• 09kada

    Ahoj, je tohle dobrá volba za 39.500,– nebo raději zvolit něco jiného? Já, 190cm 86kg, zatím věrný bajku a špíně, toto by byla první zkušenost na silnici.

    https://www.giant-bicycles.com/…r-advanced-2

    Předem děkuji

    0 0
    • Chlebovnik  

      Pokud ti nevadí ráfkové brzdy, tak zcela jistě ano.

      0 0
    • Delkim  

      no ty tady dostaneš za uši, že nekoukáš na něco z bazáááru :)

      za mne ANO, nový je nový, záruka a žádné proprděné sedlo :)))

      0 0
    • dzaneks  

      Jezdím, jen navíc s diskovými brzdami. Rám paráda, kola nic moc. Brzdy luxus. Sedlo prvních pár km docela bolavé :-) teď už ok. Ale za tu cenu myslím super kolo.

      0 0
    • capo  

      TCR je celkově „tvrdší“ kolo, pokud bys hodně jezdil přes rozbitější silnice, tak nevím jestli Defy by nebyla lepší (dost možná bys tam měl stejnou slevu). Taky má o něco nataženější geometrii. Já mám TCR, ale nevím jestli bych příště radši nesáhl po Defy…

      0 0
      • JakeF  

        Já měl TCR a teď už druhou Defy a jsem s Defy rozhodně spokojenější. TCR je super na úplně rovným asfaltu, ale kde ho člověk v ČR najde. Defy je navíc pořád do záběru velmi tuhej rám, pohodlí dělá hlavně tenká sedlovka.

        0 0
    • DaD  

      Velmi dobrá volba. TCR jsou skvělé rámy s vychytanou geometrií a za tu cenu toho moc podobného není.

      Ještě bych kouknul na Propela, to je podobně „pohodlné“ kolo jako Defy, co jezdí JakeF :DD

      0 0
    • vt  

      Nemate zkusenosti s porovnani ramu TCR vs TCR PRO vs SuperSix?

      0 0
    • georgej  

      Chtěl jsem se zeptat majitele nějakého TCR Advanced ,abych měl orientačně představu po jaké velikosti se dívat a jakou případně zkusit-samozřejmě ,že záleží na stavbě těla,délce nohou..-podle jejich tabulek na 184 by bylo tak M/L i podle geo co jsem koukal by to mohlo odpovídat. Dík

      0 0
      • capo  

        Přesně jak píšeš, záleží na stavbě těla, a taky na pocitu a zvyku. Já mám 180 a mám L (580 délka rámovky).

        0 0
      • nomecz  

        Nastaveno na 179 cm dlouhy nohy, velikost ML model 2021

        0 0
        • georgej  

          Ok,dík. Tak to vypadá hledat spíše na zkoušku to L a uvidí se.

          0 0
          • nomecz  

            No pozor mam inseam 89, posed jeste ladim ale mozna budu davat o cm kratsi predstavec

            0 0
            • georgej  

              Ok,jasně. Tak uvidím kde se na zkoušku k nějakému M/L,L nejblíže dostanu a podle toho uvidím dál .

              0 0
              • TheJD  

                Pokud by ti nevadilo vic podlozek pod predstavcem, pokud nemas uplne nizkou pozici, tak temer urcite ML, ale tezko rict takhle jen podle vysky…

                0 0
    • georgej  

      Jasný,díky všem. Říkal jsem si že to právě bude rozhraní M/L a L.

      0 0
    • karel d.  

      Zdravím a chci se zeptat majitelů Giant TCR Advanced, speciálně ročník 2021, jestli nezaznamenali podobnou mezeru mezi rámem a podložkou pod představcem. Fotka je z webu, ale mám tu samou situaci na mém právě novém kole. Ještě jsem to neprojel, tak nevím jak dalece to problém je, nicméně na zahraničních fórech se to řešilo, byl s tím problém hlavně na nerovnem povrchu a končilo to i reklamacemi na přílišnou toleranci rámu.

      0 0
      • KRoser  

        Takhle nějak jsem to měl na TCR taky, takže myslím, že to je normal. Pokud je mezera po celém obvodu stejná a není třeba na křivo tak je to ok. Není to ideál taky mě to prvně vadilo, ale je to ok. Jen je potřeba více kontrolovat a čistit ložiska. Měl jsem to rozdělané po jedné sezoně a nijak extra zbordelené to nebylo a ložiska byly jak nová, ale zase nejezdím moc v bordelu.

        0 0
        • karel d.  

          A zůstalo to tak napořád, nebo si to nějak časem „sedlo“? Na nerovnostech s nějakou větší vůli problém nebyl?

          0 0
          • KRoser  

            Ja říká DaD, je to standard. Žádný problém s vůlí jsem neměl, funguje to dobře. Když se mrkneš do mého profilu na mé bývalé TCR tak oproti pozadí, když se na to zaměříš je tam ta mezera vidět i z dálky.

            0 0
      • DaD  

        Toto je naprosto normální věc a mají to tak všichni výrobci. Tam prostě nemůže tam být setinová mezera. Jakákoliv flexe vidle oproti rámu či jemný bordel by brousil lak na vrchní rámovce. A navíc tohle je ještě hodně v pohodě. I u jako „prémiových značek“ bývá mezera ještě větší. Neřešit, jezdit..

        3 0
    • vt  

      TCR Advanced Disc

      https://www.giant-bicycles.com/…ed-disc-2022

      Vi nekdo jak to je s internal vedenim bowdenu? Pri vymene lanka staci jen nasadit nove lanko do hubu za hlavou a celym ramem uz vede vnitrni hadice? nebo je to slozitejsi?

      Dik.

      0 0
      • TheJD  

        Melo by to tak byt, ale protoze jsou kkti a dovnitr davaji jen bowden, je pravdepodobne, ze to nepujde uplne po masle a bude trvat, nez se ti podari to cele prostouchnout. Jak je tam nekolik prechodu mezi kabely/bowdeny, tak se to na tech mistech zasekava…

        Taky se ti muze stat, ze bude bowden zlomeny u stredu a nepujde to prostouchnout, ale to spis u presmyku.

        0 0
      • Pebe  

        jestli je stejný s normální Advanced, tak k přesmykači je trubička v celku od vstupu za hlavovkou až za střed. K přehazce by měla být trubička od vstupu až někam za středové složení do řetězové vzpěry a tam by měla navazovat kratší trubička od přehazky do řetězové vzpěry. Ale na přehazku jsem si zatím netroufnul. Mělo by to jít ale protáhnout, pod středem si odšroubovat ten krycí plast a pomocí druhého lanka to protáhnout.

        Už jsem si zkracoval bovden od přesmyku a v pohodě, na přehazku se odhodlávám :-)

        0 0
    • karel d.  

      Zdravím, rád bych požádal o radu ohledně upínacího mechanismu k sedlovce u TCR Adv 2021. Klínek se mi po dotažení vždy nějak povoluje. Sedlovka začne lehce lupat a když zkontroluji upnutí, šroub v klínku je prostě volný. Stávající klinek má na sobě max. moment dotažení 7Nm, ale já dotahuji max. na 4–5Nm. Důvodem je, že to opravdu nechci přetáhnout a zničit sedlovku a potenciálně i rám. A také proto, že novější typ, který Giant teď dodává, má 4,5–5,5 Nm a trochu delší střední, dotykovou část. Já tento nový klínek teď objednal, ale pořád mi není jasné, proč dochází k samovolnému povolování u toho ,který mám. Jinak samozřejmě používám karbonovou pastu a šroub uvnitř klinku mažu lehce vazelínou.

      0 0
      • rejdy  

        To mažeš vazelínou závit šroubu? Pokud ano, hledal bych problém v povolování tady. Odmastit a dotáhnout na sucho, případně trošku modrého loctitu. Jinak, ideální je dotáhnout na minimální moment, kdy sedlovka nezajíždí, takže jestli ti to drží při 4–5 Nm, tak ok.

        0 0
        • karel d.  

          Jo, mažu pouze lehce závit sroubu a místo kde se hlava dotýká těla klinku. Někdo to doporučuje kvůli dotažení při nižším momentu, protože se to nemusí tak rvát silou. K tomu povolování docházelo hned od počátku když tam byla jen karbonová pasta. Loctite mě už taky napadl, hodlám ho vyzkoušet.

          0 0
      • Pebe  

        taky mi to začalo lupat

        A lupalo to i když jsem vyčistil a namazal karbon pastou sedlovku. Tak jsem zámek vyndal, celý rozebral, vyčistil a namazal obyč vazelínou a vložil dovnitř. Sedlovku klasicky karbon pastou a je ticho. A šroub se mi taky povoluje, ale nevrže to a nazajíždí. Jen jsem línej to vzít Locktitem, abych ho kupoval kvůli jednomu šroubu :-)

        Jaký nový zámek, máš odkaz?

        0 0
        • karel d.  

          Ten nový je v tom odkazu nahoře, viz ta fotka. Ten starý má na něm napsáno 7Nm a údajně je i uprostřed trošku kratší. Tech 7Nm je určitě moc a pár lidem na zahraničním fóru to po tom dotažení na 7 časem ruplo. A to nejen sedlovka, ale i ram kolem úchytu. Proto údajně Giant dal na trh ty nové klinky s max. 5,5. O tom mazání vazelinou jsem také četl a sám jsem to dělal podobně, ale za chvíli to zase lupe a povoluje se. Je to konstrukční chyba a nevim jestli ten nový klinek něco vyřeší.

          0 0
          • Pebe  

            Jasný, a máš ten nový nějak objednaný nebo jsi kontaktoval prodejce/dovozce?

            Já mám teda taky oloupanou barvu na hraně rámu, ale snad to není prasklé.

            edit: by mě zajímalo, jestli vymění rám, pokud to praskne v téhle oblasti

            0 0
            • karel d.  

              Mám to objednaný přímo z Giant Spare Parts v Anglii, přes on-line. Potom to mají ještě na AliExpresu, ale paradoxně dražší (snad 800Kc za kus).

              Barva se mi tam taky loupe, hned jak to přišlo. Přesně nahoře jak zajíždí sedlovka do rámu. Dal jsem na to lak na nehty. Prasklé to není je to spíš taková ta odlupujici se malá šupina. Já to kolo kupoval v e-shopu v Italii, protože tam ještě byla k dostání rafkova verze, ted jsem jim psal ohledne té sedlovky a nikdo se se mnou moc nevybavuje. Reklamace by byla téměř nemožná, proto to ani nechci dotahovat nafest, aby to neruplo v rámu.

              0 0
          • vt  

            Udelal bych si na sroubu rysku, aby bylo videt zda se fakt povoli (vytaci).

            Ja kupoval TCR na Bike24, sedlovka a klin byly hodne nalubrikovne … ze zacatku to lupalo a parkrat jsem dotahoval. Po zjisteni finalni pozice jsem to cele rozebral, ocistil (jen hadr, zadne odmasteni), natrel modrou Park Tool carbon vazelinou s kulickama a zatim nastesti 2000km ok. Spoj jsem oblepil elektrikarskou paskou (takze jestli je to praskle, neni to videt :-) Priste tam napatlam silikon.

            Jinak jsem na TCR resil silene vrzani a zda se, ze to dela patka prehazky. Jedno misto na ramu pod patkou je hodne osoupane … zatim nalubrikovano a ok.

            0 0
            • karel d.  

              Já teď dotahoval ty 2 malé imbusy, které drží patku v rámu. Oba 2 volné a taky to nějak pořád praskalo. Většinou je to upinaky, vypletem nebo tou prehazkou. Teď snad lepší. Až na tu lupajici sedlovku, teda.

              0 0
              • k3vi  

                Já už řešil těch lupání a vrzání řešil víc. Jedno kolem zadní osy. Takže vše sundat vyčistit namazat a pořádně dotáhnout. Teď bylo ještě jedno takové lupání kolem středu po cca 4000 km a to jsem zatím provizorně vyřešil nastříkáním WD40 do díry kudy jde kabel od přesmykače, ani jsem to nečekal, ale přestalo to. Asi to bude chtít někdy střed. Upínání sedlovky je ok, ikdyž se v něm hrabu dost často. Dotahuju na moment.

                0 0
    • karel d.  

      Update: dnes mi přišel z Giant Spare Parts ten nový klínek. Je asi o 1 cm celkově delší a má trochu předělanou tu uchytovou střední část a max. moment 4,5–5,5Nm. Také po dotažení nevyjíždí jako ten starší. Ohledně funkčnosti nemohu zatím referovat, protoze to musím nejdřív párkrát projet. Pokud by měl někdo u verze TCR 2021 podobný problém tak ta výměna stojí za zkoušku. Dotažení na původně udávanych 7Nm po přečtení pár podobných vláken nedoporučuji, pár lidem kvůli tomu praskla sedlovka nebo dokonce i rám.

      1 0
    • ZDRI  

      Máte zde někdo reálnou zkušenost s rámem Giant TCR Advanced Pro 2017–2018 (ráfkové brzdy)?

      Vejde se do rámu/vidlice obutí 28 mm?

      Podle majitele spíš nevejde, podle Giant ČR bez problému ano. Tož Babo raď…

      Předem moc děkuji za info.

      0 0
      • vt  

        Rafkovy brzdy budou s 28 vzdycky problem … chvili jsem to brousil na SuperSixovi, jako tak nejak to slo, ale kazdej kaminek je znam. Limit je o brzda samotna :-/

        0 0
      • virtualcop  

        Jsou tam obecně dva „problémy“ – zda se to vejde do rámu/vidlice – pokud je tam nějaká rozumná rezerva (optimálně 5mm a více na všech místech, kde se je pneumatika nejblíže rámu).

        A pak brzdy.

        První podmínka musí být jednoznačně splněna, jinak samozřejmě nejde kolo provozovat a ani „vecpat“ do vidlic.

        Brzdy jsou řešitelné – existují třmeny s větší vůlí, delšími rameny. Obvyklé Shimano 10/11 třmeny fungují do cca. 30mm, Ultegra a DA mají specifikace do 28mm. Jedinej problém může pak nastat při výměně kol – pokud guma neprojde čelistí ani s povoleným dorazem (pokud brzda má), pak je nutný buď kolo lehce vyfouknout, nasadit a dofouknout, nebo sundat jednu botku a pak jí zase našroubovat.

        Nejlepší radou je vzít prostě kolo s 28mm gumou a vyzkoušet. (chápu, že pokud je to nějaká koupě na dálku atd., tak je to asi problém.) Nicméně platí první podmínka – pokud se vejde guma do rámu, nikde neškrtá a má na všech místech rozumnou rezervu, brzdy už jsou vcelku řešitelné.

        1 1
        • ZDRI  

          Přesně tak, čelisti jsou vždy nějak řešitelné, třeba i výměnou za novější model Ultegra/D-A (do nich se 28 mm vejde, vyzkoušeno). Vejdou se i do většiny čelistí od Campy. Limit většinou bývá zadní stavba (spodní část u sedlovky), karbonové rámy mají střed hodně masivní často zde není místo. Zrovna tady musí být rezerva, bahno, mokré listí, když je to na fest, rám trpí a je to i nebezpečné. Dotaz byl směrovaný na reálné vlastníky těchto rámů, obecná teorie je mi jasná :-)

          0 0
          • virtualcop  

            Chápu :)

            Tak buď důsledně googlit spojení TCR Advanced Pro 2017 tyre clearence – vyběhne ti celkem dost threadů na Redditu, kde bys mohl najít odpověď, nebo prostě dojet k majiteli s kolama 28mm a reálně vyzkoušet na místě (předpokládám, že ti jde o nákup kola někde „daleko“ a majitel to neví, nezkoušel a nemá k dispozici tuhle šířku kol k vyzkoušení). :)

            0 1
      • karel d.  

        Ten TCR co mám v profilu je asi rok 2020/21, a mám tam 28 pláště. Klidně by se vešly i 30/32.

        2 0
        • virtualcop  

          Čím novější kolo, tím spíše bude tolerance na pneu větší (pár let je tu trend, že rozumně široké silniční gumy, právě kolem 28–30mm) jedou stejně, jako 23mm užovky (a výrobci na to samozřejmě reagují), ale jsou násobně pohodlnější. (ač tomu stále spousta lidí odmítá věřit :))

          Tudíš rám 2016 může mít úplně jinou průchodnost pro pneu, než tvůj – o pár let novější. Bohužel.

          Nicméně na tom redditu by se tohle skutečně při troše práce dalo asi najít.

          0 0
    • Kaizr  

      Nemáte někdo rady, doporučení, fotky atd jak máte upravený bowdeny ( zkrácený, schovaný ) prostě postup jak to udělat doma aby to bylo co nejhezčí na oko :-)

      Vím, že už je v prodeji např. vidlice kde jde schovat bowden vnitřkem, ale nechce se mi dávat cca 7tis za vidlici a mít schovaný jen jeden bowden.

      0 0
      • gersa  

        Koupíš ještě představec a řídítka s vnitřním vedenim a máš to pořešeno celé ;)

        0 0
        • Kaizr  

          No a teda bowdeny prosím tě povedu kudy ? Provrtám vidlici nebo vyndám ložisko + vložku, pak se tam vejde jen vložka pro vedení bowdenů. Protože kolem vidlice není prostor :-(

          Právě to není tak jednoduché – teda aspoň, když jsem to rozdělal, tak nevím jak to u tohoto modelu udělat. Zdá se mi to složité

          0 0
          • gersa  

            Je tam smajlík

            0 0
          • nomecz  

            stejně nakonec dojdeš k tomu že nejlevnější / nejjednodušší je koupit novej rám/celý kolo

            0 0
            • Kaizr  

              Tenhle týpek předělává Gianty, ale teď už tam jen cpe elektriku. Nicméně je tam vidět, že nejdřív dělal díry do vidlice a řídítek. Má spousty videí jak to předělat, ale všude používá už upravenou vidlici.

              Třeba někdo přišel na něco lepšího nebo má bordely upravený jinak – aspoň na oko jak to mám já.

              Asi nebudu řešit a nechám to tak jak mám – ví poslední foto. Jen trošku pokrátím

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.