• Karlos009

    Docela mě zaujala stránka www.gps-tour.info (díky Stane za odkazy) :-) a tak zvažuji koupi nějaké navigace na kolo. Kvůli velikosti a ceně uvažuji o nějaké malé nemapové, např. Garmin Foretrex. Nedokáži si ale představit jak probíhá navigace v neznámém terénu. Pokud si stáhnu z netu a nahraji nějakou trasu ve formátu .gpx, co se mi objeví na displeji? Nějaká linka se šipkou, nebo jenom šipka a na kolik se podle toho dá třeba v lese jet aniž bych neustále zastavoval a koukal do papírové mapy? Máte s tím někdo zkušenosti? Popř. koupit nějaký jiný typ?

    0 0
    • Floydie  

      V dnesni dobe kupovat nemapovou je trosku skoda. Do nemapove se ulozi body (waypointy) podle kterych te to naviguje. Kup urcite mapovou, vyhody obrovske. Mam Garmin Vista HCx a nema chybu :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, nemapová je dost o ničem. Mám dobré porovnání, protože jsem jezdil už víckrát trasy přes hranice (Jizerky, Šumava, Krušné) a mapu mám jen českou Topo. A i když jsem to měli předem naklikané za hranicemi, tak bez mapy to vždy bylo mnohem debilnější.

        0 0
        • kolombo  

          Když vyjedeš s mapovkou z mapy, tak je to dost podobné a rovnou říkám, je to fakt dost divný, nevidět svoji pozici a pozici dalších bodů v mapě. Nemapové přístroje se hodí tak pro záznam, kde jsi byl, ale rozhodně ne pro navigaci kudy kam jít. Dovedou Ti ukázat směr k bodu, ale když chceš určit přesnou pozici bodu v terénu nebo mapě, tak na něj musíš dojít a nebo si to vynést do mapy. Jestli Ti jde o rozměry, tak nová Vista, pokud je Ti to fuk, tak 60CSx.

          0 0
          • kryspin  

            Jed se nekdy projet s MaPa. Ten podle toho fakt jezdi, parkrat jsem s nim takhle jel, vyhoda je, ze se temer nemusi stavet a bylo to super. Dokonce jsem to i sam testoval, jde to, ale me to moc nesedi, mam mapovou (tu zase musim casteji vytahovat a tudiz zastavit, nemam ji na riditkach, to bych ji rozstrelil). Vyhodu toho co dal popisuje MaPa vidim v tom, ze mas porad okamzite k dispozici kudy chces jet a jizda je sportovnejsi a plynulejsi. Nevyhoda je, ze musis mit dopredu skutecne peclive pripravene podklady a i trasu (tak ze vyjizdka typu pojedem sem a dal se uvidi nebo neplanovane odbocky z trasy jsou trochu problem). Pokud to chces jako nahradu mapy, tak na to zapomen.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nevim co a jak jezdíš, ale možná máš přílišné obavy s GPSky na řídítkách. Pokud se mapová nevozí na řídítkách, tak to pak má jen minimální výhodu oproti nemapové.

              Už jsem dal GPSce pokouřit dostkrát a pořád je v pohodě na řídítkách (až tedy na ten problém s tím vypínáním, který se tím vymezením vůle v držáku 100% vyřešil).

              0 0
              • kolombo  

                Už se mi podařilo urvat držák, GPS to přežila. Pozvolna vyrábím držák na představec, tam je více krytá ..

                0 0
          • MlokCZ  

            Ještě bych se rozhodoval dle ovládání. Velikostně bych osobně vzal klidně Vistu, ale to ovládání by se mi vůbec nelíbilo (zvlášť když občas přepínám tlačítka za jízdy).

            0 0
    • zbartos  

      Před chvílí jsem našel skvělý web s MTB trasami, kde jsou i GPS data. Koukněte na www.mbpost.com . A prefektně udělělaná trasa i s fotkami a google mapami (Maglic – Černá Hora + Bosna a Hecegovina) je třeba tady: www.mbpost.com/…/Maglic.html

      0 0
      • zbartos  

        Ta trasa Maglic, co jsem na ni sem dával pred třemi roky odkaz už tam není. Web jede, ale má hrozné vyhledávání…

        0 0
    • stan.zak  

      :- )

      0 0
    • stan.zak  

      … jsem to odklikl brzy. Karlosi, s nemapovou GPS nemám zkušenosti – narozdíl od Mloka, který píše výše. Ncm určitě bych zvolil mapovou, nejen kvůli přímému použití v terénu, ale i kvůli event. plánování tras. Na kole jsem začal jezdit nedávno, a vlastně jsem nestihl pořídit a tedy nemám téměř žádné papírové mapy, ať už turistické nebo cyklistické; jezdím/e tedy jen podle GPS, třeba v létě týden v Lužických, kde jsme byli poprvé, a mapová GPS mi tedy papírové mapy úplně nahradila.

      0 0
    • hodny soused  

      také nemam zkušenosti s nemapovou.Za­jímalo by mě,jak probíhá navigace? Počítám,že naviguje k dalšímu bodu a teprv když ho projedu naviguje na další,což je dos špatné.Například pojedu z kopce a vidim křižovatku,dokud v ní nebudu a neprojedu waypoint tak nevim kam dál :-/ Ale třeba to tak není

      0 0
    • MaPa  

      Tak já zkušenosti s nemapovou mám, dokonce přímo s Foretrexem. Tak ti sem něco napíšu.

      Jak probíhá navigace? Jsou dva přístupy, většinou se lišící podle toho jestli se pohybuješ po neznámých cestách v neznámém terénu nebo někde kde to ±znáš.

      1. Navigace po tracku. Na počítači si vyklikáš cestu nad mapou (třeba v OziExploreru). Pro dané území si navíc můžeš i naklikat jako waypointy třeba vesnice, vrcholy nebo tak. Pošleš to do GPS-ky. Na displayi se ti objeví symboly a názvy waypointů a mezi nimi se ti klikatí čára trasy, po které se pohybuješ. Můžeš měnit měřítko, ale ne posouvat display, tzn. se moc nemůžeš podívat kus stranou. V jiné obrazovce máš šanci sledovat kompas s šipkou, která tě vede po cestě. Navíc v případě většího lomu GPS-ka pípne. Dál jsou tu v okně dva údaje, které si můžeš zvolit z tisíce možných. Většinou používám čas a rychlost, ale můžeš sem dát třeba vzdálenost do konce a tak.
      2. Navigace po routě. Nenaklikáváš si detailně cestu, jen spojíš úsečkami jednotlivé waypointy, tedy např. rozcestí nebo hlavní lomy cesty. Nevýhoda je, že mezi těmito waypointy tě to nevede přesně po cestě, výhoda je ta, že si můžeš zjistit jak dlouho ti to bude trvat k dalšímu bodu, jak je to daleko a tak, což u tracku nejde.

      Dál – celou tvou cestu funguje Garmin na další stránce jako cyklocomp se spoustou veličin. Můžeš si zvoli zobrazení čtyř info, tří info, dvou info nebo jednoho velikého info. Mezi těmito obrazovkami překlikáváš šipkami, každé „info“ je tvou zvolitelná položka. Super. Ale pozor, nejsou tu profily a garmin sám o sobě neumí jiné výškové funkce než okamžitou výšku.

      Celou cestu (pokud nechceš jinak) se ti do paměti zaznamenává prošlá trasa. Pokud skončíš a trasu uložíš, automaticky se zkomprimuje. Většinou je to ok, pokud jseš puntíčkář, doporučuju pro přenos do kompu ponechat i tu neuloženou variantu, která obsahuje až 10× víc bodů, je tedy „hladší“.

      V počítači už si z prošlé trasy vycucáš úplně vše co z jakékoli jiné GPS-ky.

      Tak a teď proč tedy nemapová navigace v dnešní době? Protože ten přístroj sám o sobě je jen trochu větší než cyklokomputer anemá velký display, tudíž je daleko, daleko menší šance s ním něco udělat i v hodně drsném terénu.

      Nevýhoda – nejde uprostřed výletu jen tak změnit trasu. Další nevýhoda je, že potřebuješ orientační smysl. Zaprvé si v hlavě do té slepé mapy na displayi představuješ skutečnou mapu a za druhé jména waypointů jsou pouze 6znaků dlouhé, což zpřehledňuje zobrazení, ale zase je to dost málo.

      Na fotce je navigace po tracku, díky malé chybě v kalibraci mapy je celá cesta posunutá o kousek vlevo. V praxi je to jedno.

      Ptej se dál, pokud chceš, není problém dát další info.

      0 0
      • MlokCZ  

        Velikost a odolnost spolu nijak nesouvisí. Občas jezdím s GPSkou i pořádné terény a nijak ji to nevadí. Jediný problém byl, pokud byl na řídítkách nepatrně volný držák, pak se občas vypínala (ale jeden papírek na vymezení vůle to vyřešil).

        A velikostně může mít i docela malou mapovou, když vezme Vistu HCx (je skoro stejně velká jak ta nemapová).

        I na mapové jezdím stylem dle bodu jedna a jak jsem psal výše, když jsme jezdili u hranic a vyjeli z mapy, tak to byla docela krize (ve chvíli, kdy tam odbočka nebyla nebo jich bylo více; pokud je štěstí a sedí celá trasa přesně, tak je to v pohodě).

        0 0
        • MaPa  

          Jsem to možná nenapsal dobře. Já ho nenutím aby šel do nemapové. Já jen píšu jak to chodí s nemapovou GPS-kou.

          Myslím, že když vyjdedete z mapy, máte to horší, protože tam nemáte naklikaný vesnice a spol. jako waypointy, takže jedete úplně jen podle trasy, a taky píšu že veškeré změny oproti dané trase jsou v podstatě pamatováním si papírové mapy.

          Velikost displaye a tudíž celé GPS a odolnost spolu souvisí (alespoň pro to co jezdím, nebo se snažím alespoň jednou sjet :-))

          Já bych byl taky radši kdyby na stejně velkém displayi (což považuju u Foretrexu za maximum z hlediska jeho bezpečnosti) byla jako podklad mapa. Myslím že řešením by bylo vzít nějakej starej Včkovej mobil, vykuchat, zadělat do představce a jezdit podle TrekBuddy. Anebo ještě chvilku počkat, ale mám pocit, že nikdo moc nevolá po takhle malých přístrojích s mapou. On Foretrex je taky primárně na něco jinýho, především na malé plachetnice a trekking.

          Před dvěma lety kdy jsem do tohodle řešení šel už vůbec nebylo na výběr (natož pak v tý ceně) a myslím si že dnes bych ten výběr měl jen horší ve smyslu že bych nejradši počkal :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            V pohodě, já jen reagoval na to, co mi jako nevýhoda větší mapové jako nevýhoda nepřijde.

            Není mi moc jasná ta souvislost velikosti a odolnosti. Jediné kde vidím rozdíl je při pádu, ale tam stejně primárně závisí, kde je přidělaná na řídítkách (nebo na představci) a jaká jsou řídítka (třeba když jsou vlajdy s vyšším zdvihem, tak je více schovaná) a ne až tak moc na velikosti.

            Nevim co jezdíš za terény (kola v profilu nemáš, takže ani představu si udělat nemůžu), že ti přijde, že by to GPSka typu 60CSxko nepřežila. Je tady spousta lidí, co jezdí drsnější věci než já (především větší skoky a dropy, což já nedávám), ale pokouřit ji dávám taky slušně (větší rychlost v rozbitějších sjezdech) a není problém.

            0 0
            • MaPa  

              Jasně že jen při pádu. Jinak je odolnost samo v pohodě, takový věci už bych si asi nelajs. Za těch pár let a smutné historii tří rozbitých cyklocomputrů jsem došel k názoru, že čím menší a zapadlejší display, tím ho ten osamělý šutr hůř trefí ať už je na představci nebo na řidítkách, vlajdy nevlajdy. A taky je rozdíl jestli na řidítkách vezeš čtyři nebo osm litrů :-), i když tohle je hodně subjektivní. To co jezdím se stejně blbě vyjadřuje, to tu ví kdyždý kdo se to někdy pokoušel popsat. Rád mám technický úzký věci, a hlavně to zkouším, takže těch pádů může být i víc. Jezdím Sendica a tak nějak nemám touhu ho tu vystavovat, i když chápu že vy ostatní to s posuzováním mého názoru máte horší.

              0 0
      • MichalH  

        Můžu se zeptat jak je to s citlivostí? Mám pocit že tento foretrex má ten méně citlivý přijímač. Ztrácí se často signál když zajedu do lesa?

        0 0
        • MaPa  

          Je to starší přijímač, na Sirf III nebo teď nově na ty MTK samozřejmě nemá. V normálním lese problémy nemá, v nějaký soutěsce a ještě třeba s lesem signál na chvíli (na kole tak do 10–20s) může vypadnout. Jak bych ti to řek – jestli znáš třeba červenou údolím Lužnice tak tam signál nevypad nikdy :-).

          Když je na řidítkách, je to lepší než při pěšo výletech kdy ho mám na zápěstí.

          Abych to dal ještě jednou najevo, pro většinu bych doporučoval mapovou GPS-ku. Kdo chce něco malého (velikosti dvou cyklokompů vedle sebe) a oželí absenci mapy, stačí mu že ho to provede po předem napláhované trase, popř. to potřebuje jen na záznam všeho možného a chce mikrotužky, tak pak je to Foretrex 101.

          0 0
          • MichalH  

            Tak to je fajn. Ja mapovou nechcu, stejne bych asi tezko sehnal mapy s lesnima cestickama, stacilo by mi predem zhruba naplanovat par bodu, kde bych tak chtel jet, a pak kdyz mi to bude ukazovat smer plus kolik metru mi chybi k dalsimu bodu budu spokojeny. Akorat je trochu skoda ze nejde posunovat ten displej, kdyz treba sjedu hodne z trasy abych pak videl ke kteremu dalsimu bodu to mam bliz, abych se zbytecne nevracel, ale predpokladam ze pujde nejak prepinat mezi tema bodama.

            0 0
            • MaPa  

              Dneska už není problém si u nějakého prodejce GPS-ku na nějaký ten týden půjčit. Rozhodně se to vyplatí, člověk pak pozná o co jde. Hodně taky napoví pročtení manuálu, u garmina na stránkách jsou volně ke stažení, doporučuju kouknout se na Foretrex a nějakou mapovou, popřípadě na Edge jako kompromis.

              Během navigace po tracku tě GPS-ka vede dál. Když si cestu někde zkrátíš, nenutí tě se vrátit a projít to, prostě naviguje dál a kus tracku tak vlastně vynechá. To je sympatický. Stejně tak je to s routou, navíc si můžeš nastavit, v jaký blízkosti bodu se máš nacházet aby ti ho „odškrtlo“ jako prošlý. To se hodí, protože když si to nastavíš třeba 60m, tak už 60m před bodem ti to začne ukazovat k dalšímu, takže víš kam za těch 60m uhnout :-).

              Ale navigaci po routě používám málokdy, v 90% případů si naklikám v počítači track, pošlu do GPS-ky a pak jedu podle něj, je to jednodušší. Jen holt nevím přesně, kolik je to ještě do hospody :-), jen kolik je do konce. Ale i to se dá vypilovat jednoduchými triky.

              0 0
              • MichalH  

                OK, dík za info. Asi do něj půjdu, fakt si myslím že nepotřebuju mapu, jde mi jen o to abych moc nesjížděl z trasy, respektive abych věděl kam se pak vrátit, často se mi stává, že dojedu někam jinam než jsem chtěl. Snad ta citlivost bude v pohodě.

                0 0
        • kovar  

          no pokud má foretrex ten míň citlivý příjímač jako třeba legend ,tak se nehodí ani třeba do našich hor ( Beskyd , Jeseníků), kde v údolích se nechytá.

          0 0
          • MichalH  

            Tak to jsi mě moc nepotěšil, podle garmin.com maj oba asi stejný 12ti kanálový přijímač. A s těma Beskydama si to trefil, to je přesně moje lokalita kde jezdím :)

            0 0
            • kovar  

              šmankote, tak to se Garminů s tím míň citlivým přijímačem vyvaruj, podotýkám, že nevím, zda foretex jej má, jak jsem naznačoval.

              0 0
              • Bobesss  

                Souhlas, mám Legenda a v beskydech na hodně místech fakt problém.Pokud jsou ty nové přímače citlivější, je to podstatný důvod proč ty staré nebrat.

                0 0
    • hodny soused  

      Trocha využiju tohoto threadu. Chci jít do 60CSX a tak mě zajímá,co v ní využíváte za mapu.Koukal jsem na TOPO Czech v1.20,má vše potřebné? (dostatečně cyklo,turistic­ké,silnice,…) Pak jsem ještě něco četl o neofic.mapách,ale asi nejsou tak podrobné.

      0 0
      • Honza729  

        Ahoj, TOPO Czech vse potrebne ma, u nas zatim neni lepsi mapa (i kdyz jsem nekde cetl, ze se jiz na i pracuje). Ve spolupraci se SW MapSource je to to nejlepsi, co na kolo je. V MapSource si muzes doma v klidu trasu naplanovat, vcetne POI, atd, prenest ji do 60CSx apak podle ni jet, ale samozrejme ze se da i nastavit zaznam projete trasy a delat si tak svuj archiv, nebo povesit sve projete trasy na internet (napriklad skvele stranky www.gps-tour.info)

        0 0
        • shurty  

          Ahoj, taky se připojím dotazem. Zvažuju GPS na kolo, ta 60CSx s TOPO mapou umí prý i POI. Nemáte někdo zkušenost, jestli mi v autě bude hlásit i radary? Občas se zapomenu a radary rostou jak houby po dešti. Navigaci v autě nepotřebuju, jen ty radary mě děsej. Díky

          0 0
          • wartburg  

            Radsi se prestan zapominat.

            0 0
          • Honza729  

            Jo, na poi.cz jsou databaze radaru, ale musis si uvedomit, ze je to za a) databaze od neprofesionalu, cili muze (a taky nemusi) obsahovat chyby, a za b) 60CSx primarne neni urcena pro provoz po silnici, i kdyz to samozrejme umi. Plne komfortni silnicni navi do auta je o necem jinem (velikost displeje, hlasovy vystup, jine mapy, atd,atd.) Je to zase ten stary znamy problem nedokonalosti All in one. 60CSx je turisticka navi, tam je to zrejme to nejlepsi na trhu v soucasne dobe.

            0 0
            • shurty  

              Tu nnavigaci chci přednostně na kolo, v autě navigovat nepotřebuju, jen mě zajímalo , jestli mě upozorní na radar. Nebo mám počkat na to Colorado? Na německým e-bay už jsem zahlíd evropskou verzi v aukci asi za 370eur

              0 0
              • Honza729  

                Neupozorni. Colorado nevim, nemel jsem ho v ruce, takze nemuzu slouzit.....ale z popisu jsem pochopil, ze oproti 60CSx jde vpodstate „jen“ o lepsi displej s vyssim rozlisenim, zmenu ovladani a moznost nahrani fotografii s GPS daty.....

                0 0
                • MlokCZ  

                  Také jsem neměl v ruce, jen doplním z toho co jsem zatím o Coloradu našel. Kromě toho co píšeš a je pravda ještě doplnili takové zásadní vychytávky jako, že je výrazně těžší, má menší výdrž na baterky. Osobně se mi zatím z recenzí nelíbí ani kdyby byla za stejnou cenu 60CSxko. Jediné plus, které mě zajímá je větší displej, ale to zase nese ty negativa s baterkou a také větší riziko poškození a přitom o malinko větší displej mě pro navigaci nevytrhne.

                  0 0
      • fireball  

        Pokud nespěcháš a nějaká koruna navíc není problém, tak si počkej na toto: navigovat.mobil­mania.cz/Bles­kovky/AR.asp?A­RI=113658 Vypadá velice zajímavě.

        0 0
        • Honza729  

          Jo, ta vypada slusne…to rozliseni dipleje bych asi videl jako hlavni duvod pro upgrade, na druhou stranu jsem trochu rozpacitej z toho ovladani…

          0 0
          • fireball  

            Těžko říct, asi to chce zkusit. Mně se líbí i 3D pohled na mapu. Ale mám teprv krátce 60CSx, takže upgrade nehrozí.

            0 0
            • Honza729  

              Copak to ja mam 60 CSx taky jen par mesicu, ale jestli se zblaznim, tak za sebe nerucim :-)

              0 0
        • hodny soused  

          mooc hezké,ale bojim té ceny,všeho s mírou :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        Jak se to vezme. Mapa není úplně špatná, ale potřebuje jednu zásadní věc a to aktualizaci mapových podkladů. Ta je konečně pro následující upgrade slíbena + má přibýt vrstva lesních cest a polních cest v měřítku 1:10000, tak uvidíme. V tuhle chvíli už obsahově dost zaostává třeba proti Shocart aktuálním podkládům z turistkých map (ty používám na počítači, takže mám trvale srovnání s mapou v GPSce).

        0 0
    • tonda.bavorak1  

      Se prizivim na tehle diskuzi. Premyslim o Garminu 60CSx ze bych si ji mozna nechal poslat z USA ale to je vedlejsi, jeste resim jak moc by se to vypaltilo.

      Ale co se chci zeptat co vse z nej po vyjizdce dostanu? Predpokladam ze mapu kudy jsem jel ale hlavne co by me zajimalo ma vyskovy profil? Takovy ten graf stoupani a klesani? To se me zda jako uzitecny a ze bych to i vyuzil :)

      Diky

      0 0
      • Honza729  

        Ano, ma. Spolu s moznosti indexovat vysku na mape. Je to jedna ze zakladnich funkci 60CSx. (dale pak krome mapy a vyskomeru ma kompas, barometr, zapis projete trasy, sledovani vsech velicin trasy, zadavani souradnic, obsluzny SW, moznost nahrani POI, atd.,atd.

        Neboj se a bez do ni, neznam nikoho nespokojeneho.

        0 0
        • hodny soused  

          Ahoj,podle odpovědí předpokládám,že ji máš :-)

          Můžu se zeptet,zda routování probíhá pouze po silnicích,nebo zda se dá i po cyklo cestách? Díky moc

          0 0
          • danako  

            routuje pouze po cestě. Na turistických cestách je třeba si doma na PC cestu „namalovat“ nebo stáhnot již projetou z netu a pak se nechat navigovat po vytvořené cestě.

            0 0
            • kolombo  

              Po některých cestách routuje, záleží na tom, jak si nastavíš priority pro výběr trasy. Ale opravdu použitelné je to hlavně na zpevněné cestě a silnici. Já routování s výhodou používám na vymotání od někud ke známému bodu, jen se člověk musí zamyslet nad výsledkem a občas aplikovat vlastní rozum. Dost často je například chyba v mapě.

              0 0
              • Michal.J  

                Už nevím kde a kdy jsem to četl, ale bylo to něco jako že pracujou na tom abny v nějaký další verzi bylo routování i po všech cyklostezkáchco na mapě jsou.

                0 0
                • kolombo  

                  No, pokud by se kvalita té TOPO mapy zlepšila, tak jen dobře. Pokud to porovnám s tím, co se dá sehnat na PDAčka, tak mají ještě hodně co dohánět. Ale je pravda, že ty PDA mapy nejsou zpravidla routovací, je to jen nakalibrovaný obrázek. Ono to routování není až tak důležitá vlastnost, pokud si jdete zajezdit po lesních cestách. Daleko důležitější vidím reálně zakreslenou síť cest, které tam jsou teď a ne před 100 lety, kdy vznikla ta podkladová mapa, podle které to dělají.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mapa se má konečně výrazně zlepšit, jak píšu v dalším příspěvku. Pro routování to ale vůbec nehrozí. Znám tu vrstvu polních a lesních cest v měřítku 1:10000, která tam bude doplněna a tím tam dost cest přibude, ale současně tam přibude spousta cest, které nejsou vůbec sjízdné nebo v reálu z části nejsou vůbec nebo nejsou vůbec celé. Při routování s použitím těchto cest to dříve nebo později (spíše dříve) skončí tím, že se bude nutné vracet a trasa bude stát za prd. Na druhou stranu to routování je mi fuk, prostě ho nebudu používat.

                    0 0
          • Honza729  

            Kolegove uz odpovedeli, ja se sem mrknul az ted..... :-)

            0 0
      • danako  

        … u některých map umí zobrazit profil ještě před projetím – když si vytvoříš trasu v PC. Jinak prošlou trasu umí zajímavě zpracovat třeba i: utrack.crempa­.net/index_cz­.php

        0 0
        • smallbrother  

          …tam je ale omezená velikost toho .gpx souboru. Jinak to funguje dobře, jen mi některý grafy přijdou zbytečný. Track jde taky pěkně upravovat v RouteConverteru, ovšem bez grafů.

          0 0
      • MlokCZ  

        Výškový profil dostaneš, jak už ostatní uvedli. Trošku problematičtější je to s nastoupanými metry. Rovnou je vidíš během vyjížďky na záložce výškoměru a tam jsou hodně přesně s údajou barometrického výškoměru s kalibrací dle GPS (asi nejpřesnější měření výšky touhle kombinací). Do tracklogu se ale ukládá výška dle gps souřadnic, která není tak přesná a zvlášť pokud je nastaveno nejčastější ukládání bodů, tak pak výsledné nastoupané metry nasčítané v počítači z tracklogu jsou často úplný nesmysl (klidně i 2× tolik). Vyřešit se to dá, jen je nutné tracklog projet nějakým upravujícím algoritmem, např. v Touratech, který používám mám vychytané hodnoty, že po úpravě tracklogu trackprocesorem se dostanu na přesnost již s velmi malou chybou, odhadem do 2–3% a někdy i méně.

        A jak už ostatní uvedli, tak pokud si zobrazíš naklikanou trasu v Mapsourcu v Topo Czech V1.2 mapě, tak uvidíš profil i předem před vyjížďkou. U jiných map (např. rastrových v Touratech nebo Ozim) standardně nejsou výšková data, takže profil není. Výšková data lze také dodat, ale běžně jsou k dispozici jen s výrazně menší přesností než obsahuje Topo mapa.

        0 0
        • MaPa  

          Vystihující příspěvek. Jen bych trochu polemizoval s těmi výškovými daty pro rastrové mapy – pro nástřel před vyjížďkou jsou data od NASY víc než dostačující. Největší chyby vznikají hlavně při pohybu v prudkém svahu víceméně podél vrstevnice, kdy tyhle data, protože jsou snímané v rastru cca 100×100m dovedou skákat přes celou výšku svahu (jsou změřeny hodnoty jen nahoře a dole). Ale i tak když si v Touratechu dáš vykreslit výškový profil dle dat a skutečný profil tak se to zas až tak neliší (určitě ne ve smyslu pokochání se profilem cesty).

          0 0
    • Karlos009  

      Znovu opráším tohle vlákno. Hraju si teď s programem Garmin Mobile XT na svém mobilním telefonu. Beru to jako takovou ochutnávku, než vrazím nehorázné prachy do nějaké Outdoor navigace. Mám tam mapu Topo Czech, všechno krásně funguje, akorát nejsem schopen naimportovat trasu ve formátu *.gpx, ktero jsem si stáhnul z netu (např. z www.gps-tour.info/index.html). Na pc si soubor *.gpx natáhnu do Mapsource, objeví se mi fůra bodů (stop) a z těch potebuji udělat trasu (trasové body), ale jak? Přece to nebudu klikat jeden po druhém, to bych se u toho vzteknul, určitě je i jiná cesta, ale nejsem schopen na ní přijít. :-( Máte to někdo osahané?

      0 0
      • MlokCZ  

        Vlastně si na většinu už přišel. V gpx můžeš stáhnout dvě varianty. Buď projetý záznam trasy (track) nebo navigaci pro novou trasu (route). Pro navigaci lze teoreticky použít obojí (tedy nevim jestli úplně na všech přístrojích), ale mnohem vhodnější je route (track má spoustu omezení při navigaci, spoustu zbytečných bodů, prostě tohle je jen rychlá nouzovka).

        No a z netu stáhneš skoro vždy track, jak tam lidi hodí záznam toho co projeli.

        Pokud z tracku chceš vytvořit routu, máš dvě možnosti. Buď podle tracku to v mapě znovu oklikáš, což je nejlepší ale pár minut práce. Nebo zkopíruješ body z tracku do routy, to je hned, jenže budeš mít bodů hrozně moc a přístroje mají různá omezení na počet bodů pro routu, takže bys jich pak většinu musel mazat a to je ještě pracnější než to naklikat celé znovu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Používám anglickou verzi Touratechu, tak ještě pro upřesnění s českou verzí MapSource: track = stopa route = trasa

          0 0
        • Karlos009  

          Tak se to asi musím v Mapsource fakt naklikávat ručně, kopírovat se mi to prostě nepodařilo, ani když jsem zmenšil počet bodů. Na druhou stranu ten soft umí odfiltrovat body na počet který si určím a pak už to naklikaní není takový problém, pát minut, jak píšeš. Ještě mám jeden dotaz, jde u těch Garmin navigací nastavit nějaké zvukové upozornění na to, že jsem sjel z trasy? Pořád se nějak nemůžu smířit s tím, že jí budu mít pořád na řidítkách. :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak možnost zvuků moc neznam, určitě je možnost zvuku při odbočce, ale jestli i při sjetí z trati netuším. Zvuky jsem hned na začátku vypnul a už nikdy nepoužil, nepotřebuju, aby mě to v lese pípalo, vozim ji na řídítkách. Bez vození na řídítkách je to takové poloviční řešení a spíš jen na záznam. Když totiž naklikáš trasu novou jen dle mapy, tak je to v mapě velmi často jinak než v reálu a sledovat je to občas třeba (zvlášť když to vede po menších neznačených cestách). A pokud bys to umělo pípání když sjedeš z trasy, tak by to také mohlo pípat souvisle půl vyjížďky, když jen cesta povede v mapě třeba o 100m vedle (a pokud bys nastavil toleranci na pípání větší, pokud by to tedy šlo, tak se zas budeš dost vracet po rozcestích).

            A proč jí nechceš na řídítka?

            0 0
            • Karlos009  

              Pořád mi ta mapová navigace příjde na řidítka do terénu moc velká, snažím se kolo neověšovat, mám strach, že se to v nějakém rozbitém sjezdu utřepe a navíc už jsem několikrát ukopnul i computer, když jsem kolo opouštěl přes řidítka. :-)

              0 0
              • Honza729  

                Neboj, zas tak nachylny k poskozeni to neni. Na radu stan-zaka jsem si jeste navi pojistil omotanim reminku od navi kolem riditek, takze i kdybych ji vykopnul z drzaku, tak na zem nespadne, navic outdoory jsou dost odolne vuci padum. Fakt bych se nebal.

                viz. foto

                0 0
              • MlokCZ  

                Ukopnout ji můžeš, tomu se moc zabránit nedá, když často děláš expedice přes řídítka :-) Pokud ji ale neukopneš, tak v terénu vydrží hodně, to už je prověřeno řádně. Jen nesmí mít část držáku na řídítkách a ta část, co se dává na záda gpsky vůli, to už jsem tu popisoval. Pokud má, tak se pak v těžším terénu při pořádném sjezdu má tednenci vypínat (opět ověřeno na více kusech 60CSx). Ale jak už jsem tu psal, tak stačí vůli vymezit a pohoda (čímkoliv, třeba kus papíru) a pak je dobré tam ten díl, který se dává na záda trvale nechávat a sundavat gpsku jen samotnou.

                0 0
                • Karlos009  

                  No uvidíme. :-) Doufám, že s uvedením nového modelu od Garmina ceny např. té Visty trochu klesnou, teď je to fakt pálka. Na druhou stranu, dost si od toho slibuju, loni jsem hledal nějaké AM – EN trasy v neznámých lokalitach jen podle turistické mapy a úspěšnost byla poměrně nízká. Říkám si, že tady na jaře zkusím rozjet nějakou burzu GPS tras. Předpokládám, že svoje oblíbené má každý uložené a není nic jednodušího, než případnému zájemci poslat e-mailem soubor např. .gpx s nějakým stručným komentářem, nebo to někam pověsit na net.

                  0 0
              • kovar  

                však ať, když rozbiješ, apoň pak budeš moct koupit nějaký nový lepší model.

                0 0
      • prozac  

        Existuje wingdb freeware, který umí převádět track na route a naopak. Nepracuje ale s gpx, ale s gdb formátem (tzn. nutnost převést gpx na gdb).

        0 0
        • MlokCZ  

          No jo, ale automaticky převést track na route, aby to bylo použitelné pro navigaci z principu jde velmi obtížně.

          Máš několik tisíc bodů a potřebuješ z toho maximálně 250 (omezení většiny přístrojů na maximální počet pro routu). Pokud vypustíš nějakým jednoduchým algoritmem 90–95% bodů (co6 musíš), tak ty zbylé nebudou dávat správně cestu jak mají. To by ten algoritmus musel být hodně sofistikovaný a vytvořit body tak, aby tvořily v prostoru totožnou křivku. A ani to by nebylo ideální, protože když už dělám routu, tak chci mít body na rozcestích. Takže kromě toho by musel algoritmus pracovat ještě s mapou a být proklatě složitý a možná ani tak by nedosáhnul zdaleka takových výsledků jako když si to oklikám sám (což je otázka 3–5 minut).

          A pochybuju, že nějaký složitější algoritmus převodu (nebo snad dokonce navázaný na mapu) ten softík obsahuje. Myslim, že tam prostě jen bude převod formátů a body ponechá jak jsou (to je úplně na nic, to šetří jen pár kliků myši v Mapsource/Tou­ratechu/Ozim) a maximálně vypustí nějaké body nejjednodušší metodou typu ponech každý 10. bod.

          Pokud je ten softík chytřejší, tak bych ho i zkusil.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak jsem to rychle testnul, ale na směr track → route je to zcela nepoužitelný.

            Sice to umí pracovat s parametrem maximálního počtu bodů na jednu routu, aby to šlo nahrát do gpsky, ale jediné co to udělá je, že to vytvoří x souboru po těch např. 250 body. Takže z jednoho tracku dostanu třeba 15 souboru route, který má každý 250 bodů a to body po pár metrech jako bylo v tracku. A to je pro navigaci úplně na prd.

            0 0
            • VA3  

              Ozi umí pěkně zoptimalizovat zaznamenané body (track) a tím z toho udělat vpodstatě route. Ponechá jenom body, kde došlo k (výrazné) změně směru – dá se tedy říct rozcestí. Na kole zaznamenávám po vteřině, po návratu mám třeba 10 000 bodů, Ozi to šikovně stáhne na 500 – a to je konfigurovatelné, pokud potřebuješ max 250, nastavíš ;-)

              0 0
              • MaPa  

                Ale to furt není routa ve smyslu v jakém se používá. Výhoda routy je, že si můžeš zobrazit jak daleko další bod je, kolik ti to k němu bude trvat minut, v kolik hodin tam asi budeš a tak. Takže to má význam takový, že za ty body dáváš jen významná rozcestí po cestě, nebo dokonce jen hlavní body cesty. Pokud máš mapovou GPS-ku, tak stejně na display vidíš po jaké cestě chceš mezi body jít a kontroluješ tak svoji pozici vůči pozici cesty v mapě. Pokud bys měl nemapovou, máš smůlu a buď tu cestu znáš, nebo ti to ukazuje jen tu spojnici a ty se snažíš improvizací najít cestu k bodu, v čemž ti ovšem GPSka nepomůže. Pokud to uděláš tebou zmíněným způsobem, Ozi sice z tracku udělá jakousi routu, ovšem ty mezilehlé body budou většinou naprd a můžeš se nechat navigovat rovnou podle tracku, což má výhodu že ti přesně ukazuje každý „metr“ cesty, ale zase nevíš jak daleko je to do hospody na oběd.

                0 0
    • kralovek  

      Chcipla mi GPSMAP 60CS.

      Proste skrtla prdla omdlela a bylo. Abych to prelozil, no proste se zablokovala, displej byl porad zapnuty ale prestala reagovat na stisk jakehokoliv tlacitka, vcetne power.

      Tak jsem vyndal a zandal baterky a uz se neprobudila … ted uz ji pouziva Vinetou ve vecnych lovistich :o/.

      Asi ted pujdu do colorada. Stve mi na nem co me uz stvalo u te 60tky – a co se bohuzel nezmenilo. umi zaznamenat jenom 10000 bodu prosle trasy, takze kdyz jedu na dovolenou a nemuzu se dostat k pocitaci kde bych nainstalil mapsource tak musim sakra pocitat jaky interval zaznamenani bodu trasy zvolit.

      Schovavam si trasi kde vsude jsem byl … da se podle toho napr. vyhledat puvod fotek.

      Magellan pry dokaze kopirovat proslou trasu na pametovou kartu, ale zase pokud vim nema AA baterky.

      No zkratka nic neni dokonaly :o/

      0 0
      • stan.zak  

        Hmm, to upřímnou soustrast. Výhodou je, že budeš mít úplně nvou GPS :- )

        0 0
        • kralovek  

          presne tohle jsem si rek, kdyz ta svnine vinetou dostal i moje kolo … to byla ale trosku jina historie … to si ho nekdo „vypujcil“ aniz by se zeptal.

          0 0
          • stan.zak  

            Kdybych věděl, kdo to byl, jako ty, pro kolo bych si došel.

            0 0
            • kralovek  

              jenze ja to nevim.

              Si predstav ze ta „action“ je natocena na videu … security kamerou. Jenze bezbecaci pry nemaj pravo mi to ukazat, jen policajtum a policajti mi to odmitli ukazat taky … taky pry nemaj pravo, mam se spokojit s tim ze mu stejne nebylo videt do xichtu … prasata, asi vedi proc

              0 0
              • stan.zak  

                Hmm, jestli ti to nemůžou ukázat nevím, zjistil sis to? Nebo jen tvá domněnka?

                0 0
                • kralovek  

                  To mi rekli … jak  ti bezpzcaci tak ti policajti,

                  je to docela bezmocnost … oni se na to vyserou a ty nemas na nic pravo.

                  Asi by mi to taky k nicemu nebylo, ale uz videt jaky mel obleceni, treba neco atypickyho .. a treba bych ho nahodou nekde potkal.

                  No jakej stat takova policie .. oboji peknej shit

                  (btw jedna se o francii)

                  0 0
      • MlokCZ  

        Colorado sem v ruce neměl, jen se mi dle recenzí vůbec moc nelíbí, oproti 60CSx pouze větší displej jako plus a pak už jen samé nevýhody jako výrazně menší výdrž, ten displej je mnohem méně krytý jak je větší, je dražší.

        Ale k těm 10tis. bodům, nevim kde je problém. Vždyť snad všechny Garminy umí trasy automaticky ukládat současně i na paměťovou kartu, takže ten problém co máš není.

        Automatické ukládání má jedinou nevýhody, zakládá soubory automaticky po dnech, tedy co den, to jeden soubor a pak v tom souboru trasa bývá rozdělena často na více úseku, když se nejede souvisle. Tedy je nutno trasu pak spojit, což je ale otázka 10s práce. Mám takhle na kartě všechny trasy od té doby co mám gpsku, takže jich tam mám už mraky. Mám to jako další automatickou zálohu, kde mám všechny tracklogy a případně používám když jedu někam bez notebooku. A tedy použím pořád ukládání bodů automatické a nejčastější.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jediné bodové omezení které mi štve je pro novou naklikanou trasu a to 250 bodů. Když klikám dlouhou trasu terénem mimo značené cesty, tak by se mi hodilo bodů i více. Vždy se mi to nějak podaří rozumně zkrátit na 250 bodů, ale 500 by bylo lepší.

          0 0
          • stan.zak  

            Ty, Mloku, donutil jsi mě to ověřit: z MapSource do GPS60CSx jsem zrovna převedl trasu, naklikanou z 500 bodů. Pokud dám převést trasu o 501 bodě, ihned po převodu GPS pípne, a na displeji se zobrazí „Prosla trasa zkracena“. Když tuto zkrácenou trasu převedu z GPS zpět do MapSource, je zkrácena na právě 500 bodů.

            0 0
            • stan.zak  

              Smzř je-li celková trasa delší, poskládám ji z několika 500 bodových, to je jasné.

              0 0
            • MlokCZ  

              Pro jistotu jsem to teď vyzkoušel jestli nedošlo v posledních firmwarech ke změně (má teď předposlední, ten co vyšel před měsícem a něco tam ještě nemám) a pořád stejné (od podzimu jsem nejel nějakou hodně dlouhou trasu, kde by nestačilo 250 bodů).

              A tedy test trasy, která měla 256 bodů, při nahrání z Mapsource do gps oříznuto (také hned pípne a zahlásí, že bude oříznuta) pouřád na těch 250 bodů (ani není třeba převádět zpět, stačí se podívat v gpsce, že už má jen těch 250 bodů).

              To by mě teda zajímalo, kde by mohl být nějaký rozdíl a proč ti dovolí 500 bodů. Jaký máš firmware?

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak jsem hledal a zkoušel dál a už našel rozdíl, ale ještě nevím jeho důvod. Pokud naklikám trasu v Mapsource (což normálně nikdy nedělám), tak skutečně není omezení už na 250 bodech. Trasy připravuju v Touratechu, ale pak uložím na disk, otevřu v Mapsource a nahrávám do gps a tady v tu chvíli je omezení na 250 bodů. To vypadá, že Touratech tam dá nějaké informace navíc, které to omezí na méně bodů, zkusím ještě zjistit.

                0 0
                • stan.zak  

                  Hmm, v tom by to být mohlo; používám právě jen MapSource, asi i proto, jak tady pořád jezdím do D, když do jednoho D mám asi 2km, a do bývalého druhého asi 2,5km, a pořídil jsem si tedy od Ježíška Topo Deutschland v2 (a těším se na novou TopoCzech). Jinak firmw mám poslední aktuální 3.6 .

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Už jsem zjistil v čem je zakopaný pes a je to pro mě neřešitelné a zůstanu pořád na 250 bodech.

                    Trasa naklikaná v Mapsource a poslaná do gpsky se pošle současně s body, které se nahrají do bodů. To má dvě negativa. První drobné a to že se pak musí čas od času mazat paměť s body, ale to by ani tak nevadilo. A pak druhé a to pro mě zásadní, že tak jsou body s praporky v mapě a netuším, jak se jich zbavit. Úplně stejný problém jsem měl, když jsem nahrával trasu přímo z Touratechu do gpsky.

                    Když ale použiju tu metodu, co dělám pořád, tedy naklikat v Touratechu, uložit, načíst do Mapsource a nahrát do gpsky, tak se nahraje pouze trasa samotná a do paměti bodů se nic neuloží. Tím ale zřejmě to zabere více v paměti pro trasu a je to omezeno na těch 250 bodů. Ale hlavní a podstatné plus je v tom, že body při navigaci nemají ty dementní praporky, které se v mapě hrozně pletou a jen malá kolečka.

                    Jestli tedy někdo víte, jak při přímém nahraní z mapsource do gpsky nebo při přímém nahrání z Touratechu to tam dostat bez těch blbých praporků, tak sem s tím.

                    A když už jsem načal ty problematické věci, tak jediná další věc, která mi trochu vadí je hlášení u každého bodu – „přiblížení k bodu xx“. To se mi nikdy nepodařilo zakázat, aby to přístroj hlásil. Jestli někdo ví, že by to mělo jít, tak prosím také sem s tím.

                    0 0
                    • stan.zak  

                      … neklikám „trasu“, ale nástrojem „Úprava stopy, kreslení tras“ nebo-li tužkou, klikám „stopu“ (omlouvám se za možnou mystifikaci), tedy žádné body, ale taky žádná navigace, jen kontrola dodržení vymyšlené trasy dle displeje GPS. Pro mně dostačující, odjezdili jsme takhle vše, co jsme si naplánovali (třeba Č. Ráj, Lužické, Italii, Rakousko,…).

                      0 0
                      • stan.zak  

                        Jsem to odkliknul brzy… …žádné body a žádné praporky. Čili nenaviguju a tedy nepípám.

                        Touratech nepoužívám, tak ti poradit neumím, snad se najde někdo, kdo ho používá jako ty.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jasně, pokud použiješ tracklog pro navigaci, tak nemáš ten problém s hláškou přiblížení k bodu, to je jediná výhoda (pípat mi to nepípá, zvuky mám vypnuté úplně). Praporků jsem se právě zbavil tou mojí metodou, ale tam je zase to omezení na 250 bodů.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Takhle to použít samozřejmě lze, ale to by se mi nelíbilo to mít to jako tracklog. To se přijde o více věcí jako zobrazování čísel bodů (to se používá, když nás jede parta a rozdělíme se třeba na dvě skupiny, rychlejší a pomalejší a teď je jakýkoliv problém jako defekt, někdo se ztratí, změna trasy – tak se hned rychle po telefonu zjistí, kde kdo u jakého bodu je a je to hned jasné a nemusí se to řešit diktováním souřadnic), ukazatel zbývajících km do cíle a další věci, které jsou dostupné pouze u trasy (routy).

                        0 0
                        • stan.zak  

                          Nojo, jsem si toho vědom. Mně to takhle vyhovuje i protože buď  jezdím sám, nebo jsem zrovna jediný s GPS. Taky nemusím plánovat na knop, protože můžu jezdit jen o vík, přes týden nemám šanci, pokud ano, tak na tak málo času není třeba něco plánovat. Jinak délka tracku je v něm smzř uložena, o zbývajících km tedy, i když ne zcela exaktní, přehled mám.

                          0 0
        • MlokCZ  

          A kromě automatického ukládání na kartu, které mám zapnuté pořád umí Garmin i ruční kopírování aktuálně trasy na kartu (tam pak uloží přesně jak je a není tam to automatické dělení po dni a rozdělování do úseků, když se delší dobu nejede), tam je myslím ale omezení jen na 20tras, tohle moc nepoužívám.

          Vše platí určitě k 60CSx, ale pochybuju, že tohle bude na 60CS nebo Coloradu jinak.

          Jediné co u uložených tras na kartě chybí je aktuální rychlost v bodech, ale to je údaj stejně zcela naprd a stejně lze zpětně dopočítat (i když si nejsem teď jistý, jestli počítaný, který je z rozdílu posledních dvou bodů je to samé co tam Garmin ukládá sám, tohle jsem detailně nikdy nezkoumal, protože mě tenhle údaj naprosto nezajímá).

          0 0
          • MaPa  

            Ad třetí odstavec. Trochu se to liší, ale jediný významný rozdíl je že na konci nesedí maximální rychlost.

            0 0
        • MlokCZ  

          Kdyby já kupoval novou gpsku, tak bych chtěl kombinace 60CSx a Visty HCx. To bohužel ale není k mání.

          A kombinaci proto, že bych klidně bral celou Vistu HCx jak je (raději než 60CSx), ale chtěl bych ovládání z 60CSx. A to se tam fyzicky nevejde kvůli integrované anténě, proto je u Visty to Visťácké ovládání, které je debilnější.

          Dle prvních srovnání v praxi se zdá, že přijímač na Vistě HCx je opravdu o malinko lepší než Sirf III u 60CSxka (teď jsme měly na 4denní akci 60CSxku i Vistu HCx).

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Rád slyším potvrzení, že je Vista citlivější. Za nedlouho by měla dorazit z USA :-) To ovládání asi nebude perfektní, ale pro člověka, kterej nemá zkušenosti s jinou navigací to nebude takovej problém. Už se těším na vejlety na kole s Garminem :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono není zase tak špatné to ovládání. Pokud nejedeš, tak je to skoro jedno a jde jen o zvyk. Hlavní rozdíl je za jízdy.

              Jinak citlivější nepatrně bude, ale rozdíl je na druhou stranu hodně malý. Ale protože 60CSx je na tom s příjmem signálu velmi dobře a naprosto dostatečně (zcela jsem neztratil signál u 60CSxka na kole nikdy, jen párkrát se stalo, že byl fakt mizerný při nějaké blbé kombinace, prudký kopec + hustý les, špatné počasí, že už byla znát nepřesnost určení polohy a byla tam chyba kolem 40–50m – ale jak píšu, to se mi stalo jen párkrát ojediněle za ty dva roky s gpskou) a tedy Vista HCx je na tom prefektně.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Měl bych otázečku: určitš používáš na vistu držák na kolo-to se musí koupit ta objímka včetně těch plastovejch zad (asi okolo 500Kč), nebo se dá jenom ta objímka (taky se zvlášť prodává) nějak přidělat k standardní zadní straně Visty? Dík za info..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tohle přesně nevím, sám Vistu nepoužívám, jen ji má někdo v naší partě. My máme doma dvě 60CSxka. Ale asi samotná objímka nestačí.

                  0 0
                • micjon  

                  Vistu HCx mam a myslim, ze dil na zadni cast je uz v zakladni vybave. Sroubuje se to na zadni cast. Alespon ja to tak mel a mel jsem tam i objimku na riditka, ale ta se asi normalne musi dokoupit.

                  0 0
              • stan.zak  

                Vistu jsem neměl možnost zkusit, ale můžu potvrdit, co píšeš o 60CSx: signál jsem neztratil nikdy (tunely nepočítám, tam je to logické); největší problém s přesností, jak už jsem v jiném vlákně uvedl, měla 60ka v úzkých uličkách Venezie, kde největší nepřesnost byla jednou 51m, a několikrát do 40m. Jinde se mi něco podobného nestalo.

                0 0
          • kralovek  

            Tak to me docela prekvapujes mily mloku :o)

            Cose tyce tech 10000 bodu, jednou uz davno jsem se na to ptal na garmin support. Rekli mi ze prosla trasa na kartu ukladat nejde … ???

            No ovsem jednou jsem se jich zeptal (kdyz jsem ji mel jenom par dni) jak to udelat, aby se mi na obrazovce kresli ten had prosle trasy .. rekli mi ze to nejde … coz celkem slusne vystihuje znalosti garminovskych supporteru :o/

            Takze  … ty rikas ze ta prosla trasa jde zkopirovat z pameti na kartu, popripade ji primo ukladat primo tam??? (60CSx) To by bylo moc dobra zprava … colorado v tom prece nemuze byt horsi.

            • Jinak co se tyce co je noveho u colorada, tak jestli dobre rozumim tak moznost pripojit pulzmetr. To jsem ale jeste nevycet jestli ty frekvence taky nekam zaznamenava (coz by chtelo) nebo ti je pouze ukaze.
            • Nakou bezdratovou komunikaci mezi jinym coloradem … na to dlabu.
            • nazev waipointu na 20 znaku … to je dobre
            • pouziti fotky jako mapy … moc dobre
            • 3d dobrazeni … no nevim jestli to k necemu bude :o/

            Jinak ovladani u 60CS mi zrovna moc nesedi. hlavne ta smerova tlacitka. Kdyz pisu nazev waipointu tak z toho kvetu, je hrozne snadny splest se o 90stupnu. Lepsi by byla 4 tlacitka nez jedno velke smerove. Taky prepinani mezi obrazovkama Quit/Page pro jeden smer resp opacny … ty tlacitka be mela byt u sebe.

            Jsem zvedavy jak se na tom coloradu bude psat kdyz je tam jemon vlevo/vpravo, asi to bude dost vopruz.

            Ve firmwaru 60tky mi zraly stopky. Jelikoz mi pred par lety chciply moje bezecky casia hodinky (ta svine Vinetou se teda ma) tak jsem chtel pri trenovani na kole zaznamenavat casy okruhu stopkama z gpsky … jenze ty stopky sice pocitaj kola, ukazou i posledni mezicas ale ty mezicasy nezaznamenaji … shit … trosku doufam v evoluci z praveku aspon do stredoveku :o/

            Co se tyce chytani signalu moje 60CS docela shit. Nevim jestli je to mojim kouskem, nebo obecne, ale ta moje potrebuje, ehm totiz potrebovala hodne malo aby sel signal do riti.

            0 0
            • claid  

              colorado má mimo větší displej taky větší rozlišení 240×400, na velikost je menší než 60CSx a váhově cca stejný, mám jí asi 14 dní, umí kadenci a TF, má nějaký neznámý přijímač jiný než sifr lll, garmin ho nikde neuvádí, ukládání tras je asi trošku jiné než 60Cs nabo vista, v nabídce je jen archivace trasy, ukládání děla po dnech sama.. na kole, kde nepoužívám podsvícení, protože je skvěle vidět, baterky za den nedojdou, tak na půlce kapacity..předtím jsem měl e-trek vista, zatím jsem spokojený, jen musím přikoupit další držák na kolo, protože je připevněný stahovacíma páskama a nejde jednoduše přendavat na jiné kolo, jedině pásky stříhat a dávat nový. psaní je no trochu z ruky, ale je to asi zvyk, je třeby vypnout češtinu, hned je nabídka písmen menší..

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Jé a neprodal bys svůj minulý držák na vistu (jestli je stejný jako na Vistu Hcx)? Jestli ho teda už nepotřebuješ..

                0 0
                • claid  

                  zklamu tě, ale neprodal, stará je stále funkčí a jako cyklocomp je dobrá, jen mě u ní štvalo, že černobílá a mapový podklad k orientaci naprd.. proto colorado

                  0 0
              • MlokCZ  

                A to je ve standardní výbavě Colorad hrudní pás a senzor kadence? Jsem myslel, že tohle umí až dražší varianta Colorada.

                Přijímač předpokládám, že bude stejný jako má Vista HCx a to je přijímač přímo od Garminu, který jak jsem psal je ještě o malinko lepší než Sirf III.

                S baterkama mám vyzkoušeno, že u 60CSxka vždy mi vydrží dva celé dlouhé dny (tedy dva celodenní výlety od rána do večera). A tedy nikdy nemusím měnit po jednom dni a mám jistotu, že vydrží. Pokud není výlet úplně celý den, tak vydrží více než ty dva.

                0 0
                • claid  

                  hrudní pás a kadence je volitelné příslušenství, v základu není, ty baterky nemám ještě přesně vyzkoušený, jeden den jsem nechal svítit podsvícení naplno a večer klekla, když nezapínám podsvícení, tak po celém dni ukazuje 1/2 kapacity, ale zatím jsem baterky po dnu měnil, tak zatím nevím..a co má Vista HCx za přijímač? u colorada není uvedený, jen jsem někde četl že prý právě není od Garmina, že sáhli po jiné firmě, ale přesnýho nic nevím..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to má možná jiný. U Visty HCx by měl být nějaký přímo od Garmina bez dalšího známéno označení. Ale detaily o tom přijímači nikde moc nejsou. Ale je to vlastně fuk, podstatné je, že je výborný (jak jsem psal o chloupek lepší než Sirf III u 60CSx).

                    0 0
            • MlokCZ  

              U 60CSx stačí nastavit v hlavním menu/prošlé trasy/nastave­ní/nastavení datové karty a tam zatrhnout „uložit pr. trasu na kartu“. To zajistí to automatické vytváření souboru s trasů pro každý den. Takhle uložené trasy automaticky jsou pak přístupné pouze tak, že se v menu/nastave­ní/propojení zapne „usb disková jednotka“ a v tu chvíli je vidět karta jako další disk v počítači a je možné zkopírovat tyhle trasy. Omezení pouze velikostí karty.

              Pokud se má jen uložit ručně prošlá trasa, tak opět menu/prošlé trasy a tady je hned tlačítko uložit. S takhle ručně uloženou trasou se dá v gpsce dále pracovat, zpětně zobrazit v mapě a navigovat zpět. Omezení na 20 uložených tras.

              Jak je tohle přesně u Colorada netušim.

              0 0
              • claid  

                dnes jsme přijel z Kleti, připojil jí, sama začne ukádat trasy a pak se přihlásí jako disk a můžeš hned pracovat se souborama a nespouštět ani Mapsource, kartu ani nepotřebuju, má 384 MB paměti

                0 0
              • claid  

                myslím, že colorado nemá omezení 20 tras, ukládá je stále do stejného souboru a když ho nesmažu, tak trasy budou prostě přibývat a já si jen vybewru kterou chci zobrazit a dál s ní pracovat, musím to vyzkoušet, zatím jsem podle zvyku poctivě zkopíroval a pak smazal..

                0 0
                • MlokCZ  

                  To omezení je u 60CSxka pouze na ty ručně uložené, což vůbec nepoužívám. Jsem se pro zajímavost koukal teď na kartu tam jich mám momentálně 160 (nevozím gpsku úplně vždy).

                  0 0
                  • claid  

                    ok, není problém, ručně uložené ukládá taky do extra adresáře, tak jí to bude asi jedno kolik je jich tam

                    0 0
    • stan.zak  

      … to je prima, že ses nechal inspirovat Karlos009, tak jen jezdit a ukládat :- )

      0 0
    • stan.zak  

      poslední info od Garmin:

      Topo Czech 1.20

      Jedná se o turistickou mapu ČR, která obsahuje kompletní silniční a uliční síť, umožňuje optimalizaci trasy v přístroji i na PC a navíc obsahuje turistické prvky jako jsou třeba turistické značky, polní či lesní cesty, vedení vysokého napětí atd. Aktuální verze je 1.20, nová verze 2.0 vyjde v průběhu června 2008. Upgrade bude stát 690 Kč, pokud byla mapa zakoupena po 1.4.2008 bude upgrade zdarma. Tato mapa automaticky obsahuje licenci pro mapu Atlas Czech v7 (viz níže). Licence je reprezentována odemykacím kódem, který lze získat na adrese www.garmin.cz/unlock zadáním čísla CD či výrobního čísla přístroje.

      Tak hurá.

      0 0
      • MlokCZ  

        Teď jsem to nesledoval, už to před nějakým časem vypadalo, že v květnu by mohla vyjít, tedy opět průtah až na červen, ten snad aspoň stihnou.

        690Kč upgrade bude ale na jakou verzi? Na 2.0 obyčejnou nebo na verzi Pro, která má obsahovat podklady 1:10000.

        0 0
        • stan.zak  

          Taky jsem se těšil, že bude alespoň koncem května, a letos poprvé na kolo (nemoc) vyrazím už s novou, ale stejně jsem ujel 11 km, a měl jsem dost. Holt až v červnu…

          O cenách toho suchá info na garmin.cz víc neuvádí, a v tom článku/rozhovoru také nic bližšího. Budeme se muset nechat překvapit.

          0 0
        • stan.zak  

          Přece jen jsem ještě pár info našel, ale o cenách nic

          http://path.cz/…iewtopic.php?…

          0 0
          • stan.zak  

            Ty uveřejněné obr mi trochu připomínají Topo Deutschland, snad ta česká bude alespoň tak dobrá.

            S dovolením přikládám obrázek, vy jste tam byli vloni v červnu (bílá), my v srpnu :- )

            0 0
          • MlokCZ  

            Tohle už jsem četl dříve, jsem myslel, že se teď objevily nějaké nové informace jak to přesně bude, když už si uváděl cenu 690Kč.

            Stejně dík.

            0 0
            • stan.zak  

              Objevil jsem to nedávno. Info o ceně bez určení verze mapy je z garmin.cz

              0 0
    • BB  

      Dobrá zpráva pro majitele Edge 705. Díky tomuto vláknu mě napadlo se podívat, zda není k dispozici nová verze SW. A je k dispozici 2.20 a je tam vyřešeno omezení na počet bodů trasy. Nezjistil jsem na kolik je omezení, ale nacpal jsem do Edge stopu o 6000 bodech a pustil navigaci podle téhle trasy a bez problémů. Nedal žádnou hlášku o omezení, nebo zkrácení trasy. Akorát, že výpočet trval dost dlouho a myslím, že při navigaci v terénu by byl velký počet bodů otravný. Tkže jsem odfiltroval projeté trasy v Mapsource (zadal jsem vždy max počet bodu o pár menší než původní) a Mapsource stáhnul počty bodů na přijatelnou míru, tak 500 až 1000 bodů. To jsem zkopíroval na SD kartu a s tím si Edge poradí rychle. Jediná nevýhoda Edge je, že neumí pouze zobrazit stopu do mapy a nic víc. Když chci vidět stopu, musím dát navigaci podle stopy.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.