Zdravim,
jeden kratky dotaz, na co je mala dirka z boku rafku u Fulcrum kol?
Diky.
Zdravim,
jeden kratky dotaz, na co je mala dirka z boku rafku u Fulcrum kol?
Diky.
Předpokládám, aby mohla ven vlhkost, která se dovnitř dostane např. přes niple.
Presne tak.
Dekuji ;-).
Nebude to mít nějakou spojitost s únikem plynů z prostoru ráfku při výrobě? Jen tipuju :)
Aby tama mohli volne proudit mravenci.
První věc, která mně u toho napadla :-)
Při svařování hliníkových slitin je nutné používat ochranou atmosféru argonu.Během svařováníd ochází k ohřevu materiálu a tím i ohřevu ochrané atmosféry ,ta se tím rozpíná takovým způsobem že by v některých případech nebylo možné svar provést protože by došlo k profouknutí roztaveného kovu.
Podobné dirky najdeš i na rámu.
Taky jsem timto smerem smeroval uvahy. Nadruhou stranu, pokud je v dobe svarovani jiz zhotovena dirka pro ventilek, tak je tento duvod asi ze hry. Vysvetleni s vlhkosti se jevi jako to spravne.
IMHO díra na ventilek se vrtá až nakonec. Já si myslím, že to má spojitost s výrobou.
Osobně jsem to zalepil, aby se tamtudy naopak voda dovnitř nedostávala (bajkový 1XL)
Aha, tak to mam zase brouka v hlave jestli lepit nebo nelepit :-).
Otazkou je,preco to nezalepili uz vo vyrobe,ak tam ta diera nema byt…
přesně tak, takové díry mám i v carbonovém ráfku Bontrager XXX
takže asi to nějaký důvod má
ok, premluvili jste me, nelepim :-)
v Cmaxech žádná díra není a je to to samý jako fulcrum.
U carbonu netuším, tam jsme zatím nedorazil :)
Pro provoz nemyslím, že to má extra smysl.
Navíc ta dírka je tak malá, že tím voda zevnitř nejspíš nevyteče (respektive neprotlačí se zároveň vzduch i voda)
jak rikam, mravenci!
Dyť už jsem to psal v předchozím komentáři – ten ráfek není vzduchotěsnej, takže není třeba, aby se tou dirkou tlačil zároveň vzduch i voda. ale taky jí nepřikládám žádnou zvláštní důležitost – řekl bych, že je tam tak nějak „pro jistotu“.
to schválně zkus, nalij vodu dírou pro ventilek, pak ho nasaď a zkus vodu vylít tou dírkou :)
Jestli jsi to zkoušel, tak ti věřím. Není to pro mě tak důležité, abych si jel pro kolo do garáže, zouval pláště a pak jel k benzínce, protože tu teď nemám žádnou pumpu :-D
sama nevytece, musis hodne trepat..
Stejně se tam dostane kolem niplů – stačí, že ti zmoknou špice a kam myslíš, že po nich odstředivou silou ta voda poteče? Nedej bože, že bys třeba zastavil v louži!
Tohle mě vždycky zajímalo, jestli se tam ta voda dostane nebo ne… Já v ráfku žádnou díru nemám a vodu jsem z toho nikdy vylejvat nemusel…
takže z ráfků co nemají díry vyléváš vodu jo?
Asi ne – předpokládám, že se vypaří a odejde stejnou cestou, kudy přišla. Takhle je to asi rychlejší.
nekdy jsem mel mokre duse, stopy vody a blata na pasce apod :D Ale vdu jsem nikdy nevyleval
Taky mám dírku na všech Fulcrumech přelepenou. Ona tak i skoro vždy byla, dle toho jak jim to zrovna vyšlo (tedy očividně se tím vůbec nezabývají, jestli vyjde přelepená nebo ne).
Tyhle dírky najdeš i na ocelových konstrukcích z jeklů a trubek.Jestli máš v okolí nějaké zámečníky tak ti to vysvětlí jak to je přesně.Já už si to moc nepamatuju.
mravenci, to je jasny:)
Tak jsem zkusil google:
Tady v tom mají evidentně taky všichni jasno. :-)
Taky jsem googlil, nez jsem zalozil vlakno. Takhle uspesny jsem ale nebyl :-). Jeste mam v googleni velke rezervy.
„hole in fulcrum rim“
2. odkaz.
U nich nejsou v kurzu mravenci, u nich jedou mimozemšťani :-)
//That's where the alien mind control parasites insert themselves… they're every where! //
a ještě lepší odpověď:
I was wondering why I've been riding like a demon lately!