• Makys224

    Ahoj,

    Ptám se zde zkušených silničářů a silničářek, protože o tom moc nevím :D

    Co říkáte na toto kolo?

    https://www.giant-bicycles.com/…l-advanced-2

    Rád se na silnici svezu, ale nejsem nějaký závodník. Ročně třeba 1k km.

    Doteď jsem měl starý Specialized Roubaix rok 2011 nebo tak něco.

    Má to pro mě smysl? Nebo něco jiného?

    Díky za rady!

    0 0
    • LukasHarant  

      Pri takom najazde by ti bohate postacil aj Defy, ak chces Giant :) Propel aj TCR maju agresivnejsi posed, prave skor na pretekanie…

      4 0
      • Makys224  

        Díky :)

        Já jsem fakt amatér… koukal jsem i na Defy, ale vizuálně se mi Propel líbí o mnoho víc. Budu při více „závodním“ posedu trpět? Myšleno ve smyslu, že mi to bude fakt nepohodlné, když toho nenajezdím tolik.

        0 0
        • gemini  

          Roubaix má při kratší délce rámu extrémně vysokou hlavovou trubku = Giant bude ve stejné velikosti delší a hlavně pak o dost nižší, což může mít za následek to, že i přes přítomnost mnoha podložek pod představcem, nebudeš moci dát řídítka do stejné výšky, jako jsi byl doposud zvyklý ( vycházím z toho, že Ti posed na stávajícím Roubaix vyhovuje )…

          0 0
          • Makys224  

            no já na tom Roubaix mám bohužel asi větší rám o něco, než bych měl mít… měřím 178 a velikost rámu je psaná 56,5… Takže když jsem jel na nějakou delší vyjížďku, tak mě bolelo za krkem, protože jsem byl asi dost nataženej dopředu.

            0 0
            • TheJD  

              Za krkem te urcite neboli z natazeneho posedu. Za krkem te boli, protoze moc zvedas hlavu. Zvedej jen oci, ne celou hlavu.

              0 0
        • nomecz  

          Pokus se nekde tohle nebo podobne kolo pujcit.

          Pokud ses ohebnej a „usedis“ tu geo, tak z toho kola budes nadsenej, pokud ne, tak budes trpet :-)

          0 0
    • macomb  

      Nenech se zviklat, pokud se ti líbí Propel, jdi do něj. Mám Propel Advanced 2 Disc 2020 a jsem spokojen, je to neskutečná raketa. Samozřejmě ani s TCR, nebo Defy chybu neuděláš, ale pokud chceš rychlost, tak jdi do Propelu. Bude tě to bavit ;) A to nejsem taky žádný závodník, spíše definice „MAMILa“ :-D s ± 100kg ;)

      Jinak s ním jde vcelku rozumně překonat i nějaké „gravel“ úseky, ideálně teda na bezduších :-D

      Mám na něm najeto za 3 sezóny asi 11tkm a nelituju, postupně jej ještě vyladil (ale spíš pro radost, než z nutnosti ;) )

      1 0
    • Makys224  

      Tak teď jsem úplně hotovej a nevím co dál :D Díky moc všem za rady!

      Ale vůbec nevím, kterej z nich :D

      Defy – pohodlný, ale já asi nebudu podnikat nějaké šíleně dlouhé výlety, kde bych to upotřebil. Zase je to takový napůl grael, kde bych s ním mohl do skal za lezením :D

      TCR – Rychlejší, nejlehčí

      Propel – Rychlost asi méně pohodlný teda… stejně jako TCR

      Pokud bych chtěl občas přejet i nějakou šotolinu, tak asi spíš to TCR ne? Koukal jsem, že tam lze dát širší pláště než do Propela.

      0 0
    • Eseker  

      Musíš vědět sám, jestli na současném kole, bys mohl mít řidítka níž o např. 2–3 cm nebo co já vim přesně porovnat geometrii. Tak to je první aspekt.. A druhý aspekt je jaký typ kola preferuješ.. defy vysoko kokpit, možnost širších plášťů, tcr nízká hmotnost (výhoda v kopcích), propel aero výhoda při rychlejší jízdě (míň zvlněný terén). Tak prostě podle toho co jezdíš se rozhodni a podle toho jak se cítíš na současném kole..

      0 0
    • Makys224  

      https://www.canyon.com/…-7/3315.html?…

      https://www.spoke.cz/…ight-shield/?…

      https://www.spoke.cz/…ed-2-cobalt/?…

      https://www.mojekolo.cz/…n-slv-green/

      Co by jste tedy z těchto zvolili vy? Klidně i pokud máte nějaký tip na jiné, budu rád!

      0 0
      • gemini  

        Vzal bych Propel, případně Canyon ( u toho může být problém integrovaný kokpit, že Ti nebude vyhovovat )…U TCRka mě štval způsob vedení bowdenů u mechaniky ( což pořešil upgrade na DI2 ), jinak to bylo fajn kolo…Ještě koukni třeba na Trek Emonda ( SL5 ) – to má fajn geometrii ( něco mezi Endurance a závodní )…

        0 0
        • Makys224  

          Sorry za hloupej dotaz, ale kokpit myslíš jako že tam jsou už nějak fixně řidítka? Já jsem si zkoušel dohledat co to znamená, ale nejsem z toho moc moudrej :D

          0 0
          • nomecz  

            ano , riditka spojena s predstavcem takze kdyz ti to bude dlouhe/kratke … tak musis vymenit misto predstavce docela drahe kombo

            0 0
          • gemini  

            Představec a řídítka jsou z jednoho kusu = v případě změny délky „představce“ / šířky řídítek musíš měnit celé kombo. A korekce náklonu řídítek je taky logicky nemožná:-) Na druhou stranu ale pokud výrobcem dodané kombo sedne, tak je lehčí a asi i hezčí řešení než klasika…

            0 0
            • Makys224  

              aha :) díky moc!

              0 0
            • Makys224  

              Přijde mi to trošku neflexibilní… sám nemám moc zkušenot, tak si to budu potřebovat asi trošku poladit a s tímto bych měl smůlu… :/

              Ale na pohled se mi to teda líbí víc. Asi když má člověk už vyzkoušeno a ověřeno tak to může být super.

              0 0
      • andy97  

        Volil bych též Propel. Líbí se mi ta čistota, bez bowdenu venku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.