• ememem1

    potreboval by som poradit, neviem sa rozhodnut ze ci nahodou nerozmyslam nad uplnou kravinou. po desiatich rokoch jazdeni na fulle nejak zistujem ze mi to ustavicne pohupovanie nejak zacina liezt na nervy. vazne sa zamyslam na navrate k ht. proste stareho psa nove nanaucis, som zvyknuty slapat obcas v stoji, hlavne do kopca kedze som stary, tazky a nic nerobim takze nevladzem a to je na fulle nech je akykolvek zabite. a ak zamknem tlmic je otazka naco tam vlastne je. plus tie obcasne problemy zo servisovanim, z principu ma to otravuje aj ked to zvladam doma. dnes som zistil ze som sa zopar vyjazdov vozil zo zapnutym propedalom a vobec mi to nevadilo, vzhladom na podmienky (listy, mokro, blato) som na to ani neprisiel. navyse som zistil ze na fulle mam tendeciu jazdit v kuse v sede z coho ma boli prdel. a kedze som bordelar tak som sa dve sezony vidle ani nechytil cim sa z nej stalo tazitko ktore sa zabori do polovice a chodi tak +/- centimeter a pravdu povediac je mi to jedno tiez. nicmenej obcas sa to pruzenie hodi, mam rad aj tazsie tereny, bavia ma prechody cez alpy, z kopca ma to doceela bavi a neskromne dodavam ze mi to aj docela ide takze este by sa dalo rozmyslat nad s-works s brainom vpredu aj vzadu. lenze tam ma odradza jednak bratislavsky predajca a k este tomu servis, to asi doma nezvladnem. a riesit to tym ze dojdem k predajcovi ktory to akurat odmontuje a posle do prahy do bike69 sa mi nechce. plus ta dnes uz absolutna orientacia speslu na 29, moc mi to nesedi ale to je ina debata.

    momentalne vlastnim 26" tzv. chrti full 120/100.

    Anketa: tak silne rozmyslam ze moj dalsi bike bude "full ht"

    0 0
    • Breakpain  

      Systému brain „nevěřím“. Měl jsem možnost mít full s tlumičem, který měl dvojí tělo. Bylo fajn měnit zdvihy, ale jak se tam něco posralo, bylo to strašný … U brainu to bude to samé … budeš ladit, jak to nastavit a když se to vydělá…levné ani jednoduché to nebude. Jsem zastáncem jednoduchých řešení.

      K fullu – je to super věc, ale u mě jako druhé kolo. Zjistil jsem to samé, co ty – jezdil jsem neustále v sedě po nerovnostech, kámoši na HT už stáli … a já si říkal, že asi lenivým. V podstatě vše jsem odjel v sedě, AM kolo to vše pobralo za mě … Když jsem pak jel ve stoje sjezd, nohy nebyly zvyklé … Pohupování do kopce mě prudilo a svižně po rovince to nejelo. Takže já se po testu u jednice vrátil k HT. Další „bonus“ je, že odpadá servis tlumiče… což jsem uvítal (ušetřím za servis).

      Když to sečtu – na většinu věcí mám raději HT, netvrdím, že bych full nechtěl – chci. Ale nejsou peníze na nějaký 120–140 …

      Pokud chceš „pohodlnější“ HT, asi bych se díval po fullu kolem 100mm pouze. Pokud Ti drncání a více techniky nevadí – HT. Mně osobně se i kolo nahazuje lépe do stran, když je lehčí. Navíc mě to tlačí více si vybírat cestu, nutí mne to stát, takže si zlepší fyzičku a nejezdím tak rychle z kopce (takže „bezpečnější“, že se nezaryju do skal obličejem).

      Můj názor, který v mém případě platí, to, že se nato dívá někdo jinak je věc druhá.

      Minulou sezónu jsem odjezdil na 150 fullu, letos na HT 29ce s 90mm vpředu.

      Pro mě to byla dobrá volba – z 80% jezdím to, kde je pro mne HT vhodnější.

      Jediné, kde mě mrzelo, že nemám třeba 100mm full byly Sudety, jinak mi to HT vyhovuje. Full bych bral na občasně blbnutí, ale nejsou finance nato, abych držel další kolo ;).

      To je asi moje shrnutí.

      9 let HT s 80mm, 26ka

      1 rok full 150mm, 26ka

      Aktuálně první rok HT s 90mm, 29ka (spokojenost, měnit nebudu …)

      0 0
        Výběr z produktů
        BMC Fourstroke 01 ONE 29 kolo, flashfire orange/black Skladem 1 kus

        Výprodej Novinka BMC Fourstroke 01 ONE 29 kolo, flashfire orange/black

        218 999 Kč MOC 305 999 Kč

        Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

        Výprodej -13% Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené

        29 799 Kč -13% MOC 43 099 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • ememem1  

        brain – trocha som na tom pojazdil, ma to svoje muchy ale aj caro, dost ma odradza prave ten servis, „nebrainy“ zvladam sam, aj ked jak hovorim nebavi ma to.

        Jediné, kde mě mrzelo, že nemám třeba 100mm full byly Sudety – ved prave, mna podobne tereny vyslovene bavia, preto som nerozhodny.

        nejezdím tak rychle z kopce – tak s fullom je to rychlejsie a vacsia zabava ale by som povedal za zijdem aj na ht to iste.

        0 0
        • mikš  

          na epicu 09 mám najeto min.25 000 km.Po vyladění na mojí váhu a styl jízdy naprosto dokonalé pohodlné a rychlé kolo na cc.Tlumič i vidle za celou dobu nepotřebovali opravu,jen 3* nový olej.Myslím že mi ještě pár sezon vydrží.Ještě mám AM kolo S.Stumpjamper s brainem a i u něj fachá dokonale.

          0 0
          • Breakpain  

            A kolik máš kg? Já narážel třeba u foukání toho tlumiče s dvojitým tělem nato, že do 70–80 kg, to šlo naofukat. Pak už to bylo peklo tam natlačit tak velký tlak a hlavně to unikalo při odšroubování, takže jsem to asi nikdy neměl ani nafoukané na svou váhu (100–105 kg).

            Funkčně je Brain jistě OK – jen jsem narážel na možné „neduhy“. U tlumiče s dvojím tělem to byl tlak, při snaze nafoukat to na vyšší tlaky to bylo skoro nemožné a pak se občas díky tomu podělalo těsnění …

            Všechno má + a -, já jsem se nějak zařekl, a volím raději „jednoduchá“ řešení, kde mne potencionálně čeká méně problémů. Taková je má cesta ;).

            0 0
            • mikš  

              tak v tom máš pravdu,mám 90kg a foukám skoro na maximum co pumpa ufoukne.Tlak ale vpohodě udrží půl roku.

              0 0
              • kubad  

                tak sou i pumpy na 500Psi že :D

                0 0
                • Breakpain  

                  Mám na 600 Psi a stejně jsem nebyl schopnej dostat tam tlak kolem 340 Psi (z hlavy … nejsem si jistej, možná to byl trochu jiný tlak … ) – vždy to při odšroubování nechutně ufouklo … bylo to peklo (dvojtělo na Jekyllovi). V servise jen krčili rameny, že tam člověk musí dát o to víc, aby to při ufouknutí spadlo na můj požadovaný tlak. No … nějak to nešlo ani jim, v servise do toho dostali ještě menší tlak, než-li já.

                  Tlumič fungoval jak má, byl parádní – ale ten tlak tam dostat nešel pro vyšší váhu … do budoucna už takové řešení nikdy nebudu chtít …

                  0 0
                  • Venda  

                    To ufouknutí je jen z pumpy, v tlumiči tlak ukázaný na měřáku zůstane. Jestli to máš jinak, tak to maj blbě konstrukčně udělaný nebo to máš rozbitý. Když nasadíš pumpu znovu, tak bude tlak samozřejmě nižší, protože s tlumiče se přepustí vzduch do pumpy, aby se tlaky v obou nádobách vyrovnaly.

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      přesně tak

                      0 0
                    • Breakpain  

                      No, jenže pak mi řekni, kolik tam ten tlak má být po znovu nasazení pumpy ?

                      Každopádně, byly dvě komory – negativní a pozitivní. Bylo nutné dodržet pořadí, jinak by tlumič „vyjel“ a netlumil by. No a mně se v podstatě u vyššího tlaku nedařilo, aby se to povedlo. Protože jak jsem nafoukal jednu komoru a došlo k ufouknutí při odšroubování – tlak tam musel strašně klesnout, jelikož tu druhou komoru jsem strašně snadno přefoukl (nebyl jsem schopný dostat se na požadovaný tlak, který byl určený pro obě komory na třeba 95 kg …). Mám pocit, že jsem zkoušel odšroubovat to pomalu a nebyl problém, aby u toho utekl skoro celý vzduch z tlumiče – podle mě to bylo prostě blbě udělaný.

                      Přiznám se, byl jsem z toho docela rozladěný … Když jsem cvičně foukal kolo například na 70kg jezdce, nic takového se nedělo, protože tam byl o dost nižší tlak. Co jsem se bavil se servismenem – přitakal, že u vyšších tlaků na víc kg je to prostě „problém“ :( …

                      0 0
                      • Vilém  

                        Samozrejme nizsi o to co ti foukne po nasroubovani koncovky zpet do pumpy, tlakomeru a hadicky.

                        Pokud pomalu sroubovals a uslo to, tak hledej problem v koncovce, vymackanem okrouzku, nebo dlouhem kolicku ve ventilku.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Servisák mi potvrdil … je to vedlejší bonus těchto tlumičů, fouká se to na ***** – já tam do toho tlačil 300–400 PSI a byl to porod.

                          Přijde mi, že tenhle systém je user friendly tak do 80 kg … pak už pláčeš.

                          Tak jako tak už to nemám, abych to dál testoval a tato zkušenost mi stačila.

                          Zkusil jsem několik tlumičů, pumpiček a z toho vyšlo vždy jen jedno. Klasický tlumič a jakákoliv pumpa – OK, tenhle dvoukomorový vynález a vysokotlaká pumpa – problém při vyšších tlacích. Dokonce jsem testoval ještě dva jiné tlumiče s dvoukomorou a to samé … Z toho jsem prostě usoudil, že ten systém je problematický, když jsem ho chtěl nafoukat na 100–110 kg …

                          Netvrdím, že nefunguje, funguje, ale tak do těch 80kg mi přišlo … pak se začal objevovat problém s tím, že se komory „přetahovaly“ a těsnění to neudrželo.

                          0 0
                    • kubad  

                      mělo by to tak být, ale nemusí, oři tom tlaku co se do toho pere, nemá jinou volbu pumpičkym

                      Řešení problému je tenhle ventil tohle fakt pomůže a některé pumpičky to mají přímo vestavěné

                      0 0
                    • zzd426  

                      je to prosté… vidlici nafoukám 95 psi, když chci po půl roce vědět jak je to stlakem tak našroubuji hadičku na ventilek, natlakuji na 95 psi a teprve po tom povolím ventilek a vidím, jestli klense tlak, nebo zůstane stejný.

                      0 0
          • pedro89  

            Pokud chce člověk hodně rychlého fulla a nevyžaduje tlumit menší nerovnosti, tak Epic je velmi dobrá volba. Brain vepředu i vzadu, funguje to perfektně. Jede to jako ht, ale 100mm vzadu na větších nerovnostech jde jednoznačně poznat. Je to uzavřená jednotka, nic složitého to není a když člověk nemá 100kg a nemá to nastaveno na maximální tvrdost, tak výdrž je velice slušná a servis jako u běžného tlumiče, žádné přehnané investice.

            0 0
            • ememem1  

              vazne nad tym rozmyslam aj ked 100kg mam a asi by som to jazdil skor na tvrdsi jak makksi mod. momentalne mam trocha problem s tym ze spesl je uz ciste na 29 (second hand nechcem) co mi trocha po kratkom tesovani z viaceryvch dovodov aspon momentalne dost nevyhovovuje. nechcem tu dalsiu debatu na temu 29" tak to nejdem dalej pitvat.

              0 0
        • Breakpain  

          ad Sudety – asi jsem „technické prase“. Na HT se mi to jelo lépe a dal jsem více věcí – jak nemusím hlídat zhoupnutí středu atd … a nahazování do stran mi hodně pomáhá, ale s fullem mi to nešlo. Tedy nepociťoval jsem ani nějak extrémě potřebu ke svému stylu jízdy, který je tedy hodně rekreační, tlumič, ale jen co se pohodlí týče, protože místy jsem byl vyklepaný slušně ;) …

          Nesmím opomenout to, že mám přetrhané vazy v koleni a v kotníku, proto je to pro mne silně nepohodlné ;o) … A i tak nějak přesto, u mne dominuje full. Ale kdybych podobné teréne jezdil často 70 a více procent, určitě bych volil full kolem 100ky osobně. Ale tohle je sváteční terén pro mne ;).

          Každému sedí něco více … já jsem asi podvědomě HTčkář ;) …

          0 0
          • Breakpain  

            debilní editace …

            „A i tak nějak přesto, u mne dominuje full“ oprava, ne full, ale HT !! ;)

            0 0
    • mr.antik  

      na alpy a sjezdy nechat fulla a dokoupit HT.

      0 0
    • winter78  

      Ja na „full HT“ nedám dopustiť. Mám 4 bicykle a z toho sú 3 pevné, čiže s pevnou vidlou. Žiadny servis odpruženia, ako celok je to pevné, žiadne zanáranie vidlice pri silovej jazde, ušetrená nezanedbateľná hmotnosť . Odpruženú vidlu mám len na MTB, ale pri mojom štýle jazdenia časom uvažujem aj tam o zmene na pevnú karbónovú vidlu.

      0 0
    • borda  

      full HT jsem mel ocelovyho singulara. Ta jejich vidle tedy neni extra pohodlna, asi budou i pohodlnejsi, ale mam z toho nasledujici zkusenost:

      Je to rehole a musis moc dobre vedet proc to chces, na co to chces a rozhodne si to vyzkouset, nebo by ses mohl hodne divit. Je to extremne nepohodlne. Ve sjezdech te to dokaze naklepat tak, ze musis zastavit a odpocinout rukam, abys udrzel rodla. To predni odpruzeni proste hodne chybi. Urcite bych to nechtel jako jediny kolo.

      S prednim odpruzenim Ht je v pohode. Proc ne, ale fulla bych si k nemu stejne nechal :-). S tim co pises, nejakyho nizkozdvihovyho. Vidim to podobne jak ty a k HT mam 80 mm anthema :-)

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • king-bike  

        +1

        0 0
      • ememem1  

        ja viem preco nad tym pevnym predkom uvazujem. proste mi lezia na nervy ta potreba neustaleho patlania sa v tom na to aby to fungovalo jak ma. ked sa na to clovek vyflakne tak sa to postupne zhorsuje ze sa to ani nezbada ale po case je to naozaj iba tazitko. a kedze na prvom mtb z roku 1988 dovlecenom zo sustredenia z francie som na full ht jazdil snad 3–4 sezony tak predstavu mam aj ked si to moc nepamatam :-)

        ale tiez vaham, je to predsaj len dost radikalna zmena aj ked na druhej strane ked si pozries tak snad kazdy vacsi vyrobca to na 2014 ponuka(na­matkovo spesl, felt)

        0 0
    • Kubas.1  

      přesně jak píše borda, full-HT je fajn, ale ne jako jedinný kolo. Tu odpruženou vidlu to prostě chce, a to tady u nás nejsou žádný brutálně rozbitý sjezdy…

      0 0
      • ememem1  

        mam silnicku, chrtieho fulla, bahnak(byvaly full), manzelka 2 biky, 5 detskych…uz to nemam kam davat :-)

        ako ne, dalsi uz naozaj nechcem. aj ked logicke to je.

        0 0
    • RUSH  

      Letos jsem taky přešel z fulla na HT, taky jsem měl pochybnost, ale teď jsem rad, ze jsem se k tomu odhodlal.

      Beru to tak, ze mám nejen karbonovy HT, ale i trochu silnicku na najizdeni km. Zadní odpružení mi nechybí.

      Druha varianta je epic, třetí varianta jsou obě kola.

      0 0
      • RUSH  

        Krom osobních preferencí, hraje při rozhodování zda full či HT, asi největší roli terén, ve kterém chce tazatel jezdit.

        Pokud např. hlavní objem najíždí více méně po silnici a v lehkém terénu a navíc závodí na XC nebo rychlých maratonech, pak HT je jistě dobře zdůvodnitelné. Pokud ovšem jezdí ve středním a těžším terénu, a to zvláště pak na svých domácích tratích, navíc třeba ani není příliš zaměřen na ježdění závodů, pak je naopak full logickým řešením. Nejtěžším pro rozhodování může být ježdění, který je někde na pomezí těchto dvou. Dle mého názoru i v tomto případě je lepší (jistější)vol­bou full.

        HT je správnou volbou pro toho, kdo ví do čeho jde, a jeho ježdění tomu odpovídá. Pro někoho, kdo chce HT zkusit, a už na něm roky nejezdil (nebo vůbec nikdy), může být volba HT zklamáním. Chce to vyzkoušet, testovat. Dají se půjčit testovací kola a objet na nich i závod. Velmi to doporučuji.

        Za mě navíc nové HT rovná se HT 29.

        0 0
        • Edy  

          Každej se musí rozhodnout sám do čeho chce jít. Měl jsem 2 roky fulla 26, nízký zdvihy 120/100. Teď mám 3 roky 29, dobře sedí geometrie, ale full byl v 26 pohodlnější a hravější.

          Ale i v tomto případě bych zpět neměnil.

          0 0
    • MlokCZ  

      U celopevňáka opravdu hodně pomohou větší kola (čím méně odpružení, tím je pocitově větší rozdíl mezi 26" a 29").

      Ale i přes větší kola to je v rozbitějším terénu hodně nepohodlné, což ale neznamená, že se takové věci na tom nedají jezdit. Já si dám občas i hodně rozbitou náročnější pasáž, ale nesmí toho být moc, pak je to leda velký opruz.

      Hodně nepohodlné znamená, že pro ruce je 26" s odpruženou daleko větší pohoda než 29" celopevňák.

      Dále je u celopevňáku potřeba počítat s tím, že přijdeš o dobrý kontakt předního kola s terénem, což výrazně ztěžuje nebo v některých situacích zcela vylučuje brždění přední brzdou (a přitom ve stejné situace na HTčku s odpruženou bys ani nevěděl, že v dané pasáži s tím může být problém).

      A s tím pak souvisí problém, že si musíš hodně rozmyslet kdy to na celopevňáku pustíš i když zatím jedeš pasáž, kde to jde v pohodě. Chybí tam ta možnost ostře snížit rychlost při náhlém přechodu do trochu rozbitější pasáže.

      A to je často velké dilema, protože lehce rozbité pasáže se jezdí lépe rychleji pokud možno bez brždění.

      Na druhou stranu ta odezva do pedálů, žádné změny geometrie, žádné starosti o odružení…

      Já se ustálil zhruba někde na 1:1 ježdění full x celopevňák, s tím, že je to poměr najetých časů.

      Tedy na celopevňáku je to znatelně více kilometrů, protože přeci jen v průměru jezdím na celopevňáku výrazně jezdivější trasy.

      0 0
      • ememem1  

        ved hej, toho som si vedomy, len sa neviem rozhodnut.

        a tom ze sa mi do toho zacina pri variante HT motat aj rozmer kolies ani radsej nezacinam. momentalne je ale z niekolkych dovodov 29 ako jediny mtb bike pre mna mino, pravda keby clovek vedelm odhadnut co bude o dva roky…

        0 0
      • Edy  

        Souhlas, na HT je to v terénu větší dřina.

        0 0
        • ememem1  

          no ja neviem, pravdu povediac zacal som nad tym celym rozmyslat na v lete ked som z dovodu poruchy na poslednu chvilu na fulle presiel jeden maratonik (75km) na silnicke a nejak sa nic zasadne neudialo (trocha som to viac v niektorych vyslapoch tlacil a trocha pomalsie isiel z kopca). druhy krat ked som bol sluzobne par dni v taliansku a prihodil do auta silnicku a este aj cestou spat sa stavil na par hodin na garde, dal si taky okruh a naspat kedze sa mi nechcelo ist od ledra cez ten blby tunel tak som isiel terenom z pregassiny (asi pozna kazdy). ok, trocha pomalsie, trocha viac v stoji ale bez problemov. a isto som nemal ani v jednom pripade pocit ze som sa nejak extra nadrel.

          je ale pravda ze v rozbitom kamenistom terene na tom bude full lasi lepsie jak hore tak dole.

          0 0
          • Edy  

            emeneme1 nějak se ztrácím v tvém příspěvku.

            Silničku používám výhradně na asfalt. S HT 29. jezdím všude kde je to možný. Toť řečeno vše.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak to bych se pak ani toho celopevňáka tak nebál.

            0 0
    • šimlos  

      Já fulla letos prodal z podobných důvodů a jestli si ještě koupím bika,tak to bude pravděpodobně ocel a nebo RB a kola 29 – poněvadž jsem dlouhán.Prostě nějaké čisté klasické tvary,už mi ten stále se pohupující zprohýbaný hydroforming s věčným dolaďováním tlumiče a častým servisováním lezl na nervy :-).Jednoduchost je nejlepší.

      0 0
      • TJK  

        Idealni kombinace pokud na to mas teren a prostredi nasledovne :)

        • Silnice: Najizdeni km, celodenaky na kochacku clovek si u toceni krasnevyprazdni hlavu a je na tom sranda, viz cedule a pod… pokud je s kym jezditje to super
        • Full HT 650b: Extreme rychle, pohotove a agilni kolo, na XC vyjizdkys lehcim terenem super, trialovy vyjezdy jsou taky sranda, naopak sjezdy ahodne rozbite pasaze jsou rehole jako prase… ale ma to sve kouzlo v rychlostia cloveka to donuti cist teren a vybirat stopu… dalsi vec mas stroj na obcasneprojizdky s mene naslapnutyma lidma… cyklostezky a pod…
        • 180/160 Enduro: Nadherne jezdivy kolo, da se na tom celej den, pohodovejsitempo dojedes kam potrebujes a kdyz prikde cesta dolu nebo jen proste vyberessmer tak to posles a uzivas si nekonecnej prival zabavy… zase uplne jinejlevel bikingu…

        Neber me jako nejak etalon, pouze davam svuj nazor.. ziju v Liberci a okoli nahrava na vsechna tahle kola a ja zjistil ze univerzal neni… pro moje potreby mam na kazdou planovanou vyjizdku kolo dle potreby bez kompromisu a jsem spokojen… pro me univerzal neexistuje…

        0 0
        • deekay  

          Ja po snaze mit jedno univerzalni kolo taky kapituloval :)

          Moje ocelova celopevna 29" je pro me super zabavne kolo a stejne jak 160/140 full :)

          Kdyz z nejakyho duvodu jezdim delsi dobu jen na jednom, uz se mi styska po tom druhem, paradne se to doplnuje.

          Akorat tu silnici z tohodle vyctu nemam, myslim, ze by mi dlouho nevydrzela vzhledem ke stavu silnic + mi nesedi berany :)

          0 0
          • TJK  

            presne tak mam to uplne stejne :) jinak k silnici je to slozitejsi v tom ze musi byt s kym jezdit… samotnyho me to nebavilo a prvni silnici jsem prodal…

            0 0
    • juice  

      řešil jsem obdobný problém nedávno a taktéž kvůli pokročilejšímu věku. zvolil jsem karbon a pevnou karbonovu vidli (čína, 29er) a nelituji. v terénu docela pohoda a na silnici (cyklostezce) to lítá. dnes mám opět radost z jízdy na kole a kupuji teď další kolo – zimáka kona unit.

      0 0
      • šimlos  

        Já karbon na HT bika nevím..Na silničku v pohodě ale přeci jenom bika občas v lese položím..Takže asi ocel s odpruženou vidlí.

        0 0
        • juice  

          dřív jsem si aspoň bez odpružené nedokázal představit kolo a dnes mi to nepřijde.

          s tím karbonem můžeš mít pravdu (nestalo se mi to zatím – ťuk), ale jsou firmy, co to umí opravit.

          na tu tvoji variantu pořizuji tu konu unit

          0 0
        • JakeF  

          Karbon klidně můžeš pokládat taky, on to vydrží :).

          0 0
          • Breakpain  

            Ač nerad, mohu to potvrdit, ohehdy 2 slušné pecky a jsou to jen estetické škrábance.

            0 0
          • šimlos  

            Loni touhle dobou jsem si na Juliáně opřel ještě fulla o ten rozcestník,protože na těch lavičkách bylo obsazeno a co se nestalo.Nedbale jsem ho opřel,poněvadž jsem měl vztek na tu rodinku co tam požírala řízky a kolo se smeklo po tyči a horní rámovkou dopadlo rovnou na kovový úhelník,ke kterému byl rozcestník upevněn.Byla z toho v hliníku promáčklina,v kar­bonu by byla stopro díra.Vím,byla to moje blbost a tak často se to asi nestává ale přeci..:-)

            0 0
            • jonti  

              V karbonu by nejspíš nebylo vůbec nic.

              0 0
              • TJK  

                Ja myslim ze by doslo k implozi ze ktere by vznikla cervi dira, ktera by pohltila celou zemi a zanikl by pak i vesmir… takze karbon nekupovat!!!

                0 0
            • JakeF  

              :) ale prosímtě… Myslím, že kdybys viděl, co přežily rámy se mnou, tak by ses karbonu nebál.

              0 0
    • maajkee  

      Já jsem po fullech přešel zase na HT a to 29, občas obzvlášť tady bych se obešel i bez odpružený vidle, ale zas někde do hor, do terénu to je pak o ruce :)

      Ale myslím, že příští sezónu určitě nějakou pevnou karbonku alespoň vyzkouším.

      0 0
    • fousek  

      Tak tohle je slusna diagnoza. Pokud se ti full pohupuje tak za A) neumis slapat nebo za B) mas blbej system nebo za C) zlozvyk z drivejska a nebo kombinace vsech 3 faktoru. Nejel jsem na HTcku, ktery by v terenu jelo lip nez full (za predpokladu ze full nejen pruzi ale i tlumi) a zas na silnici jsem nejel na HTcku, ktery by jelo lip nez silnicka, o lehokole vubec nemluvim.

      Takze podle me vymejslite kraviny nebo nejezdite v terenu a doporucil bych vam silnicku, ta na vase jezdeni bude nejoptimalnejsi.

      0 0
      • JakeF  

        Nechci nějak rejpat, ale co jsem tak koukal na ty vaše SC, tak houpaly se všechny :).

        0 0
        • maajkee  

          Jj, taky bych řekl.

          Asi neuměj šlapat. :)

          0 0
          • fousek  

            Hmm asi ne, za tech 10 let co jezdim na celoperech jsem se to asi nejspis jeste nenaucil. Akorat mi obcas prijde divny ze nekterejm jezdcum se ty HTcka houpaj vic nez me 170mm full:-)

            0 0
        • fousek  

          Kapku se to pohupuje, ono se kapku krouti i HTcko. Ciste na asfaltu to bude lehky + pro HTcko, vsude jinde je na tom HTcko hur.

          0 0
          •  

            Pokud jde o výkon a rychlost, tak na tom bude HT vždy lépe.

            Pokud jde o pohodu a komfort v sedle, tak pak je Full bezkonkurenční.

            0 0
            • kubad  

              Pokud jde o výkon a rychlost, tak na tom bude HT vždy lépe

              na asfaltu asi jo, v terenu ani nahodou

              0 0
              • šlapatko  

                Tady musím souhlasit, ačkoliv jsem příznivce HT. Před pár lety jsem absolvoval BF sraz v Beskydech. Kola byly všehochuť. Od celopevno HT, až po endurka. Mohu říci že jsem měl navrch ve výjezdech. Na hřebenovce plné volných šutráku a kořenů jsem byl rád že stíhám. To nemluvím o sjezdech. Byl to tehda trip přes 150km. Samozřejmě dojezd po asfaltu cca 80km ze 150km. Někteří se přepravují autmo, já kolmo.

                0 0
          • maajkee  

            Proto jezděj skoro všichni závodníci na HT, aby nebyly tak rychlý :)

            0 0
            •  

              Že by na to taky přišli? :-)

              0 0
            • nox159  

              Jarda No.1. vozi fula… konec diskuze :D

              no i kdyz Jakef ma HT tak je to sporne…

              0 0
              • maajkee  

                JK má spíš takovej softail :)

                0 0
                • TJK  

                  Vidis a ja myslel ze je to atrapa.. takovy HT pro socky ktery chtej jezdit na fullu ale nemaj na to :-D Neco jako kdyz si na normalni brzdy koupis plastovy kryty co vypadaj jako sestipistky od porsche :-DD

                  0 0
          • JakeF  

            Já si nemyslím, že by to lehký houpání až tak vadilo… Jen když jsem viděl ten tvůj příspěvek, tak jsem přemejšlel, jestli má SC blbej systém nebo ty neumíš šlapat. Asi to bylo systémem, protože se houpaly všem :).

            0 0
            • maajkee  

              Tam jde prostě o styl jízdy. Co jsem viděl nějaký jejich videa, tak jezděj takovou spíš pohodu, pořád v sedle. Já y myslím, že nejsem sám, jsem zvyklej vstávat a dupat, obzvlášť kratší kopce prostě vstanu a dupu spíš těžší převody. S tímhle mým stylem jízdy se mi každej full co jsme zkoušel houpal. Pokud ale člověk nemá rád „sportovní“ ježdění, spíš techniku, větší terén, tak je jasný, že full je jasná volba.

              0 0
              • kubad  

                pro takovedle individua to chce dalkovy lock na vidlu a tlumák, na zavodech sem to tak na Scalpelu vozíval, a nic se nepohupovalo :D

                0 0
    •  

      Taky jsme zkoušel fulla, ale po pěti měsících jsem přešel zpět na HT a to právě tuhosti zadní stavby a geometrii. Jakmile jsem chtěl do toho šláonout, tak mě rozčilovala ta ztráta energie v zadní konstrukci. A při jízdě ze sedla to bylo ještě horší. Jestli 26 nebo 27,5 je dle mé zkušenosti úplně jedno, na 29tku je potřeba si jen zvyknout.

      0 0
      • ememem1  

        Jestli 26 nebo 27,5 je dle mé zkušenosti úplně jedno – absolutny suhlas, to je jedine v com mam jasno a vobec nemienim riesit.

        na 29tku je potřeba si jen zvyknout- no neni to celkom tak, uz som to tu niekolkokrat pisal ale ze som vo svojom vlakne tak si to dovolim zopakovat:

        1. fyziku neodrbem, proste jak v strmych stojkach tak v dlhych tiahlych

        (alplskych) stupaniach je to pre mna vzhladom na mizernu vykonnost proste problem. dalo by sa to riesit prevodmi (uz im to docvaklo aj v shimane a na 2014 su pripravene aj lahsie 29 prevody) ale proste naco sa skrabat poza hlavu.

        1. v tazkych technickych zjazdoch (co ja rad) neni 29 imho nijaka vyhoda.

        aspon teda ja som na nu neprisiel, skor naopak. to ze to vali po pesine jak tank je mi dost jedno.

        1. mam 100kg a aspon to com na 29 sedel tak tuhost vacsich kolies je citelne

        horsia, ale to je asi len otazka casu kedy sa to zmeni.

        1. neni som ochotny jazdit uz nic ine len ciste UST,jednoduche, spolahlive.

        veskere sranie sa s notubes, tlr a pod. mi lezie na nervy a nemam na neho ani cas. a s UST je zatial na 29 dost problem, jednak prakticky neni (je jasne preco) a presne z toho dovodu je aj dost otazne ci vobec bude. a ked hej tak predsaj len tie plaste odhadom do kila…je otazne ci to teoreticke vyhody 29 vyvazi.

        0 0
        • MlokCZ  
          1. Stejný problém je ale i u 27,5", takže pokud chceš UST pláště, tak

          jedině 26". A tam je otázka jak dlouho je ještě budou vyrábět.

          0 0
          • ememem1  

            ono vobec cele ust je dost otazne lebo napr. u schwalbe je zrejma tendencia prechodu na TLR. a to sa mi teda moc po skusenosti s nahadzovanim na UST rafik vobec nepaci.

            kto to ma vsetko vediet odhadnut…

            0 0
        • maajkee  

          s bodem 4 by se dalo souhlasit, ostatní se dají s přehledem vyvrátit :)

          Já nemám taky rozhodně nějak velkou výkonost a do kopce je mi poprvdě jedno jestli jedu na 26, 29 nebo třeba 24, vždycky je to především o hmotnosti kterou do kopce taháš.

          Naopak do kopce pokud je tam i terén se 29ka opravdu převaluje přes překážky o něco lépe, na 26ce jsem se na některých místech zasekl o něco dřív.

          V těžkých sjezdech mi 29 pomáhá taky, je to dost o geometrie, ale na nynější 29ce mám pocit, že je obratnější než třeba Sensor od GT co jsem měl předtím a řekl bych, že je to i míň tank. Bude to asi hlavovým úhlem, ale agang má celkem dost živý řízení, spíš bych řekl až lechce neklidný, ale to mě naopak osobně baví.

          Co se týče kol, ty si zaplétám sám. Mám ráfky wtb frequency i19, sapim leader, tedy nezeslabovaný dráty a nemám s tuhostí sebemenší problém. Pevnou 15mm osu už dnes pokládám na 29 kolo za samozřejmost.

          Pro použití na bezduše nejsou všechny pláště ideální, já objevil jako velmi funkční pláště od Geaxu. Tlak držej prakticky i bez tmelu, ten tam samořejmě leju a nejsou těžký jako UST.

          Každopádně o tom to není. Myslím, že JK vozí na závody plášť těžší než má 2/3 osazenstva BF a jak mu to jezdí :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Výjezdy ale myslel převody. Tedy, že mu prostě na 29" když využíval už na 26" hodně lehké.

            V rámci trojplacek to ale teď už řeší trojplacka 22/30/40. Kdybych neměl 29" celopevňáka, ale něco odpruženého, tak bych ji tam hned dal. Na celopevňáku snesu o chlup těžší převody, takže vyhovuje 24/32/42 (s 12/36 kazetou).

            0 0
            • maajkee  

              No já mám dvojplacku 24/38, kazetu 11–36 a lehčí převod bych využil tak dvakrát za loňskou sezónu a to bylo ve výjezdech kde už slejzali i 26kaři s trojplackou, tam už nemělo prakticky cenu jet, ale výhodnější bylo jít pěšky.

              Jinak právě díéky, tomu, že se převaluje 29líp přes nerovnosti, tak výjezdy bych řekl vyjíždím rychleji, hlava nehlava, než na 26ce.

              0 0
              •  

                Já jezdím 26tku a neplánuji v nejbližší době změnu. 29tku jsem však měl půjčenou den v Novém městě pod Smrkem, abych zažil na tomto fóru opěvované rozdíly.

                Kde mě velmi mile překvapila byl rychlý sjezd po velmi po velmi kametité cestě (až balvany) s odvodňovacími rygoly. Tam jsem se to kolo nebál pustit aměl větší jistotu než na 26tce.

                co se však týká ostatních cest, jako výjezdy, silnice, lesní cesty a teřeba i singltr. tak tam jsem žádné zásadní rozdíly nepociťoval.

                Ale je to jako u dětí, když přechází z kola 12"-16"-20–24" chvíli si zvykají, ale pak už to za menší kolo nevymění :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak, nějaká malá negativa to jistě má, ale jak píšeš, na menší kola už se po delší době co jezdíš 29 už vrátit nechceš.

                  0 0
          • MlokCZ  

            O obratnost/to­čivost ani tak nejde. Ta není problém u točivých 29" (kratší zadní stavba + současně větší hlavový úhel).

            Svoji 29" mám točivou až až a naopak bych nechtěl už ani o trochu více.

            V některých typech terénů se při pomalé jízdě (ať už dolu nebo nahoru) prostě projeví větší kola, která mají tendenci se zasekávat při točení (ať už o překážky nebo když se kolo třeba trošku boří).

            Tohle je za mě asi největší negativum větších kol se kterým nikdy nepůjde nic udělat.

            Vadí mi to jen občas, zase tak často se to neprojeví (není takový typ terénu), ale vadit mi to vadí a jak to střídám pravidelně s 26", tak si to i více uvědomuju.

            Samozřejmě jen kvůli tomu 29" u HTčka opouštět nebudu a rozhodně u něj zůstávám u větších kol.

            0 0
            • BB  

              Tomule nerozumím:

              „V některých typech terénů se při pomalé jízdě (ať už dolu nebo nahoru) prostě projeví větší kola, která mají tendenci se zasekávat při točení (ať už o překážky nebo když se kolo třeba trošku boří).“

              Mám úplně opačný pocit, větší kolo mi umožňuje do kopce při pomalé jízdě převalit se přes kámen snadněji. Já tohle považuji za největší přínos 29, ale chce to fulla, možná, že na tvojem pevňáku to funguje jinak.

              0 0
              • MlokCZ  

                Napsal jsem to možná trošku nejasně. Při točení = při zatáčení (tedy nikoliv při převalování překážek).

                Převalování překážek je samozřejmě velká výhoda. Tedy pokud jedeš rovně přes překážky, tak je to vždy výrazně lepší než na 26" a stačí díky tomu i menší rychlost a nedojde k záseku.

                Na celopevňáku je právě převalování přes překážky ještě výrazněji lepší než u fulla, protože nedochází k propružování (které samo o sobě také lehce zasekává o překážku v případě, že není dostatečná rychlost).

                Já měl na mysli točení v takových situacích a zasekávání kola proti zatáčení. Někdy to znamená, že jde jen hůře zatočit (to se obecně řeší používáním širších řídítek), někdy se o překážku můžeš úplně zaseknout. A nebo se většinou překážce vyhneš při zatáčení a nezasekneš se, je to ale obtížnější než na 26", protože na to vyhýbání máš méně místa.

                Prostě v pomalých terénnějších pasážích je pak kolo hůře obratné i v případě, že je hodně točivé (mám 29" celopevňáka výrazně točivějšího než 26" fulla a třeba na asfaltu s ním vytočím otočku na menším poloměru než na fullu, přesto v popisovaných situacích je to na větších kolech neobratné a „zasekoávající“).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A možná je ta popsaná nevýhoda na celopevňáku výraznější, protože musíš více vybírat stopu a nemůžeš vše projet jako tank (i když máš větší kola). Na fullu zvlášť ve sjezdu (ve výjezdu jen když je na to dostačný motor) můžeš jet o něco rychleji a pak to prostě posílat více rovně přes překážky.

                  0 0
                • jonti  

                  Podle mě to bude hlavně příliš velkým úhlem hlavové trubky, obecně pro 29 to platit nemusí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To si nemyslím. Na 26" HT co jsem kdy zkoušel/měl velký hlavový úhel a kolo už někdy bylo i přehnaně točivé, ale ani náznakem problém který popisuju.

                    A naopak na 29" s menším hlavovým úhlem než mám na svojí 29", tak to bylo ještě daleko horší. Tedy problém tam byl na který si stěžuju + navíc to ještě bylo i málo točivé.

                    0 0
        • Edy  

          Jak problém, bezdušáky vozím na 29 druhý rok Hutchinson-python 29. Dvojplacku 40/26 FRM, malou používám jen ve stojkách teda jetelnejch.

          emememe1 musíš jezdit, ať se ti zvedne kondička. Změnu převodů neřeš, stojí to peníze. Jezdi s tím co máš. Ať nedopadneš jak hodně bajkéru, koupili si drahý kolo a pak zjistili, že je to dřina. Tak hodně radosti z jízdy.

          0 0
          • ememem1  

            problem je ten ze tie 29 ust maju kilo. osobne si moc na gramy nepotrpim ale co je vela to je moc.

            prevody samozrejme riesim pretoze jak pisem sa celkom rad vozim po alpach a asi ste vsetci o hodne viac namakany ked vam do takehoto terenu staci pri 29" 26 zubov. ja som si kupoval na vacsie transalpy specialne 22 zubovu pilu. a inak prvy mtb som mal ked vacsina lud vo vtedajsom cssr ani len nerusila ze nieco take vobec existuje.

            a radost z jazdy este mam, inak bych to neriesil. ale uznavam ze je to take hrajkanie.

            0 0
            • MlokCZ  

              Kdybych na 29" jezdil do terénu do Alp, tak bych k 12–36 kazetě co vozím s 24/32/42 trojplackou hned měnil na 22/30/40.

              0 0
      • TJK  

        26/650b opravdu opravdu neni jedno :-)

        0 0
        • maajkee  

          Je :)

          Alespoň za mě, pro mě je to fakt téměř to samý, 29ka je výrazně odlišná.

          Ale jel jsem jen 27,5 postavenou na Force rámu. Na velikost kol to ale nemá myslím vliv :)

          0 0
        •  

          No pravdou je, že za 10–12 let na tomto rozměru asi skončíme všichni, kdo nebude chtít 29tku.

          Osobně jsem při přesednutí z 26 na 650b a zpět na 26 nepocítil nic co by ve mě zanechalo pocit rozdílu a touhy změny.

          0 0
          • BB  

            Jak píše Havlena (majitel značky Author ?) v rozhovoru pro jeden cyklo časopis, „27,5 nepomuže, neuškodí“.

            0 0
    • Carlos.f  

      Já bych šel do fulla ale do větších zdvihů, ať z toho odpružení taky něco máš.

      Jsou systémy zadní stavby, které můžeš jezdit otevřené a ztráty v pružení jsou zanedbatelné.

      0 0
      • ememem1  

        to uz isto ne, na fuloch s vyssimi zdvihmi akokolvek su nehupave (mal som od kamosa na par hodim stumpa s brainom vpredu aj vzadu) z hladiska posedu pri slapani to neni nic pre mna. ako z kopca to islo paradne o tom potom ale inak som mal pocit ze nesedim na biku ale na hjazli.

        0 0
        • Sugar67  

          Jak to tak čtu, tak mi přijde, že si dost často odporuješ ve vlastních názorech. Jen nevím, jestli pak z toho panuje ta nerozhodnost, nebo z nerozhodnosti vznikají rozpory. Neber to jako kritiku, ale jako postřeh. A rozhodně tě chápu – sám jsem loni řešil problém s výběrem kola. Měl jsem na výběr 2 varianty a dost mi to zamotalo hlavu! Ty máš na výběr variant víc, takže chápu.

          Pokud to má být „hrajkanie“, tak rozhodně fulla. Pokud navíc do Alp, tak fulla. Pokud vím, tak tam se prodávají hlavně fully 140–160!

          Pokud chceš švihové kolo, tak HT – hravější 26, rychlejší 29.

          Podle toho, cos napsal, bych volil nějakého chrtího fulla 26 nebo 27,5 jako úplný kompromis.

          0 0
          • kubad  

            +1

            0 0
          • ememem1  

            tak ano, mas pravdu, ako jeden bike mi furt vychadza epic +brain vpredu aj vzadu. len co to vidim okolo seba tak ten servis ak treba tak je nekonecny. opakujem ze pozostava z toho ze ti to u dealera akurat odmontuju a poslu do prahy. a ak sa to nahodou stane v sezone tak minimalne mesiac nejazdis.

            0 0
            • kubad  

              tak si vem fulla co má dalkově ovladanání vidlice a tlumič a řeš si zamykání sám, šance že se to posere je o dost menší

              0 0
              • Sugar67  

                Nějak tak bych to viděl. Chápu, že se mu nechce do složitých řešení. Čím je to složitější, tím větší šance, že se něco pos…e a sám si to nespravíš. Viděl bych to na ten lockout na řídítka, to je nejrozumnější.

                Jako já bych fulla už nevyměnil ani za nic! Mám aji HT jako zimáka, ale po přesednutí z fulla mám dojem že mě ze sedla katapultuje každá větévka ;-) A ten rozdíl se zvětšuje jak s věkem, tak s kily ;-( Pokud se do toho přidají ještě zdravotní komplikace (nedejbože), tak někdo třeba na HT nemůže jezdit vůbec.

                0 0
            • maajkee  

              Přesně proto mě taky láká full HT, prostě sedneš na kolo a jedeš. Žádný dofukování, žádný výměny oleje, těsnění, nastavování odskoků, kompresí a podobný věc.

              0 0
              • Sugar67  

                Nastavím jednou a pak už jezdím. Servis max 1× ročně mimo sezónu

                0 0
                • maajkee  

                  Tak to jsi dobrej, když to zvládneš nastavit na poprvý a už ti tak pak celou sezonu vyhovuje. To se mi nikdy nepovedlo :)

                  0 0
                  • Sugar67  

                    řekl jsem jednou, ne napoprvé ;-) Ale já nepatřím mezi ty, co si s tím musí furt hrát a řešit tlaky … Prostě, jak najdu to správné nastavení, tak ho tam nechám a hotovo ;-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      No říkáš, máíš štěstí, že jsi našel jediný správný nastavení. Mě to vždycky vydrželo tejden a už jsem zase musel ladit, protože se mi to nezdálo. Pak zkusit jinej tlumič, zase ladit :) Pak se mi nezdá chod vidlice, rozberat, zkontrolovat, případně něco vyměnit. Nafoukat, jezdit, přifouknout, ufouknout. Já mám nutkání pak pořád něco štelovat :)

                      0 0
                      • kubad  

                        no a hlavn při +25 a při +10st je to celkem jiné kolo při stejném nastavení :D

                        0 0
                        • TJK  

                          souhlas.. aktual nastaveni oproti vysocine je nebe a dudy.. je to mekky jak houba a musel sem dost prifouknout tlumic i vidlu

                          0 0
                      • Tina  

                        Ja mám známeho, ktorý pred každým švihom na silničke nastavoval kufre a sedlo :) Na Mallorce mal pred hotelom v kríkoch schované náradie a pred švihom ešte ladil :D

                        0 0
                      • Sugar67  

                        No ty musíš být pěkný šťoura ;-) ;-) ;-)

                        Taky jsem lecos zkoušel, ale za těch 13let na fullu mě to už přešlo. Já jezdím jenom XC kde rozdíl v nastavení není tolik významný jako v dravějších a hravějších disciplínách.

                        0 0
              • kubad  

                jj a v rychlebkách se vyřádáš 2× – 3× za sezonu :D

                0 0
                • maajkee  

                  No, letos jsem se tam nedostal ani jednou, akorát jednou jsem se byl podívat pod smrkem, tam je to na full ht jak dělaný :)

                  Ale i ty rychleby by šly, předloni jsem sjel prokletý na 26" HT cannonu s nefunkční Leftynou a taky jsem si to dokázal užít :)

                  Ale je pravda, že loni na Camberu jsem si to užil mnohem víc :)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.