Dobrý den,
chtěl jsem si koupit I-GOTu GT-200, ale jak jsem zjistil je toto zboží již nedostupné. Existuje na trhu něco podobného?
Prosím poraďte, děkuji.
Dobrý den,
chtěl jsem si koupit I-GOTu GT-200, ale jak jsem zjistil je toto zboží již nedostupné. Existuje na trhu něco podobného?
Prosím poraďte, děkuji.
i-gotu má víc modelů
S igotU bude asi nějaký problém. Koupil jsem si GT 120 – nefungovala – teď to bude 25 dní co jsem ji reklamoval (reakce od dovozce zatím žádná). Na eshopu, kde jsem ji kupoval se už nevyskytuje (dle vyjádření eshopu by mi měli vracet kupní cenu. Teď jsem uvažoval o Holuxu
Po zkušenostech s IgotU z toho však mám trošku obavy…
Tak i-gotu všeobecně se na e-shopech už moc nevyskytují, je něco podobmého na českých e-shopech?
Tak to potěší :( já se spíš bojím kdyby v tom odešla baterka. Mám taky zrovna tu základní 120ku, jsem zatím spokojený …
Mám Holux GPSport 245 – výborná věcička jako GPS logger. A má dobrý příjem ze satelitů i v lese.
Souhlasím s posledním. Holux 245 mám cca rok a nic lepšího jsem zatím neviděl. Chytne se do pěti vteřin a satelity stratí jedině ve sklepě. V lese ani ve městě ani náhodou. Je to hodně muziky za málo peněz. Pořídíš jej do 2000,–. DOPORUČUJI
Par modelu nabizi DX.
taky muzu doporucit holux 245. v problematice gps navigaci se vubec nevyznam ale nedavno jsem ho dostal misto totalne rozpadlyho cyklokompa sigma (rozpadl se uplne sam, sigma never more) a rikal jsem si ze je to jen takove ne uplne idealni reseni. nikde jsem treba nenasel jak si tam najit-nastavit treba kilometry ujety za den, tyden a celou sezonu a podobny veci. ted to ale s sebou vozim a musim rict ze zminene funkce mi vubec nechybi. signal ok ale kdyz to mam tyden v panelaku bez signalu tak pak o vikendu chvili trva nez se venku najde. odhadem nejakejch 300m od vyjeti. nemohl jsem chvili rozchodit dodavany software ale neprecetl jsem si v navodu ze se ma instalovat s pristrojem pripojeym k pc. presto se to nakonec nejak chytlo „samo“. sw pouziva google mapy ale navic jsem k tomu dostal i nejake specialni turisticke mapy (na cd jako sw pro pc) ktere prej samy o sobe stoji nekam k tisicovce. ve vysledku tak musim rict ze klasickyho cyklokompa asi uz nikdy chtit nebudu. nejezdim moc v cizim prostredi takze zadat si trasu a nechat se navigovat jsem jeste nezkousel ale uz se tesim jak si pristi senozu zaznamenam a ulozim svoje oblibene vyjezdy atd. kdyz navic uvazim ze to stoji 2000 zatimco za tu @#$^%&(*&^% sigmu jsem dal asi tri roky zpatky 2500 tak je vysledek celkem jasny.
nevyhody: vydrzi to cca 20 hodin na jedno nabiti coz znamena ze to mam v kuse vybity protoze jsem si jeste nezazil ze to mam po navratu vypinat :-). taky je potreba pri delsich zastavkach pauzovat zaznam protoze kdyz to lezi normalne na stole tak to cas od casu nameri treba rychlost 1km/h cimz padem se mirne nacita i celkova ujeta vzdalenost. vzhledem k tem pidi rychlostem to neprihodi nijak moc ale takovy hodinovy posezeni na zahradce muze uz neco „nahazet“. odhadem cojavim, nejakejch 100–200 metru? teoreticky samozrejme az ten kilometr ale ono to vetsinou v klidu ukazuje klasicky nulu ale sem tam to zkratka zacne takhle „vysilovat“ :-)
bonus: prubezne ti to meri kolik jsi usetril co2 oproti tomu kdybys to samy jel autem a udava to jak v miligramech tak i v jednotkach „strom“. nejaky smrcky nebo co to tam na displeji kresli :-) …
Existuje Navilock EasyLogger (http://navigovat.mobilmania.cz/…-3-a-1314107) Dá se ještě sehnat a jeden se mi válí doma, protože teď používám na záznam trasy mobil. :)
Garmin eTrex, ma obrovskou vyhodu: konzumuje stale tuzkovky (2ks AA) a zaroven na ne vydrzi neuveritelne dlouho – az 32 hodin. :)
Pritom v CR se prodava se supr mapou od Picodas v zakladu.
jj
jakou supr mapu mas na mysli? mam etrexe od dob, kdy jej daval beda k sekackam a v originale tam byla nejaka oskubana mapa. Kdyz jsem tam dal myslim Topo2, tak uz je to na hranici pouzitelnosti a to nemluvim o vyssi verzi map, tam je to zcela nepouzitelne.
Garmin eTrex je typová řada GPS, nikoliv model.
Kterýkoliv model s „x“ na konci má paměťovou kartu a pak Tě velikost mapy až tolik nezajímá.
Ano vim ze je to rada, ale pokud tam maji stejny procesor, jako v te od bedy travnicka, tak i pokud bych nebyl omezen velikosti, tak to neni pouzitelne pro jeji „rychlost“. Uz s topo2 to prekresluje desitky sekund a je to na hranici pouzitelnosti. Takze ji prevazne pouzivam jako zaznam trasy a tachometr.
Ten Trávníčkův Legeng byl černobílí, ta barevná řada je úplně jiná, hlavně je citlivější GPS chip.
FUJ: černobílý byl ten Legend …
Pokud eTrex, tak jaky ? Legend HCx nebo Vista HCx ? A jakou mapu na obou pristrojich, staci Topo 3.0 nebo Pro verze ? Jde mi hlavne o navigaci po tur. znackach ci neznacenych cestach v CR. Na Cykloserveru naklikat trasu, prenest to do GPS a ta by mi pak ukazovala, ze se od ni odchyluji.
Lisi se ta Vista jen kompasem a vyskomerem ? Je procesor stejny (i citlivost) ?
tak jo, recenze na Vistu (kdys me stala 10kkc, jel sem tehdy solo Italie-CR kemp tour)
Vista je asi topka, co je na ni nejlepsi je asi nejvyssi presnost v rodine Garmin, je urcena jako horolezecka hracka a a v hlubokem lese, v dire mam kolem 10m zamereni bez upresnujicih modu. Kdo neveri, neni problem, vyrazime nekam u Berounky, pohrajte si jak chcete.
Barometr nema chybu, na zacatku tripu se kalibruje a zachovava vyskova data v grafu (ascend, descend). Presny a kdyz ne, tak honem pod strechu :D bude bourka.
Prekalibrovanim graf je stale zachovan, clovek si muze projizdet ujety track km/m.n.m. nebo cas/m.n.m
EM Kompas je taky lahudka, kdykoliv se da snadno kalibrovat, pri zastaveni na miste uzasny pomocnik (toci mapu, sipku) pri navigaci. Je akorat citlivy na vodorovne drzeni pristroje a kovy :D
Podsviceni velmi dobre, ale umi si vzit z baterky, v nocni navigace Viden-Valtice sezralo skoro cely tuzkovky (90km cca. 5 hodin).
Jinak zminenych 30 hodin bez podsviceni v akci plati.
Zaznam trasy, rekordu v kazde merene kategorii, pamet na karte kde jsou take mapy (topo 2.0 je barevne a plne postacuje, myslim ze dokonce mam jen topo 1.2 tovarne nahrany od Garmin CZ).
Pristroj ma castecne KOVOVE, vodevzdorne pouzdro olepene gumou, vydrzi opravdu hodne, na kolo dodavan s drzackem, bohuzel uz sem ho nevidel nikde prodavat, ale diky skvelemu prijmu muze klidne odpocivat v kapse dresu, skvele do ni padne.
mel sem problemy v ostrem slunecnim svetle videt v urcitych uhlech data, ale jinak nejde o klasicky led disp. ma upravu prave do slunecniho jasu pomoci hrubeho reflexniho podkladu pod LED. Celkem uspesny, klasicke GPS vetsinou na primem slunci neuvidite ani pixel.
Pristroj ktery opravdu umi jen byt GPS, nic vic, nic min, dokonale provedeno s minimem humbuku, nevidel sem zadnou GPS ktera by ho pokorila.
Samozrejme, do auta to neni. Ale myslim ze i tam sem ji jednou pouzil a v pohode, jen ji neverim na autonavigaci. :)
PS: strezit jak oko v hlave, tak dobry uz nebudou.
No, o tom, že Vista je TOP model bych s úspěchem pochyboval :-)
Vrchol přesnosti a výdrže vždy byla GPSmap 60CSx, dnes už je i řada GPSmap 62.
Nicméně, navigace po turistických trasách je záležitost mapy a v nové mapě je doplněk s navigací po cyklotrasách, ale po turistických značkách a pěšinách to prostě navigovat nebude. Tohle se dá jedině kontrolovat pohledem na mapu.
Offroad mod navigace jedina cesta, vsechny automody uspesne ignoruju. Na vestine cyklotras clovek GPS nepotrebuje, staci papir mapa a troska rozumu.
ty 60CSx podle recenze slapou 7–21 feet, tj. 2–50m, s Vistou koncim na 5m ale take tam vetsinu casu jsem, prave i v lesich s vyssi clenitosti (zleby, rokle, mista se skalni stenou a takove lahudky nejsou problem).
S tim starym plechem (cernobily eTrex) jsem napr. nemel signal ve vlaku (plech, udoli atp). kde Vista ma signal i v batohu ve vlaku. V Prokopske rokli taky lital nekde na 40–120m.. fuj.
Na kolo si 60CSx nedam, Vistu jo.
Ona ta přesnost, co Ti píše GPSka není vždy až tak přesná a já zrovna tohle za moc důležité nepovažuji.
U 60CSx je velmi dobrá citlivost a tak prakticky neztrácí signál, jen v tunelech a podobně.
Je pravda, že je opravdu velká, ale to je asi jediná nevýhoda, protože třeba obsluha tlačítky, oproti kniplu na eTrex řadě, je dobrá. Ta nová 62 jako by jí z oka vypadla …
definuj citlivost.
Presnost = schopnost pochytat co nejvice signalu a spocist pozici. Nerekl bych oficialni terminus mechanikus ale nevydim v tom nic zasadne pomyleneho.
Citlivost je schopnost pochytat co nejvíce signálu.
Ale s přesností to nemá nic společného.
U té přesnosti nezáleží ani tak na GPS a její citlivosti, jako i na prostředí, kde právě zaměřuješ, protože na rovné planině dojdou prakticky všechny GPS zhruba na stejné místo. Problém nastane třeba v úzkém údolí, pod hustými stromy, v ulicích mezi vysokými domy nebo u skalní stěny. Pak je úplně jedno, jakou přesnost Ti ukazuje GPS, protože z nevhodně rozložených družic může být přesnost mizivá i u profesionálního zařízení. Opravdu přesná měření se doplňují o údaje z pozemních referenčních stanic, ale to je jiná kategorie GPS, než turistické.
Řekl bych, že normální turistická GPS pracuje zpravidla s přesností cca 10 metrů a to stačí na naprostou většinu činností. To považuji za dlouhodobě ověřené. Jen některé přistroje hůře snáší horší signálové poměry, tam pak vynikne GPS, co má opravdickou anténu.
V každém případě, pokud mi někdo hlásí v údolí, pod stromy, že naměřil něco o 5 metrů jiného, než já, tak s turistickou GPS plácá hlouposti.
Přesnost co píše gpska je zcela nic neříkající číslo, které je s prominutím naprosto k h…u.
A když už ten údaj zmiňuješ, tak na 60CSxku mám hodně často ukazovanou přesnost 3m, ale jak jsem psal, to neznamená nic.
Dlouhodobě v partě vozíme větší množství 60CSx, pak kamarád vozil Vistu HCx, teď Oregona.
A už jsem mnohokrát srovnával tracklog ze stejné vyjížďky mezi nimi (ne že by mi zajímalo tak časté srovnání přesnosti, ale občas kousek trasy jede někdo jinudy a pak srovnáváme kudy kdo jel a při tom hned vidím jak sedí i ty úseky, co jsme jeli stejně).
Přesnost je u všech velmi podobná a někdy je mírně přesnější tracklog z jedné, někdy z druhé, někdy ze třetí (naježděno se všemi hodně let ve všem možném terénu, tedy mraky srovnání).
60CSxko a Vista HCx jsou prostě téměř srovnatelné přístroje s dvěma zásadními rozdíly. A tím je ovládání, které každému může sednout lépe jiné (za mě mnohem lepší na 60CSx). A druhou displej a velikost celého přístroje. Vista HCx je o trošku menší včetně displeje.
Každopádně TOP není ani jeden z nich ani omylem. Naopak oba přístroje jsou dávno funčně za zenitem (to trvrdím jako dlouhodobý majitel 60CSxka, máme doma dokonce 2 kusy).
Hlavní problém je strašně pomalý procesor pro současné mapy.
Dnes bych ani 60CSxko ani Vistu HCx už rozhodně nekupoval, leda za nějakou super cenu typu 2500Kč.
Proč bys nedal 60CSxko na kolo? Vozím to na všech fullech už cca 5 let a to ve všech možných terénech.
Co mi na 60CSxku líbí nejvíce, že je velmi odolná, to co komu přežila 60CSxko na biku je až neuvěřitelné. Naposledy letos v Jeseníkách kamarád 60tku vykopnul (při takovém zapíchnutí předního kola) z držáku, ta obloukem odletěla někam mezi smrčky (nemá tam tu pojistnou tkaničku, kteoru já třeba vozím) a pak jsme ji několik minut nemohly najít :-)
:D
tak jo. Ja radeji vistu.
A jak pises: jsou za zenitem.. za jakym zenitem? je to GPS, GPS to umi, procesory pravda nejsou nejrychlejsi ale zase to vydrzi. Chodim se na GPS hracky koukat po obchodech a zatim me nic neoslovilo.
Prostě díky pomalému procesoru je to s novou pořádnou mapou (už Topo 2 Pro chodila bídně, Topo Czech 2010 Pro je už hrůza) pro posouvání mapy už zcela nepoužitelné.
Tím se přijde o zcela základní funkci, kterou tedy aspoň já někdy potřebuju.
K čemu je dobrý přístroj, který pořádně nefunguje s aktuálhní mapou? Tomu já řídkám, že je už za zenitem.
O nemožnosti použít rastrové mapy ani nemluvě. I když tady ani Oregon to ještě nemá zdaleka ideální a je to trochu limitované maximální velikostí jednoho čtverce (ale použitelné to už je). A u 62jky jsem tuhle věc ještě nezkoumal.
Oregon se mi ale nelíbí kvůli dotykovému displeji, to mi nesedí (i když má zase díky tomu výrazně větší displej). Někomu to ale naopak sedět může více.
Kdybych neměl více příslušenství k 60CSx (třeba držáky na více kol) a 62jka byla o něco levnější, tak už šla 60tka z domu.
Prudí mi s tou její pomalostí čím dál více.
S výdrží problém není ani u Oregonu nebo 62jky. Možná je o malinko kratší, ale pořád zcela dostatečná.
Já mám podmínku výdrže kolem 12–15 hodin, více je jen drobný bonus k dobru, který není nutný.
V cem se lisi Pro verze od klasiky ? Jenom detaily (Pro 1:10000) ? Jak na te Viste chodi Topo 3.0 (ne Pro verze) ?
Pro verze má o hodně více cest (což je dáno těmi 1:10.000 podklady). A i nějaké další vrstvy navíc. Díky tomu má mnohem více dat a je o dost náročnější na výkon. A teď nevím do jaké verze je nePro ještě ve starém formátu. Pro verze jsou všechny v NT formátu.
Jak běhá nePro verze 3 na Vistě netuším, používá tam Pro verzi. Na 60CSxku (rychlé jsou ± stejně) běhá nePro verze výrazně lépe, ale pořád to není žádný zázrak. Jeden čas jsem tam měl nahranou navíc i nePro verzi 2 a při potřebě posouvat mapu na ní přepínal, ale to je opruz tak dělat.
hele ale to nic ve zlem, vem si ze ruzne jine pristroje tyhle mapy ani nedokazi pouzit, kdyz se podivas nahoru co tu lide dopocuji za gps „hracky“
Ja pouzivam 1.2 , relativne spokojenost, vem si ze vzdy mas mit papir mapu v kapse a GPS pouzivat jako nastroj zamereni. Papir mapa je totiz super na preplanovani trasy (dokonaly rozhled v plose, kdepak surfovat v gps, opruz pomalej)
. GPS pak je jen referencni nastroj, pokud mas i nejaky kurz z navigace tak tohle vsechno asi znas.
Kdyz pouzijes adekvatni mapu k vykonu pristroje plus vypnes useky mapy ktere nepouzivas (ja to tak delam) pristroj nemusi chroustat tolik dat a funguje velmi rychle.
Ja mu neradim co je ultima prima na trhu, ale co je dobrej stroj.
Tazatel je turista, vzdycky bude mit papir mapu, za 50kc mas 50/70tku v kapse a posledni verzi dat. GPS zapne jedno za cas nebo bude jen trackovat, napr. pro Google Earth prezentaci pro spratelene nadsence.
Tak to mám zcela odlišný přístup.
Proč bych měl vozit papírovou mapu? To je pro mě jedna z hlavních výhod gpsky, že se nemusím obtěžovat s papírovou mapou a konečně jsem se zbavil použití papírových map. Ty mapy lezou také pěkně do peněz, když se často jezdí do různých míst a chci mít aktuální mapu.
Často plánuju nové trasy i po malých cestách, co nejlepší a nejnovější mapa je základ.
Trasu plánuju vždy předem na počítači na velkém displeji, takže papírovou mapu z důvodu lepší přehlednosti pro plánovaní nepotřebuju. V počítači mám navíc pořád nejaktuálnější mapy, co jsou k dispozici, narozdíl od papírových map.
Samozřejmě i když je gpska rychlá, tak se přeplánová hůře kvůli malé velikosti výřezu, ale nedělám to zase tak často, tak tohle tak nevadí. Když ale navíc gpska nestíhá, tak je to špatné.
Mnohem častěji ale potřebuju krátké posuny mapy během jízdy. Třeba nesedí cesty s mapou v reálu nebo nějaká je nesjízdná, tak se jen hledá pár metrů sem a pár metrů tam a to většinou za jízdy. Tohle mám na gpsce nejraději, i když dojde na problém oproti plánu, tak prostě můžu pořád jet a skoro vždy to vyřeším za jízdy. Na to ale musí gpska stíhat posouvat mapu.
„Kdyz pouzijes adekvatni mapu k vykonu pristroje plus vypnes useky mapy ktere nepouzivas (ja to tak delam) pristroj nemusi chroustat tolik dat a funguje velmi rychle.
Ja mu neradim co je ultima prima na trhu, ale co je dobrej stroj.“
To je pravda. Ale přeci si nebudu kupovat gpsku, abych pak nemohl použít pořádnou mapu a byl kvůli tomu omezen na starou málo podrobnou mapu.
„Tazatel je turista, vzdycky bude mit papir mapu, za 50kc mas 50/70tku v kapse a posledni verzi dat. GPS zapne jedno za cas nebo bude jen trackovat, napr. pro Google Earth“
To sice nevím, proč by to měl tak používat. Třeba bude a třeba taky ne. Pokud by to tak používal, tak proč kupovat Vistu HCx, to si může koupit za 1500Kč je logovací modul.
Od té doby, co vozím Pro verzi mapy, tak je mapa už celkem slušná, i když pořád je tam spousta chyb. Ale už to není taková hrůza jako třeba ta stará 1.2.
na to se da kyvnout.
Jenze zadna z novych gps ti proste vektorova data nezvladne v neomezene mire: procesor ma svoje meze. Proto vypinat mapy neni ustupek ale optimalizce.
Samo ze planuju na pocitaci: ale papir mapu rad vozim ssebou.
jinak to co popisuju je dle smernic pro navigatory ;) bez papirove mapy ani ranu. staci totiz jeden nesikovny pad s kolem a mas GPS placatou a jsi v r.ti.
ale no tak, zase nejsme na moři nebo nevezem hafo cestujících…
a hlavu zapomenout snad nelze.
Tak pád s 60CSxkem jen tak nestačí. Máme v partě už zničených dohromady tak asi 7–10 držáků na řídítka (vše od pádů), nevím přesně. Ovšem gpska zničená ještě žádná, vždy to přežila.
Každopádně kdybych měl pád při kterém zničím gpsku, tak to, že bych nemohl navigovat zbytek trasy by byla opravdu ta poslední starost. Kdyby náhodou při tom zůstalo pojízdné kolo a já se nezranil a mohl jet dál, tak bez gpsku dojedu vždy taky, jen třeba už netrefím plánovanou trasu přesně.
Jinak ono vypínání mapy stejně vůbec nepomůže (pokud tedy nejsou zapnuté dvě mapy pro stejné území na kterém se zrovna pohybuju, to samozřjemě běžně nedělám a pro jedno území mám zapnutou mapu vždy jen jednu), tedy minimálně pro mapy v NT formátu to tak je. Ta si vždy načítá a pracuje jen s tím co potřebuje a je fuk jestli tam mám nahraný jen jeden čtverec nebo celou ČR (nebo jestli je ručně zapnu/vypnu).
A jak zvládá rychle pracovat třeba Oregon s Pro verzí mapy, tak to mi přijde v pohodě dostatečné.
Jasný, vydat se někam kde to neznám je s elektronickou krabičkou je fakt úlet :) Papírovou mapu nikdy nic nenahradí, jedině tenoučkej monitor, co by šel sbalit do formátu mapy. Jak píše PjSky tak nejdůležitější je ten velkej přehled, to na malým displeji nikdy mít nebudeš.
priznam barvu ze leckdy tu gps nechavam lezet doma. nejak mi ty papiry zase zachutnaly :)
Jo v CR se zabloudi jako prd a jsou mista kde neni civilizace v okruhu 100km. Nedelej z toho kovbojku.
je misto kde 50km neni nic. ani vesnice.
kde to je? Postavím si tam chatku ;-)
Myslím, že 50 km je trochu nadsazené, ale míst, kde není právě mnoho lidí je spousta.
Tak v podstatě jediná místa, kde je trošku větší území bez civilizace jsou současné nebo bývalé vojenské prostory. Ale i tam je 50km od civilizace nadsazené ne trochu, ale hrozně moc.
Už 20km od civilizace (pokud to má být na všechny strany z toho místa) je hrozně moc.
bingo. nekde sem videl mapu CR v noci, kde si clovek mohl odtypovat mista kde nejsou zadne svetelene zdroje. Vsechny vojenske prostory, plus mista kde najdete tak lesni boudu svazu myslivcu nebo ruzne „samotare“.
To bych za civilizaci nebral :)
nevyhoda: absence infrastruktury, budes si muset vyslapat vlastni singl.. :))) a vsechno tahat v batohu nebo vrtulnikem
jo ale ted koukam, ze zahranici je tam nekolik minivesnic kde lidi sou. takze to je fakt 22km.. :( snad nepolezou pres caru
Minivesnice se nepočítají, civilizace začíná tam, kde je otevřená hospoda.
jsem rad, ze ziji mimo civilizaci :-)
Někde snad píšu, že se dá v ČR zabloudit? Myslím, že ne Time :)
až koupíš a párkrát vyzkoušíš na nějaké delší trase, dej zde vědět, cos pořídil a jak se to chová, onehdy jsem bloudil s papírovou mapou kdesi na mapě existující, ale díky vykácenému lesu neexistující tur. značce v Chřibech, ujel mě poslední vlak a kdybych měl GPS…
Na jaře chci taky pořídit. dík