• vq

    Zdravím. Zvažuji nějakého fulla 27.5 jako pohodlnější variantu k HT Author Egoist 2011, který mi na cesty do práce Prokopáčem a občasné vyjížďky vyhovuje, ale chci odlehčit zádům a taky si trochu udělat radost. Kolo na lehčí terény, skákat s tím už nikde nebudu.

    Ohledně komponentů a ceny si to vyhodnotím, ale tápu v otázce zadní stavby. Jednotliví výrobci se liší geometrií zadní stavby a často vychvalují svůj systém, např. Giant zde chválí svoje Maestro do té míry, že by si od konkurence kolo koupil jen hlupák :-) Přitom ty náčty fungování jsou často účelově špatně.

    Mám teď několik favoritů, u každého moje dosavadní zjištění k zadní stavbě ev. další +/-:

    Scott Spark 710

    +:zamykání odpružení ze řidítek; -:silně houpavá geometrie? Je to tak zlé?

    Canyon Neuron 9.0

    +:Vynikající reference; -:cena po zdražení 2017; -:nemá remote

    ohledně zadní stavby jsem nic negativního nenašel

    Radon Skeen 120 27,5 10.0

    +:Mimořádně zajímavá cena -:nemá remote

    o zadní stavbě nikde nic, podobně jako Canyon

    Giant Anthem 1 2016

    +:Vychvalované Maestro, -:nemá remote, údajně s Maestrem zbytečné?; -:má fix sedlovku

    pro mě velké -: jednoplacka – podle přepočtu o 21% těžší rep. o 19% pomalejší než moje dosavadní zpřevodování; hned nové přestrojit na 2placku se mi nezdá dobrý nápad (?)

    Uvítám komentáře a doporučení, zejména zaměřené na zadní stavbu

    Předem dík

    Anketa: Který z uvažovaných doporučíte?

    0 0
    • JJtrek  

      http://www.trek-bikes.cz/…x-7-29/p-727 jen pro možnou inspiraci.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Liv Embolden 29 2 dámské kolo, milky way Skladem 1 kus

      Akce -14% Liv Embolden 29 2 dámské kolo, milky way

      od 40 299 Kč -14% MOC 54 299 Kč

      Transition PBJ 26 kolo, purple and chrome Skladem 1 kus

      Novinka -26% Transition PBJ 26 kolo, purple and chrome

      40 799 Kč -26% MOC 56 099 Kč

      Orbea ALMA M50 29 kolo, halo silver/shark grey Skladem 1 kus

      -14% Orbea ALMA M50 29 kolo, halo silver/shark grey

      43 299 Kč -14% MOC 50 999 Kč

      Marin Palisades Trail 26 kolo, černé Skladem 2 ks

      savings Marin Palisades Trail 26 kolo, černé

      15 299 Kč savings MOC 22 899 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • vq  

      Jasně, variant je spousta. Ale tohle je 29", což už mi přijde moc velké (např. vozím kola v autě na stojato)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      Pokud mohu za sebe, zamykání bych neřešil. Stačí páčka na tlumiči… prostě si to občas, když si vzpomeneš, přepneš. Třeba při přejezdech po asfaltu. Ve finále, pokud budeš mít CTD od Foxe, budeš jezdit hlavně T, před sjezdem přepneš na D a často to zapomeneš a vzpomeneš si na to až při další zastávce. No a když nebudeš mít už moc sil a budeš se blížit domovu, třeba po nějakým asfaltu, necháš tam C. Tohle je moje běžná praxe.

      Vyzkoušej si pár bicyglů a vybere ten, kterej ti padne.

      0 0
      • Dazz  

        Letos jsem 2 x celodenně testoval Anthema v Jedovnici a mám podobné zkušenosti,

        traily jsou bohužel vyhlazené jak dětská prdelka, takže jsem toho hodně najezdil i mimo po kořenech

        šutrech atd.

        • páčka k přepínání na tlumiči je hlavně s bidonem hůře dostupná :-(
        • Maestro na mě zanechalo hodně dobrý dojem :-)
        • většina času odježděna na nastaveném režimu tlumiče T, do kopce se neprosedá a přitom tlumí, na asfaltu v pohodě :-)
        • celkově je Anthem velmi lehké kolo s XC geometrií a dobrou obratností :-)
        0 0
    • Petr L2  

      Těžká otázka, nekonečná diskuse, já osobně na svém fullu při normální pohodové jízdě zadní stavbu vůbec nevnímám, dokonce ze začátku jsem pořád sledoval tlumič, jestli není zavřený.

      Když ale vezmu hardtail na sejné trase, jedu daleko lehčeji a s menším úsilím, ale velmi dobře poznám, jakou zadní stavba odvedla práci.

      Takže já bych rozhodně nespěchal a jak už tady mnohokrát padlo, kola ve výběru si projel a vybral až podle pocitu z jizdy a na to co se píše moc nedal.

      0 0
      • vq  

        Předpokládám na tom Specialized Camber FSR 29 z profilu? Nevím, jak tento model, ale u Specialized jsou (některé?) modely známé nehoupavým pérováním brain, takže to by celkem sedělo s Tvým popisem. Dík

        0 0
        • Petr L2  

          Tlumič s Brainem nemám, myslím, že je to spíš vlastnost zadní stavby, než tlumičem. Na RT3 je rozdíl při klidné jízdě mezi Pedal a Open dost těžko poznat.

          0 0
    • vq  

      Doplnění dotazu k zamykání u Scotta. Ten jejich Twinlock přední i zadní péro najednou. Nikomu nevadí, že nelze ovládat předek a zadek samostatně? Možná blbost, nemám s tím zkušenosti.

      0 0
      • roura  

        Tlumič má tři polohy, otevřeno, cca85% chodu a zavřeno. U vidle je jen otevřeno a zavřeno. Takže ikdyž máš tlumič na 85% vidle je otevřená pořád, zamyká se až při uplném zavření tlumiče. A situace, kdy chceš mít otevřený tlumič a zavřenou vidli neznám :) Ty tvrdosti ve střední poloze jdou samo ruzně nastavit, ale takhle by to mělo být defaultně.

        0 0
    • Dragonfly  

      Ja ma remote jen na vidlici, ale tu zamykam jen vyjimecne, asi jen kdyz jdu ze sedla. Tlumic zamykam casteji, ale mam ho vodorovne pod horni ramovou trubkou, tak neni problem za jizdy prepnout packu, je vpoho v disahu. Horsi by to bylo treba u takoveho GT, u ktereho je packa tlumice uplne dole u stred…

      0 0
      • vq  

        No trochu paradoxně zrovna Scott, který má z vybraných jako jediný tlumič pod rámem, má remote. A ostatní ne, i když u nich je tlumič hluboko pod rámem. Šátrat hluboko po zámku tlumiče někde v terénu zrovna dobrý nápad není, to si asi člověk spíš zvykne a jede na furt stejnou polohu tlumiče.

        0 0
        • MlokCZ  

          Při umístění tlumiče jako to má Canyon, Radon je páčka ještě dostupná velmi dobře. A pokud terén nedovolí bezpečně sahat na páčku, tak to znamená jediné – v takovém terénu je nesmysl tlumič omezovat a šátrat na páčku nepotřebuješ.

          0 0
          • vq  

            A pokud terén nedovolí bezpečně sahat na páčku, tak to znamená jediné – v takovém terénu je nesmysl tlumič omezovat a šátrat na páčku nepotřebuješ

            No a nebo jsem právě zdolal prudký výjezd se zamknutým pružením a před bezprostředně následujícím těžkým sjezdem potřebuju rychle odemknout.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud to je v terénu, tak tlumič už nebude zamčený ani v tom výjezdu (maximálně tak v mezipoloze pro mírné omezení). A pokud výjezd nebyl v terénu, tak není problém to přepnout.

              Já s tím tedy problémy žádné nemám a remote bych u fullu určitě nechtěl.

              A to do výjezdů (pokud to není jen pár metrů) přepínám tlumič na střední lehce omezující polohu skoro vždy (abych na tlumiči snížil trochu sag, který už tak dost narůstá větším zatížením zadního kola).

              A pokud už náhodou tlumič a případně i vidlici ve výjezdu zamknu, tak to je vždy v situaci, kdy není žádný problém to ještě před sjezdem v pohodě odemknout bez dálkáče.

              U vidlice pokud se to nejede celé ve stoje (což tak leda po pěkném povrchu, kde není problém odemknout), tak u vidlice je stejně nesmysl zamykat, protože to akorát zhorší geometrii do výjezdu a sníží už tak horší trakci předního kola (horší z důvodu malého zatížení předního kola).

              0 0
    • Dazz  

      Ještě připomenu, že zadní stavba není úplně vše.

      Vybral jsi biky ve vyšší cenové skupině a výrobce, kteří by ti měli zaručit, že

      zadní stavba by měla na 100 % dobře fungovat.

      Mrkni ještě na geometrii a rozměry co by ti nejvíce sedělo ;-)

      A taky toho co nejvíce otestuj :-)

      0 0
      • vq  

        Jistě, souhlasím, „zadní stavba by měla na 100 % dobře fungovat“. Ale ty dražší modely se v rámci své modelové řady často odlišují především kvalitou komponentů a rám včetně konstrukčního řešení zadní stavby sdílejí téměř kompletně s podstatně levnějšími bratříčky (třeba Giant Anthem 3, Canyon Neuron 6 cca 40kKč). Vliv komponent na cenu si vyhodnotím celkem snadno, tím nepotřebuju otravovat lidi na fóru. Ale v tom zadním odpružení se nevyznám, je v tom spousta matoucího marketingu a tak jsem na to soustředil dotaz.

        0 0
    • vq  

      Pro info – moje volba padla na Scott Spark 710. Moje důvody (v pořadí důležitosti):

      • Možnost remote zamknutí vidlice i tluiče z řidítek. Ohýbat se s občas bolavými zády dolů k tlumiči není nic, co by mě lákalo, s přibývajícím věkem to jen těžko bude lepší. Zkusil jsem to projet a funguje velmi dobře
      • Mimořádně nízká váha
      • …velká mezera…
      • Vzhledově mi připadá ta kolébka u všech ostatních (byl jsem si prohlídnout Giant Anthem) nepěkně robustní. Ale to je samozřejmě prkotina.

      Děkuji všem za názory a rady

      0 0
      • MlokCZ  

        K tlumiči se neohýbá. I přes moje krátké ruce, tak na páčku tlumiče u Radonu Slide dosáhnu bez ohýbání (u Neuronu a Skeenu to je ± podobné), tedy stačí pohyb jen čistě rukou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.