• destr

    Jaké máte zkušenosti? Jak brzdí? Jak jsou na tom s odolností? Má cenu do nich jít? Z USA se dají sehnat za docela dobré peníze (clo a dan bych neplatil, přítelkyně tam má tetu, která v lednu přiletí, takže by je dovezla ona).

    0 0
    • Marccoo  

      Brzdí dobře!

      0 0
    • kubad  

      brzdi celkem slusne na to jak je lehka, ale hnusnejsi brzda se tezko hleda :-(

      0 0
      • Marccoo  

        hlavně že je lehká :)

        0 0
      • destr  

        Že je hnusná? A která je podle tebe teda nejhezčí? Mě se právě líbí ;-)

        0 0
        • roud  

          Nejhezčí je starý lesklý XTRko co mam na kole a další kousky pěkný sou od Hope :O)

          0 0
      • Rychlej turista  

        Ty ceny i váhy co jsou v krámech, to se myslí jedna brzda nebo pár? Nějak na to nemůžu přijít, na obrázku vždycky mají jednu, ale přes 300 g na jednu brzdu se mi zase zdá moc. A o cenách nemám ani páru, takže podle toho to taky nepoznám.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Ještě bych měl dotaz k uchycení brzdy. Mám vidle podobojí uchycení a na Elixírech jsem si všiml, že mají uchycení boční i to druhé. Je to dneska už u brzd pravidlem nebo si na to člověk musí dávat při koupi nějak extra pozor? A ještě k té váze – píšou tam 375G (komplet brzda, 160mm), takže by to mělo všechno sakumprásk i s kotoučem. To je docela dost, ale ještě se to dá skousnout, ale mate mě tam to jednotné číslo brzda. To by pak obě brzdy musely mít tři čtvrtě kila a to se mi zdá úplně šejdrem.

          0 0
          • jIrI___  

            Elixir R váží necelých 300 g bez kotoučů, 160 mm kotouče jsou kolem 80–100 g ty lehčí. Takže těch 375 g bude platit pro jednu brzdu, ne pár.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Díky moc, už mi to pomalu začínalo docházet, že je to jen jedna brzda. Kouknul jsem se na váhu mých véček a ty mají jen o maličko méně. Ty Elixíry jsou docela hezké :-)

              0 0
          • dieegoo  

            Pár brzd včetně kotoučů bude mít skutečně těch 3/4 kila. Mrkni třeba na tyhle Ultimaty na váze , mají 762g komplet. R1 by musela být z papíru, aby se dostala na poloviční hmotnost :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jo, už jsem v obraze :-)

              Nutně potřebuji Fulcrumy RM3 a nemám k nim brzdy :-(

              0 0
              • StuntJ  

                už né RM5 ? :o)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Ty kotoučovky kupuji kvůli bezdušákům a to jsou RM3. RM5 budou taky, ale ne na plečku, protože tam nechám dožít dvoje véčka a všechna kola, co na ně mám. A kvůli kotoučovkám budu muset mít ty Fulkrumy taky dvoje a jako druhé mi budou stačit RM5. Ale na jeden zátah to všechno nedám, takže nejdřív budou brzdy a jedny kola, ale ještě nejsem rozhodnutý které.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    No já jsem se ještě též nerozhoupal, pár nabídek, ale co a zda do toho jít … :o) ale co člověk si musí dělat radost :o). Argumenty některých prodejců jsou velice silné a lákavé :o)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jestli budeš mít jen jedny kola, tak jdi do RM3, ať můžeš jezdit bez duše. Až se z koupě otřepeš, tak ty RM5 už taková pálka nejsou.

                      0 0
              • vysmátej bajker  

                Cože??? Turista bude mít kotouče??? Kam ten svět spěje.DT XR4.1 jdou s páskou v pohodě jako bezdušák.Nebo C.Max na V jsou taky bez ne?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  S FF na NoTubes jsem bojoval dost dlouho a už si chci užít poklidného stáří s normálními bezdušáky. Ty Crossmaxy jsou jediné a od podzimu čekám na slevu, která se nekoná. Takže jsem na véčka bohužel musel rezignovat a jdu do nádherných Fulcrumů, které jsou však jen na kotoučovky. Už zbývá jen vybrat brzdy. Předběžně to vidím na ty Formule R1, ať mám na kole taky něco hnusného. Megahnusného. Kotoučovky :-D

                  0 0
            • destr  

              No R1 s plovoucíma kotoučema můžou vážit tak do cca 550g (brzdy 180 a 190g, kotouče hope 160mm 180g).

              0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Proč má v páce díru? Aby se do ní líp chytala špína? S úsporou hmotnosti na mě nechoďte ;-)

      0 0
    • destr  

      Tak jaké jiné brzdy by jste doporučili s ohledem na hmotnost? Ještě jsem přemýšlel o XTR, ale ty má zase kde kdo.

      0 0
      • Marccoo  

        Magura Marta SL

        0 0
      • Lone1  

        Dovolil bych si,malou opravu.R1 NENÍ nejlehčí brzda na trhu.Je nejlehčí,sériově vyráběná brzda.Pro klokana,poslední modely,tu dírku v páce nemají.Tu tam dělali,protože věděli,že se zeptáš na co je.To je nejlevnější,bez­pečnostní čidlo.Když jedeš moc rychle a hrozí,že to neubrzdíš,tak jak ten vzduch letí skrz tu dírku,píská to.Chápeš?

        Destr,nepsal jsi,co jezdíš.Myslím,jes­tli ji chceš na cross atd.Musí být ale hodně výhodná cena,tady ti nikdo neuzná případnou záruku.

        0 0
        • kubad  

          Ktere brzdy sou lehci?

          Samozrejme myslim samotne brzdy bez ohledu na pouzity kotouc.

          0 0
        • destr  

          Na XC. No vychází to na cca 450 doláčů i s kotoučema :-)

          0 0
          • Bulda  

            parkrat uz se obejvily za 8tis na cyklobazaru, jednou dokonce s karbon pakama :)a ty taky nemaji dirku :)

            brzdi dobre, jsou nejlehci, jsou krasny!

            jen ta hmotnost ja nahnana na vsem, treba desky na Al plechu – vymenou za normalni +15g/brzda

            0 0
        • StuntJ  

          By mě zajímalo, které jsou lehčí ?

          0 0
          • Lone1  

            Existuje celá řada „garážovek“,které jsou tuněné a lehčí než R1.To jsou ale kusovky „noname.“

            Když u kterékoliv brzdy vyndáte destičky a nechtěně zmáčknete páčku,nejhorší,co se může stát,že vyletí válečky.U R1 než ty válečky vyletí,tak praskne expanzní membrána.Při normálním zacházení,to nehrozí.

            Já nehodnotím brzdy,jak vypadají,ale jak brzdí.Poměr průměru pístku k průměru válečku ti nic neřekne,tady mají všechny brzdy dostatečné rezervy.Ale důležitá,je velikost destiček,ta určuje třecí koeficient.A hlavně TUHOST třmene,to je nejslabší článek všech brzd.Čím menší plocha destiček,tím víc musíš mačkat páčku aby jsi dosáhl stejného účinku jako u brzdy s velkýma destičkama.A zá­konitě se ti bude rozvalovat víc třmen.Důsledek,také jedna z příčin křivě sjetých destiček.Taky přikládám důležitost dostupnosti náhr.dílů.Kolik vážíš,také hraje roli.

            0 0
            • kubad  

              To co pises je pravda,ale zajimala by me ta rada lehcich garazovek?

              Ani Frm neni lehci dalsi me uz nenapadaji

              0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              A na to si přišel jak že třecí koeficient závisí na ploše ?

              0 0
              • JSt  

                formalne samo nesmysl, ale urcite je ti jasny, co tim myslel ;-).

                0 0
                • R-A-D-I-U-S  

                  On možná věděl, možná ne – rejpnul jsem pro to že dost lidí to čte a klidně tu informaci pošlou bez hlubší analýzy dál.

                  0 0
            • Marccoo  

              Zatím jsem žádný problém u R1 neměl,až mi něco vyskočí tak ti dám vědět.Určo máš snima špatné zkušenosti?

              0 0
            • gazman  

              Prasknutí membrány se mi nezdá.Měl jsem the one 2010(stejný princip) kompletně rozkuchané znám přesně funkci,nevím proč by to mělo prasknout.

              0 0
            • destr  

              Jsou v plánu na holčičí kolo, slečna váží cca 53kg. Takže to prasknutí by hrozit nemělo.

              0 0
              • qasko  

                To je to tu čo za šírenie polpašnej správy ? :) Skôr sa stretávam stým že ludia trdia že to prd brzdí , ALE tí dvaja čo som im požičal bike a vrátili sa v krvy po vystúpení cez rajdy (na rovnej ceste) sú dôkaz že to nebude také tragické :)

                0 0
                • McBlacky  

                  jsi zapomněl napsat že jste to zkoušeli po zvíračce před hospodou :)

                  0 0
    • destr  

      Tak nakonec do nich půjdeme. Včera je přítulka okoukla na sport-life, napřed je viděla jenom na stánku formule pověšeny, to komentovala tim, že sou hrozně obyčejny, že chce xtr, pak je ale viděla na supech nasazeny a už nechce jinak :-) Takže ted přichází období čekání na dobrou nabídku na e-bay.

      0 0
      • jonti  

        Brzdy bych asi nekupoval bez zaruky, tam sa toho ****** muze docela dost a taky to dost stoji opravit, casto to ani nejde.

        0 0
      • Hnoj  

        Za kolik jsou na ebay???

        0 0
        • destr  

          Z USA vyjdou na cca 7500 (občas jsou tam i s karbec pákama, ale přijdou mi takový křehký), z německa ted byli za 9 a trochu i s kotoučema ;-)

          0 0
      • Marccoo  

        Nahoď cenu

        0 0
        • rudywolf  

          Já jsem si Formule R1 pořídil v červenci i po přečtení příspěvků, že příliš nebrzdí. A byl jsem mile překvapen, že brdný účinek je více než slušný. Najel jsem s nimi cca 400km a prakticky není co vytknou až na jedno. Mezi deskami a kotoučem je minimální vůle, né že by kotouč škrtal pernamentně kotouč, ale brzdová páka zabírá prakticky už po 1 cm chodu. Někomu to samozřejmě může vyhovovat, mě ne, kvůli tomu jsem se vrátil k Martě. Pokud by někdo měl zájem nabízím je za 7000 Kč. rudy_j@email.cz

          0 0
          • destr  

            A to se nedá nějak nastavit?

            0 0
            • Marccoo  

              Dá,ale je to štelovačka šílená!Vím o čem mluvím:)

              0 0
              • kato  

                A jak se tedy šteluje,potřebuji delší krok na páce a tím větší vzdálenost desek od kotouče.

                0 0
                • vikicek  

                  myslim že se vzdáleností desek těžko hneš :)

                  0 0
                • Marccoo  

                  malá vzdálenost desek od kotouče,takže než jsem je vyšteloval,docela jsem si pohrál,muší to být uplně přesně:)

                  0 0
          • McBlacky  

            s tímhle jsem bojoval i u K18. U formulí je tak, že mají extrémní poměr pístku v páce k pístku v třmenu. Cílem je pochopitelně maximalizace učinku brzdy, ale právě za cenu minimální vzdálennosti desek od kotouče.

            0 0
          • McBlacky  

            s tímhle jsem bojoval i u K18. U formulí je tak, že mají extrémní poměr pístku v páce k pístku v třmenu. Cílem je pochopitelně maximalizace učinku brzdy, ale právě za cenu minimální vzdálennosti desek od kotouče.

            0 0
            • The_Trooper  

              Mám ORO K18 a také si toho všímám minimální vzdálenost mezi deskama a kotoučem tj. extrémní poměr pístku páčky k pístku třmenu. Mam je možnost porovnat s Avidama, Shimana, Hayesama..

              Formule si líbí svou jednoduchostí nemají expanzní nádobku což si myslím že je nevýhoda..

              Dále jsem si všiml že mají menší plochu brzdné desky oproti ostatním výrobcům… což se mi projevuje malou životností brdových desek IHMO… kterou jsem sjel až na kov za poslední dva bahnité závody (Sela a chribska) a vydřel kotouč :((

              Pořídil jsem si odvzdušnovací sadu original Formula, ted zvladnu odvzdusnit brzdu během 5 minut což je u formule nutné při výměně desek a jako kompenzace sjetých desek aby páčka zabírala po krátkém zmáčknutí..

              0 0
              • kubad  

                Nesmysl :-)

                Expanzka v pace samo je a s tou kompenzaci je to taky polopravda.

                0 0
                • The_Trooper  

                  dobře už to vím :D

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Taky mám nějaké jiné ORO a to oboje co mám na kolech a i ty třetí co jsem měl na HT, co jsem prodal.

                  Desky jsem měnil celkově na všech cca 6× a odzvdušňované nebyly ani jedny ani jednou.

                  A expanzku na nich taky mám :-)

                  Jediné co se jim dá opravdu vyčítat, že ta expanzka je malá a není to úplně ideální pro oba krajní stavy (tedy nové desky a desky těsně před výměnou). U K24 mi rozdílný chod pák když se mi sejdou nové desky na jedné brzdě a skoro sjeté na druhé vykompenzuje nastavení mrtvého chodu páky (u nových desek stačí nějaký ten mrtvý chod přidat).

                  0 0
                  • The_Trooper  

                    a já to právě kompenzuju tím že přidám kapalinu tou odvzdušnovací sa­dou…

                    Jinak ted jsem nasadil červené KOOLSTOPy tak jsem zvědav předtím to byly 2× Fastopy.. Ale na zavod musím přehodit levnější desky..

                    Dále jsem vyměnil kotouče originál ORO měli nové 1.85mm a měnil jsem ho při 1.65mm (2 roky), Nový mám R1 ten má 1.75mm a minimální Tmin = 1.60mm

                    0 0
                  • claid  

                    moje zkušenost.. mám ORO K24 3-tí sezónu, tak jsem měnil kapalinu..(opravdu se vyplavil nějaký bordel!)desky cca 50%, po odvzdušnění pořád páka zabírala na můj vkus příliš u gripu..nic nepomáhalo!! odvzdušňoval jsem s páčkou na posunutí pístku na min. a po odz. na max a pořád záběr u gripu..teprve po výměně desek, záběr cca po 1cm..pístek nastavený v poloze asi 1/2..závěr? příště až budu odz. tak nasadím sjeté desky, provedu odz. a pak dám třeba desky 50% a mělo by to být OK.. tj. roztáhnout desky a pak odz. u mě určitě nepaltí!!

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Ten bordel (bílé vločky) který jsi vyplavil ven je vazelína, která se používá pro konzevaci těsnění v páce, pokud nebyla kapalina dlouho měněna, vazelína se rozpustí a často dochází k poškození těsnění a tedy výraznému zhoršení funkce…

                      0 0
                      • gazman  

                        Dost bych pochyboval o tom že to jestli bude brzda fungovat nebo ne, potažmo jestli se rozpadne těsnění,nebo ne závisí na nějaké vazelíně,která se nechá jen tak vyplavit,podle mně je tam pro snadnější kompletaci brzdy ve fabrice.To by bylo hodně divné,nevěřím že je tam ke konzervaci.

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Takhle mi to tlumočili u Bartoníčka…

                          0 0
                          • gazman  

                            K náhradním dílům ať už jsou to manžety na pumpě,nebo třmeni dává výrobce tuk v sáčku,ale myslím že to je lubrikant ne impregnant.Dávaj to k manžetám,ale už né k těsněním nebo membránám,takže jen k součástem,které se bohybují,odtud má dedukce že jde o lubrikant nehledě na nesmyslnost používat u brzd těsnění z materiálu,který potřebuje impregnaci aby vydržel brzdovku.

                            0 0
                      • The_Trooper  

                        No taky se mi tomu neche moc věřit, ale je pravda že asi po 2 ročním ovzdušnění nevytekla kapalina ale jakýsi zakalený rosol. Návíc to nešlo protlačit stříkačkou zespodu tak jsem tlačil tak dlouho až mi vypadl pístek :D nakonec jsem to protlačil a bylo to ok…

                        0 0
                        • kubad  

                          :-)

                          základ při odvzdušňování je mezi pístky dát vložku která jednak zabrání jejich vysunutí a pak nastaví pístky přesně tak jak mají být aby brzda fungovala, asi tam bude tvůj problém. u Formulí je tohle základ bez kterého to nejde

                          0 0
                          • gazman  

                            Odvzdušňuji formule na kole,takže mám místo vložky kotouč a desky,to je špatně?Ta vložka je tlustší,měl bych jí tam fouknout místo kotouče a desek? Jinak brzdy mám jak beton,na to si fakt potrpím, i při použití kotouče při odvzdušnění.

                            0 0
                            • kubad  

                              jasné bud desky s kotoučem, nebo tu vložku :-)

                              pokud ale odvzdušňuješ s sjetýma deskama můžeš teoreticky systém přeplnit, a bude pak problém roztáhnout na nové desky, ale to se dá lehce řešit povolením víčka a odpuštěním trochu brzdovky, já osobně radši desky vyndám pro jistotu se znám :-)

                              0 0
                              • gazman  

                                Rozumím myslel jsem jestli třeba ta vložka nevystředí i válečky proti třmenu,nebo tak něco,neprohlížel jsem jí tak neznám ten tvar.

                                0 0
                              • claid  

                                ale jen teoreticky..odvz jsem několikrát s deskama tak 50% a rozhodně jsem nic nepřeplnil..naopak páka zabírala příliš u gripu..teprve při nových destkách zabírala podle mých představ..

                                0 0
                          • The_Trooper  

                            néé :) tak samozřejmě odvzdušnuji s deskami a kotoučem, to co se mi stalo bylo porve kdy jsem to chtěl se zvědavosti zkusit a nemel sem tam desky moje chyba :) poprve mi trocha kapaliny unikla po kole na zem a trvala mi jedna brzda 20min ted to zvládnu do 5 minut..

                            Už ani nedávám při odvzdušnění brzdovou páku do vertikální polohy :)

                            0 0
                            • vinnca  

                              rozumim tomu tak, ze odvzdusnuje te bud desticky + kotouc nebo tam vlozite ten plastovy bazmek bez desticek a kotouce?

                              0 0
    • destr  

      Takže mám tyto brzdy, ale nedaří se mi je seštelovat tak, aby neškrtali. Každopádně když zatlačím úplně pístky, tak pak musim páku dvakrát jakoby promáčknout a „napumpovat“, aby se destičky dostaly blížk ke kotouči a potom už se vrací jenom kousíček. To je normální?

      0 0
      • gazman  

        Ano je,předpoklad aby neškrtaly je rovný kotouč.Je to věčný boj až do doby než pořídíš plovoucí kotouče,pak je po problému.

        0 0
        • destr  

          No ty tam mám a stejně to škrtá :-(

          0 0
          • gazman  

            Musíš je vycentrovat nejlépe ve stolici a centrovat je třeba unašeč,to znamená chytat míru na těch nýtech,jde to perfektně doladit a zahřátí to nerozhází.

            0 0
    • jecnak  

      Vyuziju starsi vlakno. Jake 160mm plovouci kotouce pasuji bez uprav k R1?

      0 0
      • krokus  

        Používám Hope floating saw 160/140.

        0 0
        • jecnak  

          Bez uprav trmenu? Nekdo tu musel pilovat trmen, coz me docela zarazilo. U zadniho trmenu mas na ramu primo postmount a nebo to jde i pres IS a adapter?

          0 0
          • destr  

            Vzadu sem musel trošku vzít adaptér, u brzd to vyšlo v pohodě.

            0 0
          • krokus  

            Zadní třmen je uchycen přes IS a adaptér. Pilovat jsem nic nemusel.

            Kombinace Hope + R1 funguje myslím dobře. Nepodařilo se mi tedy brzdy vyladit tak, aby kotouče ani trochu neškrtaly o destičky, ale při jízdě to není poznat. Jenom když stojím vedle kola a nepatrně s ním pohybuju, brzdy celkem hnusně vržou.

            0 0
        • iceek  

          Zalezi na uchyceni trmenu.

          Ja za sebe mohu rici, dve kola (Scott Scale, Canyon), oboji kombinace Formula R1 a Hope Floating Saw 180/160, vsechny trmeny jsem upravoval.

          0 0
    • StuntJ  

      Oživuji mrtvolu

      Je nějaká konkurence k R1, co se týče výkonu, váhy, spolehlivost i a ceny?

      Přemýšlím o nákupu nových brzd a tyhle mě padly do oka tvarově. Cena tak do 7 000,–Kč, bez kotoučů, ty budou Hope … Dík za tip

      0 0
      • JayDee  

        Magura MT8, brzdi o neco min a maj zvlastni chod.

        Hope race jestli chces stylovku, nebrzdi ale tolik.

        R1 jsou okay, jen budes muset ubrousit kousek trmene, aby nedrhly o nejtky v Hope kotoucich – ale zadna tragedie, vezmes asi 2mm materialu vedle kotouce.

        Nove XTR jsou pro nyni ale asi nejvic (ucinek, spolehlivost, bezudrzbovost, chod). Jen maj o par gramu vic nez R1.

        0 0
        • StuntJ  

          XTR ee, to jsem IMHO hnusný brzdy, ale ty Magury hmm, ty jsou pěkné, otázka, jestli jsou kvalitní jako kdysi :o)

          0 0
        • StuntJ  

          Hmm a ty Hope taky nejsou marné, nevíte, jestli jsou u tohodle setu plovoucí kotouče? bych aspoň zabil dvě mouchy jednou ranou :o) :

          http://www.pepebike.cz/…-x2-evo.html

          0 0
          • jecnak  

            Jestli ti jde jen o design, tak primo Formule prodava pekne kotouce s unasecem. Nejsou ale plovouci.

            0 0
            • StuntJ  

              No hlavně funkce, na J3 sem nešáhl 5 let a fungují doteď, ale už dosluhjí :o/ …

              Formule mě zaujali designem, čisté, minimalistické a snad i funkční …

              0 0
          • kubad  

            píše i s kotoučem ale cena nebude sedět,myslím že mají ještě loňské ceny před cca 10% zdražením

            jinak mám R1, Hope i MT8 :D

            R1 nevynikají spolehlivostí, Hope je klasika spolehlivé fajn zpracování, brzdí dobře, MT8 jsou krásné fungují, brzdí dostatečně

            vybrat si už musíš sám

            0 0
            • StuntJ  

              No vidím kotouče, ale jaké ? dělalo Hope lisované plechy, nebo jen plovoucí

              0 0
              • kubad  

                oboje, zapni si mejl v prodfilu , nebo se mě ozvi

                0 0
                • StuntJ  

                  No já to asi budu muset pozastavit, momentálně kupuji auto, teď jsem něco nasypal do motorky a na kolo mi už nějak nezbývá, a ani to nemám dovolené :o). Stejně se poohlížím po nějakém víkendovém fullu, rád bych si koupil nějaký rám a předělal kolo … musím to dát bokem a najít nějaký pěkný rám :)

                  Asi RB, nebo něco podobného :o)

                  0 0
    • Kokpilot  

      Brzdi vyborne. Jsou jedny z nejlehcich, proto jsou nachylne k tomu, ze se vic krouti a kvuli tomu casto piskaji. Ale jsem s nima velmi spokojen.

      0 0
    • Hator  

      Ahoj pri dnesni vyjizdce mi po ceste vypadl sroubek od packy co je spokenej s pistkem na riditkach. Nevite nekdo kde sehnat jestli se to da. Nebo odkaz kde se to da sehnat. Diky moc. Jinak mi nezbyde nez tam dat neco co tam bude pasovat

      0 0
    • krokus  

      Potřebuju vyměnit staré kotouče k těmhle brzdám (Hope Floating), neměli byste tip, do čeho jít místo nich? Vepředu mám 160 mm, vzadu 140 mm. Dík.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.