Máme tady zbrusu novej Edge Explore od Garmina. Není to recyklát již zavedeného modelu. 3palcovej displej a super cena 250 dolarů. Zásadní nevýhoda je, že nemá profily, ale jinak bych řekl, že má vše co běžný cyklista potřebuje.
Máme tady zbrusu novej Edge Explore od Garmina. Není to recyklát již zavedeného modelu. 3palcovej displej a super cena 250 dolarů. Zásadní nevýhoda je, že nemá profily, ale jinak bych řekl, že má vše co běžný cyklista potřebuje.
Zajímavé zařízení…
kromě zmíněných profilů tam není barometrický výškoměr, což je velká škoda.
Tady zase v textu píšou, že bar. výškoměr má, ale v seznamu funkcí je, že není. Tak uvidíme co je pravda.
https://www.garmin.cz/…xplore/79523
*Edge Explore má vestavěný akcelerometr a barometrický výškoměr s podrobným vyhodnocením výškových statistik během jízdy (nastoupané metry, min./max. nadmořská výška, výškový profil, sklon svahu a další).
*
Dnes jsem psal na podporu českého Garminu a potvrdili mi, že bar. výškoměr opravdu má. Za mě tedy počkám, jinak bych bral 820.
pak je to asi dobrá volba pro lidi, co neměří waty a menší chybička na kráse je neexistence profilů. Ale to určitě řadě lidí vůbec vadit nebude.
ad neexistence profilu – novejsi garmin zarizeni se udajne po skonceni aktivity, pred jejim ulozenim, zeptaji, o jaky sport slo, mtb, silnice … pokud je to i pripad noveho explore, pak by mne profily netrapily?
profil a aktivita jsou dvě rozdílný věci
nj, mam to pomichane, diky
pomocí profilů mám různé obrazovky pro dojíždění do práce a pro jízdu pro zábavu atd. Tady bych to nemohl mít a musel bych si udělat nějaké universální nastavení, ale to většinou vyžaduje více obrazovek, zejména pokud je člověk starší a blbě vidí.
jj, chapu to, takhle ty profily maji i starsi zarizeni (u mne 810), ale vsechny aktivity se mi do connectu rovnou exportuji jako cyklistika, takze to pak musim v connectu/endomondu rucne prepinat na mtb… (takze nedostavam odznaky za mtb! :-) )
Pokud by to jeste nekdo resil, tak Explore barometricky vyskomer nema.
Ahoj, prosím Vás nevíte někdo jestli jde do Edge Explore dostat mapy Garmin Topo Czech v3 PRO (2017) z SD karty? Předem díky.
Pokud je to nová neotevřená mapa za cca 2 až 3000,– tak ano, ale jestli byla koupena k jinému zařízení Garmin, tak ji tam nedostaneš.
Je to popsaný tady. https://www.garmin.cz/…-karta/78776
Tak jestli máš ofiko kartu někde na jiným Garminu, tak to můžeš zkusit přehodit, možná to bude šlapat. Jestli to máš stažený načerno z netu, tak to nerozchodíš.
EDIT: A teď koukám že to nemá SD slot. Tak jedině varianta ofiko objednávka mapy ke stažení, z té stránky.
Už to chápu. díky.
Je to nová neotevřená mapa. Koupená zvlášť na eshopu Garminu. Nakopíroval jsem soubory z karty do navigace, ale po zapnutí navigace to pořád pracuje s tou původní cyklomapou Evropy, která je v navigaci.
Víte někdo(máte vyzkoušené), jestli EDGE EXPLORE podporuje extended display? Přemýšlím Edge Explore pouze jako zobrazovadlo/doplněk k hodinkám. Díky
Jaké hodinky máš na mysli? Mám iWatch, ty ale sice umí spoustu funkci včetně GPS a mapy, lze jimi telefonovat, bezkontaktně platit, ale nevím co z toho bych potřeboval zobrazit na Explore.
Garmin hodinky…
Prosím majitel egde explore jak je na tom skutečná doba provozu na nabití. Katalogově je to 12 hod., což je třeba půlka než má edge 530. A tam je to v reálu asi 8–10hod. Tak kdyby to tady mělo být ve stejném poměru, tak by to bylo celkem slabé..
Odkud čerpáš ty doby?
Letos jsem ho dostal na vanoce.
Pri bezne jizde (60% jas bez navigace a bez usporneho rezimu pouze zaznam trasy) si vezme cca 15% za hodinu.
Pri navigaci je to trosku vic cca 20–22 % za hodinu bez usporneho rezimu.
Pri navigovani a uspornem rezimu ( rozsviti se pouze pri poklepani nebo pred odbockou) si bere cca 15% za hodinu
Pri bezne jizde v uspornem rezimu bez navigace si vezme 10% za hodinu – z tohoto udaje myslim, ze je ta katalogova hodnota.
To jsem zatim za tech par jizd vysledoval.
Samozrejme primarni urceni toho zarizeni je na turistiku na to si myslim ze bohate dostacuje.
Zdravím, uvažuji o edge explore. Můj záměr je naložit kolo do auta přesunout se do lokalit kde to neznám a tam si zajezdit (silniční kolo). V popisu píšou:
Vytváření okružních tras dle zvolené požadované délky (km) okruhu. Chápu to tak, že to je jako na mapy.cz na mobilu. Zvolím si délku okruhu a nechám se navigovat. Má to i funkci „zpět na start“? Aby mě to dovedlo zpět k autu. Žádné funkce navíc nepotřebuji jako má např. edge 830. Vytvářet trasy předem a dohrávat je taky nechci. Chci přijet na místo kde se dá dobře zajezdit zapnout garmina zvolit si délku okruhu nebo oblíbenou trasu od ostatních a nechat se navigovat. Jde mi pouze o navigaci. Extra výdrž baterky taky nepotřebuji jezdím trasy tak do 80km. S mobilem se to dá parádně, ale nechce se mi ho vozit na řídítkách je moc velký. Poradí někdo? Doporučíte něco jinýho? Díky
Tvoje požadavky Explore splňuje. Jinak samozřejmě umí i ty předem vytvořené a dohrané trasy.
Díky
Ahoj, řešil jste někdo už výměnu baterie. Nikde nemůžu najít přesný typ, který by pasoval do edge explore. Psal jsem do pár shopů a vždy odpověď stejná “pošlete typ baterie něco vybereme”. Díky za radu.
Zdravím. Byl jsem rozhodnut pro Edge 830 … ale pak jsem objevil tento Edge Explorer a na 90% mi to bude dostačovat. Sice trochu vhybí WiFi a barometr, ale co už.
Moje otázka – předsazený držák je kompatibilní pro celou Edge řadu 530/ 830/ Explore ???
Sensor rychlosti používáte? Ten bych si taky rád pořídil.
Děkuji moc.
bez wifi se urcite obejdes, pri synchru aktivity je celkem jedno, jestli je to pres edge – wifi nebo pres edge – mobil (data, wifi) … wifi mi prijde uzitecna maximalne pri instalaci noveho fw do pristroje, kdy se nestahuje super pomalu pres bt z mobilu a nebo nemusis pripojovat zarizeni kabelem k pc s expressem
bez barometru se opravdu obejdes, connect ti pak vyskovy profil prepocita … samozrejme jine metry pak mas spocitane treba ve strava, jine v connectu, jine ti naplanuji mapy.cz, ale vyska z barometru dokaze take zablbnout
predsazeny drzak bude ok, vsechny edge maji stejny zamek
sensor rychlosti pomuze a ma smysl, bude fungovat da se rici jakykoliv s ant+
Tak u barometru záleží na co je využíván.
Pokud tě zajímají reálně nastoupané metry, tak to bez toho nejde. Pokud stačí ± autobus s chybou často i 20%+, tak to jde i bez něj.
Pak jsou tu ale online funkce, které bez barometru nepůjdou. U mě třeba dva nejpoužívanější údaje u Edge 530 a tím je VAM 30s a sklon v %. Je jasné, že někoho to třeba nezajímá, ale nelze šmahem říct, že se bez barometru obejde, když k tomu více nenapsal.
Jaký je přínos senzoru rychlosti? Pouze pro přesnější aktuální rychlost někde mezi skalami s horším signálem GPS nebo ještě kvůli něčemu jinému?
ano, přesně pro uvedenou situaci. Ale je mi divný, že ty bys to nevěděl.
Nevěděl, jen mě zajímalo jestli má smysl si to externí čidlo kupovat nebo ne. Aktuální rychlost není údaj, který bych nějak podrobněji sledoval, takže pro moje potřeby je nejspíš zbytečné.
Taky je to dobrý třeba na válcích. Používám to společně s tepákem, kadencí a ujetou vzd. jako měřitelný údaj, včetně průměrné rychlosti.
jasný, pro indoor must have věc, pokud máš teda válce/trenažér s upnutím celého kola.
Řekl bych, že kromě rychlosti v místech se špatným příjmem GPS signálu to zlepšuje i přesnost ujetý vzdálenosti. Garmin si nakalibruje obvod kola a pak to bere z toho. Dokonce mám pocit, že to i občas sám překalibruje. Samozřejmě se dá zadat i vlastní obvod jako u starejch tachomerů.
Viz např. https://support.strava.com/…r-for-Garmin
.
Díky moc. S těma odchylkama v nastoupaných metrech počítám.
Jen počítej s poloviční výdrží. Vydržel mi s připojenými čidly kadence a rychlosti max 6 hod. Koupil jsem 530 a ta dá v pohodě 14 hod.
Jedná se o starší generaci Garmin přístrojů s jiným čipem, rychlostí, vydrží… To je potřeba při jeho pořízení brát v úvahu…
Mě vydrží s čidlem rychlosti při zapnutým spořiči 10 až 12 hodin. Záleží jak intenzivně potřebuju navigovat (=zapíná mapu). Na silnici dýl, v terénu míň. Mě to celkem stačí, na jízdy 8h+ většinou stejně už beru fuel tank kde mám malou powerbanku.
Díky, s tím taky počítám.
Předsazený držák je kompatibilní
Sensor rychlosti / kadence, radar používám a funkčně OK s Explore
Výdrž baterie není nic moc, ale déle jak 8hod nejezdím :-)
Jak píše jaja: zámek je stejný, jenom pozor na délku pŕedsazenýho držáku. Edge je velký jako řada 10×x, potřebuješ dlouhý držák; některé krátké by nemusely stačit.
Mám explore přes rok a plně mi vyhovuje. Tréninkový metriky nepotřebuju, ale chtěl jsem dobrou mapovou navigaci. Barometr by se hodil, ale žít se bez něj dá. Ani wifi mi nechybí.
Čidlo jakýkoliv ant+ já mám originální garmin speed sensor.
Dneska mi Explore dorazil domů. Trochu horší displej, ale s tím se dá žít. Co mě, ale namíchlo, že jsem si nedal bacha a neřešil, že to nemá automatické nastavování jasu dle okolních podmínek. To mě teda štve, přemýšlím, že to pošlu zpátky. Jaké máte zkušesnosti z provozu?
Synchronizace mobil > Explore … PC > mobil > Explore je bomba … tady by se od Garminu měli všichni učit.
Mě to auto nastavení jasu nechybí. Sem tam je to problém jenom za ostrýho slunka a jenom pod určitým úhlem.
Mám ale pocit, že za automatika sama tohle stejně neřeší – pak by to chtělo i ten kvalitnější displej. Ale to už se bavíme o 2× dražším přístroji.
Já jsem za ty peníze celkem spokojenej.
já mám automatické nastavování jasu vždycky vypnuté a řeším podsvícení/jas přes power tlačítko. Takže to by mi nevadilo :-)
Jas mám pořád nastavenej na 0% (a to mám 830, kde automatika je).Garmin má transreflexní displej, čím víc na něj svítí slunce, tím lip je na něj vidět.
Předtím jsem měl 520plus a tam jsem to v případě nejvyšší nouze (asi 3× za sezónu :)) nastavil ručně.
Jenomže transreflexní displej je vidět jenom na slunku a bez brýlí. S brýlema nic moc a jak člověk zajede do stínu, a že to bylo furt, tak jsem viděl kulovku.
Bavím se o mapě, dataobrazovka s rychlostí apod … ta je vcelku OK viditelná.
Myslím, že to půjde ještě obejít. Nastavím si vypínání podsvícení po 15 sekundách. Buď klepnutím se to rosvítí nebo, jak teda doufám, při nutnosti odbočení se přístroj rosvítí sám. Pak dám vědět.
Zdar, včera jsem konečně testoval Explore … mám rozporuplné pocity. Displej není tak dobrý jak bych si myslel, že bude. V brýlích nic moc. Ještě po cestě domů jsem koupil v Decathlonu předsazený držák za 489,– … sice není 100% OK, ale snad to něco vydrží (aretace mi přijde nedokonalá).
A teď co mě zarazilo. Jel jsem z bodu A do bodu B (trasa importovaná z MAPY.CZ … když pominu peklo když se odkloníš od cesty a furt dokola to řve, abych se otočil … tak jak jsem se zase napojil, tak mě to zatáhlo kus zpátky na tu původní trasu a jak jsem vyjel na kopec tak to zařvalo OTOČ se … a pokračoval jsem odkud jsem právě přijel … Jinak jakš takš, autonavigace to není ani omylem.
A teď to nevíc PEKLO! Dojel jsem teda do bodu B. Tak jsem spočnul a na přístroji dal NAVIGOVAT na START (nebo jak se to menuje). A vyrazil. Přístroj snad každyýcg 60–100 metrů pípal … a ukazoval jeď rovně … já to málem vyškubl a hodil do škarpy. Lidi přede mnou a za mnou se dívali co to jede za ****** a furt pípá. Prostě ta fce kdy to ukazuje ZABOČ … mi ukazovala každou chvíli jeď rovně… Plánování trasy přímo v přístroji se chová podle mě divně.
Nevíte někdo co s tím? Díky moc.
Běžné chování cyklonavigace od Garminu (tzn. takřka nepoužitelné). Když jsem jel pár prvních jízd s 530, tak jsem měl chuť ho zahodit, chová se ti úplně stejně jako popisuješ. Pak jsem zjistil, že 530 nelze považovat za plnohodnotnou navigaci, ale je to spíše jen takový hodně drahý chytrý tachometr a navigace je u něj spíše jen druhořadá funkce „aby se neřeklo“.
No já bych spíš řekl lamařina některých uživatelů. Sice mě občas naštval, ale najezdil jsem s 530 tisíce kilometrů po neznámých cestách a nikdy jsem nezakufroval. Takže beru, že nejsi spokojenej, ale problém bude na obou stranách řídítek.
Může být, asi jsem moc rozmlsaný z navigování pomocí mapy.cz.
„…autonavigace to není ani omylem“. Tohle je pravda, protože v autě nejezdíš po předem připravené čáře v mapy.cz. V autě je to navigace do zadaného bodu a proto se chová jinak, když sjedeš s trasy, tak ji jednoduše znovu přepočítá. Navigace po předem připravené trase je jiný problém, tam je třeba řešit co nejkratší návrat na trasu a ne ji přepočítat celou. To řvaní, aby ses otočil se objevuje do té doby, co garmin vyhodnocuje jako nejkratší návrat na trasu cestu zpět. Až najde kratší cestu k jinému bodu trasy, tak s tím dá pokoj, alespoň 830, kterou mám. Když najedeš opětovně na trasu, tak je tam chyba, kterou popisuješ. Šipkou ti naznačuje odbočení zpět, namísto, aby ukázal pokračování v trase. Je to chyba na všech zařízeních Edge, co jsem měl a je s podivem, že to nejsou schopni opravit. V praxi to ale není až takový problém, vím že se vracím na trasu a když se vracím zleva, tak pokračuji vlevo a když zprava, tak zabočuji doprava. Na tohle se dá zvyknout.
Edit: blbě zařazeno, patří pod Lukáše
Chtěl bych někdy na jaře koupit kamarádovi k narozeninám cyklocomputer s mapami. Jako nejlepší řešení (cena/výkon) se mi jeví právě zde zmiňovaný Garmin edge explore.
Kamarád jezdí zejména na MTB (XC ježdění v lehkém terénu), na chatě má starého treka, ale rozhodně neřeší, kolik km na kterém kole najel. Potřebuje mapu, ale má silný orientační smysl, tak ani moc nepotřebuje plánovat trasu dopředu, spíš někde za pochodu najít něco zajímavého. 80% jízd v ČR. Víc jak 8h denně jezdit nebude. Ideálně Garmin (nejvíce kamarádů má fenixy), ale asi stačí cokoliv s automatickým importem do Stravy.
Má smysl koukat i po jiných zařízeních než Garmin explore? Tepy si měřit nebude, wattmetr v ceně jeho kola taky nepotřebuje, jedině snad senzor rychlosti, ale ten je skoro zbytečný, Live strava segments určitě nepotřebuje, žádné KOMy nehoní, Stravu si platit taky nebude.
Akorát to pípání, jak píše Lukas1000 by ho asi rozčilovalo. Jenže v jiných recenzích se to chování takhle neprojevuje.
Dík.
Podívej se do manuálu, na 830 jde pípání jednoduše vypnout…
Ano, pípání vypnu hravě…NICMÉNĚ…mně tam vyskakuje ten pomocník odbočování s informacemi JED ROVNĚ … je to nahouno uplně.
Tento problém vidím v naprosto špatném algoritmu Garminu … kdy naplánuje cestu po 100m úsecích, ikdyž jede člověk pořád rovně, a navigace prostě bere úsek po úseku a informuje. Lze to samozřejmě obejít tak, že trasu naplánuju přes MAPY.CZ a naimportuju…ale pokud to zvládá Seznam … nevím proč Garmin se chová jak dement :)
tohle mi ale žádnej budík nikdy nedělal, ani když jsem trasu nacvakal v connectu
Přesně
Tohle se mě stalo jenom v případě, že jsem měl vyplou mapu. Např po navratu z rakouska jsem si zapomněl přepnout mapu z at na cz a i když jsem natáhl připravenou trasu, tak se to chovalo takhle. Stačilo zastavit navigaci, zapnout mapu oblasti kde právě jedu a znovu nechat garmin spočítat tu stejnou trasu. Pak už to ukazovalo upozornění jenom na křižovatkách
Ale v tomto případě nevidíš mapu, resp vidíš jenom ten base podklad a nic víc. To by si snad kolega všiml.
„ani moc nepotřebuje plánovat trasu dopředu, spíš někde za pochodu najít něco zajímavého.“ Za pochodu najít něco zajímavého není na garminech moc komfortní. Skoro mi tohle zadání směřuje k lacinému odolnému mobilu s dobrým držákem a mapy.cz.
Přesně tak.
Ahoj měl jste někdo problém s přidáním zařízení do conectu mobilu v pohodě al k pc nemohu najít zařízení Edge Explore dělám někdy chybu v postupu Edge připojeno přes kabel ,
vyzkouset jiny port usb, jiny kabel (casto lidi vezmou nejaky no name kabel, ktery funguje na nabijeni, ale ne na data), aktualizovat usb ovladace v pc temi od garmina … pokud ani pak nebude fungovat, zkusit jine pc
Zdar. V pondělí jsem vyrazil na kole. Jenom jsem dal zařízení do držáku, zapnul a vyjel. Ukazovalo rychlost a všechny udaje o vzdálenosti, prum. rychlost apod. … nicméně po návratu a nahrání trasy do telefonu jsem zjistil, že mi to nezaznamenalo mapu projeté trasy.
Víte někdo přesně kdy to zaznamená a kdy ne?
Pár týdnů zpět jsem jel taky bez navigace … a zaznamenalo mi to trasu. Nicméně už nevím jestli jsem něco zapínal jinak nebo ne. Díky.
Chtěl bych vědět, zda existuje nějaká možnost, jak do Edge Explore přenést trénink z Tréninkového plánu Garmin.
Za prvé, zda Edge Explore může fungovat jako (extended) displej pro hodinky Vivoactive 4.V těchto hodinkách mám Trénikový plán, který bych takto chtěl přenést na displej Edge Explore.
Nebo za druhé, zda neexistuje nějaká aplikace, která umí trénik přenést do Edge Explore.
Díky.
A je tu nástupce Edge Explore 2, myslím si, že pro hodně lidí skoro ideální zařízení…
Menší videorecenze.
Koukám na ten Explore 2, cena přijatelná, ale mám pár nejasností:
(občas to používám, když se mi nechtělo brát hrudní pás, ale chtěl jsem displej před sebou a ne jen na ruce)
(mimochodem ve srovnávací tabulce parametrů na garmin webu to píše, že to neumí ani Edge 130, což ale není pravda, umí to)
Videorecenze DC Rainmakera
Takm mám objednáno jsem zvědavý. Zkoušel js G130 malý displej + a G530 o něco lepší tak uvidíme jak to bude u Explore 2
Ahoj kluci, neporadí někdo, jak změnit u Garmin edge Explore měřítko na stránce s profilem trasy. Na staré navi jsem viděl profil celé trasy a v ní čáru, kde se nacházím. Tady vidím jen 500m před sebe. :-( Návod jsem prolezal a nic
na ostatních garminech se dá kliknout na údaj měřítka výšky a vzdánosti a pak jde zmenšovat měřítko až vidíš celou trasu. Ale u Explore to nemusí fungovat, nemám kde ozkoušet.
A jo, máš pravdu! Teď jsem to vyzkoušel v klidu doma a jde to dle tvé rady, To mě nenapadlo… Díky.
Ahoj, víte někdo, kolik datových polí lze zobrazit na jedné obrazovce Explore2?
Each custom page can have from 1 to 10 data fields on it.
Díky, přehlídl jsem to.
Ahoj, ještě se zeptám zdejších Garmin guru. Jednoduchá věc – jedu na celodenní výlet, cestou si chci udělat pauzu na jídlo, koupání apod. Mám spuštěn záznam trasy. Když budu hodinu v hospodě, chtěl bych záznam nějak pauznout a Garmina vypnout aby se mi nevybijela baterie. Pak ho zapnout a pokračovat s tím, že bych měl za celý den jeden tracklog. Zatím jsem nepřišel na to jak to zařídit. Když je spuštěna aktivita, tak power tlačítko jen zamkne obrazovku… U staré Teasi se mě to zeptalo, zda chci záznam vypnout, nebo pauznout a po zapnutí jsem normálně pokračoval.
Nevím jak Expore, ale u 530 je to tak, že zastavím aktivitu (jako bych ji chtěl ukončit, ale neklikám na žádnou z možností) a pak vypínacím tlačítkem vypnu obrazovku. Když chci pokračovat v jízdě, vypínacím tlačítkem zase zapnu a stejným tlačítkem jako jsem aktivitu zastavil, ji zase spustím. Výsledkem je záznam celé trasy.
Děkuji, vyzkouším dnes cestou z práce. Zrovna tohle jsem nikde v manuálu popsané nenašel, což mne docela udivuje.
Tak je to opravdu tak jak píšeš, včera vyzkoušeno. Edge Explore to dokonce po stisknutí tlačítka stop píše nahoře na displeji. Dá se vypnout a pak pokračovat. Díky moc.
Tak mi dosel novy Explore 2. Bohuzel pri prochazeni mapy (posun, zvetsovani/zmensovai) vzdy zatuhne. Pomuze pouze reset. Bez spusteni navigace. FW je 4.10 pise to, ze aktualni. Ppri pripojeni na Garmin express v PC chce aktualizovat mapovy podklad, ale pri pokusu o instalaci vypise chybovou hlasku a instalaci ukonci hned pri startu. Mapu Topo Czech tam jeste nemam. Netusi nekdo, kde muze byt problem? Na podporu jsem psal – bez odpovedi. Diky
Ahoj lidi, ještě jednou děkuji za předchozí rady. Mám ještě jeden problém ohledně navigace. Mohl bych kolem toho napsat mraky omáčky, ale budu se snažit být stručný a šetřit Vaším časem :-) Byl jsem zvyklý si výlet naklikat na mapy.cz a pak exportovat jako GPX. Ten jsem nahrával do Teasi a myslel jsem, že to bude u Garminu stejně. Není. Pokud si něco naplanuji v Mapy.cz, strcim gpx do Garmin Connect, tak se trasa změní a ještě se znovu změní v samotné navigaci. Jak connect, tak Edge si to gpx vezmou jako vzor, kudy bych asi tak zhruba chtěl jet a začnou do toho vkládat svoje algoritmy a přizpůsobovat to mapě kterou má connect, nebo samotný edge. Přitom mám pocit, že když nějakou trasu již jednou projedu a vytvořím si z té aktivity trasu, tak pak už mne jinudy nebere a jedu po své stopě. Prostě, ví někdo, jak zařídit, abych to co mu předložím nijak neprepocitaval a prostě mne vedl podle toho, před křižovatkou pipl, doprava, doleva apod? BtW, trasa 220 km, tu mi edge chroupal snad 5minut :-( Klidně si to budu plánovat jinde a na mapy.cz se vyprdnu. Nic není dogma. Jen jsem prostě chtěl, aby mne to poslouchalo a ne si to dělalo jaksi co chce :-( Moc děkuji za každý podnět
Jinak o možnosti „zobrazovat vždy“ samozřejmě vím, ale to pak vidím jen linku bez navi pokynů…
To je divné, mám sice 1040, ale z hlediska navigace je to podobné explore 2. Postupuji stejně jako ty. Na PC v mapy.cz naklikám trasu, dávám tam dost průjezdních bodů (bod, kde chci, aby tam trasa). Snadno se to dělá pomocí CTRL+klik. A tahle trasa se v garminu zobrazí vždy jako tmavě růžová čára. Tuhle trasu nemění ani Garmin Connect, ani 1040. Pokud někde neodpovídá mapa podle které jsem plánoval mapě v garminu, tak si tam garmin navrhne svoji variantu a ta je zobrazena jako světle růžová čára. Někdy ho poslechnu (když vidím, že to mapy.cz naplánovaly po např. neexistující cestě), většinou ale jedu po původní variantě. Zkus do trasy v mapy.cz vložit větší počet průjezdních bodů. Na trasu okolo 50 km mi vychází tak 5 až 10 průjezdních bodů. Vyzkoušej to CTRL+klik, to je podle mě klíčová věc.
Aha, tak to tam mám bodů asi málo. V podstatě dávám body jen když chci s trasou někam pohnout, páč to plánování od Mapy.cz je jinak docela vyhovující. V Garminu mám zapnutou Europe cycling map 2021. Zkoušel jsem i Topo v4 ale moc mi nevyhovuje, je zbytečně podrobná na kolo.
Jinak v Garmín Connectu můžeš do trasy přidat i tzv. coursepoints, pomocí kterých si označíš hospodu, nejvyšší bod trasy, nějakou zajímavost. Garmin ti pak ukazuje kolik kilometrů ti zbývá do každého coursepointu a když ho projíždíš, tak ti to připomene na obrazovce, jo a vidíš ho i na mapě. Používám to hodně často.
Asi tuším o co se jedná. To jsou ty fialové v connectu, které mají i kategorie. Zkusil jsem a za jízdy je vidím i na samostatné stránce..
Soubor GPX z Map nenahrávej přes Connect, ale zkus ho rovnou zkopírovat do paměti Garminu. U nových je pro to složka New Files, u starších se soubor nahrával do složky GPX.
Jinak co z Map nahraju, to v Garminu mám, nijak mi to nemění.
Zkusím to tam hodit přímo přes kabel a při vytváření tam dám více bodů a uvidím, zda se to bude chovat líp. Díky
Mapy.cz dříve rozlišovaly typ výstupu podle typu plánování. Podrobnou „fixní“ GPX stopu dělaly pouze pro turistické druhy jako kolo, chůze apod. Pro „auto“ posílalaly do GPX pouze počáteční, koncový a prujezdní body a tím nutily navigace které GPX načetly aby trau mezi body doplánovaly podle svých pravidel.
Neověřoval jsem ale, zda to tak drží dodnes.
Zdarec, prosím o radu, přešel jsem z Edge130 na Exlpore2 a řeším takovou nepříjemnost, při nastavování a jiné činnosti přístroj neustále pípe a bliká na něm modrý rámeček se střídajícím symbolem I – I>. Co to znamená a dá se to vypnout? Dále při navigačních příkazech dá se nějak někde zapnout, aby se rozsvítil display? Děkuji zarady
To bude nejspíš upozornění, že Garmin detekoval pohyb, abys nezapomněl spustit aktivitu. Když při nastavování uvnitř vypneš příjem satelitního signálu, přestane to dělat. Nebo když vypneš toto upozorňování, ale venku se to hodí.
Ta druhá věc je bug, v tomto ročním období dost nepříjemný. Snad Garmin brzy vydá opravený firmware.
Tak to je vopruz, pípá to a bliká i když jen leží na stole a nabíjí se. V menu jsem žádnou možnost jak to vypnout nenašel.
Kdysi jsem ten explorer měl, a mám dojem, že v menu byla možnost, aby se display rozsvěcel při změně směru. Tzn. když byla aktivovaná nějaká úspora baterky – tak jedeš, display zhaslej, a když se blížíš ke křižovatce, tak se to samo rozsvítilo.
Bohužel, nic takovýho tam není.
Není tam možnost aby se display rozsvěcel při změně směru, úsporný režim mám samozřejmě vypnutý.
Cituji: Během aktivity se obrazovka vypne. Můžete si aktivovat automatická upozornění a obrazovku klepnutím probudit. V režimu úspory baterie zaznamenává zařízení trasové body GPS a údaje ze snímačů méně často. Přesnost rychlosti, vzdálenosti a dat trasových bodů je nižší.
Jestli ti tohle nestačí, tak si holt budeš muset koupit jiný zařízení.
Všechny Garminy, které jsem měl v ruce, při navigačním povelu rozsvítily displej. Tohle je bug v Explore 2. Ten jinak displej rozsvěcuje automaticky (= bez klepání) při všech ostatních upozorněních, jen ten nejdůležitější navigační chybí. Obcházel jsem to přes dálkové ovládání, kdy mi uživatelské tlačítko aktivovalo a při tom rozsvítilo obrazovku s mapou. Ale to každý nemá.
Přesně takhle bych čekal, že to bude fungovat.
První otázka mi zmizela, takže znovu. Uvažuji o Garmin Edge Explore 2, zejména kvůli navigaci. Umí se propojit s hodinkami Garmin Fenix 5 a brát si z nich tep? Nechce se mi nosit hrudní pás a pokud už zařízení a sledování tepu mám … (ano, vím že hodinky jsou méně přesné než pás). Pokud ne, umí to Edge 830?
830 to umí, několikrát jsem to využil, když jsem neměl hruďák.
Umí to Edge Explore 2, umí to i 830 – respektive oba kompjutery umí ANT+ monitory srdečního tepu. Hodinky (od Fenixu 3HR vejš) umí zase vysílat ANT+ tep.
Na hodinkách nastavíš vysílání HR přes ANT+ při aktivitě, nebo ho zapneš z menu hodinek a na cyklopočítači normálně zadáš přidat HR čidlo, on ho najde a spáruješ se s ním.
Pak to bude fungovat přesně tak, jak potřebuješ.
Používám občasně (několik let), když se mi nechce brát hrudní pás (jen s Fenixama a to i na neGarmin počítači).
Prostě pokud vysílání tepu přes ANT+ uměj hodinky, chytí jej jako čidlo tepu jakýkoliv cyklistický počítač, který ANT+ HR čidla umí.
Děkuji za za podrobnou odpověď. Jestli rozumím správně, tak ale při začátku jízdy musím zapnout aktivitu na obou zařízeních (hodinky i Edge)? Nebo to jde nastavit, že spustím jen cyklopočítač, a ten si to s hodinkami vyřeší sám (pokud to ale nemá zase dopady na výrž baterie na hodinkách). Dík.
Mám jen starší F3HR, ty umí vysílat HR přes ANT+ jen dvěma způsoby – buď si to spustím ručně jako funkci – přímo vysílání HR (jako položka „sdílet ST“ přímo u snímače „srdeční tep na zápěstí“), nebo je možné někde v menu hodinek si zapnout či vypnout automatické sdílení tepu při spuštěné aktivitě (už si teda nepamatuji kde :) ).
Navíc F5 maj menu zase dost jiné, takže to tam může být jinde a jinak. Nicméně sdílení HR přes ANT+ umí, to vím bezpečně.
Pokud tedy chceš sdílet tep z hodinek do počítače, tak buď si to musíš zapnout jako funkci v hodinkách (možná se u F5 na to dá udělat zkratka), nebo (aby se třeba zbytečně neplácala baterka použitím GPS) si udělat nový profil aktivity, kde budeš mít vypnutou GPS, ale zapnuté sdílení tepu. A zapínat si takto jen tuto aktivitu. To sdílení tepu s vypnutou GPS baterku žere minimálně, takže nemusíš mít obavu o nějak extra sníženou výdrž baterie.
Zda se to dá udělat ještě nějak jednodušeji na F5 opravdu netuším, ale předpokládám, že princip bude stejnej – buď manuálně spustit sdílení, nebo si na to vytvořit nový typ aktivity, s vypnutou GPS a jinými čidly, ale se spuštěním.
sdílení HR.
Jednodušeji to pravděpodobně nepůjde – vždy máš pak možnost buď aktivitu na hodinkách/počítači neuložit (aby se ti nedubloval záznam), pokud si pustíš jen sdílení tepu, žádná aktivita se ti pak na hodinkách samozřejmě ukládat nebude.
Já to mám jednodušší v tom, že primárně ukládám aktivitu z hodinek (ke kterým mám v profilu kolo připojeny další čidla jako HR pás, wattmetr, kadenci a speed senzor) a to samé chytá i Karoo 2 ze všech ANT+ senzorů a jeho záznam se mi ukládá zase do HammerHead deníčku. Mám to tedy defakto zdvojené. Pokud jedu bez hrudního pásu, hodinky jej nedetekují, ale naopak vysílají tepovku ze zápěstí a to i do Karoo 2 – mám vždy oby záznamy s HR – ať jedu s hruďákem, nebo bez něj.
Že by ti nějak Edge 2 „zapnul“ na hodinkách sám sdílení tepu (abys prostě na hodinky nemusel vůbec šahat) to si nedokážu představit – to asi rozhodně nepůjde (pokud tedy nemají F5 funkci jako sdílení tepu ANT+ stále, ale to by zbytečně tu baterku žralo navíc taktéž).
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Nakonec nejjednoduší asi bude používat na záznam trasy hodinky jako dosud a Edge jen na navigaci. Pokud bych chtěl sledovat tep na navigaci v průběhu jízdy tak řešení existuje – dík za popis, ale jak se znám, většinou asi budu líný to řešit.
Sic vyčerpávající, ale detailně popsaná atomová elektrárna.
Bod 2 se již nemusí příště realizovat. Další info zde
Normálně to bezproblémů používám…
lze k Explore 2 připojit snímač tepu (hrudní pás) a snímač rychlosti?
Návod sis alespoň pročetl? :) Asi ne, jinak by ses neptal (oni to ti druzí najdou za tebe :) )
Ano a ano.
Vždyť to jsou základní funkcionality…
no explore 2 neni urcena na trenink, ale spis jako navigace, proto jsem si nebyl jist, jestli tam jsou tyto moznosti pripojeni
Pokud zvažuješ Explore 2 a 830 vzal bych 830. Jediná (za mě) výhoda Explore 2 je větší displej.
Explore 2 má climb pro, 830 to nemá, a to nemusí být špatné vědět kolik ještě zbývá stoupání
mi teda climb pro na 830 funguje :)
Explorer ukazuje úrovně stoupání mnohem podrobněji. A nejen u kopců detekovanych v climb pro, i ve výškovém profilu trasy.
Jestli nemá wattmetr, nenabídne 830 nic navíc. Snad jen live segmenty. Oproti tomu Explore: lepší, podrobnější climb pro, nahrávání trasy během probíhající aktivity, lepší a konečně fungující přepočet při sjetí z trasy. Větší displej, hezčí prostředí, nový systém s nadějí na delší životnost a aktualizace.
Kdybych chtěl trénovat, šel bych už do 540/840. Starší model bych vzal jen s nějakou velkou slevou.
pokud si dobře pamatuji, tak explore nemá něco jako spořič displeje. Pokud není v blízkosti nějaká změna trasy, tak se může navigace ztlumit a před změnou trasy se probudí. A 830 toto má. Je to tak a je to důležité?
Explorer nemá tlačítka, 840 má, nedokáži ocenit přínos
Můj Explorer (ne dvojka) spořič displeje má – displej po pár vteřinách zhasne a rozsvítí se zase před křižovatkou. (Je teda pravda, že nefunguje moc dobře; má tendenci zamrzat. Tohle reportuje víc uživatelů). Divil bych se kdyby to ve dvojce odstranili (dc rainmaker píše: Added battery saver option…)
https://www.dcrainmaker.com/…-review.html
A tlačítka tam teda vidím taky.
a ty tlačitka mají stejné funkce jako má např. 840?
To netuším, 840 nemám.
Nemaj – tlačítka zapnutí a start + stop mají v podstatě všechny Garminy (i ty jen dotykové), první počítač, který má navíc další tlačítka, kterými se můžeš pohybovat i v menu, posouvat obrazovky atd. je až právě Edge 840. Ten to ovládání má prostě zdvojené a můžeš si vybrat, zda to chceš na základní operace ovládat jen dotykem, nebo tlačítky, či kombinací.
Což Edge Explore 2 z logiky předchozího vysvětlení nemá a neumí.
Aha, to jsem nevěděl. Díky
Jeden google search… https://www8.garmin.com/…55DFB86.html
Počkat počkat, Explore má umět nahrávání trasy během probíhající aktivity? Pokud to je to, co řeším v tomhle vláknu, tak to neumí.
Jinak souhlasím se vším. Explore je dle mě ideální poměr cena/výkon, když člověk potřebuje dobrou navigaci a slušnou výdrž (při přitlumenějším displeji jsou to desítky hodin, příjemné překvapení). Nemá jen tolik tréninkových funkcí, což mně osobně nevadí.
Doplňuji – Explore 2 to umí…
Měl jsem na mysli Explore 2 – a dávám ti zapravdu, umí:). Šoupal jsem to tam původně přímo přes aplikaci Komoot (což je jinak super snadné), a to nejde, když se do procesu zapojí Garmin Connect, tak to jde. Uf. Dík moc!
Mám dotaz ohledně plánování trasy. Pokud bych se chtěl vydat na nějakou delší trasu, řekněme pro začátek 100–200 km po silnici, mohu se spolehnout jen na Explore s tím, že zadám odkud kam (případně jeden nebo dva průjezdové body)? Nebo je lepší trasu naplánovat třeba přes Mapy.cz pak ji přenést do Explore? Rád bych se vyhnul hlavně frekventovaným silnicím.
Tak dlouhe trasy osobne neplanuju, ale pokud mam jisty bod A i B, tak si to vzdycky planuju pres mapy.cz. Na tak dlouhe trase myslim Edge najde hodne alternativ
Ja teda ale planuju MTB, takze ho cpu i na mista a cesty, kam bezne asi navigace nenavadi
Tohle me zajima, pokud bych sjez z predem planovany, co vymysli
Kdyz se dostanu do mist, kde to neznam, vozim obcas jak jouda Sigmu ROX 12 a jeste Edge Explore. Kazdy ma neco. Sigma ma naprosto priserny mapovy podklady, proto jsem koupil Edge (a pro sparovani s radarem, ktery ani po 2 letech nemam :) ). Pokud opustim naplanovanou trasu, je to jak kdy. Nekde je schopna Sigma az do navratu na trasu pipat jak zbesila, ze jsem blbe a alternativu pres kopec nenajde a Edge ano, nekdy se Sigma chyti hned a vymysli solidni trasu a Edge mi rve v podstate az tesne pred navrat na trasu, ze jsem blbe a ze se mam otocit. Kdyz mi 40× rekne, ze se mam otocit, to bych do toho prastil. Dost to tem strojum ulehci, pokud je dostupna asfaltka. Ani jednu bych v tomhle ohledu uplne s klidnym svedomim doporucit nedokazal. Pro silnicni cyklistiku je ta situace ale mnohem lepsi, obzvlast u Edge.
simi tedy pomohl :D
Nj, pardon ;)
Už tu ta logika Garminu při přeroutování byla mnohokrát popsaná a je stále k diskuzi. Pokud se do Garminu přenese trasa třeba z mapy.cz, tak při sjetí z trasy a přeroutování je to obvykle hrůza, protože Garmin se neustále snaží vracet k nejbližšímu bodu, případně vymyslí naprosto příšernou, zbytečně dlouhou či úplně „nesjízdnou“ objížďku (která naprosto neakceptuje zvolený profil terénu a trasy – silničáře pošle na trail, enduro jezdce na čtyřproudovku do provozu). Mnohokrát ověřeno.
Naproti tomu při plánování přímo v počítači to pak při přeroutování prý funguje vcelku dobře, objížďky jsou dle zvoleného profilu kola a tratě a jsou přiměřené podmínkám a možnostem objížďky.
Sigma je na tom dost podobne, jen zrejme pouziva jiny body :)
ok diky, abych tomu tedy rozumel spravne, je velky rozdil planovat trasu v conecctu < tj, přímo v počítači? jak pises >, nebo v mapach.cz tam planuju < taky v pocitaci :D > jinak to ani nezkousim
nevím, zda jsi to správně pochopil, on virtualcop v počítači myslel přímo v garminu. Pokud garminu zadáš cíl (bod, adresu) a máš správně nastavené preference pro navigování, tak potom trasu vymyslí poměrně slušně. Ale pokud si trasu připravíš v nějakém programu na počítači nebo v mobilu (mapy.cz, GC, plotaroute, strava) a jedeš podle ní a z nějakého důvodu sjedeš z trasy, tak potom navigování zpět na trasu garmin dělá blbě. Prostě umí navigovat do zadaného bodu a blbě umí navigovat zpět na připravenou trasu.
no primo v PC v Garminu je Connect ne?
Myslel jsem to přesně tak, jak píše BB – tedy pod pojmem „počítač“ myslím trasu plánovanou přímo v cyklopočítači Edge. A bohužel je problém v tom, že trasa plánovaná ve stolním počítači/notebooku či telefonu (tedy z mapy.cz, přímo v Connectu či jiných mapových navigátorů, co pak umí výstup uložit) a pak přenesená (zkoušel jsem mnoho variant přenosů) se ukládá v nějakém formátu s milionem CoursePoint (asi – tak mi to připadá) a cyklopočítač s tím pak neumí ideálně pracovat, pokud se z trasy sjede a potřebuje se použít nějaká objížďka.
Prostě a jednoduše – trasu si naplánuješ v notebooku třeba na mapy.cz, přeneseš jí uložením a načtením do GC a pak zapneš navigaci na Edge počítači – v případě nutnosti změny trasy to většinou končí zběsilejma a stále se opakujícíma hláškama „otočte se…“, pokud to důsledně dlouho ignoruješ a jedeš si stejně po svém, za chvilku to sice přepočítá trasu, ale obvykle s nějakou naprosto šílenou a nelogickou objížďkou, třeba i ve smyslu nucení vrátit se na místo, kde si z plánované trasy sjel (a že si už ujel třeba 3km a pohodlně se můžeš napojit jednou odbočkou na původní trasu Edge nezajímá a nereflektuje to). To samozřejmě v případě, že máš zaplý funkce související přeroutováním počas trasy.
Zatímco když dáš trasu přímo vyhledat a spočítat rovnou na Edge, pak při objížďce není problém, přepočet je rychlý a vrátí tě to vcelku bez problému na původní trasu, bez nějakých zbytečně dlouhých nebo nesjízdných objížděk.
Není lepší v místě napojení na naplánovanou trasu navigaci zastavit a pustit znovu? Zeptá se, jestli chceš navigovat na začátek trasy, a když ne, pokračuje tam, kde zrovna jsi.
To možná je (a v té chvíli si přepočet pravděpodobně udělá počítač), ale zase – proč bych to teoreticky měl vůbec dělat? Moje logika je taková, že stále chci pokračovat do určeného cíle, navigace by po upozornění asi měla pochopit, že nadefinovanou trasou to nejde a musel/chtěl jsem použít objížďku a pak se chci znovu co nejlépe a nejrychleji napojit na původní trasu – pokud to nejde, tak vymyslet objízdnou, v podobných parametrech (ala waze, mapy.cz,google mapy atd.).
Ale to není smyslem debaty, hodnotit, jak to Garmin dělá/nedělá. Jen upozornit, že většina lidí plánuje trasy právě přímo v Connectu nebo na mapy.cz a přenesením pak Edge takhle „kufruje“, asi díky načtením coursepointů i tam, kde vůbec nemají být.
fajn, rozumim, no a pokud mas spustenou na garminu jenom mapu, bez nahrane trasy, ukazuje, kde se momentalne nachazis? jako na mobilu pokud spustis mapy.cz, vetsinou jezdim tak, zesi vytipuju nekolik cilu cesty a jedu od jednoho k dalsimu
Jo, tohle funguje dobře. A pokud jedeš jen tak na oko, pak se rozhlídneš nebo koukneš do Edge, kde jseš a kam chceš jet, zadáš cíl (souřadnice, bodem, vyhledáním adresy…), tak to funguje dobře a trasu ti to celkem rychle a dobře najde.
Tak tak, do cile to navede dobre. Mne to trvale cpe na silnici i kdyz jsou siroko daleko lesy a kratsi cesty. Proste jak kdybych to mel na palubce v aute. Je videt, s cim garmin v navigacich zacinal :) U prednastavene trasy uz jsem psal vyse, lepsi se ji drzet a nebo ho neposlouchat nez na ni zpatky trefi clovek sam :)
můžeš mít špatně definované preference pro navigování. Nejhorší je, pokud máš nastaveno, aby navigoval podle popularity tras. To tě potom žene pořád po silnici. Pak taky hodně záleží,,zda máš nastaveno, ab preferoval minimální výškové metry nebo minimální vzdálenost. Podle mé zkušenosti preference minimální vzdálenosti vedla spíše do terénu, minimální výškové metry spíše na silnici. No a samozřejmě režim trasování horská cyklistika. Taky nezapomenout nastavit vyhnout se silnicím 1. třídy, placeným silnicím a rušným silnicím. Takto nastavená navigace tě po silnicích nepožene, nebo přesněni řečeno, mě to takhle funguje. Ale může to záležet taky na mapovém podkladu a OSM mapy, na kterých jsou Garmin mapy založené, nemají všude stejnou úroveň.
To jsem si taky myslel, ale uz jsem vyzkousel fakt asi vse Proste jak ta masina, jedna nebo druha, nevi, ze tam je nekde pesina, kterou na kole projedu, furt to cpe silnici, protoze tu podklady dobre znaji. Ale ted si nejsem jisty, jestli mam minimalni vyskove metry nebo minimalni vzdalenost, to si nevybavuju, ze bych zkousel, diky. Trasovani MTB mam. Vyhnout se silnicim 1. tridy uplne nechci, protoze nekdy to bez ni nejde, i kdyby jen ji prekrocit, z toho je to pak zblbnuty :) Nebo to leda prepinat. Zkusim jeste mrknout na ty metry/vzdalenost, to by mohlo zabrat, diks
Ono to vyřazuje i „přeskočení“ silnice 1.třídy?
no tak hura :D
Když plánuješ např. v mapy.cz, tak si vytvoříš stopu – ta má hodně bodů, kterýma „musíš“ projet. Představ si to jako podklad pro závod, který má pevně danou trasu. Navigace tě vede po čáře a má snahu se na ní vracet tam kde ji opustíš.
Jakmile plánuješ v navigaci, tak si vyrobíš „trasu“, tj. víš cíl a navigace určuje kudy jet a umí předělat trasu podle toho kam jsi zrovna sjel.
Já to vcelku chápu – waypoint, trackpoint, coursepoint…MaPa to zde pěkně vysvětloval.
Jde o to, že jakýmkoliv importem přes GC i z běžných plánovačů se vždy z trasy stane „track“ (soubor trackpointů) a podle toho pak Edge reaguje (což je asi chtěné třeba jako trasa závodu, nebo přesně definovaného výletu), ale pro spoustu situací (potřebuji prostě někam dojet a úplně nemusím dodržet přesnou linii) je to pro Edge pak problém (respektive pro chod navigace jako takové). Pro mé potřeby a jízdy tak 95% – chápu, že každej to máme jinak a jezdíme jinak a jinde.
A druhotnej problém je (mluvím o době, kdy jsem vlastnil Edge 1000 a měl půjčenej i Edge 1030), že i po potvrzení přepočtu trasy (kdy by se toho měl ujmout Edge a vytvořit tak následně navigační trasu dle waypointů – tedy trasu vytvořenou k navigaci s možností jí operativně měnit, k tomu nedošlo. Respektive Edge vymýšlel šílené, dlouhé či povrchově nekompatibilní „objížďky“, které v té chvíli vůbec nebraly v potaz původní nastavení typu kola, preferovaného povrchu a způsobu jízdy.
Při všech těch mnoha možnostech nastavení samotného počítače prostě vždy při importu do Edge vlezl jen „track“ a při jeho úplném nedodržení pak i přes přepočet u mne docházelo pravidelně k situacím, kdy jsem nebyl schopen dál pokračovat, protože jsem fakt nevěděl, kam a kudy dál jet (=vyhrabat telefon a řešit, kudy dál).
Zda šlo nějak jednoduše například z trasy vytvořené na mapy.cz importovat cestu ve formátu navigační trasy (kde tyhle problémy nenastávaly) jsem nezjistil a to jsem toho v té době vyzkoušel opravdu hodně.
Tak šel Garmin do šuplíku a vyměnilo ho Karooo 2, které tohle zvládá perfektně:)
Dle tvého zadání nefungují ani mapy.cz Chci po turistických, tahá mě to pořád po značce na silnici. Zadám MTB a je to pořád po cyklostezkách. Musí se to ručně nahahat mimo silnice. A pochybuji, že ti to Karoo 2 pošle na kole po turistických trasách… Ono je to o mapových podkladech, možná to vzlada lépe Locus
Nevidím moc důvod jezdit v okolí s navigací,používám ji jen občas, aby jsem nevyšel ze cviku. Když jezdím jinde mám trasy docela vymyšlené a není třeba je měnit.
Mapy.cz mají rozlišení pouze pro MTB a silniční kolo. V prvním režimu samozřejmě primárně využívají cyklostezky a okrajové silnice, v režimu silniční kolo většinou kopírují nejkratší silniční trasu, s výjimkou nějakých extrémních silničních uzlů (kde je obvykle i pro kolo zákaz či omezení). Že němají režim i pro turistické trasy, to není ani vina Garminu, ani Karoo, ale omezení jejich vyhledávače. Máš samozřejmě i jiné „plánovače“, kde po nějakém nastavení teoreticky tu jízdu jen po turistických trasách můžeš nastavit a exportovat (určitě Locus, Osmand, možná Trailforks apod.). Pro mé potřeby ježdění jsou trasy mapy.cz v profilu MTB vcelku ideální.
A je to o těch potřebách jednotlivce, které neustále zdůrazňuju. Já jezdím primárně jako „komuter“, který ví, že zítra pojede 30km „někam“, kde tu trasu úplně nezná, potřebuju tam dojet zhruba na čas dle nějakého obvyklého průměru třeba 20–25km/h a hlavně nechci úplně na trase pak někde kufrovat, přemýšlet a řešit, kam vlastně jet. Jen sledovat občas displej a nechat se pohodlně navádět, kam odbočit, kudy jet. Trasu si chci většinou připravit na mapy.cz s profilem pro MTB, jen si ji zběžně prohlédnout a jednoduše jí poslat do počítače.
S Garminem byl v tomhle režimu předpoklad, že na 9 z 10 jízd budu někde minimálně 2×, 3× za cestu tahat telefon a řešit, kudy vlastně dál. S Karoo 2 je to tak 1 cesta z 50.
Jenže takhle má (opět pro mne a mé potřeby) navigace na kole, v autě, na motorce… fungovat. Pokud se chci navigovat, je velký předpoklad, že cestu neznám nebo znám minimálně a navigaci tedy k bodu dojezdu potřebuji.
Pokud jedu někudy, kde to znám a bezpečně trefím, pak nevidím důvod navigaci zapínat (na kole), v autě je to užitečné díky online službám (zácpy, nehody, objíďky, policejní kontroly atd.). Pokud chci specifickou navigaci (třeba jen po těch turistických trasách), pak si jí musím připravit třeba v tom Osmandu a exportovat. Jenže když to udělám v Garminu a někde z té trasy náhodou sjedu, je to pak problém. když to udělám na Karoo, problém nenastane.
A proč se to děje jsem tu vysvětloval.
Doporučuju vyzkoušet Komoot
Má mnohem větší citlivost na plánování tras podle typu kola. Jakože MTB je vážně vhodný zejména pro MTB, s trekingovým kolem je to někdy na hraně:). Má pak i volbu pro enduro, to už vyhledává slušné terény. Doporučuji si Komoot ozkoušet na nějaké známé trase, kterou sis vychytal mimo silnice – a kterou mapy pořád táhnou hlavně po silnicích.
A opravdu si to po importu z mapy.cz, cela ta trasa, prenese i ty jednotlive body? Jako vysvetleni by to urcite fungovalo, ale po prenosu do gpx mi prijde, ze se tam ulozi komplet trasa vcetne souradnic, ale fakt i vsechny waypointy, pokud jich naklikam po lesich treba 50?
Tohle právě platilo až do Explore 2. Ten už s naplánovanými „stopami“ z Map pracuje správně. Nebo aspoň mnohem lépe. Nevrací se zpět k bodu sjetí z trasy, ale logicky ji přeplánuje k vhodnému napojení.
Společně s možností nahrát novou trasu během probíhající aktivity to beru jako jednu z hlavních inovací.
Tohle bude asi to hlavni vysvetleni, proc se to chova tak „zvlastne“ a furt se to chce vracet
no a pokud je mozny juknout, jak tu trasu preplanoval, tak to je super, vic vpodstate nejni potreba, a pokud by dokonce slo i tu trasu nejak jeste vic odklonit, tak uplne parada, garmina preferuju proto, ze nechci dalsi ficuru do mobilu, PC, hodinky mam 6–7 let ani uz nevim, a uz jsem si zvyknul.
Tak hurá, že se jim to třeba po cca. 10 letech těch navigačních kompjuterů povedlo vyřešit :D)
Ale co vím, tak 1040 „kufruje“ lehce podobne pri exportu trasy (i když tedy asi o dost lépe, než starší 830/1030), tak ke mi v celku podezřelé, že by to u E2 fungovalo výrazně lépe.
Ale důvěřuji.
V Explore 2 to vypadá takhle. Nedám ruku do ohně za to, že se Garmin chová korektně v úplně všech případech. Ale co jsem s ním jezdil a zkoušel, přepočítával korektně.
To je fajn. A mapy používáš jaké?
Tohle byly Topo Czech. Máme je radši než ty Garminí od OpenStreetMap, u nich mi chybí odlišení ploch.
hmm, tak na mapach.cz to vypada uplne stejne
Priority jsou radar a navigace. Nemám žádná garminí ani jiná zařízení, takže stavím na zelené louce. Zatím tedy volba Varia + Explore 2. Nebo něco lepšího na navigaci, kompatibilní s radarem?
Ne, myslím nejlepší varianta.
Mám dotaz ohledně nastavení Explore 2, kde pokud zadám profil pojmenovaný MTB, (jsou tam silnice, trenažér a horská), vždy mi to pak ukáže v aplikaci Garmin Connect – Cyklistika na nezpevněných cestách.
Předchozí Garmin EDGE 130 ukazoval „Horská cyklistika“. Nepřišel jsem na to, jak to změnit na nějaký jednoduchý popis, třeba MTB, či Horské kolo atd.
Máte někdo nějaký nápad?
Mám nový Explore 2, v mnoha ohledech jsem velmi spokojený. K zařízení jsem nedostal mapy Topo Czech, jen ten všeobecný základ. Má smysl přikoupit Topo Czech? Jde mi o situace, kdy chci aby mne to zkusilo zavést nějakou novou trasou, třeba proto, že jsem se rozhodl odchýlit z předpřipravené trasy. A dají se do té navigace nahrát předpřipravené časté cíle?
nemá, Garmin mapa vychází z Open Street Map a v mnoha oblastech, kde jsou pečliví přispěvatelé, Topo mapu překonává. Z hlediska štábní kultury se mi zdá také lepší a přehlednější.
Ahoj, mám takový rychlý dotaz. Zrovna mi přišel nový Garmin Explore a po vybalení nešel zapnout – po připojení na nabíječku ukazoval stav baterie 0%, máte někdo podobnou zkušenost nebo to mám rovnou vrátit? Podle mě by měl být nabitý tak na 60%
Záleží, jak dlouho v tomhle stavu byl, což asi samozřejmě zjistit úplně nejde. Pokud máš rozumnou možnost „reklamovat“, tak bych to zkusil, protože baterie může bÿt tímhle „načatá“ a plnou kapacitu už z ní nikdo nedostane.
Pokud eshop, vrátit bezdůvodně ve 14 denní lhůtě – ne reklamace.
To je samozřejmě lepší pro toho, kdo vrací. Nicméně další objednavatel v pořadí opět dostane černého Petra (v e-shopu ho nabijou, fungovat bude, tak ho pošlou se slevou 2 stovek jako „rozbalený“ na e-shop a pak samozřejmě někomu dalšímu) :)
Ale chápu, že pro Medika jednoduší :)
presne to jsem chtel napsat, bohuzel seto stava, jednou mi takto prisel i mobil, udajne novy a bylo poznat, zeho nekdo vratil, byl jsem tak vytocenej, zemi nakonec poslali novej s 25% slevou
Ja ho zapomnel nabit pred jednou z prvnich vyjizdek. Vydrzelo to celou trasu tak, ze zbyvalo nekolik malo %. Pak jsem to nemoh za zadnou cenu nabit. Poslal jsem to na reklamaci a oni mi to hned vratili s tim, ze tomu nic neni.
Proste to chtelo nakej cas, nez se to nechalo nabit Od ty doby si davam pozor a nenechavam to klesnout pod 20 %. Ted to mam uz pres 3 roky a baterie je stale dobra. Jezdim na battery save mod, takze baterie vydrzi hodne dlouho. Ale ten udaj, co uvadeji kolem 15 hodin by mel platit v normalnim rezimu, ale je to nesmysl. Tolik nevydrzi ani nahodou.
Odešla mi ma stařička Sigma BC2006 a přemýšlím že ji nahradim cyklopočitačem s navigaci, protoze se mi pořad nechce tahat mobil z batohu, když sleduji odbočky. Asi neexistuje něco na kolo, kde beži mapy.cz? Dle Fenixu 7X se asi v tetenu moc jezdit neda? Tak volba padla na Garmin Edge Explorer 2, 840 nebo 1040, protože obsahuji Topo mapy. Chci to jen jako cyklocomputer s možností připojení radaru a hlavně využít v lese jako navigaci kterou pěšinou se dat. Nevyužiji tréninkové funkce, jsem pohodovy toulkař krajinou. Chci se zeptat je rozdil v kvalitě navigace mezi těmito přistroji nebo fungují úplně stejně? Už trochu huře vidim tak i ocenim dobře čitelný displej. Je důvod proč vytahnout z peňeženky dvakrát tolik za 1040 , nebo pro me účely bude bohatě stačit Edge Explore 2?
Mám ten Explore 2 už skoro dva roky a spokojenost. Výdrž baterky super, čitelnost displeje také a jinak jsem schopný bloudit i s navigací :D
Na to, co jsi popsal, je Explore 2 dostatečný.
Zobrazeni map a navigovani je tedy u 1040 a Explore 2 stejne? Mam si to asi koupit v setu se snimači pohybu a kadence? Jde Explore 2 naparovat s měŕenim tepu Samsung Watch?
Pokud chceš měřit tep, tak se vybodni na hodinky a kup si hrudní pás. Stačí z dekáče. Snímače, vychází nejlépe Magene. Pokud je potřebuješ.
Na to, že nepotřebuje tréninkové funkce, hodinky stačí.
Snímače Magene S3 jak na rychlost, tak i na kadenci jsou OK.
Měřit tep hodinkami na kole je blbost…
Chtěl bych se zeptat. Zkoušel jsem hledat, ale odpověď jsem nenašel. Jde na Explore 2 nahrát trasu a vidět ji během jízdy zvýrazněnou v mapě, aniž bych měl puštěnou navigaci?
to umí, nastavuje se to ve vlastnostech trasy
Letos jsem objevil kouzlo GPS navigace na kole, dlouho jsem tuhle možnost ignoroval. Pořídil jsem si iGPSPORT BSC200, udělal jsem si nějakou představu, co mi vyhovuje a co mi vadí a koukám po něčem lepším aniž bych za to vyhodil 10 tisíc jako hobby jezdec. Zaujaly mě slevy na muzejní Edge Explore první generace, ten je cenovkou tak na úrovni, že to bych ještě za tu srandu pro moje potřeby dal. Na tom výmyslu z Číny mi v podstatě nic zásadně nevadí s výjimkou, že nemá mapy, ale zobrazuje trasu z GPX souboru čistě jako čáru ve vzduchoprázdnu. Neumí přepočítat, jen upozornit na odklon od trasy a ukázat šipku kterým směrem nejblíž zpátky na trasu, nevidím ulice vlevo a vpravo, netuší, co je odbočka a co je zatáčející silnice, takže jeho upozornění na odbočení jsou mnohdy mimo.
Prošel jsem si nevýhody tohohle Garmina a v zásadě nic z toho ani neočekávám:
kdyby nebyl cenovy rozdil mezi explore a explore 2 tak velky, rozhodne bych ti rekl, porid 2 … otazka je, co za 2,5 tisice navic dostanes lepsiho, ja koupil dvojku protoze:
co se tyka map, tak czech topo je sice na prvni pohled fajn a podrobnejsi, ale obcas mi prijde, ze vice drobnejsich stezek zobrazuji standardni garmin cyklo topo mapy
navic jedna vec je, zkouset to doma u stolu, druha vec je pak podle toho jet – tam je treba co nejvic prehlednosti a podruzne detaily nepotrebujes, takze jsem po dlouhem laborovani a nastavovani stejne skoncil na mapach od gravelista.cz
Díky, pane :)
Právě že ten rozdíl je přesně dvojnásobný a vzhledem k mým potřebám už tu první generaci Explore beru jako strop toho, co dám za cyklopočítač. Dát za něj 6,5 už mi přijde na moje použití fakt hodně, zvlášť když si vezmu, že za ty peníze jde sehnat třeba rozumně použitelnej mobil.
To nabíjení mi nebude vadit, i ten zázrak z Číny má vydržet nějaký desítky hodin a nabíjím ho pravidelně po každé jízdě. Spíš na Climbpro a USB-C koukám, to první vypadá obzvlášť zajímavě. Nechám si to ještě projít hlavou.
A díky za ten tip na mapy, to by hrálo pro to koupit ho z Německa a ušetřit, českou topo licenci bych ani nepotřeboval.
Ahoj,
taky uvažuji o koupi explore případně explore 2. Zatím používám mobil na řídítkách ve spojení s mapy.cz, ale hlavně při sjezdech dostává mobil dost zabrat. Otřesy mu určitě nesvědčí.
Trasu si klasicky naklikám na PC, včetně bodů. Ale někdy pak jedu trochu jinak, v lese najdu záživnější cestu a vynechám třeba 2 průjezdní body. Na mobilu to chvilku naviguje na původní body a pak, když je další bod blíže, trasa se přepočítá a neprojetý bod to ignoruje. Chová se to stejně i v Explore navigaci?
Jak pevný je držák na kolo, co je v základu? Vydrží i větší nárazy, kořeny apod bez pohnutí?
Co se týká baterie explore a explore 2. Dle výrobce je to 12 a 16 hodin. V realitě u Explore 2 je to kolik, při 50% jasu? Už to máš vyzkoušené?
díky předem za odpovědi
Máme zkušenosti s Edge Explore 1 i 2. První model je úplný „garbage,“ u kterého baterie vydržela sotva 4 hodiny. Když si to vygooglíš, najdeš diskuze, kde to řeší více lidí. Někde píšou, že udělat „factory reset“ pomohlo, ale v mém případě ne. Navíc zařízení každou chvíli nevědělo, kde je, nebo se rozhodlo mě na 100 metrů poslat na dálnici a pak zase zpátky. Takže po asi půl roce šlo z domu. To zařízení je tak strašné, že jsem ani neměl koule se ho pokusit prodat.
Manželka mezitím koupila Edge Explore 2, který je na tom výrazně lépe. Baterie v pohodě zvládne těch 14 hodin, software je mnohem lepší než u jedničky, ale stále má své momenty. Například se náhodně odpojuje od Garmin Connectu, 15 minut neví, kde je, nebo se náhodně nejde zapnout – přitom není vybitý, ale o hodinu později se normálně zapne. Pozor, také neumí některé „běžné“ věci, například se nedá spárovat s Di2, což je softwarové omezení, ne hardwarové.
Takže po této zkušenosti nám už další Garmin nesmí do domu. Já mám momentálně Karoo, které vydrží cca 10–11 hodin na nabití (což mi stačí) a má alespoň displej z tohoto století, o lepším jasu a kontrastu proti Garmin ani nemluvím. Když manželce doslouží Explore, tak to bude buď Wahoo, nebo Karoo.
Edit: Jo a přepočítaní trasy je minimalne pro Explore 1 čistá utopie, doteď si pamatuju „otoč se a jeď 1,5 km zpátky“
bike nebo silnicka?
Gravel ale spis tak 85% po asfaltu
jo, ja si treba v terenu na G stezovat nemuzu, prepocitava trasu celkem logicky, ikdyz nekdy si rikam, ze by mu melo dojit, ze uz chci jet jinam :D
Abych byl tedy úplně transparentní, zkušenost s Explore 1 je asi 1,5 roku stará, zkušenost s Explore 2 trvá dodnes. Je možné, že třeba přepočítání trasy spravil nějaký update, nebo mají nějaké zvláštní mapové podklady tady ve Švýcarsku…
Tak on ani přepočet v mobilu u mapy.cz není zas tak rychlý, pokud jsou zadané průjezdní body. Samozřejmě bez bodů, je přepočet okamžitý. Předpokládám, že to tak bude i u Garmin Edge Explore 2.
Jaký používáš držák na kolo, ten co byl v balení? Nepohne se během drsnější sjezdů v terénu?
tak ten na predstavec, jenom u 130, mam 1040 a ten mam na predsazenym, a pouzivam poutko
Původně sem to ani nechtěl psát, protože jsem si myslel, že levná čína nebude lepší než Garmin.
Ale když čtu jak na tom první Explore je tak to napíšu. Za necelé 3000 se dá koupit iGPSport BSC300 a za necelé 4000 Magene C606, oba to jsou mapové cyklokompy a oba tuším i podporují radar.
A máš tu C606 vyzkoušenou? Hlavně co se týká mapových podkladů, importu map a přepočítávání tras, jak jsem zde řešil? Vypadá velmi dobře za 4 tis.
Nemám, důkladně projet recenze na YT
Na silnici dobrý, ale turistické značky umí jen Garmin ????
Garmin umí turistické značky jen pokud máš mapy Topocz nebo do původních map nahraješ vrstvu s turistickými značkami popř. cyklosteskami třeba odsud (wanderewege nebo bicycling).
Což bohužel u všech ostatních platforem nejde vůbec. Ani mapa, ani vrstva…
Jen u Karoo jde side-load mapy.cz nebo Locus.
Jinak nevím o žádné cyklonavigaci, která by to uměla.
Co jsem zjišťoval, tak vkládat vrstva jde jen u Garminu, jak píšeš. Mám ted Brytona a tam to nejde (nebo jsem zatím nepřišel jak).
Edge 1 – nahram tasu a idem po trase bez problemov (Cesta) pouzivam ako nahradu za stary edge 705 a je super
Mne oproti 705 vlastne chybalo len spojenie s mobilom pre upload trasy…
vnutro ma sviznejsie, dysplej jemnejsi takze za mna super…
Funkcie Edge 2 ma neako velmi nelakali, climbPro je taka ceresnicka ale jazdit sa da i bez nej :)
Vcerjasia trasa 5h ostalo mie podla info este 46% baterie.
Pri cene 130€ to bola fajn kupa (mal som este neake eurase za predaj starej 705tky)
Má Explore 2 nějaké výhody nebo funkce navíc proti modelu 840? Kromě trochu většího displeje?
Ne
funkce navíc nemá, výhoda je, že je levnější, pokud uživateli nevadí, že nemá funkce týkající se tréningu, výkonu, segmentů atd.
Explore 2 výkon zobrazovat umí, snímače připojí, bere z nich kadenci.