Fox Float RL 06 nebo RockShox Revelation 426 Air U Turn 08

41 nepřečtených
  • Pan F.

    Ahoj,

    muzu koupit Fox Float RL 2006 model a RockShox Revelation 426 Air U Turn 2008 model za zhruba stejnou zvyhodnenou cenu. Nemuzu se rozhodnout, kterou vzit. Vidle by mely mit obe podobne vlastnosti, stejny zdvih 130, obe vzduch a obe jsou nove. Kterou byste vybrali vy a proc?

    Diky.

    0 0
    • fousek  

      vaha, high-speed expanze

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, ještě doplním třetí rozdíl. Float 06 je o něco progresivnější. A díky tomu, že ten Float je 06, tak bude bez navýšené komprese (co jsou novější ročníky), tedy ještě supercitlivka.

        0 0
        • teepeex  

          dalsi rozdil bude tedy, ze foxka nema stavitelny zdvih

          zalezi na co to chces, na jaky kolo a jaky jezdeni

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, to jsem bral jako samozřejmý rozdíl, který snad zadavatel sám vidí. Co se týká využitelnosti, tak je to ale stejně sporné, u-turn na časté snižování stejně není (to si ale každý už musí posoudit sám).

            0 0
            • teepeex  

              vyuziti neni sporne, alespon ne pro me a muj styl jizdy

              proto pisu, ze zalezi na tom jak, co a na cem jezdi, to je urcujici

               

              btw jezdil jsem vic jak 3 roky u turn a vim o cem mluvim

              0 0
              • MlokCZ  

                U-turn se tu v minulosti řešil hodně a občas někdo ho používá. Ale většina uživatelů ne, protože je to prostě hrozně pomalé ta změna zdvihu. Proto tím sproné jsem myslel to, že jen málokdo je ochotný s tím často točit.

                Tys ho používál častěji?

                0 0
                • teepeex  

                  pokazdy pred delsim prudkym stoupanim a klesanim,

                  tzn celkem dost, nemam rad placku(i kdyz mi jde nejlip;)

                  jinak jsem mel stale vytazino v horni tretine(Sugar+Duke)

                  problemem nebylo snizit, to fungovalo za jizdy, mensi zdrzeni bylo s vytazenim na max pred sjezdem(pokud to byl clenity teren, byl jsem i rad;), ktere jsem si vynahradil mnohem bezpecnejsi, rychlejsi a zabavnejsi jizdou smerem dolu:)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak je mi jasné, že takoví jako ty, kdo jsou ochotní to štelovat, tak se najdou, ale tak moc jich není.

                    Já jsem třeba velký příznivec snižování zdvihu a je to moje nejpoužívanější štelovátko na kole (no v podstatě jediné ze dvou, ještě sem tam používám Push platformu na tlumiči). Takže jsem schopný na Talasu snižovat i na kratší úseky, protože to jde rychle a hlavně na obě strany bez zastavení. Na u-turn, který jsem jezdil rok a půl mě to ale neskutečně otravovalo a použil jsem to jen zcela ojediněle (a to např. v kopci typu výjezd na Sv. Jure, kde to bylo snížení na souvislých hodně kilometrů).

                    Třeba co jsme jeli v Beskydech hřeben z Bílého Kříže po červené na Bumbálku, tak tam až na pár vyjímek nejsou výjezdy nijak extra dlouhé, ale je to pořád střídavě nahoru, dolu a přitom ty výjezdy jsou povětšinou dost prudké. Tady bych bez snižování zdvihu toho vyjel půlku (dva výjezdy jsem nedal ani se snižováním a to ten z Konečné a pak ten poslední s hodně šutry před , ne, že by se nedaly vyjet kvůli geometrii ale další síly na práci s těžistěm bych při nesnížené vidlici už nenašel). S u-turnem ale nevím co bych dělal, protože tam bylo štelování velmi časté a když by rozhodnutí stálo před pořád zastavovat a štelovat (i když směrem dolu se dá za jízdy, tak tam by v mnoha místech to za jízdy šlo hodně blbě, protože to končil jeden kratší sjezd a přecházel hned ve výjezd, kde ne vždy šlo pustit řídítka a štelovat (i na Talasu v pár místech to bylo obtížnější stihnout i při té rychlosti 1s která mi na to stačí).

                    0 0
                    • teepeex  

                      tvuj nazor ti neberu, myslim, ze je v poradku

                      ale neshoduje se to s presne mou predstavou o tvem propagovanem „pohodovem jezdeni“ :)

                      a tim bych to z me strany uzavrel, mam nejakou kecavou dneska

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        No dobře, tak někteří z party na té trasy napohodu tlačili a nevyjeli toho více, vše nevyjel nikdo (ten jeden výrazně výkonější než my ostatní co jsme z party na tom tak na středu, tak dal navíc ten nejdelší a nejprudší výjezd z konečné – se přiznám, že napodruhé jsem tento konkrétní výjezd vzdal hned na začátku a ani se nesnažil, i když kousek bych vyjel; protože se trasa hrozně líbila, tak jsme ji během 14 dnů pobytu jeli 2×).

                        0 0
                • fousek  

                  U-turn sem pouzival, o dost lip se kolo naklada do auta. Taky bych rek ze snizenej u-turn chodi vic do zdvihu, tedy spis chodi porad stejne akorat je ten zdvih ustrizenej tam kde zacina bejt progresivni, takze v rozbitym vyjezdu je lepsi nez treba ETA, ktera chodi vyrazne min.

                  0 0
                  • pitos  

                    ja U-turn používal abych se vlezl ke kamarádovi do výtahu…mají je moc malé a dnes bez U-turnu, když jdu na návštěvu musím kolo nosit pěšky

                    0 0
              • Gorgov  

                pro me je vyuziti uturn taky sporne, protoze behem vyjizdky to nepouzijes (pokud si pod kopcem nezastavis) a nastavovat to pred vyjezdem na vylet podle toho kam se chystam to se mi  taky nezamnouva.

                0 0
                • teepeex  

                  pod kopcem nemusis stavet, ale chapu te,

                  proto pisu „pro muj styl jizdy“

                  0 0
                • teepeex  

                  navic podle tvych bajku jezdis urcite jinak nez ten, co tady chtel „poradit“ :)

                  na tvy lehky chrty, bych si uturn nedal taky ani nahodou

                  0 0
                  • Gorgov  

                    ne, me regulace zdvihu neprijde vubec spatna, nebral sem to s ohledem na svoje kolo, ale obecne. Kdybych chtel ale snizovat zdvih, vyberu si model od foxe. Tam to mas otocenim packy rekneme o 30 stupnu behem vteriny hotove. Na uturnu mi vadi, ze s tim musis tocit a tocit a tocit. Proc brat tohle kdyz je na trhu vidlice u ktery je to ovladani daloke komfortnejsi.

                    0 0
            • coffield  

              U-Turn není špatný. Bereš-li model, že kopec chceš za každou cenu vyjet a nevypadnout ze sedla a teprve nahoře, kde je potřeba počkat na ostatní, lze vidlici zvýšit opět na maximální zdvih. Což většina rekreačních cyklistů ocení. A těch je logicky naprostá většina.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pokud jsi v partě ten, co sníží u-turn a na vrcholu počká a tedy stejně zastavuješ, tak to pak není s u-turnen žádný problém.

                Ale když mám v partě třeba jednoho výrazně výkonnějšího než ostatní a ten nic nesnižuje, jezdí ještě zatím HT a vyjede toho z nás nejvíce a nejrychleji, tak pak na nějaké štelování u-turn a čekaní není ani pomyšlení.

                A pak otázka, co s takovým terénem jak jsem popsal ten hřeben z Beskyd? Tam bys byl také ochotný neustále hýbat na u-turnu se zdvihem sem tam? Já odhadju, že jsem tam změnil zdvih za cca 20km možná 25×.

                0 0
        • pitos  

          S těmi roky co jsi vypsal jsem to nějak nepochopil…Mám zkušenost s Floatem právě myslím 2006(měla ho manželka na jamisovi) a vidlice se mi zdála strašně progresivní.Man­želka zdvih nevyužila ani náhodou a já jsem měl co dělat.Prostě se mi chod vidlice vůbec nelíbil.Citlivá ta vidlice byla více než RVL,to ano

          0 0
          • pitos  

            Ještě doplním že v mém případě se jednalo o Float R.

            0 0
          • MlokCZ  

            S těmi roky to myslím tak, že u Floatu 09 došlo k zásadní změně, ještě jsem ho neměl možnost zkusit, ale měl by být výrazně méně progresivní.

            Tedy souhlasím s tím co píšeš. Kvůli průběhu bych volil také raději RVL, i když záleží zda by nešla vidlice na úpravu, progresivita by šla jistě snížit.

            A jestli to je R, RL nebo RLC je ohledně průběhu jedno. Zásadní rozdíl je mezi R x RL/RLC, kde R nemá high speed expanzi, ale i tady se to liší až od nějakého ročníku. Starší ročníky o high speed expanzi v R verzi ošizené nebyly (ale v tomto případě si nejsem jistý, jaký rok nastala ta změna, právě o 06 si nejsem jistý).

            0 0
    • Deathklaat  

      Tak záleží co jezdíš.Já bych například bral jednoznačně foxu,jelikož RS Revelation je tak pro moji mamku.

      0 0
      • kubad  

        to by mě fakt zajímalo proč je RVL takový šrot že je dobrá akorát tak pro tvou mamku?

        0 0
        • marapara  

          :))) tak

          0 0
        • Deathklaat  

          Já jsem v žádném případě neřekl že je to šrot.Jé výborná,ale podle mého stylu jízdy bych bral fox.Nic víc,nic míň:-)

          0 0
          • kubad  

            pak OK, ale tvá odpověď tak vyzněla proto ten dotaz :-)

            0 0
            • Deathklaat  

              To vůbec ne.Tim jsem chtěl spíš naznačit,že každý by si měl vybírat podle toho co jezdí,jak jezdí.Za ty prachy to už musí sedět na míru.

              0 0
              • kubad  

                on je ten rozdíl mezi RVL a tou Foxkou tak velký? někdo naopak ocení ten U-turn, a případná investice do úpravy RVL může být menší než nákup Foxa.

                 
                0 0
              • pitos  

                Máš tedy jistě zkušenosti s oběma vidlicemi, že víš která ti bude sedět na míru?…doufám že ano.

                0 0
              • Gorgov  

                tvoje  mamka by ji tedy vyuzila k plne spokojenosti, hmm…:)

                0 0
      • kesu  

        jiste,to je opravdu fundovany nazor,jel si aspon na jedny z nich????

        Ostatne ja bych pro mamu vzal radsi floata,ma mensi pasivni odpory:)

        0 0
        • Deathklaat  

          Jezdil jsem obě dvě a napsal jsem pouze svuj osobní názor.Podle toho jak se mi vidlice zdály,tak je hodnotím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak k tomu ale napiš aspoň nějaké důvody proč je jedna ta vidlice podle tebe lepší, takhle je to jak nějaký výkřik do tmy.

            0 0
            • Deathklaat  

              Foxa pode mnou chodila lépe a taky byla pevnější(to taky muže byt pevnou osou)Měl jsem z ní o dost lepší pocit.Podle mě taky vydrží drsnější zacházení.Myslim že nejednou jsi napsal,že RVL je Reba s vyšším zdvihem.

              0 0
              • MlokCZ  

                RVL je vnitřkem Reba s větším zdvihem a pokud jde o u-turn verzi x u-turn verzi, tak jsem psal, že se chovají stejně, to ano. Nebylo to ale srovnání materiálů, tedy tuhosti.

                Jakou pevnou osu myslíš? Starší Float existoval někdy s pevnou osou? Pevné osy jsou přeci až od 09 modelů. A jel si ročník 06, protože pokud ne, tak ta Foxka mohla mít úplně jiný průběh, který se během novějších ročníků měnil s tím, že 09 se liší asi nejvíc (asi proto, že u 09 nemám chod ověřený).

                A o dost lepší pocit, to zase nic neříká, v čem ten pocit byl lepší? Tím netvrdím, že se ti nemohla zdát lepší, jen pokud ta informace má mít nějaký smysl pro tázajícího, tak je třeba vědět v čem.

                0 0
                • Deathklaat  

                  Tak to je tedy asi blbost no.Zaměnil jsem nejspíš 06 s 09,jelikož určo jsem jel foxu s pevnou osou.Tímto tedy nejspíš srovnávám jinou věc,sorka.Ať zakladatel vlákna vybere dobře;-)

                  0 0
              • pitos  

                Ale tady je řeč o Fox Float 06 a ten pevnou osu nemá.Float je tuhostí na tom s RVL zhruba stejně a co se týče míry zacházení tak jsou obě určené na stejné použití.

                Třeba mě float 06 vůbec neseděl svým chodem a RVL na tom byla lépe.Sice Float byl kapku citlivější ale RVL na tom nebyl také špatně a hlavně celkový průběh a využití zdvihu měl RS lepší.Obě jsem měl neupraveny.

                Jestli jsi jezdil Fox s pevnou osou tak tady srovnáváš pravděpodobně dvě úplně jiné vidlice,což je mimo.

                 
                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak, tak.

                  A co se týká výběru v případě, že obě by byly v originál stavu a s úpravou se nepočítalo, tak to by u mě bylo docela těžké.

                  Asi bych ale volil také raději RVL, ten dobrý průběh je důležitější a ten je u RVL opravdu povedený, chybějící high speed expanze se dá u RVL přežít.

                  A co se týká citlivosti, tak ten Float může být o trošku lepší, tady bude záležet hodně na konkrétním kusu u RVL.

                  0 0
      • Lišák  

        :-)) Syndrom nálepky?

        0 0
      • pepek  

        A proč máš tedy tu Toru? Mamka jezdí víc?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.