• Marshall

    Ahoj. Včera jsem si přivezl Propain Spindrift s vidlicí RS Zeb Select+. Vidlice má Charger damper 2.1. Jedná se vlastně o nový kolo, jetý maximálně 3/4 roku. Problém je v tom, že když točím kompresí, přijde mi, že se vůbec nic neděje.

    Když jsem takhle otočil u Yari, ztvrdla jak beton. Vím, tohle je jiná patrona… proto bych se rád zeptal, jestli je to normální, případně kde může být problém.

    U tlumiče Fox DPX2 tam nějaký rozdíl je, ale rozhodně ne takový, jako byl u páčky komprese na RS Super Deluxe.

    V příloze zasílám fotku kolečka komprese u ZEBa.

    Díky moc za každou odpověď.

    0 0
    • dadonbike  

      To nebude Damper 2.1.

      Zkus https://trailhead.rockshox.com/en/, tam najdeš vše k vidlici.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • Marshall  

        Je to Damper 2.1.

        https://www.sram.com/…-zeb-selp-a1

        Pak se podívám podle sériového čísla, ale je to ona.

        0 0
        • dadonbike  

          Tak to je Damper 2.1 RC. Myslel jsem, že Damper 2.1 je jenom v RC2.

          0 0
          • Marshall  

            Já donedávna též. Je hodně verzí, co jsem tak zjistil. Každopádně mi to nejde do hlavy, jak je možný, že to nic nedělá. Třeba to tak má být, ale obávám se, že ne.

            Rád bych to co nejdříve věděl, jak to je.

            Když už jsem si pro to jel až do Rakouska, tak ať to funguje.

            0 0
            • MirosPikos  

              Nemůže být zavzdušněná patrona?

              0 0
              • Marshall  

                Napadlo mě to. Tuhle patronu mám prvně, nic o ni nevím. Jen to, že je to uzavřený okruh.

                Jak to poznám, že je zavzdušněná?

                Takže každopádně točením tý komprese má mít podobný vliv jako u Yari s Motion Control?

                0 0
                • lubosalbi  

                  Jinak servis chargeru je brnkačka, nedávno jsem to dělal. Originální odvzdušňovací sadu i s olejem koupíš za cca 750,– a jak na to v manuálu od Rock Shox včetně popisu a obrázků.

                  0 0
                  • Marshall  

                    Já mám odvzdušňovací sadu na Reverba. Je to to samé nebo je třeba zase něco jiného?

                    0 0
                    • lubosalbi  

                      Mohlo by to být stejný, ale sadu na reverba jsem popravdě v ruce nikdy neměl

                      0 0
                      • novas752  

                        Je to to samé, závit stejný. U starších Chargerů odvzdušňovaných přes vršek je závit větší, v originální sadě ta hadička s černou koncovkou.

                        0 0
            • lubosalbi  

              Na místě to není moc poznat, vyzkoušej to za jízdy a měl bys rozdíl poznat. Aspoň tak to mám na Lyriku s charger 2.1

              0 0
              • Marshall  

                Takže to není tak, že bych vidli prostě téměř zamknul, když utáhnu kompresi?

                0 0
                • lubosalbi  

                  Nene

                  0 0
                  • Marshall  

                    Tak je možný, že je to v pořádku, nicméně já rozdíl nezaznamenal žádný. Zkusím to ještě pořádně dneska. Ale nějak nevím, proč by tam to kolečko mělo být, když nemá skoro žádný vliv…

                    Viděl jsem video, že u RC2 verze to fungovalo tak, že LSC samotná to ztvrdila jen malinko. Až když týpek utáhl i HSC (kterou já regulovat nemůžu), tak se to celý ztvrdlo…

                    0 0
                    • novas752  

                      Vliv by měl být znatelný za jízdy, mezi plně otevřenou a plně zavřenou by měl být výrazný rozdíl například při brzdění nebo v prudkém sjezdu.

                      0 0
                      • Marshall  

                        Tak já to pořádně vyzkouším. Díky.

                        Jen tak pro info… když by člověk chtěl patronu, která lze téměř zamknout stejně jako Motion Control u Yari a zároveň aby nebyla tak bezcenná, je nějaká alternativa? Třeba ten Charger 2.1 RCT3?

                        0 0
                        • lubosalbi  

                          Od Rock Shox alternativa není, RCT3 je to samý co RC, jen má 3 přednastavený polohy komprese a jemný štelování v otevřeném stavu

                          0 0
                        • novas752  

                          Eh a vážně potřebuješ Zeba na EN/FR kole zamykat?

                          Charger RCT3 se dělá akorát pro Pike = pro zdvih max 160mm, na Lyriku a Zebu se nepočítá s tím že by to někdo zamykal.

                          0 0
                          • lubosalbi  

                            RCT3 je i pro Lyrik

                            0 0
                          • Marshall  

                            Neříkám, že potřebuju, ale vzhledem k tomu, že Spindrift je velmi univerzální bike který beru všude a na všechno, tak je to velmi příjemná věc. Jezdím s ním i v létě na výlety a ztvrdnutí komprese je skvělá věc, když jedu po asfaltu.

                            Samozřejmě nechtěl bych tam dávat RCT, psal jsem, že je to jen ze zvědavosti.

                            Jediné o co mi jde je zjistit, jestli ta patrona co mám potřebuje servis nebo to takhle má být. Ideální by bylo si to zkusit u někoho, ale neznám jediného člověka, co by tuhle patronu měl…

                            0 0
                            • lubosalbi  

                              Ideální jak to zjistit je vidlici rozebrat a zkusit zatlačit a pak rukou vytáhnout pístnici tlumiče, musí to jít v celé délce plynule a se stejným odporem, jen úplně při maximálním roztažení to přestane klást odpor, tam se ale tlumič ve vidlici nikdy tak neroztáhne.

                              Ale stejně si myslím, že je všechno cajk, jen od toho čekáš něco, co to prostě neumí

                              0 0
                              • Marshall  

                                Jo, je to možné. Proto jsem se ptal. Když říkáte, že ten rozdíl tam nemá být takový, tak se na to víc zaměřím a uvidíme. Přivezl jsem si ho včera večer a tohle mě zaujalo, obzvlášť, když vím, jak tvrdá je zamčená kamarádovo FOX 38 s Grip patronou, když to utáhne.

                                0 0
      • lubosalbi  

        I podle víčka je to jasný charger 2.1 RC

        0 0
    • Marshall  

      No, tak jsem to zkoušel. Nemá to žádný vliv. A i na místě ani za jízdy. Asi to zkusím odvzdušnit. Vidle je docela hlasitá, tak třeba je to tím…

      0 0
      • HadVoe  

        ahoj,

        dělal jsem upgrade patrony na revelationu na charegra RC 2.1 a taky mě překvapilo, jak malý vliv má kroucení kolečkama na chod vidlice. na místě pumpováním řídítek prakticky nepoznatelný rozdíl. až v terénu to začínám vnímat. HS/LS je poznat. třeba na bzdách v roletách z kopce, kdy nejdu na doraz, ale zas je min citliva, jinak nastavuju na čistém pumpu. takze si kroutim dle nalady.. a nejcasteji vůbec :)

        jak rikam cekal jsem větší vliv. beru to tak, že ta patrona je pro pár lidi co ví. a zbytek bude spokojený se 3 default odlazenejma polohama. ale dle ostatnich tady taky zkusim rozborku a treba se to trochu změní.

        0 0
        • Marshall  

          Ahoj, děkuju za odpověď! Zkoušel jsem jestli poznám rozdíl např při brždění… Podle gumičky se propadla do zdvihu úplně stejně s utaženou kompresí jako s otevřenou. U tlumiče je to taky znát jen malinko, ale něco tam je. Tady jsem vulbec nic nepoznal.

          Každopádně jsem si už objednal 3wt olej a zkusím to pak odvzdušnit. A uvidíme… když by to nepomohlo, tak buď je to nastavení fakt tak málo citlivý, nebo je s patronou něco špatně…

          0 0
          • HadVoe  

            dej vědět jak jsi dopadl..

            ještě poznámka – větší rozdíl v nastavení jsem začal pociťovat při vložení všech 4 tokenů.

            při plném zavření nejdu na rozbitějším trailu přes 3/4; při otevřeném až k dorazu. ale pocitově to je to zas takový rozdíl neni :)

            0 0
            • Marshall  

              Tak jsme vidli rozebrali a odvzdušnili. Když byla patrona vyndaná, tak při nastavení komprese byl rozdíl velký. Když už je vidle na kole, tak na místě rozdíl stále není. Při jízdě jsem možná něco poznal, ale zkoušel jsem to jen chvíli, takže to ještě nemůžu 100% říct. Každopádně to takhle už má být a celkově vidle zatím chodí líp.

              0 0
    • Dáňa69  

      cau lidi, trochu se prifarim, nestalo se vam nekdy, ze vam praskl mech na zebu(nebo obecne vidlici) ? Zacal jsem citit, ze blbe funguje, tak jsem vidli rozebral a zjistil, ze v damperu(mechu) je dirka a nemuze ten mech nikde sehnat, mam ultimate, vi nekdo co s tim? Diky

      0 0
    • Venda  

      Ja mam ted cerstve Charger RC2 2.1 v Pikoj. A mam uplne stejny pocit jako ty. At steluju s cimkoliv, nejaky zasadni zozdil nepozoruju. Dokonce ani na odskoku, coz kdyz jsem mel na predchozich vidlicich vytocene na zajice, tak se mi to sotva vracelo. Tady furt cca stejne. Lsc a hsc to samy. I v terenu nemam pocit, ze by se neco delo. Jeste to teda musim vyzkouset na nejakym kratkym useku bezprostredne po sobe a v extremnim polohach. Treba se neco ukaze.

      Co u tebe? Odvzdusneni pomohlo? Nebo je to vlastnost a pro me by to pak znamenalo, ze mi je uplne fuk, jak to mam naklikany. Nebo je to rozbity? Nebo jsem nejak nezvladl montaz? Ze zacatku mi sly vsechny kolecka hrozne ztuha, ted uz to je trochu lepsi, ale hladce mi nejde ani jedno.

      0 0
      • mirorek2  

        tak jestli nepoznáš odskok a kompresi, hledal bych chybu

        0 1
        • Venda  

          Jak a kde? Charger je novej, byl v Nemecku ve sleve, tak jsem si chtel udelat radost. I bych ho reklamoval, ale jako posledni moznos po vylouceni, ze jsem debil ja.

          0 0
          • DePaX  

            Tak moc nevidím rozdíl, hlavně teda u HSC.

            1 0
            • novas752  

              HSC dělá rozdíl až u opravdu rychlého stlačení vidlice. Tzn. například při ostřejším dopadu nebo v rychlosti trefeném velkém kořenu/kamenu by mělo být rozdílný nastavení cítitelný nebo aspoň pozorovatelný na červenym okroužku.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.