"Gravel" do 50.000CZK pro 125kg - existuje v sérii?

42 nepřečtených
  • mfg

    Ahoj,

    minulý rok jsem postupně „rozlámal“ dvě* (starší)* silničky, ale nehodlám to vzdát a hledám něco s kratší stavbou, vzpřímenějším posedem (většinou vrchní úchop), kolo co mě uveze … využití asi nejlépe odpovídá třídě Gravel.

    Strávil jsem posledních pár víkendů pročítáním fora, tedy zhruba tuším co „to potřebuje“, ale nedaří se mi dohledat značky/modely na které bych se zajel podívat. Budu moc rád za vaše konkrétní tipy.

    Geometrie, resp. míry jsou dole na printscreenu – snažil jsem se dle toho něco najít, ale takhle to evidentně nefunguje, chybí komplexní pohled a zkušenosti.

    • 185cm, ale celkově kratší končetiny (viz míry níže)
    • vzpřímenější posed kvůli zádům a břišní pneu
    • nosnost min 125kg (jezdec)
    • rozpočet 55.000CZK (+ 30% rezerva max)
    • rám s dostatečnou nosností, asi ocel, nevím zda by to dal carbon, hliník „drncá“ tak ten raději ne
    • vzhledem k váze chci kotouče
    • kola 32 jehel, pevné osy, pneu 30mm++
    • zuby ideálně 50/34 + 11/30
    • širší rodla

    Jsem připraven si nechat něco postavit, ale třeba to není nutné.

    Díky moc za jakékoliv nasměrování!

    PS Nehledám jiné kolo, 29er co mě uveze mám roky, chci si užít něco „lehčího“ … ad CENA – nemusím utratit vše (nehledám masírku), ale nechci aby to byl limit, beru kolo i za polovic, pokud takové existuje :-)

    0 0
    • plzakj  

      Ad kalkulator – Eddy fit je celkem natazenej posez viz fotky Eddyho Merckxe. Kolik ti vychazi ‘french’ fit? Je to ale na silnicku. Gravely byvaj kratsi a vyssi. Nejlepsi budes mit, kdyz si nekde pujcis neco v rozmeru 56 nebo L a zkusis se na tom projet a pak si porovnas podle geometrii jina kola, pokud ti to nebude sedet. Myslim ze v Decaci se neco pujcit da. Nebo nejakou jinou testovacku.

      Na 125kg to budes pres limit asi vsude. Mozna tak stavba na RB. Ale i na beznych kolech myslim, kdy si na to nechas zaplest odolny zaplety s 32 spicema tak by asi mohl vzit cokoliv. Kdyz se nebudes prilis hnat za vahou.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tom-T45  

      Jestli to chceš oficiálně, tak Kona uvádí u všech svých modelů váhový limit jezdce 136 kg + u některých 14 kg na bagáž, takže celková nosnost (bez kola) až 150 kg. Navíc mají na nekarbonové modely po registraci doživotní záruku na rám. Jsou to ale trochu specifická kola a nevím jak moc velký výběr tady bude k dispozici.

      Osobně bych to ale moc neřešil, a klidně bych šel třeba do ocelovýho Author Ronin, nebo koupit rám (objevil se teď za dobrou cenu) a něco na něm poskládat.

      0 0
      • mfg  

        Ronin mě neunese, jakkoliv rozměrově to je vlastně ono … Kona je super nápad, jdu na to mrknout. Díky!

        0 0
    • jerrymouse  

      SingleBe stavba?

      0 0
    • jamaco  

      Ten rozpočet je takový že pokud chceš „vyzkoušet něco lehčího“ tak by se asi dalo postavit nějaké lehké 29×c třeba s pevnou vidli a uzsimi plášti.. Váha bude jako u obyc gravelu a rychle to bude stejně..

      Já mám topstone v profilu… Hliník pevné osy a 40c pláště.. Se 115 kg nemám pocit že by to nějak trpelo

      0 0
    • mfg  

      Pro případné další nešťastníky se pokusím dokumentovat vývoj a snad i výsledek

      1. Na tohle se jedu podívat za týden, ale přijde mi to tošku overkill, nicméně zadání splňuje

      https://www.fahrradmanufaktur.de/…ake-837-2020.

      2. Druhý kandidát vzešlý z diskuze je Kona Sutra

      http://kona.cz/sutra-2/

      3. Poptám stavbu na oceli s podobným zadáním viz výše

      Díky všem za čas …

      0 0
      • Vilém  

        Vyse jsi psal, ze Ronin te neunese a vybiras ve stejnem duchu? Ten Ronin te neunese papirove, nebo pod tebou povolil?

        0 0
        • mfg  

          Ronina jsem nezkousel fyzicky, ale loni jsem se ptal v Authoru a nevešel jsem se do vahoveho limitu na ten ram, jen si uz bohuzel nepamatuju do kolika kg to vlastne “garantuji”. Ne kazda ocel snese takove zatizeni … ty nemci to kolo stavi bulletproof na slona, Kona si take veri, obe znacky to oficiálně propaguji … to je ten rozdil oproti Authoru a ostatním. Jen jsem trochu doufal, že se budu blížit spíše 10kg než 15kg váhy celého kola, proto toho němce zatím nemám a hledám něco lehčího.

          0 0
          • Vilém  

            Materialove je to vse prakticky totez, normalny zakladni CrMo. Ten nemec je bombenfest, ale zas to ma vecka.

            Na 10kg zapomen, zvlast pokud se budes pohybovat mezi CrMo ramy. Zaroven ty kola musi mit tezky kola, aby to uvezly, takze narust hmotnosti je jasny.

            0 0
      • mfg  

        Nemce necham zatim v zaloze, Konu, Marin jsem vyradil – fajn kola, ale dost veci bych na nich menil … asi to nakonec budu stavet, na kazdem z tech seriovych kol mi neco vadi a jsem uz asi starej na kompromisy.

        Prekvapilo me, kolik lidi zareagovalo, diky moc za tipy, ve finale sem hodim co a cca za kolik jsme vymysleli, predpokladam, ze sem na forum obcas zavita nekdo s podobnym “zadanim” :-)

        0 0
    • JJiří  

      Ja jsem si ze stejneho duvodu loni koupil Specialized Sequoia v nejlevnejsi verzi, protoze ma ocelovou i vidli.

      Oproti hlinikovym ramum, ktere podemnou vylozene plavali a po roce nebyli k pouziti, jsem maximalne spokojen. Kolo drzi stopu, diky delsimu rozvoru te jen tak nejaka dira nevyhodi ze smeru. Mam na nem ted 2000 km a vsechno bez zavad, kolo jak nove. A to si dovolim bunny hopy pres retardery.

      Loni stalo 35k, letos jsem ho v CR v nabidce nenasel.

      0 0
      • mfg  

        Sequoia jsem loni zkoušel, asi ten samý model co máš ty, ale je to na mě dlouhé … ale vléváš mi optimismu do žil, mám s hliníkem stejné zkušenosti, tohle zní nadějně ;)

        0 0
        • JJiří  

          Mel jsem stejny pocit, chtel jsem to pohodlny.

          Tak jsem dal normalni berany s vetsim dropem a predstavec se sklonem 17° – berany jdou vyse, trochu bliz k sedlu a jede to jak po kolejich.

          Jsem velikost L – 56 – ramovka je teda 570, ale fakt je to pohodlny. Vzdy jsem mel 540, aby to bylo ovladatelny. Tohle je pro me lepsi, neni potreba to kolo tolik ridit.

          Kdybys chtel zkusit, neni problem, jsem z Jablonce

          0 0
          • mfg  

            Ja mam prave celozivotne spatnou zkusenost s tim, ze pokud jsem volil 56 misto 54, tak to bylo vzdy trochu zklamani. Sice podle cisel mam jasnou 56, ale rad vzpominam hlavne na kola, u kterych jsem se pri nakupu bal, ze jsem koupil moc male ;) Diky za zkusenost, fakt to chce poctive laborovat a zkouset, ne se drzet jen cisel

            0 0
    • Velomiwookie  

      co merida silex? Jezdil jsme na silex 600 par mesicu a bylo to fajnovy… a cenove to bylo lehce pod 40

      0 0
      • mfg  

        Vim o ni, diky … ale nechci hlinik, nesedi mi …

        0 0
        • makimaki  

          V čem konkrétně ti nesedí alu rám, není to spíše geometrie která neodpovídala? Ta ocel může „drcnat“ úplně stejně, pláště bych dal spíše 38–43mm. Na gravelu budeš mít berany, takže ta poloha bude spíš natažená než pohodlná a vpřímená. Jestli by to nechtělo spíše rovná řidítka, nějaký fitnes nebo kros s pevnou vidlicí – něco jako Merida Speeder, ale to je hliník … .

          A nebo super pevný kolo od Marinu: https://www.marinbikes.com/…four-corners

          Je to ocel, pevný kola, budeš tam celkem vzpřímený.

          0 0
    • blackseal  

      Pozri aj fuji. http://www.fujibikes.com/…ari/jari-2-3

      Myslim, ze oproti Sequoi ma pohodlnejsiu geometriu.

      0 0
      • mfg  

        Diky za tip, je to fakt “kratsi”, ale porad dost rozcapene …

        0 0
    • TommyP3  

      Trošku off, v práci mám dva bumbrliky kolem 135 kg co si nechali postavit krosove kola, oba jsou na cube rámech. Tak jsem si taky postavil commutera z rámu z bike-discountu. Ale pak jsem našel typka co to postavil na berany a campu s hodně širokýma pláštěma, vypadá dost dobře a na takovou váhu to bude i funkčně perovat. Já na tom mám pláště 29×2.30 a v pohodě projdou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mfg  

        Jo, neco takoveho ;)

        0 0
    • Webonaut  

      GT uvádí pro gravelku Grade v karbonu toto: 136 kg jezdec, 14 kg náklad, 150 kg celkem. Začíná na 52 tisících. Vzhledem k rozšířenosti této značky by mohla jít snadno někde otestovat.

      0 0
      • michomin  

        Tak jsem tu informaci o nosnosti kola na stránkách GT nenašel. Můžeš dát odkaz?

        0 0
      • mfg  

        GT jsem nasel, ale bylo na ne hlavne na nemeckych forwch na muj vkus moc negativnich reakci, uz je to celkem dlouho na zad, takze si nevybavuji detaily, ale myslim ze se to tykalo i ramu. Nicmene to je “jedna pani povidala” …

        0 0
        • Lubka6  

          Grade údajně není úplně tuhej rám. Pod větší hmotou by se to mohlo lehce kroutit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.