Fulcrum - doporučené hodnoty napnutí drátů

20 nepřečtených
  • MlokCZ

    Nevíte někdo doporučené hodnoty pro napnutí drátů Fulcrum kol, zejména pro Red Zone XLR?

    Pro Mavic to mají na stránkách. Fulcrum má na stránkách v repository také spoustu dokumentů. Jenže na ně nemá odkazy a list souborů tam není povolený.

    Co jsem našel z googlu, tak třeba v tomhle

    http://www.fulcrumwheels.com/…-UK-0507.pdf

    je to uvedené. Ale potřebuju to pro Red Zone XLR a na ty nemám odkaz.

    0 0
    • Joseph de Sax  

      a řím to budeš zkoušet? ladičkou…

      0 0
      • capo  

        vítej v přítomnosti. http://www.parktool.com/…n-meter-tm-1

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak, přesně ten mám. Došlo mi teď zadní kolo včetně protokolu o kontrole tenze a pak tu mám jedno přední rok jeté.

          A to zadní dle změření je utažené opravdu hodně, dost drátů až na 160kg. A přední je o třídu volnější.

          Proto zjišťuju, jestli to přední dotáhnout až tolik.

          0 0
          • Joseph de Sax  

            akorát až na to sedneš, tak budou hodnoty úplně jinde, než jsi naměřil…

            0 0
            • capo  

              To přece ničemu nevadí. Hodnoty jsou stanovené pro nezatížený stav, kde se také měří a kontrolují.

              0 0
              • Vilém  

                Ze na nej reagujes:)Ano logicky po nasednuti jsou hodnoty jine.

                0 0
              • MlokCZ  

                Na něj bylo zbytečné reagovat (samozřejmě že je to úplně fuk, kolik to bude po nasednutí).

                To mi neříkejte (to není už přímo na Tebe), že nikdo ty doporučené momenty od Fulcrumu nemá.

                Pro Mavic mám všechny potřebné údaje, ty to mají na stránkách ke stažení a najít to tam jde snadno.

                A Fulcrum pro 2011 konečně dodělal možnost rychlého předělání na X-12 osu a má to vyřešené ještě lépe než Mavic, tak se mi teď líbí Red Zone XlR více než SX (přední XLR je přímo na 15mm osu a není třeba přes redukci jako u SX, navíc 2012 SX, kde bude konečně redukce na 15mm osu zatím nejsou k mání).

                0 0
                • john sanchez  

                  ahoj, vytáhnu toto vlákno, docela uvažuju o red zonech, ještě nevím jestli obyč nebo XLR, ale co by mě zajímalo když koupím verzi předního kola 15×100 a zadního 10×135, jestli je zde možnost předělat kola na 20×110 a 12×142 pomocí redukcí? díky za odpovědi…

                  0 0
                • john sanchez  

                  popřípadě nechaly by se vysoustružit adaptéry pro přední kolo z 20mm osy na 10mm a u zadního z 12 osy na rychloupínák? nebo je tam nějakej zádrhel? chtěl bych setup 20mm a X12 abych to mohl použít u novýho rámu, ale rád bych to nějak prozatím vyřešil i na starej rám, kde je pouze možnost upínáků…

                  0 0
            • kubad  

              výrobce to taky neměří když na tom někdo sedí,

              0 0
              • Joseph de Sax  

                a proto tam dá raději doporučené zatížení, ať je z toho venku…a ještě to zamíchá hmotností jezdce a +hmotnost kola pro jistotu zase neuvede…Campa neuvede nic a je v pohodě…navíc kroutící moment na obvodu kola je zatím to nejdůležitější i bez tenzometru.

                0 0
                • kubad  

                  zase se ti to v hlavě motá – Fulcrum = Campa ale na tos ještě nepřišel že :D

                  0 0
    • MlokCZ  

      Tak si nakonec odpovím sám. Po týdnu nakonec dorazila odpověď z Fulcrumu:

      první číslo je pro pravá strana, druhé levá:

      RED ZONE XLR HH15 – 6VITI 100–120kg 90–100kg

      RED ZONE XLR – 6VITI 100–120kg 95–110kg

      RED ZONE XLR HH20 – 6VITI 100–120kg 90–100kg

      RED ZONE XLR HH12 – 6VITI 100–120kg 95–110kg

      Z toho mi vychází, že přední rok ježděné mám tak akorát, aniž bych na něj sáhnul. A zadní nové je lehce přetažené, zřejmě to dotahují nové na o něco větší tenzi a počítají s tím, že si to lehce sedne a pak zůstane tak akorát.

      0 0
      • Joseph de Sax  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • saddik  

      Vyhrábnu mrtvolu. Pro potřebu orientačního měření napnutí drátů „na ucho“, tedy pomocí vyluzovaného tónu, jsem udělal kalkulátor v excelu, který by měl po zadání parametrů drátu vypočítat jeho vlastní frekvenci. Stáhnout možno zde:

      http://uloz.to/…culator-xlsx

      Pokud by se našel někdo s tenzometrem, kdo by byl ochotný to ověřit, tak bych se vůbec nezlobil :)

      Délka drátu se musí zadat zkrácená o délku niplu a kousek (podle toho, jak konkrétně opouští přírubu), zkrátka jen „volná“ délka, která může kmitat. Křížení drátů se nebere v potaz, protože za předpokladu, že jsou ± stejně napnuté, tak kmitají spolu. U zeslabovaných drátů se zadává délka zeslabené části.

      Samotné měření frekvence jsem prováděl těmito aplikacemi v telefonu:

      https://play.google.com/…apps/details?…

      https://play.google.com/…apps/details?…

      (tip: trojúhelník mi přišel podle ucha snáz porovnatelný se zvukem drátu než sinus)

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Super, jeste tam prosim pridej vypocet pro aero draty a konverzni tabulku Hz-ton (nemam chytry telefon, ale pouzivam k tomu ucelu chytrou dceru a piano).

        I-phone jsme zkouseli na mereni vysky tonu zpevu ledu pri brusleni pro urceni jeho tloustky, ale nechytal se, manzelce to slo mnohem lip :-)

        K tematu vlakna, tuhle jsem to hledal pro FR3 a nasel jsem pro FR3– 2WF r. 2011:

        Front- Type: Aero 2.2/2/1.6/2 Pocet 16 Delka 281.5 Doporucena tenze 110–130 kg

        Rear Drive side Aero 2–1.8–2 –14×- 278 mm- 130–150 kg

        Rear Non-drive Aero 2.2/2/1.6/2 7× 279mm 90–110 kg

        Coz me docela prekvapilo, jsem si myslel ze 2:1 design se dela proto, aby byla podobna tenze na obou stranach.

        0 0
        • saddik  

          Inu, jak si přeješ, druhá verze je tady:

          http://uloz.to/…ator-v2-xlsx

          Jinak jsem přišel na velkou chybu, která je v této verzi opravená, v té první jsem si já trubka spletl průměr a poloměr, inu klasika. První verzi tedy prosím spálit a zapomenout. Jinak u těch aero drátů přesně nevím, jak se to bude chovat, především jestli se má brát délka jen té placaté části nebo celého drátu, bude to záležet taky na tom, jestli je drát jen rozpláclej (tedy bez ubrání hmoty, stejná plocha průřezu jako kulaté konce), nebo i zeslabenej (menší plocha průřezu aero části). Takže ta funkce pro aero dráty je experimentální a rozhodně by chtěla prakticky ověřit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.