Fox DPX2 - žádný rozdíl při ztvrzení

112 nepřečtených
  • Marshall

    Ahoj. Mám Propain Spindrift s tlumičem Fox DPX2 Factory. Funguje pěkně, ale když otočím modrou páčkou na “firm”, tak ani při šlapání ani na místě nepoznám žádný rozdíl. Lze s tím něco udělat? Neočekávám úplné zamčení, ale nějaký rozdíl by tam dle mne být měl.

    Máte nějaké rady?

    Děkuji

    0 0
    • Kysky  

      Pošli ho na repas. Až se ti vrátí, tak budeš koukat :-)

      0 0
    • Marshall  

      Koukal jsem, že to nejspíš bude zavzdušněním oleje. A že se na celkový repas tlumiče prodávají dvě rozdílné sady těsnění – jedna pro vzduchovou část a druhá pro olejovou. Je nutné něco z toho měnit, když tlumič funguje jinak jako po másle? Nestačilo by jen vyčistit, nalít novou kapalinu a zase složit dohromady?

      Díky

      0 0
      • kubad  

        asi stačilo, ale výrobce ten servis předepisuje jinak a autorizovaný servis musí postupovat podle toho co předepisuje výrobce

        0 0
        • Marshall  

          Já bych to udělal sám, podle videa to není nijak složitý. Tak právě řeším, jak moc se mi to vyplatí. Servis za to chce 3500 + pošta. Což mi přijde zbytečný na to, když tlak drží, má chod jak máslo, jen je ale slyšet prostě ten vzduch v oleji a vůbec není žádný rozdíl při otočení páčky na “firm”. Odskok ale funguje.

          0 0
          • Breakpain  

            Servis se primarne dela proto, aby to chodilo „jak po masle“.

            Delaz servis, az kdyz se neco vysere je sice taky cesta, ale ochuzujes se o lepsi chod a zbytecne děláš servis, kdyz se Ti to nehodi.

            Takze pokud to neni novy tlumic, udelej si full repas.

            0 0
            • Marshall  

              Kolo je staré rok a půl, téměř nejeté. Kdyby začal potom náhodou unikat tlak vzduchu, tak je servis jednoduchý, to se vypouštět nic nemusí. Spíš aby se nestalo že vyměním olej a ten potom začne unikat někam kam nemá. To bych to dělal zbytečně no.

              0 0
              • kubad  

                tak to tak udělej, k tomu přece souhlas BF nepotřebuješ, klidně jen odvzdušni olejovou část

                nebo ji zrovna přetěsni, nebo udělej všechna těsnění i na vzduchové části je to jen a jen tvoje volba jakou cestu zvolíš

                0 0
                • Marshall  

                  Jasný. Ptal jsem se jen proto, abych zjistil, jestli ta těsnění nejsou přímo jednorázová nebo tak…

                  0 0
          • Mr.Duck  

            Když je slyšet vzduch v oleji a tlumič nezamyká, dost pochybuji že chodí jak po másle. Chod bude nekonzistentní, jestli to poznáš nebo ne je věc druhá.

            0 0
          • goofy  

            No očividně chod jako máslo nemá, když nefunguje… Ano je zavzdušněná olejová část. Je to celkem častá porucha těchto tlumičů. Ovšem pochybuji, že si pomůžeš pouhou výměnou oleje. Když tam teď olej není, tak někudy musel zmizet, a přes co tak asi utekl? No pravděpodobně přes vadné těsnění. :-)))

            Nejčastější příčinou bývá vadné těsnění na hlavní pístnici.

            0 0
            • Georrge  

              Klidně jako máslo fungovat může, ale tlumení nebude fungovat stoprocentně :) a věřím že se to poznává blbě, protože si na ten chod zvykáš, jak se tlumič postupně pomalu zavzdušňuje. Teprve až udělá servis, tak skokově pozná ten rozdíl.

              0 0
            • Marshall  

              Co jsem tak koukal, tak se ten tlumič musí pak ještě plnit dusíkem a to nemám šanci udělat doma. Tudíž mi nezbývá nic jiného než to stejně poslat někam do servisu. Pochybuju, že v ČB je někdo kdo by to jen tím plynem nafoukal.

              Prý tohleto zavzdušnění tyhle tlumiče dělají často. Zlatej Super Deluxe. Ten mi držel jakou dobu a vždycky fungoval na 100%.

              1 0
              • novas752  

                No jo, ono je to postavene obycejnem malem Floatu a to je stejne „velky“ tlumic jako 10+ let stare RP23 apod. A pritom se to zatizeni kol hodne zvedlo.

                Deluxy a SuperDeluxy jsou o dost mohutnejsi nez starsi Monarchy a tak drzej. Monarchy Plus se taky dost podelavaly, proto vznikly S Deluxy.

                Fox tedko ma zvetseny az ten Float X / DHX.

                X2/DHX2 teda taky zadny zazrak spolehlivosti.

                A dusík neni nutný, pravděpodobně by si rozdíl ani nepoznal.

                0 0
      • novas752  

        Kup si obě sady, vyměň jen těsnění související s tlumenim/olejovou částí. Kdyby náhodou přestala těsnit vzduchová část tak to už je pak oprava na 15 minut.

        0 0
    • Marshall  

      Nemá někdo nějaký tip, kde by se dalo zařídit poblíž ČB nafoukání dusíkem?

      0 0
      • krabica  

        V Havířově bych ti doporučil Kamila, ale takhle mě napadá Kolofix.

        0 0
        • Marshall  

          V kolofixu mi řekli, že to od určité doby nedělají, že maximálně kompletní servis za 3600 Kč. Nikoliv jen doplnění dusíku. :/

          Já bych to rád repasoval sám nejen kvůli penězům, ale chtěl bych si to prostě i zkusit.

          0 0
          • kubad  

            tak si pořiď bombu a adapter, jinak prej tam stačí natlačit vzduch dost lidí to tak tady dělá, já bych se držel dusíku :)

            0 0
            • Marshall  

              To by mne taky zajímalo, jak moc velký to má vliv. Ale stejně je na to potřeba nějaká ta jehla, takže to jde bohužel mimo mne. Uvidíme. Nebo ho prodam s tím, že by potřeboval odvzdušnit, koupím Super Deluxe a budu mít klid… ten se dusíkem neplní, podle toho, co vím.

              0 0
              • embi  

                Nemusi, ale je to lepsi. I ten DPX2 bude fungovat se vzduchem.

                0 0
                • Marshall  

                  Jak to myslíš, nemusí?

                  0 0
                  • kubad  

                    všechny tlumiče – olejová část se plní dusíkem :D

                    kvůli výborné stlačitelnosti, tepelné stálosti a protože neobsahuje vodní páry ( pěnění oleje)

                    0 0
                    • Marshall  

                      Jo takhle. Jakoze i Super Deluxe se plní dusíkem správně? To jsem nevěděl. :D

                      To je bída.

                      Jen tak mimochodem, tahle kompletní repase za 3600 by se měla dělat kazdej rok?

                      0 0
                      • kubad  

                        je to dané použitím, ale pokud tomu nakládáš tak jo

                        zase nechceš aby se ti někde na dovolené vysral tlumič

                        0 0
                        • Marshall  

                          To je jasný no. Docela drahá záležitost. Tak děkuji za info.

                          0 0
                      • Mr.Duck  

                        Rozdíl dusík nebo vzduch prakticky nikdo nepozná. Ano, dusík má lepší vlastnosti ale rozdíl je zanedbatelný.

                        Spíš jde o to že na fox potřebuješ jejich debilní jehlu, RS si uděláš sám. Fox nepodporuje domácí servis, nářadí si na to musíš vyrobit.

                        Bohužel fox tlumiče často přijdou zavzdušněné už z fabriky. Doporučoval bych to poslat do servisu. Komplet repas bys měl dělat každý rok, nebo když začneš slyšet vzduch v tlumení. U lidí co hodně jezdí je to spíš 2–3× do roka.

                        0 0
                        • Marshall  

                          Dá se říct, že když bych koupil Super Deluxe, tak budu z hlediska údržby spokojenější? Měl jsem nějaký trochu starší a fungoval skvěle. Dva roky jsem repas nedělal a všechno nastavení fungovalo.

                          0 0
                          • krabica  

                            To je pořád o opicích a banánech… U RS bys měl co 50 hodin dělat servis vzduchové komory a co 200, nebo 1× ročně i tlumiče.

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            Údržba RS je asi nejjednodušší z tlumičů co znám. Nedělal jsem ale nikdy moc suntour a podobné, to srovnávat nemůžu, ale Fox je stejný oser servisovat jako CC, Ohlins a další, které podle mne nabízí mnohem víc než Fox. Mimo jiné spolehlivost, I když u CC bych za to ruku do ohně nedal, kompenzuje to chodem.

                            0 0
                            • david25  

                              Suntour je user friendly. Si na tom i nejak zakladaj, ze si servis udelas sam doma. Dokonce pouzivaj na videu u triaru RS buchny myslim :). No ale nerikej ze vivid je uplne zadaco easy servis :D

                              0 0
                          • krabica  

                            Jestli chceš méně údržby, tak si kup pružinu a ušetříš za servis vzduchové komory. :-)

                            0 1
                            • novas752  

                              To bacha na jaký rám. Některý rámy pružinový tlumiče lámou. Když nejsou ola tlumiče souose ale kolmo na sebe nebo hůř trunion se spodnim okem kolmo na osu šroubů.

                              Taky se to do některých rámů nemusí vejít nebo se to tam nehodí kvůli linearitě zadní stavby.

                              0 0
                        • Marshall  

                          A musí to být přímo jehla, nebo to může být třeba i takový adaptér? Vyhledal jsem číslo dílu co má Fox v návodu a našlo to toto.

                          0 0
                          • allrose  

                            Musí to být jehla,propichuješ gumové těsnění,které stáhneš tím „červíkem“

                            0 0
                        • david25  

                          Tak vzduch obsahuje 78% dusiku ale nezapomen, tady jsi na BF tady se jedou tisiciny :).

                          4 0
                      • Breakpain  

                        Dle zatížení 1–2× ročně … mně to ani nevydrží sezónu a je znát, že to chce 2× ;-) …

                        0 0
              • david25  

                Tady mas primo od foxu z navodu kdy pouzivaj dusik. Ano je to sice jiny tlumic ale asi se moc nezmenilo :)

                0 1
                • Marshall  

                  Super. A to se tam taky musí nabouchat nějakou jehlou? Nebo je na to ten adaptér co jsem poslal výše?

                  0 0
                  • house123  

                    Ahoj jsem z budějc tak se ozvy do zprávy dělam repasi komplet tlumeni a mam i jehlu na foukani foxe. Ten adapter co jsi našel je jen na ozvdušneni olejove patrony když maš vakuvačku.

                    0 0
        • david25  

          No doba je zla. Zrovna mi prisla zprava od Kamila, ze bez servisu to nenafouka. takze jako kolofix. Repas nebo nic.

          1 0
          • krabica  

            Jj, to se prodraží, zvažuju, že místo servisu CC radši koupím nový RS… :-)

            0 0
            • david25  

              kdyz ja to dpx mel skoro zadaco mam ho repasle, ale proste ne nenafoukam ten jejich vymysl. Past vedle pasti, ja to nebudu delat :D

              0 0
              • krabica  

                Skoro zadáčo si sežeň RS… :-D

                0 0
                • david25  

                  Dik :D no tak triair zpet a hura na ebay pro koncovku. Snad na jare dorazi :D

                  0 0
                  • krabica  

                    Fox by snad měli dělat i v Orlové kolago.cz, ale tipuju, že tě s tím Krok taky pošle někam… :-D

                    0 0
                    • david25  

                      Ale chapes otazka asi jedne minuty. Dyk ma i furt cenik na strance dusik 99 kc. Vsak zadarmo bych to nechtel. Ja to proste nechapu.

                      0 0
                      • krabica  

                        Holt obchodní politika, asi se mu nechce drbat s malýma zakázkama, když si pak zbytek děláš sám…

                        0 0
                        • david25  

                          Jako zastavis u garaze podas tlumic fouknes, das kilo jedes pryc. Nechapu fakt ne. Ale budiz sem odsouzen si to objednat no :)

                          1 0
                      • mirorek2  

                        a na co by mělo být to dofoukání bez odvzdušnění? co to vyřeší?

                        0 0
            • goofy  

              Taky mi tu leží jeden CCDB co by si zasloužil repas, a Kamil furt ne a ne se to naučit… :-D

              0 0
              • krabica  

                Asi mu chybí motivace, budeme za ním muset osobně dojít alespoň ve dvou a pořádně mu to vysvětlit… :-D Na X2 se přesvědčit nechal…

                0 0
                • goofy  

                  No DHX2 už taky bude potřebovat repas, tak snad nebude vymýšlet. :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    Dhx2 a x2 je to samé

                    0 0
                    • mirorek2  

                      no o trošku není

                      0 0
                      • novas752  

                        Když umí a má nářadí na X2 tak i na DHX2. Na X2 je potřeba o něco víc, je to v podstatě vzduchová pružina naplácaná okolo DHX2 tlumiče.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          jo no, trochu víc cajku je třeba

                          0 0
                        • goofy  

                          Jasné, že to bude umět, jenom jestli se mu do toho bude chtít. Pro X2 si dělal vlastní těsnění, tak nevím, jestli to je u DHX2 stejné :-)

                          0 0
    • Marshall  

      Ještě se zeptám k tomu foukání tlumiče. Dočetl jsem se, že když to nafoukám vzduchem a ne dusíkem, tak že se nic nestane. A ta foukací jehla se prý dá v pohodě udělat doma tak, že se použije jehla z injekční stříkačky napájená na jehlu na foukání míče. :D Je to dost prasárna, ale asi by to mohlo fungovat.

      Nemá někdo zkušenost?

      0 0
    • Marshall  

      Ještě bych se chtěl zeptat… myslíte, že je nutné odstraňovat a měnit těsnění přímo pod regulací odskoku a komprese? Páč na to je třeba spešl cajk, který samozřejmě nemám. Posílám fotky. Neobejde se ta repase bez toho?

      0 0
      • goofy  

        Zeptám se křišťálové koule, až dorazím z práce…

        0 0
        • Marshall  

          Díky. Budu čekat. :)

          Ptám se proto, že každý tady píše věci ve stylu “Nejvíc to selhává tady a tady” nebo “Tohle těsnění je problémový”. Tož jestli tohle taky podle místních není problemový místo. Páč když by někdo napsal, že to nemění a nikdy problém nebyl, tak se na to taky vykašlu.

          0 0
          • goofy  

            Jak už tu psali ostatní, tak tohle těsnění by teoreticky mělo vydržet. Můžeš jet metodou pokusu a omylu, a postupně měnit, když to stále nebude ok. :-)

            0 0
      • novas752  

        Pokud to tam tudy neteče tak to není nutné. K zavzdušnéní imho došlo buď přes těsnění píatnuce nebo přes ifp píst – to snadno poznáš když rozebereš ifp komorz a bude tam olej. Ty tésnění okolo točítek se v podstatě nehýbou = že se to zavzdušní skrz ně a nic nepoteče ven je dost nepravděpodobné.

        2 0
        • Marshall  

          Děkuju moc za info. Taky myslím, že by TEORETICKY to místo dělat problém nemělo. Tak snad.

          0 0
        • mirorek2  

          ifp komora je natlakovaná, tam olej nemusí být ani při zavzdušnění, spíš tam nebude nic

          0 0
      • Breakpain  

        FOX vyzaduje hodne spesl toolu :) …

        Ja nevim, lepsi vymenit, nez to delat znova, bych rekl, ale pokud jsi odhodlany to udelat svepomoci a tool nemas, tak to proste riskni ;) …

        2 0
        • Marshall  

          No u tohoto tlumiče co jsem Koukal na návod jsou jen dvě a to jen na tyhle kolečka. Zbytek jsou úplně normální cajky. Já si to chci hlavně zkusit. Byla by to velká výhoda kdybych to uměl sám. Nemusel bych čekat na to, až si na mě někdo udělá čas a budu vědět, že když se to podělalo, tak že si za to mužů sám. Nemám se servisy dobrý zkušenosti.

          1 0
    • Marshall  

      A ještě poslední otázka. Jaký je rozdíl mezi olejem Fox 5wt a Fox 5wt R3? Ten R3 je určený do tlumení a ano, správně by se tam měl dát. Stane se ale reálně něco, když bych do toho tlumiče dal klasickou 5wt a ne 5wt R3?

      Děkuji :)

      0 0
      • krabica  

        Tipuju, že se změní jeho chování a bude „pomalejší“.

        0 0
        • Marshall  

          I když je to stejná hustota 5wt?

          0 0
          • krabica  

            Sorry jsem se přehlíd, myslem jsem, že tam chceš nalít 5wt, místo 3wt… :-D Po obědě… Jiný než tlumičový olej bych tam určitě nelil.

            0 0
            • Marshall  

              No oba se používají na tlumení samozřejmě. Jde o tyhle dva :D Fox 5wt a Fox R3 5wt

              0 0
              • krabica  

                Fox 5wt PTFE Infused je s teflonem a dává se do vidlic, ale v tlumiči by asi nemusel vadit. V tvém odkazu ho v diskuzi taky nezakazují.

                0 0
                • Marshall  

                  Vida, toho jsem si nevšiml. Děkuji :-) Tak snad je to pravda. Páč ten olej mám a přišla by mi škoda kupovat za 1000 Kč zas další, kterej je velmi podobnej…

                  0 0
                  • allrose  

                    5wR3 zaměnit s klasickým. 5w nelze.

                    Tlumič ve vidli si nečvachtal,zadíral se..

                    Teflonový je další v řadě a nesmí se zaměnovat,je problém v použitých těsněních..

                    0 0
                    • Marshall  

                      Problém v těsněních? Klasický 5 wt co jsem poslal se používá na mazání vidlic, tam se těsnění taky dotýká… ale chápu, tlumič muže být něco jiného no…

                      0 0
                      • allrose  

                        Hele nevím,ale do patrony fox jsem dal 5wt normální motorex a začala se přidírat dle starého manualu,objevil se nový a rázem tam byl R3 a s poznámkou,v žád­ném případě ne s teflonem,tel komunikace,u švece ho neměli,tak z němec,výměna a zase klouzala jak nová..

                        Ta r3 stála o 1/3 více než teflon na stejném shopu a nedala se sehnat..

                        Olej v tlumiči si nedělám ad jehla,tak nevím co tam patří,do vzduchu dávali modrý,který se u některých ročníků „stejného“ tlumáku měnil na zlatáka..doporučení bylo nezaměnovat..

                        U sr..co mi padne do ruky,se to neposere ;)

                        0 0
                        • Marshall  

                          Takže dřív v manuálu byl povolený, ale přidíralo se to, takže ho zakázali? Zvláštní.

                          Mimochodem nemá někdo ponětí, jestli na jeden DPX2 stačí 250ml oleje? To by asi mělo určitě ne? :D

                          0 0
    • rotker  

      Ahoj,

      bohužel mě potkal úplně stejný osud s DPX2. Tlumič nezamyká a nereaguje odskok. Kde si prosím sehnal sadu těsnění? Všude vidím, že je vyprodané.

      0 0
      • Marshall  

        Ahoj.

        Sadu jsem koupil zde.

        Dále budeš potřebovat olej Fox R3 5wt. Ten je zde.

        A poté jehlu. Dusík potřebný není, i když je to trochu lepší.

        0 0
        • Marshall  

          Jo a ideální je i dutý imbus, kterým prostrčíš jehlu. To těsnění se totiž musí utáhnout, aby neutíkalo… prý to jde nějak i bez toho, ale tohle bude lepší.

          0 0
          • rotker  

            Dik, jehla se necha koupit nebo nejak vyrobit?

            0 0
            • Marshall  

              Na Alíku ji koupíš. Dočetl jsem se ale, že někdo vzal klasickou injekční jehlu, napájel ji nějakým způsobem na jehlu, kterou se fouká míč a to napojil na pumpičku. Nicméně je to pěkná prasárna a já bych to radši koupil na alíku nebo eBay. Zadej nitrogen needle a máš to tam.

              0 0
              • rotker  

                Díky. Našel jsem tenhle web

                Imbus už mám upravený, ještě dodělám jehlu. Teď je tlumič nakonec v servisu, ale až se pokaká příště, tak ať jsem nachystán ;-)

                0 0
    • david25  

      Jelikoz me KGbike poslal slusne nekam. Neni zde nekdo v okoli F-M, kdo by mi nafoukal expanzku DPX2 ? Jestli vzduch nebo dusik je mi fuk. Bohuzel nemam redukci. diky

      0 0
      • rotker  

        v okolí F-M nevím, jinak ofbike.cz ti to asi foukne, ale musíš to poslat

        0 0
      • Radus  

        Není se čemu divit. Pokud bude špatně hloubka IFP tak to bude chodit blbě.

        0 0
        • david25  

          No a? Vsak to ho nemusi zajimat ne? Jako kdyz si ho blbe repasnu, tak ho jako dam k soudu ze jsem fuser? Nebo? Ps fox navod 38.1 mm. On je tam krk po kroku jak to udelat ;)

          0 0
          • Radus  

            Tak si kup jehlu.

            0 0
            • david25  

              no jo z aliku se nemusim dockat u nas sem to nikde poradne nevidel, proto shanim nekoho, kdo by to foukl. Nezbyva nez tedy zase DYI jehla a prilepit na koncovku se zavitem. Chtel jsem se tomu vyhnout :)

              0 0
              • mirorek2  

                já ti to fouknu, máš to odvzdušněné?

                nevím ale kdy pojedu přes fm, jezdím do havru z ol…

                když tak sz

                0 0
      • TommyRS  

        Pokud ještě nemáš nafoukáno a udělal by sis výlet do Třince, tak ti to fouknu ;-)

        0 0
    • rotker  

      Dotaz, měl jsem tlumič zavzdušněný, provedl jsem servis, vše ok jednu vyjížďku. Druhý den při vyjížďce tlumič přestal tlumit, byl úplně tvrdý jako v zamčené poloze, s přepínáním modré páčky bez reakce. Až při povolení odskoku, začal zase fungovat, tedy s pomalejším odskokem se tlumič „zamyká“. Tuší někdo co s tím? Spešl tool nemám, do točítek jsem při servisu nehrabal…

      0 0
      • Concorde  

        Buď nějaký bordel v tlumáku ucpal kanálek nebo povolený „basevalve“

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.