FOX Float RP3 propedal -problem STUCK DOWN

40 nepřečtených
  • kejmi

    hoj bikeri. Chtel bych Vas poprosit o radu a o nazor. Mam Cannondale Rush s tlumicem FOX Float RP3 propedal, stari cca 2 roky, najeto okolo 3.000km. „nejak“ se mi podarilo dostat tlumic do stavu „stuck down“ (vzduch se dostal do negativky-zajel mi pistek do tlumice a nesel dostat ven-ani natlakovanim tlumice). Provedl jsem rozebrani dle videa na youtube http://www.youtube.com/watch?… , nasadit tesneni jak ma byt a tlumic jsem slozil, nafoukl a OK. Po trech dnech uz pozoruju ze pistek neni uplne „vyjetej“ ven, ale cca 5 mm je zalezlej v tlumici, tak jsem usoudil, ze tesneni je v prd*li a vzduch unika zase do negativky. Rad bych vymenil tesneni, ale netusim kde koupit a jestli se da sehnat nejaky FOX olej, kterym to namáznout. Dik za nazory a rady-ma cenu tato vymena tesneni? (tlumic nebyl jeste nikdy na repasi), vyresi se problem „stuck down“ tim novym tesnenim? predem diky za pripadny odkaz, kde co koupit.

    0 0
    • Sobi  

      Asi jenom zkus zavolat do Bikelive, nebo ke Švecovi do Písku a domluv si servis, do tohodle hrabat není moc košér… :-)

      0 0
    • marapara  

      Já jsem reklamoval tlumič se stuck downem, 14 dní čekal na opravený (vyměněno těsnění) a pak za týden to samé :). Až jsem si těsnění vyměnil sám a hlavně dobře promazal fox fluidem, tak teprv bylo po problému. Hlavně to chce dobře namazat obě těsnění. Jedno je vevnitř a jedno za stírákem na pístku. Asi ti nic jiného nezbude, než to rozebrat a zkontrolovat.

      Být tebou, tak zavolám do cyklo Švec v Písku a to těsnění si objednám. Je stejné jako ve Float R. Jedno mě stálo 260 kč, je tam i ta modrá mazací pasta fox fluid. Já jsem si tehdy objednal rovnou 2, pro jistotu :). Ale od té doby jsem těsnění neměnil. Sice jsem měl stuck down i na RP3, naposled někdy loni v říjnu na podzim, ale vždy stačilo tlumič vyfouknout, rozebrat a namazat pastou. Prostě ten tlumič, jak přestane uvnitř mazat, tak je otázka času, kdy se vzduch dostane do negativky a je stuck down na světě. Aspoň tak jsem to vypozoroval. Vždy když jsem tlumič pak rozebral, bylo v něm skoro sucho. I ten tlumič vyžaduje údržbu.

      0 0
      • kejmi  

        tak s tim ohledne mazání a následnýho Stuck downu mas asi fakt pravdu… vzpomínám jak jsem to měl rozebrany tak to tesneni bylo skoro suchy…neresil jsem, slozil, nafoukl a jezdil… 3 dny ok a zas v řiti. býval bych to namazal hned ale normalni olej sem tam teda opravdu dat nechtel a ten fox fluid doma nevedu:(, takze zejtra volám švece, objednávám jedno tesneni a ten olej, rozeberu, vymenim, namazu a dam vedet jak jsem dopadl…

        0 0
        • pepek  

          No tak já su další případ, tlumič byl u Švece quli výměně pístnice a za 3 měsíce vylezlo těsnění ven. Po rozebrání jsem zjistil, že tam žádná vazelína nebyla, snad trocha oleje. Když jsem si to dělal sám, tak jsem to vždycky fest napatlal normální vazelínou na ložiska a nikdy nebyl žádný problém.

          0 0
          • marapara  

            Ty jo, tak vazelínou na ložiska bych to asi nepatlal :). Už jen proto, že při nižších teplotách mění hustotu a tlumič může chodit o poznání hůř, než za tepla.

            0 0
            • pepek  

              Muže nemůže, skutečnost je taková, že chodí líp jak origoš – aji při –10. Podstatný pro změnu chodu bude ale ten hustej olej, kterej ti tam Šveci nacpou, aji když nechceš. Ten tedy hustotu mění zcela zásadně.

              0 0
        • marapara  

          jj, já jsem to měl to samý i float r i rp3. Ty tlumiče jsou rozměrově stejné i to těsnění je stejné. Když si ho objednáš, dostaneš i fox fluid. A toho je tam docela dost na to, aby se s ním několikrát namazal tlumič uvnitř. Já vždycky mažu bohatě těsnění, vrstvu fox fluid nechám pořádně protéct kolem obou těsnění a ještě trochu i vnitřek tlumiče, nechám to roztéct po plášti tlumiče. Tlumič mažu tak 2× za rok, za rok na fullu můžu najet cca 3500–4000 km.

          0 0
          • mastihuba  

            nevíte někdo jak často by se měla servisovat ta druhá půlka tlumiče? neni to málo udělat jen vzduchovou komoru? tu dsi poslední dva roky domazávám sám, ale přesto mi v tlumiči něco nepřirozeně dře aniž bych uvnitř něco viděl.

            0 0
            • marapara  

              Někde jsem se dočetl ve fórech, že je dobré jednou za rok poslat tlumič na kompletní servis do servisu FOX, což je cyklo Švec v Písku, na kontrolu olejové (tlumící) části. To je vlastně ta část, co je schovaná  v pístku.

              Já mám RP3 rok a půl a ještě jsem ho teda nika neposílal. Je fakt, že nevydává žádné pazvuky.

              0 0
              • MlokCZ  

                U mojeho staršího RP23 si sám tlumič během sezony vyžádal servis i tlumící části, zvukově se začal projevovat při zapnutém propedalu. Bylo to po cca 4,5tis. km a v tu chvíli šel současně rovnou na úpravu do TF tuned, kde v rámci úpravy byl i komplet servis a výměna všech těsnění.

                Já bych kolem těch 5tis. najetých km dával servisovat i tlumící část i kdyby se problém neobjevil. U mě to vychází jednou za dva roky, protože ty kilometry mám rozdělené mezi dva fully a HT. Na obou fullech jsem loni během jara nechával upravovat v TF tuned, takže teď v zimě jsem servis tlumící části vynechal a oba tlumiče budu posílat příští zimu najednou (tedy pokud nedojde dříve k problému, který by se musel řešit hned).

                0 0
                • marapara  

                  jj, taky bych ho měl poslat. Mám na něm tak 4,5–5 tisíc najeto.

                  0 0
                • mastihuba  

                  no ja jsem tak na 10 tis. :)

                  0 0
                • zdenekhubner  

                  Udělal jsem to stejně s tím rozdílem, že jsem to místo do TF tuned poslal do FM tuned (čti Franta Mrázek tuned) a troufám si odhadnout, že to vyšlo levněji :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    levněji určitě, ale funkce bude proti TF asi trochu jinde :-)

                    0 0
                    • zdenekhubner  

                      Hele, TF tuned jsem nejezdil, tak nechci soudit, ale FM tuned nepodceňuj, asi bys byl překvapen ;-) Víš ono se na tom tlumiči tolik věcí poladit nedá. Stačí když začneš odstranění kurvítek jako je propedal a máš v podstatě poladěno.

                      0 0
                      • kubad  

                        vykucháni samo je řešení :-)

                        ale TF dosáhne těch výsledků při zachování všech funkcí tlumiče

                        0 0
                        • zdenekhubner  

                          Hele, nechci nikomu kazit radost nebo firmě TF tuned byznys, ale měl jsi ten tlumič někdy rozebraný. Viděl jsi někdy, co je vlastně ten „propedal“? Nedělejme z větší vědu než to ve skutečnosti je. Buď chceš od tlumiče 100% funkčnost nebo kompromis, což znamená propedal. 100% funkční tlumič s propedalem si představit neumím.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Doufám, že nepíšeš o Rkové verzi tlumiče. Tam je to jinak a tam je to zabité rovnou co se týká kompresní části tlumení.

                            0 0
                          • kubad  

                            Super :-)

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        To zdaleka nemáš, protože se zásadně liší řešení expanze, kde má TF tuned celé svoje řešení, které se chová o třídu lépe než originální stav.

                        Mám srovnání RP23 v originálním stavu s compression tune min (tedy to je stav, kde kurvítka žádná v podstatě nejsou) a upraveného v TF tuned a je to pořád obrovský rozdíl.

                        A odstranit platformu ideální řešení zrovna taky není. Lehce omezující platforma (tedy aby pořád zadní stavba dobře fungovalo, ono je tam zase větší váha na zadním kole, takže lehké omezení nevadí) se hodí do výjezdů dost a to nejen pro podporu šlapání, ale také pro snižování sagu a zlepšení geometrie pro výjezd.

                        A v TF tuned nahradí propedal svojí platformou, která se chová taky lépe než propedal (i než Boost valve, s tím mám jeden tlumič v originálním stavu taky).

                        Tím nechci tvrdit nic špatného o FM tuned. Věci kolem komprese a propedalu mí řešit za přiměřený peníze leckde, třeba Bikelive.

                        0 0
                        • zdenekhubner  

                          Hele, řeknu Ti to asi takhle. FM mi komplet přetěsní tlumič, vymění olej, poladí ho dle mých požadavků, a to všechno za 400 Kč. Nazval bych to efektivní úpravou za minimální investici.

                          Co se týká TF tuned, čekal jsem že se ozveš. Upřímně nic nevím o ceně té úpravy, docela by mě zajímala. Stejně tak by mě zajímalo jak to chodí, nic nezatracuju, to ne. Jen se tomu těžko věří, když to člověk sám nevyzkouší.

                          0 0
                          • zdenekhubner  

                            Ještě bych k tomu rád dodal, že mám na zadním kole zdvih 105 mm,takže vzhledem ke zdvihu tlumiče není pro tuning tolik prostoru jako třeba na Tvém Stereu. Stejně tak nenajedu takové porce km, ale dbám spíš na komfort.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U 105mm to má ještě další výhodu pro úpravu, že je menší potřeba nějaké platformy. I když zase když jsem jezdil nižší zdvihy na fullu, tak tam už jsem nepoužíval snižování na vidlici (a ani tam rychlé snižování neměl), takže platforma ke snížení sagu se do výjezdů také hodila.

                              Vliv expanze na celkové chování fulla se u nižšího zdvihu také výrazně snižuje.

                              Na 100mm na AMS Pro (co jsem jezdil dost let a loni půl roku znovu, i když už ho zase nemám) jsem v originálním stavu RP23 s expanzí problém neměl a úpravu v TF tuned bych tam už moc neocenil.

                              Na komfort dbám taky hodně i mimo pořádný terén, proto jsem i pro jezdivějšího fulla nakonec nechal druhé Stereo a AMS Pro, co jsem loni půl roku zase měl šlo znovu pryč.

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            Za ty prachy je to u Franty paráda, o tom žádná.

                            Cena v TF tuned je úplně někde jinde, to je jasné. Já bral naposledy od nich nový tlumič rovnou upravený, to je finančně o něco lepší (teď stojí nový upravený RP23 379 liber, já platil loni o něco méně, už nevím o kolik, v ceně jsem měl ještě heavy bushing kit).

                            Samotná úprava stojí kolem 130 liber (může se teď lišit, už jsem delší dobu žádný na úpravu neposílal, jak jsem naposledy bral rovnou nový upravený) a to je varianta, když musí měnit všechna těsnění. Když je tlumič nový, tak je nemění a je to něco levnější.

                            A pak servis tlumící části u nich opět přijde draho (častější servis vzduchové části stačí udělat za levno u nás).

                            A to je ještě třeba připočíst poštovné, které při pojištění na rozumnou hodnotu také není zrovna nejlevnější.

                            Jinak jsou za ty prachy aspoň extrémně vstřícní. Když si někdo nechá upravit tlumič (vždy je to dle jeho požadavků) a prvotní nastavení nesedí, tak je jedno přenastavení zdarma (já to třeba ani nikdy nevyužil, měl jsem přesně specifikované požadavky, takže se trefili hned prvním nastavením).

                            Když ale srovnám celkovou investici do kola a oproti tomu, že jednou za dva roky pošlu tlumič na dražší servis do TF tuned, tak mi to opravdu vůbec netrápí ta cena.

                            A i v Bikelive je to znatelně dražší než u Franty, tam se pohybují kolem 1000Kč při úpravách tlumící části.

                            A jestli to za ty peníze stojí, to už je na každém. Hodně bude záležet co na tom kdo jezdí a jaké má nároky. Na novějším Stereu laděném více do terénu bych nic jiného než upravený tlumič v TF tuned už nechtěl (pokud by tedy někdo nenabídnul plně srovnatelné řešení ve všech ohledech).

                            Na druhém Stereu, které mám teď laděné hodně jezdivě a hodně s ním jezdím i takové v podstatě neteréní věci (šotolina, lesní cesty, polňačky). Tam mám nároky na tlumič jiné (i jiné požadavky na chování) a teď tam momentálně chvíli zkouším ten původní tlumič z novějšího Sterea v originálním stavu (což je BV 200psi + velocity tune M).

                            Na tomhle kole ale teď preferuju jezdivost (díky tomu co na něm jezdím) i za mírné zhoršení chování v pořádném terénu.

                            0 0
                            • zdenekhubner  

                              Pane jo, investice je to vysoká a chce to už zapálení pro věc. Asi se sluší, abych tu napsal, že u mě hraje významnou roli fakt, že ladím tlumič Float R. Jakýkoli dražší model tlumiče nemá pro mě význam, protože jediné funkce, které využívám jsou tlak a odskok. Co se týká tohoto tlumiče, veškeré ladění se odehrává prostřednictvím planžet, kde jednoduše změnou počtu a velikosti je možné pohrát si jak s kompresí, tak s úrovní „propedal“ efektu – velký rozdíl proti RP23. Takže asi srovnáváme jablka s hruškama. Nebo spíše jablka 1. jakost s jablkama 2. jakost. Jelikož jsem celý život jezdil pružinové tlumiče a s funkcí vzduchového se těžko smiřuju, veškeré moje ladění se odehrává tímto směrem.

                              0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Trochu to tady oživím:

      V lednu jsem jel na biku na projížďku a tlumič se mi ponořil, ztvrdnul, zkrátka stuck down. Jedná se o Shock works Air jet. Doma jsem ho zkoušel vypustit, což už skoro nešlo. Pak jsem přemejšlel, jak se dá takovej tlumič rozebrat. Nepřišel jsem na to. Systém moderních tlumičů je asi jiný, fígl z youtubu nefunguje. Na plášti směrem k pístnici jsou dvě protilehlý dírky, tak jsem si řekl, že za ně by se to možná dalo rozdělat. Zbastlil jsem si takový dřevěno-hřebíkový klíč, ale povolit to nějak nejde. Nemá někdo z vás nápad, jak takový tlumič rozebrat? Předem dík moc.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Nikdo neví, nikdo nezná?

        0 0
      • Zdyn  

        no z fotky to neni uplne dobre videt, ale predpokladam, ze by se mela odsroubovat tak radlovana cast, s tema dvema dirkama. I proto tam bude to radlovani. Jen je samozrejme mozny, ze to bude dost utazeny. Muze se i stat, ze to bude pojistyne nejakym loctitem. Doporucil bych nahrat. A taky tam muze byt celkem tlak, tak to rozdelavat opatrne, at to nekomu neco neudela a at se neutrhnou posledni zavity.

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Radlování? Jestli myslíš celá ta vystouplá část se zdrsnělým povrchem, tak to ne, tím se nastavuje tvrdost negativní pružiny. Jestli myslíš jenom tu část s dvěma dírkama, tak to jsem si taky myslel. Měl bys nějaký fígl, jak na to?

          0 0
      • Martin.K1  

        Otevřít určitě jde, když tam je z boku to varování o garanci, ale takhle z fotky to těžko poznat. Jestli to vroubkování je jen na tvrdost, tak zbývaj ty kolíčky, teď jaký tam je závit, abys to nedojebal :-/

        0 0
        • beranek666  

          to neni varovani o garanci, ale upozorneni za nadoba je pod tlakem a nesmí se porušit, nebo nahřívat

          0 0
      • JMT  

        Zkusil bych se mozna poptat v racetoolu.

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jako v KTM? Tam mají nějaké zkušenosti s těmito tlumiči? Ty bys to vlastně mohl vědět, když to byl tvůj tlumič :-)

          0 0
          • JMT  

            Tak v Rb, prejmenovali se vlastne (proste na roztylskym namesti). Kdysi to snad i dovazeli tak by mozna mohli poradit.

            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak se mi nakonec tlumič rozebrat podařilo. Bylo to slepený, takže za pomoci svěráku, velkýho hasáku a vší síly jsem ten závit povolil :-) Sice jsem tlumič trochu podřel, ale to je vedlejší.

        Horší je, že se mi nějak nedaří dát ho zase dohromady. Spíš nevím, jak vyřešit, aby se při sesazování hlavní části a pláště nechytilo tolik vzduchu v negativní komoře. Když tlumič stlačím, abych mohl plášť zašroubovat zpět do těla, pístnice se tlakem v negativce sama zasune a zůstává zasnunutá stejně, jako při stuck downu. Když tlumič nafouknu, tak pístnice sice vyleze, ale chod je prostě kratší. Jak udělat, aby se do negativky nedostalo tolik vzduchu?

        Co s tím? Jsem celkem bezradný…

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak se mi nakonec tlumič rozebrat podařilo. Bylo to slepený, takže za pomoci svěráku, velkýho hasáku a vší síly jsem ten závit povolil :-) Sice jsem tlumič trochu podřel, ale to je vedlejší.

        Horší je, že se mi nějak nedaří dát ho zase dohromady. Spíš nevím, jak vyřešit, aby se při sesazování hlavní části a pláště nechytilo tolik vzduchu v negativní komoře. Když tlumič stlačím, abych mohl plášť zašroubovat zpět do těla, pístnice se tlakem v negativce sama zasune a zůstává zasnunutá stejně, jako při stuck downu. Když tlumič nafouknu, tak pístnice sice vyleze, ale chod je prostě kratší. Jak udělat, aby se do negativky nedostalo tolik vzduchu?

        Co s tím? Jsem celkem bezradný…

        0 0
        • JMT  

          Co pred sesroubovanim nastavit tu „negativku“ na minimum, tim nastavovacim prstencem jak tam je. Jenom napad, jesli to tak delas tak nic…

          0 0
        • jirka-s1  

          tak už jsem se k tomu taky dostal..,rozebrat nebyl problém,

          šlo to povolit jen rukou,uvnitř nic složitého,kdybych to rozebíral a mazal pravidelně,tak jsem nic měnit nemusel,

          suché těsnění zákonitě odejde,přesně jak psal Marapara,

          a zbytečně to posílat do servisu…

          já to složil vzhůru nohama,opřené o zem,

          chtělo to fest zatlačit komoru na pístu dolů,

          a nejlépe třetí rukou zašroubovat(horní víčko tlumiče),

          ale šlo to asi na potřetí..teď si říkám že jsem to měl udělat hned,chce to pravidelnou ůdržbu..dal bych jen zvýšený pozor při výměně těsnění,ať se někde nezaryje rýha šroubovákem ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.