Dobrý den,
potřebuji poradit fulla se 120 mm zdvihu, cena max. 45.000. Na značce nezáleží. Děkuji za radu.
Dobrý den,
potřebuji poradit fulla se 120 mm zdvihu, cena max. 45.000. Na značce nezáleží. Děkuji za radu.
za cca 48k bych sehnal letošní Meridu one twenty 3000-D kdyby zrovna nesedla velikostně tahle.
Raději tohle: http://www.bradsky.cz/…-p-1773.html
Tak tenhle ležák tam visí už 3 roky. Jsem zvědavej, kolik lidí ještě naláká, aby mu pak nabídli v lepším případě testovací Stumpjumper 2011 za 60k :-/
http://www.bike-sport-shop.cz/…te-2011.html
ale vem si jinou barvu :))
to ten stump ve výprodeji Bradskýho je daleko lepší -vidle, tlumič i rám.
Bohužel to kolo fyzicky neexistuje, jedná se pouze o imaginární vábničku.
Jinak Camber dává smysl asi až od verze Expert.
Bradský a jeho update to je peklo.
Kup GIANT TRANCE X2 – třeba zde, jestli tedy ovšem je za tu cenu skladem :
http://www.bikeparkmost.cz/…ce-x-2–2010/
Já mám model 2009, je to fakt dobrý kolo. Přečti si testy.
Za ty prachy skoro 14kg,suntour tlumič a RST vidla?
ale je to karbon, KARBON!
To se ale přeci nepodaří každému jezdit karbonové kolo a přitom ho mít ze všech nejtěžší :-)
:D
ale ten potenciál na úpravy, ten POTENCIÁL !!! :D
K čemu je těžká karbonová ***** (full), když si můžeš koupit za stejné prachy minimálně o kilo lehčího a o třídy lépe vybaveného fulla na duralu?
Karbon u fulla je dobrý leda tak ke snížení váhy a tady se zbytkem těžkých komponent má přesně obrácený efekt. Funkčně je k ničemu.
nj, mel jsem tam ten smajl za to napsat :)
Osobně bych se rozhodoval mezi Giantem TranceX a Spešlem Stumpjumper nebo Camber.
taky hlasuju pro tranceX. Sranda je, ze zakladni tranceX se prodava za stejne penez, jako za kolik prodavaji holy ram :D sice s horsim tlumicem, ale i tak… zvlastni :)
Gianty obecně s Rkem tlumičem ovšem degraduješ na 2/3 schopností systému a to jsem hodně mírný kritik. Jestli to stojí za těch pár tisíc to je otázka.
Přijde mi to asi jako kupovat si velký kombíky s nejslabším benzínem v nabídce
Aspoň RP2 tlumič to chce, kde je možné vypnout PP
S tím R tlumičem máš pravdu, já mám RP2 a Propedal využívám dost často. Mám ho ale míň nafoukaný aby víc žehlil. Kdybych nafoukal víc, asi bych ten Propedal tak často nepotřeboval.
a jsme u toho, protože pak by ti to tolik nežehlilo a tudíž bys to zabil
Jasně, proto to takto foukám a využívám to. Takže 100% souhlas, R by mě nevyhovoval.
Nehledě na tlumič bych vzal Trance. Spešly dávají smysl jenom v plné palbě.
Právěže Spešl s Triadem je celkem ideální volba.
Možná je to tím, že jsem od jeho testování čekal příliš. Všichni ho chválíte, jaký je to univerzál, od maratonů po trail jízdu. Tahle moje očekávání beze zbytku naplnil až model Pro Carbon. To je fakt parádní kolo. Nižší řady letošní i ty z minulého roku mi přišly líné (až se to skoro tolik nelišilo od mého Monstra), schopnostmi ani ryba ani rak.
Subjektivní výstup – SJ má smysl, když je co možná nejlehčí.
Tak třeba můj Stump FSR Elite nalehko váží 12.5 kg, cestovní hmotnost je cca 13.2 kg a rozhodně nemám pocit, že to nejede.
Jak jsem psal dole, co jsem vysledoval, stejný úsek, silniční přesun po rovině 28 km na HT i na fullu mi trvá ± stejně. Rozdíl je cca 0.5 km/h ve prospěch HT při podobných podmínkách, tepech. Tohle byl rozdíl po silnici, v horším terénu má SJ již navrch.
Souhlasím včetně toho malého rozdílu na rovině na silnici.
Pokud bude přesun nebo rychlé jezdivé lesní cesty ve více kopcovitém terénu, tak ale ten rozdíl naroste.
Už jsem to tu psal, já mám celopevňák x Stereo při stejných pláštích rozdíl na spíše kopcovitější trase, kde není žádný pořádný terén (tedy full nevyužije svoje výhody) rozdíl kolem 10%. Při extra kopcovité a když vozím na fullu vepředu NN, tak to jde lehce nad těch 10% rozdílu.
Jakmile přijde náročnější terén, tak má full samozřejmě hodně navrh.
tak
já když vytáhnu SJ HT v závodním setupu proti SJ FSR v turistickým, tak rozdíl na stejných tepech mám na silnici 15–20%. V terénu tak 5–15% ale na HT se daleko víc nadřu a jsem tím víc zničenej, čím je těžší terén. Ve prospěch FS se to u mě nepřeklopí nikdy -rychlostně, ale je to daný dost tím, že na HT jsem zvyklý závodit a jet v terénu hodně limit kola.
jj, ale předpokládám spíš turistické ježdění. I když turistické je možná nevhodné slovo, vhodnější je celodenní švih. Jinak je jasné, že když dupeš hranu závodně na HT a fullu 140/140, tak HTčko bude na tom líp. Co se týče pohodlí, tak tam jasně není co řešit.
I když jsem párkrát letos chytl celkem jakou jezdivou formu na fullu, prostě mi to frčelo, a dupal jsem do toho v podstatě stejně jako na HT. I v prudších kopcích jsem na kousku asfaltku předjížděl krosaře a borec se ještě divil a říkal, že mi to jaksi jede :).
pravda, že na HT se snadno kousneš jet naplno. Na FS spíš ne. Max když spěcháš. Minulý týden jsem na rovince pár km hákoval borce na TT kole s hrazdou a na SJ FSR při 42km/h+ celý úsek mi to už bylo vyloženě nepříjemný a dlouho bych to nedal
Na HT tahle rychlost ještě není zdaleka hraniční a dokázal bych si představit mnohem déle.
Největší rozdíly jsem totiž v horním pásmu výkonu jezdce, při jízdě v ZDV to je skoro jedno
Co HAIBIKE ? mám 3tí sezónu a GOOD !
Ten bude taky v pohodě za ty prachy. Ale tento má myslím 140/140 zdvih, ne?
Jo, 140, aha on chtel 120, ja muzu snizit predek na 120, ale mam tam foxku.
Na tom RVL je podle všsho U-Turn, takže regulace zdvihu tam taky je. Ale tohle použitelné jen na prudší stoupání, jinak asi nebudeš běžně vozit vepředu zdvih 120 a vzadu 140, ne? To by nemělo logiku.
Jo, to ne, ty 2 cm je stejne maly rozdil, jestli ovsem neshani neco na zavody.
To jo, záleží hlavně na geometrii.
Me sedlo perfektne, sel bych do neho zase.
V dnešní moderní a vyspělé společnosti jsme se již naučili místo „tí“ za číslovkou psáti pouze tečku, čímž ušetříme jedno stisknutí klávesy, a tím i čas.
Uz jsem nekde psal, ze me na nejake sekunde nesejde, (ma to vliv na vyber kola tazatele ?)
Giant je celkem dobrý, co nějaká koa od Canyonu a Radonu?
Taky mě tahle varianta napadla. V Radonech se teda neorientuju, ale Canyony celkem oblibuju, takže dle mýho názoru třeba Nerve XC 7.0 by byla ideální volba. Taky o ní mimochodem uvažuju, nebo možná i o 8.0.
V tý zelený je luxusní. Mám ho (canyona obecně) částečně taky v hledáčku, jsem zvědav na 2012.
Zelená 7.0 je bude určitě supr, ale přeci jen bych dal přednost přednost 6.0 na shimanu v zelené.
8.0 je už mo drahá. Psal jsem do Canyonu a odpověď mi přišla, že 2012 bude tak v listopadu. TAkže si i možná počkám.
Nebylo by lepší i na ježdění nějaké AM kolo? se 140mm? Jde mi o pohodlí, ale i stabilitu kola. Při vyšším zdvihu mi přijde, že není možné ujet 100km, aniž bych umřel..
záleží na kole a terénu. a taky na nohách :)
Já vím, ale pořád si říkám, že na XC je 150už moc. budu se asi držet svých 120 a nepřekopáva to:)
mě po vyzkoušení všeho možného přijde nejzásadnější rozdíl v geometrii, setupu kokpitu, nastavení pružících a tlumících jednotek a pláštích, než ve zdvihu.
Tedy co se týče limitů co sjedu a co ne.
Co se týče pohodlí, tam ±platí čím větší zdvih-tím více pohodlí. Terény po rovině kde by se nedalo jet na 100–120 vůbec a na 140–150 pohodlně jsem zatím nepotkal. Navíc pokud to na 120 nepůjde jet a na 150 ano, tak to i na těch 150 bude loterie a víc jak pár stovek metrů to nebude dlouhý.
Vyšší zdvih je super z kopce, to můžeš jet rychleji – v hodně točivých už ta výhoda taky klesá a nastupuje spíš ta geometrie a pláště.
Do kopce je to zase o geometrii a i o výšce středu, takže menší zdvih je zpravidla lepší.
Když srovnám svoje HT a fulla 150/150:
Tak na HT ujedu větší vzdálenost po lepších cestách a na fullu ujedu větší vzdálenost po horších cestách. V terénu jede full lépe – myslím tím energetickou náročnost. Jinak ani na fullu není problém 100km. Na silnici jede full hůře jen proto, že je těžší a gumy mají větší odpor.
Samozřejmě, že full je hůře ovladatelný díky podkoplejší vidli a vyššímu středu, ale dá se na to zvyknout.
Řeknu ti to asi tak. Mám HTčko, donedávna GT Zaskar, teď asi týden RB CRR, je to celkem rychlý XC stroj, který dobře jede a ještě kromě toho mám fulla Specialized Stumpjumper FSR Elite, se zdvihem 140/140. Když jedu třeba po asfaltu stejnou trasu na HT a fullu za stejných podmínek, tak mám na fullu cca o 0.5 km/h menší průměr, než na HT. To je minimální rozdíl. V terénu se rozdíly samozřejmě srovnávají, v horším terénu jdou ve prospěch fullu.
Pokud koupíš fulla s jezdivou geomterií se zdvihem 140/140 jako já, tak nebudeš mít problém najet 100 i více km na celodenní vyjížďce.