• unitak

    Ahoj, chystám se po delší době ke koupi kola. Měl jsem klasické HT (nějaká Merida kalahari) a teď uvažuju o fullu, protože téměř celé prázdniny trávím v Beskydech a ten terén je tam spíš na fulla než na klasiku. Na druhou stranu bydlím v Ově a potřebuju se s kolem dostat z Ovy k nám na chatu cca 40km a nechtěl bych aby kolo nějak extrémně houpalo, takže zdvih bych viděl pro mě asi ideální 120mm. Jezdím tak na pohodu, nehodlám závodit a pokud by mě to někdy chytlo tak určitě jen tak for fun.

    Docela mě zaujalo toto kolo, sice je to testovačka, ale to by snad tak šíleně nevadilo (pokud teda nemáte jiný názor, že to je na nic).

    http://www.merida-bike.cz/…00-D---Bazar

    Nebo je tu taky možnost složit kolo:

    Rám: http://www.mikebike.cz/…

    Přehazovačka, přesmyk, atd.: Sram X9

    Vidlice: Suntour Epicon 120mm

    Brzdy: Avid Elixir 5

    zbytek by se nějak doskládal…

    Btw nebráním se žádné značce, takže prosím o návrhy.

    Děkuju všem moc za pomoc předem :)

    Anketa: Jaký full do 30 000 Kč

    9x
    50%
    2x
    11%
    0 0
    • rb  

      Pučit,vyzkoušet!

      0 0
    • jIrI___  

      imho se full za 30k nevyplatí skládat.

      0 0
      • nox159  

        pokud ma HT tak prehodi ram a ma fula :)

        0 0
        • unitak  

          Z toho HT nic přehazovat nebudu

          1.) je tam shit osazení

          2.) budu ho mít na ježdění v okolí ovy přes týden…

          0 0
          • AleZ80  

            Jestli si chceš HT nechat, tak bych přemýšlel o vyšších zdvihách.

            0 0
            • unitak  

              Myslíš že by to bylo lepší? Přeci jen budu potřebovat se s tím dostatat těch výše zmíněných 40km z Ovy po asfaltu, navíc nevím jestli by se mi s tím nejezdilo špatně po horách, pokud bych udělal nějaký ten celodenní výlet, což praktikuju docela často…Těch 100km denně není problém a nechtěl bych se houpat 100km. Možná říkám blbost nevím, fulla jsem nikdy neměl a v terénu se to třeba chová ještě lépe než HT.

              0 0
              • scret  

                byt tebou, koukal bych shruba po zdvihu 120–130mm, ale neda se to takhle pausalizovat, jsou i kola s vyssima zdvihama, ktery jedou velice svizne…

                0 0
        • jIrI___  

          No tak pokud chce jen přeházet komponenty ze současného biku, tak to je pak samozřejmě jiná. Ale předpokládám, že minimálně vidlice bude potřeba jiná, možná kola a to už na FS rám a tlumič moc nezbude :)

          0 0
      • dr.t.t.  

        http://www.cyklobazar.cz/…-velikost-l/

        za tuhle cenu se posklada uz hodne slusnej full

        0 0
        • jIrI___  

          Rám s tlumičem – 12 k

          Odpovídající vidlice – 8,5 k

          Kola – 8 k

          A jsi pomalu na 30 k Kč…

          0 0
          • nox159  

            delas jako bys neznal BF takze epikon a RM5 a si na jine cene ;-)

            0 0
            • jIrI___  

              Právě s Epiconem TT jsem počítal (s pevnou osou). Kola jsem střelil odhadem (ale dávat na Force RM5???). Ani tak tě to nezachrání. Za nějakých 5k zbytek nenakoupíš…

              0 0
              • nox159  

                fuly kolem 30k pevnou osu nemaji vetsinou… aspon ty 120–140mm

                0 0
                • AleZ80  

                  Ten Haibike má snad obě pevný, jestli jsem to dobře pochopil.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Taky pravda. Ale bral jsem to tak, že Force má 150 mm, tak si zaslouží i 150 mm vidlici a tam už bych do obyčejné nešel. Ale každý svého štěstí strůjcem, i s klasickým rychloupínákem to fungovat bude.

                  0 0
            • dr.t.t.  

              tak nejak jsem to myslel:)

              0 0
          • dr.t.t.  

            .

            0 0
          • vasek80  

            Tak já bych ještě něco ušetřil a nasadil normál Epicona :-)

            Vůbec nevím co máte proti normál Epiconu. Já možná jen to nazání vazelínou. Jinak je to stejně citlivější jak má neupravená FOXka. Měl jsem ho na předchozím kole a ta vidle za ty prachy nemá chybu.

            A bez pevné osy se dle mě také obejde. Jsem asi necita divnej, ale já za tu chvíli co jsem si to jednou půjčil rozdíl nepoznal.

            0 0
            • nox159  

              ale jiri ma pravdu bez pevne osy to neni uplne ok…

              a kdyz uz z pevnou tak idelane tad od milana kvuli tomu snizovani…

              0 0
      • xp3  

        Ani ten můj?

        0 0
        • jIrI___  

          Ten tě vyšel včetně všeho na 30k? Já jsem u svojeho fullu zhruba na 33 k a to jsem rám, vidlici a kola sehnal myslím za výjimečně dobré ceny.

          0 0
          • xp3  

            Pravda, spdéčka jsem vzal zatím z jiného kola no…

            Za těch 30 kpeněz se dá už něco postavit, chce to ale čas a trpělivost při hledání zajímavývh cen, mně to třeba trvalo skoro půl roku. A to není každý ochotný podstoupit:-)

            Tvůj bike je lépe osazený, váhu máš taky fajn – za tu cenu to máš pěkné, respekt.

            0 0
    • couffy  

      Zkus hodit oko na nějakou bazarovku

      0 0
      • nox159  

        fullu jako bazarovky bych se dost bal…

        0 0
        • jIrI___  

          Já ani ne. Ale musela by to být nejetá bazarovka :-))

          0 0
        • PítrsPraha  

          K tomu IMO neexistuje žádnej racionální důvod. Pokud je možnost si bike prohlédnout a projet, pak není žádný důvod ke strachu.

          0 0
          • nox159  

            z projeti poznas v jakem stavu jsou čepy… asi ne, to same plati o tlumici…

            u HT je jedine slabe misto vidlice ale epikon to je par supu ale ful ram neco stoji…

            0 0
            • PítrsPraha  

              Nevím, co myslíš stavem čepů… Fully jezdím cca 8 let a jediným projevem špatného stavu vždy byl vakl. A ten poznáš během 2 vteřin.

              O tlumiči platí podobné: pokud chodí, jak má, neteče, fungují všechny regulační hejblátka, pak není důvod k obavám.

              0 0
              • nox159  

                zadrene, spatne nalisovane… :)

                jinak co jezdis? jiste to nebude jen jedno kolo takze co mas vyzkousene?

                0 0
                • PítrsPraha  

                  Zadřené čepy poznáš okamžitě…

                  Co jezdím autorovi vlákna nijak nepomůže.

                  0 0
                  • nox159  

                    ale me by to zajimalo… ;-)

                    0 0
                  • nox159  

                    jinak jak teda poznas zadrený nebo přidřený čep?

                    konus který přidira taky poznas jedine tak ze kolo vytahneš… ;-)

                    0 0
                    • PítrsPraha  

                      Udivuje mě, na co všechno jsou dneska lidi schopný se ptát… Víš, jaký je rozdíl ve funkčnosti zadřeného a správně fungujícího čepu?

                      Nemám chuť dál odpovídat na tvou snahu vyvolat hádku. Hezkej večer ;).

                      0 0
                      • nox159  

                        prave ze nevim a myslim ze to nepoznas bez rozebrani…

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Abys poznal zadřený čep při smontované stavbě, tak to už musí být totálně v háji. Do takového stavu by se to nikdy nemělo dostat.

                        Běžně se ale stane, že nepoznáš bez rozebrání (ani s vypuštěným tlumičem) vůbec nic a ložiska už jsou dávno na výměnu.

                        0 0
                        • nox159  

                          nevyvolavej hadku jo ;-):D:D

                          0 0
                        • PítrsPraha  

                          Asi nemá smysl, aby se vlákno zvrtlo v debatu o tom, co je zadřený čep.

                          Vypuštěním tlumiče si člověk pomůže jen částečně – tlumič i bez vzduchu klade docela odpor. Ale stačí povolit jediný imbus (oko tlumiče) a celá zadní stavba je uvolněná. Pokud chodí naprosto hladce a nemá vakl, znamená to jediné…

                          Párkrát už jsem na svým biku různých značek musel řešit čepy a vždy bylo zřetelně poznat, že něco není v pořádku ještě před zkouškou s vyřazeným tlumičem. Natož pak po jeho vyřazení.

                          0 0
                      • scret  

                        ctu to tady a docela rad bych se poucil, jak bez rozebrani poznas ze je napr. nektere lozisko v haji?:)

                        Napisu ti to jednoduse, nepoznas:) a jelikoz pak jedno loziska klidne muze stat 250,– a mas jich tam treba 8–10, tak te to ve vysledku muze stat i dost penez navic…

                        0 0
                      • vasek80  

                        Zjímalo by mne čemu vadí přidřené ložisko, které nepoznám i pokud odpojím tlumič. To přece nemůže ničemu vadit, že se tak lehce přidírá. Zas takové otáčky a zatížení tam není aby se zahřálo natolik, že vyhřeje vůli v hliníku rámu, nebo přidíráním to hliníkové pouzdro vyklepe.

                        0 0
    • AleZ80  

      Kdybys chtěl vyšší zdvihy, tak tohle vypadá za ty prachy dost dobře.

      0 0
      • unitak  

        Bazarovky bych asi moc nechtěl…tamto od výrobce ta testovačka to ještě max možná jo, tam je snad nějaká jistota,že to nebude odvažené…Zas tak detailně se v kolech nevyznám, abych poznal, jestli je tam něco špatně.

        0 0
        • AleZ80  

          To kolo v odkazu je nový.

          0 0
        • nox159  

          no prave ze u testovacky to neni jiste muze to byt skoro nove kolo nebo mohlo dostat taky poradnou sadu… :(

          0 0
          • unitak  

            Určitě bych se na ní šel asi poptat jak to vypadá…ne sice přímo na meridě, ale v bagbiku by mi snad mohli zjistit nějaké info jakožto autorizovaný prodejce.

            0 0
            • nox159  

              myslis ze ti reknou ze ji pujcili 50 lidem nebo ze to mel pujcene jeden deda co to chtel zkusi… ?

              0 0
        • PítrsPraha  

          Já bych se zase o hodně víc bál testovačky. Kolo mělo x lidí, nebylo jejich, tak se k němu podle toho chovali…

          0 0
          • unitak  

            OK, tak to teda zavrněme, testovačky ani bazarovky ne. Skládat to co jsem psal výše asi taky nemá cenu, jak psal někdo výše. Takže nějaké rozumné návrhy na nové fully okolo těch 30 000?

            0 0
              • AleZ80  

                To mi ten Haibike přijde teda lepší a je i levnější.

                0 0
                • dr.t.t.  

                  mě zaz to Ahojkolo přijde jak z tržnice…fajn komponenty ale rámy k zblití

                  0 0
              • unitak  

                Jo na to jsem se díval, celkem pěkné kolo, zatím asi nejžhavější kandidát.

                0 0
            • PítrsPraha  

              Můj názor – za 30 kKč to bude low-end, pokud to má být nový bike. Takže záleží, jak biku nakládáš a co jezdíš. Pokud tě technická úroveň bika za 30 nebude omezovat, pak bych se nebál koupit cokoliv od renomovaných výrobců, co se ti líbí nebo tě jakkoliv osloví.

              Osobně bych ale v téhle ceně volil bazar.

              0 0
              • AleZ80  

                Tadyto je nový, má to pevný osy na obou kolech, RP23 tlumič a i ostatní výbava neni zrovna low-end – to mi teda přijde jako lepší volba než riskovat s bazarovkou.

                0 0
              • unitak  

                Hmm za 30 lowend, co je potom ta moje stávající merida :-D Doufam jsem, že už za ty prachy koupím něco aspoň trochu slušného…nepočítám s tím, že by to byla nějaká raketa, ale chcu aby to kolo aspoň nějak fungovalo. Na kole najezdím relativně dost..letos mám najeto 2000km zatím, co se týče zacházení s kolem, jsem celkem mírumilovný uživatel, snažím se jezdit technicky cestou nejmenšího odporu, ale zas když už si vyjedu nějaký pořádný kopec tak si ho taky chcu s chutí sjet a to na té moji stávající meridě moc nešlo, protože HT a zdvih 100mm, který chodil jen 3,5cm, v extrémních případech možná 4 není prostě „vončo“ :-D Nepočítám s žádnými metrovými skoky, ale zas chcu abych mohl přejet nějaké kořeny a kameny, protože těch je v Beskydech až až.

                0 0
                • PítrsPraha  

                  Vůbec jsem to nemyslel nijak opovržlivě, s tím low-endem. Bylo to konstatování faktu a věřím, žes to tak i pochopil.

                  Beskydy znám jako vlastní boty a leckde je tam sakra málo i 160/160mm :), ale pokud jezdíš, jak píšeš, budeš s něčím 120/120mm spkojenej – oproti tvými stávajícímu biku to bude nebe :).

                  Houpání na silnici bych se při správném výběru geometrie, tlumiče a vidlice nebál.

                  0 0
          • nox159  

            se ridis tim – podle sebe soudim tebe? ;-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Není testovačka jako testovačka. Může být jak v mizerném stavu, tak zcela nejetá (běžná praxe některých prodejců).

            0 0
            • PítrsPraha  

              No to samozřejmě souhlas. Ale když to občas vidím, kdo si ty dražší bajky na testovačkách půjčuje a jak s nima zachází, tak si nemyslím, že ta druhá varianta bude převažovat tu první…

              0 0
      • unitak  

        Nejspíš do toho jdu vypadá to fakt bombasticky. Jen takový dotaz, nebude to až moc velká námaha s tím cestovat těch 40km po asfaltu, nebo se to dá nějak slušně uzamknout, aby se to tak nehoupalo?

        0 0
        • jIrI___  

          Samozřejmě, že to bude větší námaha než na HT. Teď už jen definuj to spojení „moc velká námaha“, protože moc velká námaha má pro každého člověka jinou hodnotu :)

          0 0
          • unitak  

            No já se považuju za celkem nezničitelného člověka, tak jestli se na tom prostě dá dojet po tom asfaltu těch 40 kiláků, aniž bych musel jet celou cestu max 20km/h. Teď to na tom HTčku švihám přes 30 a to je fakt starý krám…Nepočítám, že s tím celopérem budu jezdit tak rychle po asfaltu, mám to hlavně do hor..Jde mi jen o to dostat se z Ovy na chatu a taky abych se na tom celou cestu nehoupal jak na houpačce..Počítám s nějakými zhoupnutími, ale aby to nebylo co šlápnutí obrovské zhoupnutí…(ne­kamenujte mě prosím, jestli mluvím blbosti..fulla jsem nikdy neměl :-D )

            0 0
            • nox159  

              nic ve zlem ale vzdycky me udivujou bikeri co svihaji na asfaltu pres 30km/h (v prumeru predpokladam…)

              0 0
            • PítrsPraha  

              Nene, toho se bát nemusíš.

              0 0
            • vasek80  

              A co ten tlumič před asfaltovou 40km cestou fouknout jako bys vážil o 20kg víc a na chtě si to fouknout na sebe. Uvidíš, že s tím kolem se ti bude jezdit úplně stejně jako na starým. Já se fulla také bál a nepřišlo mi, že bych spomalil. Dlouhodoubej průměr mám 19 a to jezdím strašně rád do kopců. Po rovině nemám problém na zpevněných cestách se držet do 30 km na průměru kolem 23. Na silnici nevím.

              0 0
            • Bat1  

              Nějakýho houpání se neboj. Tlumiče mají většinou štelovatelnou tvrdost a hlavně zamykání. Takže když pojedeš po asfaltce, tak ho zamkneš(na rámu i vidlici) a je to:) Ty lepší kola už mají tlumič že pozná jak šlapeš a neprohne se, reaguje pouze na terén. Ale to je jina kapitola.

              0 0
              • nox159  

                ale… :D

                0 0
                • Bat1  

                  Ty budeš prostě ***** do každýho:D Předtím jsi se pokoušl někoho vybuzerovat a teď zase?:D Na tohle vlákno už prdím:)

                  A nevím proč říkáš ale:)Kdyby to byl kec neřeknu ale tohle:)

                  0 0
                  • nox159  

                    takze vysvetleni :) ( to s tema cepama to byla taky kravina jak to psal, tak jsem se ozval…)

                    chce kupovat ten haibike

                    Fox RP 23 lock nema! ( ma jen platformu )

                    stelovani tuhosti – jestli tim myslis nafoukani tak tim moc pohupovani neovlivni – musi nafoukat na svoji vahu na sag!

                    s tema tlumicema co poznaji jak slapes… jestli myslis brain tak to hlavne kur*i citlivost nic vic ( dobre max na zavody ) a to mu tez moc nepomuze ten haibike brain nema…

                    rekni co neni pravda ;-)

                    0 0
                  • Frostty  

                    Jen do něj.

                    0 0
            • scret  

              hodne delaj plaste, pokud tam nasadis nejaky odpovidajici tomu zdvihu, tak precijenom muze byt na asfaltu pomale, pokud tam das neco rychlejsiho, co ale v terenu zas moc nedrzi, rychlost bude samozrejme vyssi…

              0 0
            • slavekRM  

              Myslím, že je nejvyšší čas seřídit comp…

              0 0
        • PítrsPraha  

          RP23 nezamnkneš. Má ale ProPedal, se kterým se dá pohupování při jízdě po silnici velmi účinně omezit, případně vyřadit úplně – záleží na konkrétní stavbě rámu a vnitřním nastavení tlumiče.

          0 0
          • unitak  

            OK dík :)

            0 0
            • stenli  

              Ten Propedal má 3 polohy.

              Jezdím už 8 měsíců ten samý Haibike, jen ročník 2009. Rám, tlumič, vidlice stejné, v některém osazení se liší. Jsem maximálně spokojený, v terénu vidlice i tlumič krásně žehlí, na silnici dám Propedal (poloha 2) a zhoupne se jen na větší nerovnosti. Ale nedupu na tom ze sedla, při tomto stylu jízdy je lepší dát polohu 3. Oproti staršímu HT nepozoruji na silnici žádné zhoršení.

              Za ty prachy těžko seženeš lepší.

              0 0
              • unitak  

                Super dík moc za malou recenzi, někde jsem hledal názory na to kolo, ale nemohl jsem nic najít :) No nic zítra přemluvím někoho z rodiny ať mě odveze do mor. třebové a jdu si nejspíš pro něho :)

                0 0
                • vasek80  

                  Ještě jedna věc. Pokud to budeš kupovat, domluvil bych se ať ti tam nahodí třeba racing ralphy s tím, že si původní pláště nechají na protiúčet. Patrně bys něco málo doplatil, ale fat albert opravdu není plášť na 40 km přesuny po asfaltu.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    A RaR zas není plášť na 140 mm fulla do Beskyd. Aspoň na předek by to chtělo třeba NN.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Já myslel že ten Haibike ja 120, ale to je stejně jedno, protože NN by se na předku uvezl i tak.

                      0 0
        • vasek80  

          Spíš než rám, tě bude limitovat, nebo zpomalovat výber plášťů.

          0 0
          • npeter  

            Ano.

            Jezdím fulla přes 5 let, cesty i necesty a rozhodně nemám výrazně nižší rychlost než na HT.

            Chce to ale střídat min. 2 sady plášťů, protože třeba takové Kenda Nevegal po asfaltu jsou vyloženě brzdy. Na druhé straně Rubena Scylla 2.0 je fajn kompromis asfalt/terén, pokud není mokro a terén není těžký.

            Takže si určitě kup fulla, do 30kKč třeba Canyon Nerve XC 5.0 nebo Giant Anthem/Trance (nevím, jak jsou teď cenově) anebo Specialized Camber.

            Lock-out je na asfaltu fajn, ale já osobně ho využívám jen do táhlých stoupání, po rovině jezdím na ProPedal, protože i asfaltové cesty jsou spíš necesty, plné děr apod. A že bych pozoroval nějaký významný rozdíl v rychlosti v táhlém stoupání mezi LockOut a ProPedal, to se říct nedá – subjektivně to rozdíl je, ale to je spíš o pocitu tvrdosti, než o vlivu na rychlost.

            0 0
            • AleZ80  

              Nevěděl bys, kde by se dal sehnat Canyon za lepší cenu, než je uvedená na oficiálních stránkách ? Líbí se mi Nerve AM 5.0, ale nepodařilo se mi ho nikde vygooglovat levněji.

              0 0
              • xp3  

                To bude tím, že se jinak sehnat nedá. Přímý prodej je jim vlastní (ala RB u nás) – jak ostatně píšou na webu.

                Takže jedině bazar?

                0 0
                • AleZ80  

                  Bazar nechci. Třeba budou po sezóně nějaký slevy.

                  0 0
                  • xp3  

                    Jj, to bývají, ještě budeš muset ale pár měsíců počkat. Počítej za tu AM5 slevu tak 100 – 150€, víc to nebude…

                    0 0
              • npeter  

                Pokud chceš slevu na Canyona, tak musíš počkat do září, myslím kolem 15/09 dají cca 100–200 EUR slevu na skladová kola daného roku. Ale musíš mít štěstí, aby zrovna základní model trailbiku Nerve XC měli. Spíš bývají skladem tou dobou dražší modely (8.0 apod.)

                Spíš možná je cesta už teď najít Trance X4/X5 se slevou. Ale je fakt, že zrovna toto kolo je línější – na druhou stranu v terénu zvládne fakt hodně (na to, že má zdvihy 125/125). Podle mě je to posedem zaměřeným na pohodlí a cesty dolů, já sám jsem s ním měl problém ve výjezdu – moc vzadu těžiště – na druhou stranu to byl testbike a nebyla možnost si pořádně pohrát s kokpitem.

                0 0
                • AleZ80  

                  Nespěchám na to. Navíc bych chtěl Nerve AM ( tzn. zdvihy 150/140 ). Trance má zdvihy nižší a výbavou by se podobalo spíš Trance X3, který je už znatelně dražší.

                  0 0
    • bluma  

      Napiš mi e-mail, měl bych pro tebe zajímavou nabídku. Napsal bych ti sám, ale nemáš ho vyplněný:-)

      0 0
    • Bafoon  

      já jsem hračička takže bych stavěl http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      ale dobře podle mě výchází i fully od kellysu a stejně tak bych klidně vzal i tyhle

      http://www.cykloworld.eu/…azer-3–2011/#…

      http://www.kubicasport.eu/…-bielo-sedy/

      0 0
      • Šlapu  

        Já bych pořídil Specialized Stumpjumper nebo EPIC FSR Expert model 2010 s Brainem (26 nebo 29) za 35 tis. České zastoupení Specialized je specialized na vysoký ceny a zoufalou distribuční síť.

        0 0
      • rock  

        Nemůžu si pomoci, ale to Norco se mi líbí a s daným cenovým stropem bych do něj klidně šel (no, s daným cenovým stropem bych si pořídil hezkýho HT, ale tak neznělo zadání).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Adam1985  

      Kellys Skain!;-)

      0 0
      • Bafoon  

        můžu poprosit o rozsáhlejší recenzi? kamarád vybírá a má v merku Folly s rs monarch – jak se ti zád chování rámu, co pedalkick atd? díky ;-) (klidně na mail)

        0 0
        • Adam1985  

          Jsi z Žamberka? Jezdím za přítelkyní do Ústí n. Orl. – takže není problém se na kolo mrknout. Pojedu tak s kolem ale až za cca 14dní. Byl na Generelli maratónu? Byl jsem tam – mohli jsme pokecat. Jinak ke kolu – je to můj první full a po ujetí cca 2500km si chrochtám čímdál víc – za ty peníze supr! Rám je pevný a po odemknutí tlumiče krásně žehlí(v této cenové relaci!). Měl jsem sice trochu trampoty s vidlicí, ale to vyřešil vyměněný ventilek a je po prblému, takže prkotina. Zadní tlumič funguje uspokojivě – abych řekl pravdu, tak ani moc nezamykám – trochu pohupuje, ale velkou hlavu si z toho nedělám, nijak mě to nebrzdí. Zdvihy na můj styl jezdění ideál a celé kolo působí jako HT – takže podle mě docela rychlé kolo. Jinak, nic nepraská, neskřípe. Za ty peníze bych si ho koupil znova. Zatím nemůžu na žádný komponent říct, že by stál za výměnu.

          0 0
          • Bafoon  

            ty wago já jsem ho tam viděl! opřené o ty plechové vrata hangáru, před startem :-DDD ukazoval jsem ho právě kamošovi. Bedlivě sleduju tvé trampoty, o vidli vím, i řetěz už jsem četl :o) kamoš je z ústí, můžu poprosit o mail? ať to tu nešpiním-můj je v profilu. Moc dík

            0 0
    • unitak  

      Nebo je tu ještě možnost http://www.bagbike.cz/… taky by se to dalo možná nějak ukecat…

      0 0
      • Azmir  

        že ukecá 6000 to celkem pochybuju a jen tak mimochodem to je mnohokrát hůře vybaveno než haibike nebo norco atd

        0 0
    • Adam1985  

      Nehledej, už jsem ti kolo našel!!!Krasa­vec!!!http://www­.cyklobazar.cz/in­zerat/141957/p­rodam/

      0 0
    • Adam1985  

      http://www.cyklobazar.cz/…-komponenty/

      toto je ten správný odkaz

      0 0
    • unitak  

      Tak jsem si pořídil toho haibika a musím říct, že jsem maximálně spokojen. Jenom pár dotazů, protože takové kolo jsem nikdy neměl :)

      1.) Kdy mám foukat vidlici? (Mám U-Turn, takže při maximálním zdvihu na 150, na minimu, nebo je to jedno?)

      2.) Pozitivní/negativní komora. Tlak v negativní nesmí být větší než v pozitivní že?

      3.) Tlumič FOX na rámu. Tam se nastavuje taky SAG těch cca 20%, když zasednu do sedla?

      4.) Na přední brzdě mi nějak škrtá kotouč o destičky. Stačí povolit („brzdu“ imbusem to co svírá destičky k sobě) a párkrát potočit kolem, ať si to sedne?

      Dík moc za odpovědi.

      0 0
      • oldaka  

        Kdyz das vyssi tlak do negativky nez mas v pozitivce tak se ti bude snizovat zdvih. Kdyz budes mit nizsi tlak v negativce nez v pozitivce tak se ti bude zmensovat citlivost. Vetsina lidi vozi stejnej tlak v neg i poz.

        Tlumic Fox – nastaveni dle navodu vyrobce. myslim ze 20% u tohoto zdvihu by melo byt OK

        Skrtani kotouce – jestli ti to vylozene nebrzdi kolo a nedela to otravnej zvuk tak to nech a pockej az si to sedne. Obcas staci jen povolit rychloupinak, pootocit kolem a zase dotahnout…

        dalsi moznost – povol imbusy co drzi trmen brzdy k vidlici, pomackej brzdu, pak drz zmacklou a dotahuj a tak porad postupne az budes mit uplne dotahly :) Imbus kterej je z boku trmene nepovoluj jinak ti vytece kapalina a ses v…

        :)

        0 0
        • unitak  

          Dík, ten kotouč strašně drhne jakoby tam byla osmice…půl otáčky to udělá čistě a druhá polovina otáčky strašně drhne o destičky. Když zvednu kolo a roztočím ho ručně tak udělá max 3 otáčky…Zkusím to s tím rychloupínákem, možná to bude tím, protože jsem musel oddělat přední kolo, abych to narval do auta.

          0 0
          • Bafoon  

            kotouč je de facto jen kus silného plechu – podívej se jestli není náhodou jednoduše ohnutý :o) vyrovnání (na únosnou míru) jde poměrně snadno i rukou

            0 0
            • unitak  

              No bohužel jsem zjistil, že během převozu když jsem oddělal přední kolo, aby se mi bike vlezl do auta, tak se mi troško uhnul kotouč…zkoušel jsem to rukou a nějak to nejde. Je ohnutý tak divně jen na kraji..kdyby se ohnul od středu tak to jde asi v pohodě, ale tak na kraji tj divné. Nvm jestli zkusit zapáčit šroubovákem, když ho dám do toho chladícího otvoru, ať to nedodrbu ještě více.

              0 0
              • Bafoon  

                vida :o) ale sorry to neporadím, já to vždycky ohnul jak říkáš od středu. Tuším to tu někdo řešil klasicky kladivem, nebo lisem? už nevím – každopádně mnoho zdaru ;-)

                0 0
                • unitak  

                  Dík, uvidím, snad na něco přijdu, nebo děda, tj starý strojař, tak by mohl přijít na nějakou metodu :-D

                  0 0
                  • Lišák  

                    Rovnač

                    0 0
                  • vasek80  

                    rovnač

                    0 0
                  • K2  

                    Možná máš kotouč skutečně ohlý.

                    Přidám ještě zkušenost s Shimano naboji – nemají perfektně rovnou osu a často se mi stávalo, že když jsem vytáhl kolo a dal ho zpátky, tak mi škrtal kotouč. Šlo to bez problému seřídit (povolí třmen brzdy, stiskneš brzdu, dotáhneš třmen a vyzkoušíš, jestli je vše OK)

                    Pak jsem zjistil čím to je, lze to jednoduše řešit následujícím způsobem:

                    1. seřídíš si brzdu tak aby neškrtala
                    2. na osu náboje a náboj (klidně i vidlu) si zespod uděláš tečky barvou

                    (klidně lak na nehty)

                    1. Při nasazování musíš dát tečky vždy do stejné polohy

                    Od té doby neřeším žádné škrtání kotouče po vyndání a nandání kola…

                    PS: Náboje s průmyslovými ložisky tímto neduhem většinou netrpí…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mně tímto trpělo úplně každé kolo, co jsem kdy měl (a to bylo spousta různých kol, Cmax ST, SX, Fulcrum Red Zone XLR, více DT ručních zápletů, něco na XT nábách, atd.). Ono je to asi spíš dané mezerou mezi deskami a kotoučem. U brzd, kde je větší si toho majitel ani nevšimne, protože nějaká desetinka nehraje roli.

                      A těch důvodů může být více. Nemusí být ani křivá osa.

                      Značka většinou pomůže problém vyřešit.

                      0 0
                      • K2  

                        Za mě:

                        Author náby + LX hydrauliky bez problému (tečky netřeba)

                        XT náby + Avid Juicy 7 – tečky potřeba

                        0 0
                      • nox159  

                        hope naba, hope kotouc + XT brzda napohodu :)

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Případně Formula floating kotouč ( neni to taková cirkulárka jako Hope ). Akorát je nevýhoda, že je dělaj pouze s červeným unašečem.

                          0 0
                    • PítrsPraha  

                      Bohužel i náby s průmyslama ano. Ale tečky pomáhají.

                      0 0
                    • unitak  

                      OK, dík za tip.

                      0 0
                    • unitak  

                      Tak jsem si s tím dneska pohrál, normálně do jsem použil hasák..Mezi zuby jsem dal nějaký hadr, ať se to neponičí a šlo to narovnat. Sice jsem se s tím drbal asi hodinu, ale nakonec to vypadá, že tj úplně rovné. Nikde nic neškrtá a když se podívám u roztočeného kola na brzdu, tak už to ani nevypadá, že by ta brzda měla nějakou osmici, takže pohoda.

                      0 0
                      • AleZ80  

                        To je jasný. Hasák je občas lepší než kladivo.

                        0 0
                        • unitak  

                          No, tak jak se mi podařilo narovnat ten kotouč, tak jsem dneska při projížďce zjistil, že to neskutečně píská…Strašně vysoký tón, pokud zabrzdím prudce, tak ze začátku nic a při dobržďování to prostě píská 1. ligu…Pokud přibržďuju tak na 30–40% cca, tak to píská v kuse. Nevím jestli jsem kotouč trochu umastil, jak se mi zapotily trošku ruce, nebo to je něčím jiným…Zkusil jsem tu hledat pískání brzd v historii, ale nic jsem nenašel.

                          0 0
                          • AleZ80  

                            O pískání, skučení či řvaní brzd tu toho najdeš spoustu. Může to mít několik příčin a to i víc současně. Tak příjemný počtení a držím palce.

                            0 0
                            • unitak  

                              No tak se mi dneska podařilo pískání asi na hodinu odstranit :-D Odmastil jsem kotouče a šel jsem to hned testnout. Projedu se cca 15min jen tak na zkoušku a brzda si ani nepískla. Nechám kolo na 2 hodiny v klidu, jdu se projet znova a zas ta svině píská…Nevíte pls čím by to mohlo být, když už to nedělalo a po chvilce zase jo?

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                není venku náhodou mokro?

                                0 0
                                • unitak  

                                  Nebylo jak jsem jel :)

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Vlhkost vzduchu byla stejná jako před těma dvěma hodinama?

                                    0 0
                                    • unitak  

                                      Nevím neměřil jsem :-D Ale předtím prostě pršelo, takže celkem vlhký vzduch, ale cesty byly už suché by se dalo říct..sem tam nějaká „mapa“ ale nic co by stříkalo a mohlo se to tak dostat nějak na brzdy…

                                      0 0
                                      • AleZ80  

                                        Která brzda ? Já mám tohle se zadní. Vždycky když se pokusím s tím něco udělat, tak je pár km klid a pak se to zas vrátí. Už jsem zkoušel Hope kotouč+orig. destičky, Hope kotouč+SwissStop destičky, orig. kotouč+SwissStop destičky, frézování zadní stavby a zatím žádný definitivní řešení. V Pondělí to vezu Hnojovi jestli se mu s tím něco zadaří a jestli ne tak se na to buď vykašlu, nebo to budu reklamovat. Jsem teda zvědavej, pokud bude vada rámu, jestli mi daj novej, když mám model 2009 ( koupeno 11/2010 ).

                                        0 0
                                        • unitak  

                                          Ty elixiry co mám na tom novém biku…měl jsem tam ten ohlý kotouč, tak jsem si nejdřív myslel, že to je tím. Potom jsem ho tak nějak vyrovnal, že mi nikde neškrtá, ale zas to pískal. Snažil jsem se to nějak pořešit a jako první jsem udělal to, že jsem to odmastil. Hned to tom, co jsem tomu dal cca 5 min oddech, aby se ten odmašťovač komplet vypařil, tak jsem se jel projet na chvilku a nepískalo nic. Dal jsem kolo do garáže, po cca hoďce – dvou jsem se jel projet znova a zas to píská jako předtím…

                                          0 0
                                          • AleZ80  

                                            Myslel jsem, jestli přední nebo zadní ?

                                            0 0
                                          • Luma  

                                            Kolik máš na kole najeto,jestli jsou vůbec ty brzdové desky zajeté.

                                            0 0
                                            • unitak  

                                              Tak 60km zatím no…možná to ještě bude chvíli potřebovat. Asi je to individuální, kámoš si nedávno pořídil tež nové kolo a má tam přesně ty samé brzdy, a hned od začátku mu brzdily ultimátně přímo a žádné pískání nic..Tak se trošku řídím podle toho no :-D

                                              0 0
                                              • Luma  

                                                Asi bych se na to vykašlal a jezdil,mě taky sem tam pískají brzdy :-) chvilku ještě počkej tak cca 100km a pak uvidíš.

                                                0 0
                                                • unitak  

                                                  Jo asi jo no, mě by to nevadilo, kdyby to písklo sem tam s tím počítám, že to nebude uplně potichu, dokonce se mi ten zvuk trošku líbí…Ale todle je moc, prostě jak by někdo škrábal nehtama po tabuli po dobu co brzdím…takže takový půl hodinový sjezd třeba z lysé si moc nedokážu představit :-D

                                                  1.) Bych vyplašil asi všechny zvířata v okolí 5km

                                                  2.) Bych si měl asi pořídit špunty do uší, protože o víkendu mám v plánu Lysou, Trávný a Slavíč :-D

                                                  Uvidím pak no, nechám to snad se to zajede. Pokud ne tak se ozvu a pokusím se to nějak pořešit.

                                                  0 0
                                                  • Luma  

                                                    Když si dáš Travny z Pražma od kostela tak tam moc turistu nepotkáš :-)takže nebudeš kromě zvěře nikoho rušit.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    No přesně od tamtud si ho dám :) Mám v Raškovicích chatu :)

                                                    0 0
                                                  • AleZ80  

                                                    Ještě zkus ošmirglovat destičky. Jestli to zase začne pískat, tak s tím vydrž jezdit 100–150km, jestli si to nesedne.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Jj, zatím na to sbírám odvahu :-D Při vyndání destiček se mi nijak nemůže zavzdušnit brzda že? Mám hydrauliky poprvé a moc tomu nerozumím…U špalků na véčkách to byla pohoda, za 5 minut vyměněno a seřízeno, ale tu si nejsem moc jistý. Hledal jsem nějaké návody, ale moc srozumitelně to tam nebylo a o tom jestli se to zavzdušní nebo ne, nebyla ani zmínka, tak se radši ptám :)

                                                    0 0
                                                  • AleZ80  

                                                    Nezavzdušní.

                                                    0 0
                                                  • rb  

                                                    Ty taky?Kudma se jezdi z pražma na travny?Sem tam jel akorat z visalaji.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Z pražma do kopce kolem kostela, a pak pořád lesem rovně by se dalo říct…Ze začátku je to tam docela šílený terén, ale pak už se to dá. Pokud bys chtěl můžem se někdy domluvit a ukážu ti cestu, snad jsem ji nezapomněl za ten rok :-D

                                                    0 0
                                                  • rb  

                                                    Netuším,kdy se tam s kolem dostanu,ale třeba to někdy vyjde…

                                                    0 0
                                                • Jauda  

                                                  já si pořídil kevlarové desky a nevím co je pískání – mě hodně pomohly! Není to reklama :-D

                                                  0 0
                                                  • AleZ80  

                                                    Ty destičky na obrázku nejsou pro Juicy. Asi tam maj jen jinej obrázek, viď ?

                                                    0 0
                                                  • Jauda  

                                                    obrázek je na jiný typ. dole si vybereš podle tvých brzd.

                                                    0 0
                  • vasek80  

                    Jinak mě se teď ohnul také zadní kotouč. Seřizoval jsem konusy a kotouč jsem sundal. Nikde jsem s ním neházel jen jsem ho odložil a když jsem ho vracel, tak jsem všechny šroubky utáhnul momenťákem stejně. Nejsem si vědom žádného špatného zacházení s ním. No a samozřejmě mi Elixírek vzadu škrtá. Zase jsem kotouč sundal, myslel jsem jestli se třeba nedostal nějakej bordel mezi kotouč a náboj. Kotoučem jsem zatočil na skle a je tam ani ne milimetrové uhnutí a to už je na Elixíry moc. Zkusím to srovnat o víkendu.

                    0 0
        • scret  

          vozim o chlup vetsi tlak v negativce, zdvih se tim jeste nesnizi a vidle je citlivejsi…

          0 0
      • vasek80  

        Gratuluju, až se víc projedeš, tak se rozepiš a rovnou si udělej galerii fotek kola.

        0 0
        • unitak  

          No tak jsem se dneska byl projet v okolí Ostravy, takže tak asfalt 1/3 zbytek polňačky a lesní cestičky, nijak extrémní terén. Musím říct, že jsem maximálně spokojen, je to přesně to co jsem chtěl. Po asfaltu mě limitují jen pláště, protože to jsou fakt obři a ten valivý odpor jde poznat dost… Mít tam něco rychlejšího, tak by nebyl sebemenší problém si to valit i po asfaltu, protože když vidlici i tlumič dám na nejvyšší kompresi, tak se to nehne. Jedině při nějakém přejezdu větší nerovnosti to trošku zapruží, ale pohoda. Co se týče toho lehčího terénu tak prostě paráda pěkně to všechno „žehlí“ uvidím do konce týdne pokud bude solidné počasí, jak se to bude chovat v hodně těžkém terénu. Jel jsem teď s vidlicí nastavenou na 120mm, těch 150 by bylo zbytečně moc, takže uvidím ještě jak se to bude chovat s max. zdvihem. Foto bude brzy snad, musím si půjčit zrcadlovku ať to nějak vypadá, dneska jsem to zkoušel mobilem 3,2Mpix, ale není to ono…

          0 0
          • AleZ80  

            U tý vidle jde nastavovat zdvih z řídítek ?

            0 0
            • unitak  

              Ne zdvih je jen U-Turn. Musíš kroutit páčkou na levé noze vidle…Z řídítek jde vidle pouze locknout.

              0 0
              • AleZ80  

                Jasně. Tak ať slouží a nezapomeň za čas poreferovat. Jestli spadne na podobnou cenu i v mojí velikosti, tak bych do něj chtěl jít taky.

                0 0
          • K2  

            Ještě jedna finta na tuning kola. Svoje Kolo jsem koupil s poměrně těžkými koly s výhledem na upgrade.

            Následně jsem koupil XT kola s váhou okolo 1700 g a kolo pocitově strašně zrychlilo (kola jsou velmi rozumný upgrade, který jde okamžitě poznat) i přes 28 drátů a provoz v Beskydech a jinde po ČR na 140/140 XT pořád drží…

            Pláště používám NN v kevlaru.

            0 0
            • unitak  

              J o tom taky uvaužuju časem, že tam pořídím něco svižnějšího, teď jsme úplně bez peněz, takže nic. Až ty pláště nějak sjedu, tak vemu asi ty NN.

              0 0
              • stenli  

                Také gratuluji k novému kolu. Jinak nemusíš čekat, až se pláště sjedou, kup jen jeden dozadu s nějakým rychlejším vzorkem. Zadní plášť rozhoduje především, je na něm větší váha. Přední nech zatím klidně Alberta, v zimě přehodíš i na zadní a budeš za ně rád. Jen vybírej přibližně stejnou výšku a šířku pláště, ať kola nevypadají nevyváženě.

                0 0
    • Martin K.2  

      Ahoj, rozpočet na fula 30 000,– je málo. Rozhodně nemá cenu kupovat starší kolo, nebo už vůbec ne testovačku vypláchnutou wapkou, byť je za dobrou cenu. U obou zmíněných variant si většinou člověk dost naběhne a ve finále do kola nacpe stejnou částku za opravy a díly jako by dal za nové a furt to bude plečka. Doporučil bych buď si trochu připlatit, nebo pořídit dobré HT. Hlavně nekupuj kolo přes e-shop v krabici a na kole se nejprve projeď, aby jsi věděl, jestli ti padne. E shop ti nikdy kolo nedá pořádně sestavené a věř, že to dost ovlivní životnost a jízdní vlastnosti. pokud ti mohu doporučit Podívej se na www.kitbike.cz mají tam teď akci na celopéra 2010 třeba na Trek Fuel EX 6 je za dobrou cenu a hlavně ti kolo perfektně sestaví.

      0 0
      • Treeper  

        kdyby sis to trošku pročetl tak zjistíš že už pořídil

        0 0
      • jIrI___  

        Nejdou kšefty?

        0 0
      • rb  

        Měl ses vychválit trochu víc,když už si děláš reklamu.

        0 0
      • vasek80  

        Nevidím důvod proč mu nenabídnout kolo, které sám prodává, ale je nevkusné psát to jako doporučení typu …mají tam akci a kolo ti perfektně sestaví… Navíc když to napíše člověk s nickem Martin K. a v obchodě si zjistíš, že majitel obchodu se jmenuje Martin Koťátko.

        Rovnou mohl napsat, že je majitelem obchodu a může mu nabídnout určité kolo a dát odkaz. Určitě by to bylo férovější, jak tato nevkusná reklama. Navíc když zakladatel už na novém kole jezdí.

        0 0
      • pepino  

        Chlapci a děvčata, pěstujte koťata, země je kulatá a svinstva je tu dost.

        0 0
    • Chudlick  

      Co si myslíte o tomto kole pro holku?55kg, 170Cm. Údajně by mělo mít kolem 13kg, což se dá a osazení mi taky nepříjde uplný *******? Jen teda ten tlumič je umístěn trochu neštastně.

      www.dookie.cz/…9198-c-1406/

      0 0
      • Azmir  

        Za ty prachy, proč ne, jinak váhu s pedálama odhaduju určitě přes 14.

        0 0
        • Chudlick  

          Díky za info:) Ono nejspíš cca do těch 30k stejně asi lehčí kolo nebude :-(

          0 0
          • Azmir  

            Proč by nebylo? :) co třeba tohle ještě celkem pěkné, ale už dost těžké je třeba tohle

            0 0
            • Chudlick  

              To CTM nevypadá vůbec zle, vybavené je i lépe a defakto za stejné peníze. Jen se obávám že ta 18 rám bude asi velká na těch 170cm, co myslíš?

              0 0
              • Azmir  

                Těžko říct, třeba nejlépe zkusit nebo s něčím porovnat, horní rámovka vypadá prohnutá, takže by i holce mohla vyhovovat, ale těžko soudit takhle na dálku, ani nevidím nikde geometrii, to by chtělo aspon porovnat, nejlépe ale zkusit, jinak co ten spyder, komplet XR, epicon, Fox tlumák, to mi přijde celkem bomba a je i v 17" což by bylo asi akorát.

                0 0
                • Chudlick  

                  pravda, ale tam už je 5tis zase rozdíl…Ono koukáme po nějakém fullu v kompromisu cena/váha/osazení. Ale je pravda že za 30k je ten Spyder výbornej a nebylo by co řešit…to si mi neměl ukazovat, to zase bude hloubání:)

                  0 0
                  • Chudlick  

                    koneckonců v SLX řadě ho mají za 26K…těch 100mm zdvihu by taky mělo stačit…

                    0 0
                  • nitraq  

                    Taky by sis ale měl ujasnit jaký full vlastně chceš:) Každě z těchto kol je totiž docela jiné, rozdíl třeba mezi Spyderem a CTM bude markantní, přeci jen je to chrtí vs. trail (AM) full.

                    0 0
                    • Chudlick  

                      co ti budu povídat, žádný extra terén určo nejezdí. Cesty, pěšiny, les, sem tam cyklostezka. Proto by mohlo těch 100mm stačit, na druhou stranu 120 bude asi celkově i pohodlnější. Sám bych 100 nechtěl, ale pro ženskou…

                      0 0
                      • nitraq  

                        Pokud jezdí jen to, co píšeš, tak bych se těch 100 mm nebál. Další otázkou pak je, jestli bude stále jezdit jen lehčí terén, nebo zda se s lepším kolem pustí do náročnějšího terénu (takový případ nastal u té mojí) :)

                        0 0
                        • Chudlick  

                          No jestli tedy nebude rozumný, se rovnou dívat po 120. Nerad bych za 2 roky řešil to samé :)

                          0 0
        • Chudlick  

          navíc ještě koukám, že budem muset koupit camelbag, nevidím tam místo pro bidon :))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.