ZuzicK  

              A co my malí a ještě menší? Co bysme měli říkat my?

              0 0
              • Meneldor  

                že můžete mít lehčí kolo :p

                0 0
              • Blackbiker  

                prostě malí mají jednodužší ovládání svého těla a i menší ovladatelnější bajk, jen v tomhle to je, takže mají nespornou výhodu oproti třeba mne, jezdí se jim o moc líp, mají jinde těžiště, zkuste si vylézt někdy na chůdy, hlavu ve dvou metrech a uvidíte jaká je to sranda:-).

                Ps: s kolem je to zcela jednozančná věc na technické ježdění-menší rám-větší ovladatelnost, mini(S) rám=paráda

                0 0
                • ZuzicK  

                  Vidíš u sebe jen nevýhody, u ostatních výhody :-) Přiznej si to.

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    to vůbec, mám to na háku že mám hrát spíš volejbal, bajk je víc:-), i když zimní přestávka: je jasné co budu dělat-blokovat jakýkoliv útok nad vysokou sítí-muhehe

                    0 0
                • Tomínos  

                  zase bys měl mít větši přehled o trati… :-)

                  0 0
                • cat  

                  Podle toho co myslis tim technickym jezdenim, treba na DH mini S ram s tvou vyskou ee.

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    tak to je snad jasný:-), špatně jsi pochopil:-) S rám pro výškově adekvátní postavy:-)

                    0 0
                • Medunka  

                  Co je malé, to je milé…

                  akorát ty kola vypadaj hnusně, protože všecky komponenty tam jsou naplácaný na minimu místa :-)

                  0 0
            • Sandrushe  

              Hm ted jsem googlila a on ma opravdu jen 190cm 8–0 to nechapu. Na videu to vzdy za kazdych okolnosti vypada, ze musi mit pres dva metry. Asi jezdi maly bike, a kolem nej se vzdy vyskytuji jen mali lide. Prisla jsem o iluzi, v niz jsem dosud zila :D

              0 0
              • Blackbiker  

                Steve Peat je prostě pro mne malej!:-),rozhodně těžistě má o mnoho níž než já, mám moc dlouhý nohy. Jezdí klasiku autobus kolo-velký Lko

                0 0
    • Kubiczech  

      Já měl před 150mm fullem jen cross. Podle mě je ale ona rada jít rovnou do vyšších zdvihů pěkná blbost a všichni, kdo ji poslechli mohou být rádi, že jim to náhodou sedlo. Osobně jsem si k fullu postavil ještě XC pevňáka a většinu kilometrů jezdím na něm. Do vysokých zdvihů znovu nepůjdu.

      0 0
      • nox159  

        za par supu koupim ten ram kdyz ho nemas k nicemu :)

        0 0
        • Atilla  

          To je hrocení kvůli jednočepu a pak by ho bral všema deseti. Ty už to fakt nehul, páč ti to nedělá dobře.

          0 0
          • Blackbiker  

            Atilla klííd:-), hele raděj se pochlub ty svou evoluční teorií, protože si myslím, že zrovna u tebe to bude zajímavé, ať ti to lítá draku!

            0 0
            • Atilla  

              Je, já jsem v klidu, ale koho má furt bavit dělat :)?

              RMX( za barákem bikroska, ale nikdy mi to nešlo), pak jedno z prvních horských kol rok 91(šílené barvy od žluté po růžovou), potom na půjčeném fullu velká tlama asi ve 13 letech (vyražené zuby, zlomené zápěstí, těžký otřes mozku…) a dlouho nic. Pak jsem si koupil amulet fiction, že se občas projedu. Jezdil jsem každý den a kolo to nezvádlo. Další duncon pitbull se Z1 150mm, RB monster AM 150/140 ( jak jsem ho viděl, tak mi bylo jasné, že si budem rozumět) + specialized P3, RB dragster.

              Vždycky jsem věděl, že mě bude bavit terén. Silnici jsem nesnášel a nesnáším do dnes a radši skočím 5m drop než abych jel po silnici 50km protože mi to příjde především nebezpečné a pak hrozně nudné.

              0 0
          • nox159  

            ja nehrotim nic :) a uz jsem nekde psal ze kdyby byla IQ6 s foxem v brutal finishi za 10–15k tak bych ho vzal… :)

            0 0
        • Kubiczech  

          Promiň, Superior moc nemusím a pár bych asi ani neuživil. Pár volů bys neměl? (:

          0 0
      • DaSnail  

        a ja bych si vzal toho lyrika, tá farba sa mi hodí. alebo vymením za fungel nového pajka vzáruke a pytlík gumových medvídkú k tomu… ;o)

        0 0
        • Kubiczech  

          Pika jsem vždycky chtěl, ale nějak mi nezapadá do konceptu. (: Ale s Lyrikem se ti eventuálně ozvu. Medvídky pošli hned. (:

          0 0
    • mr.antik  

      Já šel rovnou z XC kola a chtěl jsem univerzála od kterého jsem ani nečekal to co dokázal. Teď bych řek že jsem se dostal na únosnou hranici možností kola :-)

      Jde o to, co tě baví. Někoho 150mm začne omezovat ve sjezdech, někoho zas při chrcení. Ale pořád je to taková hranice, kde se to dá komponentama (hlavně kola, gumy), změnou posedu tak nějak přiohnout na obě strany. Zbytek je o fyzičce a technice. Což u 120 maratónského fullu nebo FR stroje už nejde. Takže pro začátek proč ne.

      0 0
      • Blackbiker  

        tak mě napadlo jednou pověsit ty dva naše Reigny-rámy vedle sebe na zeď. To by bylo celkem vtipný viď Antiku:-)

        0 0
        • Automat_1  

          V sobotu by moh bejt i u mě novej rám, tak se možná přidam.

          Jinak já mam evoluci podle profilu a teď přecházím zpět na 130mm zdvihy. Nějak mi chybí v lesech rychlost a na to moje jedno puštění dolekopcem za vyjížďku mi těch 130 stačí. A když to nevyjde, tak plánuju přestavbu na enduro a budu doufat, že mě to chytí.

          0 0
      • cat  

        Ja si taky obcas myslim, ze moje kolo „jede“, ale po tom co jsem nedavno kratce presedl na fulla 100/100pod 10 kilo, si to uz nemyslim. :)

        0 0
        • mr.antik  

          tak jasně, pod 10kg to nedostaneš :-) ale obrovskej podíl dělaj gumy, posed, nastavení pružení – a to se dá do určitý míry vždycky upravit.b

          0 0
          • cat  

            Jn, zrovna tam mam Miniona 2,5 ST, to je srandy do kopce.:)

            0 0
            • Blackbiker  

              tak to je totální nesmysl

              0 0
              • cat  

                Ja jsem ho nekupoval, kamosovi to lezelo ve skrini, tak jsem si rekl, ze to otestuju. Prave planuju koupi novych gum a vypada to na Specialized Butcher SX 2,3.

                Co se pise, tak borec presel od Maxxisu do Speslu a ten plast vypada jako lehci klon Miniona.

                0 0
                • Atilla  

                  No jestli je lehčí to nevím, ale směs má jako minion SRY, takže jede ještě hůře než ST, ale je to dobrý plášť jen stojí dost cheche, To možná ještě levněji muddy mary, nebo big betty a váha bude lepší v FR verzi.

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    měl jsem maxxisy super tacky, ale je to ingot, kolo bylo jak mostodont s nima. Teď vepředu Muddy mary 2,35 FR trailstar a jinej plášť dopředu už nechci(sucho,mokro bahno,vše cajk), vzadu zatím Nevegal Stick E, ale až se sjede pujde dozadu něco od spešla. Vzadu Mary se akorát moc sjíždí a píchá..s tím co mám tu kombinaci teď jsem spokojen-jen ten nevegal je prostě horší než Mary.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jo teď vozím tak mary, ale ve vertstaru a jako dobrý. Minion je lepší na tvrdém povrchu, ale dá si na to zvyknout. Na enduro mám FA 2.4 SS je lehkej, ale na prd drží a do parku tam dávám minion ST s butylem. Mě ta váha na zadním moc netrápí, zase jsem měl tenhle rok jen jedno cvaknutí a to díky tomu, že jsem na předku zkoušel XC duši a s 1,8bar.

                      0 0
                    • cat  

                      Jo na prednim kole citis to vahu i kdyz zatacis, takova kovadlinka:) ale libi se me jedna vec, ze je to predvidatelny nez se to utrhne uplne. Mozna to je kvuli tomu, ze jsem to diky butylu hodne podhustil.

                      0 0
                  • cat  

                    Smes to ma 45a/50. Podle me je to znaceny, ze cim nizsi cislo, tim mekci smes? SRY maj tusim 40/50.

                    Vazi 950 g ve 2,3 a je to vetsi nez Minion 2,5, takze to na predek vezmu.

                    Ty uz jsi je jel?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Kecám jel jsem clutch SX ten tak těch 40a jako minion sry což je 40a, ale třeba je to starší verze protože teď píšou taky 45/50 a měl jsem doma clutch control. Váhám bych nevěřil. Control měl o 80g navíc a nějak super nedržel takovej papírák. Víc mě teda vyhovuje nevegel e- stik bez výztuhy na EN než ten clutch control.

                      0 0
                      • cat  

                        Jo Nevegaly Stick-e jsou dobry, jen ty tenky steny:/.

                        Co jsem vycetl, tak verze SX jsou na tom s vahama presne a controly jsou dost mimo katalogovku a drzi nahoven. No uvidime, zkusim to, Minion mi sedl zatim asi nejlip.

                        0 0
                        • Atilla  

                          ten clutch sx co má kámoš drží fakt pěkně, takže bych se toho nebál, ale ještě jsem ho nevážil.

                          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JP3112  

      Bohužel, evoluce mě zatím nepotkala. Samozřejmě že bych rád fulla aspoň 120/120 ale zároveň rád jezdím rychlý XC daleký trasy a nemám prachy na odlechčenýho funkčního fulla :( Prostě nejsou prachy nedá se svítit, ale jednou určitě přijde :)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Já chtěl po HT nějakýho univerzála, co bude umět od XC po DH. Pak mi teda došlo, že je to blbost, tak sem šel do 180/170mm rovnou z pevňáka, a nelituju. Sezónu se mnou pobyl, a teď už čekám na dodání 200mm :-)

      Každopádně je to o tom, co člověka láká. Já chtěl původně nějakej Reign X, že jako to pojede, a budu na tom drtit sjezdy, což by sice teoreticky moje současný kolo mohlo umět, ale nestojí to za to, neni nad víc kol.

      0 0
    • Luk02  

      HT (60mm), HT(100mm), FS (140/160) & FS (180/200)

      0 0
    • Manas  

      Sobi 20, Pionyr, Favorit … dlouho nic … pak sem potkal Padlistu, pak HT GT s RST na 130mm, Noname HT, HT BlackHorse s RST na 130, HT Norco Sasquatch s MZ na 130, full Norco Team DH 210/210, full Jamis Dakar Sport 110/110, RB Monster EN 160/160 :-)

      Ale ted mam doma kol nekolik, jen se diky praci cas nejak nedostava :-(

      0 0
      • Lister  

        Hezký příběh, úplně to vidím, jak jako mladý silničář s bujnou kšticí drtíš silnici a narazíš na poskakujícího Pádlistu, pak přeskočí jiskra, následuje slowmotion – objetí, obdivné pohledy na kolo, střih, hrdé přebírání nového MTB (pořád slowmotion a nějaká dojemná hudba), pak drsná muzika rychlé střihy a rychlé střídání kol, nakonec detailní záběr na integrálu (jakože z ksichtu, do ksichtu) s postupným oddalováním na celek, jak stojíš hrdě u svého Monstera, ruce založené v bok :-D

        0 0
        • Manas  

          no ty voe :-)

          Akorat ze jsem na facku jezdil tak do 13ti, pak na motorce do 25ti nez jsem potkal Padlistu :-)

          A jeste do pribehu zamontuj: BMX od Authora, RB Moster 4×, RB RR silnicku a posledni model RB Monster DH ;-D

          0 0
    • Joseph de Sax  

      pokud se kolem jenom přikrýváš na noc, tak řešíš neřešitelné…

      0 0
    • Lišák  

      Moje evoluce byla poněkud jiná:

      pevňák, HT 75, HT 100, FS 120/95, FS 140/135–165, FS 120/120

      takže u mě byla progrese změněna v degresi. Ale konečně jsem spokojen a jak psal nahoře Blackbiker:

      PS: to „prozření“ se mi líbí-jasný, vím kam bajkově patřím a co mne naplňuje:-)

      0 0
    • Elwing  

      To je přesný :) Taky jsem přemýšlela nad něčím kolem 120 mm, ale naštěstí jsem kolem sebe měla dost zkušených rádců, kteří mě uvrtali do zdvihu 150 mm a byla to správná volba. Z HT na reigna, toho jezdím dva roky a příští sezónu bude čistokrevný sjezďák. Jsem zase ráda, že jsem z ht nešla rovnou na sjezďáka, na reignu jsem se naučila kolo ovládat, teď jde o to, jestli ten sjezďák ovládat půjde :)

      U mě ta evoluce ale byla jasně daná. Do kopce mi to nikdy nešlo a nepůjde a nebavilo mě to, takže šanci mám akorát z kopce ;)

      0 0
      • mr.antik  

        čistokrevný sjezďák je na… …čistokrevný sjezd :-)

        0 0
        • Blackbiker  

          tohle nemůžeš soudit dokud jsi na tom dlouhodobě nejel:-)Mrkni co na sjezďácích jezdí ve Vancouveru a bude ti jasno. Sjezďák je naprosto vhodný kolo na bikeparky.

          0 0
        • Elwing  

          Všechno bude. Bikeparky, blbnutí v lese, xc vyjížďky, bikroska… Ale samozřejmě ne všechno na sjezďáku :-D

          0 0
          • Blackbiker  

            doufám že Vás někdy s Kešuem potkám-je třeba se někdy domluvit:-) na Špičáku budu víkendově pořád-Gcard v 012..

            0 0
            • Elwing  

              No promiň, facebook si zařizovat nebudu, to by mě akorát stresovalo. A jinak musíš dát vědět dopředu že jo :)

              0 0
              • Blackbiker  

                jen počkej:-)ještě tě a Kešua proženu. Uvidíš:-) Ps:o facebooku to není, máme na sebe kontakty:-)

                0 0
          • mr.antik  

            no hlavně si to udělej hodně lehoučký. Nemůžu když vidim holky jak je ty 18kg kola v terénu vodí. Místo aby ony vodily to kolo :-)

            0 0
            • Blackbiker  

              v tomhle naprosto souhlasím

              0 0
            • Elwing  

              Zlatý voči, budu mu říkat těžítko, bude mít 19 kg. Asi budu přes zimu posilovat…

              0 0
              • Blackbiker  

                neblbni,19 je strašně moc…dej to na 16 a bude to dobrý:-)

                0 0
                • mr.antik  

                  jj. nový rbéčko, 3,5 kila…

                  0 0
                  • kesu  

                    plus 1200g tlumič a lak a je to v realu zas skoro 5:-(

                    0 0
                    • Atilla  

                      Není to ani 3 roky když v parku nebyl vidět lehčí full než 18kg, většina spíš přes 20kg a dneska je to hrozný problém:( Nechápu. Ale u lehké(váhově) holky to beru, tam to musí být znát, ale zase kolo nedostává tolik nažrat, takže se dá ušetřit na kolech, klikách…

                      0 0
                      • kesu  

                        ono se toho zase tolik nezměnilo, pokud budeš mít kola s 600+g ráfkama a normální gumy, tak se pod těch 18 ani nedostaneš. Další věcí je, že kliky na 83mm domeček jsou všechny dost těžký. Pokud ale použiješ enduro kola s 21mm ráfkama a dáš UST gumy, dostaneš se níž..

                        0 0
                        • Manas  

                          SLX kliky bych řekl jsou v pohodě, ne? Ale i lehký … držej mi fest.

                          0 0
                          • kesu  

                            SLX kliky jsou super, jak váhově tak funkčně ale ony jdou i na 83mm domeček?

                            0 0
                            • Atilla  

                              Super dokud s nima nespadneš. Mám doma 2 ohlé.

                              0 0
                              • kesu  

                                no na 83mm bohužel moc vybrat nejde, pouze:

                                • FSA gravity Light
                                • Truvativ descendant

                                pak těžší

                                E13

                                Saint

                                nebo extra težký truvativy hussefelt nebo howitzer či jak se to jmenuje

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Hussefelt jsou měkké, těžké mrdky. holzfeller jsou jen těžké a to dost páč k nim musíš dát howitzer osu.

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                            • Blackbiker  

                              jdou, mám je na kole-verzi s ocelovyma vložkama a středovou ocelovou osou, verze s AL osou je k ničemu…

                              0 0
                              • Atilla  

                                Tu jsem měl taky, ohneš kliku a je k to k prdu:)

                                0 0
                                • Blackbiker  

                                  asi jsi moc brutální:-)Mi to zatím drží dobře, každopádně ty musíš mít jedine Sainty:-)

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Spíš 2× za sebou debilní náhoda. Ty první bych pochopil to jsem trefil pařez, ale druhý byl jen pád na louce a klika jak banán.

                                    0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
              • ZuzicK  

                nedělám to často, ale OMG!

                0 0
              • kesu  

                musí to jít k 17kg:-)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kassar007  

      Tak ze tak:

      HT 100, GT iDrive II 5, Norco Six, Specialized P3, RB Dragster DH :-) … s tím, že Norco a Dragster pořád mám

      0 0
    • JMT  

      Moje cesta k 120mm fullu byla naprosto jednoducha. Misto 100mm speedstra sem poridil 120mm IQ protoze mensi zdvih uz bohuzel rb nedela :-(

      0 0
    • cyborg  

      Horak ze supermaketu, Kellys – pevna vidle a SLX, KHE Cosmic (freestyle bmx), Schwinn freestyle, KHE Premium Lagger (freestyle/fla­tland), Full od franty Mrazka 160/200, Hot-Chilli 200/210 s Monsterem :), GT Ruckus a posledni Giant Trance X3 150/127

      0 0
      • Nimrod  

        teda chlubit se monsterem (předpokládám, že to byl rok '03 a novější)… kam ten svět spěje :-)

        0 0
    • vlasto  

      Presel jsem z celopevnaku na AMS full. Vcera pri sjezdu z Katrinalmu bych vyssi zdvih a priznivejsi geometrii uvital. Je tu ale jeden problem. Pri stoupani jsem musel poslednich 300 vyskovych metru kolo nest na zadech. Nebyl jsem schopen ho ani vytlacit. Takze by to pak musela byt nejaka superlehka FR masina, ktera je mimo mych momentalnich financnich moznosti. Ale ony ty ceny jednou pujdou dolu.

      0 0
    • Pedro404  

      Měl sem HT a pak sem koupil fulla.

      0 0
    • ssstanda  

      U mě to začalo na pevným XC s vidlicí 80 mm. Další byl prní Agang – HT s vidlicí 130 mm. Pak výměna rámu za Giant AC (zdvih volitelný 135/160).

      Pak koupě komplet nového AM biku Droessiger na 140 mm. Bylo ale víc na ježdění než na nějaký divočiny.

      Následoval návrat k HT, RB Monster HT s vidlou na 160 mm, který už něco sneslo a zároveň se na tom dalo něco km natočit. Bikeparky nebyly problém, skoky a dropy OK, ale většina tratí nemá zrovna rovný povrch a s pevným rámem to bylo utrpení.

      Proto minulý týden přistál u mě v ložnici Scott Voltage FR 30 :-)

      Váha kola zhruba stejná jako u toho RB, ale 180 mm zdvihu na vidlici i na rámu. Se sedlovkou vytaženou na max. se dá pohodovým tempem najet cokoliv, limituje pouze absence přesmykače, takže co urvu na 34 převodník.

      Sám jsem zvědav, co bude dál… :-)

      0 0
    • kesu  

      od meridy Cobry race se 100/100mm v roce 2000 jsem se přes spešla enduro (130/130) dostal na Scotta ransoma (160/165). Pak následoval krok zpět k Treku Remedy(160/150) a Koně Stinky(180/180).

      Teď jezdím 901 na 200/200mm a bude následovat přestavba na 160/170mm. Čímž vznikne doufám super univerzální kolo (snad konečně najdu plnohodnotnou náhradu za Ransoma :( ). No a k tomu možná přibude něco DH :-)

      0 0
    • antt  

      taky se pochvástám(:

      roku 1994 donesl ježísek nečekaně ocelové celopéro 200/200… žert) ..pavňáka od rock machinu, ten po pár vyztuženích na místě prasklin vydržel do roku 2000, kdy jsem si místo vysněného trabanta v kombiku pořídil crossového kellyse a už to jelo… během měsíce reklamace na probržděný ráfek, po té jsme uznali, že mě to baví víc než dovoluje konstrukce výše jmenovaného přibližovadla, tak se mi pořídil Modusák z druhé ruky, zdvih podstivých 63mm, který vícespíšméně maká do dnes (nová vidle 2006 se 100mm), osudový zlom nastal letos na jaře, když jsem odmítl investovat do abgrejdu (samozřejmě dnes už abgrejdováno..) a pořídil vysněnou lehkou trancku se skoro 130mm, ale jelikož jsem tuček s prasečí povahou, tak se mi docela pravidelně stává, že i u přehuštěných tlumících agregátů často dochází ke styku dorazových ploch a přemýšlím tak o předělávce na 140–150mm. Tož tak, kdo napíše po dvou plzních delší větu? :))

      0 0
      • friblos  

        pionýr 21,3/4 favorit- už nevím jak se jmenoval, favorit, kellys HT 80 vidle, RB Monster 06 130/140, RB Monster AM 09 140/140 pak 160/140, RB IQ6 160/150, RB MONSTER EN 09 160/160. Příští kolo zatím asi 160/160 a k tomu možná nějaký HT.

        0 0
    • toram  

      sem za opicema..mam stáhle HT a příští kolo bude taky HT..nevim proč prostě mi to vyhovuje..

      0 0
    • weekend warrior  

      jsem zářným příkladem devoluce. od roku 1997, kdy jsem měl první pravověrnej full ht horskáč na xt/lx jsem se neposunul dál, než na ht s odpruženou vidlí. Naopak, poslední dobou najezdím x krát více na full ht – což je dáno tím, že kolo nepoužívám jen jako pure zábavu, ale hlavně jako zábavný dopravní prostředek…

      ale třeba vás k tomu evoluce/život taky dovede:)

      0 0
      • Lišák  

        Tak já jezdím na kole v podstatě už jenom do práce a kdybych nejezdil na FS tak na něm budu mít letos najeto tak 200km. Teď mám ±2.600 a doufám, že tu trojku dám. Naštěstí to mám do práce půl/půl áčko/neáčko(až lehký terén).

        0 0
    • MaPa  

      Někdy 94 DiamondBack Sorrento celopevňák,

      někdy 97 Campione Oria s Mag21 HT/63,

      2005 GT i-drive 115/100,

      2007 Duratec Sendic 100/100

      2011 Bionicon GW Sc 120/70–130

      A pro ww: 80% nájezdu je ježdění do hokny :-D

      0 0
      • weekend warrior  

        a to fakt jezdíš po „sídláku“ do práce na fullu? jako proč ne, ale já nevím no, mě to pro mě přijde takový divný, už jenom na klasickým HT horákovi, jak to hučí, nejede, je masívní, do lesa…

        0 0
        • MaPa  

          Dejvice-Žižkov. Měl jsem tu čest jezdit to 14dní na o kilo a půl lehčím celopevňáku a už to nechci zažít :-) – šlo by to ale proč? Těch pár minut rozdílu mi za to prostě nestojí.

          0 0
    • charon666  

      Já jsem z HT přešel na 120mm fulla (GT Sensor 1,0) a musím říct, že maximální spokojenost. Vyšší zdvih nepotřebuji a tohle kolo mě na mé výlety výborně sedne. Jediné co muselo pryč byly pláště – ty Nevegaly to bylo jako táhnout pytel cementu, ale zas jsem nepotřeboval zvonek, protože ta meluzína děsila lidi už na dálku.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.