Gravel bike na 29" kolech nebo CX?

122 nepřečtených
  • Mufi

    Pokud by někdo chtěl trochu univerzálnější kolo na silnici a do lehčího terénu s berany a pevnou vidlicí, s možností velice občasné horské turistiky, přičemž nejezdí závodně, proč by si měl pořizovat CR, když můžu mít v dnešní době 29" kola? Je to přece výhodnější, mají menší valivý odpor a budou lépe tlumit nerovnosti. Když se obují do slicek a pořádně se natlakují, tak na tom ani nebudou o tolik hůř než CR kola. Nebo je to jinak?

    0 0
    • Vilém  

      A ty cr kola jsou co?

      0 0
    • kubad  

      29 a CX má stejné kola je to jen o rozdilné šířce pláště ( pak taky co ti vleze do rámu) ale ráfky jsou stejné

      0 0
    • Vilém  

      OK. I tak moc nechapu oc ti vlastne jde. Takze chces 29ku obutou na slickach, nebo CX kolo s beranama?

      EDIT: Blbe zarazeno:(

      0 0
      • Mufi  

        Já chci kolo s beranama – protože chci jezdit sportovně a rychle, 29" kola – aby to bylo pohodlné na rozbité cyklostezky, mělo to nižší valivý odpor a nemusel bych rozbít další prasátko když bych chtěl udělat nějakou cykloturistiku. (přecejen v lese přes kořeny už by to s úzkými plášti a bez odrpužené vidlice nebylo nic moc)

        A ptám se, jestli je to vlastně dobrý nápad, protože do toho chci dát tak 30–40k a nechci koupit nějakou blbost.

        0 0
        • kubad  

          a jaký je podle tebe rozdíl mezi CX 28" a MTB 29" kolama?

          :D

          0 0
          • Mufi  

            No přece ten 1 palec :)

            0 0
            • kubad  

              jenže na plášti, kola jsou stejné :D

              0 0
              • Mufi  

                Nj, jenže do CX rámu nedáš 29" plášť, se tam nevleze

                0 0
                • kubad  

                  co je to 29" plášť? od jaké šířky?

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Taky je tam nacpeš, jen je tam musíš strkat vyfouknuté a nafouknout až po nasazení.

                  0 0
                • Vilém  

                  A ten tam chces davat? Tak pak asi tezko muzes mit CX. Leda nejaky monstercross, nebo jak se tomu dnes rika.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Neříká se tomu ‚prasopes‘?

                    Buď chce jezdit primárně po zpevněných cestách a neextrémních profilech, pak to dá na gravelbiku a těžší pasáže kolo přinejhorším povede (nebo zdokonalí techniku tak, že to zvládne projet, alespoň cestou dolů).

                    Nebo výlety do terénu nejsou zase až tak zřídkavé (nebo na techniku jízdy kašle), pak jednoznačně MTB.

                    Nebo je to troll. Nebo další reinkarnace číslovky.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Reinkarnace číslovky? Dvouletá reinkarnace? :)

                      0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Pavel  

                  28" a 29" pláště jsou naprosto stejné velikosti.

                  0 0
                  • Mufi  

                    Naprosto ale naprosto stejného vnějšího průměru po nafouknutí? Tam se přece liší o ten 1 palec, ne?

                    0 0
                    • krabica  

                      To číslo je pouze orientační pro rozdělení MTB/silniční, v reálu se to prolíná a není to jednoznačné. Vnější průměr pláště se mění s jeho šířkou. Takže kola v reálu mají různý průměr. Záleží, jak použiješ široký plášť. Když použiješ 1,5´, tak máš třeba 28,5´, když použiješ 2,5´ široký plášť, tak máš průměr kola třeba 29.5´.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jen přidám číslo z reálu. Např. 29" 2,25 XC Schwalbe (TB, RaR, RoR) ještě nemají celých 29". K tomu je potřeba cca poctivě široká (a tedy i vysoká) 2,3"-2,4".

                        0 0
                    • Pavel  

                      Vnějšího průměru po nafouknutí mají různý i pláště „stejné“ velikosti (26"/1.6 × 26"/2.4, 28"/23 × 28"/37). Dokonce může (a dost často bývá) různý i u naprosto stejných plášťů. Záleží na tlaku.

                      29" je 28". A naopak. To označení 29" je jen čistě marketingové, kola jsou rozměrové stejná jako 28" (tedy „700“)

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Vilém  

          Tak 29" kola ma prakticky kazda silnicka, CX, crossove kolo…

          Takze pokud chces kolo s beranama, ktery obcas zvladne nejakou tu polnacku, ci lehci teren, tak CX ci nejaky gravel nebude spatna volba.

          EDIT: Jinak koukam, ze mas dnes dvoulete vyroci :)

          0 0
    • JFtryall  

      Ja bych se na podobne hybridy vykaslal a volil bych bud gravel bike na nejakych 40mm tubeless plastich a nebo 29er bike na rychlem obuti typu Thunder Burt, Zefyros nebo Renegade. Gravel bike pojede mozna o neco malo lepe ve vyssich rychlostech a bude asi lepe stoupat diky nizsi vaze, ale zase v trailu bude na HT kolo ztracet mnohem vic, nez HT po asfaltu. Kdyz ale udelas hybrid, tak uz vahove budes o dost jinde a vlastnosti v terenu budou stale velmi omezene. Nehlede na brzdy, razeni atd., navic bikove komponenty jsou pro univerzalni pouziti vhodnejsi- treci spojky atd.

      0 0
      • Mufi  

        Jenže co udělat s tou aerodynamikou, berany a jizdni pozice na silnicnim kole může dát docela dost, řekněeme +15% na rychlosti.

        0 0
        • Martin  

          Kup RB RX a nevymyslej

          0 0
        • JFtryall  

          A to si zjistil jak? Ja mam zmereny rozdil pri 32km/h rozdil mezi bikem a cistokrevnou silnici na karbon osmatricitkach cca 20–30W maximalne. Jestli jezdis prumery kolem 35 km/h, tak bych to bral, ze uvazujes o aerodynamice. Rozdil mezi gravelem a HTckem v beznych rychlostech po rovine je naprosto minimalni.

          0 0
          • Yura  

            Driv MTB bylo universalni kolo. Melo to prevody jak na silnic, tak do terenu, riditka siroka tak akorat atd.. Dnes moderni MTB je stroj vylozene do terenu. Nevidim zadnej smysl v tom si teda kupovat MTB, kdyz chcu kolo hlavne na silnic a sem tam lehci teren..

            0 0
            • MlokCZ  

              Dnes moderni MTB je stroj vylozene do terenu.

              Tak snad jaký bike si pořídíš, takový bude. Laděný tedy může být naprosto jakkoliv.

              0 0
            • JFtryall  

              To je dogma a neni nicim podlozene. Dneska mas moderni HT ram kolem 1kg. Cele kolo kolem 9kg, rozsah prevodu s Eaglem obrovsky a jizdni odpory srovnatelne s obycejnou silnickou a tuhost v jine dimenzi. Jel si nekdy na kvalitne poskladanem HTcku? Ja na tom jezdim v baliku se silnicarema a nemam problem uviset kdekoliv. Na spatnem povrchu a v zatackach jsem rychlejsi. Pust si mereni od GCN na kostkach. :-) takze prave naopak- dneska je pevne mtb kolo mnohem univerzalnejsi stroj.

              0 0
              • Martin  

                a výrobci krosů nebudou mít co žrát!

                0 0
                • JFtryall  

                  Tak krosky zijou hlavne z popularity a tradice zavodu v Belgii, Holandsku a spol…a kdyby tam nebyl Aert a MVDP, tak to pujde docela dohaje.

                  Jinak jeste dodatek z posledniho mereni MTB versus cista silnicka 7,2kg na galuskach- rozdil na stejnych wattech na 7% kopci je 50 vterin na 11 minutach- vsede, 340W a velmi kvalitni asfalt. Na spatnem povrchu by ten rozdil byl mensi. A to jsem tam jeste vezl tlak kolem 1,4 bar. Na tezsich 50mm kolech ten rozdil delal kolem 25–30 vterin!

                  0 0
                  • Martin  

                    já myslel cross alias treking :) a blbě jsem to napsal :)

                    0 0
              • Yura  

                S tim jednim pidiprevodnikem ti staci prevody na to jet se silnicarema jo? To video od GCN sem sem daval ja. :) Jiste ze ve spatnem terenu bude to MTB ok, ale kdyz se leti na hladkem asfaltu a ty naprimenej s rukama 1m od sebe no nevim. :)

                0 0
                • JFtryall  

                  38–50T nejlehci a 38–10T nejtezsi? V padesatce ses porad v komfortu a u nas na vychode se 40 avg teda nejezdi. :-)) a co se tyka lehkeho prevodu, tak ja osobne mam pomer 1:1 na 29er zazity jako stale vyhovujici i pro zavodni pouziti. Coz 38–50 splni i s lehkou rezervou. :-D

                  Jediny kde ma siroke obuti zasadni nevyhodu je prudky vitr, poryvy atd.

                  0 0
              • orm  

                Silnicni riditka maji mnohem vetsi variabilitu uchopu oproti super sirokym mtb riditkum, zvlast po tom co modni policie zakazala rohy :-)

                Co se tyka mtb vs. trek, vs. gravel, tak o tom tu uz diskuse byla. Cenove stejne srovnatelny trek/gravel pojede rychleji nez cenove srovnatelne MTB. Samozrejme pokud srovnas MTB HT s cenou kolem 100+KKc vs. prumerny trek/gravel, tak MTB HT bude lepsi. Srovnavas nesrovnatelne. Srovnavej kola za stejne penize.

                Co se tyka prevodu, tak nemas pravdu, ani eagle se stale nerovna 3×9, ikdyz uz je hodne blizko, nemluvim o odstupnovani, ktere uz z principu musi byt horsi.

                0 0
                • Martin  

                  nedávno jsem za rohy platil litr, chytli mě na cyklostezce v parku…

                  0 0
                  • orm  

                    Tak doufam, ze byla velka pokuta! :-) I s rohama jsou na tom mtb riditka hure.

                    0 0
                    • Martin  

                      Píšu, že litr :)

                      Oblouky jsou super na dlouhé trasy. Byť se mi 29" bajk a štěrkolet kapku překrývají bo na štěrkoletu velmi často jezdím podobné cesty, co na bajku, tak jedno kolo s oblouky prostě doma mít musím. Na MTB s hladkými balóny i silničními plášti 25 mm jsem najel celkem dost a prostě to není ono, ta variabilita úchopů na obloucích prostě chybí.

                      0 0
                      • krabica  

                        To buď rád za litr, kdybys je měl na vlaštovkách, tak budeš na místě utracen…

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • krabica  

                    řazení…

                    0 0
                • JFtryall  

                  Variabilita a pohodli je ok. Manevrovatelnost v terenu nebo vyssi rychlosti je uz horsi. :-) takze kdyz chces jedno, nemas druhe. Kdyz srovnas cenove stejny gravel cca za 50 tisic a karbonovy HT na XTcku, bezdusovych Race Kingach a nejakych Crest kolech, tak fakt gravel lip nepojede. Budu brat bezdusove 40mm obuti, Maxxis nebo WTB treba. Oba dva celkem dostupna a normalni kola, zadna spicka. Vaha HTcka bude kolem 10 kg a gravelu tak 9, hlavne diky vidlici. 3×9 prevod je naprosta zbytecnost a nespolehliva sukujici se vec, ktera uz na kole nema co delat a kdyz obcas jedes v terenu, rychle zjistis proc. Na odstupnovani si lehce zvyknes, problematicky je pouze skok 10–12.

                  0 0
                  • Martin  

                    *****, ještěže mám 3×10, jinak bych byl vypískán

                    0 0
                  • orm  

                    Jelikoz jsem ted ht za 50+KKc stavel, tak mne prosim najdi seriove MTB HT za 50KKc, ktere bude vazit 10kg. Bud konrektni. Muj bike vazi 11.2kg, stejne vazil cannondale caadx s tiagrou, ktery stal < 1/2 ceny bika.

                    Canyon xceed v cene 50KKc ma uvedenou hmotnost 11.2kg. Gravel bike Canyon Endurace cf za stejne penize ma uvednou hmotnost 7.6Kg. CX canyon inflite (al) ma hmotnost za stejne penize 8.7kg.

                    3×9 jsem jezdil jeste letos na jare. Nebyl s tim problem a v terenu jsem s tim jezdil.

                    Chapu, ze zijes v jinem svete, ale fakt na zaklade svych potreb nezevseobecnuj potreby pro ostatnich. Ano, souhlasim s tebou, ze drahe MTB muze jet stejne rychle jako levny trek/gravel.

                    0 0
                    • JFtryall  

                      https://www.canyon.com/…ro-race.html

                      Napriklad. Jestli to je 50–60 neni ale tak podstatne. Jde o to, ze za stejnou cenu ziskas kolo, ktere jede mnohem lepe v terenu, ale stejne nebo velmi podobne po asfaltu, kde bys to treba vubec necekal. :-) a watty ti to celkem jasne reknou. To neni zobecnovani to jsou proste fakta a vymluvy nemaj cenu.

                      0 0
                      • orm  

                        50 nebo 60 tisic je rozdil 20%. Nevim zda by se ti v praci libilo, kdyby ti rekli, ze ti dame o 20% mene, ze v tom neni zadny rozdil :-).

                        Porad tu mluvis o wattech, ale cisla neposles. Pokud mas data ze dvou stejne drahych kol, jedno mtb, jedno gravel/cx, tak je posli, ale ja myslim, ze tu budes srovnavat tvuj top zavodni MTB HT s max roninem. Takze mas prd.

                        Po tech nasich debatach minule, jsem zkousel jezdit do prace na ruznych kolech. Zimak (trek), MTB HT 29", silnicka. Mam to na strave, tak se lze podivat. Trasa ma 6km. Vede po meste, ale jsou tam dlouhe useky, kde se da jet rychle. Suverenne nejrychlejsi byla jizda na silnicnim kole. MTB HT s trekem ± na stejno, mozna o neco rychlejsi MTB, ale tam nemam delsi porovnani, protoze to kolo mam nove a prvni jizdy mohly byt v euforii o neco rychlejsi. Trek je tezsi a cenove 10× levnejsi nez MTB.

                        Neplet sem teren, tam je to jasne, ze MTB pojede lepe. Bavime se o pripadu, kdy prevazuje ne-teren.

                        0 0
                        • JFtryall  

                          Nemam top HT, mam Magnum na GXku s Axonem, XT klikama a beznych maratonskych kolech na 2mm dratech. Ma to 10 kg s pedalama. Uplne normalni kolo, ktere se da potkat na kazde cyklostezce nebo lokalnim zavodu. Rozdil v cene neni pro tohle mereni nijak zasadne podstatny, asi si to nepochopil, je fuk jestli mas Epixona nebo Sidku v plne palbe, po rovine to nebude uplne znat. :-) za 50 uz je v nabidce skutecne plnohodnotne MTB, ktere snese srovnani v rychlosti s gravel biky atd.

                          Mereni mam pouze cistokrevna silnicka- bike. Prikladam jedno mereni z jara ze SanRema. V ramci silnicniho treninku jsem jel dvakrat stejny okruh pres hory a jezdil jsem delsi vrcholy sweetspotu, takze kolem 305W. Kopec s prumerem 6–7 procent. Asfalt hodne hruby a ne uplne kvalitni. Pak na biku jsem zajel shodny nebo dokonce o par vterin lepsi cas, nez na silnicnim kole. Podminky byly srovnatelne a delka intervalu je taky celkem vysoka, watty shodne. Viz screenshoty. Taky bych neveril, dokud si to sam nevyzkousim. :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Super srovnání a tohle je naprosto jasné a nezpochybnitelné. Hmotnost u biku navíc vykompenzovali na horším asfaltu zřejmě pláště, které už na tom byly lépe než ty silniční.

                            A k tomu bych se jen zeptal, na jakých pláštích bylo jeto na silničce a na jakých na biku?

                            Ještě by se hodilo to samé pro rovinu + kvalitní asfalt, aby se ukázalo, kolik tam silnička reálně získá. A že i když samozřejmě v tomhle případě získá, že ani tady to nebude až tolik.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              Asfalt byl dost nekvalitni a hruby. Plaste byly Mitas Scylla a Mitas Zefyros nafoukano kolem 1.6 bar. Hodne udelalo bezvetri a prave spatny povrch. Na silnicce mam galusky Tufo HiComp Carbon v 25mm na karbon kolech, co maji lehce nad 1300g, rafek 350g. Nafoukano na 6,5 az 7 bar. Proste v tech stabilnich podminkach, kdy se nemeni rytmus a jede se plynule tempo, tak bike je schopny na spatnem povrchu jet i do kopce srovnatelny cas jako top silnicka. I pres to, ze ma skoro o tri kila vic a ma tlusty gumy, co prece nejedou. :-)

                              0 0
                            • JFtryall  

                              Jinak mereni na rovinach delam prubezne a rozdil byva v rychlostech do 40 km/h kolem tech 20–30W. Tam, kde jsem v kompenzaci na silnicce, musim byt na biku uz v zakladni vytrvalosti. Typicky je rozdil pro stejnou rychlost tech 190W na silnicaku a 210–215W pro bike a nejcasteji to je kolem 32km/h v idealnich podminkach. Tepove to je nejakych 5–10 bpm. Na perfektnim povrchu jsem na 11 minutovem 7% kopci uz nameril rozdil 40–50 vterin oproti biku, ale je to i dano jednou hodne prudkou pasazi kolem 15 procent, kde uz bike ztrati vyrazneji. To bylo mereno na vyssim vykonu kolem 340W. A na stejnem kole a vykonu, pouze s 50mm karbony, ktere pridaji cca 100g na rafku ten rozdil uz delal pouze do 30 vterin.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Podle mě to bez wattmetru nepůjde a pak je také otázka na čem to srovnáváš

                          • moc krátká trasa: nemá podle mě vůbec moc smysl, na silničně na krátkých rychlých úsecích když to opravdu napálíš (maxima výkonu na rovině), tak to je přesně situace suverenéně největšího rozdílu (kde silnička nejvíce získá)
                          • v krátkých sprintech na rovině jsem měl vždy o mnoho větší rozdíl bike vs silnička než na delší trase jeté rozumným tempem
                          • jestli tam máš ty Ikony 3C, tak je zbytečné vůbec srovnávat, srovnáváme tu s opravdu rychlými XC plášti, Ikony to celé zcela zabijí (jen ty mohou hodit pro ty rychlejší úseky, kde pojedeš třeba 30km/h klidně 15W navíc oproti opravdu rychlým plášťům)
                          • co máš za pláště na treku? Tohle přesně řeším vedle ve vláknu

                          http://www.bike-forum.cz/…ste-do-prace

                          velké množství trekových plášťů jede opravdu hodně bídně a zase je to celé tím zabité

                          Na ceně podle mě bude záležet minimálně. Tedy když se bavíme už o rozumném kole dejme tomu aspoň tak 35tis. Kč+.

                          Pak už cena vyřeší pouze hmotnost a jestli to bude o 1kg těžší, to nic nevytrhne. Na rovinaté trase to nebude rozdíl v podstatě žádný. A na hodně kopcovité 1kg navíc neudělá ani 1%.

                          Oproti tomu je zásadní, aby na biku a treku byly opravdu rychlé pláště. Zmíněné Ikony mohou udělat na rovině klidně cca 6% nárůst potřebného výkonu pro udržení stejné rychlosti.

                          A pak samozřejmě pro jakékoliv srovnání počítám s tím, že na všech kolech bude optimální posez pro daného jezdce.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ještě k tomu wattmetru. Podle mě je to zcela ztěžejní pro srovnání se silničkou. Většina jezdců totiž na asfaltu neumí kousnout jako na silničce a při srovnávání nejedou stejný výkon, ale výrazně nižší.

                            Tohle jsem si ověřil i sám u sebe, když jsem kdysi dělal srovnávání bike vs silnička na stejném asfaltovém okruhu. Když jsem pak opakově jezdil aspoň s tepákem a snahou udržet aspoň přibližně stejný výkon (v rámci možností tepáku + větší množství opakování). A rozdíly se pak o hodně snížily.

                            A krátká cesta do práce bez wattmetru je hodně zrádná pro objektivní srovnávání. Když vidím jak mi lítají časy jednotlivých jízd mezi sebou, v jakém obrovském intervalu. Ani větší množství opakování to úplně nezachrání.

                            Bez wattmetru to prostě objektivně srovnávat nepůjde a bez čísel z wattmetru už tu nikomu nic nevěřím (ani sobě).

                            0 0
                            • plzakj  

                              Neco mi na tom nesedi. Podle vseho to tedy vypada, ze bych na HT s 2.1" racing ralphama v poho objel 60km svih se skupinkou, se kterou to objizdim na silnici, kde mam 25mm espoiry. Proc to tak ale realne nefunguje? S MTB jim proste nestacim a prevodama to neni.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Měření výše je pro výjezd na horším asfaltu pro kola, která jezdí JFtryall. Uvidíme až napíše pláště, tipuju, že to bude mít na TB a tedy rychlejší než RaR. A do hry vstoupí srovnání konkrétních kol, např. jak má nastavený posez silnička vs bike. Někdo mívá pro horní úchop posez s bikem skoro stejný, někdo i pro horní úchop má na silničce posez daleko sportovnější.

                                Na rovině + pěkný asfalt to bude zase trochu jinak, tam dopadne bike už o něco hůře a samotného by mě zajímala takhle přesné srovnání s wattmetrem.

                                Pro uvedený případ bude mnoho faktorů:

                                • výkonnost jednotlivých jezdců bude nejdůležitější a to opravdu přesné srovnání (nic neřeší něco stylu jsou na tom ± stejně)
                                • jakmile jsi i jen trochu slabší (netvrdím, že to tak je, jen uvádím jak to pak funguje) a většinou se tedy vezeš a v kopcích jedeš větší šrot než ostatní, tak stačí sebemenší zhoršení kola a už se můžeš dostat pod hranici, kdy to s nimi ještě zvládneš (a tady je to opravdu i sebemenších rozdílech)
                                • trochu pomalejší kolo si může ve skupině dovolit pouze někdo, kdo je výkonější než ostatní (pokud se tedy nejezdí pořád jen hodně volně a vyloženě se čeká na pomalejší)
                                • jak máš konkrétně nastavená ta svoje kola (posez) oproti sobě

                                Já třeba jezdím často ve skupině, kde jsem o něco slabší a přesně tohle mám v praxi vyzkoušené. Ostatní jezdí pořád stejná kola na všechny vyjížďky (mají jen jedno), já střídám full vs HTčko. A i když mám zrovna na fullu jen o málo pomalejší pláště (třeba jsem vozil chvíli i RaR/RaR proti TB/TB na HTčku) a reálně pro stejný výkon se ta kola moc na asfaltu neliší a na průměru to dá třeba jen kolem 5% rozdílu.

                                Tak když se jede ve skupině svižněji, tak těch 5% je zcela zásadních a na HTčku to jakž takž dám a na fullu už bez šance.

                                A oproti tomu když je jeden v partě výkonější, tak zcela bez problémů může jet pomalejší kolo. Třeba ten u nás nejvýkonější jezdí fulla s MK II/XK, který je pomalejší než můj full a oproti mojemu HTčku je už o dost pomalejší.

                                Přesto když jsme jeli třeba v Jeseníkách jedno stoupání po asfaltu (na Dlouhé stráně) hodně svižně (v podstatě ten den jsme si každý zkoušel jak mu to maximálně jede v tomhle jednom kopci), tak nám ostatním ujel strašně moc (vyšlo mu to o celých 100m výškových metrů za hodinu než mě s kamarádem co jsme jeli oba HTčko).

                                0 0
                              • JFtryall  

                                Reknu ti cim to je- kazdej kopec se jede vetsinou postaru. Spodek napalis a postupne uvadas k nejakemu tempu. Bike v tomhle reaguje hur kvuli vaze a casto je to pouze psychika. Fakt. Jestli neuvisis na rovine, tak mas bud o dost horsi fyzicku a nebo neumis tak efektivne ten vykon podat. Ja jezdim bezne na biku se silnicarema a ne uplnyma beckama :-). Jenze mam uz znalost cisel a tech moznosti- kde presne vim, kde ztracim a kde ziskavam. Na tezky trenink v horach to samozrejme neni idealni, ale pro vytrvalostni az tempovy trenink nemam absolutne problem, protoze proste znam fakta a svoje moznosti. Minuly tyden jsem takhle vypraskal na Jestedu jednoho starsiho silnicare, ciste jen znalosti techto zakonitosti. Chudak si myslel, ze mam ebike. :-)

                                0 0
                    • jonti  

                      Canyonendurance cf je silnicka, ne gravel.

                      Jinak s tebou ale souhlasim.

                      0 0
                    • Breakpain  

                      Nesrovnavam stejna kola … ale

                      TCX SLR2 – 24 km/h (Trigger)

                      Flash 29er carbon 2 – 25 km/h (Ikon)

                      AVG na 4h trase (cyklostezka, sotky). Docela jsem byl vytocenej, ze na CX to jedu pomaleji nez na HT :)

                      0 0
                  • Mufi  

                    V čem je to nespolehlivé? Já mám 3×10 Shimano XT a furt semi to v zadu sere, kdyz je hic musim to nastavit na hic, kdyz zacne chcat a je chladno, musim to nastavit na chladno jinak to preskakuje. Kdybych mel 2×9 tak problem neni?

                    0 0
              • FrodoBaggins  

                Jo jenže takový MTB stojí balík naproti tomu gravel s takovou hmotností a jízdníma schopnostma na asfaltu je v klidu do 30 k.

                0 0
          • Mufi  

            Kolik pls vazis?

            0 0
            • JFtryall  

              69–70kg.

              0 0
              • Mufi  

                Me vychazi na tu hmotnost a 32kmh: 175w pro silnicku a 250w pro MTB s wide high pressure slicks

                http://www.kreuzotter.de/…h/espeed.htm

                Tak teď babo raď…

                Podobně to vychází s Hands on tops vs Hands on drops

                Dost bude zalezet jak jsi na tom MTB jel (zalehnutý) a jestli tam nemáš special gumy za 1500,– s nizkym odporem

                0 0
                • Yura  

                  Zajimalo by me jakej je rozdil mezi uchopem dole v obloukach a uchopem nahore na pakach s loktama do praveho uhlu. na GCN rikali, ze je to mnohem vic aero nez natazene ruce v obloukach.. Proto to asi taky vetsina profiku pouziva mnohem vic, kdyz jedou kudlu..

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Videl jsem mereni nekde na novych aero modelech kde porovnavali i styl uchopu a v drtive vetsine byl horni aero uchop za paky nejlepsi. A obcas i celkem o dost. V hornim uchopu jde taky o to, ze mas nejkomfortnejsi poweroutput z dlouhodobeho hlediska a ve vyvoji se s tim pocita.

                    0 0
                • JFtryall  

                  Aktualne mam Fast Trak 2.3 a Renegade 2.3 2Bliss, 700g guma rafky Crest MK3 a AC101 kolem 380g. Rozdil 75W je nesmysl. To je tak pro enduro kolo na mekke smesi. Kalkulatorum neverim. :-) verim casum, wattum a realnym datum z terenu. Kdyz na biku zalehnes ve 32km/h tak se stane akorat to, ze ses zalehnutej. :-) realny prinos je v tehle rychlosti skoro nemeritelny(v bez­vetri, pri prudkem celnim vetru jeste dejme tomu). Kdyz drzis stejny vykon, tak zmena aero odporu je tak minimalni, ze to je uplne jedno.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to samotné zalehnutí by ještě měřitelné nejspíš bylo, ale zase do hry vstoupí, že v té poloze je mnohem náročnější podat stejný výkon a tím se ta výhoda ztratí.

                    A jak píšu níže, tak téměř všechny kalkulátory počítají s nesmyslně velkým valivým odporem. Odpovídají nějakým hodně pomalým plášťům a ještě tak použitým s těžkou duší. Nic co by mělo smysl vozit, pokud chci mít rychlý bike na jezdivější trasy.

                    0 0
                  • Yura  

                    A co silnej protivetr? Protoze ja mam treba pocit, ze tak jezdim 99% casu. :D

                    0 0
                • MlokCZ  

                  On to má změřené Wattmetrem, jak to reálně je. A rychlé gumy na biku samozřejmě má (to je první pointa, že rychlé bikové gumy jako Thunder Burty bez duší se vyrovnají mírně horším silničním a na nejlepší ztrácí naprosto minimálně a kdybys dal extrém typu G-one speed 2,35", tak se dostaneš s valivým odporem na nejlepší silniční gumy). Většině kalkulátorů to počítá pro nesmyslně pomalé bikové gumy a proto pak hází nesmyslně velké rozdíly.

                  A pak nezapomínej, že jedna věc je kolik ušetříš % výkonu pro udržení stejné rychlosti. A úplně jiná je, že se rychlost vůbec nenavýší o stejné % jak neroste odpor vzduchu lineárně.

                  Třeba když přidáš 20% výkonu u rychlosti 30km/h, tak s tím navýších rychlost jen o 7% (zase to může být dle konkrétní situace, jezdce a kola mírně jinak, ale pointa je snad jasná).

                  Takže je to celé jen o mírné ztrátě za aerodynamiku, která v rychlostech kolem 30km/h na rovině zase tolik neudělá. A pak něco málo (ale opravdu málo, tak 3%) v kopcích za vyšší hmotnost biku.

                  0 0
                  • Yura  

                    A jak je to teda 26 vs 29 kola na te silnici?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud bude dobrý asfalt, tak rozdíl jak to jede není v podstatě žádný. Pár gramů navíc u 29" (což samo o sobě dá minimální rozdíl i v kopcovité trase) a oproti tomu zase minimální rozdíl ve valivém odporu pro totožný typ plášťů (ve prospěch 29").

                      V praxi mám srovnání 10tis. km+ na 26" vs 29" celopevňák s úplně stejně nastaveným posezem (rozdíly do jednotek milimetrů) a jelo to zcela srovnatelně.

                      Pak ale přijde ta část tras bez pěkného asfaltu a nějaký terén a 26" tak postrádá smysl.

                      0 0
                      • Yura  

                        No me slo fakt jen o jizdu po silnici. Takze mezi tim neni rozdil hm a me kazdej vyklada, jak 29 jede uplne jinak(na te silnici)..

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak přeci když na jedno šlápnutí na stejný převod ujede více, tak to musí být mnohem rychlejší…

                          0 0
                        • JFtryall  

                          V perfektnich podminkach je ten rozdil hodne maly. Ale jak se projevi horsi povrch, tak uz 29 jede svoji ligu. Samozrejme, ze hlavni vyhody prijdou s terenem.

                          0 0
              • Mufi  

                Já to ještě se silničkou nevzdávám, osobně si myslím, že bys mohl být zaujatý ve prospěch MTB a to pak dost ovlivní výsledek jakéhokoliv měření. Např. měřil jsi to poctivě na přesně tom samém úseku a sklonu?

                Další věc je, že jsi na tom MTB biku mohl být zalehnutý při šlapání. S gumama za 1500,– jsi mohl mít podobný odpor jako s těma silničníma.

                Pro mě je naprosto scifi dávat za gumy 1500,– , potřebuju jezdit každý den 20km do práce, dá mi to 800km/měsíc. To by byly náklady na kolo skoro jak na moji 650ccm motorku.

                Na dalším měření jak jsi posílal ty obrázky, tak jsi jel v horském kopcovitém terénu, kde se neprojeví aerodynamický styl jízdy na silničcce protože při šlapání jedeš pomalu a z kopce můžeš zalehnout na čemkoliv. Já cestou do práce jedu 90% času po viceméně rovině.

                Další věc je styl jízdy. Já jsem ještě na silničcce nejel, ale šlape se mi na MTB líp když mám posez podobný jako na silničce. Teda alespoň se mi to tak zdá.

                Já si ji půjčím v půjčovně a uvidíme. Akorát tak cholery půjčují za 500,– na den silničku za 25000,– a zálohu chtějí 20000,– , cenově to stojí za vyližprdel.

                0 0
                • Mufi  

                  A potom by rázem z 20–30W bylo 50–60W a to už je rozdíl. Potřebuju ten úsek 20km zajet v co nejkratším čase.

                  Přiznám se, že teď ho jezdím na elektrokole trekingovém a průměrku přes město mám i 35kmh :D

                  0 0
                • Vilém  

                  Neco mi rika, ze ta poznamka o druhem vyroci a reinkarnaci 3022, byla opravdu na miste.

                  0 0
        • MlokCZ  

          15% ani náhodou. Z kalkulátoru co tu mám (a údaje z něj celkem sedí) mi to pro 30km/h na rovině v horním úchopu dá při zachování stejného výkonu pro spodní úchop 31,7km/h. Tzn nárůst rychlosti 5,5%.

          Případ od případu se to dle mnoha faktorů bude samozřejmě trochu lišit, ale nebudou to žádné extrémní rozdíly.

          V celkovém průměru (pro trasu, která je dostatečně jezdivá a na kole s berany tedy nic neztratíš) to udělá ještě mnohem méně, třeba jen 1% (jak v menších rychlostech ten rozdíl klesne až téměř k nule a navíc se za spodní úchop ani pořád nedržíš). A jakmile bude na trase více míst, kde bys mohl na biku něco získat, tak klidně celkově můžeš mít průměr s berany i horší (tedy nepředpokládám variantu bike s berany).

          Gravel bike bych pořídil především v případě, že bych ho chtěl a věděl, že mi ježdění na něm prostě baví víc.

          0 0
          • JFtryall  

            Presne. A tomu rozdilu bych realne veril az tak ve 40 a ne ve 30. Gravel je dobrej pro ten lifestyle, neni to urceny pro prehnanou efektivitu, nizkou vahu, aero atd. Ty kola maji svoji dusi a jsou hezky, ale 15 procent rozdil to je z rise snu. To je tak rozdil maratonsky bike a endurko na kilovem obuti. :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ten kalkulátor co jsem to do ně dával sice dává celkem reálná čísla, ale bylo to srovnání úchopů pro čistokrevnou silničku. U Gravelu to může být ještě o trošku menší rozdíl.

              0 0
          • Mufi  

            Ja pouzil tento:

            http://www.kreuzotter.de/…h/espeed.htm

            A srovnaval rezimy MTB a Hands on Drops, oboje pro Narrow Tires, a tam mi to tech 15% při výkonu 220W ve prospech silnicky vyslo.

            0 0
    • plzakj  

      Pokud pouze 1 kolo a nemas vyslovene potrebu beranu, tak bych sel do HT a 2jiho obuti/zapletu. Je to vice univerzalni, nez gravel.

      Pokud neplanujes jizdy se silnicarema cistou silnici, tak ti berany, ani prevody chybet nebudou.

      0 0
    • Dejv0  

      Číst tyhle diskuse, to je dobrý na guláš v hlavě, když nevíš co chceš. :) Co byste volili k fullu (enduro/trail) na rychlý i dlouhý švihy, když nechcete mít tři kola.. Pořádný lehký 29er nebo průměrnější silničku (mám doma rám RB RR připravený na stavbu)?

      0 0
      • krabica  

        Gravel/CX/endurance silničku na nějakých jezdivých pláštích, co snesou trochu terénu, jako třeba G-One speed.

        0 0
        • Dejv0  

          Přijde první polňačka a zůstávám na silnici, úplně se vidim. :) Navíc RR je na 23 pláště (25 ztuha). Takže buď zůstanu úplně na silnici a na terén bude full nebo 29er a budu to kombinovat (lehčí terén/asfalt). Určitě nechci obojí a současný CRR co má 12,5kg mě už moc nebaví. :(

          0 0
          • MlokCZ  

            To CRR je v pohodě kolo. Jiný 29er na pěkném povrchu oproti tomu CRR nijak výrazně rychlejší nebude (když bys měl na CRR rychlé pláště). Co bych ale zkusil je dát na to CRR opravdu rychlé pláště.

            Ardent/Ikon to na jezdivé trasy opravdu zabíjí. Chce to aspoň TB/TB na bezduších, pokud rovnou nechceš zkusit G-one speed 2,35" (samozřejmě také bez duší).

            A hlavně si musíš rozhodnout to co píšeš. Tedy jestli chceš raději jezdit lehčí terén/asfalt nebo jen asfalt v provozu s auty.

            Co jezdím jezdivé trasy třeba přes Brdy (těch mám asi nejvíce), tak hodně často jezdím vlakem do Zadní Třebáně a pak na kole do Plzně.

            A z těch cca 110–120km dle varianty co jedeme by na čistou silničku bylo tak 20–25km. A vyloženě pořádný terén tam nemusí být (dle varianty) žádný.

            Na Gravelu by se některé varianty daly odjet v pohodě. Já bych si ho na to ale pro sebe nevzal.

            A z těch 120km jsou úseky, kde jezdí auta cca 15km a to ještě vedlejší s malým provozem, takže paráda.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tím jsi mi opět přivedl na myšlenku, jestli nakonec G-one speed 2,35" nezkusím na svůj bike. Po dovolené by to šlo (na dovolené bude ještě i na HTčku prokládáno více terénu).

              0 0
              • Dejv0  

                Na jaře jsem vozil RaR/TB samozřejmě bezduš, pro mě vyhovující kombinace. Trochu mě tam vadí, jak TB rychle mizí na asfaltu. Nahodit ještě více jezdivé pláště narazí na jiný problém a to jsou převody 34–11/46 už po rovinách není moc ideální. Dal bych lehčí kola, jiný převody a to už raději zainvestuju do lepšího HT a nebo do silnice. :))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak záleží jaké točíš kadence. Mám schválně 3×10 pro větší rozsah při výborném odstupňování (vozím kazetu 12–36, takže mi začíná 12/13/15, což je na jezdivé trasy super).

                  Nejtěžší převod ale nemám o moc těžší. Mám 40/12 a to je jen o 8% těžší.

                  A na 40/12 to mám při 40km/h pro mě pohodovou kadenci (není to ani celých 90ot./min), tzn. nemám problém dlouhodobě točit ještě o něco vyšší. 34/11 by mi na 40km/h pořád ještě stačil (94ot./min.).

                  A rorivny takhle rychle opravdu nejezdím, tohle mám do mírných šlapavých sjezdů nebo skoro rovinek, které někdo výkonější z party odtáhne a já se vezu.

                  Ale jinak lehčí kola a poladit převody jaké bys na to potřeboval, s tím určitě souhlas.

                  RaR/TB už je rychlé. Já jezdím na tyhle trasy schválně TB i vepředu. To už sice není velký rozdíl v rychlosti, ale na pěkném asfaltu TB/TB vůbec nevibruje, jakmile se tam dá RaR, tak už trochu ano. A to mi pak trochu tyhle úseky pocitově kazí, i když samozřejmě to není nic s čím by se nedalo jezdit (jde to i na RaR/RaR a tam je to zase o dost horší, zadní i ty vibrace ovlivňuje více než přední).

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A to mizení na asfaltu, to je hodně individuální. Mě na asfaltu rychle určitě nemizí, naopak proti terénu pomaleji.

                  Aktuálně mám na nahozeném páru TB/TB najeto 2tis. km (a z toho je dost cesty do práce, kde mám asfaltu cca 60% trasy). Přední je jako nový a zadní má první známky toho, že je ježděný. Do včasné výměny (měním jak zmizi ty malé prohlubně ve vzorku a začne ztráce vlastnosti) má ale opravdu hodně daleko. 4tis. km na něm dám na zadním určitě (tedy pokud ho náhodou nevyměním dřív a nezkusím ty G-one speed a kdybych pak vracel TB, tak to bych minimálně zadní už stejně zkusil nový s novou směsí addix speed).

                  0 0
      • MlokCZ  

        Celé je to podle mě hlavně o tom, co komu více vyhovuje a každý by volil něco jiného. Diskuze se posunula k posuzování rozdílu jak jede Gravel vs slušné 29" HT na rychlých pláštích a že není tak velký.

        O tom to ale podle mě při výběru vůbec není. Podstatné je, abys měl z toho kola co největší radost a bavilo tě na něm jezdit.

        Já bych se rozhodoval hlavně dle:

        • ujasnit si co na tom chci jezdit, tzn. jestli chceš mít tu možnost to brát i mimo silnice nebo ne
        • jak moc si užiješ nebo naopak se potrápíš na rozbitějších asfaltkách typu třeba co jsou v Brdech (já třeba mám úseky, co jezdím více typu sjezd ke grilu Míšov, který je sice původně základ asfalt, ale i na celopevňáku je to směrem dolu opruz a nejraději ho jezdím na fullu – ale samozřejmě full si už jen kvůli pár úsekům neberu a jezdím to na rychlém HTčku)
        • jak moc tě baví jezdit jen po silnicích v provozu s auty
        • jak moc je pro tebe důležitý ten pocit lehkosti silničky, i přesto, že reálně změřený rozdíl při stejném výkonu není až tak moc velký, tak pocitově to může být jinak (pocitově silnička opravdu letí a často to pocitově bývá i do takového extrému, že se to zdá i když reálná rychlost je třeba v některých případech úplně stejná)
        • jak moc preferuješ berany vs biková řídítka, tohle je podle mě hodně důležité pro rozhodnutí (a není jedno lepší než druhé, prostě každému sedí více jiné řešení)
        • s kým na tom budeš jezdit (tedy spíš na jakých kolech jezdí ostatní), to je také docela podstatný faktor

        To co ti tu napíšou ostatní bude jako vždy pouze o tom, co by zvolili oni. Tedy já bych třeba volil jasně lehký 29" bike (tedy až tak lehký být ani nemusí, ale podstatné je zvolit opravdu rychlé pláště). To ale nic neznamená, někdo jiný by i na ty stejné trasy co já jezdím na HTčku zvolil Gravel (a to i kdyby měl třeba pár metrů tlačit), na čistou silničku už by to tedy bylo opravdu úplně mimo pro každého.

        A někdo další by rovnou vzal silničku a jezdil raději jen ty silnice.

        0 0
        • Dejv0  

          To je ono, takový otázky si sám sobě kladu a nemůžu z toho nějak rozumně vyjít. Nulová zkušenost se silničkou hovoří pro HT, jenže co mám fulla tak se rád vozím pro změnu i na silnicích, třeba na jaře vůbec na HT do terénu nevkročím a najíždím na asfaltu. Jo baví mě to, teď je otázka, zda mě to bude stejně bavit na bezduš silničce jako na bezduš 29. Tem úchop na beranech mě hodně láka, ale jak říkám, zkušenost nula.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nájezd jen čistě po pěkných silnicích s provozem mi na biku nikdy až tolik nebavil ani mě, tam jsem vždy měl raději silničku.

            Jenže na silničce to skončilo u pár pořád do kola ježděných okruhů, kde nebyl až tak velký provoz a byl tam slušný asfalt. A postupem let takových tras bylo čím dál méně a k tomu mi provoz vadil čím dál více.

            Když mám na ty jezdivé trasy bike, tak čistě silnice s auty jezdím poměrně málo. I když je hnusně, nechci do terénu do bahna, tak pro bike tu mám poměrně hodně možností jezdivých věcí bez provozu aut.

            A některý povrchy uschnou hodně rychle, takže to nemusí být ani vyloženě asfalt.

            Bez zkušeností (dlouhodobých) se silničkou je ale jasné, že to rozhodování je problematické. Já na silničkách měl v minulosti 50tis. km+, takže tam není co řešit, zkušeností pro můj výběr jsem měl dost.

            Ta lehkost silničky (i když jsem nikdy nebyl při reálném srovnání při stejném výkonu) nijak o moc rychlejší mi vždy bavila. A i když jsem měl zkušeností hodně (a věděl jsem to co píšu v tom prvním odstavci), tak mi to před pár lety stejně nedalo a ještě jsem zkusil naposledy postavit opravdu pohodlnou silničku (Spešla Roubaix). A jen jsem se přesvědčil, že tudy cesta pro mě nevede a ani na něm moc nenajezdil a zase ho prodával. Teď už jsem si jistý, že pro sebe silničku už nikdy.

            A úchop beranů není také tak jednoznačný. Je to prostě jiné a má to svoje výhody a nevýhody. U mě to nakonec byl i další důvod, proč jsem silničku opustil.

            Ale jak píšu, to vše platí pro mě a někdo jiný to může mít úplně jinak. Je tu spousta jezdců, co na silničku nedá dopustit.

            A silničku je potřeba zkoušet dlouhodobě, pokud zkusíš jen krátce a nejezdil jsi na ní, tak to akorát budou pocity typu:

            • vůbec to oproti biku nebrzdí (což je sice pravda, ale ničemu to nevadí pro ježdění jen po silnicích a přizpůsobíš se tomu, navíc už jsou tu siničky s kotouči, i když to ten rozdíl stejně nezchrání, problém je přenos brzdného výkonu plášti)
            • je to hrozně nestabilní (dané berany a celkovou geometrií a zase když si zvykneš, tak to problém není a zase to přináší ty pocity skvělého odpichu, k čemu ta geometrie přispívá a do sjezdů po pěkném asflatu to je také vhodné)
            • chybějící převody pro točení rozumných kadencí do prudších výjezdů (samozřejmě můžeš postavit i extrém typu biková kazeta nebo trojplacka, ale to skoro nikdo nedělá a většina to pak prostě láme na nízkých kadencích, i když jsou vyjímky, kteří na to výkon opravdu mají a lámat to tolik nemusí)

            Silnička prostě svojí koncepcí vybízí to na pěkném asflatu více napálit a to přináší ty dobré pocity. Na biku to pak často jezdci prostě jedou na menším výkonu, jak to k tomu tak neláká a pak jim přijde, jak to jede špatně oproti silničce.

            0 0
            • Dejv0  

              Díky za názor, tohle hodně pomůže. Pravděpodobně půjdu cestou silničky (bude to i levnější), chce to jí vyzkoušet dlouhodobě, jak říkáš a uvidí se. Zkusim na ní příští sezónu a třeba pak půjde z domu a pořídím zase HT. :)

              0 0
          • Barak  

            Jestli máš fulla a na jaře najíždíš po silnicích, není podle mě příliš smysluplné kupovat HT. Koupil bych silničku nebo nějaký gravel, se kterým případně můžeš i lehce do terénu. Je to zase jiná cyklistika než na fullu nebo HT a dost pravděpodobně se doteď nutné a nudné jarní najíždění kilometrů změní v zábavu, která bude na stejné úrovni jako blbnutí v terénu.

            0 0
            • Dejv0  

              Zkusim, jak píšu výše a v nejhorším půjde z domu a nebo mě to chytne..

              0 0
              • michal1968  

                Taky jsem cca před dvěma lety koupil k 29" fullu silničku..

                stařičká Merida a bohatě stačí pro ,,ošahání" si beranů a jiného stylu..

                Za mě doporučuji tedy tu silničku..

                • minimálně v zimě ji používám na trenažéru,když se mi nechce ven..atd
                0 0
      • Breakpain  

        Mam otestovano 29 HT, CX a silnicku.

        Protoze jezdim jeden 17km treninkovej okruh do zblbnuti, ja volim silnicku. Kolo je ciste a mam to za barakem.

        Pokud bych jezdil sotky ci rozbite silnice, bral bych HT.

        IMHO nebyt te silnice, kde neni provoz, najizdel bych na HT.

        CX kolo je fajn, ale kdyz bys to svatecne chtel pustit na korenech…

        0 0
        • Dejv0  

          Vim, že CX nebo něco tomu podobnýho určitě ne, HT mám a prostě občas to není ono, přistihuju se čím dál častěji na asfaltu, navíc mám rád změnu, tak z toho ta silnička vyjde, musím to prostě zkusit. :))

          0 0
          • Yura  

            Clovek musi vedet jestli je to ten typ, kterej nesnasi nerovnosti, bahno, terenu mimo asfalt se vyhejba jako muslim veprovemu a proste ma rad jen to toceni nohou na pekne hladkym povrchu. Pak mas typ cyklistky, kterej to ma uplne naopak, ze jen prejizdi silnic nebo po silnici, aby se dostal na tu polnacku, lesni cestu a rad se cvachta v kaluzich apod.. A pak mas typ cyklisty, pro ktereho je cistokrevna ziletka moc omezujici, az stresujici, ze jestli si to kolo nechces dorasovat, tak se musis drzet silnice a na druhou stranu MTB je az moc zamerene na teren a pro tu jizdu na silnici by to chtelo neco uzsiho, lehciho, bez odpruzeni.. V takovem pripade je proste ten gravel/cross kolo s pevnou vidlou apod.. idealni volba. Zaroven to ze mas kolo, ktere nespada do skatulky hustej ziletkar, nebo hustej biker apod.. Ti dava takovou jakousi vnitrni pohodu, ze jsi proste neortodoxni cyklista, kterej jezdi vsude, ale zarovne to nikde nehroti.. Me treba uz jen to, ze jedu na cistokrevne ziletce a mam na sobe vsechny ty frajerinky jako hustokrutej silnicar stresovalo heh..

            0 0
            • Kamilac  

              +1, být hustokrutopřísnej silničář mě taky stresovalo, já jsem na najíždění taky koupil CX a k fullu pro mě ideál.

              0 0
            • detoxy  

              Pěkně napsáno. Jsem rozhodně z té poslední kategorie a chtěl jsem zpět kolo s berany, proto mám CX. Podle mě ty řidítka to dělí, pokud chceš rovná, tak ht, pokud chceš berany, pak Gravelle/cx. Překopávat to z jednoho na druhé nemá smysl, vše je jinak, počínaje geometrii.

              0 0
            • Dejv0  

              Asi budu schizofrenní, na terén mám full a tam se vyhýbám asfaltu co to jde, no a být i hustokrutej silničář mi problém dělat nebude. Jen to bude chvíli trvat, protože výbavu na silnici nemám žádnou. :))

              0 0
          • Pavel  

            No a já zase na CX nedám dopustit… Jediné, co mě na té mé sere, že nemá kotouče.

            Je to prostě individuální, zkrátka „podle vkusu každého soudruha“.

            0 0
          • Breakpain  

            Tak to neres a udelej si radost, ne :) …

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.