• Lazy90

    Ahoj pomůžete mi prosím trochu s výběrem? Už se v tom začínám ztrácet jak už na to 2 týdny koukám co byste koupily za gravela do 90tis v nejlepší možné kvalitě a nejlepší výbavou ???????????? chci to spíše do rychla bikepacking neřeším. Cyklostezky polnacky ale 80%asfalt plus rozbity asfalt

    Dekuju moc za reakce

    0 0
    • Alojs01  

      Trek Domane

      Neni to sice gravel, ale sirsi plaste do toho das a jede to.

      1 0
    • Milankoval  

      Ja mám tohodle riversida z Dekače a jsem s ním moc spokojený ""Karbonové gravel kolo Riverside GCR SRAM RIVAL ETAP AXS / kola FULCRUM RR 900":https://www.decathlon.cz/…_/R-p-331421?…

      0 0
    • roupik  

      Co novej Grail od Canyonu…????

      3 0
        • Lazy90  

          Jediné co me trochu odrazuje je jednoprevodnik a ty zaplety co tam jsou. Ale jinak se dostává do mého vyberu ????????

          0 0
          • Singlespeed  

            Je možné vzít levnější dvojpřevodníkový lankový model a za ušetřené peníze nechat přeplést na karbonové ráfky nebo koupit celá nová kola.

            0 0
          • plzakj  

            SL7 a koupit poradny zaplety zvlast. Muzes pak stridat dvoje kola.

            Jen ta geo je takova dlouha s 7cm predstavcem. To bude divocina. Prechazis ze silnice nebo z mtb?

            0 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Lazy90  

              Prechazim z celopera ????takže ze slimáka začlo me více bavit jezdit rychle a moje cesta do práce je asfalt a rozbity asfalt sotolina.

              0 1
              • plzakj  

                Hm, to by ti nemuselo tolik vadit, ale stejne bych na 80% asflat hledal spis endurance silnici, co pobere 36mm plaste bez problemu. Jestli chces rychlost…

                0 0
          • mastihuba  

            jednoprevodniku bych se nebál. na 10km segmentu co jsem mel na silnici jsem na gravelu s hladkejma gumama delal rozdíl par vteřin a spis to byl rozdíl povětrnostních podmínek nez kola.

            kua datum

            0 1
    • snas89  

      Zkus mrlnout na novy roubaix.

      0 0
    • Pavell  

      Jezdim neco podobneho a po 2 letech a 8000 s Grizlem bych sel mozna do noveho Endurace a 36mm plastu. Tedy pokud nemas 100+kg o)

      https://www.canyon.com/…xs/3087.html?…

      1 0
      • Fazzy  

        Touhle cestou bych šel já. Pokud člověk tráví 80% a víc na asfaltu a v zadání výběru se vyskytuje slovo rychlost, tak stejně začne postupně ubírat na šířce plášťů a čistokrevný gravely potom vypadaj úplně debilně. Skončí to endurance silnicí s 30–35 mm pláštěm nebo nákupem dalšího bicyklu :)

        Kdybych přesto chtěl kolo na všechno a zároveň bych rád, aby v obou světech vypadalo k světu, vzal bych Crux od Spešlu. Ale ten bude za ty prachy max na Rivalu :)

        2 1
      • Lazy90  

        Mám tak 95kg ale hubnu každou jízdou ????

        0 1
        • Pavell  

          To pujde…jsem na tom plus minus stejne a na jaro uvazuju o necem podobnem

          https://www.canyon.com/…ro/2741.html?…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Podobný, ale o 50% dražší, než tazatel chce :-)

            0 0
          • Lazy90  

            Díky a myslíš ze v pohodě když vyjedu někde na rozbitou cestu? Sotolinu atd? Fakt jsem nikdy na kole s beranama nejel ????

            0 1
            • Pavell  

              Za mne Ti muzu rict, ze berany jsou skvela volba se spoustou moznosti, jak poskladat ruce. Na sotolinu a to co chces jezdit naprosto vpohode. Samozrejme na berany se tu nazory ruzni. Pokud si je nejzdil, tak bych si to nekde na par dnu vyzkousel, geometrie je jina.

              0 0
            • jIrI___  

              Pokud jsi na kole s beranama nikdy nejel, důrazně doporučuju si gravel před koupí půjčit a projet. A to ne na parkovišti před prodejnou, ale na nějaké trase, kde s ním plánuješ běžně jezdit. Ať pak nedopadneš jako spousta lidí v okolí, kteří podlehli gravel trendu bo to je zrovna cool a trendy, ale po měsíci gravel prodávali a vraceli se zpět na 29" HT… :)

              2 0
    • gemini  

      Měl jsem podobné požadavky jako ty – rychlý sportovní gravel, bez zbytečných držáků na 10 bidonů a tašek na bikepacking, průchodnost plášťů kolem 40–45 mm a pro mě zásadní 2 placka. Vybral jsem Scott Addict Gravel 30 a jsem moc spokojenej. S karbonama DT Swiss GRC1400 je to střela…Klidně doporučím…

      0 0
      • Lazy90  

        Díky ten nevypadá špatně jen za ty kola celkem raketa ???? stojí to za to ty kola ?

        0 0
        • gemini  

          Kola drahý, ale myslím, že upgrade na ně za to stál. Já raději upřednostní dobrý kola, než třeba elektriku, ale na tu si do budoucna taky myslím:-)

          0 0
    • Lazy90  

      Borci ještě jedna otázka stojí za to elektronické řazení?

      0 0
      • Espen  

        Je to pecka. Sice ho mám na silnici, ale k lanku se už nechci nikdy vrátit :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Ano, v 21. století jsou bowdeny a lanka už přežitkem. V tvé cenové kategorii tuplovaně.

        2 1
      • POC74  

        Nic lepšího není,,, Mega návykové to je…ochutnas a nechceš jinak.

        2 1
    • vasek80  

      To opravdu sedí spíše na Endurace kolo a širší pláště.

      0 0
    • alireb  

      Mrkni na Trek checkpoint SL5

      0 0
    • smazin1  

      Ahoj,

      došl si k nějakému finálnímu výběru? Vidím, že mám dost podobný požadavek na kolo na novou sezónu. Mám hliníkového grizla a chtěl bych to doplnit mimo silničku ještě něčím mezi. Jsou to moje první kola, tak nemám úplně přehled v chování kol vzhledem ke geometrii rámu a proto bych se rád poradil i zde a třeba dal i Lazymu další kola do výběru:

      1. Nový Canyon grail
      2. Superior X-ROAD Team Issue Di2 GR
      3. Cyklokroska Canyon
      0 0
      • Lazy90  

        Čau momentálně se mi líbí canyon grail 1 a ridley kanzo fast ????ještě jsem nic neobjednal čekám až se prodá bike bez toho se nehnu ????

        0 0
      • snas89  

        Zkus jeste mrknout na rubecko nebo madonu.

        0 0
    • peter934  

      Mam podobny budget cca 100000. a to som mal na zaciatku o dost nizsi :D

      Prechadzam z cesty a chcem spajat asfaltky s polnackami, tzn hladam taky cesto-gravel. + povozit sa obcas aj s detmi a tie na hlavne cesty teda nezoberiem.

      Velkost 58, resp L/XL podla vyrobcu

      Hladam a pozeram vsade a vyskocil na mna tento crux na rivale AXS a ten ma celkom „nadchol“:

      https://www.bike24.com/p2793363.html

      • pride mi to taky original ako napr aethos
      • zaujimava farba
      • + lanka vonku, co je sice uz trosku neesteticke ale zase prakticke (taky terenny aethos)
      • v obchode sa v SK ani zdaleka nepriblizili k tejto cene
      • karbon kolesa

      este je tu zlacneny grail II na GRX di2:

      https://www.canyon.com/…i2/3579.html?…

      • odradza ma trosku kablove GRX + baterka v riaditkach :/
      • ma zase dobre kolesa
      • nemoznost naladit upne posed kvoli integrovanemu kokpitu
      • trosku zvlastna „dlha“ geo s kratkym predstavcom

      Nejake dalsie odporucania, tipy, nazory?

      0 0
      • gemini  

        Pokud bys měl zájem, zvažuju prodej svého gravela Scott viz profil – v rámci budgetu by ses vešel:-)

        0 0
      • Pavell  

        Crux, skoro o pul kila lehci nez Canyon…8.1kg za tuhle cenovku je pekny.

        0 0
        • černápole  

          Metodiku vážení tam uvedenou nemají, takže jde o nic neříkající údaj..

          0 0
          • POC74  

            V reálu o půl kila těžší než píšou :)

            0 0
          • Pavell  

            Nejaky priklad metodiky vazeni kola prodejce ?

            0 0
            • peter934  

              Je tam po nemecky koment, kde sa stazuje dotycny, ze napisane ma 8,1 a v reale ma o pol kila viac. Vtedy sa uz dostava na vaju grailu, ktory ma vyssie karbony a dvojplacku vpredu. Pisem to len pre info, nie ze by ma vaha trapila :) rozum trosku hovori pre grail, to ostatne pre crux :) + pre crux je vyhoda moznosti si prisposobit kokpit. Pri graile sa mi viac pacia kolesa, su vyssie a lahsie.

              1 0
              • snas89  

                K cemu potrebujes v terenu/na gravelu vyssi kola?

                0 0
                • peter934  

                  Viac sa mi to paci a ma to byt “cestny” gravel, tzn dost casu stravi na asfalte. Tam mi davaju vyssie karbony zmysel. Aj gravel zavody sa zvyknu napr na 45mm karbonoch jazdit, tzn zmysel to ma.

                  0 0
                  • snas89  

                    Uplne nesouhlasim a netusim, na jaky urovni ty zavody jezdis. Jestli te to nepohodli bavi, tvoje vec:)

                    0 0
                    • peter934  

                      Ale nieee, nejazdim, vidim len na obrazkoch a uplne chapem co myslils. Ako pisem, jedine dizajn a mozno aero na ceste. Iny vyznam to nema. 40–45mm max by mi stacilo :)

                      0 0
                      • vt  

                        Z praxe mam uplne opacne zkusenosti – a pochopitelne je to individualni. Na gravel/cx bych dneska bral co nejnizsi karbony. Vlastne i na silnici a moje amaterske popojizdeni, mi prijde 45 zbytecnost, uz jsem se parkrat necitil ve vetru uplne ok, tak i tady bych bral dnes o kousek nizsi.

                        Jinak dle meho je Crux ideal – klasicky stred, klasicka sedlovka, bowdeny venkem, dobra pruchodnost, pozitivni recence … same plusy az na cenu ;-)

                        0 0
                        • peter934  

                          Ved toto, vsade pisu ako minus cenu. Prave v tomto pripade mi pride cena na bike24 viac nez dobra. V sk mi ho nacenili na 5500eur oproti 4000 na bike24.

                          0 0
                    • mikespikes  

                      Trochu nechapu ze je tady spousta lidi „vysazenych“ na vysoky rafky u gravelu. Navic kdyz tipek pise ze jezdi spis asfalt. Nehlede na to, zasadni komfort ti udela sirka pneu a tlak. A pokud patris do skupiny gravelistu co jezdi teren na hranici bajku a potrebuji druhym dokazovat ze i s gravelem se to da tak se vlastne ani nedivim. Na to ze gravel je na scene relativne kratce tak uz se rozdelil na vice kategorii a ne kazdy gravelista musi drtit koreny, kameny a traily

                      2 0
                      • Fran-tic  

                        Přesně, tyhle modly – karbonová vidlice, musí být i sloupek, jedině nízké ráfky a pak tam pořádně nabušit pneu ideálně s duší a užší jedou líp :). Stejně nejvíc udělá plášť, bezduš, tlak a šířka ráfku. A proto si klidně jezdím na divergi s 42 mm ráfky

                        0 0
                • jIrI___  

                  Ať to víc drncá a je umocněn pocit z gravelu :)

                  2 0
      • Aduldinho  

        Já osobně bych šel do Meridy, nazul jen širší pláště a ještě by zbylo na karbonový záplety! ;-)

        0 0
        • peter934  

          a si na cene toho cruxu :) ktory ma stale vyhodu moznosti obut sirsie plaste a pride mi viac taky „special“.

          O tej meride viem a rozmyslal som o nej ale potom som nasiel tento crux a je to asi vacsi univerzal (a v zaujimavej farbe).

          Na meridu dostanem aj zlavu ale aj s nou, ked vymenim sedlovku za full karbon a dam kvalitnejsie cinske zaplety, tak som na sume 4000 eur.

          1 0
    • Hnoj  

      Postavím ti SABRO v top konfiguraci?

      Teoreticky i v jiné barvě, kdyby na to přišlo :)

      0 1
      • Vrci  

        Ty kliky jsou k téhle barevné kombinaci jako pěst na oko.

        0 0
        • Hnoj  

          Jsem připraven nést tíhu mých kontroverzních rozhodnutí.

          Půlka lidí nenávidí logo, druhá půlka kliky a třetí půlka je nasraná, že to kolo není matně černý…

          8 0
          • Cavendish  

            Čtvrtá, že na tom není GRX Di2!!!

            0 0
          • Peslezedirou  

            :-) jo no, sto lidí, sto tamto…

            0 0
          • RichP  

            Mi se to i docela líbí, ale přesně to logo, které je vidět na dva kilometry bych nepřekousnul. :) Ale fandím ti!

            3 0
            • Hnoj  

              Jo, už jsem se tím poučil. Myslím, že GR2 bude mít loga na výběr více barev a možností.

              3 0
              • Cavendish  

                Moudrý muž

                1 0
              • ceo  

                Mohl bys udělat více GR2 variant. Adventure gravely jdou dopředu! 50mm průchodnost, HA 70 a méně, delší reach, volitelně nová vidlice od CaneCreek..;⁠)

                0 0
                • Hnoj  

                  To by bylo popravdě logsiticky a finančně šíleně náročný.

                  Už teď je to horor. 7 dodavatelů, dopravy, cla, lakování log tady v EU, atd.

                  Navíc se pohybuju v režimu CN katalogu. Tzn. by ten rám už musel existovat a nesmí stát ex worx 900 USD…

                  0 0
                  • ceo  

                    Chápu a rozumím.

                    Však na to máš 3–5 let než zruším současnou čínskou plečku :⁠-⁠D

                    Edit: k požadavkům jsem zapomněl výrazný sloping, kulatou sedlovku standardních rozměrů a úložný prostor v rámu :⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D

                    4 0
                  • Fran-tic  

                    custom lak bych dal do nabídky – doporučuju paintskillers tady z moravskoslezského kraje, kteří mi dělali pár kol a je to opravdu libovka :). obecně si dovedu představit to jet hodně cestou custom lazení, může to být pro lidi zajímavé. Takhle jsem potkával na nějakých ultra třeba totálně polazené Quinty

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Dobrých lakýrníků je celkem dost, ale osobně mi přijde jako nesmysl řešit na kole v této ceně full custom lak, který reálně může stát 1000 euro ani nevíš jak.

                      3 0
                      • Fran-tic  

                        no já s nimi řešil rok zpět vidlici a zbytek kola v rámci chameleon setupu, 4000 a ještě se ptali, jestli chci airbrush nebo nějaké custom nápisy. ale rozumím, nejhorší jsou nevyžádané rady :)

                        2 0
          • Vrci  

            Údržba matný barvy je trest za všechny předchozí a budoucí hříchy. Když jsem kupoval svýho gravela, tak lesk byl, spolu s campou, podminkou.

            3 0
            • Hnoj  

              S leskem souhlasím.

              A počkám si na 13 AXS SRAM :)

              0 0
              • Vrci  

                S redem to zkouší už dlouho, ale nějak se nedaří. Tak abys byl, až to doladí doladí, ještě schopen vstát z postele.

                1 0
            • LM  

              Jaká údržba? Na gravelu jen mažu řetěz a udržuju optimální tlak v pláštích. Do mokra nasadíš blatníky a jezdíš :-)

              A před servisem to trochu opláchneš vodou.

              7 0
            • peter934  

              A v com je ta udrza matneho zlozita? Pytam sa, lebo som ho zatial nemal :) ten crux v lesku tusim ani nie je, celkovo je mat v mode tzn v lesku je horsi vyber asi.

              0 0
        • černápole  

          kliky jsou dobrý, ale proč dávat stříbrný, když je dělaj i barvičkách, mě vyloženě vadí černé náboje a kokpit-)

          1 0
          • Hnoj  

            Hele, asi proč ne, ale sehnat stříbrný řídítka, představec a sedlovku je téměř nemožný za nějakou rozumnou cenu. Navíc karbon sedlovka by se musela lakovat. Ale souhlasím, že by to asi vypadalo dobře !

            0 0
      • milan.v  

        Fuj…

        0 13
        • Hnoj  

          Velice konstruktivní komentář. Klíčenku?

          5 0
        • Cavendish  

          To bylo milane trochu mimo ne?

          1 1
          • Vrci  

            Co si budeme povídat, kombinovat fialový rám a černé komponenty se stříbrnými klikami a žlutým logem vede k určité disharmonii, která může vyvolat i takovou reakci.

            Já bych tuhle kombinaci nevolil.

            1 0
            • Hnoj  

              Tak jasně. Ale může napsat, co konkrétně se nelíbí.

              Přeci jen, se snažím se poučit z názorů, které tady čtu.

              0 0
              • Vrci  

                Podle mě je ideální držet se dvou barev. Třeba ve více odstínech, ale moc to nekombinovat. S tím, že černá a bílá není barva (se nepočítá), pokud je tam jen jedna.

                0 0
              • vasek80  

                Možná nafotit za světla. Mě by se fialová metla na rámu líbila moc, ale k tomu mi moc žlutý nápis nejde. Na světle to může celé dohromady dávat jiný smysl.

                Když se zasním tak fialový rám, hnědé boky plášťů, hnědá omotávka a možná sedlo. Jen ta žlutá je na mě moc svitivá.

                0 0
                • petryk  

                  Když na to člověk sedne, tak to shora není vůbec vidět ;)

                  1 0
                • Prasopes  

                  já si to s kolegou domlouvám, bo se mi přesně takový kolo teď hodí a ta barva loga prý není problém. Já to vidím na neutral bílou. Ale ta fialová je prý fialová jen za určitého osvětlení:-) což mě neva, úchylný měňavý barvy mám rád

                  0 0
                  • Greyhound  

                    Kdo má pochybnosti, urcitě stojí za to vidět Sabro naživo, reakce co jsem viděl jsou dost pozitivní. Když stojí Sabro v kolarne tak v ní rozhodne vystupuje z řady z řady fadnich nudných modelu co často na první pohled ani není vidět co je to za značku, Sabro má charakter! ;-)

                    2 0
                  • Hornito  

                    Tady v jiném vlákně je vyfoceno venku na světle, tak mrkni.

                    0 0
                    • Greyhound  

                      Fotil jsem to já tak si dovolím to vložit i sem – tady je vidět, že na denním světle je Sabro do modra.

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Takhle na normálním denní světle ty kliky pěkně sedí ke kazete. S tím bych problém neměl. Logo pořád trochu svítí, ale už ne tolik

                        0 0
                      • Vrci  

                        To vypadá lépe než ta katalogová fotka.

                        1 0
                      • snas89  

                        Nevim, cim to teda vycniva…:) ale pro me to teda krasavec moc neni:))

                        1 0
                        • Hnoj  

                          Vyčnívá to sadou Apex AXS. To za 50K nikdo jinej nedělá…

                          0 0
                          • LM  

                            BTW: jak přesně se ten Apex ASX ovládá?

                            • Taky jedna páčka na oba směry a záleží na směru pohybu pro zařazení nahoru/dolů?
                            • Zkoušel jsem lankovej Apex 1 a v terénu mě to neskutečně sralo, protože když mi něco hodně drblo do řidítek během řazení, tak jsem často zařadil opačným směrem, než jsem potřeboval :-/
                            0 0
                            • Aduldinho  

                              Předpokládám, že úplně stejně jako Rival a Force ASX, jedna páčka nahoru, druhá dolu, smyk tam není, takže se nemusí mačkat obě najednou pro přesmyknutí :-)

                              Navíc si v apce můžes upravit, kterou páčkou budeš kam řadit, lanka jsou už prostě přežitek :-)

                              4 0
                            • Hnoj  

                              Jak píše Aduldinho. každá páka na jednu stranu. Ale nechá se to v appce přehodit.

                              2 0
                      • jIrI___  

                        Ten nápis je fakt peklo, jak kdyby ho někdo vyřezal na plotru a nalepil tak nějak ať tam prostě něco je a jde to pořádně vidět :)

                        1 0
                        • Hnoj  

                          Viděl jsem photoshopy menších a vypadalo to blbě…

                          0 0
                          • Vrci  

                            Nejde o velikost, ale o písmo, tučnost a i mezery. Ten nápis je takovej „těžkej“.

                            5 0
                            • Hollycz  

                              s tím můžu souhlasit. vypadá to jako reklama na dodávce než jako subtle značka kola. ženská si všimla po roce a půl že mám Meridu i když je to na kole napsané taky velkým přes rám a ještě jsem ji to musel říct, že ji mám

                              0 0
                            • Hnoj  

                              Můžu ho na další várku kol zkusit zhubnout.

                              0 0
                              • Vrci  

                                Koukni na grafiku Specialized, Cannondale, Canyonu, Argonu, Gigantu Všechna písmena jsou veliká, ale nejsou tučně. Působí lehce.

                                To samé na kolech ZIPP, ta písmena jsou tak veliká, že jich je na ráfku půlka

                                2 0
                      • š..á.p.i  

                        :)

                        3 0
                        • Hnoj  

                          Asi nejsem tak originální, jak bych si přál :-)

                          2 0
            • esmo  

              Já bych ale ani nevolil tuto reakci :D

              1 0
            • Cavendish  

              Ale bezevšeho. Každý máme jiný vkus. Ale nesouhlas se dá vyjádřit i trochu lépe.

              0 0
      • Hnoj  

        Tak pro zajímavost s logen v tyrkysové barvě.

        3 1
    • ceo  

      Ridley Kanzo Fast se v nějaké konfiguraci vejde

      0 0
    • Kos_CZ  

      Koupil jsem Grail a mohu jen doporučit (https://www.canyon.com/…-7/3575.html?…)

      Pro svoje účely jsem jen vyhodil jejich Canyon Cockpit a dal tam normální řidítka s kratším představcem. Druhá věc co půjde pryč jsou pneu, protože na asfaltu přes 30km/h už to klade příliš odpor – pro polňačky na couračku dobrý, ale jinak lepší mít tam něco s plným profilem uprostřed.

      0 0
    • Kubiczech  

      Nastal čas výběru, tak se s dovolením přifařím. Mám rozpočet kolem sta tisíc a spoustu nesourodých požadavků, z nichž některé jsou důležité, jiné rozmar. Primárně koukám na celá kola, ale pokud by někoho napadl samotný rám, zvážil bych i to.

      Líbilo by se mi:

      • spíš sportovní geometrie
      • průchodnost minimálně 45/47 milimetrů vpředu i vzadu, ideálně 50
      • klasický šroubovací střed
      • díra v rámu na duši a nářadí
      • plně integrované kabely
      • UDH patka
      • sada aspoň Rival AXS

      --

      Nějak jsem zaspal a úplně nerozumím, co se stalo s geometrií. Byl jsem zvyklý brát něco okolo velikosti 58, ale teď koukám, že všechny modernější kola jsou při obdobných ostatních parametrech strašně nízké. Jde to od silnic a krosek směrem k bajkům?

      Ideálu se blíží Enve Mog nebo letošní 3T, ale to by mě doma už asi neprošlo.

      Někdo něco? Díky.

      0 0
      • ceo  

        Díru v rámu má taky:

        Trek

        Specialized

        Santa Cruz

        Propain

        Co je spíše sportovnější geo nevím, ale zbytek by měli splňovat

        0 0
        • TK75  

          Do Diverže se v pohodě vejdou 48 mm (700c)

          Střed zavit..jenom požadavek na plnou integraci nevim jestli splňuje

          Propain bude asi za lepší cenu

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.