Zdravím. Budu měnit olej včetně patrony. A předělávat na olejové mazání. Můžu na tohle vše použít tlumičovou 10w syntetiku ? Takže patrona, vzduchová komora a nohy? Nebo na vzduch musí být hustší motorový např 40w. Díky
Zdravím. Budu měnit olej včetně patrony. A předělávat na olejové mazání. Můžu na tohle vše použít tlumičovou 10w syntetiku ? Takže patrona, vzduchová komora a nohy? Nebo na vzduch musí být hustší motorový např 40w. Díky
Tlumící patrona:
http://www.bike-forum.cz/…ovy-olej-10w
Vzduchová komora:
http://www.bike-forum.cz/…gul-trans-90
Vnější nohy:
motorový 10W-40 nebo 5W30
nevím jestli můžeš použít 10w syntetiku.. ale kup 10w nebo 15w olej na mazání vidlic motorek/kol… já mám v suntour duro DJ 15w olej od motorexu 15ml do každý nohy dávám… a do vzduchový patrony to chce fakt extrémně hustej olej já jsem smíchal ten motorex 15w s vazelínou do vidlic a taky se zdá, že to funguje :)
Ještě jedna věc kolik ml do patrony?
Asi 75–85 ml nejlépe odměřit koli tam bylo původně.
Bylo tam žalostně málo
Ani ne 50 ml. A přejdu budoucí dotazy, ano i z locku jsem ho vylil. Už nezamykala na hoře.
Tak hlavne, ze zamykala v udoli, pred kopcem se to muze hodit.
na hoře přestalaa zamykt chválně.. přece nepojede se zamknutou vidlou sjezd.. to vidlice přesně ví, co dělá ! :)
Ach jo. Samé moudra
Tak hotovo. Rozebráno včetně locku do šroubků odmaštěné a naplněné dle doporučení. Patronu sem nakonec naplnil tak aby nebranila dorazem a je to. Super chod oproti vazelíně nakonec jsem dal 20ml do každé nohy. Už teď pocitově jsem to fouknul 15 psů nahoru. Díky za rady. Konečně to je vidlice
měl jsi dát kolem 13–15ml..
takhle se ti může stát, že si tlumící patrona natáhne olej, teď se to řeší vedle ve vlákně.. :)
taky budu teď měnit olej, gufera… :) nemůžu se dočkat toho, než uvidím, jak moc je olej zasratej :D
Hele ten doraz je myšlený jak?
To je olej ve vzduchové komoře (pod auto ventilkem)?
To je olej v tlumicove patrone, proste ho tam dal tolik, aby fungoval tlumic a zaroven nebyl hydraulicky doraz pred koncem zdvihu.
Já myslím že mluvil o mazacím oleji. Právě aby nenasaknul do patrony k tlumicovymu oleji.
Patrona jde jednoduše rozebrat. Takže se toho nebojím. No v patroně úplně sajgon černé jak boty po cca 3 letech.
No takže z dlouhodobého hlediska se objevil vakl. Myslím že by to mohlo být tím. Že jsem nohy namazal 10w který sem dával do patrony. Zkusím ho nahradit hustějším.
Dá se upravit vakl, například zaklepnutím kluzných pouzder niže? Zkoušel to někdo?
to bych určitě neriskoval :) taky mám lehkej vakl.. musíš se s tím naučit žít no :D a nebo nechat předělat futra a to by mě taky zajímalo, kdo to dělá, kolik to stojí,… atd :)
Tak futra si teoreticky udělám v práci ale chtěl bych znát názor
pokud nemáš v plánu nějak upravovat zdvih, tak proč ne :)
Tak. Zase jsem měnil olej po 70 hodinách ježdění. A do patrony dám jen zhruba 50ml. Což se mi zdá podle všech návodu málo. Když ho dám více nelze stlačit. Normálně zamyká. Tak jak to vlastně je?
Nechapu co furt menis v patrone ?? Ja do ni jeste nesahnul ani to nemam v planu.. jen mazu vidlu kazdy dva mesice, podle pouzivani.. menim gufera jednou za rok.. mazu je brunoxem.. a to je vsechen servis co delam.. :)
Vidíš mi přestala zamykat. Vyměnil jsem olej a zdá se mi tam toho oleje málo
Mel bys to dat do servisu, kdyz nevis co s tim…
pred ctvrt hodinou ti zamykala normalne.
Pokud máš axonku a víš kolik je tam toho oleje. tak uveď hodnotu jinak jsou tvé poznámky zbytečné. děkuji.
Nemam, nevim.. neptej se tady ale zavolej nebo napis maila na bplumen kde servisujou… a oni ti to reknou, co je na tom tezkyho, nemas zac.
Tak. Pro další bastliře. Návod na množství oleje. A taky odstranění lupani pomocí smršťovačky.
Zeptám se s odstupem času, vyřešila ta bužírka to charakteristické cvakání Axonu? Chci poslouchat šum svistu a ne cvakání:-) Je nutné k této úpravě vylití/dolití oleje v patroně?
Díky za info:-)