Fox vs RockShox 2016 - společná volba oleje tlumících jednotek

40 nepřečtených
  • one282

    Dobrý den všem,

    už několik dní procházím různá fóra ohledně volby oleje jak do tlumičů, tak vidlic od Foxe a RockShoxe. Sešla se mi doma dvojice Canyon Spectral 2016 – jeden kompletně od Foxu – tlumič Float Elite Evol 140mm a vidle Float 34 Performance 140mm, druhý zase od RockShoxu – tlumič Monarch RT Debonair 140mm a vidle Pike RC SoloAir 150mm.

    Co se týče vybavení dílny, není problém – v rodině kutila, naleznete opravdu vše. V čem ovšem stále tápu, jsou maziva.

    Na kroužky, v podstatě všech jednotek, jsem viděl jak doporučení nákupu PM600 Military grease (dokonce bylo zmiňováno, že do vzduchové komory tlumičů, už někdo ani nedává olej, ale pouze PM600 – prý déle vydrží na kroužku a vubec pístu tlumiče, kde olej jinak olej dřív vyteče), česká fóra se zase přiklání k vazelíně r.s.p. SlickKick v kombinaci s doporučenými pár ml oleje do vzduchové komory – PM600 údajně v kombinaci s olejem (nebyl specifikovaný konkrétně) tvoří hrudky, jindy zase, že se v oleji snadno ředí. Rád bych pořídil jeden typ vazelíny na kroužky, pokud to bude možné – všechno jsou to relativně velká balení a věřím že mi vydrží rozhodně déle, než samotná kola.

    Co se vidlicí týče, tam se vetšinou doporučuje do tlumící komory, to co doporučuje výrobce a do vzduchové komory doporučuje každý něco jiého.

    Tímto nechci říct, že mám problém koupit všechny oleje originál, ale přece jen, pokud by byla šance zredukovat množství typů olejů, bylo by to lepší řešení – z pohledu skladových zásob:-)

    Mazání kroužků – PM600 nebo SlickKick?

    RS vidle – 3wt + 0w-30 – alternativy?

    Fox vidle 2016 – GoldOil 20wt + 5wt – alternantivy?

    RS tlumič – 3wt + Maxum4 15w50 – alternativy?

    Fox tlumič 2016 – nikde jsem nenašel oficiální servisní manuál pro tlumiče – doporučení?

    Jen bych chtěl zmínit, že co se tlumičů týče, tam bych se pouštěl pouze do výměny a promázání vzduchové komory. Servis tlumící komory pravděpodobně přenechám některému s ofiko servisů.

    Díky za vaše zkušenosti a doporučení

    0 0
    • danis7  

      Tam, kde výrobce doporučuje vazelínu (např. nad pístek u solo air u RS …) používám RSP Slick Kick, je to asi nejlepší vazelína, která jde sehnat. Dá se nahradit i Motorex Bike grease, ale ta je tužší, nevytvoří tenký mazací film (trhá se), musí se trošku naředit motorovým olejem. Naopak nedoporučuji PM600, je to opravdu pouze ložisková vazelína (na ložiska je výborná, sám ji k tomu používám).

      Tam, kde výrobce doporučuje olej, používám motorový olej, je jedno jaké viskozity, protože na kole nedocílíš vysoké teploty, abys poznal rozdíl mezi xw30 a xw40, maximálně můžeš řešit to číslo před w, určuje viskozitu/čer­patelnost v mrazu. Takže stačí olej, který ti zbude z auta.

      Tlumičový olej opět netřeba řešit, pouze si pohlídat jak viskózní/řídký olej chceš 5wt, 3wt,… a kupovat v prodejně na motorky, koupíš litrovku a máš na hodně dlouho.

      Do své RS Yari dávám nad vzduchový pístek RSP Slick Kick, do vnějších nohou motorový olej Millers oil 5w30. Do tlumiče RS Monarch dávám opět RSP a kapku mot. oleje. Až budu řešit tlumení, tak mám doma tlum. olej Motorex 5wt.

      U synova Epicona mám to samé a na druhém fullu (epicon a X-Fusion) taky

      0 0
      • one282  

        To zní jednoduše, díky. Ale i tak jsem zvědavý na reakce případných další přispěvovatelů.

        Doma mám z auta Castrol Edge 5w30, takže použitelný by byl. Tak jak mnozí uvádí, motorové oleje nemusí být vhodně aditivované pro použití v tlumení, ale pokud říkáš, že to funguje…

        Jak často olej měníš/děláš revizi jak tlumiče, tak i vidle? Jak často jezdíš?

        Mám pocit, že mi z tlumiče, po prvních jízdách (kolo jsem kupoval na podzim, takže možná 100km, ale zase výživné jízdy po trailech) odešlo až moc oleje – pístek a SAG kroužek, byly hodně poteklé. Dnes skoro nic, takže buď je vše pryč, nebo tam bylo oleje z výroby víc, ale na to bych nevsázel.

        Tlumič jsem ještě nerozdělal celý, ale patrona Debonair byla uvnitř normálně namazaná.

        0 0
        • allrose  

          koupí vazeliny slick honey ,sram butter,slick kick, ale i pm 600 ,motorex chybu neuděláš ..bez lithia

          používám kdysi zakoupenou pm600 do vidlic a tlumičů fox i rs

          motorex do ložisek a složení,závitů atd,nevytéká jako pm600

          výrobce tlumičového oleje je fuk,důležitá je viskozita

          Fox Float Fluid olej 8oz jsem koupil kanystřík místo redrumu,dnes zhola zbytečný,stačí max pytlíček-pro tumič,pár kapek s vazelínou

          pro vidli fox jsem koupil gold 20W pouze z důvodu možné reklamace (a to se stalo),pak půjde na motorový,který lépe maže..mimochodem golda „dávaj“ na píst na videu/návodu ,z výroby tam nebyla ani kapka!?!

          0 0
        • danis7  

          Já jsem nepsal, že máš použít motorový olej do tlumení. Motorový olej použiješ na mazání vzduch. píst (pokud tam nepatří vazelína), do vnějších nohou, prostě tam, kde je potřeba mazat. Do tlumiče použiješ kapku motorového oleje opět na mazání vzduchové komory spolu s vazelínou.

          Do tlumící části vidlice patří tlumičový olej, u něj si vybereš viskozitu podle potřeby nebo výrobce. A tlumící část tlumiče rozebírat nebudeš, to nech servisu.

          Vidlici i tlumič dělám po sezóně, najedu cca 3–4 tis km v terénu. V polovině sezóny jen zkontroluji/přimažu vzduchový pístek a trošku oleje stříknu přes ventilek do tlumiče. Po sezóně kompletní rozborka vidlice, tlumiče a co 2–3 roky i výměna těsnění.

          0 0
          • one282  

            Teď to vidím, špatně jsem to napsal, myslel jsem komoru vzduchovou.

            Ještě se zeptám, mažeš i těsnění kolem nohou vidlice/stíráky právě tím SlickKickem taky? Nebo jen pořádně naskočit no oleje?

            0 0
            • tonik666  

              ahoj, stiraky mazu slick kickem, do vidle jsem mel v planu davat gold oil, ale uz mam jen open bath fox, kam pouzivam rsp damp champ, coz je olej ktery muze byt pouzit jako jak tlumici, tak mazaci. eliminoval jsem tim nutnost mit dva oleje u open bath vidlice. fungije to fajn, jezdim na tom pres rok

              0 0
      • Mr.Duck  

        Neni to zas tak jednoduche. 5wt od jedne znacky muze byt stejny jako 7wt od jine etc.

        Taky jsou tam uplne jina aditiva v tlumicich, mazacich a motorovych olejich, s potencialne jinym vlivem na tesneni. Pokud by byla rec o nejakych starsich low end vidlicich, tam je to asi jedno, ale u novejsich vidlic bych se snazil drzet aspon podobnych oleju. U mazani spodnich nohou neni uplne treba resit jestli 10 nebo 15wt, ale neresil bych nejake divociny a pokud mi na vidlici trochu zalezi, radsi pouziju mazaci olej k tomu urceny nez motorovy.

        0 0
        • danis7  

          Olej k tomu určený je stejně motorový olej. Např. u RS je to Maxxima, motorový olej pro 4-dobé motorky.

          Tlumičový olej do vidlice je naprosto stejný s tlumičový olejem pro motorky.

          Pokud je olej o viskozitě 5w tak bude mít stejnou viskozitu napříč výrobci, není možné aby každý výrobce měl jinou viskozitu u třeba 5w, prostě 5w je 5w. Ta viskozita je stanovená.

          A ještě tomu motorovému oleji, myslíš, že v motoru nejsou gumové těsnění?

          Když to shrnu, je to naprosto jednoduché.

          0 0
          • Concorde  

            A při jakých teplotách tak motorový olej má fungovat?

            0 0
          • Mr.Duck  

            Trochu tu kopu do mrtvoly ale tohle je silna dezinformace :) Jasne ze v motoru sou tesneni, ale z uplne jinyho materialu, zkus nekdy nejakej rozebrat :)

            Nez bych se tu rozepisoval, cti a uc se a nebo nemusis jestli myslis ze to je tak jednoduche :)

            0 0
            • danis7  

              To mi chceš říct, že gufera ve vidlici se dělají z materiálu, který nesnese mot. olej? O rozebírání motoru mi nemusíš nic psát, něco jsem se narozebíral.

              Nicméně pokud navážu na ten můj předchozí příspěvek, tak RS doporučována Maxxima je normální motorový olej (pro motorky), žádný speciální olej si RS nemíchá.

              A k tomu tvému článku, tady je pár mýtů, třeba o syntetice vs minerál …

              https://www.oleje.cz/…a--syntetika

              0 0
              • Tkadlecrr  

                ahoj co myslíš dat 10w nebo 5w do noh …tet jsem jezdil 10w Pike 160/27.5

                0 0
                • danis7  

                  Úplně fuk. To číslo před W označuje viskozitu při nízkých teplotách, nepoznáš rozdíl mezi 5w, 10w …

                  0 0
                  • Atilla  

                    U tlumících olejů označuje vizkositu celkově, rozdíl mezi 5 a 15w je fakt velký rozdíl. 5W je voda, 15w už dělá pěkný film. Kdybys měnil olej v tlumení a nalil tam 10w místo 5W tak ti dost pravděpodobně nebude stačit rozsah odskoku.

                    0 0
                  • goofy  

                    Co to je za blábol? Ve skoro každé patroně/tlumiči to poznáš hodně.

                    0 0
                  • tomxxx  

                    to si pleteš z označením třeba 10W-40

                    0 0
                    • danis7  

                      Ptal se na mazací (ne tlumičový), takže platí či jsem psal výše.

                      0 0
            • danis7  

              A ještě přidám, že třeba olej Castrol Power 1 Racing (hned první ve vyhledávači) splňuje stejnou normu, resp ji překračuje, jako Maxxima 15W/50, kterou RS doporučuje do vidlic. Takže pokud olej splňuje stejnou normu, tak nemůže být agresivní k těsnění (a v motoru je více těsnění než jen pár gufero).

              0 0
    • one282  

      Tak SlickKick zakoupen. Teď se musím nějak rozhodnout s těmi oleji. Do Fox vidle asi koupím ještě originální Gold, a když tak použiju i do Pika, i když dívám se že oni tam doporučují dost nízkou viskozitu…

      0 0
    • one282  

      Ze Švece mi poslali odpověď, že oleje RSP jsou kompatibilní s novými Čočkami, ale odpovědi, co je nejbližší alternativou pro Fox Gold 20wt jsem nedostal.

      0 0
    • scota  

      Kdyby měl někdo náhodou zájem:

      http://www.bike-forum.cz/…ovy-olej-10w

      0 0
    • one282  

      Tak nakonec zakoupen olej RSP Air FLuid – vrznu do vzduchových komor, ať už, FOxe nebo RS. Tlumení zatím řešit nebudu, jsou to nové stroje.

      0 0
      • AH-biker  

        Hoj, řeším podobnej problém, nakonec jsem se rozhodl i na základě tohoto vlákna pro toto řešení:

        O kroužky + mazivo pro vidlice/tlumiče, kluzná pouzdra

        R.S.P. SLICK KICK

        Ložiska, osy kloubů

        MOTOREX BIKE GREASE

        Olej do tlumičů a vidlí (pouze pro mazací účely)

        RSP Air FLuid

        Millers oil 5w30

        Může být?

        Díky

        Šindy

        0 0
    • joska  

      Blbej dotaz, ale …

      jakej je rozdíl mezi tlumičovým olejem RockShox 5wt vs RockSHox 0w-30?

      Jak se změní mazání pokud do spodních noh použiju místo 0W-30 ten 5wt?

      0 0
      • lubosalbi  

        5wt je olej do tlumiče, nebude mít takové mazací vlastnosti jako 0W-30. Já furt nechápu proč má někdo potřebu s tím experimentovat a za každou cenu nedodržovat servisní postupy. To když máte kolo za 30k + vás pár stovek za olej, který vydrží na x sezón zrujnuje?

        0 0
        • joska  

          Tyhle výlevy fakt nechapu. Nikde nic o penězích snad nepíšu.

          Proste to cloveka zajima, jakej je v tom rozdil. Tak se zepta jestli mu to nekdo nedokaze vysvetlit. Nějak líp jak „nebude mít takové mazací vlastnosti jako 0W-30“

          0 0
          • lubosalbi  

            Ten tlumičový má za

            1. jinou viskozitu(hustotu)
            2. Nejsou u něj úplně zásadní mazací vlastnosti, nesmí hlavně pěnit.

            Dej tam co tam má bejt a ve správném množství a ušetříš si spoustu starostí a budeš mít dobrej pocit, že si to novojebal.

            0 0
            • tomxxx  

              No a pak si koupíš místo 5w od rock shodu, 5w od motorexu a stejně je to všechno jinak.

              0 0
        • tomxxx  

          Na druhou stranu bych z mazání spodních nohou nedělal atomovou vědu, když víme, jakým způsobem se to maže.

          0 0
      • tomxxx  

        5w používá RS do tlumení a tohle je ridkej na mazání, asi tomaj vyzkoušené. Pika nebo Lyrika rozmontovanyho neznam, ale do XC vidle je téměř jedno jestli dam do spodních nohou 15w nebo 20w, hlavně že tam je olej a něco tam stříká. Mazání je důležitý, ale vzhledem k tomu jak to funguje, tak je to taková sranda králíkům. Tohle je jediná poradna výhoda RS1

        0 0
        • allrose  

          Jen pro zajímavost.nalil jsem do sr xcr golda a rozdíl markantní..pak motorák a mrtvola..ano nezajímavé

          „Omylem“,nebyl předpis pro fit 5w/r3,ale jen fox pro fit 4,dal jsem motorex 5w a patrona fit přidrhávala..dal jsem ř3 a zase pohoda..

          Olej jako nosná je asi „fuk“,ale aditiva z toho dělají co oni chtějí,jak se to má „chovat“

          Ale nalijte si tam co chcete..;))

          0 0
          • tomxxx  

            Jenže 5w je tlumení, to je něco jiného, než spodní nohy.

            0 0
    • abel  

      nalejes do sr golda ale lejte si tam co chcete – si trochu protirecis ne?

      edit: blbě zařazeno

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.