Zdravím Vás.Asi tady podobné téma někdy už bylo,nicméně zajímala by mě reakce a současné názory na dané téma.Vlastním karbonovou silničku,jejíchž výhod,jako je váha a komfort při jízdě se nechci vzdávat,zároveň však si všímám stavu silnic po kterých jsem nucen jezdit.Přemýšlel jsem o cyklokrosovém kole,nebo o v současné době tak populárních „hybridech“ mezi ryzí silničkou a crossem-takzvaných gravel kolech.Nejsem ten typ „závodník“ co hltá stovky kilometrů a oči přilepený na computeru s údaji o průměrce a kadenci,ale spíš kochací jezdec.To znamená někam dojet,něco vyšlápnout,chvilku zrelaxovat,užít si výhled a zpátky domů.Nicméně není pro mne problém dát za den 180km trasu s přestávkou někde na relax.Možnost si cestu někde trochu ozvláštnit zkratkou mimo asfalt mě ale vyloženě láká,takže jsem přemýšlel,že už i tak dost komfortní pláště 25mm schwalbe co mám,vyměním za 28mm a stejně tak přejdu na pohodlnější tretry s spd systémem,něco v čem budu moct chodit po sesednutí z kola líp než v závodních tretrách.Zajímalo by mě,zda někdo z Vás už něco takového řešil.Nechci se prostě vzdát výhody silničního kola,na kterým to prostě na silnici odsejpá a mám tu akční stránku týhle věci rád,zároveň prostě chci bez rizika střihnout úsek po zpevněný lesní cestě,či šotolině,bez toho,že bych nějak výrazně riskoval defekt,či držkopád.Vidlice a zadní stavba mojeho kola zkrátka nepojme plášť víc jak 28mm,takže by mě zajímalo,jestli tohle někdo z Vás má už za sebou?Zkušenosti a rady?Podle mě je nesmysl utrácet desítky tisíc za úplně jinej typ kola jen kvůli možnosti dát širší pláště se vzorkem,když se nechystáte na vyloženě terénní jízdy…Chápu,že roli hraje i stavba rámu kola,ale já myslím,že i na silničce by se dalo projet leckde,byť právě pláště budou alfou omegou stability a manévrovatelnosti na nezpevněným povrchu.Budu rád za všechny přínosný glosy.Díky.