Jaký je rozdíl(kromě ceny) mezi garmin oregon 200 , 300 a 300 PRO ?
Jaký je rozdíl(kromě ceny) mezi garmin oregon 200 , 300 a 300 PRO ?
A proč si to nenajdeš na webu u Garmina ???
Na české verzi to ještě není, takže www.garmin.com
Ahoj trochu se přiživím. Neví někdo proč se nedá provádět import dat z OREGONU v programu SPORTTRACKS ? Případně jak to napravit.Díky
Proč by to nešlo ? Zkoušel jsi to i na výsledném GPX souboru, do kterého je uložena trasa ?
Jestli Ti jde o přímé spojení s Oregonem, tak to možná vyřeší asi jenom tohle http://www.zonefivesoftware.com/…n_detail.php?…
Nejdřív bych ale zkusil nainstalovat ten Garmin Communicator Plugin, třeba to půjde už s ním…
Oregon 200 má malou vnitřní pamět, takže se neobejdeš bez karty. Dále nemá barometrický výškoměr a elektronický kompas. Vůči ostatním Oregonům mu chybí i bezdrátový přenos dat mezi Oregony / Colorady. Pak tam ještě chybí nějaké extra přenosové / datové protokoly, ale to normální smrtelník nepotřebuje…
„Pro“ verze je dána jen verzí přiložené mapy, v tomto případě by tam v současnosti měla být TOPO Czech 3 Pro. Ještě existuje mapa TOPO Czech 3 bez toho „Pro“ a v té je mnohem méně dat. Viz třeba http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp?…
S tím tvrzením „mnohem méně“ bych byl opatrný. Pro plánování cyklotras mi bohatě postačuje Topo 2, Topo 2 Pro Czech jsem si také stáhnul, ale kromě nějakého lepšího stínování jsem si nevšimnul zásadnějších rozdílů. Už v Topo2 mám kdejakou zapomenutou lesní cestu vyznačenou.
Naopak čím podrobnější mapa, tím větší nároky na GPS hardware, takže v případě starších zařízení delší odezvy při navigaci, posouvání mapy apod…
Uvažoval jsem kdysi o Oregonu 300 kvůli tomu barometru, ale nakonec jsem si řekl že to za to nestojí a koupil jsem si Garmin eTrex Vista HCX. Kromě menšího displeje, který není dotykový a méně výkonného procesoru v tom není víc zásadnějších rozdílů. Stejně vždycky jedu po předem připravené trase, nebo trsu zaznamenávám.
Ani Oregon 300 ti nedokáže automaticky propočítat cyklotrasu z bodu A do B (tak abys jel po nějakých lesních cestách, či turistický trasách) resp. to je stále omezení Topo 2, 3 … map. Pořád si budeš muset trasu předem naklikat na kompu, nebo jezdit po silnicích kudy tě bude navigace automaticky tahat…
No, já Vistu HCx také měl a právě kvůli TOPO 2 jsem ji dával pryč ;-) To šíleně pomalé (můj subjektivní pocit) mi to tak znechutilo, že jsem okamžitě kupoval Oregona 300… Na něm to s plnými detaily a zapnutým stínováním také není žádná sláva, ale oproti Vistě je pořád rychlý jak blesk… Včetně mnohem jednoduššího ovládání za jízdy, s eTrexy a tím jejich pidi joystickem je to dost často boj…
Tak vyzkoušej ještě Pro 3, ta je ještě znatelně pomalejčí než Pro 2. Jsem zvědav jestli ji Oregon rozumně utáhne.
Možná do budoucna zvážím upgrade 60CSxky právě kvůli displeji a rychlosti a už začínám mít obavu, že i Oregon bude příliš pomalý (samozřejmě o třídu lepší než 60CSxko, ale když upgrade, tak aby nebyl HW pořád o půlkrok zpět za mapou) a abych čekal na něco nového (další výrazný nárůst množství dat u další mapy už nečekám, už tam není co přidávat, teď už se mohou soustředit plně na aktualizaci a opravu chyb).
:-) to chci vidět jak ty lidi od počítačů půjdou do terénu…
Tak třeba já už znaznamenal několik cest, které mi chybí i v Pro 3, ale je to zase celkově o něco lepší než ty předchozí mapy.
Tohle jsem nemyslel, spíš to bylo rýpnutí do Picodasu aby už konečně rozjeli nějaký projekt opravy chyb mapy.
Že je bude Picodas sám opravovat je blbost, ale podle mého by systém oprav zajímal lidi daleko víc než více POI. Ovšem za předpokladu že z něj něco budou mít HNED a ne až při dalším placeném upgradu.
Když se dneska podívám na jediný projekt který takhle funguje – OSM, tak tam žádný blbosti nikdo nenatahal (nebo to hned někdo opravil zpátky), kdyby se to napasovalo na už dané mapy tak tu bude téměř ideální mapa. Navíc s dost velkým potenciálem do budoucna (routing, dynamické POI apod.)
Až tohle bude, tak teprve potom vektorové mapy dohoní rastrové.
S tím se nedá nic než souhlasit.
TOPO 3 Pro v Oregonu samozřejmě mám. A přijde mi stejně rychlá jako TOPO 2 Pro. Použitelné je to v pohodě, ale přeci jenom tam nějaké prodlevy jsou. Narozdíl od Visty HCx s TOPO 2 Pro, kdy to fakt už bylo jak šnek.
TOPO Pro 3 mám na 60Csx a žádná sláva,možná to bude i tím že tam těch mam mám víc.
Na 60CSxku to vim (tam je to právě už dost velká krize), tam ji mám taky a to hned dvakrát (i manželka má 60CSxko) a v partě i další.
Počet nahraných map je fuk (vyzkoušeno), stejně načítá vždy jen data, která pro dané zobrazení potřebuje a to další mapy neovlivní (tedy pokud myslíš třeba mapy okolních států, pokud mám více map ČR, tak mám zapnutou vždy jen jednu).
Pokud vím, tak má na rychlost GPS vliv i počet aktuálně zobrazovaných bodů zájmu.
Nahrál jsem Topo3 teprveš včera večer, tak ještě nemám žádné zkušenosti, ale je pravda, že s Topo2 60CSx trochu koktala. Ale proti Topo1.2 je to takový rozdíll, že trochu rychlosti klidně oželím :-)
Tak já to také nějak přežiju, ta Pro 3 je z těch map jasně nejlepší a určitě i ta malá rychlost za to stojí.
Naštěstí normálně téměř nepoužívám posun v mapě, takže se moc překreslování neděje a tím to pořád ještě nějak jde. Ale před 14 dny na Kokořínsku, kdy jsem dvě trasy nedojeli celé dle plánu kvůli počasí, tak jsem musel posouvat v mapě víc (hledání alternativní trasy pro dojezd) a to byl porod.
I jsem si docela dlouho hrál s optimálním nastavením toho co při jakém zoom co vidím a tím tomu trošku pomohl, ale žádné zázraky se tím docílit nedají.
Většinou byl problém v tom, že když se to dostalo na už pěknou rychlost, že zmizelo vše, co bylo potřeba vidět a to je trošku problém :-)
Mám tam k tomu mapu Rakouska,Slovenska a Polska,je to nahrané jako celek(jedna mapa)nepovedlo se mi to rozdělit.
Tohle vadit určitě na rychlost nebude, jen mi není jasné, jak si to mohl nahrát jako celek? Vždy je to sestavené do jednoho společného souboru, ale vždy by mělo jít v menu mapy vypínat a zapínat jednotlivé mapy, pokud původně v mapsourcu to byly samostatné mapy a měly jiné ID mapy.
Měl jsem tam ze začátku tu Pro 3 samotnou (rychlé nahrání na záčátku na testování). Teď tam mám část map všech okolních států (tedy abych měl pruh všude u hranic) a k tomu mapu Korsiky (už jsem si to připravoval, abych nemusel do konce roku mapy znovu nahrávat) a je to rychlostně zcela stejné.
Nevím,když chcu každou mapu nahrát zvlášť tak tu co tam je přepíše,je to tam jako celek o velikosti něco přes 1GB.
No to ano, to už jsem psal v tom předchozím příspěvku.
Soubor na kratě je to vždy pouze jeden, tak to už sestaví Mapsource před nahráním. Ale pořád se to chová v GPSce jako jednotlivé mapy, které můžeš zapínat a vypínat v menu mapy: musíš být na mapě, pak menu/nastavení mapy, nahoře záložka označnení i-čkem, v tu chvíli se dostaneš na jednotlivé segmenty všech map, které lze zapínat a vypínat, po segmentech je to ale blbost dělat, takže můžeš dále pokračovat že v tuto chvíli dáš opět menu a tam se objeví funkce jako ukázat všechny mapy, ukázat žádnou a jednotlivé mapy zapnout/vypnout.
Zas tak se v tom neorientuju,sem rád že dokážu stáhnout mapy z netu a odemknout si je.
To co jsem psal ten postup v GPSce je podle mě jedna ze základních věcí, kterou potřebuješ u hranic, když tam máš více map, protože některé mapy přesahují hranici a tam jsou dost mizerné a pak ručně potřebuješ v tu chvíli někdy jednu vypnout, abys viděl tu správnou. Je to jen o ovládání GPSky.
Zrovna to, že mapy se nedají přihrávat, ale jen nahrát všechny najednou je docela zásadní informace a je nutné si ji zapsat za uši :-)
Pokud to hraješ na kartu, tak se to dá urychlit tím, že máš kartu ve čtečce karet a ne přímo v GPS.
To vím,nahrával sem tak několikrát a bylo to asi o 0.5 hodiny rychlejší jak do gps.
Pokud máte Oregona /Colorado s posledním FW (zatím jen beta verze), tak tenhle opruz už neplatí… GPS bere jakýkoli soubor IMG. Takže už je možné postupně dohrávat jednotlivé mapy, ty pak v GPS přejmenovat podle svého a pak tam klidně naládovat další.
Přijde ti v pořádku krást a ještě se s tím pochlubit na fóru?
Je to jen pro vlastní potřebu.
ano, obvykle zloděj krade pro vlastní potřebu
Jooo kdo nekrade snámi, krade proti nám. Hold další z mnoha přežitků socialismu .....
ešte feudalizmu, ba dokonca otrokárstva… v prvotnopospolnej sa na vlastníctvo veľmi nehrali, len na spoločný záujem prežiť…
Jenom neříkej že sis taky třeba neskopíroval nějakej film,nebo něco podobného.
Taky s tím nesouhlasím, ale byl bych pokrytec, kdybych se od toho úplně distancoval. Svým způsobem si za to můžou prodejci(nemluvím jen o GPS, ale třeba DVD atd) v Evropě, zvláště v ČR, kde jsou ceny uměle vyšponované do neskutečně bizarních výšin. Když mají v USA mapu za babku, tak se nedivme, že to nikdo nekrade. Taky bych do mapy investoval, kdyby nestála třeba 3k. :-( Nicméně mě to morálně neospravedlňuje. Ale asi s tím umím žít…
S náročností na HW máš pravdu, ale na druhou stranu Pro verze je mnohem lepší, pokud se jezdí opravdu v terénu i mimo značky, tak bych bral jedině verzi Pro, rozdíl je tam obrovský. A to už beru dle verze Pro 3, kde je toho zase více než ve verzi Pro 2.
Větší displej Oregonu + výkonnější HW je ale právě obrosvké plus. Mám 60CSxko, které je na tom ± stejně jako Vista HCx a u Pro 3 mapy už to začíná být opravdu na hraně s tou rychlostí (tím myslím nejen, že nějaké posouvání mapy je velmi pomalé, ale už se začíná projevovat i občasné pomalé překreslení aniž by se v mapě posunovalo + ten displej na to množství detailů začíná být opravdu malý).
a zkoušel jsi na zpřehlednění Topo3Pro na displayi nějakého týpka?
Jestli byla otázka myšlena, jestli jsem zkoušel Pro 3 na jiné GPSce, tak jsem ji viděl zatím kromě 60CSxka ještě na Vistě HCx, na které je to ± stejně špatné (displejem i rychlostí).
myslel jsem vylepšení přehlednosti mapy pomocí nějakého na netu dostupného .TYP souboru
Přehlednost se tím možná zlepší, ale na rychlost to vliv mít nebude. GPS stále musí zpracovávat všechna data.
To jsem zkoušel u předchozích map, pro tu poslední Pro 3 verzi ne. U Pro 3 mi originální nastavení vyhovuje, problém mi nepřijde nepřehlednost kvůli barvám jednotlivých prvků, ale pouze kvůli tomu, že na 120m zoom toho tam je na displej 60CSxka prostě občas moc. Když to dám na 80m, tak je to ok už vždy, ale to se už zase na displej toho vejde příliš málo.
Jo, já to přetypoval podle Dandry a pohoda. Test v terénu více než pozitivní, jen při zoomování se příliš roztahuje voda, ale to je asi detail …
díky moc jde o 400stovku a není moje. Myslím že problém bude v tom pluginu .Prubnu to a uvidíme .
Vsechny oregony utahnou bez problumu nove mapy , i staricka VISTA si s novou 3 hrave poradi pri slusnym nastaveni. Jinak vice na nasich www.
Pokud by jsi mel zajem urcite se domlubvime i na sleve kdyz reknes ze jsi z BF
http://www.warps.info/…50/index.htm
Tak uz mam model 550 a muzete se podivat jak opravdu foti :) kde neni vyfocen je foceno GPS :)
Není to tak špatné. A hlavně, foťák je po ruce, nemusíš ho tahat z batohu.
Muzu se zeptat, kde jsi 550 koupil a kdyztak jaka byla cena? Mam na nej taky zalusk.
Dikes Ondrej
podivej se na muj profil tam jsem ji koupil :)
Uz jsem tam, dikes. Nejak jsem prehledl vyse uvedeny prispevek :-)
Můžete mi prosím někdo poradit, jak je to s navigací v autě po silnicích? Uvažuju o Oregonu, nejspíš 300 včetně TopoMapy. Chtěl bych tím vyřešit dvě mouchy – pro mě by to bylo na kolo, ale pro partnerku do auta (já mám gps v telefonu, ona ne, a když jede autem někdy sama, bloudí, protože telefon ji nepůjčím :).
Umí to naplánovat trasu z aktuální polohy na nějakou ručně zadanou adresu, ukazuje to aktuální polohu (2D nebo 3D?), má to hlasové pokyny, upozorňuje před blížící se změnou směru? Je to prostě v autě použitelné? – Je tohle vůbec otázka na HW Oregonu, nebo použitý typ mapy?
Díky
Mám Oregona 300 a používám ho i v autě spolu s originální sadou do auta (napájecí kabel + držák).
Jako mapu používám Atlas Czech 7 NT, pro navigaci na silnici je přehlednější, ale lze použít i TOPO. Na příležitostné použití v autě Oregon považuji za plně vyhovující, pro pravidelné používání je ale jistě vhodnější navigace určená přímo do auta.
To jsem přesně potřeboval slyšet, moc díky.
Ahoj, chystám se na několik netradičních závodů na kole, táta mi dal starou navigaci Garmin Oregon 300. Aktualizoval jsem software a vše šlape jak má. Jediné a zásadní co mi nejde, je nakopírovat do přístroje GPX trasu. Na portále Mapy.cz jsem si naklikal zkušební trasu, exportoval ji do počítače jako GPX, poté jsem GPX soubor zkopíroval do složky GPX v garminu ale ten soubor v navigaci není vidět, zkoušel jsem ho nakopírovat do různých složek v navigaci a nic. Poradí někdo?
Nainstaluj si basecamp. Pres nej ji tam posles.
A nejsem si jist uplne, je rozdil mezi trasou a stopou … a s jednim to nejde. Ale pres Basecamp (otevres tam tu naklikanou trasu a do pripojenyho Oregonu to posles) to urco pujde.
To částečně pomohlo, jen po nakopírování soboru GPX je v navigaci trasa k nalezení jen jako prošlá trasa
coz neva, stale po ni muzes navigovat.
popr. ji preved v mapsource na tu druhou moznost … ha, doguglil sem:
*Naplánoval jsem pěší trasu na mapy.cz
Export do GPX
Import do Base Camp
Převod prošlé stopy na trasu
Rozkliknout trasu – změnit profil routování z přímý na pěší
Trasa už vede pěkně po cestách
Poslat do GPS
Pokud mám v GPS i BaseCampu stejnou mapu, tak už v GPS mi rovnou naskočí trasa pěkně tvarovaná po cestách přesně jako v PC.
Název typu Start>End vůbec nevadil. Jak je vidět z postupu, export z mapy.cz je u Garmina chápán jako prošlá stopa (jak píše mr3ska)
Původní postup na začátku tohoto vlákna, kdy jsem přímo zkopíroval exportovaný soubor route.gpx na kartu do Garmin\GPX se mi v GPS zobrazil mezi prošlými stopami s názvem Start → End. Ale u prošlé stopy nejde obecně tak dobře navigovat, jako u trasy (nejsou povely během navigace)
*
Kazdopadne, nazev gpx / trasy bez diakrtiky, mezer atd.