• Láža1

    Potřebuju jednoduché skoro základní Fitness kolo, našel jsem za 16 tisíc:

    Pells AERON na Soře…Brňáci

    nebo

    Polygon Helius F3…indonéští kabrňáci

    nebo Geer staví obdobnost za 15 tisíc

    …jezdím 5–6 tisíc km ročně, v drtivé většině po silnici, často i v zimě; většinou do práce (20km+20km), občas 150 o víkendu a starej Stratos se zatvrdlým pružením na vidlici už dosluhuje. Jezdím svižně, berany nechci nejsem maximalista. Díky za rady

    0 0
    • drhor  

      Já řeším ted podobný problém . Otázka jestli se vyplatí připlatit za tohle :

      http://pcshop.pells.cz/…_d30700.html

      nebo potom jsem ještě koukal tohle kolo :

      http://www.bike-discount.de/…ill-7–0.html?…

      0 0
      • Láža1  

        desetikolečko vzadu (na PELLS TIAGRA) s sebou nese nutnost mít jemnější=dražší a náchylnější řetěz, ne?

        Radon, na ten jsem koukal, nevypadá špatně…

        0 0
      • Láža1  

        LaPierre…chtěl bych zkusit vepředu dvoutác, ale jako na variantu jsem na to taky koukal, díky za návrh…obecně se mi zdají Fitness kola dražší, ačkoli nemaj nijak závratný komponenty. Například jsem měl vyhlídnutýho Pellse CRONO ABSOLUT na deoreLX/XT s uzamykatelnou vidlicí za slušných 17 tisíc, komponentově to je přeci vyšší, než podprůměrná silniční SORA, fitness by bylo ale lehčí…no nic, budu ještě hledat

        0 0
    • kadlik  

      http://www.planet-x-bikes.co.uk/…ar_road_bike

      co tohle? dražší, ale pěkný :)

      0 0
      • winter78  

        Krásavec !!!

        0 0
        • Janes  

          No, nevím, mě příjde nevyvážený, předek(trubky) má moc nafouklej a zadek nikde, jako Pitbull, a ty nemám rád…

          0 0
          • winter78  

            Práve že tie masívne trubky a predná vidla tomu dávajú nezničiteľný vzhľad.

            0 0
    • Jakobo  

      Pohlidej si geometrii kola! Drtiva vetsina fitness kol ma kratkou geometrii, prooze jsou odvozene od silnicnich ramu a nepomuze ani delsi predstavec a sedlovka s offsetem. Jak to ma stejnou nebo dokonce kratsi horni trubku jak sedlovou, tak NEBRAT. Spis bych oslovil Scalara, at ti na ramu MRX, Force… postavi crossove kolo s carbonovou vidlici.

      0 0
      • Pedro RB  

        No jestli jezdí 6000 ročně převážně po silnici, tak silniční geometrie nebude taková překážka. Nebo o 1–2 cm delší představec posed dost natáhne (ofsetem sedlovky neřešit – správná předozadní vzdálenost sedla od středu je pro každého jen jedna!) Na silničce se taky nezávodníci drží převážně nahoře na beranech nebo za dualy což cca odpovídá držení za rohy u rovnejch řidítek.

        Spíš je otázkou jestli fitnes odvozenej od silničky (silniční rám, čelisťové brzdy a silniční sada – třeba Fondriest RP3) nebo takovej odlehčenej treking na silničních pláštích..

        0 0
        • Jakobo  

          No jo, jenze na silnici se drzis hlavne dole za oblouky nebo nahore za brzdy a tim se posed dost natahne. Uvedom si, ze treba kolo velikosti 22.5" ma delku horni trubky 570 mm a to je s rovnyma riditkama zalostne malo i se 130 mm predstavcem. Takze proti silnici stejne geometrie je kolo treba o 100 mm kratsi! Rohy moc nic neresi, ram musi mit spravnou delku i bez nich. Schvalne si porovnej geometrii silnic a fitness kol jakehokoliv vyrobce kol, je stejna. Ty fitness kola jsou bohuzel takove nesmyslne.

          0 0
    • jeniiiik  

      Pells = číňan. Jejich hefty o vývoji a výrobě v Brně už mě začínají pěkně *****, akorát obelhávají lidi.

      0 0
      • Janes  

        Nojo, já když se jich před cca 8mi lety na Sportpragu ptal, jestli mají nějaký rám pro mě (stabilně cca 115kg) tak říkali, že ne, že by to museli vyrobit na zakázku… takže nazdar..

        0 0
        • jeniiiik  

          Počti si diskuzi tady

          Tady máš pells sedlovku s jiným logem, řešilo se to v tomhle

          příspěvku a nad ním.

          A tady máš ještě jednou rám

          Takže nazdar. Na zakázku sis to předpokládám vyrobit nenechal, a to je dobře, dali by ti nějakou mrdku s nálepkou PELLS a cenovkou zakázkového rámu. Jsou to prostě jen lepiči nálepek na čínské katakogové kola. Svět je krutý.

          0 0
    • Honzis  

      záleží jestli nepotřebuješ i blatníky, ty jdou do fitness kol stavěných na silničním rámu dost blbě, max s 23mm plášti a ještě to bývá „fousovka“.

      0 0
      • Láža1  

        Blatníky… ve dnech dešťů je nandavám, mám na stávajícím crossu nové ráfky, tuším dokonce 22, pláště volím i teď na crossu takové, co se dávají právě na fitnessy…to je taky jeden z důvodů, proč chci přejít rovnou na fitness…že by se tam nějaké funkční blatníky nevešly, to by bylo blbý. Po fitnessu pokukuju, jen abych byl trochu rychlejší, otázka, jestli by na moje ježdění fakt nevyhovovalo víc (nebylo by komponentově a rámově kvalitnější) už solidní zlevněné crossové kolo na slušné uzamykatelné vidlici se solidní váhou a plášti nejužšími a nejhladšími, co to de? V tom mám taky dilema…

        0 0
        • Honzis  

          jenže fitness a cross je úplně něco jiného – sem půjdou blatníky v poho http://pcshop.pells.cz/…_d33130.html – do toho http://pcshop.pells.cz/…_d30700.html hodně blbě, tam se dávají blatníky „na furt“ nebo max blatník ze sedlovky, pokud chceš sundavat. Ovšem hbitost toho fitnessa pod 10kg je diametrálně jinde než crossa – ten pod 12,5kg s odpruž vidlí skoro nemá, geometrie je jiná, kolo je delší, línější, dimenzované i na terén – jiné převody …

          0 0
          • Jakobo  

            Nesmis to tak skatulkovat. Co je podle tebe pak toto (vypujceno tady z fora)?

            0 0
            • Honzis  

              kros s pevnou vidlí a díky lehkým komponentům je lehkej, ale tohle není sériovka. Asi jako karbon vidle na biku – taky to jde, ale moc lidí to nemá.

              0 0
              • Jakobo  

                Mne je treba uplne jedno, kam si to kolo zaradim.

                To, co me zajima jsou treba ocka na blatniky a nosic, nebo ze plaste mohu dat bud silnicni 622–23 nebo nejake sirsi typu wormdrive, smart sam a porad muzu mit celoobvodove blatase. Ted mam na kole zimni plaste s hrebiky a jezdim vesele dal. Taky mas poradne brzdy, v mestskem provozu to ocenis.

                Pokud se casem rozhodnu, muzu nasadit pevnou vidlici, ted tam mam odpruzenou.

                A hlavne jak uz tu padlo na rozdil od komercnich kol to ma rozumnou geometrii (mel jsem sveho casu fitness od Treka) takze pri mych 195 cm mel Trek horni ramovku 570 mm, kdezto MRX tusim 620 a to je sakra rozdil.

                Ovsem pokud chce nekdo striktne rozlisovat mezi fitness, crossem a silnici, pak whatever.

                0 0
                • scalar  

                  Často ani výrobci nedokáží přesně zařadit kolo do kategorie fitness/cross.

                  Fitness kolo by správně mělo být silniční kolo s rovnými řidítky, tedy silniční rám s krátkou zadní stavbou a krátkou horní rámovou trubkou (původně na silniční řidítka) osazený silničními komponenty včetně brzd (Shimano třeba dělá k nižším silničním sadám i řadicí a brzdové páky na rovná řidítka).

                  Cross s pevnou vidlicí má delší a širší zadní stavbu, delší horní rámovou trubku na rovná řidítka, je osazen cross/trekingovou sadou (Shimano má třeba sadu LX výhradně pro crossová kole, řady Deore a XT mají crossové varianty).

                  Crossové kolo s pevnou vidlicí má tedy výhodu v lepším posedu, je možné obout širší pláště, snadno namontovat blatníky, nosič. Cross má i lepší brzdy – véčka nebo kotouče.

                  0 0
                  • Neunzikger  

                    Jen slovíčkaření, ale silniční brzdy bych neoznačil jako horší než véčka. Když už si někdo zvolí silniční rám, co pojme jen 622–28 pneu, tak k němu silniční brzdy jsou namístě. A samozřejmě na žiletkách už jsou i kotouče, líbivý je např. tento rám http://miracle-bikes.en.alibaba.com/…_carbon.html

                    0 0
        • Honzis  

          ve fitnessu na silnič rámu bude místa tolik : http://img9.rajce.idnes.cz/…DSC07516.jpg?… – tohle je 28mm plášť

          0 0
        • scalar  

          Musíš zvážit, jestli potřebuješ/využiješ odpruženou vidlici. Je to hmotnost navíc (nejméně kilogram) a také má jisté servisní nároky (čištění a mazání kluzáků, kontrola tlaku, posezónní servis).

          Klasické fitness kolo pro Tebe vhodný nebude.

          0 0
    • winter78  

      Daj si pozor aby ti do toho fitness biku vošli širšie plášte než 23mm cestné (alebo max.25mm). Keďže si doteraz jazdil na crosse, tak predpokladám že si mal obuté širšie crossové plášte a tak aj komfort na cestách bol skvelý. Na 23mm plášťoch na komfort rovno zabudni ;-). Momentálne jazdím (okrem iného) na crossovom ráme s pevnou vidlicou, ale zadná stavba je široká , takže mi tam vôjdu až 42mm crossové plášte (rovnaké miesto je aj na prednej vidlici), mám úchyty na blatníky a aj na nosič. Takže absolútna spokojnosť, bicykel ako stvorený na svižnejšie dochádzanie do práce takmer počas celého roka a v pohode urobím aj dlhší výjazd. Mám obuté 35mm plášte ,ktoré sú aj na asfalt skvelé a prejdeš aj rozbitejšie úseky ciest.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.