GIANT Trance X2 vs SPECIALIZED FSRxc PRO

63 nepřečtených
  • gard

    Došel jsem k přesvědčení, že je čas pořídit si svého PRVNÍHO fulla. Můj výběr padl na Trance X2 a FSR XC PRO. Zajímaly by mě vaše zkušenosti / doporučení s ohledem POUZE na systém odpružení. Kolo bude využíváno na pohodové ježdění v lehčím až středním terénu, spíše delší vyjížďky. Můj požadavek je celkem protichůdný, co nejlepší žehlení i drobných nerovností, ale současně malá citlivost na šlapání. Bohužel nemám možnost si kola pořádně vyzkoušet.

    Pokud to hraje roli, tak měřím 197 a vážím do 100 kg

    P.S. 29er bych sice chtěl, ale nezaplatím :-(

    GIANT Trance X2

    SPECIALIZED FSRxc PRO

    0 0
    • rexa  

      Sám jezdím FCR XC a velká spokojenost. Nekupoval jsem ho ale jako sériovku ale stavěl jsem na koupeném rámu. Geometrie je skvělá. FSR XC má na svou kategorii relativně hodně položenej hlavovej úhel, takže dobře vede. Do zatáček se ale musím víc vyklonit, to ale není problém. Ve sjezdech je to pak paráda. Trance X2 má kámoš, jel jsem na něm a zadní stavba funguje taky moc dobře. Kolo má strmější hlavovej úhel a živější řízení. Zdálo se mi taky že mělo hodně vysokou hlavovou trubku a tím dost vzpřímenej posed, to je ale tuhle třídu biků OK. Sám mám rodla taky docela vysoko a vyhovuje mi to. Trance se mi líbí, že má o malinko vyšší zadní zdvih.U FSR XC se mi zdá lepší uložení ložisek na čepech, ale nejsem strojař… :) Vzhledem k cenám a osazení bych volil Trance X2. FSR XC se IMHO vyplatí kupovat jen v nějaké akci s větší slevou.

      0 0
    • Scully  

      Já jezdím Stumpa 08. Což je hodně funkčností asi to stejný jako letošní CXčko.

      No a je to bajk na pohodlný ježdění, jak já řikám po TZ :-) To kolo krásně stoupá i klesá. Ale hodí se spíš pro jízdu v sedle, než na nějaký spurty a stojky :-)

      Tedy není to žádnej lenoch, můj rekord je asi 160km. Kde určitě 100km byla silnice, a to zamykám max na propedal. Takže na celodeňáky to je určitě vhodná volba.

      Ale pokud ty chceš malou citlivost na šlapání, tak se raději poohlídni někde jinde :-)

      Ten Trance je myslím daleko lepší volba, ten tě při stojkách určtě víc podrží, a při silovém šlapání se nehude tolik houpat.

      Ale těžko se radí, záleží na co jsi zvyklej. Jestli si ten typ, co zamyká vidlu už při náznaku asfaltu (aby ti to nebralo drahocenou energii :-D). A nebo naopak to nějak moc neřešíš, a pak ti ani citlivější/hou­pavější full nebude vadit.

      0 0
    • scret  

      TranceX

      0 0
      • capo  

        Pokud ti stačí názor bez argumentů, pak TranceX.

        0 0
        • scret  

          argumenty tu byly jiz davno milionkrat vyrceny, stacilo by hledat v historii… pak uz tim padem staci jen ten nazor.

          0 0
          • capo  

            No ne, já názor taky mám, ale nechce se mi ho sepisovat :)

            Snad stačí říct, že TranceX sám jezdím ;)

            0 0
            • scret  

              v tom pripade jsi chtel asi reagovat na zakladatele a ne na mne, pokud to dobre chapu…:)

              0 0
    • Vegan  

      Pokud touzis po necinosti zadni stavby pri zaberu do pedalu asi nemas moc jinych moznosti jak Maestro nebo VPP tedy z techto dvou Gianta, ponevads kdyby si chtel dosahnout stejne necinosti u speslu musel by si prizamknout tlumic pripadne myt hodne tvrdy tlumic i v zakladu a to by toho pak moc nevyzehlil.

      0 0
      • rexa  

        A jak je to pak s Maestrem ve výjezdu? Není to „zamykání“ zadní stavby při záběru na škodu? Nezhorší se tím schopnost zadního kola kopírovat terén? Jel jsem ho jen krátce, tak jsem neměl možnost udělat si hlubší dojem

        Jinak Spešl je opravdu citlivěší a tím i houpavější. Ale jsem názoru toho, že většinu systémů zadních staveb nerozhoupe až tak samotný šlapání jako kývání těla jezdce nahoru a dolů, ke kterýmu při silovým šlapání dochází. A proti tomu není imunní v základu asi žádnej systém, pokud neuvažuju použití tlumučů s tlumením LS komprese.

        Jinak to houpání ani moc nevnímám a neřeším. U těchto kol se to bude stejně houpat, když se s nima bude jezdit tam kde se má, tj. na zábavnejch HOUPAVEJCH trailech a ne na rovnejch zpevněnejch cestách.

        0 0
        • cyborg  

          S Trancem zamykám zadek jen na asfaltové výšlapy. Jinak je to především na nerovným povrchu rozhodně na škodu. Po půl roce ladění sem skončil na hodně měkkým nastavení zadního tlumiče a není cesta zpět a není ani moc důvod proč. I když jdu do stoje tak problém je především vidlice, ne zadní tlumič. Sag mám na 1/3 a je z toho totální ignorant kořenů a dalších nerovností a to mám 2.1 pláště. Nastavení tlumiče neměním ať jedu 100km po rovině anebo jedu na sjezdy do Alp.. Jen sem tam zamknu vidlici.

          0 0
          • Hombre85  

            souhlas, taky mi spíš víc houpe vidle než tlumič (nenám lock-out)

            0 0
          • rexa  

            Myslel jsem „zamykání“ zadní stavby vlivem tahu řetězu. Dočetl jsem se tady pár názorů, že u Maestra působí tah řetězu proti pohybu zadní stavby do zdvihu. Nemyslel jsem zamykání pomocí lock outu

            0 0
            • cyborg  

              nic takovýho nepozoruju. brrrm brm do kopce v sedě přes kořeny a kameny… pořád to žehlí všechno :)

              0 0
              • cyborg  

                btw: zkusil bych sehnat model X3 2009. Má až na brzdy naprosto stejnou výbavu jak model X2 2010. A cena je o víc než 10.000,– dole. Za 3k koupíš Elixiry a máš stejnej bike a 9k ušetřených. Teda pokud ti nejde o design.

                Na dolekopu je ted v elkovy velikosti bazarovej kousek za 28k…

                0 0
      • gard  

        Ano to je přesně to co si představuji, aby zadní stavba minimálně reagovala při šlapání, ale současně pobírala nerovnosti. To vše bez jakýchkoliv serepetiček jako Propedal.

        0 0
        • Vegan  

          Pak neni vicemen co resit, musis se, ale vsak psychycky pripravyt na to, ze toto reseni ma i sve nevyhody a to je pedalkick ktery nekomu vadi nekomu ne ja to trebas ignoruju pritulka take, ale trebas Mlokovi co vim celkem vadi. Udelat odpruzeni na bazi VPP s jeho vlastnostmi a bez pedalkicku proste nejde urcitym kompromisem je asi Blur LT s VPP-II.

          0 0
    • Kohout  

      Mám FSR XC PRO 09, což je skoro stejné jako letošní. Ceníkové ceny „Spešlu“ jsou úplně mimo mísu, pokud kolo koupíš s tak 30–35% slevou je to o něčem jiném.

      Moje dojmy jsou po cca 1000 km celkem pozitivní. Kolo má velmi dobré jízní vlastnosti. Trochu jsme měl strach s hodně hlouhého rámu, ale je to OK. Pokud chces "nehoupavého " fulla, tak ale na FSR zapomeň. Zadek je velmi aktivní, bere dobře nerovnosti, ale zároveň při špapání se docela houpe. Lze zapnout propedal, čímž se houpání docela eliminuje. Citlivost je pak menší, ale není to žádná hrůza. Počítej s tím, že FSR má docela nízko položený špapací střed.

      Pokud chces kolo na pohodové vyjížďky, tak bych nějakou necitlivost na šlapání neřešil. Prioritu bych dal na pohodlí. Podívej se taky na letošní RB IQ.

      Test center Speslu a Giantu je celkem dost, tak si obě kola projeď!

      0 0
      • gard  

        Ceny jsou u obou kol „slevové“, u Spešlu výrazně, takže vychází levněji než Giant. Testcenter je spousty, jen jaksi jinde než na Moravě a v XL stejně většinou kola nemají.

        Bohužel , Trance X2 který byl můj favorit z důvodu pohodovější geometrie už v XL není a nebude. Z rezervovaného mailem se nakonec vyklubal Anthem :-(

        Takže ještě vyzkouším ten Spešl.

        0 0
        • Vegan  

          Zkus zahranici my jeli kupovat cyphera do Bikestore do Vidne i s naftou jsme ve vysledku usetrili temer 9.5k oproti cecham kde uz nebyl ponevads u nas jaksy dovoze nepochopil, ze se prodavaji i jine velikosti jak L a M a kazdy rok veme jen par kusu XL, S a XS a pak uz v cervenci neni jedine kolo v republice :-/.

          0 0
        • Kohout  

          Tak jsi dopadl stejne, jako ja vloni. Ja mel policeno na Trance ale uz v lete kolo nebylo nikde ve velikosti L k sehnani. Nakonec jsme vzal spesla, protoze proste byl a byl za dobrou cenu.

          Tuhle politiku dovozce Giantu fakt nechapu, ze jsou uz v lete vyprodani…

          Jinak se o obavam, ze ani to XL ti nebude. Kamos ma taky kolem 200 cm a XL je mu male. Shani na sehe fulla uz druhy rok a nic…

          0 0
          • gard  

            Ten Trance je v XL těsně, díky vyššímu hlavovému složení. Spešla jsem zatím nezkoušel.

            Jinak pokud kámoš stále shání fulla a líbí se mu TranceX tak ať zkusí Niner RIP9 . Stavba i systém odpružení mi připadá stejný/podobný. Pokud samozřejmě nemá omezený rozpočet jako já :-(

            0 0
    • scret  

      mimochodem, proc jsi do vyberu nezahrnul napr. Marina je mi otazkou… zdvih 120, zaroven to jede a zaroven to zehli… podle me taky hodne zajimavej system… a ruku na srdce, radsi bych bral Marina nez americkyho authora-spesla

      0 0
      • ememem  

        americkyho authora-spesla – predpokladam ze je for…inak z tychto dvoch bych tiez bral trance.

        0 0
        • scret  

          proc for? snad nemas spesla proboha za nejakou kultovku:)

          0 0
          • pitos  

            kultovka to určitě není ale srovnávat to se značkou co ani neumí udělat pořádný bike je mimo.

            0 0
            • scret  

              vzdyt pisu ze americkej, delaj to trochu dyl a maj na to vic penez a jsou z juesej:))

              jinak u me bohuzel spesl dost klesl behem par let… v podstate s nastupem endura s jejich dvoukorunkou…

              cena zustava stejna jako kdysi, kvalita a celkove zpracovani sly dolu… muj nazor…

              0 0
              • ememem  

                ako nie ze bych sa z nich isiel pokakat ale este jedna obdobne technologicky inovativna firma ?

                0 0
                • scret  

                  „technologicky inovativna firma“ – myslis ze spsl je jedinej?? spis to umi jenom dobre „prodat“

                  0 0
              • pitos  

                pořád to nemění nic natom že author ještě nikdy nepostavil žádné pořádné kolo na kterém by se dalo jezdit(full který by obstál v konkurenci)

                0 0
                • scret  

                  to si myslim je dano jen tim kde kdo zacinal, spesl mel vetsi sanci na mnohem vetsi objem v prodeji atd.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ale author to s fulama zkouší pořád. Kdyby si jako 4ever, dema, kellys atd vybral z katalogu, mohl mít dávno klid.

                    0 0
                    • scret  

                      to mas pravdu… jen nechapu z pozice authoru proc tomu tak je… tim padem by se dalo s nadhledem rict ze je tu dalsi podoba se speslem, taky to zkousi po svym:) a ted hrr do me:)))

                      0 0
                    • kubad  

                      Mozna vybiraji ze spatneho katalogu :-)

                      Stejne jak Pells

                      0 0
                      • McBlacky  

                        kdepak to bude ten „vlastní vývoj“ co obě značky propagují

                        jen čekám kdy přijde značka která bude prodávat karbon fully online a bude se prezentovat jako levná a kvalitní díky tomu že nemá vývoj, ale nakupuje od předních profíků v oboru, kteří vyvíjejí za ně = nakupuje z katalogu :)

                        0 0
                    • ememem  

                      clovece ja ti neviem, aspon to skusa, ok, moc mu to zatial nejde ale aspon nieco robia. kdezto to co si spominal – kellys, dema, 4ever nakupia v cinskom katalogu tuctovy shit, onalepkuju a tvrdia jake dlhorocnymi skusenostami a testovanim vyvynuli pre tuto sezonu super nove spickove modely. zaplatia este nejakym fesakom z nemenovancyh webov aby tomu trocha spravili reklamu(a ked niekto napise nieco proti tak to rychlo z diskusie zmazali) a ked sa na to kuknes tak je to naprosto identicke do posledneho srobiku (obzvlast na tych tohtorocnych carbon fulloch je to az smiesne). a navyse neskutoscne drahe tak na urovni serioznycch brandov, to si moze kupit fakt len blazon. navyse mi tento druh marketingu uz pripada byt za hranicou unosnosti a skor hranici s podvodom. to uz mi je ten author fakt sympatickejsi a zas to neni o nic horsie jak tie onalepkovane cinske akozeznacky.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        pravda že ceny co za to chtějí jsou mimo. osobně neznám nikoho kdo má carbon top model těhle značek

                        a kecy tipu, že v cizině zaznamenávají u top modelů prodejní úspěchy, jako má třeba Kellys jsou už fakt sci-fi marketing…

                        0 0
                        • scret  

                          tak tak

                          0 0
                        • ememem  

                          ked uz sme pri tom kellys tak je to typicky prikald toho ako upliest z hovna bic. chalan je superschopny a supersikovny manager, marketingovo to ma zvladnute fak na jednotku ze by sa od neho mohli ucit aj amerike. (ak sa nemylim tak bol tohto roku generalny sponzor napr. aj na salzke a pod.). ma volake kontakty v usa kde to naozaj aj predava (ale asi nie tak jak sa to propaguje) a z roka na rok docela rastu. pritom su to vsetko cinske katalogove tuctovky (aj ked u ht to snad uz dnes ani tak moc nevadi, aj ked s tym ich „karbonom“ bych si furt nebol isty co je to zac), nemaju od svojich bikov jediny vykres, nemaju zamestnaneho jedineho technika, nemaju jedinu dielnu len distribucny sklad, secko to vozia z ciny, nie som si ani isty ci to vobec skladaju alebo to prijde komplet. ale jak hovorim marketing ma naprosto bombovy, svojho casu som si vobec nebol isty ci je slovenska, ceska alebo americka znacka :-).

                          0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Palo TT  

      Vzhladom na hmotnost jazdca by som volil FSR (ale len za vypredajovu cenu).

      Dovod aj s fotkami najdes v mojom prispevku tu:

      http://www.bike-forum.cz/…u-20–22.html

      Btw. A kupoval by som v zahranici (Nemecko,Rakusko).

      Distributori odoch znaciek pre CZ/SK trh su diletanti.

      Progresscycle tvrdo ignoruje Giant celosvetovu 5rocnu zaruku a zarucak Specialized je ako dokument totalny paskvil, aj ked vraj reklamacie riesia celkom korektne.

      0 0
      • McBlacky  

        s váhou okolo 100kg už bych šel do SJ. Je o dost bytelnější než XC

        0 0
      • gard  

        Hmm, toho bych se nerad dočkal. Ale jak jsi sám napsal, tak se dovzce tvářil, že to není běžné a novější rámy jsou jiné. Prostě smůla na vadný kus. Na příští rok bude mít dokonce TranceX podobný rám jako Anthem (rovná horní rámová trubka bez výztuhy).

        0 0
        • Palo TT  

          Otazne ale je, kolko 100Kg bikerov ramy XL „seriozne“ jazdi.

          Trance X mal vzdy hornu tubku bez vyztuhy a nezavisle odo mna tu uz niekto predtym spominal, ze pri viac vysunutej sedlovke a vyssej vahe sa to cele dost ohyba.

          Nieco podobne sa mi stalo 2roky predtym na Giant NRS, ale to bol bike na zavodne XC, takze ma to az tak neprekvapilo.

          (Urcite niesom nicitel komponentov.)

          Teraz som radsej zvolil ram, ktory ma tlmic prepakovany do hornej trubky (Cube AMS 125). Takto by mala byt sedlova trubka menej zatazovana silami z boku.

          0 0
          • Palo TT  

            Spominal to prtavec tu: http://www.bike-forum.cz/…senosti.html

            „Nevyhodou te lomene horni trubky je mensi tuhost predniho trojuhelniku. Sedlova trubka dokaze pekne pruzit sama o sobe, coz nekomu muze vadit.“

            Dlhodobe pruzenie sedlovej trubky sa IMHO casom prejavi aj inak ;) Ja by som to neriskoval, zvlast ked je zaruka len 2 roky namiesto 5 :(

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      A pokud se podívám na biky a barevná provedení, nejen ty, co jsi jemnoval Ty, ale tak celkově. Mně se vůbec nic nelíbí. Přijde mi, že barevně to k sobě prostě nejde. Hrůza.

      0 0
    • jonys  

      Zeptám se uživatelů:jak je na tom rám Trance X velikostně?Myslím jaká veliskost je vhodná pro jaká rozmezí výšky jezdce?Myslíte,že by 18´´ mohl sloužit v rozmezí 172–182cm(s případným doladěním sedlovkou či představcem?)

      0 0
      • PHiLiPZ  

        mam 183–184cm a velkost L je akurat, aj ked aj M nebolo zle

        na udanu vysku by som zobral M

        0 0
        •  

          mám 174 cm a prozatím mám ještě Trance X1 vel.M – 18" a to jsem ještě dával o 2cm kratší představec aby to bylo akorát

          0 0
      • Ivan  

        Mám 175 cm a M-ko (18 palců). Nejdřív mi přišel (Trance X1 09) trochu vysokej a krátkej, ale to bylo tím , že jsem na něj přešel ze starýho Stumpjumpera FSR. Po kratičkym zvykání si sedí úplně akorát.

        0 0
      • mastihuba  

        válet se na lehokole už tě nebaví?

        0 0
    • u2kuba  

      Jakeho fulla sis nakonec vybral? Ja mel v merku ty same kola plus jeste tusim dve a nakonec se rozhodl pro FSRxc PRO.

      0 0
      • gard  

        Maestro od Giantu mi přišlo přesně na mé použití.Bohužel Trance X2, jsem už nesehnal v XL. Měli všude jen X4. FSRxc bylo i v XL na mě malé a v XXL se dělá jen Stumpjumper a to už je moc peněz. Takže počkám … :-(

        0 0
        • Palo TT  

          Kolko merias, ked ti bolo XL male?

          XL Special aj Giant su 21" (53cm), takze aj Giant ti bude maly a zrejme bude aj trosku kratsi ako Special.

          0 0
          • Palo TT  

            197cm, tak to bude ideal nejaky Special XXL 29"

            0 0
          • gard  

            jj Giant je kratší, ale má vyšší hlavové složení. Na Spešlu jsem si připadal, že mám ruce u kotníků.

            29" by byla asi pro mou výšku vhodnější, ale je to opět o penězích :-( Kdybych nebyl omezen rozpočtem, vybral bych asi Niner RIP9. Žádnýho 29fulla jsem neměl možnost pořádně vyzkoušet a přesto, že jezdím 29" HT, myslím si že jejich výhody jsou spíš jinak formulované nevýhody, které se u fulla o to víc projeví.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.