Elixiry už mají svoje vlastní vlákno, proto zakládám i vlákno pro jejich konkurenci :). Máte už někdo nějaké praktické zkušenosti z provozu, porovnání s jinými brzdami, atd.?
Elixiry už mají svoje vlastní vlákno, proto zakládám i vlákno pro jejich konkurenci :). Máte už někdo nějaké praktické zkušenosti z provozu, porovnání s jinými brzdami, atd.?
Brembo !
Ty jsou na kolech tak rozšířené, že jsem je úplně zapomněl dát do ankety :)
je len dobre, že si brembo nedal do ankety. víťaz by bol dopredu jasný, a ostatné mrdky by mali nulu… 8o)
Jo mal som ich na novom biku ,ale išli z domu kvôli hmotnosti. Brzdia však slušne ! Kuk quasko.blogspot.com
Můžeš srovnat chod páky s nějakými jinýma brzdama? Ať si člověk aspoň udělá trochu představu, kam je zařadit.
Brzdy som predal prakticky nové nezajazdené. Kamrát na nich niečo pojazdil a potom sa mi zdali ok čo sa týka dávkovatelnosti aj chodu páky. Nie je to však žiadna hitparáda RX je lowend a chod by som prilovnal k XT. Zajazdené R1 sa mi zdajú o dosť lepšie :)
low end ?? má to bejt náhrada za ORO 24 brzdy, a i cenově je to na úrovni XT nebo elixíru což je taková střední třída..
jo já ty brzdy budu mít na objednaným Lapierre tak uvidím, měly by dávat hromadu brzdnýho výkonu podle stránek výrobce
To podle stranek vyrobce kazde brzdy :-D
proti těm R1
tak oni tam (na Lapierre) montujou páky R1 a třmeny RX ??? to je zvláštní, ale možná to prima kombinace
Trieda je diskutabilná pretože brzdy sa dajú nájsť na bikoch za 2–3tišíc ale aj na bikoch na úrovni 5–6stoviek € kde nahradili BR 485 od Shimana a to lowend je :)
hoď odkaz?kde jsi je viděl na kole za 6stovek.
Já jsem je na takhle levném kole neviděl.
Sorry 899 je najlacnejší :)
Mám takový dotaz, polepšil bych si hodně Formulama RX oproti Hayes Stroker Ryde?
Ahoj, máte někdo nějaké nové poznatky nebo zkušenosti s Formula RX, zatím moc praktických zkušeností
není :( Uvažuji o novém superioru, který je jimi osazen. Nebo mám jít raději do něčeho jiného – např. loňský model má Hayes Stroker Trail. Které preferujete? Z toho mála co jsem četl, tak RX-ka budou slušné…
Ahoj, vozim Formuly RX uz niekolko mesiacov na novom xc biku Lapierre pro race 300. Brzdny ucinok je vynikajuci, zvukovy prejav odpudzujuci a zda sa ze moznosti ich nastavenia su znacne obmedzene. Neustale mi pocas jazdu skru dosticky o kotuce. V servise mi povedali, ze lepsie sa to na tychto low end brzdach uz neda nastavit, z coho som dost sklamany:(
Myslite, ze to je naozaj pravda aby by mi tie brzdy mali suchat aj pri priamej jazde po rovine bez akehokolvek namahania ci prepruzenia ramu alebo vidly..? Myslite ze by mohlo pomoct nieco ako vymena kotucov alebo dosticiek, alebo najradsej celych brzd? KTore brzdy by ste odporucali? Chcel by som nejake osvedcene, fakt spickove brzdy, ktore nemaju podobny problem. Dik za rady…
Máš křivy kotouče ;-)
Kotuce by mali byt rovne. Alebo mozu sa skrivit samovolne po dvoch mesiacoch pouzivania? Zatial bike absolvoval len jeden maraton a nejake menej namahavejsie bezne vyjazdy. Este ani raz som nezhadzoval ani koleso, ani bike neopieram na stranu kotucov. A ake kotuce by si teda odporucal? Preco by mi teda v servise neodporucili ich vymenu?
mam paky R1, prasce RX, brzdí to super, ale strasne pískaju neviem si poradit :) strasne to lezie na nervy. pisakju prakticky od zaciatkuz /od zajazdenia tj. dakych 300km/
na druhých kolesách kde mam low end shimano kotuce tam to nepíska, ale brzdny ucinok sa neda zrovnavat, su akesi lenivsie
Kotouč se o trošku ohne snadno a dochází k tomu běžně.
Tak pískání nezpůsobuje brzda samotná, ale destičky a kotouč, pokud se nepletu. A dál samotny prase přece taky nemůže mít vlit na škrtání, když se vůbec nehejbe ;-)
kotouč je kolikrát křivej i když dojde novej.Si roztoč kolo a dívej se meezi destičky a kotouč podle toho snad poznáš jestli je křivej ne???
Napíšeš.Kotouče by mali byt rovné…
tak se podívám a vidím jeslti sou rovné…
160 mm me necinká 203mmm sem tam
Vozim od 5/10 FOrmuly RX na X-Controlu 410 a uz od zacatku mi vydavaji pri brzdeni piskavy zvuk. Ani po cca 2000 km se jejich zvukovy projev nezmenil. Co se tyce skrtani pri jizde, tak v tom jsou naprosto bez problemu. Jen to brzdeni:-( Dostal jsem tip ze by se meli ztisit po vymene kotoucu za Aligatory. Mozna je to reseni. Ja osobne to zatim resit nebudu, sice mi pri brzdeni lehce piskaji, ale na druhou stranu to nijak drasticky neni. Kazdopadne jsem s nimi spokojeny a to min. pro jejich skvely brzdny ucinek;-)
I třeba pasta mezi desky a kotouč může pomoct. Ono těch vlivů je hodně.
Hezky je to vidět u mojich The One. Mám je na dvou kolech, oboje se stejnými kotouči i deskami (originál jednodílné kotouče + origoš sintr desky).
Na jednom kole jsou zcela tiché obě. Na druhém přední zcela tichá a zadní kvílí jako blázen. Kvílí ale většinou jen při prvním lehkém stisku a pak stichne. Zatím jsem neměl potřebu to ani řešit (tedy ani pastu mezi desky a kotouč jsem nezkoušel, dosedací plochy mám ofrézované a vše pečlivě seřízené).
uf, tady má MlokCZ překlep a hned dvakrát.
Samozřejmě, že pasta mezi desky a kotouč nepatří.
dává se mezi desky a pístek.
na kotouč pasta nesmí. Mlok to ví, ale aby to někoho nezmátlo.
A ta pasta je tam dobrá k čemu?
je to měděná pasta a dává se tam, aby to nekvičelo. Někdy to pomůže.
Vymysleli to tuším motorkáři.
asi to utlumí vibrace destiček v brzdě.
Soráč, to je slušný překlep, dělám moc věcí najednou a pořádně nekontroluju co píšu.
Mezi desky a kotouč by proti pískání asi taky pomohla, ale vedlejší další efekt by nebyl příliš žádoucí :-)
na tohle je specialni spray od Wuerthu, pouzivali sme ho na tuningove auta. Odmasti kotouce a nemelo by to pak piskat.
Ale jinak je to zbytecny, staci projet louzi a voda to pekne rozezpiva :D A takovy sutriky.. blaticko..
To škrtání vůbec nesouvisí s tím, že to jsou low end nebo high end brzdy, ale nejvíce s tím, jak jsou konstruované.
A tohle je jediná mírná nevýhoda všech novějších Formulí (i u starších to bylo, ale ne tolik), že mají hodně malou vzdálenost desek od kotoučů.
A tím jsou náchylnější ke škrtání. A je nutné je mít lépe seřízené (včetně přesně ofrézovaných dosedacích ploch, bez toho jsem nemohl The One na jedné vidlici seřídit vůbec) + opravdu rovný kotouč. U některých brzd s výrazně větší mezerou se drobné ohnutí kotouče třeba ještě nemusí ani projevit, u Formulí ano.
Tak tak, R1 sem šteloval snad měsic a vyřešilo to až koupě novejch rovnejch kotoučů.
Tak já se štelováním problém neměl. Jen mi to donutilo vyřešit ofrézování dosedacích ploch u jedné vidlice, u které jsem to jako jediné neměl. Stačilo, že to způsobilo mírnou nerovnoběžnost desek s kotouči a seřídit už to nešlo.
No já měl kotouče křivy jako prase, a čim vic sem je rovnal, tim to bylo horši :-)
Při prvním rovnání kdysi dávno mi to taky moc nešlo. Rovnal už jsem ale hodněkrát a mám rovnák na kotouče, teď už mi to jde dobře.
OK, tak mi pls porad, u ktorych vyrobcov je medzera medzi kotucom a doskou najvacsia, alebo daj nejaky konkretnymy model brzd, ktory si myslis ze je naozaj spicka.
Ja sa obcas rad prejdem aj na asfalte a tam sa ludia otacaju, ze co to ide za hlucny kolos a to mi len skrtaju brzdy:)
Všechny ostatni :-)
Třeba Avidy mají mezeru o hodně větší. O tom to ale není. Právě díky té malé mezeře také Formule tak dobře brzdí. The One jsou třeba nejlepší brzdy, co jsem jezdil. Já problém s tou malou mezerou nemám, jen to vyžaduje mít vše lépe poštelované.
A teď je otázka, zda to je vůbec škrtání z malé mezery, to co popisuješ.
Taky to třeba může být cinkání od rozvibrování kotouče od hrubšího vzorku pláště na asfaltu při určité rychlosti. Tímto trpí většina brzd a ovlivňuje to pouze uchycení kotouče, daný kotouč a vzorek pláště, samotná brzda na to vliv nemá. Tedy má, tady naopak větší mezera bývá horší, při menší dojde dříve ke kontaktu desky s kotoučem a to většinou cinkání naopak sníží.
avid mi právě přijde, že má celkem malou mezeru.
Ale oproti Formule má obrovskou mezeru všechno :-)
Můžeš mít kotouč na střed a vzorný mezery na obou stranách kotouče,ale jak si na to sedneš tak(u celopéra o to víc vzhledem k nižší tuhosti zadní stavby proti HT)se to pohne vzadu k vnitřní desce a v předu k vnější.Alespoň moje zkušenostu u CUBE STEREO a brzdách Formula.Ty mezery jsou fakt malý,takže vzadu při nezatíženým kole drhnu o vnější desku a jak nasednu,tak se to srovná a je to v poho.Předek mě sejří o něco víc,protože jak zatížím kolo tak to začne mňoukat o vnější destičku.Tedy se snažím to nezatížné nastavit tak,aby byl kotouč blíže k protilehlé destičce.Seřídit se to dá ,ale někdy bych do toho už kopnul.
Jinak dobrý:)
Tak na seřízení je to naopak spíš snaší, na nezatíženém kole prostě seřizuješ co nejblíže vnitřní nebo vnější desce (já seřizuju tak, aby se to nezatížené ještě točilo, tedy žádné velké drhnutí o vnější/vnitří desku).
Co mi ale vrtá hlavou, proč vepředu a vzadu se to hne k opačné desce :-)
I mě:)
asi aby to prostě nebyla nuda.
je to jednoduchý :) teda vlastně ani moc ne. Ale bude to nějak takhle – zadní stavba se zatíží, tedy se prohnou horní ramena a ty se začnou tlačit do stran od sebe. A tím jak se tlačí od sebe tak pohnou i třmenem brzdy směrem ven, a tedy se kotouč přiblíží vnitřní desce. U přední vidlice se nohy neprohýbají, ale prohýbá se náboj na osce směrem nahoru a tím se kotouč přiblíží vnější desce. Tak nějak by to mělo být :)
To dává smysl. A co zadní náboj, ten taky přeci bude pracovat jako přední? Je ale možné, že zadní stavba pracuje vždy výrazně více než ten zadní náboj, tak se to v tom ztratí. Taky by to potvrzoval postřeh z praxe, že zadní pevná osa tomu nijak nepomůže (dokonce by to mohla i zhoršit, sníží prohnutí náboje a tím se více projeví prohnutí horních ramen zadní stavby), stejně se mi kotouč přiblíží k vniřní desce i na kole s X-12 osou.
zadní náboj bude určitě pracovat taky, dokonce by měl pracovat víc než přední protože je širší a nese víc váhy. Zadní stavba ale asi pracuje víc, nebo je možné že se zadní náboje dělají kvůli většímu zatížení tužší (proto jsou taky často o dost těžší) a pracují tedy méně. Vypozorované to ale nemám, jsou to jen moje odhady :) u zadní stavby asi není jiné pomoci než posunout třmen tak aby se po nasednutí kotouč vycentroval. Vpředu to řeší pevné osy. V zatáčkách samozřejmě poleví i ony. Všechno se to sice hýbe jen o setinky, ale na 180mm kotouči to udělá už nějakou desetinku a u mikro mezer formulí to pak začíná škrtat. Ne nadarmo se říká že by se kotouče měly štelovat na zatíženém kole.
uf to jsou dohady.
zadní náboj je těžší, protože je větší a je na něm ořech.
To s tou tuhostí je pěkná blbost.
tak to je jasný že když je větší a je tam víc hejblat že bude těžší. Sice nejsem výrobce nábojů, ale když uděláš něco širší a složitější, tak to zároveň musíš i pevnostně upravit aby to něco vydrželo, ne?
dohady v tom nebudu pokračovat.
jj přesně tak a nebo možná úplně jinak :-)
To su celkom zaujimave informacie. Je pravda, ze to je take akoby cinkanie na cimbale. A tiez je pravda ze ked idem napr 40kmh tak to uz takmer nerobi. A je to tak, ze mi to robi hlavne na asfalte, skusim teda nafukat gumy natvrdsie lebo teraz mi to robi pri relativne makkych…
Ale ako vidim, moze sa mi kludne stat, ze kupim nejake drahe brzdy a problem zotrva nadalej…
Co vravite na brzdy Magura Louise alebo Marta?
Kamarad mel na Bergamontovi brzdy Magura SL, makaly bez probolemu, brzdily skvele, jen mu po 3 letech pouzivani odesla prava packa, resp. neudrzela tlak. Nahradni dily se nesehnaly, tak je sundal a koupil Elixiry. Par tydnu na to kolo prodal protoze na E-bayi vydrazil fulla Bergamont, ten ma opet Marty SL a i ty funguji stejne jako na starem kole. Snad jen aby se taky nepodelaly:-)
RX neměň, kola nepřehušťuj, a na asfaltu už nejezdi.
Když na asfaltu jet musíš, tak neposlouchej co se kde šustne, ale kochej se.
MlokCZ> Dnes som do kolies fukol vyse 50 PSI a suchanie/skrtanie/cinkanie sa znizilo o neuveritelnych 80 percent. Dakujem Ti Mloku, netusil som, ze hustota tlaku to moze az tak velmi ovplyvnovat.
Dalsiu zmenu co som spravil je vymena sedlovky, pretoze povodnu som mal vysunutu uz tesne nad limit, co mohlo tiez sposobovat iste pnutie ramu. Teraz je tam dlhsia, cize sa vnutri opiera o ram vacsou plochou.
uf, nejen, že píšeš mě a je to pro mloka, to bych překousl.
Ale ještě k tomu uděláš pravý opak toho co ti radím :-)
beriem Tvoje rady Ruprt – maju svoje opodstatnenie. Ale po hlavnej sezone si velmi rad zajazdim aj po asfalte. Podvecer po praci vybehnut sa prehnat po hradzi mi vzdy padne vhod. Vobec mi nevadi, ze mam XC dezen. Mozno si raz kupim a budem prehadzovat specialne kolesa na asfalt aby bol pokoj.
Koukám, že tam máš RR. Ty mají poměrně hustý vzorek a ne až tak vysoký a zase tak moc velký bordel s brzdou většinou nedělají. To se docela divím.
Kdybys tam měl třeba aspoň ve předu NN, tak by to bylo normální, ten občas s brzdou na asfaltu při určité rychlosti může dělat orchestr slušný.
Dobre ze som nekupil NN, vahal som medz RRalph a NN, s ktorymi som mal perfektne skusenosti na minulom biku, ale chcel som skusit nieco ine… a po case musim zhodnotit ze NN boli lepsie, ale nevadi:)
hope tech X2 řekl bych že větší mezera než avid.
proto už formule nechci, tohle neudělali oc dobře. Ale bohužel i Elixiry proti třeba J7 mají tu vzdálennost mnohme menší.
hon za výkonem a váhou se děje zmenšováním pístku v páce a následně změny poměru k pístku v třmenu a zbytek je hydraulika :)
Já jsem tedy rád, že to brzdí jak to brzdí i za cenu té malé mezery.
čus jasan vyměmn origoš kotuče formuly dej tam dřebas avidy aspon ja mam stim zkušenosti a udělej nebo si nech brzdy protahnout tzv vyndat destičky dat tam kvalitnějši a pistky prostřiknout wd olejem a šroubovakem protahnout
a bude to trošku lepši uvidiš
Bez vyčištění pístků bych je do brzdiče moc nezasouval, prostříknout WD 40 nestačí, to je odfláknuté.
Zkoušel je někdo s Hope Floating Saw kotoučema?
Jinak škrtají mi též, je to nejspíše kotoučema.
no já mám Hope kotouče na Elixírech a tyto kotouče škrtají pořád.
To, že Hope kotouč neškrtá je fáma. On naopak škrtá možná i více než jiné kotouče, protože se hýbe. On se tedy většinou zase usadí a do ticha.
Ale nějaký zvukofil, kterému vadí jakýkoliv zvukový projev čehokoliv, by mohl být dost na prášky. :-)
A jestli to škrtá jen trochu, tak na to kašli.
I když se ti to podaří vyladit dokonale stejně je jen otázka času, než to zase někdy někde škrtne. Nejezdi na asfaltu a ani o tom nebudeš vědět :-)
Jakou má ten kotouč vůli do strany? Tipuju ani ne .5 mm. IMHO jde hlavně o to, že nic nebrání kotouči se teplem roztáhnout, než o vystřeďování.
tak to řekni tomu kotouči a ne mě. Vůli změřenou nemám, ale když se podíváš kolik je místa mezi deskama, tak jakákoliv měřitelná vůle je dost velká.
Např. když zabrzdím a zároveň točím, tak to že budu za zatáčkou škrtat, je prakticky jistota.
Na druhou stranu to jak při chladnutí lupou je nádhera :-)
Mám je s Hope Floating Saw (183, 160) a naprosto bez problému, snad to tak zůstane. :)
chlapi, mam vyhlednute brzdy formula RX, zatim mam oro k18 a cetl jsem, ze je to nastupce Oro k18, takze predpokladam, ze budou pasovat puvodni kotouce a adaptery, je to tak?
Ty budou pasovat u jakychkoliv brzd:)
Právě jsem vyměnil Shimano BR-M486 za Formula RX 2012 a je to ohromnej skok ty formuly maj hodně rychlej záběr a brzdnej účinek nesrovnatelnej. Ani mi neškrtaj s kotoučema :-) možná to bude tím, že je mám tak na 80% sjetý :-D Ale zajímalo by mě jestli se v tom někdo vyzná a řekl mi nějakej rozdíl mezi modelem 2011 a 2012 krom potisků :-) Díky
Formule RX (RX1) – brzdy dobré, kratší a ostřejší chod, kotouče děs běs, měkké, ohne je snad i dotek trávy =o) to je i příčina všech nelibých zvuků.
Zatím otestováno s Shimano kotouči a výsledek překvapivě tichý ;o) bez ztráty učinku =oP
Tak proto to tu všem dělá bordel :-D než jsem je koupil docela jsem se bál ale byl jsem překvapenej, že mě šlapaly tiše i před zajetím. Taky mám Shimana kotouče.
jak pravíš brzdy dobry jen ty origoš kotouče ,už jsou prič o 90 procent menší kvílení jn občast to zapiščí
Potřebuji vyměnit brzdovou hadici na brzdách RX a nemůžu najít přesné typy součástek které budu potřebovat. jedno z mála co jsem našel, ale jak jsem říkal typy nejsou uvedeny.. Díky moc za rady.
btw.: co za hadice by jste doporučovali (Aligator Supreme?)?
Opravdu nikdo neví? Případně bych uvítal aspoň názor na ty hadice, nebo jiný tip?
tak jsem vyměnil svoje srající se rydy na RX, a po dlouhé době jsem poznal, co to je brzdná síla :) pro rýpavé – neškrtaj, necinkaj!
Mám ale na majitele RX jeden dotaz – jak dlouhý máte krok páky? O kolik se posune konec páky když ji zmáčknete tak, abyste cítili že desky dosedly na kotouč, ale nějak moc to nervali? Mě chodí přední páka 3cm, přijde mi to docela dost, rydy totiž měly chod 2cm… ne že bych si na to nezvyk, jen mě zajímá jestli je to normální. Zadní má taky cca. 3cm, je ale nějaká měkká, mám pocit že je zavzdušněná, mohla se brzda zavzdušnit tím, že jsem povolil u třmene ten otočný šroub (viz obr.)? Musel jsem hadici trochu natočit kvůli montáži.
jo a kdyby chtel nekdo uplne nove dva 160mm formula kotouce tak napiste:)
Pokud jsi ho povolil možné to je. Páku měkkou nemám (jsou dost ostré), takže si myslím, že tam nějaká bublinka bude.. Jinak chod páky mám ± stejný, takže normálka.
ok díky, asi se tam pár bublinek dostalo :) napřed je zkusím trochu pojezdit, třeba si to sedne, a když tak je odvzdušním, princip vypadá stejně jako u hayesů, s kterýma jsem si dost užil…
tak další dotaz na majitele RX. Brzdy mi přijdou docela hodně gumové, viz toto video , tak jsem je zkusil odvzdušnit, no pár mini bublinek ze zadní vylezlo, ale po odvzdušnění není poznat rozdíl. To mají být takhle gumový? Kdyby byly zavzdušněné tak by mělo docházet k tomu, že se po napumpování a rozmělnění vzduchu zkrátí chod páky, ten je ale pořád stejný a i síla potřebná k promáčknutí je pořád stejná. Dělá to i přední, ale méně, vidím to tedy spíš na měkké hadice? Páč ty se trochu hýbou když se mačká brzda, jakoby se deformovala… hayesy teda byly tvrdší, a i gumovostí věhlasné shimana od přítulky jsou o dost tvrdší, nehledě na to že i líp brzdí… zkusit znova odvzdušnit? Reklamovat? Nové opletené hadice?
RXka mi chodem přišly jak hayesy.
mohou se k tomu majitelé RX vyjádřit jestli to mají stejně nebo jinak?
Tak takhle „gumové“ je nemám. Jsou sice trochu mekší, ale tak jak je na tom tvém videu určite ne…
RX teď po ruce nemám pro srovnání (zkoušel jsem je vícekrát na jiných kole, nemůžu ale srovnat přesně detailně aktuálně). Ale ten test na videu mi přijde hodně zavádějící (tím myslím test už brždění po dosednutí destiček na kotouč).
Když zaberu jako na tom videu dvěma prsty za The One, tak páka také půjde podobně.
Jenže to je pak zcela mimo realitu, protože za jízdy bych tohle udělal jenom jednou. Budou brzdit opravdu hodně už třeba jen ve 20% toho chodu na videu (teď řeším jen chod páky od dosednutí desek na kotouč).
Doma jsem srovnal více různých brzd a při trochu větším záběru dvěma prsty každá páka se poměrně pohne, podobně jako na tom videu. Rozdíl je ale právě v tom, jak to za jízdy při jakém tom pohybu už brzdí.
A co se týká mrtvého chodu, tam to bude ovliňovat i kolik tam máš kapaliny.
Tvrdší hadice vliv mít budou a určitě by chod od dosednutí desek na kotouč přitvrdily.
Pokud ale i hůře brzdí, tak někde problém být může. Jestli už to je dost zajeté, tak jestli to není zamaštěné.
Sice The One brzdí lépe než RX, ale i RX (když jsou 100% v pořádku) brzdí slušně a jsou poměrně jedovaté.
no u přední mi to přijde celkem v normě, je i na videu vidět že se moc nehýbe a to za to už docela rvu, zadní ale chodí mnohem víc a je dost gumová, víc než bych čekal… zajetý ještě moc nejsou, takže ještě nechcu dělat finální soudy, ale prostě mě ta gumovost docela překvapila.
U zadní je delší hadice a ta páka díky poměru pístků dokáže hodně navýšit tlak v soustavě a roztahovat tak hadice, proto tu páku lze poměrně zmáčknout. U jiných brzd je to jiné tím, že při tom stejném zmáčknutí páky při jiném poměru pístků je menší tlak v soustavě a tedy méně to brzdí a tedy v praxi k tomu většímu zmáčknutí dojde.
U zadní aspoň u The One ovšem stačí lehce jedním prstem a kolo je ve smyku raz dav, takže u zadní se za jízdy už vůbec k tomu většímu roztahování hadic nedostaneš a nástup je ostrý a okamžitý.
U 180mm kotouče vzadu jsem si musel i chvíli zvykat, tam stačilo polechtat páku a zadní kolo ve smyku. Na jednom fullu jsem dával také pak jen 160tku kotouč, na druhém ale nemůžu (rám má PM úchyt na 180mm kotouč).
asi je zadní mastná, ostatně přední bzrdí docela v pohodě, ale zadní pokud je vlhká tak vříská, přední ne, což by mohla být známka mastnoty. Přitom ale netuším jak se tam mastnota dostala, kotouč byl ještě na starých brzdách odmašťován a nikde v okolí zadního kotouče se nic mastného nevyskytuje z čeho by se tam dostal… u přední se mi stalo, že mi po hadici stekl olej z kluzáků vidlice (když jsem ji stříkal silikonovým olejem, trochu mi ujela ruka), a než jsem si toho všiml tak zatekl na desky. Stačil prudký sjezd a bylo to vypálený, zadní ale zatím nepomohlo nic. Ještě tomu dám zabrat, ale přijde mi že od doby co mám hope kotouče to nějak nebrzdí…
To že je vříská ještě neznamená, že je mastná. Může být a nemusí.
Mně jedna zadní The One vřískala více než druhá (občas slušně i suchá), mastná nebyla vůbec a brzdila dobře.
Teď jsem dával SM-RT86 kotouče a zajelo se to hodně rychle a brzdí to ± nastejno jako originál kotouče.
tak asi bude ta zadní zavzdušněná, páč včera jsem jí dal pořádně požrat z kopce, no skoro vůbec to nebrzdilo, ke konci jsem měl páku skoro až na řidítku a stejně to skoro vůbec nebrzdilo. Kotouč byl rozpálený jak prase, už hezky přecházel do různých barviček. Přední ve stejné situaci absolutní pohoda a výkon.
Možná to bude tím, že jsem brzdu odvzdušňoval namontovanou na kole, a teď jsem si všiml, že v návodu na odvzdušnění píšou že by RX měla být při odvzdušňování namontovaná pákou v horizontální poloze, tedy jakoby kolo leželo na boku. Zkusím to dneska znovu, snad se zadaří.
oprava – páka by měla být vertikálně
Kdyz sme u tech hadic, ktere budou tvrdsi nez aktualni XTR? (BH90 myslim)
Neco sem zachytil o Goodrich, ale ty sou zas pomalu tezsi nez zbytek brzy:(
Nemas k tomu, Mloku, nejaky testik? :)
Nie je to celkom k diskusii, ale ja som vymenil original formual hadicu na Oro K24 za XTR hadicu na zadnej brzde a rozdiel je to slusny, hadica je ovela pevnejsia a brzda tym padom tvrdsia. Povedal by som, ze tvrdia ako predna, kde mam este origos hadicu. Ale je mozne ze na nove formule uz davaju kvalitnejsie hadice.
No ono se tvrdi, ze nove Shimana uz nejsou houbovite, jenze ve srovnani s predchozima HFX je to houba porad.
Mam Formule RX (SUP XP950 2010) Chod páky mam uplě stejný(trvá dlouho žež začne zabírat). K randálu co vydává zadní brzda, tak s tím slušně strašim chodce a dokáže i na tolik rozvybrovat rám že jsem změnil postup brždění z mírného na přerušovaný.
pockej az budes brzdit v mokru… to je teprv randal, ze se vsichni otaci… ja mam nastup okamzity, zkus odvzdusnit.
Jo´tak s tim uz jsem se setkal a musim ric ze to ma aspon melodii oproti brzdeni na sucho. Jaky nadobicko pouzivas na odvzdusnovani?
normal strikacky se zavitem… kupoval sem je na kupkole… pac sem nemohl nikde sehnat ty clanky se zavitem, pak uz jen kapalina DOT4
Pořídil jsem sadu na odvzdušnění brzd – http://www.kupkolo.cz/…axar_z92643/ měla být včetně adaptérů pro Fromula brzdy (a taky je), ale zjistil jsem, že odvzdušňovací šroub je na RX (2012) menší, než na zbytku produkce Formula, a tím pádem prostě do třmenu tu fitinku nedostanu … Máte někdo zkušenosti, kde fitinku požadované velikosti sehnat – další sady kupovat nechci.
tak to by mě nasralo,kvuli tomu šroubení se to vlastně kupuje.
optej se nějakýho obraběče,zda ti provrtá šroub požadovaného průměru.
nevíte z jakýho matroše je páka a objímka? Dá se to eloxovat?
nikdo netuší?:)
Chtel bych zkusit 203mm levnejsi kotouc. S originalnima 180mm jsem vicmene spokojen, co se tyka pazvuku a cinkani. Co treba kotouc pro formula ORO? Nebo jaky jiny?
Vozim RX uz 2 rokem na Supikovi a musim rici, ze brzdny ucinek maji dobry, rychly nastup ,ale od zacatku az do ted je to jen piskani a piskani . Ja jsem si uz za tu dobu zvyknul,takze vim, ze to je ok, jen z ceho mam tedka strach tak je vymena desek ( jeste mam celkem 40% materialu) . Pistky nejdou dat od sebe (ano nemam na to presny typ naradi) takze to delam cim to jde. Co jsem cetl tak na piskani pomaha vymena kotoucu, nekdo pise XT jiny Hayes . Tak nevim.
hayes ani hope mi nepiskaly, pokud teda nebyly mokre nebo mastne. Na formula kotouce tu nadava kazdej. A jeste desky fastop jsou tichy :) a na pistky nevim co jsi zkousel, ale me jdou RX roztahnout plochym sroubovakem, nejakym sirsim at neomackas desky. Roztahovat pisty s vytazenyma deskama jde desne blbe.
nom jasne zkousel jsem to plochym sroubovakem. Pistky nejsou zapekle tak nevim…Ta brzda byla nejaka divna uz od zacatku .Brzdy jeste mam v zaruce,ale na leto si nebudu sundavat brzdu..
a kam by ste zaradily brzdy HAYES Stroker XC hydraulic system???
BRZDY (přední/zadní) HAYES Stroker hydraulic disc brake, rotor 160mm
brzdí průměrně, chod páky příjemně krátký, brzda tak akorát kousavá, ale ty brzdy se časem serou… dopředu to chce ale 180mm pokud teda nemáš míň jak 70kg
da se nastavit vzdalenost paky od riditek aniz bych musel cokoliv dokupovat?
na koloshopu pisou:
je to jen nejaky udelatko, diky kterymu to pujde stelovat bez naradi nebo to bez toho nejde ani imbusem?
Jestli se u 2012 nic nezměnilo, tak to jde vždy imbusem.
TFRA, první dvě písmena znamenají tool free…
dik
Blafe, ty bys chtěl všechno zadarmo! Já bych to viděl tak, že budeš muset koupit minimálně obě páčky brzdových pák s otočným štelovacím kolečkem, pod 1000 to určitě nebude.
pls pomožte s dalším problémem :D uvažuju nad duralovýma šroubama do brzd RX, kvůli barvičky, je to ale rozumný to tam dávat? Jsou to stejný šrouby jako maj R1 (a snad i the one) a ty maj duralový, a jsou tam OK, takže by to mělo být v pohodě, ale přeci jen je to na AM a brzdím trochu jinak než obyč lidi… ale zase díky velké síle RX za páku beru míň, než u hayesů. Takže…?:)
mohl by mi někdo poradit,jaký kotouč 180mm pro formule RX?
cena ani nerozhoduje,spíš kvalita , vzhled.
original Formula s Alu unasecem sou supr
alu unašeč je asi střed,že?:-D
tož mám asi ten celoplech…bude v něčem rozdíl,tedy pomůžu si tím nějak?
tuzsi, lehci, hezci, min se kroutici, a hlavne pasuji bez uprav na rozdil od Hope
jj,děkuji.jdu hledat:-)
Na novém biku je tohle normální… Mě trvalo 300 km než si všechno sedlo lak jak má.
pomáhá vyhledávat prudší kopce a bike rozjet na cca 40km/h a prudce brzdit a to několikrát opakovat – kotouč se zahřeje a pomalu se srovná
Na magurech jsem spotřeboval dvoje destičky než se mi kotouče dokonale srovnal :D
Ahoj, jaký máte názor na FORMULA RX proti Avid Elixir 3… díky
ja mam RX,kamos mel AE III … ja maximalne spokojeny, on byl na nervy .. uz ma jine brzdy :D …
Brzda zlobí a já chtěl pořádně vyčistit pístky.
Jak sundat víčko třmene?
Vrazil jsem tam úzké kleště roztáhl a zkusil šroubovat a ni se to nehlo.
pokud se ti nechce utrácet tak plocháč a doladit tvar
Díky. Pro domácí servis je to drsná cena. Tak zdá se že mě čeká spousta zábavy.
PS: Lidi, fakt používejte při odvzdušňování ochrané brýle!!! Včera se mi rozletěla odvzdušňovací sada do ksichtu.
:-) Nepremyslel si ze bys to radsi dal odbornikun? V zajmu vlastniho zdravi:-)
Většinu schytalo pravé oko, levé bylo zasaženo jenom málo, takže to ještě jde :-)
Uvažuji o koupi těchto brzd. Aktuálně mám na kole příšerné Hayes HMX-1. Vpředu 203mm, vzadu 160mm. Přemýšlím, jestli jít do 160mm nebo 180mm vpředu i vzadu. Jaké kotouče k nim (prosím konkrétní označení nebo odkaz, nevyznám se v tom)? Ještě bude potřeba asi koupit nějaké adaptéry, že?
Nebo mi za podobnou cenu doporučíte jiné brzdy? Uvažoval jsem i o nějakých Shimano, ale nevím…
Formule už bych na kole nechtěl. Nebrzdí to špatně, když je to dobře odvzdušněné, ale právě odvzdušnění je pěkná prcanice. Kup si SLX a na Formule se vykašli.
tak tos jeste neodvzdusnoval Avidy :-)
To je stejný, ale ty považuju snad ještě za horší brzdy.
Díky za reakci. Takže bych vzal http://www.kupkolo.cz/…oucu_z92560/ + http://www.kupkolo.cz/…oubu_z93018/. Je to OK? Nechám asi 160mm, to by mělo snad pro moje potřeby stačit.
Nebo vzít 180mm, tedy i včetně dokoupení adaptérů? Nebo vzít třeba už XT? Brzdový set je o necelých 800 dražší a kotouče jsou dokonce o pár korun levnější.
zůstaly mě doma černé XT 785 P+Z z neuskutečněné stavby,ještě v originál obalu nerozbalené , v případě zájmu se mě ozvi, mejl mám v profilu,
Jestli chceš XT, tak klidně XT, nechci tvrdit, jestli budou brzdit lépe, protože podle mě to bude stejné, ale jsou lehčí. Na kotoučích nesejde. Hodně lidí si chválí ice tech. Jedině je dobré, aby byl kulatější, což shimano je, hodně lidí brečí třeba z těchko kotoučů . Jsou zubaté, ke všemu dost měkké, takže zloběj. Velikost kotoučů zvol podle toho kolik vážíš a co jezdíš za terény. Já to beru tak, že mě ubrzdí 160 v pohodě. Nebo si můžeš dát 180 jen na předek.
Není to tak, že bych chtěl XT. Jen mě zajímalo, jestli se ten příplatek několika stovek vyplatí. O váhu mi nejde, závody nejezdím a těch pár gramů při běžné jízdě nemám šanci poznat. Jde mi o jejich vlastnosti, tedy jestli budou brzdit lépe, jestli déle vydrží, jestli budou méně cinkat o kotouč apod.
Takže zatím to vypadá, že vezmu ty SLX včetně odkazovaných SLX kotoučů z mého předchozího příspěvku, pokud nemá nikdo nic proti. A asi vezmu 160mm, protože k těm bych nemusel dokupovat žádné adaptéry, pokud to chápu správně z popisu v eshopu. Vážím 70 – 75 kg a jezdím jen lehké trasy, žádné šílené sjezdy ani závody, takže by mě měly stačit snad.
Jo, 160 stačí bohatě. Ty redukce jsou na to, že v základu jsou rámy a vidlice děláné na 160mm. Když dáš 180mm kotouč, tak třmen brzdy musí být výš, takže se tam hodí redukce.
Nebo se můžeš domluvit s kubadem, kdyby ty xt dal nějak rozumně…
U XT a SLX je rozdíl jen v páce. XT má samotnou páku litou, u SLX je to plechový výlisek, navíc má XT nastavení délky mrtvého chodu, což někteří ocení, ale já to považuju za zbytečné kurvítko navíc. Třmen jsou naprosto totožné.
Díky. Jdu teda do 160mm SLX.
Formule se odvzdusnuji naprosto v klidu problem bude jinde:-)
To nemění nic na tom, že shimano je o 100% rychlejší.
jj je, bohužel je i o 100% hnusnější :) formuly ale zase mají divnou páku… nevíte jestli se nedělají nějaké jiné páky na formuly, s jiným tvarem?
chtěl bych se zeptat těch co používají formule RX zda jim brzda dělá to , že při 1. zmáčknutí jde páka až k řídítku a na 2. zmačknutí teprve začne pořádně brzdit ? v servisu mi řekli že brzdě nic není a že je odvzdušněná dobře.
Ani jedny ze čtyř brzd RX/R1 mi tohle nedělaly a normální to rozhodně není.
zkus jiný servis :)
Normální to rozhodně není, ale je fakt že RX i R1 tohle dělají ale v dost menší míře než popisuješ, ale zase dost na to, aby to šlo při jízdě cítit… hlavně když máš sjetější desky jde to poznat.
Me tohle RXa nedelaji a kazdopadne to normalni neni:-(
taktéž nedělají, naopak jsem s nima hodně spokojenej
Je to normální, když měníš destičky nebo je brzda zavzdušněná :-)
také nedělají a také spokojen;-)
Není to normální stav, pořádně odvzdušnit, nejlépe v jiném servisu.
Ahoj. Po roce oživím toto vlákno.
Dnes mi přišly nové destičky. Tak jsem vyndal ty staré, promazal pístky, vložil nové a mezi nimi je mezera tak půl milimetru ani ne. Víc pístky nejdou zatlačit, a když zatlačím jeden, druhý mi vyjede. Nevíte co s tim? Asi nechat odvzdušnit, že?
Díky
když to nejde silou,mělo by to jít ještě větší silou:-)
bohuzel nekdy se stava i u jinych brzd…
Při výměně destiček jsem musel kapku kapaliny upustit, chovalo se to tak jak popisuješ.
Jo dej tam staré desky a vraž mezi ně šroubovák (nové by si zničil). Většinou si to po čase sedne. Tak to s formulema řešil já a fungovalo to vždy. Odpouštění funguje také, ale buď opatrný, protože když odpustíš moc, tak pak je budeš muset stejně odvzdušnit (stačí odpustit kapička/pár kapek) navíc když odpustíš a pak si to sedne, tak ti může jít páka až k řidítkům.
Když nic nepomůže, tak znova odvzdušnit na nové desky…
drobet upustit (kapku), taky mi to jinak nešlo. a pak přes staré desky roztáhnout co to jde
Ja vzdycky musim neorigos desky trosku ubrousit abych je dostal do brzdicu. Po chvili si ale sednou a makaj jak cert.
Roztáhnout to fakt už víc nejde, div jsem si na tom šroubováku nezaskákal :D upustit to jde i bez tý odzvdušnovací sady, nebo to fakt budu muset odnýst do servisu?
stačí povolit červa na třmenu, je to tuším na torx. Sundej třmen, dej tam nový desky, zmáčkni brzdu a zároveň povoluj ten šroubek dokud nezačne tekutina prosakovat ven, raděj to dělej pomalu a na víckrát než to přehnat a upustit moc ;)
diky za pomoc všem :)