• potápěč

    Ahoj fešáci,

    chtěl bych založit toto vlákno pro všechny lidi kteří váhají nebo přemýšlí o koupení fulla. Chtěl bych poprosit o rady jak třeba nastavit, na co si dát pozor, čemu se vyhnout a do čeho jít? V čem ti odpružený rám pomůže a na co si dát pozor. No prostě veškeré názory na full kola. Chtě bych aby tato diskuze byla pro všechny a hlavně pro ty kteří třeba váhají nebo si nejsou jisti a prostě potřebují radu, pomoc od lidiček kteří poradit mohou. Každý někdy začínal a tohle vlákno by mělo být o pomoci a radě. Třeba jaký byl pro Vás přechod z HT na fulla? co a kde výhodně koupit? no prostě každá rada a pomoc dobrá

    0 0
    • Ostrawak  

      No já mám asi měsíc meridu HFS 1000, najeto cca 300 km. Chtěl jsem fulla bo rád jezdím v terénu a moji prdýlce se to na HTčku moc nelíbilo :)

      No a až dneska se mi podařilo vyladit k obrazu mému vidlici i tlumič (tlak, sag, odskok…) a ted si chrochtám, jaké mám pohodlí. Užívám si to.

      Na druhou stranu cítím, že full si bere více energie, než HT, prostě pevný rám je pevný rám. Ale to mi nevadí.

      Fulla jako druhé kolo můžu jen doporučit.

      0 0
      • jIrI___  

        Já můžu fulla doporučit i jako první a jediné kolo :)

        0 0
      • marapara  

        Taky mám tuhle kombinaci full a HT. Podle mě ideál. Je zbytečné v zimě nebo po zimě se trápit na fullu po asfaltkách nebo šotolinkách, na tohle je HT ideální, nehledě na ježdění do práce 22 km po silnici. Zase by se mi nechtělo drncat na HTčku v terénu. Tady raději fulla.

        0 0
      • Tina  

        Ak ti full berie viac energie, tak ho ešte nemáš dobre vyladený :)

        0 0
        • maajkee  

          Vždycky bude brát trochu víc, i kdyby třeba jen o 1% :)

          0 0
        • mr.antik  

          Jestli je to „ladění“ kus trubky místo tlumiče, tak máš pravdu :-)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • potápěč  

      já se dneska vrátil z projížďky s kamarádem. Byl jsem letos poprvé a na novém kole no spíš na novém rámu. Ale pro mě to je nové kolo. Sedím úplně jinak rám oproti HT je delší a má větší sklon sloupku. Takže vidím přede mnou více předního kola než na HT. Jinak jsem byl docela v šoku. Kolo se příjemně pohupuje, na sjezdech kde jsem se trápil na HT jedu lehkým pohupem. Včera jsem strávil půl hodiny nastavováním tlumiče. Pan z prodejny spešlu mi ukazoval jak to foukat, jak to štelovat prostě jak na to. A dneska jsem zjistil že jediným limitem pro to kolo je moje fizička :o)). Jinak mám specialized epic marathon a za mě palec nahoru. Jinak ostrawak fajny stroj :o))

      0 0
      • john34  

        můžeš se podělit o nové poznatky jak na to s námi? Rád se poučím a co tak nějaké foto?

        0 0
    • Luma  

      Máme tady jeden singl,asi před půl rokem jsem ho jezdil na HTčku,byla to docela makačka,hlavně co se týče techniky atd.Takže rychlost nebyla nic moc,a hlavně jsem byl vytřepaný jak Startka(cigareta bez filtru).Na trenovaní techniky super zážitek,dal si 20km a měl jsi toho dost.Teď mám fulla 130/120zdvih a je to trochu o něčem jiném,už nemusíš tak moc hledět na stopu,celkem dost ti odpustí.A hlavně už ten singl jezdím rychleji a pouštím se do naročnějšího terénu,kde bych se na HTčku neodvážil.Někdy mi HT chybí hlavně ve delších stoupáních(bylo asi o 1,5kg lehčí)a na asfaltu,a lehčích lesních cestách.Takže pokuď chceš posunovat své hranice a s kolem si hrát tak jedině full.Možná si HT ještě pořidím,ale bude s pevnou vidlou,na takové to lehčí jezdění:-)

      0 0
      • vlasto  

        Taky tak. Do rachoty na celopevnaku, do hor s fullem, zrovna dnes jsem se na nem docela vyblaznil ve sjezdech. Nova chut do jezdeni, protoze jezdit s celopevnakem(HT jsem nikdy nemel, takze skok byl jeste vetsi) po korenech sice slo, ale byl to vopruz. Kdyz zamknu pruzeni, tak se to nehoupe, pokud nejdu ze sedla. Cesta zpet uz pro mne neni:-)

        0 0
    • maajkee  

      Jestli budu někdy bydlet někde v horách nebo blízko hor, pořídím rozhodně fulla, alespoň 130 nebo 140mm. Ale jak jsem zjistil, tady do tý naší polabský nížiny prostě HT nebo celopevňák v pohodě stačí :)

      0 0
      • Kubiczech  

        Polabskou nížinou taky často argumentuju. Zejména díky ní krotím svou potřebu nových brzd na HT. (:

        0 0
        • maajkee  

          Tak ale vždyť ty máš fully ne? :) A dobrý brzdy jsou potřeba i na rovině, když je člověk těžkej :)

          0 0
          • Kubiczech  

            Těžkej jsem, ale ty moje stařičké Juicy mě tady u nás vždy bez problémů zastaví. Bydlet někde u kopečků, tak by asi byl důvod pořídit nové. Takhle je to jen ta úchylná potřeba něčeho nového na kolo. (:

            0 0
            • Bafoon  

              ha! pak se nediv že já uvažuju o aviďáckých code :-)

              0 0
    • Edy  

      No já přešel ze silničky rovnou na fulla. Super poježdění v terénu. I když, co člověk to názor, ale kdo má nad 40. stopro FULL.

      0 0
      • hanness  

        Nechapu nelidi,co jezdi na kostitrasech… :D

        0 0
        • camlost  

          njn, ne kazdy ma techniku na takove urovni, aby si na silnicce troufnul na trail. ;-)

          0 0
    • Hombre85  

      můj přechod z HT na fulla byl takový, že jsem ze začátku měl přehnané představy a postupně si zvykal na „nový styl“ jízdy (na fullu jsem před tím nikdy neseděl). Hlavním důvodem byl komfort v terénu. Teď si dovolím mnohem víc věcí, na které bych si na HTčku netroufnul. Prostě člověk upouští uzdu. Mám rok trance X3 120/120mm, uvažoval jsem původně na reignem, ale ten už by byl moc velký skok od HT 100mm.

      jen si ještě myslím, že kupovat nového fulla se „vyplatí“ od 35–40tis. Kč levnější kola prostě nemají tak dobré vybavení které si full žádá

      0 0
      • marapara  

        S posledníma dvouma větama naprostý souhlas. I když v posezonním výprodeji se dá koupit slušný full už tak kolem 30000. Nebo o třídu nebo 2 dobrá bazarovka.

        0 0
      • McBlacky  

        i těch 40 je minimum.

        0 0
    • potápěč  

      potřeboval bych koupit řídítka a představec. Co máte na svých kolech vy? Vlaštovky a představec kolem 8 cm. Zaujali mě Truvativ Stylo World Cup. Nemáte je někdo? nebo doporučujete něco jiného. Velikost rámu mám M a řídítka 64 cm nebudou dlouhá?

      0 0
      • jIrI___  

        Já mám rodla Noir WC. Taky mají 640 mm. Té šířky se neboj, není to zas nějak extra hodně.

        0 0
      • Luma  

        Truvativ Team 90mm představec a rodla Easton MomkeyLite XC composite 650mm.

        0 0
      • camlost  

        vozim nejake 670 mm siroke Bontragery. na predchozim kolem jsem mel i neco pres 700 mm. je to jen vec zvyku (a hmotnosti).

        640 nebo 660 mm mi pripada tak nejak akorat. na HT mam 560 mm a to uz je dost malo. skoro jako na silnicce :-).

        0 0
      • Kubas.1  

        640mm určitě není moc :-)

        0 0
      • Ostrawak  

        já ted kupuji vlaštovky, představec a sedlovku WCS

        0 0
        • potápěč  

          ahoj koupil jsem řídítka truvativ noir world cup riser. Jsou karbonová. Problém je v tom že na svém kole používám gripy ergon které jsou zakončeny růžkem. Ten růžek je sice dlouhý asi 3 cm ale také funguje jako objímka a drží ten grip v poloze kde má bát. pod tou objímkou je ještě guma toho gripu. Na kolo jsem to sice namontoval ale utáhl jsem to jen tak opravdu na sladko. Nemáte někdo na těchto řídítkách rohy? nemůžu ty řídítka přetáhnout až do prasknutí?

          http://www.ergon-bike.com/…/product/gc2

          0 0
          • Luma  

            Já bych to normálně utáhnul na tvrdo,mělo by to v pohodě vydržet.Mám carbonové Eastony a gripy s objímkami a mám je dotažené na krev.A jak jsem se díval na ty Ergony tak by to mělo být v pohodě.Nejhorší jsou objímky kde šroub zasahuje do řidítek,to u těch ergonu není tam se akorát stahuje objímka.

            0 0
            • potápěč  

              díky já to ještě opatrně přitáhnu a uvidím. Jinak máš hezký kolo :o)) Po canoyonu jsem taky pokukoval

              0 0
              • Luma  

                Dík :-) a neboj se toho,Eastony už mám asi 3roky a zažili celkem dost pádu a jsou netknutý a to mají celkem tenkou stěnu max 2mm.

                0 0
    • Luma  

      Když už jsme u těch fullu,chci se zeptat jestli zasunujete(dávate sedlo dolů) sedlovku při náročnějších sjezdech apodobně.Hlavně u Trail Biku zdvih 120–130mm,nebo máte sedlo nastavené pořád stejně.U vyších zdvihu to chápu,jsou to kola dělané více na sjezd.

      0 0
      • HELLBOY22  

        full nemám ale ak by som mal robil by som to. V klopkách máš ťažisko nižšie aj keď väčšinu zjazdu si v polostoji

        0 0
        •  

          Já myslel, že klopky se jezdí taky v polostoji, abys mohl pěkně nohama pružit.

          0 0
      • vlasto  

        samozrejme pokud je prudkej dlouhej sjezd(napr. sjezdovka z Grunbergu ma na 4 usecich sklon 38–40%), jinak bych sel lehce pres riditka.

        0 0
      • nox159  

        zasunuju sedlo i u 100mm fulu a rozdil je hodne znatelny :)

        0 0
        •  

          To jako vážně před sjezdem zastavíš, sesedneš, minutu šteluješ sedlo, pak nasedneš a jdeš sjíždět? Není to vopruz?

          0 0
          • nox159  

            nikdy jsem nezasunoval… (jinak je to otazka 10s) ale pak jsem to jednou vyzkoušel a jelo se opravdu jinak… proste sjezd uplně o nečem jinem… tak jsem to zasunovani praktikoval cca mesic a tedka jsem poridil teleskop ( jeste jsem ho poradne neprojel) ale myslim si ze to bude to prave :)

            0 0
            •  

              Otázka 10s – jasně, pro tebe. Já jsem perfekcionista, sedlo vždycky dlouhé vteřiny pohledem rovnám a upravuju, dokud není úplně přesně rovně :)

              0 0
              • nox159  

                ja to pohledem srovnat nezvladnu… musim rukama ;-)

                jak jsem byl mladsi tak jsem tez byl „posrany“ z každého mm tedka to nejak postupem casu prestavam resit – kdyz stridam 4–5 kol tak u kazdeho sedim trochu jinak a telo si na to nejak zvyklo takze nic nezlobi…

                0 0
                •  

                  Tak to máš ještě co trénovat :D

                  A myslím rovnat spíš směrově – strašně mě se*e, když mi sedlo míří špičkou třeba o milimetr vedle :D

                  To samé řidítka/přední kolo … pokud nejsou naprosto přesně, při jízdě mi to vadí.

                  0 0
                  • nox159  

                    jj pochopil jsem že myslis rovnat stranově…

                    tedka me napadlo ze neni nic lehciho nez si udelat na sedlovku/ sedlovou trubku „kříž“ ( bud lihačem nebo sroubovakem ;-) pak nastavis podle rysek a nemusis se ani divat na sedlo…

                    s riditkama bezne při vyjíždce nehybu :)

                    0 0
                    •  

                      to s těma ryskama mě napadlo na řidítka, nevím proč mě to nenapadlo na sedlovku…

                      K řidítkům – nemám momenťák, představec utahuju tak nějak akorát, a přesto stačí když v nějakém sjezdíku škobrtnu, vystoupím, kolo sebou celkem neškodně praší do strany, a řidítka se hnou. To jsem měl rád na šroubovacím, ani se to nehnulo. A-head mi přijde na tohle horší. Nevím, možná utahuju málo…?

                      0 0
                      • nox159  

                        chapu dobre ze ti chodi predstavec na krku vidlice?

                        nemas na kole jiste nejaky ultralight predstavec takže kdyz se ti to tedka hybe tak přitahni vic ale nejak s citem…

                        0 0
                        •  

                          Je tam nějakej lowend Ričí… když to utáhnu 15cm inbusem silně, tak už se ani nehne, ale mám strach spíš o krk vidle, než o ten představec. Ten stejně nakonec poletí, chci kratší.

                          0 0
                          • nox159  

                            ja utahuju bezne tak cca 7cm imbusem stredne silne az silne a jeste se mi to nehlo

                            ale silne je pro kazdeho jinak… ( ja jsem treba slaby takže když řeknu silne tak to muže byt vlastne slabě… :D ) takze to si zas moc nepomuzes

                            proste ja bych to utahl tak silne at se to nehne ;-)

                            0 0
                            • Kubas.1  

                              Dotahuju podle pocitu na fest, prostě co to de, a ještě se mi to nikdy nehlo

                              0 0
                          • Lišák  

                            Spíš bych se bál o závity v představci, než o sloupek vidlice. Kdysi jsem jeden závit v představci takhle strhnul.

                            0 0
                          • Carloss  

                            po tom, co sem si kvůli „s citem“ utaženýmu představcu zlomil klíček, tak utahuju nafest.. lepší zkurvenen závit, než toto..

                            0 0
                            • fousek  

                              Radsi rozbitou drzku nez rozitou drzku a jeste ke vsemu prasky karbonovy riditka

                              0 0
              • ZuzicK  

                To chce cvik, až ho budeš rovnat potisícé padesáté páté, tak ho dáš dolů mrkneš dorovnáš utáhneš a bude to do 10s ;-)

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        Nesnižuju, stejně jako jsem nesnižoval na HT.

        0 0
      • Soreno  

        Loni na podzim jsem pořídil teleskop a je po problémech vůbec nechápu jak jsem bez toho moh jezdit :-)))

        Posuneš si zase laťku o trochu dál – přeci jenom pokud je extrémní svah dolu že sedíš na zadním kole a nezasunutý sedlo tě mlátí do brady tak to nejni to pravý ořechový, ale zase ne každej jezdec v xc vyhledává extrémy.

        0 0
      • McBlacky  

        na delší hravý nebo i kratší ale extra technický sjezdy to sundavám.

        Ale hlavně proto, že nemám prachy na teleskop ovládaný z řidítek :)

        0 0
        • Jenda  

          pri pohledu na tvoje kola mi ta posledni veta prijde fakt vtipna:-)

          0 0
      • roud  

        NE a ani jsem o tom neuvažoval (jinak vem si jak by trpěli borci s carbec sedlovka za 4–5 litrů kdyby ji museli soukat do rámu a koukat jak se z ní ten lak pěkně odírá hehe)

        0 0
        • McBlacky  

          dost lidí právě vozí na AM fula nějakou střední třídu hlíny, aby netrpěli.

          snížení je super věc a je to znát hodně. Některý kousky v Alpách bych bez sundání nejspíš nedal.

          0 0
          • nox159  

            i na chrtim kole to ma smysl :)

            neveril jsem dokud jsem to nevyzkousel…

            0 0
            • McBlacky  

              tak jasně, dřív jsme sundavali sedlovky i na HT. Ale to spíš na pokusování, kdy jsi se i se sedlovkou dole vyndal 50/50, a byly to úseky v řádu metrů kolem klíčového místa. Dneska když mám náladu, tak si ji sundám i na delší sjezdík a šetřím na teleskop

              0 0
              • nox159  

                ja jsem teleskop už koupil, jeste jsem ho sice nezkoušel, ale myslim ze to byla jedna z nejlepsich investic…

                (lidem se to na anthemovi nelibi ale ja jsem spokojeny ale už šetrim na nový ram k te sedlovce :)

                0 0
                • jIrI___  

                  Zvláštní postup kupovat k sedlovce rám. Většinou to bývá naopak :-D

                  0 0
                  • McBlacky  

                    cena teleskopu s dálkou je dneska stejná jako výhodný kup fulla bazarovky :)

                    0 0
                    • nox159  

                      chtel bych nekde sehnat full ram za necele 3k :)

                      0 0
                      • Automat_1  

                        1500,– Poco..Chápu, pro tebe to nebude full, nicméně jakožto s prvním rámem jsem spokojen a přátelům na rovině stále stíhám.:)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        teleskop s dálkou je otázka 6000kč a výše. Nebo mi něco nedošlo?

                        0 0
                  • nox159  

                    jenze slusnejsi ramy vyjdou na 30–50k a ty tedka nemam navic takze jsem si koupil sedlovku a z takhle vytunemym AM anthemem muzu rok jezdit :)

                    celkem se mi to ale libi – kolo je diky ramu a vaze porad hodne rychle a pritom se diky teleskopu kratsimu predstavci a vlajdam dobre ovlada v terenu…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Čím dál víc mě láká ten teleskop někde vyzkoušet. Na Test Festu snad na nějakém biku bude :)

                      0 0
                      • nox159  

                        co mas vlastne ted za ram / kolo ?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Furt toho Treka z profilu. A už to tak pro letošek nejspíš zůstane.

                          0 0
                          • nox159  

                            ja jsem nekde videl ze si ho uz strelil… ( asi jsem to blbe pochopil nebo se blbe dival… :D

                            ale vidlu mas novou ne?

                            0 0
                      • Soreno  

                        Nemusíš zkoušet jen se koukni a už tě to chytí – jen pozor na dýlku aby byla dostatečně vysunutá – já koupil za 2100,– KS ovl s řídítek a jsem max spokojen

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Tak to je pěkná cena. Já všechny viděl tak kolem 5–7k a to už je celkem ranec. Ale je pravda, že jsem se po tom nijak nepídil, jen co jsem zahlídl :)

                          0 0
                          • Soreno  

                            Ta sorry ted jsem zkouknul fakturu a bylo to 2,9 na aukru ted je tam Joplin za 3,9 a pak jsem v německým shopu viděl asi za 3,3 i s poštovným – ale nemůžu dohledat ten shop

                            0 0
            • Jenda  

              no jsem zvedavej jestli letos teleskop zamiri i do svetaku – prvni vlastovka se ukazala na Kypru a myslim ze diky tomu ze je to RS tak to budou tlacit jimi sponzorovanejm jezdcum. Podle me pri stejny rychlosti z kopce muzou posetrit dost sil nez kdyz jsou tam natazeny jak na skripci navic to pojedou bezpecnejs. A nebo pri stejny namaze o tridu rychleji :-)

              0 0
              • McBlacky  

                na některý XC tratě by to bylo přínosem. Ubylo by určitě klasických pádů poletem přes řidítka

                0 0
        • Soreno  

          Tak to sedí 3k už jsou moc

          0 0
    • Kess  

      Ahoj, poridil jsem si full GT Force 3.0 a u tlumice pod sedackou jsem nasel ventilek na dofukovani.. cim lze dofouknout? a proc? jak poznam, ze je dofouknut na maximum nebo je prazdny? + jak nastavit tvrdost predni vidlice? kdyz otevru je mekka az na dno a kdyz zavru nehne se, zadny stredovy bod jsem u ni nezaznamenal .. takze jen vypnout, zapnout.. mam presne tento bike.. nejakej nazory? a hlavne rady uvitam.. vim ze vidla je na houby :o) http://www.koloshop.cz/…-model-2010/

      0 0
      • nox159  
        1. to ti měli řict tam kde jsi nakupoval…
        2. pouzij vyhledavani ;-)
        0 0
        • Kess  

          ty jsi chytrej jak ja. Nemel jsem cas se ptat na miste a dojizdet kvuli tomu nechci. Tohle vlakno je na tyto dotazy tvorene. Kdyby tento web mel urovnani a dalo se v nem normalne hledat, tak to udelam.. ;)

          0 0
          • pepek  

            Ty věci s ventilkem, co máš na kole mají svoje výrobce a ti mají svoje stránky a tam jsou několikastránkové manuály i s obrázky. Myslíš, že ti je tady bude někdo opisovat?

            0 0
          • nox159  

            s prvni vetou nesouhlasim ;-)

            jinak co to znamena ze si nemel cas…?

            si prisel → beru tohle kolo → velikost snad dobra → tu mas prachy vem si je → ja si beru kolo → cau – takhle nejak? :D

            btw: vyhledavas ti např slovo sag najde, a mas ke kolu manual ne?

            0 0
            • Kess  

              Ano, bylo to tak, ze jsem si ho objednal pres internet, druhy den napsali sms, ja prijel, zaplatil a jel. Jen rekl → tohle je ventilek na dofouknuti o to se vam pri prvni prohlidce postarame, jen ho zajedte, tady mate desticku mezi trmen pri vymenene kola a sel jsem. Pospichal jsem zpet do prace.. proto se jen ze zvedavosti ptam viz vys.

              jinak slovo SAG je pro me nove, zacinam s Fullem a o kola jsem se nejak hloubeji nezajimal ;) :-)

              0 0
    • cepi  

      Taky bych potřeboval poradit. Mám 100 až 103 kg a zajímalo by mě, jestli to není na fula už moc velká váha jestli to ten tlumič a přepákování snese. Popřípadě jaký druh zadní stavby nebo přepákování by byl pro mě vhodný. Nejezdím nic extrémního spíš takové výlety kolem 60–80 km lesní, polní cesty, asfalt semtam nějaký ten sjezdík ale v klidu žádná šílenost. Co byste doporučily? Zdvih do 120 mm a cena neni zatím důležitá. Jde mi spíš o tip odpružení. Díky za vaše názory.

      0 0
      • potápěč  

        můj kamarád má 100kg a 2 m a jezdí full a libuje si. jediné co je, že nemůže mět nic karbonového nebo hodně lehčeného protože mu to praská jinak v pododě. Ono spíš záleží na nafoukání těch tlumičů. Jinak jezdí značku kellys

        0 0
      • kopečák1  

        Já mám teď kilíčko, 188cm a nikdy mi nic neprasklo a to nejezdim zrovna opatrně…

        jezdil sem ty fully v profilu a pohoda zatim. U foxe je limit tlaku v tlumiči 300 PSI. Teď foukám 230. Ale už jdu s váhou dolů. Nebaví mě to tahat na kopec…

        0 0
      • RacerX  

        mám 121,5kg, jezdím jedině fully a nikdy problém, zanedlouho budu jezdit carbon a vůbec se toho nebojím… :o)

        0 0
        • bukajcze  

          Docela jsi mě potěšil. Mám ještě o pár kilo víc jak ty a koukám po fullu (asi zůstanu u merid – mission/one-twenty). Vydrží i tyto rámy podemnou?

          0 0
          • TREK6700  

            zrovna mám taky 100kg a nového carbon fula. Myslím, že váhový limit bude někde kolem 130kg

            0 0
    • luck  

      caute, zvazujem nad kupou ramu (karbon, full). Dajte mi prosim nejake tipy. Preferujem kvalitu nad cenou. dik

      0 0
      • roud  

        mno a chceš full se zdvihem 100 nebo 200mm ??

        0 0
        • luck  

          no myslim 100–150

          0 0
          • roud  

            tak to asi nevíš moc oc chceš hehe

            0 0
            • luck  

              ty mas s nejakym fulom skusenosti? ak ano, co mas?

              0 0
              • roud  

                stačí kliknou na můj nick a a dát fotografie bajků uživatele… jiank pokud vůbec nemáš přehled tak třeba ten test fest co bude by ti moh pomoct ujasnit si jakýpak kolo vlastně chceš :O)

                0 0
          • jIrI___  

            Napadá mě třeba Ibis Mojo , Santa Cruz Blur LT nebo Cdale Jekyll . Ale vzhledem k tomu rozsahu zdvihů by sis měl nejdřív ujasnit, co vlastně chceš.

            0 0
            • potápěč  

              ono kupovat samotný rám není úplně jednoduché. Jsou značky od kterých samotný rám nekoupíš nebo jen velice težko. Za sebe bych ti doporučil dvojici Specialized epic nebo Giant anthem

              0 0
              • luck  

                skusal som sa divat na mne znamejsie znacky. najviac som sa vracal k meride: Ninety-Six Carbon Team-D BB30 | 2010. cital som aj nejake nazory nariklad na tie loziska BB30. vraj sa tam dostava voda a spina, atd. Kazdy ma nejake dobre aj zle skusenosti. Mne by pomohlo, keby mi niekto napisal, ze mam spesla … a som s nim spokojny. nemam s nim ziadne velke problemy. Ja by som na nich mrkol a rozhodol sa. S

                0 0
                • Advid  
                  1. mám spešla
                  2. jsem s ním spokojený
                  3. nemám s ním problémy
                  4. ale není to karbon :)
                  0 0
                  • luck  

                    druhy spesl. super. vedie. :-)

                    0 0
                  • potápěč  

                    můžu se zeptat kde jsi sehnal tu šprcku co máš na tlumiči?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Šprcku nebrat! Mnoho lidem udělal víc škody než užitku…

                      0 0
                      • potápěč  

                        proč? nedovedu si představit čemu to může ublížit.

                        0 0
                        • roud  

                          když se ti pod to dostane bordel tak je to jak šmirdl :O(

                          0 0
                          • Advid  

                            Tak asi máte fakt pravdu. Teď sjem to sundal a byly tam přítelkyniny vlasy. :)

                            0 0
                        • jIrI___  

                          Dostane se pod ní jemný písek a nenápadně odírá píst tlumiče. Někde ve fotogalerii tu byla tuším i fotka vydřených vnitřních nohou vidlice po použití podobných šprcek. Z mého pohledu jsou takové věci naprosto zbytečné, vždyť přeci ty stíráky jak na tlumičích, tak na vidlicích, jsou dělané tak, aby zamezily průniku bordelu dovnitř tlumiče.

                          0 0
                • McBlacky  

                  s tím spešlem to není tak růžový.

                  nové modely s press fit středem a tapered hlavou – zvlášť ty s vyvložkovaným hlavkem na klasiku- stojej pěkně za hovno.

                  středy odcházej dost rychle a to hlavko je na čištění po každým mokrým závodě.

                  starší řešení -do roku 2009– těchto partií byly mnohem lépe udělané. Aktuálně jezdím Epic 07, SJ FSR 09, SJ carbon 10, takže srovnání mám.

                  0 0
                  • potápěč  

                    to co tu píšeš je až od modelu 2011.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      v 2011 se to jen rozšířilo na nižší modely.

                      můj SJ carbon expert 2010 už to má přesně tak na ***** jak píšu.

                      0 0
                      • roud  

                        nvm čím to je ale připadá mi jak tu ostatní pozvolna kopčej 1,5hlavu i BB30 že s tim maj samý problémy vezmu si ložiska v hlavě už jen díky většímu průměru by měli vydržet mnohem dýl než standartní a u cannonu celkem i držej i když na jednom už je mám taky na výměnu to samý BB30 nemám s nima po x tisících km problém narozdíl třeba od supu kde s tím má problém prakticky každej ať už kvůli cvakání vrzání či s výdrží ložisek prostě zajímavé…

                        0 0
                        • nox159  

                          kvalita je kvalita ;-)

                          0 0
                        • McBlacky  

                          Tady na BF je kolik lidí co aktivně slušně závodí a jezdí canona? Proti těm co jezdí na supech, spešlech atd.

                          Docela mě zajímá jak mu dá pokouřit Gorgov. Gary mu dal přes rysku :)

                          Odráží to i realitu, loni na závodech jsem viděl spešlů 2010 víc než kanonu všech dohromady. A myslím, že tohle pozorování nebudu mít jen já.

                          odolnost press fit se ukáže víc letos. To už bude dost rozšířený. Hlavko od ještěrky co osazuje nyní spešl je doufám jen osobní omyl značky.

                          0 0
                          • Jenda  

                            sem mu to nechtel psat ze canony se lesti a na tech ostatnich bikach se jezdi:-)

                            0 0
                            • roud  

                              To je zase žvást co ? je to spíš o ceně tím že sup stojí desetinu toho co cannon tak je spíš předurčenej pro hromadný využití že ? jinak myslim si že cannona na závodech tu na BF jezdí dost lidí na to aby mohli podat svědectví o výdrži a docela by mě i zajímalo jak na tom jsou ostatní já závodů objedu jen pár ale zato jezdím s bikem za každýho počasí bláto led sníh déšť atd. a myslím si že o moc větší zátěži ho jentak někdo nevystaví…

                              0 0
                              • Jenda  

                                je krasny jak vzdycky vyletis jakcertik z krabicky kdyz nekdo pichne do kanona:-)

                                mi vysvetli proc by u canona mel jeden a ten samej komponent vydrzet vic nez na speslu nebo supu? Jina vec je pokud ten komponent je na ostatni kola davanej v jiny kvalite ale jinak fakt nevim. Prijde mi to jak kdybys tvrdil ze XTR saltr vydrzi na canonu vic jak na supu:-)

                                0 0
                                • roud  

                                  kdo vyletěl ? :o) ja jen udávám fakta :o) jedna z věcí je třeba přesnost výroby :O) další věc je že to kombinovaný hlávko u současnejch kol je řešený trochu jinak než u cannonu a co se bb30 týče tak skoro každej kdo má supa tak s tím má problém zeptej se nějakýho servisáka a ten ti to potvrdí na druhou stranu se zeptej lidí co vozej cannony jaktože oni s tim nemaj problém ? jsou to fakt a nic víc…

                                  0 0
                              • McBlacky  

                                desetinu :) zpátky na zem prosím.

                                Právě že Cdale moc lidí nejezdí závodně. A je to daný i přístupe Aspire, který na nějaký slevy a programu pro závodníky srali. Jak se toho chytl Spešl nebo Merida je myslím dobrý doklad toho, kde mohl být rozšířeností Cdale. Dneska na nich jezdí jen pár lidí at se ti to líbí nebo ne, stejně zabili i GT.

                                Navíc něco jinýho je jet za deště, bahna, sněhu závod a vyjíždku.

                                Zimák nejen mě vydrží násobně víc než závodní kolo…

                                0 0
                                • Jenda  

                                  hele tobe nevydrzi na zavodaku guma 5 tis?:-)

                                  0 0
                                • nox159  

                                  tak ber na zavody zimaka a usetris ;-)

                                  ja to tak tedka budu praktikovat :D

                                  0 0
                                • roud  

                                  zatáhnu se např kubada (snad mě nezabije) pokud vím tak ten na cannonu odjezdil několik závodních sezón a tyhle problémy prostě neměl čím to prostě si myslím že to neni náhoda… (přístup aspire beru jako mnohem lepší než u předchozího dovozce to byla teprve hrůza)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    vole já už si ani nepamatuju jak to bylo dávno :-)

                                    0 0
                                    • roud  

                                      já si na to vzpomenu vždycky když kouknu na tu tvojí fotku v profilu :O)

                                      0 0
                                  • kolda  

                                    no zavodni nasazeni kola od kubada a blackyho bude asi „trosku“ nekde jinde.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      a tady de snad o blakyho ? ja bych řek že ne šlo o porovnání různejch systémů a toho že si tu x lidí stěžuje na to jak jim tohle a tohle odchází a myslím že většina nejezdí jak blacky dokonce ani ne tak jak kubad :O)

                                      0 0
                                    • kubad  

                                      teď už jo, ale dřív to zase až takový rozdíl nebyl :-)

                                      0 0
                                • kubad  

                                  trochu se sem vecpu, ale sou to starší informace 2004–5–6

                                  co sem lítal komplet spořku 50–100 flek celkově, jak se podařilo v podstatě komplet seriál + další závody asi 20 za sezonu včetně nějakéhé Coca cola Capu v rakouských Alpách

                                  to byly časy :-)

                                  na Teamovém Scalpelu s BB30a tehdy sem měl jedno kolo na závody i trening odhadem +/- 8t za rok tuším 2005 byl nejlepší.

                                  za sezonu (prakticky vždy wap po zavodě) ložiska v BB30 nové před sezonou, a vydrželi do konce sezony, hlava taky, ale 2× menší ložisko v přední nábě Crosmaxů SL a 2× komplet zadní nába.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    jj s ložiskama v cmaxech mám podobnou zkušenost jen prozměnu mě jako první odešlo velký ložisko na přednim kolo tak jsem to vyměnil komplet s kilometrama na ložiska to vydím na ±4000km jiank díky že jsi připsal i svoje postřehy :O)

                                    0 0
                                  • McBlacky  

                                    v podstatě se to ale až tak neliší od toho co se děje mě. Protože závodní km se dají porovnat, možná dám o kus víc, ale ne o moc. V tomhle režimu + wapka to jde pryč. Jak jsem psal dříve, na kolech co jezdím nezávodně mi to všechno vydrží násobně víc – hlavko jsem měnil na jediným kole za posledních 5 let, středy sem tam, ale s lepšíma SKF dají i přes 10tkm atd.

                                    takže za sezonu jeden střed proti mým dvěma, jedna hlava to je stejný a ložiska dělám preventivně pokaždý at už dřív na DT, pak Rival, dneska Novatec

                                    0 0
                                    • roud  

                                      mno a teď si vem lidi co píšou sem na fórum najdeš tu x lidí který maj problém se středem BB30 na superiorech po pár kilometrech někdy i třeba po 100vce a někdo možná i míň když to probereš se servisákama tak celkově se u starejch supů s BB30 objevuje těch případů extra velké procento a nejen u závodníků :O( docela by mě zajímala zkušenost servisáků co dělaj pravidelně cannony…

                                      0 0
              • luck  

                druha vec je, ze niektore znacky maju viac skusenosti s karbonom ine zasa nie. rad by som overenu znacku.

                0 0
      • luck  

        Ok, asi som na to siel spatne. Tak este raz. Ma niekto skusenosti s ramom od meridy: Ninety-Six Carbon Team-D BB30. Ak ano, ake? dik

        0 0
        • roud  

          meridu si nekupuj je to sice špičkový kolo ale všichni se ti budou smát :O(

          0 0
          • luck  

            u spojenia špičkový kolo si mal dat tečku. :-o

            0 0
            • roud  

              a co to mění na tom že se ti budou smát ?

              0 0
              • Soreno  

                Ty vole to je názor mě se nikdo nesměje a podívej co mám za kolo – vono řešit jestli jeezdim tu značku nebo tu je tak přízemní – mě se třeba cannon nelíbí a nikdy bych si ho nekoupil – tobě se třeba líbí a nebo ho máš jen kvůli tomu že je to cannon. Znám hezčí kola třeba rocky mountain a pod. prostě věc názoru.

                0 0
    • janchi  

      Zajtra sa medzi vas zaradim. Konecne. Idem si totiz pre tohoto chrtieho fulla. http://www.cykloabc.sk/index.php…

      0 0
      • potápěč  

        to kolečko je fešák. Já jsem skočil na kolo před 3 týdny najel jsem celkem 200 km a liboval si jak to letos krásně jezdí. Za 3 dny jsem ležel a měl krásnejch 39,2°C. Tak to na tom fešákoj hnedka nepřežeň jako já :o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.