Nevíte náhodou jak jsou na tom s kvalitou kotouče 180/160 Formula RX?
Díky
Nevíte náhodou jak jsou na tom s kvalitou kotouče 180/160 Formula RX?
Díky
S kvalitou jsou na tom určitě lépe než kotouče tektro jestli ti jde o tohle. Pokud je můžeš mít za dobrou cenu tak si je s klidnym svědomim vyměň.
Díky moc.
Tak jsem si je nechal poslat, v pátek snad dorazí (měly by, páč mám v neděli závod :)), snad se nezkroutí, jak ty Tektra. Dokonce jsem měl jeden úplně nový Tektro kotouč 180mm a po instalaci jsem zjistil, že je totálně ohnutý. Hrůza.
Je velky problem ho srovnat? Dost casto se mi stalo, ze novy kotouc potreboval dorovnat.
odkud jsi je prosím objednal (jestli to není tajné) ?
já je našel jen u Bartoníčka …
Bral jsem je přes aukro. Borec je odmontoval z nového kola, protože si kupoval nějaké lepší. Nikdo nepřihodil, tak jsem měl oba za 450+doprava.
proto byly tak levne, ty potrebujes kotouce doleva!
ty jsi nekdy slysel na ty kotouce nejakou chvalu ja nikdy, jen ze jsou mekke krouti se a moc to nebrzdi nic vic :D
Tak uvidíme. Každopádně horší než Tektro to asi nebude. A jestli dorazí pozohýbané, tak je pošlu rovnou nazpět. jenže na plovoučky nemám finance a z ostatních kotoučů neumím nic vybrat. Nechci design, jde mi o kvalitu.
kotouč si musíš narovnat … jsou na to rovnátka (ale kleštěma to taky jde) kdybys viděl co je občas u novejch kol … :) – kde jsou AVID brzdy tak tam rovnám každý kolo :)
Tak vem shimana s unašečem…zdá se, že je na ně nejmíň negativních ohlasů, teda aspoň z okolí a co mám vyzkoušeno…
Jinak avidy jsou taky OK, ale jak tu píšou, většinou se ke mně dostaly ohlý (ale to může být převozem…)
kámoš co je jezdí a nenajezdí toho málo mi je rozmluvil :-)
No kua, tak to bude asi pokus.Uvidím po prvním kopečku,jak si sednou. A jestli se začnou kroutit, tak to bude vážně blbý. Každopádně ve Formuli mám větší důvěru než v Tektro. Tektra začaly z Číny chodit ňák podezřele závadné. Mám starší verze s rovnou expanskou, jsou mnohe mlepší, než ty novější. Ty novější jsou kvalitou shitmanu… A o těchkotoučích ani nemluvě. Mám pocit, že to tam v Číně u pásu vytlačuje ogar z kusu plechu, kterej akorát oleští a nalakujou.
Moh bys to trochu rozvest?? dik
Já myslím, že nemoh.
To je docela typická reakce tohoto uživatele.
Prostě, kámoš, který kdoví co měl, kdoví co vykládal :-)
Všichni o nich něco někde slyšeli, dobré vlákno :-)
Přidám tedy aspoň nějakou informaci z praxe. Mám ty kotouče dokonce na třech kolech, na dvojich The One a na jedněch The One FR. A ty dvoje jezdím už skoro 2 roky.
O tom, že by nebrzdily nemůže být vůbec řeč (podle mě kotouč, pokud není vyloženě extra debilní stejně nemá téměř žádný vliv na to jak to brzdí).
A tuhost, tedy, že bych je nějak více ohýbal než jakékoliv jiné kotouče, co jsem kdy jezdil, to také určitě ne. Rovnal jsem celkově na tomhle typu asi 3×, což je na tu dobu co jezdím na všech fullech hodně málo. Tohle je ale také hodně o náhodě.
A vliv na přehřívání nemůžu ani posoudit, nikdy jsem The One se sintr deskami neutavil. Dřívější brzdy co sem tam ano jsem jezdil většinou s organikami, takže tam za to mohly stejně desky.
A že při té minimezeře u The One je musím udržovat slušně srovnané, takže ohnutí se pozná i malé hned.
Já je dával ženě z kola pryč.
Zaprvé z toho kola několikrát málem spadla, protože to brzdilo prostě příliš, zadruhé váhová úspora.
Brzdilo jí to příliš, protože to byli její první kotoučovky, plus Formula RX, která je poměrně kousavá.
No a když vezmu, že měla v originálu vepředu 180 a to nemá ani padesát kilo, tak ve výsledku nebyla schopná jet pomalu a přibrždovat, prostě jí to cukalo sekalo se to a div ji to neshodilo.
Dostala nechvalně proslulé Aligatory. Brzdí méně a hlavně má ve předu jen 160.
PS: docela překvápko bylo, že Aligatory jako jedny z nejlehčích klasických kotoučů na trhu udělali oproti RXkám významnou váhovou úsporu.
Celý jeden gram. A to se vyplatí. :-)
Jake sintr desky prosim pouzivas na Formulackych kotoucis? Piskaji, nebo vydavaji jine zvuky casto?
Originál a Koolstopy. Nakonec do budoucna zůstávám u originálních Formuláckých.
Z 6 brzd mi pazvuky při brždění sem tam dělá jedna zadní (a když už se zvuky ozvou, tak pořádně hlasité, většinou to je jen při lehkém přibrždění a při zvýšení brzdné síly zvuk zcela zmizí), ostatních 5 je zcela tichých (tedy až na situaci s více mokrým kotoučem).
Proč to ta jedna dělá nemám tušení, možná trošku k tomu přispívá větší kotouč. Je to zadní brzda a jako jediná zadní má 180mm kotouč i když by mi stačil taky 160mm; mám tam ale PM na rámu a menší kotouče než 180tku tam dát nejde. Na předních mám ale 180tku všude a ty jsou tiché všechny.
Ta občas kvílejí má originál desky. Ty mám ale teď skoro všude (už jen jedny Koostopy).
A co se týká cinkání mimo brždění, tak občas si každá trošknu cinkne, zejména v typické situaci asfalt, vibrace od vzorku pláště a konkrétní rozpětí rychlosti.
mam tak RXka a at sem zkousel co sem zkousel tak mi rvou jako blazen… zkousel sem je vypalovat pomohlo to na jednu vyjizdku a pak zase… ted uz na to kaslu at si kvilej…
Dela mi to hlavne zadni mam 160 a origo desky
Vyborne, konecne kloudna odpoved, dik.
Konecne poradna odpoved, dik!
Mělo by to asi tak stejnou váhu, jako od uživatele, který je nejezdí z důvodu nedostatku času. A ještě je jezdila (jezdí?) krátce jeho žena, která předtím kotoučovky neměla (a jezdí s největší pravděpodobností ještě míň)
Kdo ví co měl měl ten týpek, ale byly to formuly R1 s formuláckými kotouči. Jezdí hlavně závodně, takže to dostává záhul.
Nevýhodu viděl v tom, že jsou měkké (při nárazu -klacek,kámen…- se ohnou snáž jak nějaké těžší).
A dál že se při prudším brždění rozcinkaly. Na druhou stranu, jestli mají formuly tak malou mezeru a ten kotouč už byl s největší pst někdy rovnaný, tak by se to cinkání možná dalo čekat.
Možná je to daň za sníženou váhu – nejsou ty kotouče dělané s menší šířkou, jako např. u hope, kde je velký rozdíl mezi velikostmi – 160mm užší, než 183mm. Dělalo to pár desetin.
Proč bych je teda nechtěl? Mám štěstí na klacky. Radši míň ohlý těžší kotouč, než lehký kotouč ohlý do nesrovnatelného stavu. Ale to už jsou extrémy (který se mi dá se říct před rokem stal s menší kládou a zadním kotoučem). Kdo ví jestli to má vliv, každý svého štěstí strůjce
Co si z toho kdo pobere je jeho věc. :)
k šířkám kotouče…
Nevím velikost formuly a XT, bohužel. Počítám že to bude 160. Poprosil jsem jednoho, jestli to zkusí poměřit. je to ±, na kole se to blbě měří.
formula 1,5mm
XT 1,47mm
hope 160mm – 1,67 (já naměřil ještě míň, ale mám je jeté)
hope 183mm – 1,8mm
hayes 180mm a 160mm – 1,75mm (je tam i minimální šířka probržděného kotouče 1,52mm)
Tak to má buď kotouče už sakra jeté nebo neumí měřit.
Nový 160mm Formula kotouč má 1,8mm. A 180mm má 2mm. Takže klasické rozměry jako většina kotoučů, naopak některé hodně gramařské mají ve 180tce taky jen 1,8mm.
tak to asi neumí měřit :-/
Zase nějaký kámoš nebo známý co? :-)
bohužel. Nikdo není dokonalý
Asi to měřil zednickým metrem. :)
xt 1,47?:-)) ja ted vyhazoval xt kotouče, byly sjeté lehce pod 1,4mm a už bych se na tom neodvažoval jezdit. to co jsi tady napsal tak není určitě pravda.
první dva mi měřil kamoš, poprosil jsem ho.
Abych to shrnul, tak nějaký tvůj známý jezdí asi podobné kotouče na R1.
dostává to strašný záhul, protože jezdí snad jakési závody :-D a je pravděpodobné, že s těmato kotoučema.
Nicméně Ty často, nabereš klacek. Sice s jinýma kotoučema, ale proto jsou RXka úplně na hovno :-)))
Uzavíráš to tím, že je možná někdo někdy rovnal. Přitom nejenom, že ty kotouče neznáš, ale o jaké konkrétní kusy jde, nevíš tím tuplem, ty komiku.
Komickej výstup jsi mi udělal ty s uplně rudým okem,
Přesně, jezdím brzdy RX už nějaký pátek, jsou vpohodě, dost ostré, ale jedinou slabinou jsou právě kotouče – měkké, často se ohýbají a když sundáš kolo, vždy musíš znova vyrovnávat =o(
Tak nasazeno na brzdách Shimano XT a brzdí to výborně. Aurigy jsem poslal do světa po odtučňovací kůře, ale taky jsem s nima chvíli jezdil a super! Oproti Tektráckým kotoučům… Na XT to trochu škrtalo, ale po první vyjížďce jsem to doladil a teď je klid. Nehřejí se, nevibrují a navíc jsou oproti SM-RT, co montuje Shimano o hodně lehčí.
Kolik váží?
Kotouče jsem vážil, byly o dost lehčí než tektra. Moc si nepamatuju, kolik to bylo… 180mm do 110g, 160mm do 100g. Nevím to přesně, tak snad se to bude dát najít někde na netu.
Právě že skoro neváží..
http://fotos.mtb-news.de/p/598042
http://fotos.mtb-news.de/p/598041
http://fotos.mtb-news.de/p/539042
a jedny z mála kotoučů s elegantním střídmým designem.
Jéééé… tak s tím 180mm jsem se seknul, ale 160mm slušná váha. Nicméně jsou teda oproti Shimanům lehčí a o dost.
Signore Formula rika 87g/160 a 121g/180.
Já jsem ten 160mm už doma taky vážil. Ale už si bohužel nepamatuju kolik měl :-)
Určitě to ale nebylo pod 70g. Ty udávané váhy na stránkách výrobce myslím ± sedí. Kolem těch 90g to být mohlo pro 160tku.
Sundavat ten kotouč kvůli převážení ale určitě nebudu.
ono je na te vaze 88, akorat se to tak blbe leskne!
Tak to potom jo, jak se to leskne, tak jsem to přečetl blbě.
moje mají stejně jako v odkaze 88 a 124
Mam 180/180 a zadnej zazrak. Mne osobne nebrzdi skoro vubec. Mam 80kg a na prdel. Pritelkyne 60kg a celkem ok. Kotouce a spalky na prdel.
Kdyby nekomu prebyval 180mm , tak zrovna jeden shanim
Tak mi dosla trpelivost s kotouci Formula,ne ze by piskaly, ale primo vrzou tak, ze cekam ze se rozleti. Nejdriv to delaly jen mokre, ale po zajeti uz i za sucha. Brzdy XTR 2011.
Takze za co vymenit? Nechcu tezitka, takze to vylucuje Shimana, favorit jsou Hope. Nebo neco jineho?
Pomůže mi brzdu vyfrézovat když rezonuje? Jde to až do sedla.(kolo v profilu)
Může a nemusí… :D já sem se sral taky s jednim kolem co mu vibrovala zadní stavba při brždění:D nepomohlo vyměnit desky,kotouče, utáhnou, nastavit, odmastit, seřídit třmen, ani to zarézování…pomohlo až když sem dal do čepů na V podkovu :D zpevnilo to rám a už nevibruje…
Si děláš prdel nebo to myslíš vážně? Pokud jo tak mi přesněji popiš co to je V podkova.
něco takovýho a opravdu to může pomoct, ale pro tebe bezpředmětné, tvůj rám nemá úchyty na véčka.
tak tak, vibrování může mít hodně původů, od mastných desek, nebo špatné kombinace desky/kotouč, přes špatné adaptéry, uchycení k rámu apod. Často bývá na vině málo tuhá zadní stavba, jejíž rezonanční frekvence se sejde s frekvencí vibrací brzdy a začne to celé pořádně vibrovat. Může pomoct nějaká výztuha (tedy zpevnění rámu), nebo jiná kombinace desek/kotoučů, které budou mít jinou frekvenci vibrací, nebo upravit uchycení brzdy (jiný adaptér, zafrézování, vyhození podložek apod.). Příčin prostě může být spousta a nedá se přesně říct, kde bude chyba…
tak tak, vibrování může mít hodně původů, od mastných desek, nebo špatné kombinace desky/kotouč, přes špatné adaptéry, uchycení k rámu apod. Často bývá na vině málo tuhá zadní stavba, jejíž rezonanční frekvence se sejde s frekvencí vibrací brzdy a začne to celé pořádně vibrovat. Může pomoct nějaká výztuha (tedy zpevnění rámu), nebo jiná kombinace desek/kotoučů, které budou mít jinou frekvenci vibrací, nebo upravit uchycení brzdy (jiný adaptér, zafrézování, vyhození podložek apod.). Příčin prostě může být spousta a nedá se přesně říct, kde bude chyba…
No kdybych si to kolo stavěl sám tak bych se nedivil ale že neco takového vypustěj z dílny?! Velebnosti jdu blej.
jako samotný stavitel vzásadě nemáš šanci se tomu úplně vyhnout, sejít se to může vždy, můžeš jen udělat pár teoretických opatření (tužší kotouče, mazání měděnou pastou, organický desky, kvalitní adaptéry apod.), ale je pravda že výrobce by to měl poskládat a otestovat. Jenže si myslím, že to dělá málokdo :) spíš skoro žádný výrobce bez vlastního vývoje. Prostě tam koupí rám, tam koupí komponenty, někde to zmastí dokupy a prodaj. A i testování nemusí odhalit všechno, přecijen i rámy z jedné série se lehce mění, stejně jako brzdy a další věci a pak se to může a nemusí takhle blbě sejít. Navíc zajetí udělá taky svoje.
Bohužel to neni všechno, u přední mám prozměnu kmitání vidlice v před a zad. I když včera jsem zjistil vakl v nábě a eště nebyla možnost zjistit zda to bylo tim, při mé smůle to tím rozhodně nebude. A už logicky vakl byl do stran co vidle je opak.