• Phileas Fogg

    Čau, předem se omlouvám, jestli je tohle vlákno navíc, ale všechny starší, který se teleskopů od Giantu týkají, nejsou uplně on-topic.

    https://www.giant-bicycles.com/…atpost--2018-

    Co tomu říkáte? Chápu, že realný zkušenosti asi mít zatim nikdo nebude, ale minimálně cena mi přijde poměrně revoluční. To by už člověk kousnul, kdyby to byl spotřebak na jednu sezonu.

    0 0
    • novas752  

      404

      0 0
    • tonik666  

      Pokud byde mit stale stejne kratkou trvanlivost jako nektere kusy doted, tak je cena moc vysoka.

      Radsi mam drazsi kus a nemusim ho resit.

      0 0
    • Phileas Fogg  

      https://www.giant-bicycles.com/…atpost--2018-

      s pomlčkou to na mě nejak sere, nevim..

      0 0
      • novas752  

        Pořád ne, ale fakt stačí na konec adresy připsat pomlčku.

        Cena zajímavá, ale víc ti teď k tomu asi nikdo neřekne.

        A zase nechápu proč prostě nejsou schopný do specifikací napsat délku zasunutelný a nezasunutelný čás­ti.

        0 0
    • wilda81  

      Nevidím důvod dělat testera Giantu

      0 0
      • pavlik6022  

        tak tak, moje je momentálně na třetí reklamaci, doufám že se toho krámu už zbavím , contact switch už mi nesmí do domu :)

        0 0
        • Phileas Fogg  

          Jasný, ale kdyby vydržela aspon sezonu/rok bez reklamace nebo servisu, tak bych ji pak skoro klidne hodil do popelnice, za tu cenu :)

          0 0
          • kejda  

            Za 4 litry na rok je to docela drahá hračka. Mám KS lev třetím rokem a bez jakýchkoli potíží. Ty tři Gianty by mě mohly, ale i nemusely, stát 12 tisíc. A ti se vyplatí :)) Za ten risk to nestojí.

            0 0
          • pavlik6022  

            u mě 3 reklamace za rok – model 2016

            0 0
            • joska  

              Cos reklamoval? Me se noha nevidira ale chytl jsem vuli nahoru-dolu a nevim jestli by mi tohle reklamovali. Kde to reklamujes?

              0 0
              • Breakpain  

                jo, to Ti začíná odcházet asi vzduchová patrona – nejčastější bebíčko teleskopů

                0 0
              • mamutak  

                Zkus vyndat sedlovku z ramu, a podivej se jetli nemas povolenou spodni matici ve ktere drzi patrona.Je sice na lepidle, ale povolila se mi a pak jsem mel taky vuli nahoru, dolu.

                0 0
              • pavlik6022  

                reklamuju u prodejce -Spoke a ten u dovozce – Progresscycle

                1– vakl a od pouzdra vydřená rýha po celé délce pístnice – vyměněno za nový kus

                2– reklamace vyměněné sedlovky – vakl jako prase dopředu dozadu a do stran + vyšoupaný elox v horní a dolní poloze

                od pouzdra, neuznáno , ale vyměněno pouzdro v rámci záruky

                3– v dolní části pístnice vyšoupaný nejen elox ale už i hliník – po přejetí prstem je cítit prohluben, takže je otázkou času

                kdy by sedlovka rupla + samozřejmě vakl a klepání v jakékoliv poloze

                všechny problémy jsou způsobené špatným řešením kluzného pouzdra, prostě je to šmejd

                0 0
    • Jenda  

      No, sám jsem na to zvědavej. Cena je parádní. Co jsem tak pochopil, tak předchozí model má problém zejména s vydíráním a tedy nekvalitním utěsněním a zejména pouzdry. U Giantu si jsou tohoto problému vědomi a údajně sedlovky reklamují bez problémů. Patrony se sraly tak nějak standardně jako u ostatních značek, resp. spíš míň.

      Takže pokud nejsou u Giantu úplný idioti (přijde mi že ne) tak by tenhle problém mohl být vyřešen. První generace jejich sedlovek tím netrpěla.

      To že jim trvalo dva roky než vylezl novej model je logický, v podstatě ve chvíli kdy byl ten model 2016 uvedenej na trh už určitě probíhala výroba dílů na 2017 a těžko s tím mohli něco dělat. Představa že zjistí v roce 2016 problém u novýho produktu a hned na další sezónu budou mít v dostatečným množství jinej model asi není reálná.

      Takže jsem mírný optimista, pouzdra jsou u tohoto modelu prý snadno výměnný tak to třeba bude dobrý :-)

      No a nebo taky. Zas pokud není problém se reklamacema tak má člověk sedlovku s nekonečnou zárukou :-D

      Ale uznávám že tohle je výhoda pro mě, když to mám do progressu 20 min autem.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        No potíž je že pokud bude spolehlivá, tak se to stejně dozvíš až tak v půlce nebo koncem příštího roku :D

        Jinak pokud výrobce ví o výrobní chybě, vždy má možnost nechat špatné modely stáhnout z trhu. Že je nechá volně prodávat bohužel uškodí jeho značce.

        0 0
        • Jenda  

          Jenže Giant valnou většinu svých sedlovek dostal do oběhu jako OEM. A nedovedu si představit, že by najednou řekli, sorry, jedna várka se nám nepovedla, pro příští rok budou naše kola bez teleskopů (nebo je nakoupí jinde, kde to může být to samý) a těch x tis. jich vyhodí. Podle mě je pro ně jednodušší a levnější to dát do oběhu a pak bez problémů reklamovat. Myslím že se nevysypaly všechny, je tu i dost lidí co je jezdí k plný spokojenosti.

          Navíc pokud udělají novej model za 2/3 cenu konkurence, tak se můžou velmi rychle vrátit mezi špičku. Ale zase, jim je nějakej aftermarket celkem u řiti, prostě na giantu máš jejich teleskop a basta. Že by zrovna značka teleskopu byla zásadní faktor při výběru kola si nemyslím.

          0 0
          • kejda  

            Vrátit se mezi špičku můžou, ale otázkou je, jestli se tam udrží. Ono totiž sice 2/3 ceny běžné sedlovky je sice fajn, ale pokud ji máš pořád na reklamaci, tak v čem tkví výhoda?

            0 0
    • Marcin  

      Taky ji mám v hledáčku a tak by mě zajímalo jestli už ji někdo má a zkusil? Dík.

      0 0
      • Pain  

        Mám 2018 asi dva mesice.Je tam jina zaverna matice.Vypada to ze by tam bordel prolezt nemusel.Tésneni okolo taky ok.A hlavne neklepe jak klepala 2016 co mam teď na reklamaci.Vakl stranovej zatim nepozoruju.Jezdí pěkne, zatim spokojenost.Uvidime během sezony.Hodne prachu atd. to bude teprv pořádnej test.

        0 0
    • Dolejs  

      mám model 2016 s menším vaklem do strany už od nové a funguje bez problémů i v zimě.. asi je to kus od kusu..

      0 0
      • Sistematicx  

        Na zimu ta patrona moc netrpi. Ani na tahani za sedlo v zajetym stavu. Na co teda fest se sere je to vidreni vnitni nohy, to je smejdnejvetsi. Nekolikrat jsem to me rozdelany uplne na atomy. Nechal jsem si vytocit i tesnejsi stirak aby se nedostaval tak moc bordel dovnitr ale stejne se mi vydrela. Prisuzuju to tomu delenymu teflonovym prstynku a tem plstovejm pliskum co maji mit funkci voditka. Do modelu 16/17 uz bych nesel.

        U 2018 jsem videl jinej vzhled zaverne matice a samozrejme packu. Ale nikde eni napsany co se vlastne vylepsilo.Patrona? System zasouvani uvnitr? Chtel bych videt komplet rozlozenou 2018. Protoze pokud nezamakali na tom vnitrku tak si ji muzou nechat.

        0 0
    • Radus  

      Mám jednu 2018 doma . Chodí naprosto v pohodě a má přesnější futra bordel tam neleze . Měl jsem ji komplet rozebranou protože jsem přehazoval vedení a v podstatě se nemá co podělat krom patrony ale ta stojí 699,– kč tak nic strašného . Jinak klasika cvaká ale to jde vyřešit o kroužkem nasazeným na konce patrony kde se následně dotahují aretační šrouby . Až čas ukáže jak bude spolehlivá .

      0 0
      • Sistematicx  

        Patrona stoji 700? Urcite…do 16/17 stoji patrona snad 2tisice.

        Neni komplet rozebrany jako komplet rozebrany…

        0 0
        • Jenda  

          tohle je z modelu 2016–17 nebo ta 2018?

          0 0
          • Sistematicx  

            16/17

            Mel jsem to rozdelany jeste vic. Tu zavernou matici jsem dostal dolu abych si nechal udelat novej stirak. Bohuzel matici nesundas aniz by se puvodni stirak neposkodil jsou tam pekelne ostry hranky a nejde to pretahnout bez poskozeni. To mi ale ted nevadi kdyz mam uz rozmery stiraku a hlavne dva kousky navic.

            0 0
            • Jenda  

              Jasně, mě spíš právě zajímaly vnitřnosti tý 2018. Pouzdra mají být komplet předělaná a snadno vyměnitelná aby se to nevydíralo.

              0 0
              • Sistematicx  

                Asi tak. Princeznu a pul kralovstvi tomu kdo to rozebere a nafoti rozlozeny.

                Fakt by me to zajimalo jestli ma smysl ji kupovat znovu. Pokud na tom zamakalintaknza tu cenu je to hodne dobry. A kdyz je patrina za 600 tak je to hodne rozumna cena.

                0 0
      • tonik666  

        Pokud jsi nevidel fotky vybrousenych kluzaku co tu byly, tak muzes napsat ze se na ni nema co ******…

        0 0
        • JakeF  

          Vadí ty vybroušený kluzáky nějak zásadně funkci? Moje je zatím v pohodě, ale je fakt, že kilometrově toho za sebou moc nemá.

          0 0
          • tonik666  

            Dokud se neprobrousíš skrz tak asi ne :D Když ale vidím, jak rychle materiál některým mizí, tak jsi skrz za rok :D

            0 0
          • Sistematicx  

            Taha to mastnotuba bordel dovnitr. Jak se to pak brousi tak to dela po pistnici hlinikovej pruh a funguje skvele jak brusna pasta. Proste super 

            0 0
            • JakeF  

              To je v pohodě, aspoň mi to bude ladit s vydřenýma kluzákama Piku :). Jestli to kvůli tomu nepřestane třeba držet tlak, tak to neřeším.

              0 0
              • Sistematicx  

                Na patronu to vliv nema. Ta je kompletne oddelena od vnitrni nohy. Vicemene se na patronu nema ani jak dostat bordel a poskodit se jeji cast ktera zajizdi. V tom je jedina vyhoda ze ti bordel neznici patronu. Ovsem vezme to komplet zbytek a hlavne tu vnitrni nohu. Doporucuju pri prvnim naznaku vydrene cary hned reklamovat pac tohle neni uplne normalni.

                0 0
        • Radus  

          Neboj viděl . Teď je futro přesnější tak to snad bude držet . Nedostává se tam bordel .Jinak cartridge 2018 stojí opravdu těch 700 kil . Jinak vnitřek mažu vazelínou na vidle milytary pm 600 jako svého king shox .

          0 0
      • Jenda  

        u tý 2018 jde předělat vedení taky vnějškem? Z popisu na webu jsem myslel že ne.

        0 0
    • Jondy  

      Rád bych téma oživil. Podařilo se u modelu 2018 odstranit závady z předchozích modelů.

      Potřebuju nějakou spolehlivou sedlovku, která vydrží aspon půl roku ježdění po kanadskejch trejlech.

      Díky

      0 0
      • Pain  

        Nekde jsem to už psal, ze začátku jsem byl nadšenej a ted po cca třech mesicich už začíná klepat. Vydirani a jiné neduhy se zatim nekonají. Příšte už jí nekoupím. První jsem vyreklamoval vymena za novou.

        0 0
      • Pain  

        Myslim že vydrží uplne v poho. Me držela cca rok. A to jsem jezdil pořád. I v zimě mrazy atd.

        0 0
    • Jondy  

      Takže sedlovka od spešlu bude asi lepší volba.

      0 0
      • Pain  

        Já budu přište pořizovat Crankbrothers Highline.

        0 0
        • Sistematicx  

          Nekde jsem videl rozdelanou CB a jako vazne dam ruku do ohne za to ze to melo stejnou patronu jako giant a aji ten system vnitrku byl jak pres kopirak.

          0 0
          • Pain  

            No uvidim jak dlouho bude držet ta 2018 co teď vozim. Ve skříni mam novou 2017 tak zatim mam čas doufám :-)

            0 0
        • kejda  

          Mám nový CB Highline 160 mm a vypadá velmi solidně udělaná. Vakl nulový. K tomu mám ještě Transfera 150 mm, taky novou, tak ještě nevím, kterou dám natrvalo. Obě vypadají velmi dobře, tak snad funkčně budou alespoň jako KS, ten najel 7 tisíc bez jediného problému a nutnosti servisu, pod 105 kily.

          0 0
    • Jondy  

      Tak jsem risknul model 2018 se 150mm zdvihu. Když si vzpomenu, tak dám info, jak maká po půl roce ježdění.

      0 0
      • Pain  

        Mam tu samou po trech mesicich cca mi klepe. Drzim palce :-)

        0 0
        • Sistematicx  

          Zkusil si rozdelat a slozit? Zrovba u guantky to neni zadna raketova veda to rozdelani. Ja po dvou mesicich zatim uplne bez problemu. Krom toho ze se mi zda jakoby zatuhla v horni pozici a trva to o neco dele nez zareaguje na stisk packy a sjede pod mou vahou. Nicmene zadny pazvuky ani odreni vnitrni nohy nepozoruju. Z tohohle rocniku mam zatim dobrej pocit. Jak prijde nova 150 zdvih tak se asi mrknu jaky zmeny jsou uvnitr.

          0 0
          • Pain  

            Zatim jsem s ni nic nedelal, ale jelikož jsem už jednou reklamoval(sice ročník 2017) tak z toho nejsem nijka odvazanej. Vydření taky nepozoruju akorát to klepani. 2017 mi klepala hned od začátku. Tahle byla chvíli hodná :-)

            0 0
    • mr.antik  

      Neví někdo, jestli ty délky (395mm při 125mm zdvihu) se uvádějí včetně toho spodní čudlu na bowden? Případně jestli je to nálitek nebo to jde nějak odšroubovat. Potřeboval bych nacpat do malého rámu (kde překáží čep) a samozřejmě bych rád tu nejdelší možnou.

      0 0
      • Jenda  

        ahoj, v průběhu týdne se jí chystám koupit, tak ti to můžu změřit

        0 0
      • Sistematicx  

        Kdyz odsroubujes ten spodek tak vytahnes patronu. Ten cudl je jeden kus. Moc veci co vys z toho sundal tam neni. A nekde jsem videl rozmery a byla tam dlka vcetne toho spodku prave. Ale nejsu si jistej jestli jsem ty rozmery nevidel u CB highlite

        0 0
        • Nutribird  

          Zkusím to zde. Jaký má vliv na jízdu a jízdní komfort vakl sedlovky. Tedy vychýlení špičky sedla z osy směru jízdy do stran asi 1cm na obě strany. Kik je přijatelná odchylka a na co to má vliv ? Děkuji za věčné odpovědi.

          0 0
          • novas752  

            Já bych nepřekousl víc než ± 2–3mm ale nějaký „oficiální“ meze na to nejsou. Vliv na to má to jak se sejdou výrobní odchylky jednotlivých částí a jejich opotřebení (hlavně opotřebení kluzných pouzder).

            0 0
            • Nutribird  

              No jak k tomu dojde je mi jasné, udělalo to tak nějak skokově, pořád ok a najednou šup. Měl jsem ji rozebranou a ok, drážky jsou samo v místě dotyku broušené, musí je to kluzné místo. Má nějakých 9000 km léto zima. Jen mi jde o vliv na celkovou jízdu. Vliv na prdel, ovladatelnost. Při šlapání to není poznat, ale při práci s tělem v zatáčkách jo. Mám nové sedlo a nevím jestli bolí zadek z nezvyku na něj nebo tím, že se vrtí.

              0 0
              • abel  

                měl jsem starší model tuším 2014 a vakl měla pekelnej už od začátku. na zadek to nemá vliv žádnej, naopak to fungovalo jak spd (stranová rotace), měl jsem pocitově mín ošoupaný stehna (možná placebo, nesledoval jsem to nijak zvlášt…)

                0 0
                • Jenda  

                  mě do určitého vaklu to nevadí, když jsem ale sedl občas na ženy kolo tak tam má ještě starou Joplinku a ta má takovej, že už mi to vadilo. Možná bych si ale po pár km zvyknul taky. Konec konců SQlab dělá naklápěcí sedla jako velkou vychytávku, možná že rotační sedlo je ještě lepší :-)

                  0 0
                  • abel  

                    tak mě to samozřejmě vadilo, při klepání ve stoje jsem se koukal pod sebe, jestli něco neupadlo:-) v sedě to bylo cítit hlavně na silnici, v terénu jsem to nevnímal – nebo jsem si zvyk.

                    0 0
        • mr.antik  

          já jsem to taky někde viděl ale už to nemůžu dohledat… Jako za plnou cenu koupovat 10cm sedlovku jen kvůli délce se mi fakt nechce. To bych si radši udělal dočasně jiné víčko na ten spodek – jestli to teda patronu jen drží nebo tam jsou zas něještě nějaké šroubky, kterými je tam připevněná?

          0 0
      • Jenda  

        Takže 395 je to bez čudlu, ten má dalších cca 27 mm. Oddělat čudl fakt nejde, jeho součástí je kolíbka která ovládá píst.

        0 0
        • mr.antik  

          a když je to předěláno na horní ovládání?

          0 0
          • Jenda  

            tak to netuším, předpokládám, že princip přehození je pořád stejnej jak toto takže asi by tam ten ****** být nemusel, nicméně by ti někdo musel vyrobit špunt kterej tam bude držet tu patronu.

            0 0
    • Martin  

      Zdarte, majitelé ročníku 2018, doporučíte a nebo je to nespolehlivý krám? Dívám se po něčem ne moc drahém, co by mi při mé neschopnosti jízdy v „těžším“ terénu trochu pomohlo…

      0 0
    • Jenda  

      Takže jsem úspěšně vyreklamoval model 2017 a dostal 2018. Takže jsem zvědavej.

      Překvapilo mě, že mám jinou matici s prachovkou než žena který jsem jí kupoval na podzim. Tak nevím jestli mi nedali tu levnější verzi. Ale asi i to bych přežil, byť by mě to nepotěšilo.

      0 0
    • Sistematicx  

      Stale stejna pisnicka, vydrena vnitrni noha… model 2018 ta drazsi verze a zase je to vydreny. Tentokrat se to ale lisacky schovalo pod zavernou matici. Takze rozdelat zase vsechno. Udrzba pravidelna, cisteni mazani a stejne nepomohlo. Furt to budou delat na chuja s tim teflon pouzdrem. Vakl stranovej jako blazen je samozrejmosti.

      No dal jsem tomu jeste jednu sanci na novym kole ale tohle jdu reklamovat a budu chtit prachy zpet. Nevidim tam zadnej pokrok k lepsimu.

      Jezdena od cca 15.7.2018 – 18.12.2018.

      0 0
      • Milan  

        Jojo, a prodat nám nový futro ne a ne,

        Takže vůle víc a víc a trhni si čochtane. Stranovou vůli sedla už dávno neřeším, ale vyčochtaný futro mne jebe. A nedostupný futro bude dál-zapomeň kafko. Důvod to zabalit. No a dokoupit nový ty vertikálně vymezující plastový průhledný vložky na spodku teleskopu taky nic, to není a nebude,… takže čochtej vesele dál a šetři na novou.

        Ale můžeš si koupit od nás prima ND-fungl a neservisovatelnej tlumič, to je byznys dobrej. Ale čochej si vesele dál-teflon futro ani plast vymezovací vložky pro vnitřní nohu nejsou a nebudou …papa… Tvoje PSC

        0 0
        • Sistematicx  

          Mam jeste doma brandx sedlovku. Z té jsem se normálne posadil na zadek kdyz jsem ji rozdělal. Jak jednoduše a efektne maji vymyšlenej system. Zadny posrany teflon pouzdro co se odírá, hezky plastovej vodíci kroužek. Styk kov na kov nehrouzi. Vodici piny (placky) jsou asi mosaz. Seskládaný je to tak aby se ti proste nedotýkal zadnej kovovej matroš vnitřní nohy. Tady u toho verglu, kovovej prstýnek s pochybnou vrstvou teflonu a za pár mesícu je to vydřeny.

          Tentokrát ale u mě vidim problém v tom že to mám po obvodu. Coz zrejme je zpusobeny tím rotačním vaklem jak to pracuje pod zadkem…

          Rikam, dal jasem te 2018 sanci. Stím že ta drazsi verze bude lepsi. Nicmene nevidim jedinou zmenu k lepsimu oproti 2017 co jsem mel. Vedet to tak koupim levnejsi model 2018 ktery ma jak koukam pod zavednou matici asi nejaky jiny vodici prstýnek. Z Painovi fotky soudim ze by to mohlo byt plastove.

          Budu reklamovat a chtit penize zpet, tohle uz doma nechci. Pujdu do bike yoke revive (kompletne servisovatelny a nahradni dily taky k dispozici). Doufam ze uz budu mit pak klid.

          0 0
    • Pain  

      U me zatim dobry. Jezdim ji asi od kvetna neustale i přes zimu až do teď. Zrovna dnes po vyjíždce jsem na to koukal.

      0 0
      • Sistematicx  

        Matici jsi vysrouboval a koukal k tomu prstynku? Ja bych to nerozdelaval nebejt toho ze na zadni strane jsem si vsiml divne cary po cely delce.

        0 0
        • Pain  

          Jojo vyšrouboval.

          0 0
          • Sistematicx  

            Co to je pod tou matici? Vidim tam povysunutej nejakej krouzek.Je to plast nebo taky to teflon pouzdro?

            Ze ja vul jsem tenhle model s tou jinou zavernou nerozdelal komplet kdyz jsme ji mel odma na starem kole. :-( Mohl jsem si usetrit praci…

            0 0
    • Radus  

      Nedávno jsem ji měl taky komplet rozebranou a žádný problém na ní nebyl . Dal jsem na oba konce patrony o kroužek aby necinkala komplet namazal vazelinou pm 600 a dobrý . Boční vakl tam je .

      0 0
    • my_dudesty  

      Poptám se tady, ať nezakládám nové vlákno – nezkoušel někdo páčku Giant 1× lever se sedlovkou KS Lev Integra? Protože dávat 1000+ za páčku se mi úplně nechce (viz OneUp, WolfTooth apod.), ale ten Giant je cenou ještě ok..

      0 0
      • Guxx  

        Ted jsem zkousel verzi pro presmyk s Fox Transfer a za mne OK:-) Rozsah je v pohode.

        0 0
        • my_dudesty  

          Dík za info, asi to vemu, snad nejsou mezi výrobci nějak propastné rozdíly chodu lanka.

          0 0
          • MnemonicJ  

            Vozím tu páčku s Integrou už docela dlouho (třeba rok) a bez problémů… Jen tu v nějakém vlákně zaznělo, že nejde ta Giant páčka sehnat, tak snad budeš mít štěstí.

            0 0
    • ufoncz  

      Cim by mohlo bejt, ze musim mit vahu trochu na spicce sedla, aby sla po stisku packy ochotne dolu? Kdyz zatlacim zhruba na stred sedlovky, musim na prvnich par mm prekonat velkej odpor („schodek“), zbytek chodu az dolu jde hladce. Vraceni zpet do vysunute polohy taky hladce. Z vnejsiho pruzkumu jsem si vsiml jen olamanyho lanka v pacce (kterou teda stejne zvazuju vymenit za Wolftooth).

      0 0
    • Sistematicx  

      Nikdy vic tenhle zmetek. Pouzivano od 7/18. Bahnitej mordor nepoznala. Cisteno mazano a stejne uplne v prdeli povrchovka.

      A dovozce mi tekne ze si za to muzu sam nedostatecnou udrzbou.

      0 0
      • filous  

        Jojo stejná zkušenost. Jak se vydrela, musel jsem ji vyčistit a namazat…následně prikrejt duši a nějak od té doby funguje, ale každopádně zmetek hroznej.

        0 0
      • rotker  

        Mně bez řečí do 2 týdnů vyměnili za novou…

        Na druhou stranu musím ale zase říct, že to vydření asi krom vzhledu nemá na nic vliv a že ta sedlovka funguje za jakéhokoli počasí a teploty

        0 0
        • Sistematicx  

          To vydreni ma docela vliv. Jak ten elox zmizne tak to zacina ubirat hlinik a dela to uplne brusnou pastu hlinikovou.

          Ale dnes budu mit mozna hotovou testovaci inovaci. To kovove kluzne pouzdro nahradim nylon nebo teflon voditkem. Ze to nebude kov na kov. A stiraci gufero mam uz hotove ktere bude tesnejsi s lepsim britem stiracim. Takze snad to zamezi dalsimu zhorseni.

          0 0
      • Pain  

        Mam po reklamaci tu novější sedlovku. A zatim je zcela bez známek vydření. Jezdim za každyho počasí a pouzivam ji cca rok. Predtim jsem mel myslim 2017 a ta se mi taky vydřela.

        Koukám, že už jsme o tom diskutovali předtim. Takže jak píšu stale tam neni žádná znamka vydreni. Jediná udržba je že striknu trochu silikonem a otřu. Jinak nic.

        0 0
        • rotker  

          já reklamoval tu novější, vydřela se…ale dostal jsem bez řečí novou

          0 0
    • Sistematicx  

      Puvodni kluzne pouzdro ktere zapricinuje podle me to odirani zkusim nahradit kluznym polyamid pouzdrem. Podobnou vec pouziva one up a nebo brand x v sedlovkach. Tak uvidime. Vyska je zamerne vyssi kvuli plastovymu prstynku co je jeste po nim. Ten pujde taky pryc a zustane jen nove. No uvidime. Stalo me to 80kc za material akorat.

      0 0
      • Moare  

        Řeším stejný problém. Přemýšlel jsem, že bych to kovové kluzné pouzdro nahradil něčím bez ostré hrany, nebo něčím těsnícím, ale nekovovým. Nepřišel jsem na to čím. Můžu se zeptat – tady tu tvou vychytávku jsi koupil kde? Dík :-)

        0 0
      • Sistematicx  

        Dnes otestovano a funguje to naprosto bez problemu. Nedrhne to a rychlost vyjizdeni je v pohode. Doma pri slozeni se to nejdriv jevilo jako ze to bude pridrhavat. Ale po chvilce venku kdyz jsem parkrat zatlacil na teleskop za jizdy ze sedla tak se to rozchodilo lip. Uvidim co dlouhodoby test. Nebudu to ani cistit pod matici chvili a zkusim jestli se tam nebude delat bordel.

        Kdyby nekdo chtel tak mam tri original kluzny pouzdra 2510. Tak necham za 20kc jedno. Pokud nekdo chce trochu oddalit vydirani. Pak mam jedno plastove pouzdro na zkousku s vyskou 10mm kde se musi pouzit i ten plastovej prstynek co je pod tim teflon 2510. Tohle necham jako testovacku pro nekoho za nakup.

        0 0
        • filous  

          Zdar, neměl bys někde vykres/rozměry toho plastového kroužku…posílat poštou to asi nemá smysl. Díky.

          0 0
          • Sistematicx  

            Vykres nemam.

            Jak jsem psal. Pouzil jsem rozmer bushingu 2510.

            28mm venek

            25mm vnitrek

            10mm vyska

            Pozor ale kdyz das kluznej plast tak na starou odrenou sedlovku bych dal vnitrek 25,2 a stejne bude potreba zbrousit lehce. Pri 25,0 je to moc sevreny.

            A na nove funglovce jsem musel brousit jeste vic. Takze tam bych dal 25,4 vnitrkem. Hrany srazene na uhel 30 stupnu myslim jsem delal. A rez 90 stupnu.

            Vyska 10mm je pri pouziti toho 2mm krouzku co je puvodne pod teflon bushingem. Ten 2mm jsem dal pryc a udelal plastovej bushing s vyskou 12mm abych tam nemel zbytecne prvek co by mohl delat problem. Podle me ten 2mm krouzek tam puvodne je jen jako tlumici prvek aby pri vyjizdeni netukal kov o kov. Aby vnitrni noha nenarazela na teflonovej bushing.

            Vic info dam kdyz tak do sz.

            A vic info uz nedam. A hlavne zatim to nemam odzkousene dlouhodobe. Ale zatim to chodi bez problemu a nepozoruju ze by to tahalo elox. ****** se to muze vzdycky ale vic nez s tim teflon kovem asi ne.

            0 0
            • filous  

              Super, tohle mi stačí, sohlasim ze na toto opravdu vykres netřeba. Příští týden vlitnu k nám do prototypky a nějak to zbastlim. Díky

              0 0
    • Sistematicx  

      Pokračovani pohádky…

      Po reklmaci jsem ted dostal novou. Inovovanej model z roku 2018 (jina matice zaverna, neni do konusu z venku ale jakoby uriznuta a vic rovna viz obrazky). Jeste nez pujde ro ramu tak jsem ji rozebral abych byl moudrejsi co jsme zase vlastne dostal. A je to stejny uvnitr jako model roku 2014–2018???

      Stejny kluzny pouzdro z teflonu v rozmeru 2510 (normalne sehnatelny v kazdy blby loziskarne za asi 12Kč (nechapu že vocasci z Giant potazmo dovozce PGC nejsou schopni rict jo to pouzdro se da sehnat a musi se pravidelne menit…)

      Nicmene. ROzklicoval jsme to asi takto.

      Verze 1– prvni giant teleskop, nekdy kolem roku 2013cca, poznatelny podle zamku sedle kde byl utahovani pres sroub ktery byl vodorovne, tenhle model trpel co jsme nacetl na patrony, sem tam nejaky vydreni, max zdvih u tohoto modelu byl 125mm, vedeni lankem pouze venkem, vnitrosti nevim nikde jsme ji nevydel plne rozlozenou.

      pouze fotka zde https://images.immediate.co.uk/…-d3f1e99.jpg?…

      Verze 2– model roku 2014 (mozna az 2015), zdvih zde 150mm, zamek sedla prepracovanej na dva srouby svisle, vedeni lanka venkem i vnitrkem, matice cerna barva na vrchni strane zkosena pod uhlem, tenhle model trpi na vydreni vnitrni nohy, nedaj se sehnad nahradni dily oficialni cestou, uvnitr teflonove pouzdro 2510 kvuli kteremu se to nespis vsechno odira…

      Verze 2.1– nevim presne rok ale asi 2016, jedina inovace nova pačka, respektive nekolik druhu páček, jinak furt stejna ***** uvnitr…

      odkaz zde https://www.giant-bicycles.com/…per-seatpost

      Verze 3.0 – prodavana zaroven s verzi 2.1, nova zaverna matice, patrona stejna, matice je ve vrchni casti uriznuta jakoby do rovna, vnitrek stejnej jako 2 a 2.1, stejny rozmery stejny teflonovy futro jako u predchozi verze…zmena je na utesneni matice kde je pouzit jiny model tesneni, mozna je tesnejsi a nedostava se dovnitr tolik necistot…

      model zde https://www.giant-bicycles.com/…tch-seatpost

      Verze 4.0– nova vec na rok 2019 (dluho jsem na giant web nekoukal tak jsem ani netusil ze maji zase novej model), zde prekvapko v podobe nove zaverne matice (pohledove rozeznatelna ze ma po obvodu stribrnej prstynek nebo nejaky opracovani…), a svete div se…nejspis je k ni i oficialni servis kit, tuhle sedlovku jsme videl jen jednou namontovanou v kole, rozebranou nikde (pouze a jen z videa, osobne netusim jak moc dobre to je udelany), netusim co jak je reseno kluzny pouzdro a podobne…

      novy model sedlovky zde https://www.giant-bicycles.com/…tch-seatpost

      zde jeste video s rozebranou sedlovkou kde je videt i servis kit a jine kluzne pouzdro https://www.youtube.com/watch?…

      Servisni kit- na webu giant je napsana kravina ze je pro sedlovku model 2018, to si nemyslim…podle dostupnejch sedlovek a vsim co mi proslo pod rukama je to pro model 2019 (ja ho znacim jako verze 4.0), zde na videu je rozebrana a jsou videt nove typy vodicich segmentu (dva černe plast pasky), jiny model kluzneho pouzdra (soudim ze uz je to konečne z nejaky kluzny PTF nylonu nebo podobne..)

      servisni kit zde https://www.giant-bicycles.com/…-service-kit

      Nahradni patrony- rozdil v patronach pro model 2.0, 2.1, 3.0 neni, myslim si ze typove jsou stejne , jinou patronu ma az model 4.0 kde jsou na koncich patrony zavity (tuto patronu tu uz nekdo kupoval a predelaval ji do sedlovky do ktere nepasuje (mozna verze 3.0)

      Dle dostupnych fotek a videa soudim ze posledni verze 4.0 uz by nemusel trpet na vydreni a aspon se da po case neco delat se zvetsujici se stranovou vuli. Cena servis kit 200kč a nova patrona by mela byt za 700kč.Pokud vyresily to vydreni tak za cenu 4tis je to velmi slusna sedlovka (bohuzel jen 150mm zdvihu, nekomu ale muze stacit) ke ktere jde sehnat i servisni kit za slusny prachy a servis se da udelat doma uplne v klidu…

      Kdyby nekdo chtel tak mu prodam svoji aktualne jeste nenasazenou sedlovku verze 3.0 pro kterou mam pripraveno nove teflonove pouzdro, kde to stavajici kovove nahradim PTF kluznym nylonem (viz fotky vysse, od toho si slibuji ze by melo zabranit odreni, horsi to asi nebude jelikoz vsechny predchozi verze se mi vydrely…) Rad bych misto toho koupil tu novou kde se da sehnat i ten servis kit.

      0 0
      • Sistematicx  

        Fotky verze 3.0 lze porovnat s modelem 2.0 a 2.1. Pohledove a co mam poznamky je to stejne uvnitr, patrona kluzne pouzdro vodici plasty a krouzky

        0 0
        • ufoncz  

          Mam na Trance 29 1 tu se stribrnym prstynkem. Za 1200 km se zatim teda nevydrela ;), ale od zacatku se trochu sprajcuje pri zasunuti. Teda v praxi ne, protoze mam sedlo hodne vepredu a to pomaha, ze to jde hladce. Vuli ma zatim zanedbatelnou.

          0 0
          • zahr  

            Mam taktez na Trance 1 2019 tu novou se stribrnym krouzkem a znamka vydreni nulova, vule naprosto zanedbatelna, najeto 1100 km ve vsech moznych podminkach.

            0 0
            • Sistematicx  

              Takze mate ten novej model? Ja ho oznacil verze 4.0 pro orientaci.

              Ono to vydreni se projevi nejprve pod tou zavernou matici kdy se pri sundani objevi to kluzne pouzdro a tim ze ma vnitrni noha torzni vakl tak to o sebe dre porad…

              Ale pokud mate ty nove verze kde je podle meho co vidim na fotce a z videa tak tam uz by se to odirat nemelo. Zmena kluzneho pouzdra 2510 za novy typ. Ktery je asi z nylonu nebo nejakyho samomaznyho plastu by mela zabranit vydirani.

              V tom servis kitu jsou i dve nova voditka, nove kluzne pouzdro a rekl bych ze i nova matice zaverna coz je zajimave.

              Na trh ji uvedli teda docela v tichosti. Na zadnym webu jsem nenasel pri prezentaci produktu ze by mel giant novej model sedlovky. Kdyby ji jeste zvetsili na 160mm tak bych o ni zase uvazoval.

              0 0
              • zahr  

                Jj, ten novej model. Zatim jsem to nerozebiral, nebylo treba, jen jsem to maznul pod zavernou matici a pravidelne lehce striknu silikonem. Mam zkusenost i s dvema predchozima modelama a tento novy ma dle meho vyrazne hladsi chod. U tech predchozich bylo i slyset jak to drhne a jakoby vydira.

                0 0
                • Sistematicx  

                  Hmm hmm. To se jevi jako zlepseni. A ten cerny prstynek rozriznutej co kouka ven je plast nebo kov?

                  0 0
                  • zahr  

                    Plast :)

                    0 0
                    • Sistematicx  

                      Kretenum to trvalo 5 let nez dosli na to ze tam maji dat plastovy futro a ne kovovy. Tak uvidime…kdyby jsi to rozebiral a nejak cistil tak by me to zajimalo pak…

                      Jedte udelat zdvih 160 a bude to cajk.

                      Cena patrony lidova, servis kit taky docela cajk.

                      0 0
                      • ufoncz  

                        Taky tam mam plast. A po nejakych 1600 (predtim jsem blbe pocital) km taky uz hodnekrat v blate je tam zcela cisto a docela dost svetle vazeliny od vyrobce. Po jizde jen kluzak utru hadrou, striknu silik. olejem ci Brunoxem, dam dolu a zas nahoru, a jeste jednou utru. Brand-X Ascend II na druhym kole chodi ale hladceji (tato trochu jakoby dre), nicmene pomaleji.

                        0 0
                        • Sistematicx  

                          Myslim ze ten pridrenej chod muze zpusobovat drovna nepresnost pri vyrobe. Ja ted menil ten kluznej prstynej za plastovej a na starou sedlovku jsem ho trochu musel obrousit abych upravil prumer. A kdyz jsem ho dal ted na novou musel jsem brousit jeste trochu vic. Nova ma asi silnejsi vrstvu eloxu a chod byl mistama takovej pridrenej.

                          Zkus vydelat patronu a zasouvat x vysouvat teleskopem. Pokud to nekde po ceste pridrhava tak je ten prstynek asi moc natesno.

                          Ve vlakne o one up sedlovkach taky pisou borci ze museli to kluzne pouzdro trochu obrousit smirkem (dokonce snad one up jim to poradil z tech podpory).

                          0 0
      • Jenda  

        Díky za detailní rozbor problematiky, nakoplo mě to večer rozebrat svojí sedlovku a info od tebe je naprosto přesné – jedná se sice o model 2018 ale s černou maticí a tedy je tam to kovové futro. Naštěstí teď najedu kulový, takže sedlovka po cca 1000 km ještě v pohodě. Každopádně jsem se dneska stavěl v Progressu a rovnou koupil dvě servisní sady bo tuhle sedlovku má i manželka. Vypadá to dobře, chlapík na krámě mi tvrdil že tohle už by mělo být řešení (kolikátý? :-D ), tak snad už dneska nainstaluju a uvidím.

        0 0
        • Sistematicx  

          Pozor na to. Uplne ted nechapu kterou verzi mas.

          Ale. Servisni kit co zde postuji je pouze na novej model 2019 (podle popisku co jsem dohledal). Do starsich nevim jestli bude pasovat…

          Nemam to rozklicovane uplne na 100%, snazil jsem ale vychazet z dostupnych obrazku a z toho jak jsem je kupoval ja ty sedlovky…

          Ale pokud jsi to rozebral a vis ze novej servis kit pujde i do starsi verze tak jedine dobre.

          0 0
          • Jenda  

            tak zase dle popisu a webu je to 2018 a dál, prodavač mi tvrdil že to jde na všechny s přímým zámkem. No večer uvidím, když to nepůjde tak se holt bude bastlit ;-)

            0 0
            • Sistematicx  

              No ta matice zaverna se stiracim guferem a to kluzne pouzdro by mohlo jit. Ale v tom balicku vidim i nejake dlouhe vodici plasty (takove cerne pasky dva) a ty nevim teda. U starej sedlovek jsou dva takove kratke pasky, cca 1cm dlouhe ( jsou tu nekde na fotce). Treba jen klame ten obrazek servis kitu. No kdyz by jsi mi to nafotil byl bych rad. Kdyz ne tak si zajedu do giant storu tu ve štatlu.

              0 0
              • Jenda  

                vodící pásky jsou cca 50×5, popravdě ty mě netrápí, mě šlo hlavně o to kluzný pouzdro a matici se snad lepším těsněním. Pak je tam ještě nějakej tenkej plastovej kroužek, zdá se že na konec sedlovky ale fakt nevim. No budu se tím bavit večer.Vzhled je stejnej jak na fotce z webu.

                0 0
              • Jenda  

                Takže máš pravdu, je to nekompatibilní :-( Jako bonus jsem ******* a nepovedlo se mi dát dohromady ani původní setup.

                To plastový kluzný pouzdro je tenčí, takže se to v něm vaklá, díky tomu jsem si udělal při zkoušení rejhu do pístnice. Co se mi hlavně nepovedlo je to dát pak správně dohromady – ty teflonový pásky což jsou spodní kluzný pouzdra mi furt vypadávaj při zandavání z těch drážek kde maj držet a už jsem to tak vojebal, že má obavu, že už to ani nepůjde :-(

                Nějakej trik jak je donutit držet na místě když cpu vnitřní sedlovku do tý vnější tyče?

                0 0
                • allrose  

                  Přilepit vazelínou

                  0 0
                • Sistematicx  

                  Sz zitra. Dame to dohromady.

                  0 0
                  • Jenda  

                    No ty malý kluzný pouzdra jsem dojebal tak, že i kdyby se mi to povedlo složit, tak to fungovat nebude. Takže jsem využil toho, že mám Progress 20 min autem a hodil to tam, jezdit stejně nemůžu bo rýmička. Tak jsem zvědavej za kolik to bude :-)

                    Druhej servisní kit jsem úspěšně vrátil ale protože můj kondiciogram teď asi ukazuje že se mám na všechno vy… tak jsem si za vrácený peníze a něco navíc koupil brzdový destičky, který jsem tam zapomněl :-D Už se tomu fakt musim smát.

                    0 0
                    • Sistematicx  

                      Aha. Tak pak jo.

                      Ty bile plasty kluzne je dobry napatlat vazelinou trochu aby drzeli ve vedeni na vnitrni noze. A pak to chce trpelivost se trefit do drazek v ty trubce. Dobry je ty plasty lehce mezi prstama jeste ohnout aby kopirovali tvar te vnejsi trubky a lip drzeli.

                      Je to trochu drbarna ale da se to. A musi se nastrkovat oba dva co mozna nejvic naraz a samozrejme moc nepacit aby se neposkodil kraj a nedrhlo to.

                      0 0
                • Sistematicx  

                  Jako myslel jsem si to ze to nebude spolu hrat. Proto jsem na to upozornoval ze to nemam overene. A popisek na webu je spatne myslim. Maji tam napsano ze je to na model 2018 jenze to je pouze na model 2019 ten s tou stribnou matici. Ale taky te na to meli upozornit v progresu (jenze to oni zrejme nedelaj ze by zakaznika upozornil ze to na starsi model nepasuje…nebo ne­vim)

                  0 0
                  • Jenda  

                    Jo, je to neskutečná drbačka a nechápu kdo to mohl takle kikotsky vymyslet. ten 2019 už je dělanej tak, že se nad tím konečně někdo zamyslel.

                    No a že mi prodavač neřekl, popravdě jsem působil dost přesvědčivě, že vím co chci a jen jsem dal upřesňující dotaz. A on není mechanik ale prodavač takže to mu za zlý fakt nemám. Prostě mám nějakej kokoktskej tejden :-D

                    0 0
                    • Sistematicx  

                      Aha, tak pokud jsi na tom trval ze vis co chces tak pak beru zpet…

                      Nicmene koukam na muj prispevek o tech modelej jestli jsem neuvedl neco spatne a mam to dobre. Aji na to upozornuji nekolikrat ze to nemusi a asi nebude pasovat na starsi modely.

                      0 0
    • Markony  

      .

      0 0
    • Dolejs  

      Moje sedlovka z ročníku 2015 měla o dost lehčí chod než model 2018. Ani jedna neměla problém s vydrenim nohou ale nechci predbihat… Modelu 2018 se moc nechce zajet po zmáčknutí páčky, lanko je napnuty dost chce to trochu jako by víc zatlačit do sedla. Ta stará to tak nedělala.. Tu 2015 se mi podařilo ohnout a par dílů mi z ní zbylo, kdyby někdo potřeboval..

      0 0
    • Sistematicx  

      Po roce jezdeni z upravenym kluznym pouzdrem jsem provedl servis teleskopu. Viz predchozi posty kde jsem nahradil puvodni teflon pouzdro 2510 a dal jsem PTFE kluzne pouzdro. Vydreni vnitrni nohy (kluzkaku) po cele delce se nekona. Nicmene kvuli rotacnimu vaklu se vydrel elox v miste kdy je sedlovka plne vysunuta. Sice je to smrt sedlovky ale nedoslo alespon k totalnimu odreni cele vnitrni nohy. PTFE pouzdro jsem instaloval do uplne nove sedlovky (vymena pri reklamaci). Pri rozdelani bylo uvnitr fest bordel. Stiraci gufero neni uplne dobre tesne a pres nej pronika dovnitr špina. Chtel jsem zkusit co to vydrzi pri celorocnim provozu. Jedina udrzba byla domazani vazelinky pod zavernou matici. Pokud bych sedlovku rozdelal a vycistil v prubehu sezony nemuselo byt vydreni eloxu v takovem rozsahu.

      Nepredpokladam ze tyhle teleskopky jeste nekdo ma ve stavu kdy je vnitrni noha netkmuta. Pokud ano tak to bude jen par kousku.

      0 0
      • Pain  

        To máš v poho podívej na moji :-) po roce a pul cca. To uz je ta novější verze. Mam tu jednu funglovku co jsem vyreklamoval. Rok se valela ve skříni ted jsem ji chtel namontovat a je v řiti. Nevysune se uplne nahoru. Vzdy chybi tak svá centimetry do úplného vysunuti. Na fotce to tolik videt neni ale kdyz na to zasviti slunce tak je vydrena skoro az nahoru.

        0 0
      • Pain  

        Tady jsem na to trochu posvítil. Aby to bylo lepe videt.

        0 0
        • Sistematicx  

          Podle te katice zaverne je to ta stejna co mam ja. Ale mozna jen klame fotka.

          0 0
          • Pain  

            Myslim ze mame stejnou. Tohle je 2018, Je pravda že jezdim porad. I v zime atd. Ale čistit jsem ji. Silikonem těsnění a pod matici vazelinu. I tak to nedala. Asi poridim Crankbrothers highline.

            0 0
      • Jenda  

        Nemáš přehled jak je na tom teda ten novější model co má rovnou plastový pouzdro a i lepší vodicí plastový „kluzáky“ na spodku? Jinak já na kole kde jí mám najedu kulový ale přijde mi lepší to i s originál pouzdrem držet suchá a jen domazávat silikonovým olejem. Jakákoliv vazelína kterou jsem zkoušel akorát tahal bordel a chodilo to hůř. Ono i z podstaty věci – teflon má tak malej koeficient tření, že je zbytečný a často kontraproduktivní ho mazat.

        0 0
        • Sistematicx  

          Ten novej model kde je moznost servis kitu jsem nikde rozdelanej nevidel.

          Nicmene vsechny ty predchozi modely meli problem kvuli teflon pouzdru 2510 a velmi spatne utesneni pres stiraci gufero. Na jednom modelu jsem si udelal stiraci gufero se silnejsim britem a vnitrni prumer jsem udelal vic natěsno aby se bordel nedostaval dovnitr. Stejne se to ale prodrelo kvuli tomu pouzdru 2510 ven. Kdybych uz tenkrat pouzil PTFE pouzdro tak by to mozna chodilo dodnes bez problemu. Jakmile se dovnitr dostane prach a voda s bordelem tak se utvori brusna pasta a ten teflon krouzek tu pistnici celou podře. Je sice hezky ze reknou nemazat teflon. Jenze kdyz to nenamazes tak to zase nechodi dobre nahoru. Ja jsem si tim pokusem s PTFE pouzdrem dokazal ze moje teorie je spravna. Vydreni po cele delce zpusobuje puvodni teflon pouzdro 2510. U me se ted uz podreni po delce kluzaku nekona. Jen to vydreni kvuli rotacnimu vaklu ale to se bohuzel u tohoto modelu neda resit. Rotacni vule ue zpusobena vodici drazkou uvnitr sedlovky…

          Moznost jak oddalit vniknuti necistot do sedlovky je nejakej navlek nebo blatnik na kluzak.

          0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      prosím o aktualizaci. Jak jsou na tom se spolehlivostí jejich sedlovky dodávané na kolech v letech 2020–21? Díky!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.