Zdarec!
Úvodem přiznávám, že témat o změně zdvihu vidlice jsem zde našel mnoho, nikde však nějaké zhodnocení po dlouhodobějším provozu.
V rychlosti popíšu mojí situaci.
Na vzduchové vidlici SR Suntour XCR (100mm zdvih) mi klekla olejová patrona. Vidlice má hrozně pomalý odskok.
Dostal jsem se tedy před rozhodnutí, zda koupit patronu za 1500, novou stejnou vidlici za 3500 a nebo upgrade na nějakého levnějšího Rock Shoxe, to jsme tak 6000 start.
Zvolil jsem tu nejlevnější variantu s tím, že případně časem koupím novou vidlu – tedy nejdražší variantu :-D
Při googlení článků a videí k demontáži vidlice jsem víc a víc narážel na zmínky o změně zdvihu a případném předělání mazání na olej. Jak už jsem ale zmínil v úvodu, nikde jsem se nedočetl jak upravená vidlice funguje např po sezoně provozu.
Hlavní věc, co mě trochu zaráží je délka nohou zasunutých ve vidlici po úpravě zdvihu. Mám možnost změnit ze 100mm na 120. To znamená, že ve vnějších mohách bude bez zatížení zasunuto o 20mm méně materiálu. I tak ho zbývá celkem dost ale přeci jen…nemůže časem chytit nějaké vůle?
A druhá otázka směřuje k mazání olejem. Proč se v návodech doporučuje promazat i pravou nohu s olejovou patronou? Nestačilo by pohyblivý pístek patrony namazat jemnou vazelínkou? Moc nevěřím v nějaký značný rozstřik oleje v pravé noze.
Samozřejmě počítám s molitanovým kroužkem pod guferem, zatěsněním šroubů a i se změnou geometrie po zvýšení zdvihu.
Díky za odpovědi, rady, poznatky a zkušenosti.