• Totalniprudic

    Ahoj,

    mám v plánu pořídit fulla okolo 150 tisíc.

    XC 29 palců vel. Spíše na delší trasy než honění výkonu. mám 84 kg váhu a nájezd 2,5–3 k km ročně. Jen terén. Jak polní cesty tak i technické lesní cesty apod.

    Tak si jdu pro inspiraci.

    mám v hledáčku:

    https://www.mount7.com/…-2023-m.html?…

    https://www.specialized.com/…mp/p/4221499?…

    https://www.kola-radotin.cz/…matte-silver

    https://www.kola-radotin.cz/…-green-pearl

    Preferuji spíše pohodlný. Kolo si zkusím i na živo. Jen spíše nějaké zkušenosti, postřehy se skladnou komponentů apod.

    Děkuji

    0 0
    • Tomcat  
      • ujasněte si co chcete některý kol je trail některý závodní XC
      • jste tak pohodlný že jste ochoten za výprodej dát třeba 25000,– navíc proti zahraničí ?
      0 0
    • zderes  

      Mrkni pro inspiraci na odkaz níže.

      https://sport.bazos.cz/…onic-top.php

      0 1
    • ZdeNECK1  

      Pokud nezávodíš a chceš se občas pobavit při sjezdech, technickej trailech, a chceš, aby to trochu jelo, tak kup nějaky moderni DC geo 130/120 třeba epic 8, epic evo 8.. jede to taky pěkně, volba plášťů to hodně ovlivnuje.

      pokud chces jeste víc prasit v technice kup nějaky trailbike 140/130, ale uz to bude mít přes 12kg

      Pokud budeš jezdit jen lesní cesty a chceš aby to jelo a bylo tam pohodlí, tak kolo alá epic worldcup nebo trek supercaliber stačí..

      1 0
      • jeniiiik  

        140/130 spíše přes třináct při dnešních širokých rafcich, velkých kazetách, těžší elektrice atd.

        1 1
      • Totalniprudic  

        Dříve jsem mel enduro 140/140. Ale vadilo mě jak to nejelo. Teď mám HT a zase mě chybí trochu pohodlný. Jak moc bude jiný Epic 8 vs ten worldcup ? V čem to bude jiné myslím geo. Odpružení bude asi stejné ne ? Nebo worldcup se bude méně houpat ?

        Jasný pláště dělají hodně.

        0 0
        • wilda81  

          Cítím, že chceš Spešl. Tak si udělej radost a kup si ho. ;) Ale na pohodlnou jízdu bych prostě vzal nějaký xc/maratonský full a do vyšších kategorií a zdvihů bych se necpal.

          Napadl mě třeba ještě KTM Scarp (dělá se i v MT verzi).

          1 1
        • nomecz  

          Pokud chces epica tak EVO,urcite ne WC s Brain Sidem, jinak teda epic supr kolo

          0 0
    • Morchella  

      Pro inspiraci – Scott Spark ST 910 ve výprodeji.

      0 0
      • J1RKA  

        nebo

        1 0
      • Totalniprudic  

        Není to těžké ? Trochu bych měl strach z toho schovaného tlumiče..

        0 1
        • Lachtis  

          Dnesni downcountry kola jsou tezitka. Dan za vetsi robustnost ramu, vyssi zdvihy, teleskopku, sirsi kola atd. Je to neco za neco. Holt lehke kolo bude stat raketu, coz bohuzel 150 tkc v pripade fullu neni…

          1 0
        • Tomcat  

          Když XC pevné kola v ceně 15000,– až 40000,– váží klidně víc než 13,25kg tak to těžké opravdu není.

          0 1
        • Azmir  

          Je to těžké, ale ten rám není nejlehčí. Můj Trance váží stejně a je to hlína za 1/3 cenu i s upgrady…

          0 0
        • Pepa Hrabačov  

          Tohle je lehčí a jsem z něj nadšený. Už mám na cestě záplety EIE od Toma a váha půjde o půl kila dolů:-)))

          https://www.velosport.cz/…-2024-black/

          2 0
    • gemini  

      Já bych pro toto ježdění volil Santa Cruz Tallboy…

      0 0
      • gemini  

        Odkaz: Tallboy

        0 0
        • Totalniprudic  

          Máš s ním zkušenost ? Mě se Santa hodně líbí.. Jen třeba nemám porovnání oprati třeba Epicu. Jak moc bude rozdílná geo.

          0 0
          • Tomcat  

            Tallboy je spíš rail kolo a Spešl protějšek je Epic EVO nikoliv jen Epic.

            Geo je veřejná takže proč si to side by side neporovnat?

            0 0
            • gemini  

              Já nevím proč, měl jsem za to, že zvažuje Epica Evo…

              0 0
              • Tomcat  

                Ne link nahoře má na klasiku . Lépe řečeno co zvažuje neví sám. Smíchal naprosto různý kola.

                0 0
                • gemini  

                  JJ, je to tak…Nechal jsem se zmást tím, že někdo zmínil Epica Evo, do toho sem přistál odkaz na Lapierra Zesty a já měl za to, že chce něco mezi XC a trailem…:-)

                  0 0
                • Totalniprudic  

                  no a to právě jde :) Jaký je v tom rozdíl ? Neřeším barvu apod. Ale různé druhy kol i když papírově jsou skoro stejné. Co znamená závodní geometrie ? Bude to nepohodlné na dlouhé trasy ?

                  0 2
                  • Tomcat  

                    Fajn tak od čeho se odpíchneme . Už jste na nějakým takovým kole jel. Ideálně nafoukaný na vaši hmotnost? Nebo jaký kolo jezdíte = jako má geometrii a jestli jí chcete taky nebo jak změnit?

                    Ano právě že ty kola nejsou stejný , protože papírově mají jinou geometrii , nebo komponenty , nebo nastavení, nebo vše. To že to má oboje SIDa a XT přehazovačku, nedělá stejný kolo. Dokonce i stejně zdvihu neznamená stejný kolo obzvláště když dnes má kolo na XC světák 120 stejně jako lehký traily kolo.

                    0 0
            • jonti  

              Nejde jen o geometrii, ale taky celkovou rubustnost a konstrukci kola. Tallboy protějšek u Spešlu nemá, nebo to bude Specialized Stumpjumper. Epic je výrazně lehčí, líp pojede, ale ta tuhost ani nízké těžiště tam nebude, ani u Epic Evo. Spíš bych se podíval na ten Scott Spark.

              0 1
              • Tomcat  

                Epic ( i WC) ----- Blur

                Epic EVO 8 ----- Blur TR /Tallboy

                Stumpjumper (starý) ----- Tallboy / 5010

                Stumjumper 15 ----- Hightower / Bronson

                Stumpjumper EVO ----- Megatover / Bronson

                a Nomad ?

                Takový Tallboy proti Epic EVO je rozdíl středu podle velikosti do 5mm . Dokonce Epic EVO ho má papírově 1mm níž. Zatím co Tallboy počítá s 29×29 tak Stump už i s MX setupem.

                0 0
                • nomecz  

                  megatower — Enduro , jinak ok _-)

                  1 0
                  • Tomcat  

                    Jo jen Enduro aktuálně není už Spešlu v nabídce a po 2023 a starším bych asi nesáhnul. A 2024 Megatover vs Stump 15 2025 na pružině v MX setupu… mno co je víc enduro ?… :)

                    0 0
          • gemini  

            Ne, ale jezdím, ± co ty a plánuju ho na jaro pořídit…

            0 0
          • TK75  

            Nebo Santa Blur…taky uz na 120

            0 0
      • wilda81  

        Na polní a lesní cesty? To fakt ne.

        0 0
        • gemini  

          „Jak polní cesty tak i technické lesní cesty apod.“ A k čemu by byl jijak Tallboy ideální?

          0 0
          • TK75  

            https://nsmb.com/…ruz-tallboy/

            Srovnání se Spurem…ten by na to šel asi o neco líp

            Tallboy je těžší a tak dobře nešlape, ale zase lepsi v drsnejsich věcech

            0 0
            • gemini  

              Ten Spur vypadá dobře…

              0 0
              • wilda81  

                Jo, vypadá. Za mě je Spur lepší volba na zde popisované použití.

                TB5 mám doma a s tím popisem v recenzi se dá souhlasit.

                0 0
    • Sulka  

      Jeste tady neni dekac, ale to je moc levny a je to dekac no, a jeste to ma plastovy kola za ty prachy ;)

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-350265?…

      Trochu pohodli navic oproti HT by mohlo byt i kdyz je to zavodak…

      2 0
      • DePaX  

        Na Dekáč je to levný jo?

        0 1
        • jonti  

          Decathlon už není levné kolo, jezdí svěťák XC a silničky jezdí na TdF.

          Ten rám je velmi povedený, zkoušel jsem to a jen kvůli velikosti jsem ho nevzal.

          0 0
          • DePaX  

            Myslíš, že rámy v Dekáči jsou ze stejnýho matroše jak na svěťáku?

            1 0
    • Totalniprudic  

      Ovšem tohle je také zajímavé

      https://www.trekbikes.com/…n-3/p/47245/?…

      0 3
      • Lišák  

        Nepsal jsi náhodou, že chceš celopéro?

        1 0
      • Milan  

        Ehm, Lišák má recht. Poptáš celopéro za 150, snažej se Ti tu pomoct a ty sem postneš HT za 119. Co s Tebou chlape?

        0 0
      • Tatut  

        Kde jezdíš?

        Hustopečí mate rovinu a polňačky.. nešel bych do trailbiku ale max XC se 120mm a do 12kg

        1 0
      • novas752  

        Asi bych si nejprve ujasnil jestli chci celoodpružený nebo mi stačí pevňák.

        0 0
    • zderes  

      Jak to tady tak pročítám, tak moc nevíš co chceš, je toho dost. Nejlepší je vždy něco vyzkoušet než brát podle obrázků nebo rad jiných, ty tě navedou, ale každému může vyhovovat něco jiného. Musíš se na tom svézt. Najdi si prodejny, kde ti to půjčí. Já ještě jednou přidám odkaz na lehké kolo, které prodávám, cenově bylo úplně jinde než je tvůj strop, můžeš se na něm svézt. Jestli se ti třeba nelíbí tak i tak hledej podle toho jak to uvidíš naživo a svezeš se. Protože se zaměříš na jedno, to budeš shánět a pak ti nebude vůbec vyhovovat.

      https://sport.bazos.cz/…onic-top.php.

      0 3
      • Totalniprudic  

        On toho je přeci diskuze. Názory jsou od toho, aby se rozvíjely. Nejsem zabedněný jako většina :) Na kole jezdím už 20 let a různé styly. Takže už jsem něco zažil. Myslel jsem, že se tady dozvím nějaké zajímavé modely. třeba jako Megano apod. Nebo karbonové ráfky jsou nesmysl..

        Jasně, že si kolo projedu. Skladba komponentů je vesměs stejná všude.

        Nikdo mě tady neřekl epic 8 je úplně jiný než santa blur..

        Bazar určitě ne, díky

        1 1
        • TK75  

          Zrovna karbonove rafky jsou velký smysl…ovladatelnost dělá geo, ale kola dělají jak to zrychluje/jede.Vic nez třeba kilo navíc někde na rámu

          4 0
        • DePaX  

          Nedozvíš se tady nic, jen spoustu zbytečných informací navíc, a co má kdo vysněný za kolo :)

          Fully jsou dneska tak úzce specializovaný, zdvihy odstupňovaný po centimetru, sám bych vybírat nechtěl.

          0 0
          • Tomcat  

            Bohužel pro nějaký užší výběr tady lidem moc nenapověděl. Chcete to nějaký data podle kterých by ten výběr šel zúžit na nějakou množinu do deseti cca 5tikol ze kterých si musí vybrat sál. Předpokládám že bikefitting se ho cenově netýká a v ČR mimo silniční cyklistiky závodní XC tu moc není.

            0 0
          • Tatut  

            A nebo proste vzít něco podle srdíčka v ceně 150 nejde vzít spatne kolo.

            1 1
            • Lišák  

              Kolo, jako takové, jistě špatné nebude. Jen může být nevhodné, pro jezdcovo využití.

              3 0
              • TK75  

                No…a potom už jen trefit kus bez výrobní vady.Jako kamos, kterej se na kole za podobný prachy párkrát projel, potom se několik měsíců (pres léto) resilo o co vůbec jde a nakonec po sezóně dostal peníze zpět.Jo …ale těch pár jízd to prý jelo skvěle :))

                0 0
                • scret  

                  si nekdy nevyberes… Stat se to muze… Mam ted taky kolo na reklamaci z vyrobni vady.. Nastesti je zima…:)

                  0 0
            • scret  

              hlavne do toho dat to srdicko…:))

              1 0
            • Tomcat  

              Bojím se že ano. Pokud bude koukat po trhu jen v ČR, tak jde vzít Velký Špatný. Stále tu jsou dva tři roky stará kola co jim hnijí skladem, který ani po „wow slevě“ cca 10–02% těžko se mohou prosadit proti novým, který mohou být generačně jinde. Obzvláště to platí pro vyšší patra nabídky.

              Papírově někdo drží cenu třeba rámového setu, za co už bylo je celý nejvyšší kolo v nabídce. Ale protože to je starý model v zahraničí (EU) je už o 1000 až víc € levnější.

              …Nemluvě o auře jakou mají „české“ značky a o Jarda Jagr edici nemluvě. A lidi často myslí že je to proti cizímu výhodnější nebo pro Čechy něco extra, leda přirážka.

              0 0
        • Donuts  

          Mám Blur, tak ti ho klidně doporučím. :)

          0 0
          • Totalniprudic  

            O něm přemýšlím nejvíc. Ale přijde mě to dost ostrá geometrie..

            0 0
            • sheenecek  

              Jako hlavovka 68.3 stupne ti prijde ostra? ani TR verze nema nejak ostrou geometrii.

              0 0
      • embi  

        za 120 si to svoje prehistoricky ktm muzes nechat:-)))

        3 0
        • zderes  

          Prahistorický? Ještě je v záruce. Chápu, že někdo nemusí mít kačky na takový kolo nový tak si koupí třeba Orbeu :) Ale hanit to nemusíš, spíš se na podobném někdy svez a posuň si laťku trošku výš. Bez urážky.

          Jen nechápu zakladatele tématu – sem tam se objeví kolo co stojí nové nesmysl a za rok ho někdo prodává za polovic. Nemusí to být moje, ale viděl jsem i jiné kola v super stavu. Kola ještě v záruce, taková šance jezdit na takovým kole, ale koupí si úplně nové, o několik tříddolů. K tomu za pár dní po koupi bude prostě staré…

          0 2
          • Totalniprudic  

            Nikdy nevíš co s tím kdo dělal. Nepotřebuji top výbavu do kaváren. Copak já vím jestli na tom nelítal někdo na závodech ?

            2 0
            • zderes  

              Jasný, každý to má nějak nastaveno, každého věc. Snad vybereš dobře. Borci tady – každý má svoji pravdu, ale každý radí vlastně dobře. Tak vyber co se ti líbí. Ať pak dělá kolo radost.

              0 0
            • J1RKA  

              staci napsat, ze nechces bazar, jinak zavodnimu kolu zavody fakt nevadej, naopak, servisuje seto castejc

              1 0
              • Totalniprudic  

                Možná profi tým. Ale hobby závodník asi těžko. ten to šetřit nebude. Mě třeba vždy dýl vydrželo XT než XTR. Když jsem viděl i váhový limit u Gemini nebo lehkých kol .. :) To není dělané na výdrž, ale výkon.

                0 0
                • zderes  

                  Dej tomu šanci. Jestli uvidíš v inzerci něco zajímavého v okolí, vyzkoušej to. Pak s někým pokecáš a zjistíš co je borec zač, jestli pohádkář nebo tak něco.

                  A nebo pokud borec nebude nic skrývat, vyber si v místě servis a nech to zkontrolovat tam.

                  0 0
                  • J1RKA  

                    presne tak, kupoval jsem dceri FATA od Karoliny Bedrnikovy, naprosto korektni pristup, ukazal mi naprosto vsechny skrabance, dostal jsem k tomu 2 nahradni prevodniky, plus kolo bylo po servisu vidle a vymeneny bowdeny a retez

                    1 0
                  • Totalniprudic  

                    Nevím ten pocit , když si vybaluji nové kolo.. To mě baví

                    0 0
          • jonti  

            To kolo je čistě racionálně, fajn, ale v původním osazení by se prodávalo o dost líp. Ten dlouhý představec –25 to zabíjí, stejně jako neorigo převodník. Taky by to chtělo líp nafotit.

            V současné době šílených výprodejů, kde je někdy možné za 5500 Eur koupit kola s původní cenou přes 10000 Eur, se těžko prodává cokoliv bazarové a drahé.

            5 0
            • zderes  

              Všechno orig. mám ke kolu- nepoužité. Jinak souhlas. A fotek se víc bohužel nevlezlo.

              0 0
          • embi  

            spis jsem haklivej na to neoznaceny radoby self-promo maskvany za „dobrou“ radu. To ze 120k si muzes dneska koupit mnohem lepsi novy kolo je vec druha a to neresim. Samotnej text inzeratu aka teleshoping je taky usmevny. „kolo se neda sehnat“, no jeste aby, kdyz je to oldschool model minule generace.

            3 0
      • jeniiiik  

        To už mu cpeš podruhé, ne?

        1 0
    • Totalniprudic  

      Ještě slovo do pranice. Porovnání elektro řazení a s lankem. U té elektriky se bojím dlouhých celodenních tripů v terénu, vydrží ?

      A na řiditkách mě přijde, že je všude plno páček. To je na sedlovku, tlumič a vidlici. Už teď mě vadí, že mám řazení a páčku na vidli.

      0 1
      • Pepa Hrabačov  

        Na HT 2× měřeno. ( 830 a 850 km) Takže celodenní trip vydrží :-)))

        Páčky u Scotta máš v jednom (oba tlumiče a sedlovka )

        1 0
      • Lišák  

        Pokud závidíš, a potřebuješ všechno ovládat rychle z řídítek, tak je to fakt bída.

        Já mám vidlu i tlumák s páčkou na onom zařízení. Tlumič občas při výjezdu páčkou umravním. Vidlici jen při delším asfaltovém přesunu.

        Tudíž mám na řídítkách jen brzdy, vpravo řazení a vlevo teleskop. Víc nepotřebuju.

        1 2
      • Enron  

        Já s elektrikou odjel Bike Hero (23 hodin) i třeba Bohemia Divide a v pohodě. Na Bohemce jsem 1 dobijel a jednou dával druhou baterku. S vydrží nemusíš mít strach.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.