Dobry den,prosim o radu!!!
Dostal jsem ram a rad bych vedel co to je za značku…Vypada to jako Favorit,napis řika Bareš a čislo ramu je 1136300 …
Moc dekuji za pomoc…
Robert
Dobry den,prosim o radu!!!
Dostal jsem ram a rad bych vedel co to je za značku…Vypada to jako Favorit,napis řika Bareš a čislo ramu je 1136300 …
Moc dekuji za pomoc…
Robert
No tak to asi bude bareš :-D
Vidlice vypadá jako Favoriťácká, rám ani ne.
důležité je nevěřit všemu co vidíš…a slyšíš.
imho to je obyčejný favorit z blátotrubek…cena rámu odpovídá výkupní ceně železa…;)
patka!
he?
Taky mohla být dodatečně přivařená. A má to docela dlouhou zadní stavbu. A koplou vidlici.
Dlouhou zadní stavbu obyčejné favority mají a koplou vidli má spousta z nich taky…;)
zakončení zadní stavby na mufně pod sedlovkou!
To mě taky zaujalo…:) Každopádně mám doma rám se stejně tvarovanými spojkami (až teda na tu podsedlovou)…a co sem tak četl o favoritu, že to flákali z toho, co bylo zrovna po ruce, tak bych se ani nedivil, že udělali i něco takového…:) Na ceně rámu to ostatně nic nemění – prostě cena šrotu…
Par takovymto zpusobem prevarenych favoritu jsem videl.
to určitě není Bareš. :)
Domnívám se, že je to rám Favorit. Dlouhá zadní stavba a na vysoké brzdové čelisti – to je turistická geometrie na blatníky. Jestli to Bareš vůbec dělal? Vidle mi přijde ohnutá čelním nárazem.
Imho bez ohledu na nápis to může být cokoliv, klidně i něco ze zahraničí. Mě to třeba připomíná rámy Centurion. Obyč favorit to asi nebude, má to patku na hazku, hezké mufny a F1 zase šrouby na láhev a kratší stavbu. Nejlepší je nalézt původního majitele.
Stejnou patku jsem měl na obyč. Fávu F12.
Spojka u sedlovky a zakončení vzpěr zadní stavby je stejná jak na mojí dráhovce F2 z roku cca 68.
;) Vždyť říkám, že to lepili z matroše, co byl zrovna po ruce…stejně jako závodní speciály:)
Tuším, že je to Favorit 90. let. I léta dříve dělal Fa kovaný patky i se závitem na hazku – ty osazoval nábama s RU, na plechových byly motýlky a hazka na háku. Časově by tomu odpovídal i představec na utopený imbusový šroub a ocelové favoriťácké kliky s pětipackou. To bylo v době, kdy už se na Favorit a jeho novinky moc nehledělo – už byl v agónii a bylo něco jiného.
na takovým Fáčku jsem najel 540km/5900m při 24hodinovce :-) nebo od Poděbrad na Rakouský hranice a zpět průměrem přes 26 s 1pilou vepředu, na Fáčka vzpomínám rád, na zimu ho asi ještě zprovozním, šaltr na háku, zadní stavba asio 122mm, takže narvat tam 130mm je docela umění, přední vidle pruží tak, že se nevyplatí ani chodit ze sedla a zadní stavba je delší než u novejch 29erů :-) No a že je málokterej favorit jednostopej je všeobecně známo :-D
Tuším, že je to F-1 ze 70tých let.
Rad bych poprosil o identifikaci tohoto ramu. Znami rikal ze je to favorita, ale me se to moc nezda. Diky za kazou radu.
Taky bych se s dovolením přiživil. Prosím o názor na tenhle Favorit. Přivezl jsem si ho dnes domů za 250 Kč a rád bych věděl, jestli se náhodou nejedná o lepší kousek. Podle čísla je to r.v. 1988. Díky moc.
F-12 s upraveným můstkem (povedeně) zadní brzdy.
Díky :) Právě jsem ho přivezl domů a hned vypulíroval a vypadá skvěle. Ten prodávající se stěhoval a tak se zbavoval starých vecí a nechal mi ho.
Ted jsem našel ve foru, že F12 byly v Tuzexu, nebo pod pultem, tak to je výhra ! Je parádně lehký, jako dnešní karbony !
:-D
Tak ho jdu projet :)
To jsi četl špatně, F-12 ky byly jen trošku lepší rámy ze stej. mat. jako ty obyčejné, možná trošku lepší geometrie ale hlavně kované koncovky, na rychloupínáky. To byla hlavní deviza. F- 1 to pak byla ale jiná káva.
Tam asi bude hrát roli váha, ne ? Kvalitní trubky my měly být lehčí. Je otázka, jestli v praxi poznám rozdíl mezi F-1 a F-12 ? V čem bych měl poznat o tolik lepší kvalitu F-1 oproti F-12 ? Zítra zkusím s mokrými gumami prověřit stopu, dnes jsem jen vyjel z baráku a spadl mi řetěz, takže mě taky čeká seřízení přehazovačky :) Takže dnešní jízda byla na mém původním kole Coronado swiss made :)
v praxi poznáš obrovský rozdíl mezi tím cos sis koupil a novým rámem, takže žadnou výhru fakt nemáš,
jezdit na to de teda no :)
Jaký nový rám myslíš ?
v podstatě každý který v krámu koupíš :D
Jen jestli to není propaganda obchodů. Ty chtějí prodávat a všechno staré patří do šrotu, je to bláto a nedá se na tom jezdit. Tak nějak mi připadají některé příspěvky :)
Jen jestli to není takový rozdíl, jako mezi přehazovačkou Shimano za 130 Kč a za 5130 Kč. A to je především a hlavně těch 5 000 Kč :))
no však píšu že se na tom jezdit dá :D
Jezdím jen na ocelových rámech, hliník mi připadá tak tuhý, že pro mě prakticky nepřipadá v úvahu.
V Praze jezdíme (někteří) tak, že si vyjedeme metrem na okolní kopečky, jako Zličín, Letňany¡, Jižní Město a Černý Most a pak se jezdí sjezdy dolů po pěkném asfaltě :)
To švýcarské Coronado jezdí skvěle, ale chtěl jsem vyzkoušet i legendárního Favorita, pořídil jsem si hned dva, jednomu jsem nasadil rovná řidítka a druhý nechám asi originál s berany.
na F12 není vůbec nic legendárního :D
Kup si dnes čínský šmejd-bláto v obchodě s koly a příjdeš na to, co je kvalita a legenda. Je to Favorit :)
Nová hladká BF
„Favorit PYCO“
:-)
presne, voe!
F12 a podobne jsou na urovni dnesnich supermarketovych kol. Jak v kvalite pouzitych materialu ramu, komponent, tak i zpracovanim. Co z nich dela jakousi legendu je sentiment a potazmo i prakticky nulova porizovaci cena.
Zkontroluj obcas korunku vidlice a zadni patky. Rado to tam praskalo. Preju hodne km a hlavne do toho necpi prachy, nema to smysl.
Tak tohle je zase marketing obchodů: „…jsou na urovni dnesnich supermarketovych kol. Jak v kvalite pouzitych materialu ramu, komponent, tak i zpracovanim.“
To snad nemyslíš ty čínský šmejdy co se dnes prodávají i ve specializovaných obchodech za těžký prachy. Proti nim je Favorit jako Campagnolo :))
Dobře že jsi se tady objevil. Dosud tady žili všichni v bludu a jezdili na čínských šmejdech. sjezdy dolů po pěkném asfaltě – dobrý :-)
Obdivujem tvoju naivitu :-)))
V profilu si píšeš: „Nenávidím asfalt“. Nezapomeň že silnička je na kvalitní silniční povrchy. Naivita ? To je když mi v cykloservisu tvrdí, že Kenda je lepší guma než Michelin a to se mi skutečně stalo. Obchodník ti nalže takových věcí, jen aby prodal. Starého Favorita bych v nových cenách typoval mezi 20–25 000 Kč, samozřejmě s moderním osazením.
Parádní kola se dělala dávno a tady je jedno z nich z r. 1947
Ze 47 bude mozna ram.
Je to komplet originál: http://de.wikipedia.org/wiki/Patria_WKC
Je to komplet originál: http://de.wikipedia.org/wiki/Patria_WKC
Aha, takze 1949, ze. Trochu rozdil. Kdyz uz opisujes, tak to delej aspon poradne.
Potvrdzujem,nenavidim asfalt,uzil som si ho kedysi na cestakoch viac nez dost a je to nuda,mimochodom moj prvy cestak bol favorit a bola s nim kopa problemov,tak si ho kludne vychvaluj dalej…
Najezdil jsem nekolik tisic na F12 a i par tisic na supermarketovych pleckach. Je to uplne totez co do kvality materialu a zpracovani. Smejd.
Mám dojem že i F-12 ka bude podstatně lehčí než ty ocelové rámy na supermarketových kolech. Ony jsou ty rámy vařeny natvrdo, takže pokud má to kolo vydržet je třeba aby ta trubka nebyla tenkostěná.
:-D
Hmm :)) Tak jaké trubky jsou nejlepší ? Typ u kol Ukrajina, Sobi a Liberta ?
High-end subtilní vysokopevnostní bezešvé trubky jsou samozřejmě choustivější, ale také daleko lepší – mají základní potřebnou vlastnost: Pružnost. Pokud se bavíme o silničce se kterou jezdíš na kvalitním povrchu, tak se ti prakticky nestane, aby ti rám praskl. To bys musel ve velké rychlosti vjet do díry a pod. Ukrajina a titan by ti nepraskl, ale kdo by jezdil s ukrajinou a proč platit za titan.
Nemáš náhodou obchod s koly ? :))
Ne, ale mel jsem nekolik Favoritu.
Až na jedno kolo máš v profilu samé MTB. :) Asi jsi orientovaný na terén a tak není divu, že Fáčku nebudeš až zas tak umět.
:-D
Tak určitě. Ječnák je asi jen takový teoretik. Drž se svého přesvědčení (i když už věřím, že si děláš prdel)
Jasny Jecnaku, radsi drz tlamu, nerozumis tomu :D Tak myslim, ze se tu rodi nova BF legenda :-)
myslis favorit?
Nekaz…
neni ti nahodou 18 a zjistil si prave, ze se na kole da docela dobre travit volnej cas? to po obdobi prvotni puberty, kdy clovek na kole byl pouze za trotla, co nema na votunenou feličitu? jinak si tvoje zapaleni presvedcovat lidi den po registraci (to samo o sobe nic nerika) nedokazu vysvetlit. ikdyby to byla f1…tak dnesni produkce je jinde. to neni ale duvod, aby se ti nejezdilo dobre.
Den registrace neznamená, že jsem tu prvně. Puberta – co je to za odborný argument ? :)
Dnešní produkce je jinde – tak to není příliš konkrétní :) Dřív byly taky rozdíly, Favorit Rokycany a Eska Cheb byly špičková kola a Sobi, Liberta a další byla ostuda.
V poměru cena/kvalita je dnes Favorit jedno nejlepších kol na světě (když si ho dovybavíš moderními komponenty Shimano).
To je pravda, kde jinde sezenes kolo zadarmo a nebo za par stovek a jeste k tomu kultovniho ocelace :-D
To máš plně pravdu. Lidi jsou zblblí reklamami a pohádkami prodejců kol.
Je vůbec učební obor „mechanik jízdních kol“ ? Moje zkušenosti s nimi jsou přímo katastrofální. To je snad romská věštkyně ze zaplivané putyky přesvědčující tě o tvé šťastné budoucnosti věrohodnější a více odborně fundovaná :))
Jde o to že je to vše možná jinak;
někdo chodí s přístrojem v lesích, po polích a hledá, hledá, neví co najde. Někdo jiný třeba najde na půdě kolo a pak se těší co z toho vyleze. Shit nebo skvost ???
Já nedávno viděl ve sběrně kolo, z dálky na mne svítilo sedlo, to oranž. kolečko vepředu – český Brooks, na kole české lodičky, dokonce dutá oska středu, ale vše v dost zanedbaném stavu, z půdy/sklepa, někdo by ho možná rád zrestauroval.
To rozhodne, vsak pro mnoho lidi maji Facka spis citovou hodnotu a nebo proste jako zabavu na restaurovani. Jen je treba se podivat na skutecny stav veci a nerikat, ze to je kdovi jaky zazrak. Zazrak mozna v kontextu tehdejsi RVHP.
Souhlasím. Pokud se budeme bavit o základním komponentu – rámu, tak Fáčko předčí současnou produkci do +/- 20 000 Kč. Nekup to za 250,– Kč, jako já včera. :)
Spousta lidí se vrací k oceli a vědí proč :)
Jak které „fáčko“. Měl jsem dva Favority, F-12 (měkká a se špatnou geometrií, rychle se na tom nedalo jezdit) a F-1 z Reynoldsu od Babického (to byl vynikající rám).
Co myslíš pojmem „měkká“ ? Jak se to na silnici negativně projevuje ?
Správně by jsi měl mít kolo navržené na svoji tělesnou váhu. 60 kg a 120 kg jezdec nemůže jezdit na stejném kole a u těchto dvou je úplně mimo označení měkký/tuhý rám v případě, že sedí na jednom kole. Měkký/tuhý bych vůbec nepoužíval, ale pružný a to bude jen v optimálním návrhu kola na hmotnost a tělesné proporce jezdce.
Aha, tak to jo, pak je F-12 je výborný rám, skvěle pruží do stany :-)
Prostuduj si teorii dynamického namáhání příhradových konstrukcí. Pak budeš z vlastností oceli jako pružnost/kroucení v důsledku působení bočních sil na konstrukci nadšený.
Stacionární Al kostitřas za 20t. Kč a více mi pod zadek nesmí.
A co si mám představit pod tím pojmem „ocel“?
A co nám plyne s bočního namáhání rovinné příhradové konstrukce? Bez ohledu na materiál?
Absorbce sil a tím bezpečná a příjemná jízda. Teda žádný životu nebezpečný po silnici nekontrolovatelně poskakující/odskakující neřiditelný kostitřas.
Dnes bych si nové kolo nekoupil, nebo bych musel opravdu dlouho vybírat a třídit mezi marketingovými životu nebezpečnými konstrukcemi, kterých jsou plné obchody za velké peníze.
S Fačkem mám prověřenou, ještě zaručenou kvalitu a jezdím na legendě.
Někdo má zase rád, když jeho sílu neabsorbuje rám, ale poslouží k pohybu vpřed.
Máš tam v profilu kola s odpruženou vidlicí :) Když vidím ty zoufalé kluky s nimi, jak musí 5× šlápnout do pedálů, zatímco mě stačí na stejné rychlosti šlápnout dvakrát, je mi jich líto :)
Ocelový rám ti pruží úplně jinak a v jiných dimenzích.
Tak šup na závody, příští olympiáda je Tvoje :-)
S tím odskakováním zadku mám v porovnání s novými koly stejné zkušenosti. Favorit je velice dobře ovladatelný, je to naprosté souznění.
Subtilní kvalitní ocelový rám bych přirovnal ke gazele nebo gepardovi. Hliníkový rám, či dokonce odpruženou vidlici ke slonovi.
tak jinak: ukaž mi nějaký příklad, kde je rovinná příhrada navržená tak, aby odolávala bočnímu namáhání. Se vsadim, že nic nenajdeš, protože příhrada v tomhle případě nemá vůbec žádný smysl. Tak tu nemel takový hlouposti.
A jestli ti jde o pohlcování vibrací a nerovností, tak ti karbon splní lepší službu než ocel a ještě bude tužší a kolo pujde lépe za pedálem.
edit: reaguju na toho zaslepenýho uctívače favoritu :-)
Ale já nejsem zaslepený uctívač Fáčka.
Můj standardní bike je švýcarský Coronado z r. kolem 1975 podobný Fáčku a teď jsem si koupil dvě Fačka, jedno za 200 Kč a druhé to s berany za celých 250 Kč. Svými vlastnostmi překonávají moje dřívější kola v ceně + 20 000 Kč.
Nerovnosti ti působí síly převážně ve vertikálním směru, tedy ve směru ve kterém se pro svoji výhodnost navrhují příhradové rámy. Svisle dolů ti působí dynamicky zatížení od sedla a řídítek a v opačném směru od nerovností povrchu.
No chtělo by to porovnat výsledky amplitud u karbonového a ocelového rámu. Přiznám, že jsem takové srovnání ještě neviděl, ale myslím že mimo trochu nižší hmotnosti karbonu budou lepší výsledky u oceli.
Trochu nizsi hmotnost je v praxi tak 1–1,5kg rozdil (jen na ramu):)
Ocelovych ramu jsem jezdil dost a rozhodne bych si tu netrofl tvrdit to co ty, ze kdyz je to ocel, tak ze je to automaticky spica. Mam i duralovy ram, ktery je vyrazne pohodnlnejsi, nez jakykoli ocelak, co jsem mel a pritom lip jede, taky tu mam ocelaka, ktery je vylozeny kostitras. Stejne tak mam jeden karbon, co v pohodli a hlavne tuhosti vyrazne predci ocel.
Takze takoveto pausalizovani co tu predvadis, je „trochu“ mimo.
Rám Favorita váží asi 2,3 kg. Je to míň než mnohý karbonový rám. Navíc k tomu připočítej jedinečné vlastnosti oceli pro účel rámu kola – pružnost, subtilitu atd.
Všechny ostatní materiály se na stavbu kol víceméně nehodí a to proto, že jim chybí základní požadovaná vlastnost a tou je pružnost.
Hliník je naprosto nevhodný, karbon taky ne a titan je neekonomický.
Každá náhražka oceli musí být teda daleko mohutnější a tím se váhové poměry stírají, ale negativní vlastnosti náhražek zůstávají.
Ale pozor, jak tu správně hodně lidí napsalo, není ocel, jako ocel. A není ocelová trubka každá stejná. Proto je jediné úskalí vybrat hi-end (pozor ne Hi-Ten to je zase zhovadilost) trubky a ty nejlepší válcují náhražky s přehledem a bez konkurenčně.
Podle mých info se náhražky začaly prodávat jen proto, aby lidi nejezdili na starších kolech, ale kupovali nová, jiná a prodejci mohli vydělávat. Nová, ale horší a podstatně dražší.
Co to meles za blbosti? Ukaz mi karbonovy ram, ktery ma vic nez 2.3kg.
Muj horsky karbonovy 29er ram ma cca 1,3kg, silnicni maji bezne kolem 1kg.
To, ze je neco mohutnejsi, neznamena, ze je to tezsi.
Vhodnou konstrukci se da dosahnout velmi pohodlneho ramu i z duralu, viz Mrazky, co mam v profilu. Zadna ocel co jsem mel nebyla pohodlnejsi.
O jakem high-endu u oceli mluvis, jen abych mel predstavu?
Připomínáš mi reklamu:
Karbonové rámy
Jak název karbonové rámy napovídá, jedná se o materiál vyráběný z uhlíku, respektive z uhlíkových vláken, ze kterých se vytvoří tkanina. Tato tkanina se posléze klade do vrstev, které jsou máčeny do epoxidové pryskyřice a následně spečeny za vysoké teploty a tlaku do materiálu, který je pětkrát lehčí a šestkrát pevnější než ocel, přičemž má výbornou schopnost absorbovat vibrace. Pro své výjimečné vlastnosti je karbon používán na díly vozů Formule 1.
http://www.global-sport.cz/karbonove-ramy
Tady zmatený markeťák píše, že je karbon 6× tužší než ocel a proto je prý i schopný lépe absorbovat vibrace. Tak to je typický blábol o náhražkách oceli.
Jakou pohodlnost myslíš, vyražení zubu horní 4-ky vlevo při drncání na karbonovém nebo Al kostitřasu ? :))
Nebo rozmáznutí se jak široký, tak dlouhý po tom, co ti absolutně nepružný rám způsobí odskočení na nerovnosti a ty skončíš pod kolem náklaďáku, v lepším případě se zlomenými žebry v nemocnici ? To u Favoritu nehrozí, nebo ve značně menší míře.
Přemýšlej :))
Na to se neda reagovat, az to nekdy zkusis projet, tak treba zmenis nazor.
Zatim mi vsak jako vyplachnuty mozek prijdes akorat ty. Kde jsi tyto moudra nacerpal, to netusim, tipoval bych to tak u nejakych recyklatoru strarych kol.
Stale cekam na ten karbonovy ram, ktery ma vic nez 2,3kg, sem s nim.
Jinak proti oceli nic nemam, mam ji rad, hlinik nemusim, ale kdyz se dobre udela, tak proroc ne, karbon se da udelat temer jakkoli, at uz jako totalne tyhy kostitras, tak jako pohodlny lehky stroj.
Ale to nic nemeni na tom, ze to co tu stale obhajujes je sracka vhodna tak na jezdeni pro rohliky, nic vic.
Prosimte, jakou mas stredni skolu?
Gympl, proč ? :)
Fyziku jste meli?
Tak povídej :)
Dikk za odpoved, vse je hned jasnejsi.
Prosimte jakou mas stredni skolu?
Ty si z nás všech děláš prdel, to já poznám..
tak ;-)
Tak predevsim na F12 zadnou ocel ale nenajdes:)
Na obyč favoritu jezdím takže vím co je to zač. Je to skvělé kolo na ježdění od vesnice k vesnici, do obchodu atd. je levný, celkem to jede a skoro se nekrade. O kvalitě výroby raději nemluvit! Je to katastrofa, totální shit, na tom kole je snad kvalitní jen ta omotávka na řidítkách. Na cokoliv jiného je to *******. Velmi nepříjemná geo, a taky jsem na něm konečně poznal co to znamená že se kolo kroutí :D . Ale zas je ten rám tak měkký že je i docela pohodlný takže na to 1. použití opravdu ideál. Když si dnes koupíš např polygona (nebo cokoliv) do 20 tak to bude kvalitou uplně někde jinde.
Sorry, ale zase mimo probírané téma o hodnocení kvality Fačka. Jezdi s Ukrajinou, ta se nekroutí :)
Kup, kup, kup a ještě jednou kup. Zajímalo by mě, jak až může být fórum „zaplevelené“ mystifikacemi prodejců kol :)
Jediné co je tu mimo jsi ty :) . Je sice hezké že rám tak hezky pohlcuje nerovnosti, ale co naplat když člověk jede z kopca, kde sou i zatáčky a nepříliš kvalitní asfalt (jako na většině míst v čr) mám pocit, že kolo je asi ze želé, a že zadní kolo si volí vlastní trasu. Tedy je to velmi nepříjemné, a ruku na srdce- pořád to drncá. Když srovnám nesrovnatelné tak obyč duralový letitý Author, sice o něco více drncá ale oproti fávu nebe a dudy. A co se kvality týče- kdysi tady na foru někdo psal jak na fávu vytunil brzdy k lepší funkci a to způsobilo, že rám pro týdnu praskl v nejvíce namáhaném místě. Takže tak. IMHO si jezdi třeba na tomto „legendárním“ ( legendární tím že se furt něco sere) ale prosím, nešiř tu bludy.
Stal ses pouze obětí marketingové masírky současných výrobců kol. Jediná správná kola do každého terénu a na každý povrch jsou favority. Lehké, jako soudobé nejlepší karbony a kvalita uplně někde jinde :-)) Koukám ghostíku, že v profilu nemáš žádné kolo – to dozajista znamená, že nemáš s koly nejmenší zkušenosti, tak už do toho nekecej :D
Ghostik asi kola ale má, ve svým krámku s velocipedy kostitřasy a každé kolo co u něj lidi nekoupili, se nejpozději do týdne od návštěvy jeho obchodu nezadržitelně rozpadne a popraská i ve švech bezešvých trubek jeho rámu :))
Už to mám – jsi inkarnací Jožky Saxe, jinak to už snad není možný. :-)
A co ty trubky na tom tvojem Favu, co jsi vkladal vyse? Chces snad tvrdit, ze jsou bezesve? :)) Je to obycejnej Favorit z blata, tak jak vetsina z te doby (vidim tam rok 88), akorat nekym prevarenej do podoby s pouzitelnejsi geo.
Jaký bezešvý? Jaký CrMo? Vždyť psal: příhradová konstrukce – lešeňové trubky, prostě high-end. Co furt nechápeš?
A víš že nejsi daleko od pravdy ? V Asii dělají lešení z bambusu a v Evropě i USA z bambusu dělají i kola: http://www.youtube.com/watch…
Jestli blátem (rozuměj optimální poměr tuhosti/pružnosti) nazýváš materiál Fačka s nejlepšími vlastnostmi pro použití v jízdních kolech, tak jo :)
Je lepší spadnout do elastického blátíčka, než si nabít na betonově tvrdém a životu nebezpečném kostitřasu.
už to není ani vtipný
Hele, nepracuješ ty v ocelárnách? :D To jinak snad není možné. Ano ocel má spoustu skvělých vlastností, ale dnes už pouze pro určité specifické použití- např dirtové stroje. V každém případě, když už chceš tady slintat nad ocelí slintej aspoň nad např. Singlebee , coš je poněkud jiný lvl než šitozní fávo.
Tipuju spis sberne suroviny.
Seřiď si nejdřív řízení a utáhni hlavu :) Bude to nejspíš tím…
for je v tom, ze favo ty nerovnosti nepohlcuje. naklepe te vic nez alu silnicka, ovsem jako bonus se vic krouti do boku. ;-)
žádného Favorita u tebe v profilu nevidím. Takže asi na něj přenášíš svoje zkušenosti z jiných kol. A to je škoda.
U tebe v profilu nevidim vubec nic, natoz Favorita, tak co tu teda rozumujes?
Slavné švýcarské Corado už je v galérce, s dovolením ho dám ještě sem.
Název kola je Coronado. Vyměnil jsem ho za Scotta a dobře jsem udělal. Bezúčelně udělaný drahý kolo bez potřebných relevantních vlastností je mi k ničemu. Nejsem pozér.
tak to ses prihlasil na spatnej web. mi si tady na pozerstvi dost zakladame.
No to je hezké, ale dnes je trend retro s vynikajícím ocelovým high-tech rámem. Pozéři tomu nerozumí a znalec uznale pokývá hlavou. Kluci ty rámy kupují u nás (Fačka) nebo i na e-Bay až v USA (jiné značky).
:DD
Tak jak s tim profilem? Nic tam nevidim, ani Favo ani nic jineho. Tak proc se vyjadrujes k necemu co nemas v profilu, zadny favo, zadna ocel, zadny hlinik, zadny karbon.
A pritom se tu ke vsemu radoby zasvecene vyjadrujes. Nepopira to tak trochu to, co tu tvrdis a co predhazujes ostatnim?
Pardon, tak tedy Coronado, já se v těhle příhradových konstrukcích neorientuji.
Co ten bývalý svazák Eben, co chodil za totáče poklonkovat na politické festivaly vychvalovat kom. režim? Co tím myslíš ? :) On taky cyklistí ? Myslím že se jen vždy veze s režimem a to jakýmkoliv :)
Jaký nick jsi měl do včerejška?
mam tam hned dva ;-)
Máš naprostou pravdu, Favority jsou moc dobrá kola. Znám spoustu lidí, co si Favority nemůže vynachválit. Sám jich mám několik. Jo a na většinu servisů mám stejný názor, umí pouze vyměňovat díly a kasírovat.
Správný názor, můžu jen potvrdit. Mám ještě jedno kolo Coronado švýcarské výroby, podobné Fačku a na to jsem přešel po všech peripetiích s drahými současnými koly.
Řešit „Favorit“ v obecné rovině je stejná blbost jako řešit „ocel“ v obecné rovině.
Tak a ted tu o Karkulce.
Kde je ta sběrna? :)
Už tam není, oni to řeší tak, že kolo tam pár dní stojí a pak ho hodí do bedny a … . Já se tenkrát ptal na cyklodiskuzi, ve vláknu o Fav., zda to nemám pro někoho vzít a nebyl zájem. Možná je ho škoda.
Právě si dělám z Fáčka městský „CityBike“. Co by jste mi doporučli za další úpravy a komponenty ? Díky.
dat tam favo 38cm oblouky o prumeru trubky 22,2mm po cele delce, abys nevozil ten cinsky smejd. ;-)
Můžeš udělat skicu ? :)
:DDDDDDDDDDDDDDd to proc? proc si rovnou nenapsal: „udelej mi svickovou“. vostry vlakno, tohle. (Rám Favorita váží asi 2,3 kg. Je to míň než mnohý karbonový rám.)
Teď nevím – gazela nebo gepard?
Kolo musí být subtilní, lehké a tím dobře ovladatelné. Když vidím někoho ve městě na MTB, tak nechápavě kroutím hlavou. Někdy mu půjčím svoje kolo na kousek svezení a on je nadšený a říká, že jsem mu pomohl objevit krásu cyklistiky. Jo barnumská reklama některé lidi doslova zblbla a místo pírka (gazely) sebou vláčí tank :)
Já si doslova z hrůzou prohlížím profily lidí z Brna, Znojma, Kolína atd. kde je nejvyšší kopec krtina místního městského krtka a oni tam mají 3–4 MTB kola :))
prosimte zvaz ty sve favority nebo tu swiss legendu a uvid, ze to vazi jako kdejaka soucasna plecka, ktera do ted zabranovala v objeveni krasy cyklistiky tem , kterym jsi to pujcil. :D
A co valivý odpor širokých pneu s divokým dezénem vhodným do Rocky Moutans a ta malá 26" kola ? Tam kde já svištím na silničce ve městě a okolí bez znatelného šlapání do pedálů, tam funí reklamou zblblý MBK-Biker jak lokomotiva :)
Tak to nekdy zkus s favem v terenu, schvalne jak na tom budes.
Fačko je silnička a tady v Praze a okolí je vše pěkně vyasfaltované včetně cyklostezek. Těžký terén nehrozí a ani mě nijak neláká.
Nejdaději se necháme s partou vyvézt metrm do okolních kopců kolem Prahy(konečných stanic metra) a sjíždíme do centra :) To je feeling na Fačku :))
Fačko je silnička a tady v Praze a okolí je vše pěkně vyasfaltované včetně cyklostezek. Těžký terén nehrozí a ani mě nijak neláká.
Nejdaději se necháme s partou vyvézt metrm do okolních kopců kolem Prahy(konečných stanic metra) a sjíždíme do centra :) To je feeling na Fačku :))
Tý jo,já teda hodně vybočuju z proudu zdejších uživatelů ale ty se mi snad zdáš.:-)
V čem vybočuješ ? :) To asi budeš mít taky vlastí rozum a umíš uvažovat a aplikovat svoje zkušenosti. Tak to ti blahopřeji .
Průměr 26" kol s horským pláštěm a silničních kol je mimochodem stejný. A valivý odpor nezáleží jenom na šířce pneumatiky, on Ti to Mlok vysvětlí :-)
Skoda, ze i dost horaku zde, je lehcich nez to tvoje Favo.
Navic srovnavat horaka se silnickou, no ja ti nevim.
Ty fakt nevíš, že dnešní horské kolo s odpruženou vidlicí může být o 4 kg lehčí než tohle?
Dobrá, tak už konečně napiš, kolik ta tvoje gazela váží. Některé enduro fully budou asi opravdu těžší.
…a nejake sjezdaky i lehci. ;-)
Váží málo, a jede lehce a bez námahy a to je ještě důležitější. Máš konečně radost z jízdy. S nablýskaným super-extra tuhým MTB kostitřasem jsi na vedlejší koleji a jako městskej biker si ho můžeš vystavit do obýváku a leštit ho, ale to je taky to jediné k čemu ho v podstatě můžeš smysluplně využít. K potěšení z jízdy teda zrčitě ne.
Asi neznáš Josepha de Sax? To bys teprve uviděl o hodně dál.
Ono vetsina lidi si nekupuje horaka na jezdeni po meste.
Půjdou mi namontovat silniční brzdy Shimano do toho Fačka CityBike ?
To snad musis vedet sam, jako na slovo vzaty odbornik.
Proč? Originální brzdy přece přispívaly k nezadržitelné rychlosti toho kola.
Hlavne jsou kultovni a prispivaji ke hbitosti jizdy a nizke vaze.
Jde mi o to, jestli mi tam půjdou. Jestli to nebudu muset převrtávat, ten původní šroub vypadá podezřele a vnitřní matka se nějak protáčí :(
V prvni rade si omer vzdalenost mezi rafkem a dirou ve vidlici (ramu) a zjisti si, co chces pouzit za paky.
Ale proc ja ti vubec sdeluju takove zakladni veci?
Tam bych se měl vejít, je tam 3 cm nastavovací vůle pro výšku špalíků.
Mě jde hlavně o uchycení brzdy Shimano do vidlice Fačka, jestli už to někdo dělal a jak. Páky nemusím řešit, ty se jen nastaví.
Tak kdyz myslis:) Bezne silnicni brzdy shimano tam tezko vyjdou, pokud je to standartni favo ram. Ze zadni strany vidlice bys musel vrtnout vetsi diru, pro dutou zapustnou matku. To vse za predpokladu, ze budes mit spravnou delku sroubu, ktery drzi brzdu, a vhodnou delku dute matice.
Jinak neni paka jako paka, takze u nevhodnych bude mit ta brzda hodne divnej projev.
A predevsim to vyrobili ti hnusni asiate a neda se to s kultovnima a kvalitnima brzdama zn. Favorit, se to neda srovnat ani nahodou.
No ale tohle není pro mě řešení, že to nepůjde. Já potřebuju aby mi to tam šlo.
Tak nějaké jiné brzdy, co tam půjdou bez potíží, Campagnolo ? Nebo jiné ? Vím že Fačko vycházelo hodně z Campagnola a tak možná ty ?
Jak jsem psal, napred si omer tu vzdalenost rafku od motazni diry, pak muzes vybirat, tento udaj vyrobci brzd uvadeji. Takze si staci vybrat takovou, aby tam sedela.
Nebo tam proste dej nejakou brzdu z Favorita, at klasickou, nebo centriky. Kdyz tam das slusny spalky, tak to taky brzdit bude. Ale jak jsem psal, zalezi taky na pakach, paky na vecka pro toto uziti vhodne nejsou. Takze bud paky pro cantilever brzdy, nebo nejake s nastavitelnym pakovym pomerem, napr Avid SD.
To kolo brzdí dobře, ne teda jako nové, ale dobře. Tak to nebudu lámat přes koleno jen pro lepší vzhled a nechám tam originální brzdy. Vrtat do Fačka by byl hřích a svatokrádež :)
Špalíky jsem koupil za 49 Kč v Decatlon a jsou OK, krátké special na silničku a drží jak přibitý. :) Páky mám nové pěkné bílé Tektro, co se mi podařily sehnat a vypadají efektně. :)
Pokud jsou to ty paky na fotu vyse, tak podle umisteni cepu budou zrejme veckove. Ty maji prevod do rychla, lanko se pri stisku pohne o vetsi kus nez u canti, nebo silnicnich pak. Pak to nebrzdi tak jak by melo.
Jinak bych si na tu predni brzdu dal dopredu tu kontramatku, co ti tam chybi, pokud se nechces zabit.
Díky za to upozornění na tu kontramatku, taky na to myslím, zatím s ním nejezdím, ale dám ji tam.
Co se týče pák, tak ty jsou myslím OK. Ta vůle špalíků je u silničky vždy menší než V-čkových brzd. Nebo mě zkoušíš ? :)
Mě jde hlavně o to, vyměnit původní odřenou brzdu vpředu bez poškození původnosti vidlice. A to ty jsi myslím udělal taky tak, ne ? Potřebuji tam prostě vpředu pěknou opticky efektní brzdu.
Moznost cislo jedna je tu brzdu prelestit a opravit. Moznost cilo dva jsem ti popisoval vyse, omer si pro jistotu tu vysku brzdy a pak si vyber, Treba na kupkole maji silnicni brzdy Force ve trech ruznych vyskach, z kterych by sis jiste vybral.
O vzdalenosti spalku me skolit nemusis, par let jsem kola servisoval, takze po technicke strance to vcelku znam. Vzdalenost spalku vsak nema moc co spolecneho s pakovym prevodem pouzitych pak. Pokud spalky nastavis u teto kombinace s veckovejma pakama blizko rafkum, tak bude mit paka dost kratky chod a nebude dosahovat takove sily jako pri pouziti vhodne paky, ktere jsem uz taky popisoval vyse.
http://www.kupkolo.cz/…ni-brzdy41/#…
Tyhle mi tam půjdou bez vrtání ?
Mám tam rovná řídítka a na ty klasické silniční brzdové páky nejdou :)
Napsal jsi, že od osy čelisti po spodní hranu ráfku máš cca. 70mm. Podívej se na ty popisky a zkus odhadnout, které by ti tam mohly jít…;)
Co se týká pák, tak já teda nejsem takový odborník na kola, ale mám pocit, že silniční čelisti jsou konstruované pro stejný chod páky jako cantileverové brzdy…
Silniční páky mají jinou geometrii a jdou jen na berany.
Mě jde o upevnění nové brzdy do vidlice, jak jsi to dělal ty ?
Nemám na kole favoriťáckou vidlici. A i kdybych tam měl původní, tak byla z F1 a byla už na moderní brzdové čelisti.
Tak vypulíruju tu původní :))
to je vtip docela… . Ono to tehdy bylo jinak, neznám rozměry ale kdysi se používaly brzdy velikostí totožné a pak tzv. picola, jsou menší a nevejdou se do nich norm. blatníky.
Mimichodem ty clas. Campa neseženeš, jsou kultovní a tedy takřka nesehnatelné !!!
Nechceš upradovat i řazení?
Ty jo, to je ta elektronicka Dura? :)
Dík, mrkni na obrázky toho mého Fačka CityBike. Vpředu je jednotác a zadní řazení už mám přidělané na řídítkách.
Proč tam máš to krásné odpružené sedlo? Vždyť ta stavební ocel pruží přece sama o sobě optimálně. Odpruženým sedlem už to posunuješ až někam k DH.
:)) To sedlo už tam bylo a je fakt parádní. Mám fajnovej zadek a nesnáším do něj nárazy či podobné věci :)))
namontovat pujdou a budou brzdit hodne ostre. …o boky plastu. ;-)
No to je zase rada …
Ale vždyť má pravdu, tak co se čertíš? Raději poslouchej, co Ti tady říkají, nemají to jen vyčtený na netu…
Tak sem si pročetl tu tvojí zdejší estrádu a musím uznat, že je to fakt hodně kvalitní „materiál“…:D
Nikde sem se bohužel nedočetl, kolik že ti je let…? Teda pokud to není tajné…
Nemáš obchod s koly ? :) Kvalitu Faček většinou shazují obchodníci, nechci teda nikomu křivdit, jsou i poctiví co přiznají, že Fačka jsou super …
Ne, fakt nemám obchod s koly. A když už tu všechny hodnotíš podle kol v profilu, tak se schválně podívej na ty moje a třeba budeš překvapený…
Pěkná F1.
Šla by mi tvá přední brzda Campa i do mého bez vrtání a pod. ? Mě to brzdí dobře, ale je to CityBike a přeci jen bych radši neco nablýskaného. Ta původní přední brzda už vypadá dost odřeně a vybledle :(
Vem pucvolu joudo a vyglanci ju :-)
Vem pucvolu joudo a vyglanci ju :-)
Vem pucvolu joudo a vyglanci ju :-)
To bude asi nejjednodušší řešení :)))
Prosím tě, někde jsi psal o rokycanským favoritu, že ho někdo vytuneloval. Nikde to nemůžu najít, asi jsi o tom psal jen jednou a já to nemůžu dohledat. Můžeš mi to, prosím, ještě jednou napsat?
Vzhledem k tomu, že tvoje kolo má pravděpodobně zkracovanou vidli, tak není vyloučeno, že tam půjde dát krátká čelist. U těch čelistí je to ale složitější. Dělá se několik různých délek a musíš vybrat ty správné. Jak už tu psal někdo výše – musíš změřit vzdálenost osy čelisti od ráfku a podle toho vybrat.
Na značce nezáleží…
Btw. Pokud se budeme bavit o tom černo-zeleném kole, tak to není ani z daleka původní favorit. Je na něm upravené kde co – můstek zadní brzdy, délka zadní stavby, nýty na košík (minimálně na sedlové trubce). Od pohledu není vyloučené, že je to F1, ale i kdyby, tak je překopaná.
Toto nevypada na zkracovanou vidli.
Jo, to je pravda. Já myslel, že chce překopávat tu zeleno-černou silnici z galerie.
Na tohle nedá žádné nízké čelisti. Jediné moderní čelisti, co na tohle šly, byly Alhongha …
Jeste jsem mu vyse psal at koukne treba na kupkolo, kde maji nejake Force (tipuju Tektro), ve trech vyskach.
A ten dodávaný šroub mi tam půjde ? Asi ne bez úpravy vidlice, ne ?
To zelené chci nechat originál, tak jak je. Je to cenný kousek.
Mě jde o toto kolo teď, co chci mít jako CityBike a chci tam dát novou pěknou přední brzdu do původní instalace.
Od horní hrany středového upevňovacího šroubu brzdy k dolnímu okraji ráfku to dělá necelých 70 mm.
Dej tam kotoucovku, to zadne Facko nema to bude cool
Zašel bych s tím na BG FIT poloha sedla se mi moc nezdá.
Ty pořád nechápeš, že největší srandu z Tebe mají lidi, co mají rádi kvalitní ocelová kola a jezdí na nich?
To je ten hnus z moravských Kunovic ? :( To teď vyrábí ten moravský tunelář, co vytuneloval Favorit Rokycany ? :((
To není favorit o kterem mluvíš? Tak kde se prodava ta tvoje čupr značka?
Favorit Rokycany a jeho fantastické kola se už nevyrábí, nějaký blb a zloděj z Moravy ho vytuneloval a vyrábí pod tímto názvem jakésy šmejdy v moravských Kunovicích. :((
V tom případě si asi tezko clovek koupim nejake toto „fantastické“ kolo… škoda 120 je taky fantastické auto!!!
Nové kvalitní Fačko z Rokycan si už opravdu nekoupíš kvůli tomu, že tu firmu nějaký zkurvenec z Moravy vytuneloval a vykradl. Toho by měli pověsit za koule na Václavském náměstí pro výstrahu všem moravským lapkům a tunelářům, co k nám do Čech chodí krást. Vožralí blbouni :(((
naopak, puvodni favorit zaziva neskutecny boom, jeho nova distrubucni sit, sberne dvory a kovosrot nedokazou uspokojit poptavku po techto ramech,a to se jejich hnedi nakupci s rychlima vozikama s uzasnym vykonem jedne lidske sily snazi co mohou a prohledavaji jeden pudni sklad za druhym
No vy na té Moravě jste nikdy nic pořádného nevyráběli a tak se nedivíme my tady v Čechách, že nerozeznáte kvalitu. Vždy jste přišli k nám do Čech jen něco ukrást, jako ten gauner a tunelář z těch moravských Kunovic, co vytuneloval Favorit Rokycany.
Já bych navrhoval postavit mezi Čechami a Moravou nějakou ohradu na dobytek, aby se sem podobní zloději vůbec nedostali, jako někteří drogoví bosové z Vietnamu, moravští zloději, židovský tuneláři a jim podobní. Tady u nás v Čechách už je civilizace a někdo to nechápe. Kdyby to existovalo, legenda Favorit Rokycany by vyráběla dodnes.
jasne treba tady v Ostravě se nic nevyrabi :-D :-D :-D Mimochodem Baťa pyčo! atd. atd. atd.
Baťa Zlín myslíš? :-)
Myslím Baťu blahé paměti nejvetšího československého průmyslníka známého doslova po celém světě.
Já jen žes ho tak natvdro spojil s Ostravou :-)
Ne ne, to jsem jenom kouknul z okna na ocelárnu :-D
to si asi fest v prdeli včíl co :D
A co by vyrabela ta tvoje legenda? Nekonkurenceschopny plecky, ze skladovejch zasob, co jim zbyly po komancich?
Mimochodem co se vyrabi v pupku vesmíru ve tvé Praze čecháčku?
tunel Blanka :D
S tím bych nesouhlasil, Barum Gottwaldov vyrábělo velice kvalitní obutí, ať už pláště, či galusky PWB. Dodnes jedny jezdím a jsou to nejlepší pláště.
Neser, jaký Barum Gottvaldov? Jenom další ukradená fabrika http://www.youtube.com/watch… … Fascinuje mě, jak někteří argumentují díky vlastní totální neznalosti úspěchy bolševika prostřednictvím ukradených a následně i díky RVHP zničených fabrik, který v reálným posametovým prostředí zachránil zase jen nový soukromý majitel, v tomhle případě Continental.
Ano, vím, že byla ukradena komunisty, pokračovala v ní však dále kvalitní výroba. Smyslem tohoto příspěvku bylo ukázat, že i na Moravě uměli/ umí udělat kvalitní výrobky, nevím, co tě na tom tak rozčiluje.
Sorry, ale když vidím napsáno Gottwaldov vidím rudě… ale nijak nezpochybñuji, že na Moravě a snad ještě tím víc ve ZLÍNĚ a okolí dobré věci díky p. Baťovi dělat opravdu umí.
Ale oni to taky videli rude:)
Gottwaldov už navždy zůstane Gottwaldovem. Tohle už nikdo těm patolízalským moravským honičům rudých triček ze Zlína neodpáře.
A popravdě , po revoluci to šlo s Favoritem dost z kopce, kvalita se zhoršovala, nebyli schopni odpovědět na poptávku trhu. Pravděpodobně by stejně zkrachovali.
ne že by zbankrotoval :D ale zbankrotoval
Krátce po revoluci v roce 1990 byla založena „Favorit Rokycany, a.s.“, která však nikdy nevyrobila více jak 40 000 kol ročně. S otevřením hranic podnik nezachytil módu horských kol, odbyt upadal a v roce 2001 zbankrotoval. Továrnu odkoupilo Bike Technology & Public Relations, s.r.o. (BTPR) s cílem vyrábět horská a trekkingová kola. Výroba byla přesunuta do Kunovic, kde byla montovna levných součástek z Asie. V květnu 2004 byla i tato výroba zastavena a v roce 2006 šlo do konkurzu i BTPR.
[5] Značku dále zřejmě převzala Czech Bike a.s. Kunovice.[1]
Od roku 2011 je nositelem značky Favorit firma „Favorit Czechoslovakia s.r.o.“.
No hele , favorita mam , da se na nem ujet i poradna davka km . Ale co tu popisuješ ty? Že fáva jsou lepši ně dnešní kola, který jsou na tom o 10 tříd jinde? Tys asi zaspal dobu nebo nevím. Hele dam ti radu místo shromazdovaní starejch favoritu si kup silnicku za 25000 , a i vtejto cenovej kategorii se presvedciš je ze to někde jinde
Ano je tomu tak, příjdu do sběrny a řeknou mi: zrovna včera někdo přivezl pěkného Favorita, ale hned byl pryč. Musí mi je dávat na stranu. Zrovna nedávno jsem koupil 79 + spoustu nepoužitých ND, co mi dali na stranu a prý o něj byli dva jiní zájemci během 3 dnů. V Praze je problém sehnat zachovalou 60/70 tku. 80tky ještě jsou, ale zase jsou trochu méně kvalitní. Více než polovina Favoritů co přijde do sběrny žije dál, obvykle s novým lakem, jako naleštěný veterán.
Ono je to tak, že lidi už se odnaučili cokoli opravovat (vše v domácnosti je vlastně na jedno použití), není ani síť prodejen, kde se kdysi prodávali ND na kola a tak se nakupuje v Kauflandu jídlo a přibere se i kolo. Jako v sobotu, byly tam sice posl. dva ks, slevněné z 1000 na 500, no nekup to !!! A viděl jsem i u recepce jednoho „šťastlivce“ jak si nechával orazítkovat účet. Takže má kolo se zárukou a v úterý může valit na kole dopráce; Favo ze sklepa pak skončí kde ? )))
Ve sběrně a tam ho koupí někdo, kdo chce veterána pro radost a váží si věcí. Letos jsem již takhle zachránil 5 kousků a ještě vidělal na renovaci vlastního (jiného než v profilu). Člověk jim však musí rozumět, smysl mají hlavně původní laky s originálními zachovalými komponenty. Čím starší, tím cennější.
Ano většina lidí dnes pouze nakupuje a vyhazuje, jsou však vyjímky, dovolím si tvrdit že já mezi ně patřím. Mám několik přátel, kteří jezdí na Favoritu a málokdo by řekl, že jsou to kola, která byla před rokem v dezolátním stavu ve sběrně.
Ano s díly je to problém, ale dost se dá sehnat na internetu, nebo ve sběrně.
aji ten nejlepsi favorit je v porovnani s nejlevnejsim novym hlinikem sracka. tak to proste je. smysl ma jen ze sberatelskeho hlediska, na jezdeni jen pokud ho sezenes za pusu…
Tak to asi ne, pokud to vezmu doslova, tak na jedné straně ručně na míru vyráběný rám z vynikajících trubek Reynolds (třeba od pana Babického) a na druhé nezeslabovaná hliníková šunka s podivnou geometrií. Já bych bral ten Favorit.
vidim to, jak rikam. bavime se o favoritu, cili o ramech starych minimalne 20 let, spis vic, ktery jsou vetsinou dost olitany. uplne zasadni rozdil vidim u ramu v palcove vs. 1 a 1/8" hlavy a vidlice. jezdil/m na ramech z columbusu slx, profilovanych oria trubek, 4130 renoldu a nic z toho neseha jizdnima vlastnostma novymu alu ramu za 2500,– ani po kotniky – tezky, krouti se to a naklepe te to vic jak novy hlinik. tim nechcu rict, ze by se na tech starych ramech z lepsich materialu nedalo vubec jezdit. ale rozdil mezi starou vyslehanou oceli a novym levnym hlinikem je mozna markatnejsi nez rozdil mezi soucasnym levnym hlinikem a top karbonem.
Nejlevnější hliníkové rámy mají také hlavu 1". Hmotnostně to bude podobné. A ten ocelový Favorit předpokládám v dobrém stavu, nemá smysl srovnávat „spotřebovaný“ rám s novým.
mam alu drahovy ram s 1 a 1/8! hlavou za cenu nizsi nez za jakou se prodavaji olitany drahovy fava z chomutova. svezeni je opravdu uplne jinde. favo z renoldu bude drazsi a oproti tomu z chomutovskych trubek o neco lehci. tu zminovanou geometrii ma favo horsi resp. zastaralou (zbytecny overlap).
problem je ten, ze desitky let stary ramy jsou proste olitany a pokud nahodou narazis na nejaky nejety, budes ho muset radne zaplatit.
favo (tim myslim nejake lepsi) nebo jakykoliv stary ocelovy ram se imho vyplati akorat pokud je za pusu nebo z nejake nostalgie. pokud chces kolo jen na jezdeni, bude lepsi ten novy hlinik.
Nevím, v dráhových kolech se absolutně nevyznám, netušil jsme, že je tohle vlákno o nich.
to je uplne jedno, jestli srovnavas silnicku nebo drahovku. ;-)
To právě není. Pokud řešíme aktuální rámy, tak u dráhových určitě chybí ta základní nejlevnější turistická kategorie. Dráha je spíš o závodění a tréningu. Těžko si představuji turistu, co na dráhovku nahodí košík, do něj narve 1,5l petku a pojede na výlet – pár okruhů po dráze. Proto se logicky takové dráhovky nevyrábějí. Silničky ano.
bavime se v cenovych relacich, ne o kategoriich. tento ram http://www.bike-forum.cz/…l-11683.html vysel na dvaapul. a jezdi na nem turista s kosikama a brasnou v ramu. http://scontent-b.xx.fbcdn.net/…689314_n.jpg ;-)
Ale původně jsi psal o nejlevnějším silničním hliníkovám rámu – to je základní rám z nezeslabovaných a neprofilovaných trubek s hlavou 1".
silnicni bratr k te drahovce se da poridit za stejnou cenu. ;-)
nicmene i na tom „tvem“ ramu bude lepsi svezeni nez na nejlepsim favoritu…
Smím se zeptat kde by se toto z Al trubek s vidlicí dalo sehnat ? Existuje i varianta s navarkama na cyklokrosové brzdy ? Dík
Bomba!!!!!!!!! Tenhle rám ještě prodávají :-) Já ho mám od 11.9.2001 :-)
Můžu srovnávat se starým favoritem, na tom favoritu to byla katastrofa. Dva roky jsem se na něm trápil na zimáku a pak šel do šrotu. Kratší kopeček na tom nešel vyjet ze sedla jak se to kroutilo, jediná možnost jízdy bylo motat lehké převody v sedě. Rozhodně ten favorit byl těžší, než ten můj starý hliník a o pohodlí na favoritu se rozhodně mluvit nedá.
Tenhle laciný hliník je sice taky kostitřas, ale řekl bych, že je to to pevnější rám, než ty zeslabované hliníky a karbony, co se prodávají teď. Akorát hmotnostně je to někde jinde a ta geometrie je taky spíš turistická, ten rám je na svou výšku spíše kratší. Když se do toho dupe, tak ta energie se rozhodně nikde neztrácí. O 10000% lepší svezení než na favoritu. S F1 tedy nemám zkušenosti, měl jsem favorita z běžné produkce, rok cca 1985.
F1 nebyl ještě nějaký super rám, ale se sériovou produkcí byl nesrovnatený. Nad ním byl ještě F1 Special a top F1 Super Special, ten podle mne levný hliník překonává.
v jakych ohledech podle tebe?
Minimálně pohodlí (pohlcování vibrací) a životnost. Typoval bych, že i tuhost a hmotnost budou lehce na staně F1 Super Special. Prostě kdybych si měl vybrat, jestli pojedu 250 km na F1 Super Special nebo na základním hliníku, moje volba je jasná.
no nevím, ale pokud bych jezdi pravidelně takové dávky km a myslel to s kolem vážně tak nebudu jezdit ani na ultra mega F1 speciale, ani na Low End hlíně :D
a je fakt že z 60kg možná tuhost problém u starého Fačka až tak problém nebude.
a hlavně těch Faček v tehle top specifikaci moc k sehnaní nebude a hlavně nebudou levné
O cenu a dotupnost nejde :-) Řeší se, jestli je ten nejlepsi favorit je v porovnani s nejlevnejsim novym hlinikem sracka.
Není to tak dávno, co byla na aukru na prodej nejetá funglovka reprezentační F1 Super Special na kompletní CRecord za KupTeď 25k…:)
Vím o tom, já mám ještě rest, už mi doma leží snad dva roky ten Vicini z aukra, teď žádnou ocel nepřibírám :-)
Takovejch restů taky pár mám, hlavně teda zapletení kol na festku + zkompletování kola, pak mám ve sklepě dráhové Fausto Coppi, které potřebuje vyměnit spodní rámovou trubku, nalakovat a poskládat a no a taky tam mám skoro kompletní sadu CRecord. To si asi všechno nechám na důchod…:D
Budou levnější než hliníkové z moderní produkce a budou lepší.
se stejnyma a stejne obutyma kolama je to pohlcovani vibraci pro me subjektivne silne dikutabilni. vydrz jako podrzeni si svych vlastnosti ano. pokud ram nepraskne. kdyz praskne do dvou let, u noveho hliniku bys mel mit novy, ocel mozna pujde opravit. hmotnosti si nejsem vubec jisty.
stary ocelovy ramy mam rad spis z nostalgie. k novymu hliniku se to rovnat nemuze.
Taky mi nejak neprislo, ze by zrovna Facko bylo pohodlny. Ale mel jsem jen F12.
Proč by se pruzný, lehký a subtilní ocelový rám nemohl rovnat s nebezpečně tvrdým hliníkem kde ti odskakuje kolo a je často obtížně řiditelné a musíš si pomáhat např. odpruženou vidlicí, sedlovkou , když ho jednoznačně svými vlastnostmi pro stavbu rámu předčí a je pro tento účel daleko vhodnější ?
Nazdar Mr Create, koukam, ze po zabanovani na CZC.cz jsi se presunul sem. Tady je to taky prca. Nenech se vystvat tak brzo.
Tak to asi ne, pokud to vezmu doslova, tak na jedné straně ručně na míru vyráběný rám z vynikajících trubek Reynolds (třeba od pana Babického) a na druhé nezeslabovaná hliníková šunka s podivnou geometrií. Já bych bral ten Favorit.
Jenže Tobě, ani mě ho F.B . na míru už nepostaví, takže se musíme (snad oba ) radovat jen se sehnaných, postavených na přibližně rostlého reprezentanta. Já mám skvost postavený na OH 1976.
Já jsem měl rezervní na Závod míru 1984. O hodně větší, než jsem potřeboval, pár let jsem se na něm trápil a pak jsem se ho vzdal.
Táta dělal silový trojboj, tak mě jako přípravu cyklistiku, chytlo ho to a právě sehnal F1 k výročí olympiády, nevím která to byla, ale rám byl pískově žlutý s malou samlepkou s kruhy a letopočtem, kola samo na galdách. dnes by to byl sběratelský kousek, škoda, že si ho nenechal :-/
Samolepka s olyml. kruhy byla standart na rámech F-1 v určité době ale o leopočtu na nálepce nic nevím, a že jsem jich tehdy viděl.
Tak to se budu muset o víkendu podívat do kůlny, jestli tam nějaký rám s olympijskými kruhy není. Myslím že jsem to na jednom kole viděl co tam mám.
Že tě tu vidím – ty seš takovej správnej srdcař. Táta si odněku dovezl domů poměrně dost zachovalého turistického Favorita z r. 1959. Je to na turistickém rámu s očkama na nosič, představec letovaný do koncovek, hliníkové blatníky s vyraženým logem Favoritu, na hlavové trubce nýtované logo, originální řadící páčka na rámu, PWB šaltr. Neměl bys o něj zájem?
To zní velice zajímavě. Mohl bys mně prosím poslat foto na mail oschlieder@volny.cz. Díky
V roce 1970 jsem po něm toužil.
Nazdar Mr Create, koukam, ze po zabanovani na CZC.cz jsi se presunul sem. Tady je to taky prca. Nenech se vystvat tak brzo.