• Sipal

    Na sezónu plánuju přesedlat z HT na fulla 120–140 a trochu mám problém si vybrat ve standardních modelech. Máte někdo srovnání, jak v relaci cca 60–70k vychází stavba proti hotovce?

    Rád bych 27.5, bezduše, karbon (což mám asi smůlu), geometrii spíš do rychla v rámci kategorie, váha co nejmenší, odpovídající mírám 187/87. Značku a osazení moc neřeším, ale chci fungující kolo s minimálně náročnou údržbou, takže třeba radši Rebu než Foxe. Terénu v nejbližším okolí zas tak moc nemám, takže převážně budu jezdit šotoliny a polňačky, ale zas když už se někam dostanu, tak si to chci užít.

    Včera jsem si nechal převážit Meridu One Twenty 7.800 ve 20". Váha 14.4 kg mě celkem překvapila, trochu se bojím koupit hotové kolo, aby to nebyl takový ingot. Když vezmu, že jsem ženě koupil za 40k 12kg karbon, mám trochu zábrany dát o 30k víc a mít o 2.5kg těžší kolo.

    Případně prosím o tipy nebo nabídky na stavbu, klidně do mailu.

    0 0
    • scota  

      RB IQ 275 má cca 12kg ale je to hliník:

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-race#…

      konfiguraci si můžeš upravit.

      0 0
    • scret  

      co nejakyho canyona, radona apod.? dobre fungujici fully, slusne osazeni za tu cenu (ikdyz uz si taky nechavaj zaplatit, hlavne za karbon)

      0 0
      • Sipal  

        Canyon je určitě jeden z kandidátů, ale právě, už to není takový superkauf jak to bývalo.

        Z RB mám smíšené pocity. Na jednu stranu jede jak silnice :-P, ale zas má úplně nejprimitivnější pružení a reference jsou taky dost různé. Teď jezdím Durateca silnici i bajka, takže rozhodně nemám problém s českou značkou, ale u toho RB fulla fakt nevím. Zkusím testovačku a uvidí se.

        0 0
        • File12  

          Zkus a uvidíš. Já měl RB dva roky a bez jedinýho problému. Musim ale říct, že nynějších 160mm čtyřčep se mi při zátěži houpe pod nohama stejně jako jsem měl 115mm na RB. Ale měl jsem ještě tu starou konstrukci s čepy na horní vzpěře.

          0 0
      • mr.antik  

        radon rámy jsou dost těžké, tak spíš ten canyon

        0 0
    • tonik666  

      Pokud nebudeš shánět bazarový rám nějaké pěkné značky, tak spíš hotovka, taková co ti sedne velikostí a bude mít rozumný systém odpružení (aka 4čep, virtuál)

      0 0
    • jaja01  

      na giant jsi koukal? myslim, ze jejich pruzeni je dobre … treba http://www.giant-bicycles.com/…19495/77970/#…

      0 0
      • Sipal  

        Jo, jen to už je lehce mimo rozpočet. Ale třeba někde dostanu nabídku, která se neodmítá.

        0 0
        • Radovan84  

          Teď je na bazaru super Trek 140mm,650b ale nevím jestli ti nebude malej rám.

          0 0
          • Sipal  

            Koukal jsem, ale Treky prej praskaj a stejně chci nový. Jetý full je na mě moc risk.

            0 0
        • mr.antik  

          Podíval bych se po nějakém výprodejovém Trancu a trošku upgradoval.

          Stavěť na samotném rámu se krutě nevyplácí, pokud třeba půlku dílů nemáš doma

          0 0
      • scret  

        jako krom ty jejich debilni sedlovky, za me ok…

        0 0
        • Sipal  

          Co je špatně?

          0 0
          • scret  

            na dnesni dobu trochu „retro“ zdvih:)

            0 0
            • Sipal  

              Teda vůbec netuším co je dneska in, teleskop sedlovku nemám, ale beru na vědomí, kdyžtak bych nechal vyměnit.

              0 0
              • scret  

                no, zrovna nejsem clovek, co sleduje trendy, ale kdyz uz kupovat teleskop, kterej je tezkej, poruchovej a drahej, tak alespon nejakej „praktickej“, tzn. cim vetsi zdvih, tim lip…

                Ja rovnou vzal 150ku a jsem spokojeny.. jsem rad, ze jsem nevzal min…

                0 0
                • Sipal  

                  Přemejšlím že když budu brát kolo s teleskopem, tak ho nechám rovnou vyměnit za pevnou sedlovku. Ani vidli nezamykám, bojím se že bych jen vozil mrtvou váhu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Chiron  

                    Já třeba na fullu lock vidlice v podstatě nepoužívám, CTD na tlumiči je taky pro mě téměř zbytečné hejblátko navíc, které použiju tak 1× za měsíc, jinak ho mám pořád otevřený. Ale bez teleskopu si kolo už nedokážu představit, ten člověk používá pořád, i na blbé sjetí schodů ve městě. Najednou člověku to sedlo nezavazí a s kolem se daleko líp manipuluje jak na zemi tak ve vzduchu. Imho u fullu se 140mm bych to už bral jako nutnost…

                    Kolik má vlastně zdvih ta sedlovka od giantu? Jestli to je na té fotce ve vysunutém stavu, tak to je snad nějaká parodie na teleskop ne? :-) To už by taková mrtvá váha navíc byla.

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      100mm

                      0 0
                      • Chiron  

                        Díky za info. Imho není to nic extra, ale ani zas nějak málo a určitě lepší jak nic… Na trail bike to může úplně v klidu stačit, třeba pro začátek :))

                        0 0
                        • nitraq  

                          Taky si myslím, že na prvního fulla, navíc trail bike, to je hodnota docela v pohodě.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Ono to úplně v klidu stačí i na enduro… Moc nevím, co s těma mega zdvihama sedlovek pak lidi dělaj, když i se 125mm není problém brousit zadkem plášť…

                          0 0
                          • mirabike  

                            no ono ale nejde o to dostat se za sedlo (to jsem si taky dřív myslel, že teleskop nepotřebuju, když se za sedlo v pohodě dostanu:).. jde přeci o snížení těžiště a volný prostor nad kolem – mám 125 a je mi to v mnoha situacích málo, v parku jsem si sedlovku zasouval o další cca 2 cm, abych byl spokojenej…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jasný, ale ani to není potřeba hnát do extrémů, podívej třeba na DHčka , i tam to má většina celkem daleko od dorazu (rámu i zadního kola při propružení).

                              0 0
                              • pepino  

                                Ale tam má někdo Polygon, na tom se přece nedá jezdit.

                                0 0
                              • h.mad  

                                těch 150mm je dobrejch akorát na dirt a bikros, na enduro stačí 100mm a 125, když jedeš něco skákavjšího. U toho DH se vozí sedlo vejš, abys ho kontroloval nohama a mohl si odpočinout na delší trase, dřív jsem nechápal proč to tak vozí, ale smysl to má.

                                0 0
                                • lutte3  

                                  Zvláštní kategorie je FR. To je takový DH s trikama, takže ho máš taky co nejníž :)

                                  0 0
                                  • h.mad  

                                    Freeride by mělo bejt dh bez časomíry si myslim. Ale to mu asi s věberem kola nepomůže :-)

                                    0 0
                                • Tomínos  

                                  Tak tady bych řešil i výšku jezdce, je rozdíl 150 mm zdvihu když 160cm čahoun a nebo když si 100 mm zdvihu vezme dvoumetrový trpaslík.

                                  0 0
                                  • h.mad  

                                    To je trochu blbost ne ?

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      no ani ne… procentuálně se hejbeš podobně, takže tam určitě nějaký vztah k výšce nebu délce nohou bude.

                                      Dost dělá i sedlo, pokud třeba vozíš nějaké se zvedlým zadkem (např. wtb rocket) to taky slušně překáží

                                      0 0
                                      • pocestny  

                                        V důsledku teorie relativity vlastně dvoumetroví lidi jezdí přes menší šutry.

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          no v podstatě je to tak, ještě ale záleží, kolik hmotnosti na tu výšku mají

                                          0 0
                                        • Tomínos  

                                          Když si vezmou místo kola a rozměru 26 kolo o rozměru 29 tak vlastně ano… :-)

                                          0 0
                                    • Tomínos  

                                      Proč by to měla být blbost? Jen se ptám, vysvětli mi to prosím?

                                      0 0
                                      • h.mad  

                                        Máš nějakou výšku když sedíš v sedle, která je ti příjemná a ta se liší podle výšky postavy. Když dáš sedlo dolů o 100mm tak bude mít trpaslík o stejnejch 100mm níž sedlo než obr, si myslim.

                                        0 0
                                        • Tomínos  

                                          Ano, ale u obra je 100 mm lehký pokrčení kolen a u trpaslíka pořádný dřep.

                                          0 0
                                          • h.mad  

                                            To neznamená že potřebuje větší zdvih ne ?

                                            0 0
                                            • Tomínos  

                                              Proč ne? Nemusí to nutně znamenat že musí mít větší zdvih, může si klidně vystačit s menším, ale třeba když větší chlap tlumí dopad, určitě se mu pro stejný potlumení pohybuje tělo po větší dráze, než někomu menšímu.

                                              0 0
                                              • Tomínos  

                                                Ještě dodám, že kdyby to bylo jak píšeš ty se stejnejma 100 mm pro oba, stačilo by dělat jednu velikost kola, protože když se na to vejde trpaslík, musí se na to vejít i basketbalista.

                                                0 0
                                                • h.mad  

                                                  Velikost kola je něco jinýho, samozřejmě že musí bejt víc velikostí, ale v tomhle případě to nic neznamená. Měl jsem kolo po 2 metrovym kámošovi a oproti němu jsem davál níž sedlo ostatní bylo ok…

                                                  0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    Tak v tom případě je zbytečné se s tebou o něčem bavit. :-)

                                                    0 0
                                                  • h.mad  

                                                    Tak já to měl na xc on na blbnutí, pak je potřeba jiná velikost kola a mě pak ta větší seděla. Podobně to mám s fullem, páč před 14 lety se jezdili malý kola prostě…

                                                    0 0
                        • scret  

                          no, von je tam jeste navic debilni ten zamek a hokejka… O tom, ze je to proste jednoduse hnusny ani nepisu:))

                          0 0
                          • kudlanka32  

                            tvl. tobe tu sedlovku asi nekdo zarazil do pr***, takovy hemzy na vsecko se jen tak nevidi

                            0 0
                            • scret  

                              i tobe preju hezky den kudlanko, opet jsi nezklamal:)

                              0 0
                              • kudlanka32  

                                mel by sis uvedomit, ze ty tvy „dobry rady“ jsou dost matouci zejmena pro lidi, ktery se ptaji.

                                Napr. tady muze tazajici taky dojit k presvedceni, ze si musi poridit mensi a delsi ram aby tvoji superdlouhou sedlovku do nej narval. Jinak, ze to nebude ono.

                                Temer v kazdym vlakne mas nejaky rychly soudy s pochybou informacni hodnotou. Chce to premejslet rychleji nez psat.

                                0 0
                                • scret  

                                  debilni zamek to ma, hnusny je to taky a hokejka taky, na tom se snad schodneme:)

                                  Predpokladam, ze si pred koupi teleskopu neco nacte a zjisti… nizsi a delsi ram je snad vyhoda ne?:) alespon vsichni vyrobci to ted tvrdej:) zrejme uz lidi asi nebavej vysoky a kratky kozy..

                                  0 0
                                  • Sipal  

                                    Jak to tak čtu tak zůstanu u HT, tohle je moc složitý. Jestli to tu sleduje někdo z Giantu tak na tebe teď bude pěkně nasranej ;-)

                                    0 0
                                    • scret  

                                      slozity?:) jezdis snad 20let starym autem, prtze ty novy jsou moc slozity? asi ne co:)

                                      ja jen tvrdim, ze kdyz se rekne A, tzn. jak je teleskop super, tak je treba rict i B, tzn. ze dnesni teleskopy jsou pomerne drahej a nespolehlivej komponent…

                                      Pokud jsi ochotny tohle akceptovat, tak nemas zadny problem…

                                      a kvuli teleskopu si nekoupit cely kolo? dobryy:)))

                                      0 0
                                    • mr.antik  

                                      Teleskop od Giantu je celkem spolehlivej, navíc v záruce to neřešíš a jako u ostatních se mění celý střeva.

                                      Vzhled vidíš a nastavení sedla děláš jednou za život, takže jedinou věcí je zdvih a imho na trail kolo je dostatečnej.

                                      0 0
                    • abel  

                      ona ta giant sedlovka umí fix v jákékoli poloze, což je možná na tý fotce.

                      ale pozor na verzi, od lonska se dělají dvě a sice 100 a 75mm!

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        75mm existuje patrne jen kvuli S-kovym Giantum…pred rokem nebyly ani skladem

                        0 0
    • blackboy007  

      http://www.bezvakolo.cz/…-jura-es-275

      tady je sice jenom 120 na 120 ale je komplet na XT s tlumičem a vidlicí fox

      0 0
      • Vilém  

        Za ty prachy kolo s duralovym ramem?

        0 0
      • Mysee  

        Ty popisy mají fakt super. Kola XT M771 11–36. Přední plášt RaR, zadní NN. Canyon je pořád o 20 levnější a vypadá líp.

        0 0
    • TJK  

      hlinikovy Canyon… imho

      0 0
    • Sipal  

      Tak abych to někam posunul – dokážete někdo porovnat Canyon Spectral 7.0 EX ( http://www.canyon.com/…es/bike.html?… ) a Giant Trance Advanced 27.5 2 ( http://www.giant-bicycles.com/…19495/77970/#… ) ?

      Ani jedno kolo zřejmě neprojedu. Canyona jedině kdybych náhodou natrefil na majitele a Gianta jestli ho někam objednají jako testovačku, což zatím není. Takže pokud vezmu jedno z nich, tak zřejmě naslepo a podle barvy a parametrů.

      Podle výbavy, jestli to teda chápu dobře, má Spectral lepší vidli, tlumič, osazení a nakonec i tu sedlovku, Giant má karbon přední trojúhelník a možná i lepší systém odpružení (otázka je, jestli to u prvního fullu má význam řešit, nechám si poradit).

      U Spectralu si naopak nejsem moc jistý jednoplackou, moc nechápu proč bych si u trailbiku omezoval rozsah převodů. Nebo se bere že se na takových kolech jezdí hlavně z kopce? Samozřejmě je možnost hned po koupi si kliky vyměnit, ale nejsem zkušený bazarník, nevím jak by to nakonec vyšlo cenově.

      Záplety by měly být snad u obou bezduše, ale kvalitu a tuhost netuším. Ví někdo?

      U Trance mi váhu napsali 12.75 kg, čili se Spectralem srovnatelná (12.6 katalogová), neřeším. Cena je u Giantu vyšší, ale předpokládám že bych se někde dohodl a vyšlo by to plusmínus stejně.

      Ještě je možnost Spectral 8.0 ( http://www.canyon.com/…es/bike.html?… ), ale je na Foxu k čemuž mám tak nějak odpor, Zase má dvojplacku a předpokládám i lepší výbavu, ale nevím jestli je nějak významný funkční rozdíl mezi Sram X1 a Deore XT.

      Tak kdyby se k tomu někdo dokázal vyjádřit, třeba i jen k části, budu vděčný. A kdybyste náhodou měl někdo nějakého z těch dvou Canyonů a byl ochotný mi ho nechat někde v Praze nebo západně projet, budu ještě vděčnější. Díky.

      0 0
      • Ivan  

        Gianta může asi nechat projet pan Kokeš (Rideko, Lidická). Pokud vím, tak na půjčování má loňskej model, ale pokud se nepletu, tak geometrie je stejná. Kámoš má od něj Trance 2 2015, nějaký procento slevy domluvil, a je z toho kola úplně mimo. Veeelmi stabilní, kupodivu Fox pružení funguje na jedna, do kopce si na nic nestěžuje.

        0 0
      • Ivan  

        Jo teď koukám ty pomejšlíš na karbon. No to bude ještě lepší.

        0 0
      • TJK  

        Osobne bych bral z tehle sestavy ten Spectral AL 7.0 EX…

        Zaprve neni na foxu ale monarch / Pike a uprime si stale myslim ze tlumak vydrzi vic nez CTD a pike bude urcite na srovnatelne urovni s FOXem ale urcite levnejsi na servis…

        Funkcne si dovolim tvrdit ze jsou oba na srovnatelne urovni

        zpracovani taktez na srovnatelne urovni

        Predni karbon trojuhelnik imho neprinasi zadny zasadni efekt krom vahy…

        ad X1.. urcite bude chodit o kus lepe nez XT s hazkou.. ale to neni o tom co je lepsi a co je horci.. spis jde o to co ti vyhovuje vic…

        Prevody na X1 se daji resit jinym prevodnikem za cca 1000kc max… takze si pak muzes koupit cokoli jineho… nebo jine kliky.. ty se daji klidne poridit za 0 v pripade dobreho prodeje stavajicich… toho bych se nebal…

        Uprime mi vzhledove, komponentove, vyladenim a vyvazenosti sedi vic Canyon a navic je peknej…

        btw proti Giantu vubec zadnou zast nechovam… a nemyslim si ze je to spatne kolo… rekl bych jsou ± srovnatelne.. u me ale vyhrava Canyon

        0 0
        • mr.antik  

          Jestli brát karbon tak tohle je takovej základ dotunění a to zas záleží jakou má na něj cenu… To jinak radši nějaký levnější Alu model s lepší výbavou

          0 0
          • TJK  

            v karbonu bych asi jako budget bral noveho Reigna… ale to uz je o skatulku vys… tady bych se drzel toho alu spectralu… to kolo na sramu a RS me fakt oslovuje i cenou… skoda debilniho kurzu

            0 0
            • logoman  

              LOL …

              0 0
            • mr.antik  

              Na RS je letošní model, s karbon vhýlsetem

              http://www.giant-bicycles.com/…19494/77962/

              nebo SX s pikem a X1

              http://www.giant-bicycles.com/…19496/77971/

              0 0
              • TJK  

                ja furt s tim karbonem nevim :)) sen tak 50/50 :) pockam az bude tady na foru vic lidi co to realne vozi a pak uvidime… letos v klidu odjezdim na 26 a treba na pristi rok poresim 650b… a treba v karbonu

                0 0
                • mr.antik  

                  Myslim že cena pude dolu když to dávaj na kolo za 80… otázka je co je zbytek výpletu, ale tyhle lepší giant sety nebyly nikdy tak zlé

                  0 0
                  • TJK  

                    tak o prachy zase tak nejde … daji se zaplest za docela rozumnou cenu… me spis jde o ten projev… neni to poprve co sem na netu nasel nazory ze dobrej karbon neni pohodlnej a je potreba na to mit skill ze jinak je to spis na skodu mit extreme tuha kola… takze nevim… pockam na realne pocity lidi tady a uvidime co z toho

                    0 0
                    • mr.antik  

                      No tohle mi říkal ten týpek, když mi ukazoval Syntace kola, to jsem taky nechápal… na jednu stranu použitý super tuhej výplet, ale že prý ve křížení drátů je mezera, aby to víc pružilo. Tak nevim.

                      0 0
                      • TJK  

                        imho maji mezery schvalne aby to pri pohybu neskvikalo

                        0 0
          • Sipal  

            Já zas takovej tuner nejsem. Na starém kole jsem měnil jen to, co odešlo, plus bezduše kvůli defektům. Jinak ale počítám že co koupím, to budu mít. Karbon asi teda, jak jsem ostatně čekal, vypouštím, pokud nedaj super cenu.

            Mimochodem ta výměna jednoplacky, to nebude jen tak samo sebou. Předpokládám že mi k tomu nedají druhé řazení (jestli teda vůbec existuje) a smyk, takže to už bude celkem velkej zásah. Jezdíte to někdo nezávodně, dá se to? 7.0 EX se mi tak nějak zamlouvá nejvíc, ale s jednoplackou se bojím že si krutě naběhnu.

            0 0
            • TJK  

              ja vymenou myslel dat mensi prevodnik… jinak si nemyslim ze by ti nemely stacit prevody..

              0 0
            • File12  

              jezdim ted nezávodně X01 na Patriotu. Odkrouceno mám cca 200km. Na úplný prasárny do kopce mi spíš dojde morál a neni kam přenášet váhu dopředu, než že by mi nestačil lehčí převod. Ale od klasiky 3×10 s 36z na kazetě rozdíl je. A co se týče těžkýho převodu, tak na normální jízdu mi 32z a 10z vzadu plně dostačuje. přes víc jak 30kmh se s tím nemám potřebu dostat.

              Takže mě to naprosto vyhovuje a na AM/EN už bych dvojpřevodník nechtěl.

              0 0
    • Aldis  

      Co třeba toto http://www.4ever.cz/…5/winner-651 ? Fulla nejezdim, ale mám druhý HT od 4E a šel bych do něj znovu :)

      0 0
      • mr.antik  

        Pokud má být aspoň trošku hravé tak ne, tohle je geo z doby tak 10 let zpět…

        0 0
        • JakeF  

          Navíc i osazení je za ty prachy na 4ever celkem tragický…

          0 0
      • rb  

        U 4everu sou asi vtipálci,když na 180cm doporučujou 21" rám…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.