• F1

    Falešná jízdní kola

    Levné napodobeniny nezruinují vaši peněženku, ale mohly by vám zlomit kosti

    Našli jsme výhodnou nabídku – zbrusu nový karbonový rám s tlumiči VPP se spodním vedením a kalifornským vzhledem za méně než 1000 dolarů. Pokud to zní příliš dobře na to, aby to byla pravda, tak to tak opravdu je, protože kolo, které jsme viděli, ve skutečnosti Santa Cruz nevyrábí. Místo toho je váš rám za 1 000 dolarů vyroben firmou Winow Sports a vyroben v čínském Guangdongu – má zdvih 150 mm, dodává se v osmi barvách, prodává se přes alibaba.com a je téměř kopií originálu.

    Nenaznačujeme, že by se společnost Winow Sports dopustila něčeho nezákonného, protože platnost patentu na propojení VPP vypršela a slova

    „Santa Cruz“ se na nabídce ani na kole nevyskytují. Ale každému správně uvažujícímu jezdci připadají kola na pohled identická. Obrátili jsme se na společnost Winow Sports, která nám sdělila, že došlo k určitým „změnám údajů“, což také znamená, že Santa Cruz nemůže žádat, aby zastavili výrobu, žádné patenty nebyly porušeny. Při lovu na Winow Sports (společnost vyrábí mnohem víc než jen kola Santa Cruz-podobné), narazili jsme také na řadu dalších kol od různých prodejců, která nesou nápadné znaky podobné nabídce jiných mainstreamových značek. A také kolo, které vypadalo podezřele podobně jako Specialized Stumpjumper s designem rámu Sidearm, které bylo rychle staženo z prodeje poté, co jsme na něj Specialized upozornili.

    Je tedy ve vašem zájmu koupit si téměř repliku, když se rámy prodávají za méně než třetinu ceny skutečného modelu, a to při obrovských úsporách, kterých mohou zákazníci dosáhnout? Rozhodně ne, říká Specialized. Co jiného by ale říkala, ne? "Jednou z vlastností, díky které je těžké je rozlišit,

    je to, že barva je často dost dobrá," říká Andrew Love ze společnosti Specialized. „Ale na barvě se nejezdí.“ Ptáme se, proč bychom se nemohli rozhodnout pro něco, co vypadá stejně dobře jako originál, a ušetřit si tak nějaké peníze? Podle Andrewa jsou problematické hlavně proto, že jejich kvalita je pochybná. On je mužem, který má na starosti bezpečnost značky a má za úkol padělky zastavit. „Obsahují nekvalitní karbon a neúplné vrstvy – falešná silniční řídítka Aerofly můžete zlomit holýma rukama,“ říká. Existují vážné obavy o bezpečnost – špatně sladěné rámy, slabý karbon a nedostatečná přesnost, pokud jde o tloušťku stěn a kontrolu kvality. Tuto myšlenku jsme předložili společnosti Winow Sports, ale tady konverzace utichla. Kola prodávaná ve Velké Británii musí dodržovat evropskou normu GPSR (General Product Safety Regulations), která byla po brexitu přenesena. To znamená, že výrobci musí zajistit, aby bylo kolo bezpečné, aby byli kupující informováni o všech rizicích spojených s jeho používáním a aby existoval opravný prostředek, pokud by se něco pokazilo. Podepisuje se značka Winow Sports pod GPSR? Krátká odpověď zněla ne, s mylným názorem, že toto je něco, za co je odpovědný výhradně distributor.

    PADĚLATELÉ?

    „Tito padělatelé je prodávají cizincům, kteří je nikdy nemohou najít,“ řekl Andrew Love o padělku Stumpjumper. "Nemají žádnou motivaci ani zájem o bezpečnost. Říkám to proto, že u kol vidíme stejné obavy o bezpečnost jako u padělaných přileb. Jsou naprosto smrtící a neposkytují jezdcům vůbec žádnou ochranu. Zaměřují se na vzhled výrobku a na dosažení co nejnižší ceny, ale poskytují nulovou funkčnost toho, co by přilba měla mít, tím,

    že šetří náklady." Existují i další obavy, protože v případě, že se něco pokazí, není možné se obrátit na soud a neexistuje žádná podpora v případě,

    že se výrobek pokazí. „Prodejní místa se neustále přesouvají. Jezdci nedostanou žádnou možnost odvolání, když se něco pokazí (prasknutí rámu nebo špatné seřízení kola, neseřízení podsedlovky, nedrží na svém místě atd.).“ Specialized může na padělaných kolech hodně ztratit, v neposlední řadě také na prodeji a potenciální ztrátě reputace, pokud se jezdci spletou a budou padělky považovat za originál. Proděláme však my jako jezdci, když se vydáme touto cestou a budeme nakupovat přímo v Číně? Koupili byste si ho? „Nééé, přinejmenším ne, dokud to nejdřív nevyzkouší hromada dalších, ale i pak by mě pochybná kontrola kvality mezi jednotlivými rámy odradila. Riziko zranění je zbytečné. Raději si prostě vytáhnu svůj ocelový hardtail a budu vědět, že je odolný proti prasknutí,“ řekl Drwilliams, prostřednictvím Instagramu. Rychlá anketa na sociálních sítích ukázala poměrně rovnoměrné rozdělení mezi těmi, kteří by si koupili přímo z Číny, a jezdci, kteří chtějí opravdovou věc. Tam také panuje silné přesvědčení, že tato kola jsou vyráběna ve stejných továrnách jako originální produkty. "Tyto rámy mají velkou šanci, že jsou vyrobeny na stejném místě, ve stejných formách.

    Však víte – ‚po pracovní době‘. Karbon je tam taková komodita a poctivě tam dělají vynikající komponenty," uvedl powertrip prostřednictvím Instagramu. To rozhodně není případ našeho čínského Stumpjumperu , protože značka z Morgan Hill vyrábí všechny své špičkové rámy na Tchaj-wanu, nikoliv na pevnině. Její argument proti pořízení falešného kola je, že jsou také horší kvality, vyrábějí se v horších formách a „nejsou to srovnatelná kola“, jak říká Andrew Love. Specialized počítá, že na svou ochranu i na ochranu spotřebitelů odstraňuje 40–50 nabídek denně na různých prodejních platformách a sociálních sítích. Podle Andrewa jde však o víc než jen o hru na honěnou, značka jde po továrnách v Číně, které tyto výrobky vyrábějí, a po distributorech v Evropě a USA, kteří je dovážejí, a sleduje řetězec peněz stejně jako policie organizovaný zločin.

    VZDĚLÁVÁNÍ JEZDCŮ

    „Bojujeme, v plném spektru, všemi možnými způsoby,“ říká Andrew. „Něco, co je stejně důležité, je vzdělávání jezdců. Je důležité, abychom tyto problémy přiblížili na světlo jakýmkoli způsobem, aby se při nákupu rozhodovali poučeně a informovaně, a ne jen podle nejlevnější ceny na internetu.“ Nákup napodobeniny kola je pak nebezpečnou hrou, protože riskujete své peníze a zdraví na kole bez záruky a kontroly kvality. Koupit si na internetu falešné spodní prádlo CK nebo úžasné nové „rolexky“ ze stánku na trhu na dovolené je jedna věc, protože neriskujete zranění, pokud se něco pokazí. Kolo je však jiný level, musíme mu věřit, že se za normálních okolností nerozbije, a nemyslíme si, že můžete důvěřovat padělku.

    SEPTEMBER 2022 mbr 17

    Přeloženo z Mountain Bike Rider UK. Vaše názory? Koupili byste karbonový rám z Číny, který není padělek, ale je třeba z té fabriky v Guangdongu?

    0 4
    • tigermoth  

      tldr

      4 0
    • roman 3D  

      a o co vlastně jde?

      0 0
    • Vilém  

      To ma byt nejakej mimodek, ze sis koupil novyho Santu, za dobry penize, vyrobenyho nocni smenou?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    • Tomcat  

      PR článek šířící FUDy.

      Spíš to ukazuje na to, že čínské rámy se dostali už tak daleko , že pro tyhle firmy jsou konkurencí.

      2 1
    • va-bo  

      Které firmy si nenechávají dělat rámy v Číně nebo na TW?

      3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • F1  

        To bude asi rozdíl, vzhledem k tomu, že všechno kvalitní je z TW.

        0 0
    • Coural  

      Já myslel, že to bude o elektrokolech :-(

      2 0
    • va-bo  

      Skoncila doba predrazenych znacek, oblekej se bez potisku.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Kde se dá prosím sehnat ten fejkovy sc za tisíc dolarů? Je tam i nomad?

      0 0
    • jeniiiik  

      Pro ty kterým se nechtějí hledat obrázky. Alibaba a podobní loupežníci toho mají plno v nabídce…

      Při případném nákupu pozor na antidumping. Součástky jako jsou rámy mají vysokou sazbu. I proto jsou samostatné rámy klasických výrobců tak drahé. A taky prosto se přesouvá výroba do dalších zemí jako Bangladéš atp kde antidumping není.

      1 0
      • -b-n-x-  

        Díky díky díky!

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Antidumping pri kusovem dovozu? Pravda, celnici to nekdy zkousi, ale soukromeho, kusoveho dovozu by se to nemelo tykat, ne?

        1 0
        • Radek Broz  

          Mě to na 2 LB ráfky kdysi zkusili napálit.

          0 0
          • Tomcat  

            To dá rozum jeden by byl pro osobní spotřebu, ale dva? Náčelník to říkal, že víc něž jeden kus…

            0 0
        • jeniiiik  

          Běžně zkouší…

          1 1
          • Tomcat  

            stejně jako Česká Pošta zastupovat proclení zásilky z Německa… samo omylem.

            1 0
            • jeniiiik  

              Jo to je furt. Spěcháš na balík a on se valí na tom jejich celním oddělení.

              1 1
      • Tomcat  

        Antidumping je proti dovozu za účelem hromadného prodeje.

        Osobního nákupu se nemá týkat.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Hlavne antidumping na nektere vyrobce neni, kdyz bylo prokazano, ze nevykoristuji apod.

        Takhle jmenovany je treba Giant…

        0 0
      • ra.ma1  

        heh..krasne muze vyresit problemy s praskajicimi zadnimi stavbami

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • va-bo  

      Objednaval jsem uz par originalnich dilu na Specialized Levo. Napr.kryt baterie – kus plastu za 1.350,– made in China.

      0 0
      • jeniiiik  

        Jasně že to je z Číny. Jenže není Čína jako Čína… U kusu plastu je to asi úplně jedno. Specialized nechá vyrobit, koupí od Číňana za 200,– a prodá za 1350,– to prostě tak firmy dělají a dělat budou. Za kolik myslíš, že se vyrábí značkové hadry, sportovní vybavení atd? Bavil jsem se s nákupcim jedné ,, české,, velké sportovní firmy a bunda, kterou prodávají za 5000,– je ve výrobních cenách nekolikasetkorunova záležitost.

        Ale zkusil si někdy porovnat jak se kouká přes čínské a přes originální oukley brejle?

        0 0
        • va-bo  

          Bryle pouzivam Uvex z ochrannych pomucek za 200,–, protoze je ztracim, prejizdim zadnim kolem, zapominam ve vlaku a tak. Udelat to s brylemi za 5 litru, tak to bych se asi picnul.

          3 0
          • Thomasek  

            Také tak to mám. A to ty Uvexy mají hodně rovnou/nezkřivenou optiku – vytaženo vzhledem k ceně…

            0 0
            • jeniiiik  

              Zkoušel jsem taky, nějaký laciné Force, čínské 100% a všechno nepoužitelné. Odlesky proti slunku jak ze zrcadla. Strašně mě to sralo. Teď jsem jel a měl nějakou noname nouzovku a jel jsem raději bez brýlí.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 4
          • ememem1  

            vyborne, tak mas pre seba riesenie, tiez tak zopar veci riesim ale nepausalizuj.

            0 0
      • -b-n-x-  

        Buď rád že jsi neviděl cenu kusu plastu na motorku honda.

        Jestli si to dobře pamatuju, tak na starého fireblada jeden takovy plast (součást kapotaze) stál přes 20 litrů. A to byl jen jeden z minimálně 4 dalších.

        0 0
      • ememem1  

        a furt uz roky dokola.....

        0 0
    • mastihuba  

      nalepit nebrat :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.