• Jenda Bavorsko

    Zdravicko, na příští sezónu si chci vybrat full mtb kolo ze zdravotních důvodu už silnici jezdit nemůžu. Kdyby mě někdo

    mohl pomoci, budu jediné vděčný.

    Hledám kvalitní stroj s karbonovym rámem vlastní konstrukce ( nechci nějaký běžný rám co mají všichni jen pokaždé s jinou značkou.) nejlepší bude na 29 kolech. Zatím mám v hledáčku BMC Agonist a Bianchi methanol. Jenže mi přijde ze mají asi moc sportovní posez a raději bych něco s méně sportovním posezem. Do Američanů se mi nechce, mám k nim odpor, SRAM snad přežijí.

    Nejradši bych odpružení od DT swiss ale to se na moc kol nedává, takže nezbývá než FOX nebo rock shock.

    Nějaké krátké srovnání sramu a Shimano v mtb bych ocenil případně co zvolit, xtr jsem kdysi měl ale trochu mě to táhne zkusit ten sram.

    Moc děkuji všem za rady a preji pěkný zbytek dne.

    0 0
    • plzakj  

      Agonist moc sportovni posed nema. Od toho je fourstroke. Vic trailovej je speedfox. Nejlip vyzkouset testovacku. Me se lip jezdilo na fourstroku, nez agonistu. Ale hledal jsem xc. Novej fs jsem nezkousel.

      Ad razeni – sel bych do novyho 12s Shimana XT nebo SLX. Je to skoro to samy.

      0 0
    • Baba-Ji  

      odpruzeni od DT Swiss bylo vzdycky dost spatne, takze ze se moc neosazuje je mozna i tve stesti :D. Jinak dalsich moznosti je vic, nez jen Fox a RS. Giant osazoval DVO napr.. Nekdo osazuje i Cane Creek, docela prekvapive dobre vidle dela i Formula. SR Suntour ma taky dobre odpruzeni, ale myslim, ze na bike za 150K by se asi moc nehodil.

      0 0
      • wilda81  

        očividně santůr funguje i na takových kolech ;)

        0 0
        • TJK  

          s Duroluxem jsme byl fakt spokojeny a pokud Triair funguje jako Topaz tak to patri k tomu nej co je na trhu (zakladni tlumice bez ext. nastaveni vsech kompresi/expanzi)

          0 0
        • Baba-Ji  

          sak ja nepsal, ze nefunguje. Jen si myslim, ze by s tim hodne lidi melo „ideologicky“ problem

          0 0
    • ufoncz  

      Scott Spark je asi prověřená volba, rám z vlastní produkce je, ale originální s ním nebudeš.

      Orbea Oiz by se ti taky mohla líbit.

      Nebo kdyby ti náhodou byla velikost M, tak bych skočil po týhle Koně z 2017 za super peníz: https://www.albie.cz/…upreme-2017/ – nesplňuje to premisu s Amerikou, ale zase si tam můžeš do rozpočtu pořídit třeba tu vidli DT a šaltr taky jakej chceš.

      0 0
    • Gwaihir  

      Na švýcarskou kobu jsi koukal?

      https://koba.ch/…ountry-fully

      0 0
    • snas89  

      Bianchi nebrat.

      Bmc nebo anthem advaced pro od gianta. Ten je hodne pohodlnej a pri tom efektivni. Doporucju projet. Stoji necelych 120. Zbytek bude na xo1 eagla:)

      0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Bianchi se ti neosvedcilo? Zatím mám dost kladných odpovědi na BMC, takže hodně přemýšlím o tom Agonist. Aspoň podle toho co jsem dohledal, tak cpou hodně peněz do vývoje a svycarum věřím

        0 0
    • Sanity  

      Tak já mohu doporučit LAPIERRE.

      https://www.lapierre-bike.cz/…ltimate/4213

      Mám půjčenou tuto 929 z roku 2016 na starším typu rámu a to kolo je pro velmi dobré. Lehké, pevné a obratné. A to jak v terénu, tak i po cestách. Má jen 1 × 11 – ale to po sezoně vyměním za 1 × 12 (co se týká srovnání – nejsem odborník ani závodník – ale už bych se nechtěl vracet k převodníku – je to pohodlnější, přesnější.

      0 0
    • David Bek  

      Zkoušel ses podívat na Canyon? Konkrétně CF SLX 9 pro Race? Kompletně na nejvyšší řade XX1 Eagle od Sramu a za cenu 145 000,–.

      Myslím, že neseženeš nic podobného v takové kvalitě a výbavě, možná tak o 50 000,– více.

      Já Luxe mám a jsem s ním naprosto spokojený a neměnil bych.

      0 0
      • mikub  

        Tam teda nevím, jestli by nebylo lepší přihodit tu desítku a mít navíc kola DtSwiss 1200 a komplet tlumení Fox Factory. Pohon a brzdy XTR podle mě taky nejsou krok zpět.

        0 0
        • McBlacky  

          Podle me to je od sebe jen 10tkc protože bud chces RS+Sram nebo Fox+Shimano.

          0 0
        • jonti  

          Kdyz to muzu porovnat, tak treba me vic sedi Rockshox, tak ten levnejsi model by byl lepsi. A Reynolds kola nebudou horsi nez DT.

          0 0
    • Slam09  

      A co tohle?

      https://www.cyklosvec.cz/…ean54672.php

      0 0
    • -b-n-x-  

      A co treba nejaky RM Element? Je to sice Americky kontinent, ale Kanada. Tak ted zalezi co myslis tim „nic americkeho“.

      No a pokud by Kanada byt mohla, tak do toho vyctu moznosti pribude par dalsich hezkych znacek :-)

      0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Raději bych šel do Evropy, nejradši Švýcarsko nebo Itálie. Když to jinak nepůjde tak i frantiky nebo Španěly, ale nerad.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Hele, a co finsko (Pole), nebo Anglie – tam pár solidních fullu taky dělají. Anebo co přímo něco z ČR? Nějaké rb, sup, kellys, atd…?

          0 0
    • theedge  

      Co nová Orbea Occam M10 ?

      https://www.orbea.com/…at/occam-m10

      0 0
    • Lister  

      A já bych se asi vykašlal na ten pozing a koupil si raději fakt dobré kolo. Lepší než se řídit pseudopožadavky…

      0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Co tím teď myslíš? Vykašlal se na odpor k Američanům a koupit si od nich kolo? Za 150 tisíc si chci koupit něco co se mi líbí a dle rozpočtu úplný chudák nejsem, tak nechápu proč bych si měl kupovat něco k čemu mám už desítky let odpor 

        0 0
        • Goob  

          A víš, že horské kolo vzniklo v USA?

          0 0
        • Lister  

          Celkové mi to zadání přijde divné – nechci nic z Ameriky – dobrá není problém můžeš si koupit klidně jinou značku.

          Chci určitě odpružení od DT – důvod? Měl jsem osobní zkušenost, nefunguje to o nic líp než konkurence, problém je že to bohužel často spíš nefunguje.

          Nechceš Sram, ale teda přinejhorším bys ho asi akceptoval, což bys asi musel kdybys chtěl na kolo dávat RS, což je taky Sram.

          Shimano nechceš, to už raději ten Sram, ale ten si přece původně nechtěl?

          Jako celkové mi to přijde jako příspěvek typu – koukněte kolik chci dát za kolo a navíc mám své zásady! Sice vůbec nevím co chci, ale napíšu pár požadavků aby to vypadalo že naopak přese vím, co chci…

          0 0
          • Goob  

            Přesně.

            No tak ještě je tady třeba Ohlins… DVO a Cane Creek jsou taky blbý američani. Magura!

            0 0
            • McBlacky  

              Nekdo musi ty jiny veci kupovat.

              Pokud ma 150 tak lepsi kolo nez Lux nekoupi co do celkovyho vykonu.

              Kdyby mel 250 muze jim kamkoli a dostane se na to samy na v podstate libovolnym ramu.

              Uvahy od zdi ke zdi kdyz nevim jak chodi top fox nebo top rs, co je nedostatek sramu xx1 nebo xtr, jaky pripadne nepatronovy teleskop, vysku a sirku rafku.

              Tohle by mel resit a ne ze se mu marketingove zda ze BMC dava dost do vyvoje. Pritom jejich HT jsou tragedie a dle rezu ramu delaj treba u silnic fakt druhoradou kvalitu. Bianchi v horskych je predrazeny prumer, atd.

              0 0
              • Jenda Bavorsko  

                Proč mám prvně řešit komponenty, když je nejdůležitější rám, komponenty se daji nakonec vždy vyměnit, rám asi těžko výměním a i kdyby určitě to bude mnohem dražší než si koupit cely sram nebo Shimano.

                Mít přehled o nejlepším rámu, tak jsem asi logicky nepíšu. Chcete mi poradit nebo ze mě dělat ******? Snad je očividné, ze netuším co si vybrat 

                0 0
                • McBlacky  

                  Protoze koupit si za 150 neco co te bude srat je blbost. Jestli chces vymakanej ram tak bohuzel to bude casto koncit v USA.

                  Na druhlu stranu kdyz nevis co chces, pravdepodobnost ze ti bude vyhovovat 90% produkce co se da za tuhle cenu koupit je taky velka.

                  0 0
                  • Goob  

                    Hele, vidím tady jistý potenciál, že bychom možná mohli mít prvního (nepletu se?) Bolda na BikeForu.

                    0 0
                  • Jenda Bavorsko  

                    Ono mě bude srat asi hodně věci, například si zvyknout na jiná řidička, ze kolo vůbec nepojede a podobně. Ono jde o to, ze nemám čas jezdit po obchodech a zkoušet kola a ten v prodejně ti nabídne jen to co zrovna má a chce se toho zbavit a nedám 150 litru jen proto, ze tam má nejbližší obchod nějaký ležák a já jako amatér na horských kolech si stěžovat nebudu, protože tomu houbelec rozumím.

                    Nevěřím tomu, ze Evropa nedělá minimálně stejně dobra kola jako Amerika, když americani krom zbraní umí dělat akorát bordel ve světě. Nechci podporovat nafoukany zmetky z Ameriky co si mysli, ze jim patří svět. Mějte mě klidně za blázna, ale nám nějaké zásady a těmi se proste budu řídit.

                    0 0
                    • Goob  

                      Mrkni na Bold, myslím, že to je přesně to, co hledáš.

                      0 0
                    • Baba-Ji  

                      jdi do toho Bolda, co ti tady Goob postuje o prispevek vys

                      0 0
                      • Lister  

                        To je zbytečně velké kladivo.

                        0 0
                        • Goob  

                          Možná, ale v OP píše něco o sportovním posedu atp. a to je zase Lux příliš chrt. Stavět boutique kolo bez Ameriky je dost výzva, ale pojal bych to fakt stoprocentně: ani šroubek. IMO není problém to zrealizovat, potom bych ten rám ještě nechal polepit vybranými citáty např. z Watersových prohovorů na koncertech atp.

                          0 0
                          • Lister  

                            Jako Bold to být klidně může, ale zrovna tenhle model je fakt dost velké kladivo, mají vhodnější.

                            0 0
                            • Jenda Bavorsko  

                              Akorát na ne koukám a super skládačka, jen nevím zda zdvih 160mm není zbytečně moc? 

                              0 0
                              • Goob  

                                Přesně proto Lister říká, že je to moc kladivo, jestli se ti takhle nazdvihovaný zdá moc. Mrkni vedle na Link-in.

                                0 0
                                • Jenda Bavorsko  

                                  Sjezdar vzhledem k zdravotním problémům nebudu a hranice na běžný terén případně trochu štrmější kopecky neznám, takže je 160 mm na tohle použití moc? Většina má totiž kolem 100–120mm.

                                  0 0
                                  • Goob  

                                    Ano, to je, řečeno moderním jazykem, overkill jako prase :D.

                                    Musíš si teda, až budeš vybírat, dát bacha na geometrii. Rozhodně nechceš závodní XC old-school rakety, vadí-li ti natažený posed.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • Jenda Bavorsko  

                                      Přesně, nataženy určitě ne, čili geometrie by měla vypadat zhruba jak?

                                      0 0
                                      • Goob  

                                        Škatulka bude nízkozdvihový trailbike. Moderní trailbike, teda. A potom ještě budu spekulovat, ale asi nechceš hypermoderní nízkozdvihová kladiva typu Transition Smuggler.

                                        0 0
                                        • Jenda Bavorsko  

                                          Volil bych asi zlatý stred. Jinak co jsem koukal na ty bold, tak všichni mají nad 130mm zdvih a jinou než ofiko stránku nějak nemůžu najít.

                                          0 0
                                          • Goob  

                                            Teď budu internetovej hrdina, protože o tomhle kole jsem jen četl, ale:

                                            Devinci Django

                                            rám je Kanada, to nevím, jak moc jsou pro tebe americký imperialisti, je to totálně neokoukaná značka. Ale americe se na tom asi nevyhneš.

                                            0 0
                                            • theedge  

                                              Tak u tebe se divim ze jsi menavrhnul jinou kanadu :-) … co nejakej Rocky Mountain Instict ?

                                              Jinak Devinci pekny.

                                              0 0
                                        • McBlacky  

                                          takže treba novej Top Fuel 9.8, kdyby to nebyla Amerika, by vyhovoval ;)

                                          Nebo Epic Evo

                                          0 0
                        • Baba-Ji  

                          130 mm u Linkinu classic je zbytecne kladivo?

                          Nikdo ho nenuti brat hned 160 mm Unplugged model.

                          0 0
                      • Jenda Bavorsko  

                        To vypadá dobre, jdu o tom něco přečíst, děkuji

                        0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Lister  

                Lux je absolutní topovka. Asi bych se musel dlouho rozmyslet jestli vzít Shimano nebo Sram model.

                Ale nakonec by asi vyhralo to Shimano s Foxem.

                0 0
          • Jenda Bavorsko  

            Kdybych nemusel psát, za kolik chci kupovat tak to psát nebudu, mě nějaký honeni ega je těžce u ****** a kdybych neměl i jiné zájmy, tak koupím kolo za čtvrt míče a nebudu tady prudit s picovana.

            Doktor mě oznámil, ze mám artrozu zad a cyklokroska je těžce nevyhovující kolo na to, tak nechci vzdát úplně kola a chci si koupit něco slušného.

            V horských kolech se nevyznám ani trochu a ještě stále se mě to příčí si ho kupovat. Proto píšu o radu.

            Shimano má kde kdo a i já ho měl a když nikdo jiný nedela srovnatelné dobre, tak ten sram přežijí

            Jestli chceš prudit, tak mě vynech, já si přišel pro radu a povysenecky keci si nech pro kámoši na hospodu 

            0 0
            • Lister  

              Chceš slyšet dobrou radu, která ti ušetří 150 tis, nějaký ten čas a spoustu zdravotních problémů.

              Nic si nekupuj a cyklokrosku prodej.

              0 0
              • Jenda Bavorsko  

                Cyklokrosku už jsem prodal a bohužel nějaký sport dělat musím aby se artroza páteře nezhorsila. Plavání nemám kde dělat a nord walking se mi příčí, takže to kolo je ještě možnost jak se hýbat a snad to nějak zastavit. Třeba jsou i lepší způsoby jak zastavit tuhle nemoc, ale lékař mě předepsal akorát fyzioterapii. Když občas jezdím na hardtailu ženy, tak mě obvykle druhy den zadá tolik nebolí, takže z toho usuzuji ze to nějak pomáhá. Holt stárnutí je svině s radši bych zvedal železo a drtil kilaky na cyklokrosce, ale nemůžu mít vše co chci.

                0 0
                • Dazz  

                  Jóga ?

                  0 0
                  • Jenda Bavorsko  

                    to delaj jen ženský a buzny :D

                    0 0
                    • Goob  

                      Bacha, není jóga jako jóga. To, na co chodím já, mě patrně zachránilo od velkých problémů (míval jsem opakované blokády hlavových kloubů a to je pěkná, pěkná sračka).

                      0 0
                    • -b-n-x-  

                      No ale mtb zase dělají jen frikulini.

                      0 0
                    • Lister  

                      A ženský buzny dělají co?

                      0 0
                    • snas89  

                      No tak jsem asi *****.

                      0 0
                    • Dazz  

                      Tak to tě ty záda ještě moc nebolí :-D

                      0 0
                    • Maadaf  

                      zkus powerjogu, ta dělá ze zádama divy.

                      0 0
                      • snas89  

                        Pro zacatek bych doporucil ashtangu nebo vignasu. (Ale je fakt ze hodne cviku se prekryva)

                        Dalsi typy zacit-zkusit dle osobni preference.

                        0 0
            • pumpy  

              Horské kolo se ti příčí a máš rád cyklokrosu a nemáš problém s prachama…mám pro tebe kolo..niner full suspention gravel bike

              https://bikepacking.com/…gravel-bike/

              0 0
              • -b-n-x-  

                Jojo. Tohle by mohlo byt pro pana nejvhodnejsi. Akorat to delaji zase ti zpropadeni amici :-)

                0 0
                • pumpy  

                  za to muze beztak Kalousek ;)

                  0 0
    • Karel72  

      A co třeba Canyon :-) https://www.canyon.com/…sl/2001.html?…

      0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Na nej taky kouknu, vypadá docela slušně. Děkuji za typ.

        0 0
      • Esi  

        To bych šel asi raději do" Neurona":https://www.canyon.com/…ed/2072.html#… není to takové kladivo jako Spektral, bude lepší na nějakých polňačkách přece jen jezdit v lehkém terénu s vidlicí co má 36 nohy a 160 zdvih je asi zbytečná váha

        0 0
      • Dazz  

        Taky se přikláním k Anthemu

        http://www.giantbrno.cz/…anced-1-2019 + zůstanou love na tuning a úpravu kokpitu, mimo ČR by možná šly i jine barvy

        0 0
        • -b-n-x-  

          Ty woe hoši. Amerika ne! :-)

          0 0
          • pepek  

            To je od Kuomintangu, ten nevadí.

            0 0
          • Lister  

            A co má Giant společného s Amerikou?

            0 0
            • -b-n-x-  

              Já teda neguglil, ale měl jsem zato, že Giant je snad taková ta nejameričtější komerce co existuje. Ale jak říkám, jistě to nevím.

              0 0
              • Lister  

                Asi to má každý jinak ale Giganta jsem vždycky vnímal jako 100% Asii.

                0 0
              • Goob  

                Nene, je to od počátku Tchaj-wan. Doteď si pamatuju, jakej to byl šok, když za ně začal jezdit Tomac.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Fakt? No doprdele. Moje představa vesmíru získává vážné trhliny.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • tomfree  

      https://www.kross.pl/…-29/earth-te

      Tak ještě je tu třeba Polsko:-)

      0 0
      • Lister  

        Náhodou jednou jsem kamarádovi skládal nějaké jejich HT a za ty prachy bylo fakt fajn.

        0 0
        • tomfree  

          Já nevím kolik tohleto stojí, ale jezdil jsem na něm a přišlo mi lepší něž epic,který jsem měl ten testovací den před ním.

          0 0
      • -b-n-x-  

        Hele, a neví někdo jestli třeba nedělají něco v rusku? Je to dost velká země, tak určitě tam nějaké kola dělat budou.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Lister  

          Triton. Ale bude trochu problém s integraci tlumiče.

          0 0
        • plzakj  

          Tak, proc ne rovnou Cina? To je od USA dal.

          0 0
          • Lister  

            Samozřejmě když to vezmeš směrem na východ tak to asi může být pravda

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Baba-Ji  

      a co treba spanelaky Mondraker? Ale tady nevim, jestli nebude geo uz „moc“.

      0 0
    • Baba-Ji  

      a nebo, když přidáš ještě 15K, můžeš mít tohle „lambo“ bajkového světa – https://www.unno.com/dash/

      Za tímhle se otočí každý.

      …rám handmade v Barceloně, tlumič ze švédska, Fox asi přežiješ ;).

      0 0
      • krabica  

        Unno je boží, kvůli němu bych i překous 29, ale bohužel dělají jen jednu velikost… :-(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Jenda Bavorsko  

      https://www.sterba-kola.cz/…9-elite-2019

      Tohle za něco stojí? Nebo je to smejd ten superrior?

      0 0
      • theedge  

        Chrtí XC stroj se zdvihy 100/100 bez teleskopu. S rozpočtem 150k bych si rozhodně nekoupil SUPa.

        Lítáš z extrému do extrému. Pokud chceš pohodlnější posed kvůli zádům tak bych se díval na nějaký jezdivý trailbike. Jak jsem psal výše – třeba Orbea Occam, Rocky Mountain Instinct, koneckonců klidně i ten Canyon Neuron v top výbavě. Je toho hodně a vybírej dobře.

        Doporučuji ti se v tom trochu zorientovat a na pár kol si sednout a udělat si představu. Hlavně si musíš ujasnit co a kde chceš jezdit a nevybírat kolo jen podle komponent.

        0 0
        • Jenda Bavorsko  

          Oki, na tom co píšeš je hodně pravdy

          0 0
          • theedge  

            Fakt záleží na tom co chceš jezdit a dle toho vybrat vhodný typ fulla. Chrtí XC fully mají nízké zdvihy, mají delší představce – mají v rámci MTB nataženější posed a jsou méně pohodlnéa víc efektivní.

            Kategorie trail / trailbike je dnes asi nejvíc univerzální. Jsou to kola cca od 120 do 140 mm zdvihu, kratší představce, lehce vzpřímenější posed, víc položená vidlice než na XC – jezdivý trailbike je takový univerzál a můžeš si jej snadno naladit jak do lehčích, tak do těžších terénů. Záleží jak to kolo obuješ, jaké tlaky v pneu a tlumičích, zamykání tlumičů …

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím posedem bych to takhle obecně neviděl.

              Pokud víš jaký chceš posed, tak si můžeš vybrat kolo libovolné kategorie a na všech toho posedu při vhodném výběru velikosti rámu půjde dosáhnout. Třeba ne úplně u každého konkrétního kola, ale vždy se v dané kategorie nějaké najde.

              Maximálně to může být omezené pak reálnou použitelností. Tím myslím extrém typu superchrtí posed na vysokozdvihovém fullu, kde by to pak bylo do sjezdů úplně na k ničemu, jak by šla řídítka moc dolu ve chvíli kdy jde vidlice více do zdvihu.

              Chrtí XC full s více narovnaným posedem tak není vůbec žádný problém.

              0 0
            • gemini  

              Pokud je zvyklej na krosku ( myslím jako cyklokrosový kolo, nikoliv crossový ), pak si myslím, že by naopak mohl být z posedu na trailbiku dost rozčarovanej…

              0 0
              • theedge  

                Jo však těžko říct, protože neví co chce. Jak píšu → ať zjistí co chce jezdit, jak moc náročný terény ho budou bavit. Musí si uvědomit že na fullu začnou bavit jiný terény než na cyklokrosce nebo na HT. Jestli objeví svět trailů …

                Za mne je chrtí XC / maraton kolo pro typ lidí kteří ví co chtějí … ví že to chtějí tvrdý protože jezdí závody a maratony a honí vteřiny. Chrti a měřiči sebe, ostatních a všeho kolem sebe.

                Pro člověka který neví co chce ( tudíž nejezdí závody – jinak by to věděl ), je nejvíc univerzální full moderní trailbike. Ten si může naladit od skoro XC až po skoro enduro …

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • McBlacky  

                  s rozjebanýma zádama to na velký akce fakt nebude. Tzn pohodlí ano, ale nějaký traily nebo parky spíš ne.

                  taky pozor na to, že vzpřímenější posed je na záda horší než chrtí natažený…

                  z nejhoršího to tady bude na Vánoce na bazaru no

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Hele, to s tim vzprimenejsim posedem me napadlo taky. Ale nerekl bych ze je to tak jednoduche. Treba na motorce jsem to vnimal tak, ze nejhorsi na zada byl vzprimeny posed na copru, ale to bylo kvuli blbemu odpruzeni zadni stavby. Silnicni motorka, kde se sedelo vv predklonu byla celkem ok, otresy nesly primo do zad jak na tom copru. Ale jeste lepsi bylo nejake enduro. Ale to diky funkcnimu odpruzeni.

                    Tak je teda otazka, jestli nejake „trail“ kolo bude funkcnosti odpruzeni blize copru, nebo enduru :-)

                    0 0
                    • theedge  

                      mě ty rozdíly v posedu nepříjdou zas tak dramatický, ani na trailbike se nesedí jak na hajzlu. A ani na XC fullovi člověk není nataženej jak na silnici. Jde víc o celkový projev toho kola.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Posed bude takový jaký si kdo udělá.

                      0 0
                • jonti  

                  S posunem za poslední roky to už moc neplatí, i takový dřív trail biky jako Giant Trance nebo Canyon Neuron jsou hodně položené, velmi schopné z kopce, ale i po výměně gum za jezdivější se na 100km výletě budeš trápit.

                  Takový Canyon Lux na 110/100 mm s teleskopem, Fox 34 vidlicí nijak tvrdý nebude a z kopce toho pořád zvládne dost. Nebo nový Trek Top Fuel na 115/110.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To mi nepřijde. Na Slidu co jezdím s použitou vidlicí mám geo prakticky totožnou se současným Neuronem a když tam mám jezdivé pláště, tak delší vyjížďky na tom nejsou nijak znatelně odlišně oproti třeba 115/100mm fullu co jsem jezdil někdy předtím.

                    Velký rozdíl je, když vezmu celopevňáka, ale oproti jinému o něco více chrtějšímu fullu ani ne.

                    Na 100km výletě jsem se netrápil na rychlých pláštích ani dříve na 150mm na 26", kde ale geometrie byla sotva jako teď (předtím i na těch 150mm zdvihu jsem měl 68° hlavu, teď na 130mm mám 67,5°).

                    Trápení bylo až ve chvíli kdy se použily daleko větší držáky (a tak i pomalejší) pláště a to jak na té 150mm 26", tak na Slidu.

                    Těch 67,5° mi přijde ještě taková hranice, kdy je to na delší a šlapavější trasy ještě ok.

                    Ono to je spíš o posedu a také třeba šířce řídítek. To je ale individuální a i na tom Neuronu může mít každý nastavane jakkoliv se mu zlíbí. Já právě vozím na trail bike extra úzká řídítka (ještě o něco užší než jsou třeba v originále na Luxu) a posed nemám rozhodně jako na hajzlu, takže proto to na těch delších vyjížďkách jde slušně.

                    0 0
                  • gemini  

                    Souhlas, viz moje reakce níž

                    0 0
                • gemini  

                  nikomu svůj názor necpu, ale já si naopak pořád myslím, že pro člověka, co jde ze silnice a cx na MTB, bude 100 mm ideální. Jede to pořád hodně slušně ( ve srovnání s kroskou ) a je to pohodlnější než HT. Pozoruju trend ( i já jsem se nechal zblbnout, ale prozřel jsem ), cpát lidem trial biky min na 130 zdvihu, i když je reálně vůbec nevyužijí a v terénu, kde se pohybují 95% času se pak trápí se zbytečně těžším kolem a pružením laděný na úplně jinej druh bikování…

                  0 0
                  • Jenda Bavorsko  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
                  • Jenda Bavorsko  

                    To co píšeš mě dává docela smysl, parkrat jsem se byl projet na hardtailu co má žena a pohodlí je dostačující, oproti krosce nesrovnatelné. Toho fulla beru spis pro sichr abych ho pravé nemusel hned prodávat. Terén u nás je prakticky rovina a hodně lesních cesticek.

                    Psal jsem asi do deseti obchodu, kde mi nabídli jen to co prodávají, bez srovnání. Potřebuji jednak někde nabrat povědomí a informace co mám hledat, co je dobre, jakou zvolit geometrii, co je teleskopka a apod. Druhak vybrat rám a pak komponenty.

                    Největší problém je, ze města v kterých je slušný výběr kol, která nejsou běžná a splni můj punc originality jsou daleko a není pro mě jednoduché objíždět obchody.

                    Já tyhle fora moc nemusím, protože par lidi má chuť pomoci, zbytek nehledi na požadavky a proste ber tohle a tečka.

                    Já se musím do kola když to řeknu blbě zamilovat, musí mi sedět design, výrobce – země původu a ideálně i výroby, vhodne komponenty. Jelikož mám v tuhle chvíli téměř nulové znalosti a pro mnohé absurdní a debilni požadavky, tak se mě to vybíráni trochu zhoršuje.

                    Vím ramcove co chci, pohodlne horské kolo s dobrým tahem vpřed, full a ideálně vše z Evropy. Nejradši bych nějaký kvalitní karbonovy rám ze Švýcarska, doplněny DT swiss pruzeni i kola a jestli tam bude sram nebo Shimano je mi vlastně asi už jedno.

                    Jsou tu jistě borci co vystřídali hromadu kol a řeknou mi ze DT swiss je sracka a rám z Evropy taky a nejlepší poměr cena kvalita je placnu canondale na RC za 120. Jenže nechci děkuji, nelíbí se mi to a nedám za to 120 klacku, tak jako mám originální auto co mě baví každou jízdou tak chci i takové kolo a hromadu dalších věci.

                    Snad mi někdo dokáže poradit a přežít můj hodně individualisticky přístup k životu.

                    0 0
                    • tomfree  

                      Když jsi se tak rozepsal, tak jaké je dneska originální auto,to by mě fakt zajímalo?

                      0 0
                      • Goob  

                        Morgan, Caterham…

                        0 0
                        • tomfree  

                          Dobře, originální, s kterým by se dalo jezdit po našich cestách bez utrpení:-)

                          0 0
                        • Jenda Bavorsko  

                          Požadavky byli pohon zadních kol, přiměřený výkon a především zábava za rozumný peníze. Taky aby se s tím dalo jezdit do práce každý den. V ČR nebydlim, takže nutně nepotřebuji pohodlný vůz. Nakonec z toho vylezla Toyota GT86.

                          0 0
                          • tomfree  

                            Tak to je překvapivě originální,bohužel nedoceněné.

                            0 0
                            • Jenda Bavorsko  

                              Spis jsem čekal klasicky hate, ty vole to není sportak, nemá to výkon a dvoulitr bez turba je o ničem, tě ojede každý jouda s golfem gti. Aspoň se našel někdo kdo to ocení a chápe, ze zábava za volantem není jen o tom jet na dálnici 280 :)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                    • theedge  

                      Tak pokud to kolo dimenzuješ jen na ježdění kolem komína kde jak píšeš máš roviny, tak to pak je skoro jedno co koupíš – to je víc o dyzajnu :-) Pokud bys začal uvažovat v trošku širším měřítku a přemýšlel nad kopečkama, horama nebo až Alpama, tak už bych se zamyslel.

                      0 0
                      • Jenda Bavorsko  

                        Tak na Alpy už by to chtělo ten bold, otázka zní zda 90% času kolem komína a 10 Alpy třeba stojí za to je nějak zohlednit.

                        0 0
                      • Lister  

                        Tomuto nerozumím. I do kopce se dá jezdit sportovně a i Alpy jsou proletkány širokými nudnými cestami.

                        A ve výsledku je docela jedno kde jezdíš, spíš jak si to dokážeš užít a jak moc se na tom chceš bavit.

                        0 0
                        • theedge  

                          Jistě se dá jezdit i do kopce sportovně. Akorát že si v Alpách takovej turistickej chodník směrem dolů na fullu 100/100 moc neužije – kdežto na polňačky a lesní cesty kolem komína to stačí. Nechápu čemu na tom nerozumíš :-)

                          Ale to jsem zpět na začátku – záleží co chce jezdit a čemu věnovat prioritu a dle toho dimenzovat kolo.

                          0 0
                          • Jenda Bavorsko  

                            Sranda, akorát mě konci dovolená ve švýcarských Alpách a po týdnu kde jsme nachodili přes 10 tisíc výškových metru mužů říct, ze tady by se to Enduro – čili třeba bold využil krásné. Problém je, ze tahle sranda dovolená stojí jak půlka toho kola a zase ze bych se topil v penězích se taky říct nedá. Čili abych odpověděl, děsně rad bych jezdil na kole v Alpách, ale abych si kulí jedné takové dovolené kterou zvládnu maximálně jednou za pět let kupoval enduro mě asi nepřijde rozumné, sice se zdvihem 100/100 to nebude ta práva sranda, ale mělo by to jít také – jen pomaleji a dolu bych se kulí zadum stejně nehnal.

                            0 0
                            • theedge  

                              Jedem do Davosu skoro na týden na začátku září a ubytko nás stojí 12k na hlavu a v ceně jsou lanovky. Něco stojí cesta …ale jedeme tam 3, takže cesta se podělí ( 4 přijede sám z DE ). Kde jsi nabral 70k ?

                              Takový výjezdy dám 2 za rok + další 2 prodloužený víkendy taky v Alpách za pár tisíc. Proč jednou za 5 let ? Ale záleží jak si to zařídíš.

                              0 0
                              • Jenda Bavorsko  

                                Ubytování pro dva s polopenzi v Täch vyjde zhruba na 1000 franků. Potom něco propijes, za den na osobu chtějí 9 franků a parkování – takže 1300 franků. Za lanovky na klein matterhorn, gornergrat a Blauherd dohromady 400 franků, každý den oběd 50 franků, takže to jsme na 2000. Jedna cesta do sankt beatus hohle plus jídlo za další 150 a cesta z Bavorska tam a zpět 400 franků. Plus nějaké suvenýry a jedno zničené funkční triko – necelé 3000 franků. Jasné pokud chceš na všem ušetřit, denně si vařit a jist na vyletech chleba s máslem, tak usetris minimálně 1500 franků, já si to přijel užit do poslední kapky a vůbec toho nelituji. Prachy budou a my nebudem a tenhle zážitek za to stal. Být ve 3883 metrech nad mořem je opravdu něco, aspoň pro mě.

                                0 0
                                • theedge  

                                  Však já ti to nevyčítám :-) Ale pokud si chci v Alpách zajezdit častěji než jednou za 5 let ( jako že chci ), tak se někde uskromnit musíš. Nebo nemusíš – záleží kolik má kdo volných peněz :-)

                                  Já radši jedu 2× za rok než 1 x za 5 let … ale tyhle výlety platím samozřejmě sám za sebe a cestu ještě dělíme. Bydlíme v apartmánu aby jsme si mohli sami vařit a nebyli s každým jídlem závislí na švýcarských hospodách. Mimochodem v Davosu je i kemp když by někdo chtěl hodně šetřit.

                                  Představa že tě každý výlet za bikem do Alp stojí 70k je nesmysl

                                  0 0
                                  • Jenda Bavorsko  

                                    Ale jo to já chápu. Ono je spis problém naplánovat dovcu pro oba, protože s ženou každý pracujeme jinak a v každé práci je jiné období kdy ti dovolenou nedají. Takže když už to jde naplánovat a jsou na to prachy, tak jedem ať to stojí co to stojí. Stejně přemýšlím, ze se přestěhuje do Švýcar, země je to nádherná a platí se tu ještě lépe než v Německu, ale to je zase jiná kapitola, která sem nepatří. Jednak nikdo neví jak to všechno bude a jezdit na kole musím, jinak se za chvilku nehnu, teda hnu ale bude to pěkná bolest, vrrr debilni zada

                                    0 0
                                    • theedge  

                                      No tak pokud počítáš že na každý cyklovýlet do Alp s tebou bude jezdit žena, tak to k tomu musíš připočítat ještě dalších 100k za kolo pro ni a to už jsi pak zase v jiných číslech :)

                                      Ale to už jsme jinde …

                                      0 0
                          • Lister  

                            Asi jsem divnej ale já si právě docela často ty těžší pasáže dávám raději na HT protože na fullu už mne tolik nebaví.

                            0 0
                            • theedge  

                              Hmm jezdit takovej týden v Davosu na HT bych fakt nechtěl :-D a nechtěl bych to ani na tom XC fullu.

                              Ale holt už mi není 20 :-)

                              0 0
    • černápole  

      Co treba niclai saturn, půjde to sehnat do 150?-)

      0 0
    • plzakj  

      Jo, jinak teda k tem predsudkum vuci USA – ja rok vybiral fulla, kterej bude bezproblemovej, az jsem skoncil u svicarskyho BMC FS02, protoze jsem nenasel na netu zadny problemy a jen samou chvalu. No a po pul roce jsem nasel praskliny na laku kolem cepu. Takze tak…

      0 0
      • McBlacky  

        kdybys koupil HT s tou planžetou našel bys ji i dřív :)

        0 0
    • tomas.nov8  

      Já bych šel s tímhle rozpočtem do Instinctu, pokud nebereš Ameriku jako kontinent a nevadí Kanada. Kolo je skvělý, poměr cena / osazení samozřejmě horší, ale sám říkáš, že chceš hlavně pořádnej rám a to co nemá každej druhej. Jen teda nevim, jestli jsou ještě nějaký dostupný, určitě to bude dost vyprodaný.

      A nebo jak tady víc lidí doporučuje Occama, ta 2020 vypadá skvěle a když si pohraješ s MyO konfigurátorem, tak budeš mít minimálně exkluzivní barvu podle sebe.

      0 0
    • Gustaf 81  

      Orbea Oiz

      0 0
    • cosmo  

      Jeste mas nejake „nemce“ Focus, Nikolai apod..ve svycarech stockli…

      0 0
    • Gwaihir  

      Udělej si výlet do Koblenzu do továrny canyon, třeba se do něčeho zamiluješ. Pokud jezdíš rovinu a lesní cesty, tak to ti opravdu stačí xc kolo. Ještě si se nevyjádřil, co si myslíš o:

      https://www.canyon.com/…am/2060.html?…

      0 0
      • 2. Bóďa  

        Šel bych do něj.

        Sice Luxů asi pár jezdit bude, ale v téhle výbavě a s rámem SLX jen hrstka.

        Vše top a za pedálem to půjde parádně.

        Dát představec do plusu a bude to ideál.

        0 0
        • zdenek  

          Akorát si bude muset počkat, až budou.

          0 0
          • 2. Bóďa  

            Právě má tu výhodu, že ho chce až na příští sezónu.

            Ale chce to hlídat. Jak bude, hned se po něm zapráší.

            0 0
          • jonti  

            Obcas jsou i ted, vracene do dvou tydnu, skoro nove se slevou.

            0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Nelíbí se mě jak konci spodní ramova trubka, ta rovinka dole vypadá dost děsně. Nechápu proč to tak zpotvorili.

        0 0
        • Gwaihir  

          světový šampión Mathieu van der Poel si to asi nemyslí a bude závodit tento rok ve světovém poháru XCO na tom kole. Ale jo, každý máme jiný vkus. Jak by měla ta trubka vypadat?

          0 0
          • Jenda Bavorsko  

            Od hlavy až ke středu rovna nebo nějak decentne prohnuta

            0 0
            • theedge  

              Myslíš to zahnutí spodní rámové trubky dole u středu ? To tam je samozřejmě z konstrukčních důvodů. Dělá to víc místa ve vnitřním trojúhelníku rámu – aby se ti tam vlezl tlumič a ještě tam je možnost ( pokud vidím dobře ) dát 2 držáky na flašku. Bez toho vyhnutí rámu bu se to tam nevešlo.

              U fullu to musí být trošku jinak než u HT nebo cyklokrosky – musíš tam nacpat tlumič ;-)

              Řešíš fakt kokotiny.

              0 0
              • Lister  

                Každý má nárok na své vizuální vnímání a že se mu to nelíbí je zcela legitimní.

                Že nechápe, že to může mít funkční smysl je už věc jiná.

                Asi bych si taky nekoupil kolo, které by se nelíbilo, i kdyby to z funkčního hlediska mělo milion výhod.

                Řešit, co se komu líbí a nelíbí, je fakt kokotina.

                0 0
                • theedge  

                  Ty jsi jeho tiskovej mluvčí ? :-)

                  0 0
                  • Jenda Bavorsko  

                    Stejně vždy vozim camelback, takže nějaké držáky na flašky neřeším, ale po vysvětlení chápu, ze to pro někoho muže být důležité.

                    Nejspíš mě kolega pochopil a má na věc podobný pohled a jsem rad, ze mě někdo chápe i když je to se mnou tak těžké :(

                    0 0
                    • pepek  

                      Camelbak? To jsou taky američtí militaristi

                      0 0
                    • Esi  

                      Jo těžké to s tebou je, ale spíš mě zaráží že řešíš záda a vozit camel, i když v tom nebudeš vozit nic moc dalšího tak jsou to 3 kg na zádech, to bych raději dal košík do rámu a bidon, pokud by jeden byl málo a rám nedovolil 2 košík, tak bych dal druhý za sedlo, sice té to omezí v chození za sedlo, ale od začátku tvrdíš že lehký terén tak že tam to asi nepotřebuješ. Šel bych do neurona.

                      0 0
                      • Jenda Bavorsko  

                        Řeším zadá, protože mám artrozu a nárazy to zhoršují. Většinu času jezdím se ženou a ten camelbeck ať už to vymyslel nebo vyrabi kdokoliv je nejlepší možnost mít dost vody na delší túry, kde proste dva bidony nestačí. Když jsem jezdil sám na kratší cestu s cyklokroskou, tak mě obvykle jeden bidon stačil. Nicméně s horakem asi nějaké krátké casovky moc smysl nedávají.

                        0 0
                        • Esi  

                          Já vím že řešiš záda, to jsem tady četl, na druhou stranu 2 bidony to je tak na 3 hodiny když není moc vedro, spíš mně právě překvapilo že na těch zádech taháš camel s vodou, kdo to vyrábí neřeším 

                          0 0
                      • Jenda Bavorsko  

                        Řeším zadá, protože mám artrozu a nárazy to zhoršují. Většinu času jezdím se ženou a ten camelbeck ať už to vymyslel nebo vyrabi kdokoliv je nejlepší možnost mít dost vody na delší túry, kde proste dva bidony nestačí. Když jsem jezdil sám na kratší cestu s cyklokroskou, tak mě obvykle jeden bidon stačil. Nicméně s horakem asi nějaké krátké casovky moc smysl nedávají.

                        0 0
    • tomfree  

      https://whyte.bike/…ducts/s120cw

      Něco z Anglie.

      0 0
    • antt  

      za mě whajtí s120 works :) Zajímavé recenze a ještě lepší svezení! I na tom nižším modelu . .

      0 0
      • McBlacky  

        Zeovna whyte ma hodne trail geo, kratsi reach a hlavne mensi ofset vidlic nez vetsina v kategorii.

        Zajimavy to je a zaruka na loziska lifetime je bonus.

        0 0
    • cosmo  

      Takze neamericka varianta fulla = skladacka – pohon bych udelal Sunrace 12ku, brzdy bych vzal ty nejlepsi magury, vidle a tlumic dtswiss, kola karbon panchowheels nebo dtswiss, plaste michelin, vittoria, pirelli, schwalbe a ram od focuse, komponenty mfc nebo newman nebo nejaka nemecka, spanelska, italska garazovka a mas fulla neamericano bez shimana a sramu

      0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Focus děla dobre rámy? Na maguru kouknu, akorát kde sehnat nějaké garazovky? :D

        0 0
        • krabica  

          Evropských komponentů je hodně, třeba Hope, Intend, Tune, Rotor, Trickstuff…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • cosmo  

          r2-bike.com/Shop_en

          Tady sezenes vsechny mozne topkomponenty…focus dela pekne fully s vlasnim vyvojem a peknou vahou…myslim ze to jezdi i nejaky team ve svetaku…

          Magura ma ty top brzdy lehke a pekne drahe…

          0 0
      • Lister  

        Pořád nerozumím tomu, proč je potřeba stavět za víc peněz něco, co bude ve výsledku mnohem horší než jakákoliv top seriovka.

        0 0
        • Goob  

          Imágo a imperialističtí vrazi z volstrýtu. Ale mustangy maj dobrý.

          1 0
          • MartyM  

            cigána vyhodí, černoch mu nevadí… :-)

            0 0
      • Rubi  

        Shimano je americke?

        0 0
    • Jenda Bavorsko  

      Zatím se mi asi nejvíc líbí následující:

      Bold s DT swiss tlumicema, kolama a Shimano/sram je to asi jedno cena zhruba 5500 franků. Problém je, ze to má zdvih 150mm a obavám se, ze pro to nenajdu vhodne využití. Navíc by bylo nejlepší je do Švýcarska si to předem vyzkoušet a to je trochu z ruky.

      Druhá varianta je: superior xf 29 team 2019 za tuším necelých 140 tisíc, kde jsou asi všechny komponenty super jen nevím co rám a trochu mě trápí ten nataženy píšeš, snad se s tím bude dat něco dělat, představce apod. zdvihy 100/100 budou pro většinu mých vyjizdek úplně v poho. Za tenle výběr určitě dostanu zase čočku, protože tam jsou drahé komponenty a obyčejný rám. Což jsem nechtěl původně, jenže nikde nedávají DT swiss tlumiče normálně a nebo jsem další takové kolo nenašel. Odpadá nutnost nějakého stavení na zakázku a dá se to předem vyzkoušet už sestavené. Je to sice velký ústupek, ale asi bych to i přežil.

      Nejlepší by bylo něco mezi těmi dvěmi se zdvihem 140/120 posez víc jak na záchodě. DT swiss tlumiče oba dva a nemuset to nikde nechat stavět, jenže tohle je asi nerealne, protože na stavbu nemám dost zkušenosti a znalosti abych si diktoval podmínky. Pokud někdo ještě o něčem ví co tu ještě nebylo a spadalo do téhle kategorie, určitě dejte vědět.

      Canyon, orbea a další co tu byli mě zatím neoslovily.

      0 0
      • pepek  

        Proč tlačíš furt ty DT swiss tlumiče oba dva? Jako motorista přece musíš vědět, že Öhlins.

        0 0
        • Jenda Bavorsko  

          Sériové se tenhle poklad nedává už vůbec, nebo znáš nějaké takové kolo na které bych měl, jestli jo, val ho sem a nejspíš se stane tom volbou :P

          0 0
          • krabica  

            Prď na DT, pěkně Intend, DT to šmudlí bůh ví kde, Intend je vyrobený u němčourů. :-)

            0 0
          • pepek  

            tady je , není to od amíků a i zlatý řetěz je tam

            0 0
            • 2. Bóďa  

              To je fak pěkný, ale za pedálem to moc nepůjde.

              0 0
              • pepek  

                Si to přefouká (nebo spacery) a gumy přezuje no. Všechno ostatní souhlasí.

                0 0
            • Jenda Bavorsko  

              Proč to musí mít tak velký zdvih, to je zas enduro. Ach jo :(

              0 0
            • Esi  

              Vysloveně náhrada cyklokrosky, skoro do stejného terénu 

              0 0
          • McBlacky  

            Seriove to zkousel treba Superior, nez vytekl na reklamacich, ty vidle noc nevydrzi a zavada se projevi je spdnou do zdvihu. To nechces. Tlumice jakz takz ale taky zadna slava, ty nejlehci taky jsou prakticky jen na vystavku.

            0 0
            • cosmo  

              Jo ale to byly vidle 2roky stare, ne…na kolech 2017… a dt ma od lonska novou vidli, videno a osahano na eurobiku, snad to vychytali a bude to lepsi…

              0 0
              • McBlacky  

                proc delat testera, když jinde to umí bez rizika?

                0 0
                • cosmo  

                  Protoze to chce? Nebo spise to co funguje nechce?

                  0 0
                  • Lister  

                    Já ho taky chtěl a víš co mi všichni říkali – dřív nebo později se to posere.

                    A pravda byla taková že posraná byla už od začátku a navíc jsem nedokázal dovozce přesvědčit za tam opravdu problém je a že to výměna náplní nevyřeší. A než se to celé doresilo tak bylo po záruce.

                    Zkoušel ji spravit Milan, zkoušeli to v Shock Therapy a výsledkem je vidlice za 15 tis ležící v krabici.

                    0 0
                    • cosmo  

                      Znam to, vyhodil jsem kdysi davno 10litru za hydraulicke formuly, ktere od zacatku staly zahovno, horsi nez vecka, servis nikdo neumel, mel jsem je na kole a chtel jezdit, jedine co mi prodejce rekl bylo, sundejte to, posleme to do italie na reklamaci, nechtej jsem cekat, kdysi to nebylo tak jak dnes vracim a poslete mi prachy, proste nedokazal jsem si pripustit, ze super-ultra pecka topky ktere vsichni chvali jsou napicu…nakonec jsem je sundal, koupil komplet prvni radu shimano LX s dualama vcetne hydraulik a brzdy jsem byl rad, ze se nasel blazen co je ode me koupil za 4tis…takze tve pocity moc dobre znam, od te doby bych formule na kolo nikdy-nikdy nedal a nedam…

                      0 0
                    • McBlacky  

                      A to ze Karel s ShockTherapy dokaze rozchodit i up´ny mrtvoly :/ a Milan si umi vyrobit i atyp soucastky…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • Jenda Bavorsko  

          Tak to děla halbich nebo tak nějak. Čili sehnat rám aby se to dalo namontovat, protože specialized jako opravdu nechci. Zkusím jim napsat a uvidíme co z nich vyleze.

          0 0
      • plzakj  

        Proc proboha superior? Kvuli DT? Nechapu.

        0 0
        • Jenda Bavorsko  

          To je tak špatný?

          0 0
          • theedge  

            Je to tu dobra komedie :-) za 150 jde koupit Top kolo a tady se resi Superior jen kvuli tomu ze ma DT tlumeni ktery nikdo nechce :-)

            0 0
            • Jenda Bavorsko  

              Aspoň, ze se bavíš :D mě to začíná čím dal tím víc srat. Top nabídky podle tebe mě nějak neberou, tuctový kolo který uvidíš kdekoliv a není ničím zajímavé a nebo odpornou Ameriku jen protože to tam vymysleli. K ničemu se nedá sehnat poradny popis a načíst si co je opravdu dobre. Jsem odkázán na forum, kde jsem všem akorát pro smích. Nejradši bych se na to vysral a radši to narval jinam, jenže to se mi časem vrátí v podobě operace a běhat s nějakou nerezovou náhradou nebo každých x hodin zrát prášky proti bolesti bude asi daleko větší utrpení než řešit debilni kolo.

              0 0
              • theedge  

                Ja jsem ti tu dal link na jediny kolo a to je Orbea Occam coz nevim jestli je tuctovka jak ty rikas. Zadny jiny nabidky jsem ti nedaval. Zatim jsem ti jen rekl ze se mas vykaslat na hovadiny a za 150 si koupit poradny kolo. Ty tu jak blazen oscilujes mezi endurem Bold a XC superiorem :-D

                Budu to tu se zajmem sledovat a uz te teda nebudu prudit :-)

                0 0
                • Jenda Bavorsko  

                  Ty za to nemůžeš, jen já jsem rozladeny z toho všeho. Když jsem vybíral auto tak byly jednoduché požadavky, zábavné auto se zadním pohonem co mě za rozumné peníze doveze kazdy den do práce. Po chvilce hledání se výběr zúžil na Mazda mx5 a toyobar. Pak jsem se s oběma šel projet a bylo jasno. Ke všemu najdeš tunu článku, názoru a když ti ve 45 z 50 článku napíšou to samé, tak se z něčeho dá vycházet.

                  Tady se neda vycházet z ničeho, najdeš ke kolu tak jeden dva články kde řeší sladění kola a to je všechno. Kde se doctu ze orbea má lepší rám než superior a když je lepší tak v čem? Není dražší jen proto, ze se děla ve Španělsku nebo protože dovoz do ČR je drahy? Já to nevím a nikde si to neprectu, nemám z čeho vycházet. Dva mě tu napíšou ze DT swiss je sracka, proč je to sracka? Nemá to každé kolo, koupil špatný kus, pruzi to jinak než je zvyklý, je to na jeho poměry předražený? To je nic neříkající informace, co vím je, ze na každém kole vidím RS a Fox. Jenže to nechci, tak jako v Německu uvidíš na každém rohu golf gti – je to super auto, ale s gt86 si užijí 100× víc zábavy a nikde to nepotkáš, jednou do měsíce uvidíš takové auto. Má originální boxer motor s originálním chraplavym zvukem.

                  Takže co mám dělat, mam si nechat složit kolo a věřit, ze mě dotyčný složí vše dobre bez vyzkoušení a nenatahne mě, když uvidí, ze mám přehled asi jako blondýna v autě?

                  Nebo mám vzít už postavené kolo, které je něčím originální, třeba jen tím, ze další kolo s DT swissem nebo ohlins uvidíš taky jednou za měsíc? Či vybrat rám s nic nerikajcim názvem a nedohledatelnou kvalitou na kterem bude zase RC nebo Fox. Nejsem profik a na horaku častěji jsem jezdil v době kdy začínali odpruzene vidlice, čili nepoznám jestli je dobrý nebo špatný, poznám ze proti cyklokrosce vůbec nejede a je pohodlnější. Mohl bych objíždět obchody, domluvit si projížďku, ale co za 5km zjistím? Možná tak ze mi nesedí posez a to je asi tak vše, nikdo mě to domu nepujci na týden a na den mě to je k prdu, když jedna cesta tam a zpět nejde pod 500km. Na jednodenní vyzkoušení kola ujet 1000km což jen v benzinu 3500 Kč. Vyzkousim 5 kol vybírám kolo za 130 tisíc. Potřebuji výběr zúžit na minimum, ideálně dva kusy a ty vyzkoušet. Ale podle čeho to mám vybrat ani srnka netuší. Superior ne a nevím vlastně ani proč, bold je enduro a ten rock maschine taky s téma öhnlisama což nevyužijí.

                  Nevím co víc k tomu říct.

                  0 0
                  • theedge  

                    Hele napisu ti posledni vec. Kolo nemuzes vybirat podle zkusenosti s autem a musis si uvedomit ze tady za tebe nikdo to kolo nevybere. 1000 lidi ma 1000 nazoru a stejne si to svoje budes muset najit sam – to ovsem znamena se do toho ponorit a sam si to nastudovat. A pak hlavne si alespon kratce sednout na ruzne typy kol abys mel alespon nejakou predstavu co ti tu nekdo radi nebo o cem ctes v recenzich. Ted totiz evidentne netusis vubec nic.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Cely jsem to necetl, ale dam ti dobrou radu. Kontaktuj Radka z Bikepart nebo Honzu Stastnyho z Bike notoric a oni ti postavi pecku a hlavne ti poradi.

                    Oba delaji top custom kola.

                    Kontakty na netu ;)

                    0 0
                    • Jenda Bavorsko  

                      To by asi šlo, uvidíme co z toho bude :)

                      0 0
                    • cosmo  

                      Ano souhlas, Radek bikepart ti slozi paradni kola a s jeho pristupem budes maximalne spokojen…vic fakt nevim co poradit

                      0 0
              • cosmo  

                Na ten focus v topu mam recenzi i s jinymi fully v nejakem casaku, muzu max naskenovat a poctes

                0 0
              • Esi  

                Se nevztekej, nikdo tě tady nějak extra neprudí, se podívej do jiných vláken jak to tam vypadá když se někdo na něco ptá. Hledáš kolo do lehkého terénu které bude šetřit tvoje záda, tak že full tak 120 zdvihy nějaká kratší geometrie. Zapomeň na fully 100/100 jsou ti chrtí stroje s nataženým posedem, nic dobrého pro záda. Pokud chceš něco co nikdo jiný nemá tak to nezbývá než se domluvit s nějakým stavitelem, rozpočet máš hodně slušný stačí sehnat slušný rám, třeba cube prodává samostatně rámy, canyon taky takových firem bude vic a zbytek je na tobě, třeba brzdy bych dal rozhodně shimano, jsou bezproblémové, destičky koupíš úplně všude a nejsou US, když máš s nima takový problém osobně si myslím že daleko větší problém pro Evropu je Německo a Francie s jejich politikou ale to tu řešit nebudu, na to máme asi každý nějaký svůj názor

                0 0
              • Esi  

                Jinak ohlins dělá vidlice od 120 https://www.ohlins.cz/…rxf34-120mm/ ale porto těch cenách jsi asi mimo tvůj jinak celkem velkorysý rozpocet

                0 0
            • kejda  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
      • Baba-Ji  

        Píšu ti to už podruhé, Bold má i 130 mm rám, stačí si přečíst specifikace u jednoptlivých modelů ;)

        0 0
    • OndrejA  

      No jestli opravdu chceš tak moc vynikat… https://frmbike.net/…/gold-dream/#…

      0 0
      • OndrejA  

        Případně trochu realističtější varianta, taky neokoukané kolo které hned tak nepotkáš, a dá se nakonfigurovat jak chceš (z limitované nabídky) https://www.propain-bikes.com/…ikes/hugene/

        a myslím že po dohodě by to klidně poslali bez vidlice a tlumiče, takže by sis tam mohl hodit co chceš

        0 0
      • Jenda Bavorsko  

        Tohle vypadá moc pěkně, leštěny Karbon z Itálie :)

        0 0
        • Jenda Bavorsko  

          Tak rám prý unese jen 90kg, hmm tak to jsem v prdeli :D

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce