• Donuts

    Vím dvě věci, chci znovu po úrazu jezdit trochu víc na kole (±1000km za sezónu) a rozhodně chci fulla. Bohužel výběr bude zřejme dost omezen mojí současnou váhou atakující 110kg, výška 185cm. Při pročítání fór a procházení obchodů jsem se celkem zakoukal do loňského modelu GT Sensor 3.0 se sympatickou slevou. A taky v této cenové relaci, ±25k, bych se rád pohyboval. Schválíte mi můj výběr nebo vzhledem k váze doporučíte něco jiného?

    0 0
    • Zlatka  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • ClAyD  

      Vem toho Sensora, neuděláš chybu.

      0 0
    • Lister  

      110 kg zase není tak moc aby ses musel opravdu omezovat. Zvláště v této cenové relaci kde jsou věci sice těžší, ale zase by měly i něco snést – rozhodně toho snesou více než odlehčené závodní komponenty.

      Pokud je na Sensora dobrá cena a kolo se ti líbí, tak ho klidně vem. Systém odpruží je dobrý.

      A Zlatku, ať už píše cokoliv, neposlouchej, to je takový místní blázen

      0 0
      • Zlatka  

        To kapku přeháníš chlapče, nemyslíš ?

        0 0
        • Vilém  

          A ty to s tim spamovanim neprehanis?

          0 0
          • Zlatka  

            Nevím jaké spamování máš na mysli.

            0 0
            • Vilém  

              Jake? To co predvadis uz peknych par dni, nekolikrat denne v temer kazdem vlaknu tykajicim se vyberu kola.Klasicky tu budes prosazovat neco s cim nemas zadnou zkusenost.

              Nebo s tim ma neco spolecneho ten jejich program provizni program Partak, o kterem si bohuzel na jejich polofunkcnich strankach nelze nic precist?

              Od teto firmy bych si nekoupil nic a to diky jejim vlezlym metodam, ktere tu napred predvadel jejich mistni prodejce a ted predvadis ty.

              To radsi to zminovane GT, u ktereho muze mit aspon jistotu, ze neco vyreklamuje, kdyz se neco stane.

              Polygon na me diky jejich prezentaci, napriklad mapa prodejcu a zastupcu v CR, kde je spousta tecek, ale pak se doctes, ze prodejci jsou vseho vsudy 2, atd.

              0 0
              • Zlatka  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • unavix  

                Hele to kolo není špatný.Ty ostatní věci co píšeš třebas už tak košer nejsou.

                Ale to neznamená že se hned musí sepsout bajk a označit za šunt.Ve svý podstatě muže Polygon koupit někde u prodejce a s dovozcem nemusí vůbec přijít do styku ne.

                A říct že má jistotu u Sensoru že něco vyreklamuje je taky scestný.Je tu dost příkladů kdy prodejci jiných značek neuznali reklamaci i když byl zákazník v právu.Zušenosti s reklamací u Polygonu tu má co já vím jeden člověk který reklamoval spodní vahadlo tuším u AX3.0 a dostal nový.

                Pokud víš o někom kdo u nich pohořel s reklamací tak sem tím.Budu rád za zkušenosti s dovozcem Polygonu vs. reklamace.

                0 0
                • dipous  

                  Tak já jsem sice dle registrace nováček, ale na BF chodím asi 4 roky, jen jsem prostě neměl potřebu psát, tak jsem se neregistroval. Polygon se mi také dost zamlouvá, odpo se chystám je omrknout přímo na prodejně ( možná si i jednoho rovnou odvezu :-), tak kdyžtak poreferuju jak to tam na mě působilo. Jsem dost opatrnej, tak si vše hrozně dlouho prověřuji. Můžu říct, že bych se Polygona nebál, je to fakt mega výrobce se solidní základnou, akorát v Čechách je to teprve elév. Nějak na mě ty jejich bajky působěj líp, než leckteré jiné známé značky, ale je to můj názor. Docela škoda, že tu ještě nenapsal nikdo kdo ho jezdí.

                  0 0
                  • Bartmighty  

                    já jezdím tu AX dvojku od dubna, najeto asi 600 km po operaci kolene, zatím spokojenost. kolo drží, žádný praskliny na laku :) dokonce kolo ustálo i vejltet do bajkparku na Monínci. To AX oproti SX má větší zdvihy, ve předu 20 mm pevnou osu (sx 15mm), a taky je o něco těžší, cca 15 kg (sx 14?). Obě kola jsou dobrý, vyber si podle toho na co je budeš používat. Axko zvládne i nějaký to hrubší zacházení (skoky sjedzy), sxko je takový víc výletní kolo, líp ti to na něm pojede. Doporučil bych ti si vyzkoušet, jestli se dá tlumič nafouknout na tvojí váhu. Já mám 90 kg a tlumič mám fouknutej na max (300 psi), pokud mi pumpa ukazuje správně. Někde jsem ale četl, že se ty tlumiče daj fouknout i na víc, než je doporučeno, tak třeba to problém vůbec není, ale zeptal bych se na to prodejce. Bajku zdar

                    0 0
                    • Krys  

                      Mám tiež AX 2jku a 100kg + nejaké drobné. Tlmič som fúkal len na nejakých 270.

                      Je to môj prvý full, takže absolútne nedokážem posúdiť, či je to dobrý bajk. Ja sa nesťažujem, komfort sa mi výrazne zvýšil a tá cena je úplne výborná. Okrem toho sa mi páči ako ten bajk vyzerá :) Mám z toho bajku fakt radosť.

                      Pár ľudí tu písalo, že sa s nimi ťažko komunikuje. Mám opačnú skúsenosť, na maily mi odpovedali vo väčšine prípadov rýchlo. A to som mal nejaké otázky aj po doručení bajku.

                      0 0
                    • TeryPV  

                      V nějakém vláknu tu Mlok psal, že mají polygony nějaké velké přepákování a tím, že nejsou ty kola stavěny na větší váhy, protože jim nestačí kapacita tlumiče (viz Tvůj případ)… Ale to by Lépe řekl Mlok…Nicméně, co jsem od něj pochopil, tak 100kg je na polygony už moc…

                      0 0
                      • Lister  

                        Máš pravdu. Je to přesně tak. Používají vzhledem ke zdvihu zadní stavby nevhodné délky tlumičů (krátké) a proto je potřeba je opravdu hodne nafoukat. Jednak to má to negativum, že pro těžší jezdce už nemusí stačit tlak tlumiče a navíc to totálně zabíjí citlivost. Kolo, které by s delším tlumiče mohlo být velmi hezky citlivé, se nejdou může stát kostitřasem.

                        S tím tlakem to může být fakt průšvih a nikdo dopředu území.zaručit že mu to bude stačit. Protože stačí posunout sedlo třeba o 1–2cm dozadu a už to pro stejnou váhu nemusí stačit – a proto dva stejně těžcí jezdci mohou vozit tlaky diametrálně odlišné – protože krom váhy záleží hodně i na jejím rozložení.

                        0 0
                        • Bafoon  

                          sem si říkal co to je za divutvornost těch 270psi u kryse – mám 105kg a foukám u Niner rip cca 160–170, by musel vážit tunu :-)

                          0 0
                          • Lister  

                            Prostě když použiješ nevhodný tlumič, tak se pak člověk nemůže divit :-)

                            Samozřejmě každá stavba funguje jinak a tlaky v tlumiči se liší (třeba na mém kole dávám na 80kg 180psi, takže více než ty), ale pokud potřebuje 90kg člověk maximální tlak tlumiče, tak si dovolím tvrdit, že je něco hodně špatně.

                            Jinak docela bych si tu i početl, občas se tu objeví nový příspěvek, ale prakticky vždy je jeho obsahem: Přispěvky tohoto uživatele jsou blokovany.

                            Nemohl by přispívat i někdo normální :-D

                            0 0
                            • Zlatka  

                              Co jsi to za chlapa a odborníka, připadáš mi jako malé děcko co tady vykřikuje (ostatně jako unavix a mnozí další), že všechno je špatně neboť má plenka plná jest.

                              Pořád tu řešíme pouze kola, která již nejsou žádné hightech a navíc nejsou (dovolím si říci) většina z nich konstruované na 100+ (a to se netýká pouze těchto nízkozdvihových fullů-tohoto výrobce), ale ani ne tak kola, ale především zvolené tlumiče, bohužel a výstižně to kupodivu píšeš i ty (ale až po mém příspěvku níže).

                              Poradím ti, pokud se ti zobrazuje Přispěvky tohoto uživatele jsou blokovany. tak zkus číst nepřihlášený, ale to ty víš neb tak stejně činíš.. :))

                              0 0
                            • Bafoon  

                              otázka pak je co takle „normálně“ nafoukanej tlumič udělá s rámem když si budeš chtět užít trošku srandy a nechodit po dorazech a přitom vážíš metr :o)

                              0 0
                              • Lister  

                                Ono je to vlastně jedno, protože to doporučované AXko, bude pro tazatele stejně absolutně nevhodné.

                                Jak tak čtu tuhle diskuzi, kdybych byl tazatelem, tak bych měl asi podobný pocit, jako kdybych měl jít na vážnou operaci a operační tým by tvořili MUDr. Ublížil, MUDr. Přeřízl a MUDr. Hrobník :-)

                                Pokud se mu líbí, tak bych bral Sensora, kolo je to dobré a jezdivé.

                                0 0
                      • Zlatka  

                        Většina fullů není stavěno na 100+, nebo lépe řečeno většina z nich má problém se 100+ a proto se musí více nafoukat – logické. A dle mého na to nemá příliš vliv samotné přepákování a délka tlumiče, která je u PL naprosto standardní. A navíc posuzujete to u výprodejových typů roku 2010, já je ale vřele doporučuji, neboť všechny které jsem tam osedlala fungovali naproto perfektně, ale já mám 80kg a tlumiče byly nafoukány na 180–200psi a bylo to akorát.

                        0 0
                        • pepek  

                          Jak velký drop dáváš maximálně?

                          0 0
                          • Zlatka  

                            :) nejvíce asi 1m, více si netroufám, tedy záleží zda si výšku uvědomuji nebo do ní vletím rychle, ale lépe ve stojce nebo se zatížením do pedálů (pak záleží na úhlu skoku). Skákat se bojím, ale schody si dávám, pak záleží na tom kolik jich je a jak jsou skloněné. :)

                            0 0
                        • Zlatka  

                          Dodatek: pro řešení 100+ by tam měl být Fox high volume, tedy tlumič s větší vzduchovou komorou a pp.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to je dobrá blbost. Čím větší komora, tím se vždy fouká naopak o dost větší tlak (než s malou komorou na tom stejném rámu). A tohle platí obecně nezávisle na rámu, je to daný už právě konstrukcí té samotné komory.

                            A právě nejhorší jsou kombinace vysoký přepákovací poměr a Fox tlumiče s větší komorou.

                            S HV komorou bývají už poměrně vysoké tlaky i s menším přepákovacím poměrem.

                            0 0
                            • Zlatka  

                              No ale já nikde nepíšu, že se tím sníží tlak tlumiče pro 100+, ale řešil by se tím minimálně větší sag kolem 20% než-li u tlumiče bez hv pro 100+ na těchto vysokých tlacích (250psi).

                              Protože ten určuje celkové chování odpruženého kola v terénu, jeho trakci, grip. Záleží samozřejmě na technice a váze jezdce (a každému to může vyhovovat skutečně rozdílně), zda si to umí také užít v sedě, nechrtí, nedře všude ve stoje. :) ten fulla ani nepotřebuje, ale to jistě jiný problém. :) (nežli těch 100+ víceméně.. :) )

                              Problém je ale převážně v nevhodně rozložené váze při dané geometrii, hlavně velkému zdvihu vidlice při váze 100+, kolo se pak zdvihá do kopců a samozřejmě to vše nese vyšší nároky na tlumič. Pak záleží o jakém konkrétním modelu a zdvizích se budeme bavit, což je jak vidno individuální a variabilní..

                              0 0
                              • Zlatka  

                                U některých zmíněných modelů bajků by při tak velkém zdvihu vidlice oproti menšímu zdvihu tlumiče vyřešila regulace úhlu hlavovky, ale to jsme pak již úplně někde jinde.. :))

                                0 0
                          • pepek  

                            Řekl bych, že jako druhý mluvčí Polygonu jsi to teď trochu dosti pos**la. Ale zase jsi kompatibilní s „odborností“ jejich prodavačů, jak je tady někdo popisoval.

                            0 0
                            • Zlatka  

                              ?? Mohl bys rozvést ? Anebo jen plácáš..

                              0 0
                              • pepek  

                                Viz Mlok: pokud je na hraně s tlakem a malou komorou, tak s větší komorou bude s tlakem kde?

                                0 0
                        • hony007  

                          Škoda, že jim ta kola tak změkla.

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Inu nezměkla, jen u těchto kol je vpředu celkem již velký zdvih a tím větší nároky na zadek a tím také pochopitelně tlumák pro vyšší váhy jezdce. Kdyby tam byla vpředu talaska nebo relevation začínající na 120mm s regulací zdvihu na XC ježdění a segulací zdvihu tak by bylo vše jinak, jiné kafe. Ale zde posuzujeme výprodejová lowend biky a to je asi tak půlka celého problému a druhá půlka je, že si někteří neumí vybrat správně dle svých preferencí a stylu jízdy a vybírají na základě ceny a pak tady řeší naprosté triviálnosti a dle mne také zybtečné nic neřešící dotazy. Odborné rady v této tlachárně nejde dost dobře rozlišit od koho skutečná nějaká relevantní sofistikovaná rada vůbec přijde.

                            0 0
                            • hony007  

                              „neboť všechny které jsem tam osedlala fungovali naproto perfektně“

                              0 0
                  • unavix  

                    Tak jo.Jezdím SX3.0 2010.Najeto zatím málo,cca 300km. Kolo bez potíží. Řešil sem jen drobnosti který se možná jevili jen mě jako závada.Prostě prkotiny jako pískající kotouč vzadu nebo jako „prasklý“ rám který není prasklý a není popraskaný ani lak.Je to dole blbě nalakovaný a vypadalo to jako mikrotrhliny.Po extra důkladném vypucování a kontrole nic.

                    Vážím 110kg a tlumič foukám na 270psi.Rám je celkově dost tuhej včetně zadní stavby a ani pod mejma kilama se nekroutí.

                    AX3.0 má tlumič jinak laděnej a při zkoušení sem ho nechal nafoukat na 270psi a děsně to houpalo a bylo to o dost měkčí než u SX a nepomáhal ani propedal.

                    U SX téměř nepoužívám propedal ani při jízdě po silnici,není potřeba.Když ho zapneš tak je zadek jako HT.Nejsou žádný potíže s tuhnutím zadku při brždění.

                    Mě osobně moc nesedí řazení Shimano.Leta sem jezdil SRAM a ten mi přišel lepší než shimano XT.Ale to je třeba dáno tím zvykem na sram a gripshiftem který tam byl.

                    Celkově spokojenost.

                    Kolo váží 13kg včetně pedálů – to co mám na fotkách,váženo na mincíři.

                    Co se týče prodejce-dovozce kde sem kolo bral – Praha Zdiby.Jejich přístup mi přijde dost laxní a ne moc profesionální­.Připadá mi to že maji všechno na pohodu.Z jejich přístupu mi to přišlo že nějak moc nic neřeší.Věci jako záručák či prodejní doklad,o to sem si musel říct.Záručák sem si dokonce musel vytisknout z jejich webu a říct si o jeho potvrzení.Prodejce to odbejval slovy že záruční list neřeší.To se mi nelíbilo pač je neznám a nevím jak se zachovají v případě reklamace.

                    Měl bych tam jít na garanci,ale jelikož ve mě nebudí moc důvěry tak mam dilema jestli dát kolo tam a nebo si nechat udělat garanci u dvorního mechanika s tím že nejspíš přídu o záruku.To musím ještě prověřit jak by to bylo.

                    Co se týče zadní stavby – čepy je potřeba po umytí prostříknout mazivem.Používám silikon Nacházel kterým stříkám vidli a tlumič.

                    Pokud se rozhodneš kolo kupovat tak si řekni o dotažení čepů stavby ať tam za týden nemusíš jako já si je nechat dotáhnout.Momenty dotažení sou 9–10Nm ale to prodejce nijak neřeší.Drapnul imbus a střihnul to od oka.

                    Na kole sem si dal jiný rodla a sedlo.Sedlo Fyzik co bylo na kole mi vyhovovalo ale irituje mě jeho bílá barva.Tak sem si tam dal sedlo ze starýho kola na který je moje hnědka zvyklá.

                    Shrnu to asi takhle.Za ty prachy sem nic lepšího nenašel.Zatím kolo super.Co se týče prodejce,tam mají co dohánět aby budili alespoň u mě větší důvěru.

                    S podobným přístupem prodejce sem se setkal i v jiných obchodech.Tady sem to ale „toleroval“ protože sem to kolo za ty prachy prostě chtěl a nechtěl sem si SX nechat posílat od jiného prodejce, protože to na prodejnu do Zdib mam relativně blízko.

                    Jo a ještě, pokud budeš chtít kolo rovnou koupit tak si jej dobře prohlídni jestli není odřený a otlučený.Já sem vybíral z velikosti 18,5 a 20,5 a ta 18tka měla dost poškrábanou zadní stavbu a i přes to mi kolo klidně nabízeli(což mě nepříjemně zaskočilo) ale nepadlo ani slovo o eventuelní slevě třeba 5k za odrbaný lak.Ale nijak mi to nevadilo protože sem stejně chtěl 20,5 která mi víc vyhovuje i když tady do mě hustili že mě „musí“ bejt velký.Není.Díky geo jakou Polygon má mi sedí líp než 18tka.

                    Toť asi vše.

                    Sry za slohovku.

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Myslím si, že bys mohl být dobrý spisovatel, románopisec.

                      0 0
                      • unavix  

                        V čem?Že sem si odvezl kolo který nemělo před prodejem zkontrolovaný dotažení čepů?Nebo že sem měl na „výběr“ SX3.0 18,5 která měla podrápanou zadní stavbu.To že kupuju kolo se slevou automaticky neznamená že mi bude u ****** v jakém je stavu.Kupoval sem si nový výrobek,nikoliv odrbanou bazarovku a kupoval sem ho na prodejně proto že sem si chtěl kolo odvézt seřízené tak abych do garance nemusel nic řešit.

                        0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Zlatka  

        Ještě si mne zablokuj a napiš si to do profilu.. :DD

        0 0
      • Donuts  

        Opravdu jsou bezna kola stavena i na takovou vahu?

        0 0
        • Jorge 50  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Lister  

          Ono nezáleží jen na váze, ale taky na stylu ježdění, často lehčí jezdec dá materiálu zabrat mnohem více než jezdec těžší. A 110kg není zase až taková darda.

          Jorge dobře uvedl zadní stavbu, a stejně tak i vidlice se pod tvou váhou může kroutit. Ale s tím nic moc neuděláš, protože u takto levných kol a navíc v této zdvihové kategorii zatím nejsou pevné osy vepředu ani v zadu v žádném případě standardem. Takže se dá říct, že na tom většina rámů bude podobně.

          0 0
          • Jorge 50  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • DaSnail  

            keby sa 110kg borec pýtal, či si može dat na mtb nejaké 330g ztr ráfky, tak mu napíšeš Ono nezáleží jen na váze, ale taky na stylu ježdění, často lehčí jezdec dá materiálu zabrat mnohem více než jezdec těžší?

            ono to je v podstate pravda, ale lehounce to zavádí… ;o)

            0 0
            • Lister  

              Citace mého původního příspěvku:

              Zvláště v této cenové relaci kde jsou věci sice těžší, ale zase by měly i něco snést – rozhodně toho snesou více než odlehčené závodní komponenty.

              Takže asi tak.

              Pokud najezdí opravdu jen 1000km a s kolem začíná, tak nepředpokládám, že bude jezdit nějaké drsné enduro nebo FR. Na takovou běžnou jízdu mu Sensor bohatě postačí. Vcelku mne pobavilo, že se tady doporučuje i půltunový Polygon se zdvihem 140mm a vepředu s Marunou 55. To bude opravdu ideální kolo :-(

              0 0
    • unavix  

      Pokud bude ten Sensor za stejný peníze jako Collosus tak to bude dilema.Bude to spíš o tom co se Ti víc líbí.Ale pokud je Sensor dražší tak bude Collosus lepší volba.Mám taky 110 a jezdím SX3.0 a dá se říct bez potíží.

      Problémy který sem řešil jdou spíše na vrub tomu že je to muj první full a sem teď trošku hypochondr ve sledování stavu a chování kola.U HT sem na to pek a jen jezdil,veškerá údržba žádná.

      0 0
    • TeryPV  

      Jinak jen můj osobní názor…mě se Polygony ve skutečnosti ani trochu nelíbí..:-) Třeba tady

      0 0
    • Danikklotz  

      Kamoši to řešili, jeden má 125kg/193cm, druhý 150kg/190cm Nakonec má první RB IQ 29",ale myslím, že trošku poladit tužší kola (ZTR FLOW) a rozhodně má 15mm osu.Ale pak seš cenově určitě výš…

      On je spokojený.

      0 0
    • Necris  

      Pokud vážíš 110 Kg, tak si dej pozor hlavně na kola (výplety). Tam je při vyšších hmotnostech někdy zbytečně moc seřizování a časté centrování. Ostatní už bylo zmíněno.

      A 110 Kg není zas tak moc, při tvé výšce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.