• kandik psi zub

    jednoduchy zadani: chci zase zacit jezdit, moje telo i duše si to žádá čím dál víc, navrat na moje hardtaily uz je vzhledem k páprďizaci v podstate nemozny ( panděro), resp. hodne boli. Chci kolo, ktery mi udela radost po vsech strankach, vyjizdky s kamosema za krasou prirody, hubnutim, pivkem, filozofickejma dychankama. Polni cesty, pesinky, obcas asfalt, koreny, brdy, krkonose, vysocina. Full, zdvihy pres sto, asi by mel relativne dobre stoupat…má to být na dlouhou dobu kolo poslední, cenově do 100jablek.

    Mám předvýběr, ale ten si necham zatim pro sebe…

    poradíte co z tý plejády systémů, z nichž každej je " ten nejlepší" vybrat?

    0 0
    • MlokCZ  

      Nejlepší systém neexistuje, každý má jiné vlastnosti a vhodný pro jiné požadavky.

      Uvedu příklad. velký pedalkick někdo vůbec nesnese a takovou stavbu by nikdy nejezdil, druhému nevadí a naopak má rád, že se stavba více zamyká.

      To samé průběh, někdo potřebuje více progresivní na větší skoky. Někdo neskáče vůbec a potřebuje progresivitu co nejmenší aby mu nezůstávala 1/4 nevyužitého zdvihu.

      Někdo rád extra citlivou stavbu i když bude mírně více houpat, někdo opak.

      Jen tak střílet kola od boku pak nemá skoro žádný smysl.

      0 0
      • kandik psi zub  

        neskáču, přednost má nehoupání pod šlapáním před citlivostí, i když bych samozřejmě rád, kdyby to umělo obojí…

        0 0
      • MlokCZ  

        Cenový limit dovoluje už velmi dobrý výběr. Když tedy nejsou zatím žádné upřesněné požadavky a má se střílet jen tak od boku, tak já bych volil mezi následujícími:

        • Blur LT II
        • Zesty
        • Yeti 575
        • Stereo (tady si lze při 100tis. limitu vybrat zda karbon verzi HPCs mírně horším osazením nebo hliníkovou verzi s naprosto parádnímosazením – tím myslím, že i variantu R1 by za 100tis. nejspíš nějakýprodejce nabídnul)

        Kromě výborného rámu bych si dával pozor i na ošizená osazení, takže třeba u Talasu za tyhle prachy jedině FIT RLC verzi s 15mm osou.

        Nechal bych si prostor na nějaká hodně dobár kola (což bude třeba ve většině komplet osazených kol vyměnit.

        Nebo možná rovnou stavěl komplet na míru. Pokud bys netrval na rychlém snižování zdvihu, tak vidlice při stavbě na míru lze volit Revelation u-turn Team s maxle osou (tedy u RS jedině model s high speed expanzí, což Team verze je), která bude chodit parádně a z Německa se dá kolem 500euro, takže do stavby za parádní cenu narozdíl od Talasu.

        0 0
        • kandik psi zub  

          díky za první nához – kdybych mel kola probírat taky podle líbí/nelíbí protože předpokládám , že všechny jsou vlastně co do funkce kvalitní, vyloučil bych Stereo a Yeti. Níže zmíněnej Giant se mi docela líbí.

          Na začátku jsem vážně uvažoval právě o Bluru a ted řeším delší dobu Maverick, už jsem na tom i jel ( Durance + DUC )

          Cenově bude oficiálně nad sto, nicmene mam nabidku, ktera se pod vejde vcetne kvalitniho osazeni (XT + Hope kola a brzdy)…

          0 0
          • kandik psi zub  

            asi bych mel mozna dodat, co preferuju vzhledove – spis strojarskejvzhled, nic moc loga, nemusim ty hydroformingovy křivule – koneckoncu viz muj Duratec

            A druha vec – mam pres 100kg

            0 0
            • Black knives  

              Já jsem takový 42 letý bachratý páprda, karikatura na bývalého aktivního sportovce. A myslím si,i když mám RB Monster AM, že to máš skoro jedno, co si koupíš. Za ty prachy už funguje všechno. A pokud chceš jen tak brouzdat krajinou, vydrží to všechno. A abych nasral Hejníka s tím jeho IQ, tož, kup si Meridu. Mají ji doost vychytanou, a nemají šíleného konstruktéra, co tam cpe atyp tlumiče..

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • BB  

            S Maverickem bych byl opatrný, systém znám, jezdil jsem Klein Palomino, které taky mělo monolink. Z hlediska šlapaní je to špička, ale ten systém mi připadá málo aktivní. Nekze tam experimentovat s různými tlumiči.

            0 0
            • Stingray  

              o Mavericku bych vůbec neuvažoval, chodí to dost otřesně a ty jejich vidle jsou taky šílený.Jsou to vyhozený prachy, asi jako Cannondale.***** ***** na pózing

              0 0
        • jIrI___  

          Který běžně dostupný bajk má velký pedalkick a který naopak malý? Dělám si seznam věcí, které bych si chtěl na „vyzkoušet“ na testfestu :)

          0 0
          • MlokCZ  

            FSR má malý skoro vždy (i když i tady jsou vyjímky). Vpp má obecně skoro vždy velký až na vyjímky jako právě Blur LT II (Reign má třeba velký, Blur LT předchozí taky měl velký).

            U nepřepákovaných jednočepů je to dané umístěním hlavního čepu, tedy třeba Rush má obrovský.

            Na Treku máš taky malý, navíc k tomu malý zdvih.

            U nižších zdvihů se to pak tolik neprojeví ani u stavby co má větší.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • frederick  

            Taky jedu. Taky jsem zvědavej:D

            0 0
    • Attila  

      tohle splňuje výše uvedené: http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

      0 0
      • MlokCZ  

        Stavba dobře funční, ale to osazování u Spešlu, to si asi dělají srandu. I na dražších modelch jen ošizená RL verze Talasu a to v navíc když jsou modely s FIT patronou (tedy pro 2010 považuju RL verzi za ještě více ošizenou než dříve).

        Já bych to nazval výsměch zákazníkovi.

        A to ještě přitom za vysokou cenu, pokud se nekupuju v nějaké hodně velké slevě.

        0 0
    • Charlie_R  

      taky zalezi, kolik chces investovat

      0 0
      • Darkson  

        do Trance bych šel, ale s tímhle rozpočtem bych koupil rám a stavěl sám

        0 0
    • Charlie_R  

      co Ghost?

      0 0
    • Kubas.1  

      co vzít samostatnej rám, například tohle (nojono, zase GT :-) ), a zbytek nakoupit zvlášť a nechat poskládat?

      0 0
    • jIrI___  

      Za 100k bych jednoznačně skládal.

      0 0
      • karliner  

        proč?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jIrI___  

          Jak píše Foose. Můžu si komplet osazení dát dle svých představ, při tomhle rozpočtu bych se nemusel ani moc omezovat a ve výsledku by to vyšlo možná levněji než koupit hotovku.

          0 0
          • MlokCZ  

            To záleží jak moc se trefí sériovka do představ. U sériovky třeba s Talasem se velmi často stane, že komplet kolo stojí stejně jako rámová sada + Talas, takže pak se nikdy nemůže v takovém případě vyplatit stavba i kdybys na tom kole vyměnil skoro všechno.

            A jakmile se k vidlici a rámové sadě trefíš ještě např. do dražších brzd, které přesně chceš…

            Problém je, když není sériovka s požadovanou vidlicí.

            Já mám třeba u Sterea The One varianty co mám objednáno cenu na komplet, která je nižší než by mi stála rámová sada + vidlice + brzdy.

            Kdybych stavěl, tak mi to bude stát mnohem více i když třeba kola budu měnit. Ale jsem ten případ, kdy se sériovka trefila do rámu + vidlice + dražších brzd. Navíc i většina osazení zbytku je to co přesně chci.

            0 0
    • newbie  

      nedá mi to… :-) nevím, jak jsi velkej, ale co 29"?

      pohoda a radost z vyjížděk za krásou přírody – mi to od podzimu plní na 100 %

      0 0
      • kloubik  

        Já se přidám k 29". Pokud nejsi úplně malej, tak vzhledem k Tvojí váze, terénu kterej píšeš a k tomu, že neskáčeš, tzn. není potřeba dostávat kolo do vzduchu, bych volil 29-tku.

        A konkrétně Santa Cruz Tallboy. I konkrétní lidi ze zahraničních magazínů, kteří 29-tky moc nemusí řekli, že je to jedno z nejlepších kol, na jakém jezdili. Dopředu vidle 120 mm (ve většině nabízených setupů je myslím standardně) a hodně lidí ho má v pohodě postavené pod 12 kg. Píšeš že bys i preforoval méně houpání, což tahle stavba bude i vzhledem ke zdvihu 105 mm v pohodě splňovat a přitom bude hodně pohodlná (k čemuž přispějí právě i velký kola). A 29-tky pefektně stoupaji.

        Jinak já jezdím SC Blur LT II a je to špičkový kolo, můžu doporučit, ale kdybych si mohl dovolit ještě jedno kolo do bike parku, tak Blur měním okamžitě právě za Tallboy, protože mimo bike park tady kde teď bydlím nenajdu víceméně téměř terén, kde by měl Blur LT oproti Tallboy výhodu. Dříve jsem jezdit 29" hardtail a tak koncepce mi vyhovovala.

        0 0
    • cabbage  

      Kup si tohle http://www.katmar.cz/…r-p-767.html a pak mi napiš jaký je;-)

      0 0
    • scoty  

      Za mne jedině tohle …:-)

      • stylově čisté
      • tech.originální
      • pevná osa ve předu i VZADU
      • teleskopická sedlovka stejné značky
      0 0
      • MlokCZ  

        301čku jsem výše zapomněl zmínit, tu bych do výběru určitě taky přidal.

        0 0
        • scoty  

          Na fotkách je prototyp 301 mk8 na výstavě v Brně.

          Přidávám ještě mé oblíbené video …:)

          0 0
        • kandik psi zub  

          No, posunuli jsme se trochu, pravda :)diky

          vicemene se postupne potvrzuje muj uzsi vyber, kde byl (nejakej) Blur, Maverick, a o Liteville jsem slysel hodne dobryho…

          u toho Mavericka se mi , pravda, zdalo, ze to vlastne moc aktivni neni – do kopce skvely – budu ho mit pujceny jeste jednou

          Liteville – da se nekde zkusit?

          jeste by bylo ve hre RB – IQ je ( asi ) hodne lehky, jednoduchost a to ze je to cesky, mi pripada taky sympaticka, navic je tam rekneme 30 táců k dobru – bud na hypoteku, nebo na vyvoneny komponenty…

          0 0
          • scoty  

            Liteville – da se nekde zkusit?

            Ti kluci z Plzně mi na výstavě nabízeli vyjížďku kdykoli..po dohodě samo..

            Jinak je tu pár majitelů.

            0 0
            • scoty  

              Jo a být tebou, tak než pojedu zkoušet kolo, bych si opatřil/půjčil nějaké kvalitní sedlo odpovídající tvé váze/kondici, neboť sedlo, které se ti „zapíchne do zadku“, může negativně ovlivnit tvůj testovací zážitek…:-) (třeba viz.foto)

              0 0
              •  

                co je na tom pěkným sedle tak špatný?

                0 0
              • scoty  

                Fotky mého Viga jsem přiložil jako příklad velmi pohodlného sedla. Upozornění – (třeba viz.foto) jsem v příspěvku umístil na špatné místo.

                RomanII ho má taky, tož se oprávněně diví…:-)

                0 0
                •  

                  dík za vysvětlení,já mám tohle sedlo za nepohodlnější na čem jsem za posledních patnáct let seděl.

                  0 0
                  • scoty  

                    Přesně, letos na jaře mně poprvé z kola nebolí zadek…:-)

                    0 0
                  • nobody  

                    jezdil jsi i WTB Pure? Můžeš ho srovnat s Vigem? Dík

                    0 0
                    •  

                      Pure V mám na bláťáku a i když je pohodlný, tak Vigo se povedlo WTB ještě víc

                      0 0
      • frederick  

        To vypadá velmi zajímavě. Vídím to poprvé, ale podle videa to bude mít super jízdní vlastnosti:) Doufám, že to bude na test festu.:)

        0 0
        • jIrI___  

          Liteville tam nebude.

          0 0
          • frederick  

            Tak to je škoda. Na tom videu vypada fakt dobre!

            0 0
            • Gomez35  

              Budou tam k vidění dvě Liteville 901.

              301 MK 8 budou k dispozici pro test během května.

              Pokud by měl někdo zájem svézt se na 901 nebo později na 301 MK8, tak mi můžete napsat na mail.

              0 0
    • dancing dog  

      100kg? Pak jednoznačně RB Monster AM

      0 0
    • drbo  

      Jestli chces zkusit Blura LT II neni problem, v sobotu pojedu z Vilemova do Svobodnych Hamru a zpatky, od tveho bydliste to neni daleko, tak se klidne muzem nekde potkat ;-)

      0 0
      • kandik psi zub  

        moc diky za nabidku, akorat si nejsem jisty, ze se do HB dostanu v tu dobu – uz tam nejakej cas pravidelne nepobyvam, mozna budu tou dobou v UHradisti

        0 0
        • kubad  

          tak si udělej výlet do břeclavy mám tu Blura sice starší model, ale stavěný na podobnou váhu jezdce :-)

          můžeš se povozit, ale moc možností pořádně testnout z kopce dolu tu není.

          0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      ja bych volil mezi liteville 301 a SC Blur II

      Liteville ma podle me neuveritelne vychytanou zadni stavbu. uz je super dovozce : www.3riders.cz

      brzo tu podle mych informaci jedna 301mk8 bude:)

      0 0
    • mastihuba  

      za sto jablek bych šel do Blura.

      0 0
    • McBlacky  

      já bych spíš koupil něco okolo 70 tisíc a 30 vrazil do upgradu. Ani seriovka za 100 ti nebude vyhovovat 100%.

      Třeba Trance X1. koupit karbon kokpit /třeba Easton monkeylite, EC70 sedlovku a EA90 představec/. Prodat XT kola a koupit Red metal zero + bezdušovky.

      0 0
    • Flinker  

      Za mna jednoznacne http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Ma to 120 vpredu vzdadu, vyborne obsadene, velmi slusne kolesa a v originalnej konfiguracii ide za pedalom ako besne.

      Upravenim tlmica sa do dosiahnut vyrazne lepsie pohodlie a strata zivosti je zanedbatelna.

      Ak mas chut na TALAS RLC tak potom urcite http://www.canyon.com/…es/bike.html?…, zdvihy 150/140 a tiez to pojde jedna radost, najma ak tomu pomozes dobrymi bezdusovymi plastami NN/RR vidim ako optimum.

      Canyon XC 9.0 je na poste, za par tyzdnov sa na nom povozim a dam vediet.

      0 0
    • RUR  

      Za 100 peněz bych se poohlédnul venku. Myslím, že za ty peníze už můžeš mít v podstatě cokoliv včetně snobských kousků typu Ellsworthu ( Epiphany na xt+hope cca 3700 liber). Výprodejový Rocky Mountainy( taky už rejže, ale přece jen to jméno, že :-)a Co Tomac? Turner? Santa Cruz? Třeba by se za to dal postavit i IBIS Mojo. Imho lepší něco s espritem na SLX než nějaká tuctovka na XTR( on ten „Geist“ totiž výrazně pomáhá při šlapání)

      Asi mne tu budou kamenovat, ale bral bych to, co se ti bude nejvíc líbit. Když placebo dovede vyléčit rakovinu, smázne i drobné nedokonalosti v chodu zadní stavby:-D Fungovat to bude všechno. Je to sice poněkud antiexaktní, ale často funkční.

      0 0
    • rf  

      Koukni na Rush. Osobně mohu doporučit.

      0 0
    • Thidney  

      Liteville – pujčí 3riders.cz nebo Ibis mojo pujčí 9395bikes

      obě stáje postaví na míru

      Mavericku s Ducem bych se vyhnul. Při tvé váze pokud to někde oprasíš budeš mít trable jako většina ostatních – rozhozený tlumič, který jednoduše nevyměníš a o tekoucícm Ducu by pár lidí taky mohlo vyprávět. Super na výlety do Jevan na blondýnky ,) ale na servis pakárna. Respektivně budeš závislej na jednom servisu /připočítej nestandartní díly/ a to je vždy riskantní.

      Loňský Rocky Mountain Altitude už na Chainu doprodali, maj akorát rámy

      Ještě mě napadlo BMC – , ale na tom jsem nejel, takže … :)

      zdraví tě páprda z Hradešína

      0 0
      • kandik psi zub  

        coz mi pripomina, ze musim zjistit, komu jsme pucili satecek, bo na ceste je druha dcérečka. POkud nezjistime, asi se na Hradesine zastavim

        0 0
    • kandik psi zub  

      jinak diky zatim vsem za rady, liteville jsem zkontaktoval, uvidime co dal

      Diky za doporuceni sedla, vedel jsem ze to musim resit, pac po letech masochismu na SLRku to uz fakt neslo, ale nevedele jsem jak, takze napr WTB vigo – mimochodem, uz pred lety jsem wtb mel a bylo to jediny sedlo, ktery mi pripadalo pohodlny.

      Nakonec to urcite budu castecne vybirat systemem libi/nelibi jinak bych se zblaznil. RUR ma naprostou pravdu, placebo funguje, koneckoncu kvuli tomu se to castecne porizuje ze … ( na stavajicim duratecu bych moh preci hubnout taky)

      0 0
    • kandik psi zub  

      tak jsem se na TOM byl projet a je to asi ONO.

      Liteville 301, ted uz se jen probrat tou masou komponentu, o kterych jsem za leta ztratil naprosto prehled, uffff

      0 0
      • kandik psi zub  

        a pri tom probirani se nemuzu dobrat hned toho zakladniho a to je vidle. Zadani je do 140mm, lehka( 1,7kg), pravdepodobne 15mm osa, ram ve 140mm setupu, jezdec viz vyse 110kg neagresivniho stylu. Obcas se priposouvam po asfaltu, mela by mit nejaky lockout – ten prostrelitelny, co mam na hardtailu ( F80 RLT 2004?) mi vyhovuje naprosto.

        Podotykam , ze jsem se snazil prolizat zdejsi diskusi, ale mozna nektery veci nebudou platit aktualne…

        Co se tyka designu, nemusim reversearch…

        diky za radu, pripadne za nasmerovani do jine diskuse

        MlokCZ v tomhle threadu nahore uvadi FOX Talas FIT RLC, nebo Revelation U Turn – to Mloku plati?

        0 0
        • kandik psi zub  

          up, kdo poradi? diky

          0 0
        • kubad  

          1,7kg na vidlici co chceš bude asi dost problém :-(

          0 0
          • kandik psi zub  

            jasny, kdyz se k 1,7kg bude blizit, tak asi ok. Cekam, kdy na me nekdo tady vyskoci ze se svoji sloni postavou votravuju zase s gramama, ale ja mam proste rad konstrukcne kvalitni a tedy i lehky veci :)

            Koukal jsem po ty RS Revelation, ta je podle udaju principielne lehci a jak koukam o hodne levnejsi. Pokud by mi nekdo potvrdil jeji kvalitu a vydrz, urcite bych se nestydel ji mit na kole, i kdyz je rozpocet nabada mit vsechno co nejluxusnejsi. …

            jen na odkazu http://www.prodejkol.cz/…dlice/trail/ se trochu ztracim v ty prehršli verzí …

            0 0
            • kandik psi zub  

              resp. MlokCZ doporucuje Revelation Uturn Team coz je toto – http://www.prodejkol.cz/…-u-turn-2010 ale nepisou tam, ze by mela vysokorychlostni expanzi, coz asi mam chtit, jak vyplyva z jine diskuse tady na BF…

              0 0
              • MlokCZ  

                Dual flow rebound – to je právě ono.

                A kterou z těch vidlic. Talas ber v případě, že vyloženě chceš rychlé snižování zdvihu. Pokud tuhle funkci nechceš, tak nemá smysl chodit do Talasu.

                0 0
                • kandik psi zub  

                  nenapadlo me, ze bych zmenu zdvihu potreboval, natoz rychlou. Popravde jsem ani netusil ze u Talasu je 100/120/140mm mozno menit a to " rychle" (tzn. predpokladam otocim cudlik a vidli stlacim na prislusny zdvih?). Myslel jsem ze je to jen nastavenim vnitrností.

                  Pouzival jsem vzdycky akorat Lockout – viz vyse – pokud bych zdvih steloval, asi by mi nedelalo problem si pred 5km kopcem sednout , napit se, odfrknout a pritom zakroutit Uturnem… nevim

                  0 0
                  • pavlix  

                    To jsi jeste od brezna nic nekoupil ? Za chvili bude po sezone :-)

                    0 0
                    • kandik psi zub  

                      se " sezonou " nemam problem, jezdim kdy je cas, a to i v zime, a mam hardtaila, na kterym je mi vlastne taky dobže, takže klíííd :)

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Talas systém je právě celý konstruovaný právě na tu rychlou změnu zdvihu. Hneš páčkou a za jízdy snížíš/zvýšíš zdvih (jen na zvýšení je třeba odlhečit přední kolo, což ale není za jízdy žádný problém, zvlášť když to není třeba dělat současně, ale páčkou se hned nejprve a pak se nadlehčí).

                    Třeba u mě je to jednoznačně nejpoužívanější funkce a to i když počítám i tlumič. Zdvih měním, zvlášť v horách opravdu často.

                    Pokud tohle nepotřebuješ, tak klidně vem RVL, bude citlivější. Průběh mají výborný obě ty vidlice a tlumením už RS skoro Foxe dohnalo (i když mám pocit, že u Foxe high speed expanze funguje o něco lépe – teď srovnávám s u-turnovou Rebou Team, RVL s high speed exp. jsem nejezdil).

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.