vybírám si tlumič na http://www.bike-forum.cz/…l-33794.html a furt se nemohu rozhodnout mezi fox Float RP23 nebo x-fusion O2 PVA . který by jste mi doporučili vy a proč?
vybírám si tlumič na http://www.bike-forum.cz/…l-33794.html a furt se nemohu rozhodnout mezi fox Float RP23 nebo x-fusion O2 PVA . který by jste mi doporučili vy a proč?
Jezdil sem oba ,RP23 je klasika ,mě se akorat nepodařilo u něj nastavit propedal podle své představy ,ted mám x-fusion ,
tam mě více vyhovují ty 4 polohy ,po silnici a do kopce se tlumič temer uzavre ,reaguje jen na vetsi nerovnosti ,takze se neničí ,pri slapani se ani nehne ,další polohy se dají rozdělit zhruba na jízdu po polních cestách,lesní s kořeny a uplně otevřený pro sjezdy.
jak jsou na tom s prubehem a citlivosti???
xfusion je dobrá žehlička s výbornou citlivostí ,bere i drobný nerovnosti ,porovnávat ale s RP23 si netroufám ,s tím bude mit nekdo urcite víc zkusenosti
To vůbec srovnávat nejde. RP23 může být jak super citlivý, tak necitlivý a průběh bude ovlivněn velikostí komory (už se teď dělají 3 velikosti komor) a k tomu nastavení BV (a ono i nastavení komprese to trochu ovlivní).
Tedy jinak řečeno, RP23 se může chovat téměř jakkoliv a vždy jen bude záležet na použité komoře a jeho interním nastavení.
Jediné co je u RP23 dané je závislost platformy na otevřeném režimu. Tedy pokud budu chtít super citlivý režim s vypnutou platformou, tak nemohu dostat současně hodně omezující platformu a opačně to samé (tedy s hodně omezující platformou zase nemůže být extra citlivý i když platformu vypnu).
A někde tu někdo psal, že X-fusion je průběhem někde mezi standardní a HV komorou u RP23 (ta třetí komora, co je teď dostupná je ještě větší než původní HV komora, tedy extra volume).
ještě by mě zajímalo jestli bych si pomohl vyměnou současneho x-fusion O2R za O2PVA k větší citlivosti, nebo budou s citlivostí na tom stejně a PVA ma jen vic „kurvitek“
To vůbec netuším. X-Fusiony vůbec více vyzkoušené nemám.
Jeden dotaz k RP23. Mám ho na Haibike Sleek SL, Velocity Tune na L. Mám problém, že když je platforma otevřená, tak i lock je velmi měkký, a když to zavřu, tak je lock ok, ale moc to nepruží.
Je nějakou úpravou možné mít lock velmi tuhý a současně po otevření locku plně chodivý tlumič?
Trošku se v tom ztrácím když píšeš o kombinacích lock a platformy. RP23 žádný lock nemá. Má jen platforma (propedal) on/off. A pro pozici on volbu ze tří stupňů. Od 2012 je tohle přepínání ještě upravené trošku jinak.
To jedině, že bys měl něco ve stylu Triadu jako používá Spešl. A tam netuším, Triad s Boost valve jsem v ruce nidky neměl.
A co se týká standardního RP23, který má pouze platformu, tak jak píšu výše, tak interní nastavení (velocity tune) vždy ovlivní jak otevřený tlumič (vypnutá platforma), tak zapnutou platformu.
Nikdy nelze mít kombinace extra citlivý tlumič s vypnutou platformou a hodně omezující platformu (blízkou locku).
S velocity tune L to nikdy tuhé u standardního RP23 na platformě nebude. Dost to samozřejmě ovlivní délka chodu tlumiče a přepákování zadní stavby.
Třeba na AMS 150tce, kde mám nízký přepákovací poměr (delší chod tlumiče na daný zdvih), tak velocity tune L při zapnuté platformě omezuje o chlup více než velocity tune M při výrazně nižším přepákovacím poměru na jiné stavbě.
Ale ani při tom nízkém přepákovacím poměru + 200psi BV to s velocity tune L při zapnuté propedalu (nastavený na maximum, tedy na trojku) neomezuje moc.
Jezdím X-fusion na Scottu Spark, a spokojenost. Citlivý, lineární, při min. údržbě naprostá spolehlivost. PVA funguje, na 4 skoro lock. Jen při 3. poloze jakoby povrzává, dle kluků z Bikelive jde o turbulence oleje na planžetce PVA systému, lze řešit změnou viskozity oleje. Za mě doporučuju.
Jo jo ,taky mě povrzává ,ale zatím mě to nevadí tak ,že bych to musel řešit,na funkci to vliv nemá :-)
já osobně nemám rád jakíkoliv zvuk, co nemá na kole co dělat, můžeš mi to popsat, nebo lépe nahrát, abych věděl, jestli to jde překousnout nebo ne? díky
není to nic hroznýho ,já už to skoro ani nevnímám