Muzete napsat,kdo ho máte,proč právě oregon a vaše reference?Uvažuju o 400t.
Muzete napsat,kdo ho máte,proč právě oregon a vaše reference?Uvažuju o 400t.
Oregona vlastnim. Supr outdoorová GPS. Používám ji tedy hlavně na kole,když je potřeba,tak i v autě. Povrch je velmi odolný,100%¡voděvzdorný. Nevim proč,ale přijde mi,že i dotykovy display vydrží hodně(je z takoveho dobreho matroše).
Co se týče samotného navigování,tak dle mého názoru,je GPS velmi přesná. V nové mapě Topo Czech 3 je zaznamenáno téměř každé „hovno“. Výdrž je někdy až překvapivá.Oregon je prostě součástí každého bikového výletu.
A jakeho mas?A mapu PRO?
Mám 300. Konkrétně Topo Czech 3 Pro.Známý si nedávno koupil tu novou s foťákem.Taky je naprosto spokojen.
Potreboval bych poradit.Mam oregona 550t pro.Mapa je na micro karte,to je ok,funguje.Nemohu ale nahrat mapu z mapsource primo do pristroje,prestoze mapu mam nainstalovanou a odemcenou.Transfer dat do pristroje se provede,ale mapa v pameti pristroje neni a pri spusteni gps se na displeji objevi – nelze odemknout mapy.Delam neco spatne?
Jako tahle mapa je už fakt špica. Je poměrně nedávno aktualizovaná a hlavně mega podrobná( 1:10000)
Mam též Oregona 550t. GPS přesná – 4m i v lesnatým hustým porostu. Mapa Topo3 PRO je hodně detailní. Co však mě překvapilo, je fakt že jsem se setkal již s tím, že TZ vedla ve skutečnosti jinudy než v GPS. Člověk musí používat i svojí hlavu a ne jen slepě čučet do GPS. Používám na kole kde to neznám nebo s dětma při „hledání pokladů“ :o) Prstama se ovládá dobře i v dlouhých rukavicích. Je to prima hračka. Foťák je opravdu jen pro základní dokumentaci. Už jsem viděl mnohem lepší fotky z foťáku i s menším rozlišením.
Pro rychlé momentky bikového výletu,je foták naprosto idéální.Když se potřebuje něco rychle vyfotit,tak je to supr.
A neporovnál jsi Oregona s Garminem Edge?
Nemohu se mezi nimi rozhodnout.
Jj,už dřív,ale z důvodu nákupu jiných věcí to šlo k ledu,ale teď už je to zase aktuální.Přiklánim se víc k oregonu kvůli tužkovým bateriím a většímu displeji.
mam edge 705. Tuzkové baterie mohou být výhodou. Lepší/novější/čistší způsob zobrazení a větší display je výhoda zcela jasná. Ale dotykáč nevím, mám zkušenost jen ze svého telefonu htc diamond a na základě této zkušenosti bych požadoval vyzkoušení a testování v rukavicích, mokrých rukavicích, mokrý display atpd… a to i za jízdy. Nejde zde ani tak o pohodlí, ale o to aby se člověk při otřesech(nepřesnosti) v menu vůbec někam dostal. Funkce sporttesteru(s příslušnými doplňky: kadence a pulsák) jsou asi až na vyjímku tréninkového asistenta v přístroji totožné, možná ne úplně přesně, nevím. U edge jsem nenašel možnost navigace na souřadnici, ale ani nijak zarytě nehledal. Fakt je, že bych šel, pokud by mi vyhovoval display, asi do oregonu, protože sportovní funkce využívám jen omezeně.
Garmina Edge jsem v ruce neměl.Myslím ale že oboje,je jistota.
Pokud to má sloužit především jako gpska, tak o Edge vůbec neuvažuj a vem Oregona (ty displeje se vůbec nedají srovnávat a tohle je pro použití jako gpsky jedna z nejdůležitějších věcí). Pokud to má být především cyklocomputer a gpska není pro tebe tak důležitá, tak vem Edge.
Mám 300 s mapou Topo Czech 3 PRO. Naprostá spokojenost, dotykový displey funguje i v bouřce, úplně durch s dlouhoprstýma rukavicema. :-) Mapa přesná, na Moravě klasicky občas nepřesně zakreslené TZ( jedeš po TZ a dle GPS jsi 20m od ní) Je potřeba si to trochu hlídat, hlavně když je jich více blízko sebe. Jinak čitelnost displeje, asi hlavní achillova pata tohoto modelu. Nevím jak je to u novějších, ale je fakt, že když jedu v lese a nemám zaplé podsvícení, jde vidět celkem prd. Když to zapneš na plné kule, jde to číst moc pěkně. Baterie nejsilnější GP 2700 plně nabité i s podsvícením na celodenní výlet v poho. Když dáš ještě jedny náhradní do dresu, nemáš co řešit. V autě plnohodnotná navigace s patřičnou mapou. Mohu jen doporučit…
550tka má displej o něco lepší, čitelnost slušná i bez podsvícení.
Jinak ale ani u 300vky nevidím problém, prostě zapneš podsvícení trvale (není třeba ani na plno). A když dle měření výdrž s 50% podsvícením klesne pouze o hodinu, tak není co řešit a nevadí to.
Já bych dnes vzal 550tku, o moc dražší než 300ka není.
Kazdopadne bych ji chtel s mapou topo czech 3 pro,tu 550tku jsem nasel nejlevnejsi s touhle mapou za cca 12000,ctyrstovka asi za 9700.
Když už takovou investici,tak jedině s mapou TOPO Czech 3 Pro.Podrobnost oproti Topo 2 je nesrovnatelná.Design v pc je mnohem přehlednější a mnohem lépe se s ní pracuje.
NO moc rozdílu tam není, jen 550 má foťák a lepší kompas … https://buy.garmin.com/shop/compare.do…
550tka má lehce přepracovaný displej a není třeba už tolik používat podsvícení.
poodle webu je stajný, ale kdo ví :o).
A co znamená podle webu? Technické parametry jsou asi stejné (co jsem se ani nedíval).
Já vycházím z praxe, tedy když jsem měl 550tku v ruce. I když je fakt, že jsem ji neměl v ruce současně s předchozím Oregonem a tedy nebylo porovnání přímé.
Na webu to přímé porovnání k dispozici ale je, třeba tady:
http://www.navigovat.cz/…/displej.jpg
odkaz na fotku je třeba z téhle diskuze, kde je tam i něco textu:
http://navigovat.mobilmania.cz/Bleskovky/f.asp…
Mně ten rozdíl v praxi přišel dost velký.
No dle specifikací výrobce, ale koukám realita je jako vždy jiná, jen mě připadne zbytečné platit za foťák … I nejlevnější kompakt fotí lépe a kvůli tomu připlácet na navigaci :(
…v autě plnohodnotná navigace…
Už jsem to tu psal několikrát, ale zřejmě je to jen můj názor že 95% autonavigace dělá navigace hlasová, kterou Oregon prostě nemá. Tím to pro mne není plnohodnotná autonavigace.
Jasně, do auta se to použít dá.
Můj názor na Topo3 se taky nedá s tou glorifikací tady srovnat, v mém okolí kde to mám naježděný nejvíc (praha6) je Topo3Pro o řád horší než mapy.cz, takže vůči rastrovkám (výhod rastrovek je víc) stále mají co dohánět. Nesrovnávám body zájmu, ale to co potřebuji, tedy cesty a TZ.
Proti Oregonu nic, ale takovou krabici bych si na řidítka nedal. Opět osobní názor.
http://mobil.idnes.cz/…navigace.asp?…
Co vy zaregistroval někdo nějáké zlepšení?
Já se bohužel na kolo dostanu až v sobotu.
Ten článek psal někdo, kdo vůbec neví o čem píše. Žádné zlepšení nikdo zaznamenat nemohl, protože Egnos je v provozu nevim přesně od kdy, ale v roce 2006 už dávno fungoval, tedy teď se neměnilo vůbec nic a je to pradávná historie o čem píše.
A korekční družice Egonus se stejně chytí pouze za velmi dobrých podmínek, vzhledem k tomu, v jakém místě jsou nad zemí (a mají stacionární oběžnou dráhu, takže jsou pořád v relativně nevýhodné pozici oproti poloze ČR).
Korekční družice mají čísla myslím větší než 35 (nevím, kde je ta přesná hranice, 31 je ještě klasická družice a ty korekční myslím chytám čísla 37 a 39, teď si z hlavy nejsem jistý).
Pokud se chytí korekční družice Egnosu, tak u ostatních klasických se na gpsce objeví, že jsou opravovány korekcemi, u 60CSxka je to označeno písmenem D na sloupci každé družice.
Funguje to tak, že pozemní stanice, které znají přesně svoje souřadnice přijímají signál ze signálových klasických družic a pak porovnávají se svojí pozicí. A na základě rozdílu vytváří korekční informaci, kterou pak vysílají ty korekční družice. GPSka přijme pak ten korekční signál a upraví jím signál ze signálových družic.
Přesnost to trochu zvýší, ale důležitější než mít korekční družici je mít dost signálových družic z více směrů.
Ještě doplním odkaz na wiki, už i tam je článek hezky dlouho (autor toho článku na idnes nebyl očividně schopný si zadat Egnos ani do google):
http://cs.wikipedia.org/wiki/EGNOS
A v tom článku jsou i ty konkrétní čísla korekční satelitou, které jsou v provozu. Takže 37 a 39 jsem trefil dobře a ještě to je 33. Tedy není ta hranice 35, ale už 33.
Nechtěl jsem kvůli tomu ani zakládat další téma, jen jsem to přihodil k poslednímu o navigacích. Je to možné, že je to blbina, já to moc nestudoval a taky tomu zas tolik nerozumím. Fakt je že 60csx i Oregon co mám právě teď jsou na tom přímově už těď bez problému. Je se mi zdá že 60 na tom je s přesností trochu líp.
Hojte Garmiňáci,
dotaz… Nedávno jsem si pomocí Webupdateru upgradoval SW v Oregonu 300 na tu nejnovější verzi, myslím 2.0. Od té doby nejde natrasovat přímo v přístroji „adresa“… Dám adresu, zeptá se to na „stát/provincie“ a ať napíšu cokoli, „odkaz nenalezen“. Dřív to jako první dalo na výběr mapu, co byla aktivní, potom město atd. Nemáte s tím někdo zkušenost…? Dík
Zkus ještě v nastavení předvolit,která mapa má být používána…
Tak dneska jsem objednal Oregona 550t PRO.
Jdu bouchnout šampáňo :-))
Já až dojde. :-)
Mam 300 s Topo 3 Pro. A mohu vrele doporucit.
Mám Oregon 550 s mapou Topo Czech 3Pro a vypadá dobře. Moc jsem si s ní zatím neužil, protože mi hned na druhé vyjížďce upadnul držák a tak jsem čekal, až mi vyřídí reklamaci. Tímto bych se chtěl zeptat, jaké používáte držáky na kolo? Ten, co mi prasknul, je od RAM Mount, protože se mi líbil více, než standartní od Garminu. Reklamaci mi sice uznali a poslali držák nový, respektive objímku, ale už nemám moc důvěru. A navíc bych nerad lovil 550 někde pod kolem (v tom lepším případě).
Mám origoš garmin držák a za rok ježdění ani ťuk. Sjezdy, pády, pod vodou, nehne se ani o milimetr. .-)
Pouzivam nekolik let Garmin eTrex Vista HCx. Ted jsem si chtel udelat radost a koupit rychlejsi s vetsim displejem a vetsi pameti na TrackLogy. Tato ma 10.000 bodů/20 tras. Kdyz se jede na delsi dovolenou a neni kam stahovat tak to proste nestaci. Oregon 450t PRO (kterou jsem chtel) ma to same. Na garmin.cz sem nahodou objevil, ze nizsi trida Dakota ma 10.000 bodů/200 tras.
Znamena to, ze misto 20ti tras az o 10 000 bodech jich zaznamena 10× vice?
Chapu to dobre?
Vyznate se v tom nekdo?
Tomas
I už 60CSxko umožní na kartu uložit libovolné množství tras do velikosti místa na kartě. Tohle jde v režimu automatického ukládání na kartu. Takto tam mám zcela všechny trasy, co jsem kdy s gpskou jel. Akorát tohle ukládání je pouze po dnech a může to trasu rozkouskovat a pak je nutné to spojovat.
Těch 20 tras je omezení na ruční uložení, které tedy já nepoužívám vůbec (buď stahuju rovnou aktuální záznam do notebooku nebo se vracím až třeba po více měsících zpětně k tomu záznamu po dni na kartě).
A myslím, že Vista HCx tohle má taky jako 60CSxko (nejsem si jistý), takže i teď už můžeš ukládat jak je libo.
Diky za odpoved. Mozna tomu jen nerozumim. Mam nastaveno pod polozkou
Tracks – Track Log – On
Tracks / Setup – je zaskrtnuto Wrap When Full, Record Method Auto a interval Normal
Tracks / Setup / Data Card Setup – je zaskrtnuto Log Track To Data Card
Kdyz jsem se vratil po 10ti denni dovolene a nahral vse do mapsource, chybi mi tam prvni tri dny zaznamu a pod zalozkou Tracks. je 48 radku (tras).
Mam prubezne jeste nekde v pristroji ukladat tlacitkem Save, abych to pak videl vsechno?
když máš zapnuté „Log Track To Data Card“ tak všechny tracklogy najdeš na kartě ve formátu .gpx (mapsource to pak přečte)
To zapnute mam. Jak mam tento soubor v mapsource nacist?
Uz v prubehu dovolene mi v pristroji zacaly v mape mizet trasy z pocatecnich dni. Rikal jsem si, ze mam velkou kartu, ze tam musej nekde byt ulozeny a jen je pristroj nedolkaze zobrazit, kdyz mam zaskrtnute ukladani logu na kartu. Ale po nacteni pres mapsource v pocitaci nejsou.
Delam neco spatne?
Připojíš gpsku jako mass storage (v nastavení připojení je třeba se přepnout do toho režimu). V tu chvíli uvidíš gpsku jako další disk (mluvím teď o windows) a normálně tam najdeš adresář, který obsahuje všechny dosud projeté a uložené trasy, vždy co jeden datum, to jeden gpx soubor. Pak si to kamkoliv (třeba i hromadně) zkopíruješ a pak už to může v čemkoliv otevřít. Vlastně bys to mohl otevírat i přímo z Mapsouce, když to je namapované jako další disk.
Při načítání přímo z mapsource načítáš pouze tu jednu aktuální trasu od posledního vynulování, tedy jsi limitován 10000 body, což při nastavení nejčastějšího ukládání moc tras nedá (u mě mívájí delší trasy kolem 4000 bodů, takže by to dalo tak 2,5 trasy – já ale vždy před startem nuluji, takže 10000 bodů nedosahuji nikdy).
Kdybys použil ruční uložení, tak uložíš tu aktuální trasu do těch 20 možných, co tam lze uložit ručně. To je to co jsem psal, že vůbec nepoužívám. Ty ručně uložené trasy jsou dobré myslím k účelům typu abys mohl použít znovu navigaci po nich (nevím přesně, když tohle nepožívám). S trasami uloženými na kartě automatickým ukládáním nic dělat nemůže, pouze přehráž do počítače.
Dekuji mnohokrat za informace. Vyzkousim.
Tomas
Jeste me napada bavime se skutecne o zaznamu nekolika tisic kilometru trasy najezdene, autem, nakole i pesky?
Protoze ja jezdit jen na kole tak tak mi muj zaznam vystaci snad na rok:-)
Pro majitele GPS s dotykovym displejem ma jeden tip.
V pripade ze nosite pristroj v bunde, batohu atd. nastavte podsviceni na minimum.
Stava se mi ze se displej aktivuje a ceka na odemceni.
Sice nelze nechtene nic nastavit/zmacknout, ale baterie to zere stale, protze displej „sviti“.
Netusite nekdo jak zamezit tomu aby se mi v GPSce (G. Oregon 400t) objevovali nekolikrat stejne tracky?
Dejme tomu ze mam projizdku automaticky pojmenovanou jako
„Current track 1.Jan.2010“
Normalne s ni pracuju, jezdim dle ni atd.
Jenze po nekolika synchronizacich s PC se mi objevuje v Track Manageru track se stejnym menem.
Bohuzel pri kliknutim na nej GPSka zamrzne, takze jej ani nelze smazat.
Resim to tak ze obcas vsechno z GPS smazu pres PC a nahraju tam GPX soubor s radne pojmenovanyma trasama znova.
Davam jim jmena napr. Trasa c. 1.
PC: Win XP, Mapsource 6.15.4
Takhle vypada oregon kdyz hodis tlamu prez riditka a kolo pristane primo na jeho displeji.
Funguje, ale behem cca 2 mesicu po urazu spatne reagoval displej na dotyky. Ty 2 ryhy tu dotykovou vrstvu promackly takze kdyz jsem mackal „tlacitka“ v horni casti obrazovky on to vyhodnotil v dolni casti … no radost. V dolni casti to kupodivu reagovalo vice mene normalne. Ted uz se to celkem ustalilo, ovladat uz se to da.
K urazu doslo kdyz jsem ho mel asi mesic :o/
Neda se ta vrstva vymenit? Psal jsem na garmin support ale ani se nenamahali odpovedet.
vymena dotyk vrstvy na garmin oregon 300 a 400 cca 1500
v picodasu coz je ofico zastoupeni servisu garmina 3500
pokud chces muzu dodat kontakt
Jojo to bych moc rad, diky
Podělím se o svoje zkušenosti s Oregonem 450.
První vydržel přibližně 4 hodiny, dokud jsem nezkoušel budík. Nastavil jsem buzení, zeptalo se mě to jestli zatím vypnout přístroj – ok, vypnuto. Už nikdy se neprobudil…
Druhý na tom byl líp, používal jsem ho cirka 10 dní, dokud nepřestal fungovat kompas. Nejprve zmizela ta veliká červená střelka, ale šlo to používat dál díky té černé čárce co míří na sever – aspoň do té doby, dokud mířit nepřestala. Kompas přestal v pohybu fungovat, chytal se jen v klidu. Během odpoledne odešel úplně, zkalibrovat to sice napodruhé až napotřetí šlo, ale bez úspěchu – nedařilo se ani lidem v Garminu.
Třetí jsem v krámě vybalil, zapnul kompas, tentokrát byl rovnou bez střelky a nefungoval při pohybu.
Jak na tom byl čtvrtý už nevím, vzal jsem radši zpátky prachy, koupil si za necelých 5tis Edge705 a jsem spokojen. Tepovku premium už jsem měl, Oregon si stejně neuměl pamatovat průběh tepů po trase – ani nevím jestli to byla další ze závad, nebo ne. Oželel jsem Custom Mapy – skvělá věc, ale pro mě měla smysl jen na dovču. Už bych to nechtěl.
Nechci srážet Oregona, byla to holt blbá náhoda. Jednalo se o verzi 450 s Topo PRO koupenou v CzC, nejspíš vadná série, snad to nějak vyřešili. Musim říct, že se k celé věci stavěli velice dobře, žádné průtahy nebo podezřívání co s tim dělám a tak.
Mě funguje dva roky bez problémů. Aby zaznamenával tepovku, musel jsem nahrát nový firmware a záznam trasy se musí kopírovat přímo z přístroje.
firmware jsem nenahrával – díky za info.
Taky máme jeden grantovej Oregon co přestal fungovat rok a půl po koupi, tj. půl roku po konci záruky, sakra. Zapne se, všechno vypadá normálně, jenom nevidí satelity. Jsem zvědav kolik si řeknou za opravu.
Není náhodou záruka 2 roky ?
To platí pro soukromé osoby, na IČO záruka jeden.
A nedá se přikoupit prodloužení ?
Nevím.
ja jen pro jistotu – ta cervena strelka se zobrazi jen pokud se nekam navigujes, kdyz ne tak tam neni, to je standardni situace :)
jo jo, ona je ta šipka i v 705 a nejspíš ve všech při navigaci, to jsme zkoušeli i s prodejcem. Tam byl hlavní problém ten, že to při pohybu zatuhlo, stačila i normální chůze a zatuhnul, mohl jsi otáčet kam jsi chtěl a nic. Až po zastavení se to roztočilo (někdy)
Sice jsem už taky jednu GPSku reklamoval, ale je mi divné, že by několik nově vybalených kusů bylo vadných.
Teď mám superspolehlivou GPSmap 60CSx a jediný problém je odřené sklo, mám jí už pátý rok …
Mě to bylo divný taky, všude jsem slyšel na Oregony chválu. Byla to moje první outdorová navigace, tak jsem se šel nejdřív poradit jestli nedělám něco blbě – uživatelem to nebylo. Nakonec jsem měl na dovolenou kvůli vlastním mapám půjčeného Oregona třístovku, ten byl ok. Ale co mě zarazilo – oproti mojí Edge 705 měl horší záznam trasy, v lese se podstatně víc ztrácel.
Oregon 300 je o generaci starší, než současná 450 nebo 550. Např. neměl ani kompas (světové strany určoval ze směru pohybu), měl jiný displej a jiný chipset, který spolu s anténou definuje citlivost přístroje.
Oregon 450 sice má elmag. 3-osý kompas, ale funguje jen při zastavení. Dáš-li se do pohybu rychleji než cca. 3 km/h, pracuje kompas na opět principu směru pohybu, nikoliv natočení přístroje. Šetří to aku a eliminuje chybu, která by mohla vzniknout nepřesným držením (uchycením) přístroje vůči ose pohybu. Občas se stává, že v okamžiku, kdy se režimy přepínají, tak přístroj na chvilku jakoby vytuhne. Ale dá se to i vypnout a potom se i O450 chová jako starý O300. Frekvence záznamu trasy lze nastavit.
Nehájím Oregon, pokud prodejce bez keců měnil, nebo vrátil peníze, jen dobře a budiž mu to k dobru. Spíš to dodávám jen na vysvětlenou.
Tak v tom případě byl přístroj ok! Chápu že to nemusí v CzC vědět, ale nejdřív jsem šel do prodejny Garmina a tam na to koukali, kalibrovali, zkoušeli s tim udělat pár kroků a poslali mě, ať to jdu reklamovat se slovy, že tříosý kompas je vhodný třeba i na rogalo a že musí být funkční v pohybu. Já se po tom nepídil, vlastně je to pro mě i nepodstatná funkce, ale chtěl jsem to mít za ty prachy v cajku a jestli je to takhle, zbytečně jsem se plašil. Co se týče rozdílů 300/450, řekli mi že je to jen o tom kompasu, verze t má navíc 3D Euro mapu a verze 550 má navíc foťák s tím, že zbytek je stejný… Říkal jsem si, že Garmin prodejna ví co prodává, takže holt se stala chybka.
Jinak z mého vlastního pohledu na věc jsem rozdíl v zobrazení u 300 a 450 nepozoroval, i svítivost byla stejná.
Frekvence trasy – ano, s tím jsem laboroval, ale i když jsem dal nejčastější zápis, tak to sice mělo hromadu bodů, ale třeba 20 metrů vedle cesty.
Díky za ujasnění, možná by nebylo na škodu aby tuhle informaci měli u popisu přístroje.
Oregon 300 patří do rodiny s O400 a O400t. Po čase pak Garmin řadu Oregon bez kompasu přestal vyrábět. Na O400 dal nový displej (na sluničku je o fous lepší, ale není to žádná hitparáda), 3-osý kompas, jiný chipset a udělal z toho O450/450t.
Samotný kompas má být k tomu, aby když stojím na rozcestí a otáčím se na místě, tak aby mi přístroj uměl zorientovat mapu, aniž bych musel zkusmo vyrazit tím, či oním směrem. Jinak se počítá, že mě zajímá směr pohybu, nikoliv natočení přístroje. Už proto, ža samotný kompas přílišnou přesností neoplývá a jeho údaje skutečně jen orientační.
Přesnot je ošemetná věc a nemusí vždy souviset s citlivostí. Některé méně citlivé přístroje umí být právě např. v údolí přesnější, než novější právě proto, že se díky nízké citlivosti nenechají zmást odrazy GPS signálu. Na druhé straně pak mnohem snadněji ztratí signál jako takový. Každý si musí vybrat, co je pro něj lepší.
Já mám pocit, že Oregon nemá právě nejlepší anténu, to má dost značný vliv.
Naopak moje 60CSx má velmi výraznou anténu a co se citlivosti a přesnosti týče, tak nad ní není.
Není náhoda, že spokojení uživatelé 60, kupují 62 a na Oregony kašlou.
Jasan, tak 60CSx je super, ale je to fakt taková vyloženmě turistická outdoor navigačka, na kolo už je až dost velká a těžká, proto jsem místo ní pak pořídil menší HCx a s tím jsem taky dost spokojen, už ho mám asi 3 roky a v lese se taky vůbec neztrácí.
Na jiném fóru je jednoznačně volba na kolo 62.
Protože: 1. čitelnost 2. snadné ovládání tlačítky
oregon 300 ma kompas sice jen 2 osy ale ma,
pokud me nekdo presvedci ze kalibruju vlastne neco co neexistuje tak jo
stejne vetsinou bezim za sipkou a nekoukam na nic jineho
Omluva, jsem si to spletl s Oregonem 200. :-)
musím se zastat O300… funguje bezchybně a signál mám skoro i ve sklepě… venku se mi ještě nestalo, že bych ho někde ztratil…
A potřebuješ k něčemu ten kompas. Mně přijde jako úplně zbytečná funkce.
Mapu stejně používám výhradně nastavenou s orientací server směrem nahoru displeje. Otáčení mapy dle směru jízdy mi nikdy na kole nevyhovovalo.
A k tomu na displeji vidím dle záznamu trasy odkud jsem přijel a dle toho se orientuje mnohem lépe než dle šipky směru.
Kompas jsem chvíli měl zapnutý (a jednou cvičně zkalibroval) na vyzkoušení když jsem před lety koupil gpsku. Pak jsem ho zcela vypnul, zapnutý jen zbytečně žere baterky.
Na kole se dá snadno žít i bez něj. Mapu si nechávám natáčet dle směru jízdy, protože na podlouhlém displeji Oregonu bych měl jinak směrem na V a Z dost omezený rozhled. Na svém O450 nechávám kompas zapnutý, ale nemít ho tam, nic by se taky nestalo. Spíš mi jako užitečnost přijde barometrický výškoměr.
Akorát kdyby zůstala kompatibilita s držáky s 60tkou. To mi štve nejvíc, kupovat na všechna kola nový držák se mi fakt nechce. Tak zatím zůstávám u 60tky.
Ale jinak přesně patřím do té zmíněné skupiny. Kdybych bral novou gpsku, tak 60tku. A v mojem okolí kdo měl 60tku a upgradoval, tak přešel právě taky na 62jku.
60 mám taky ale povedlo se mi zprovoznit na Nokii tu jejich navigaci doživotně zdarma nebo jak to říkaj a proč toho nevyužít.Mám Nokii 5800 ale nenašel jsem držák na kolo,jen do auta.„Tento“: http://www.zbozi.cz/…a-5800–5230/?…
Trošku jsem zakutil a mám ho na kole.Mapy nic moc ale třeba na silničku by to stačilo.