• DKalmus

    Dobrý den, plánuji si po několika letech koupit nové kolo. Zaujala mě kategorie gravel. Je jich v této kategorii ale opravdu mnoho…

    Kolo mám v plánu užívat jak pro jízdu na silnici, tak k bikepackingu. Jaká je podle vás nejlepší volba v této cenové relaci?

    Aktuálně vybírám z:

    Romet aspre 2

    https://m.alza.cz/…et-aspre-2_1?…

    Kellys soot 70

    https://www.kellysbike.com/…ot-70-p57995

    Grade elite GT

    https://www.gtbicycles.cz/…/grade-elite

    4ever gromvel 2

    https://www.4ever.cz/…-2-3724.html

    Děkuji mockrát

    0 0
    • tomekusti  

      Z těchto jednoznačně Kellys. Otázka co půjde reálně sehnat.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • plysovykozisek  

      To jste si vybral blbou dobu, kol je málo poptávka velká. Berte, co je skladem!

      0 0
      • DKalmus  

        Ten kellys je jeste k sehnani, s ostatnimi je to uz horsi. Nemám s těmito koly žádné zkušenosti a nevím podle čeho tedy pořádně vybírat a na co se zaměřit.

        0 0
    • Jasam  

      Nebo GIANT Revolt. +/- 40k nula nebo jednička:

      http://www.giantbrno.cz/…evolt-1-2021

      http://www.giantbrno.cz/…evolt-0-2021

      0 0
    • jIrI___  

      Jak už psali ostatní, musíš si nejdřív ujasnit, co od gravela vlastně očekáváš. V těch vybraných kolech mícháš několik pomyslných kategorií gravelů, jednoplacka, dvouplacka, nižší a vyšší průchodnost pláště atd. Pro ujasnění by ti mohl pomoci tento článek v magazínu . Pokud plánuješ využití zejména po silnici a zpevněných cestách, pak bych se osobně zaměřil spíše na modely s dvouplackou. Plus do toho bohužel vstupuje aktuální situace na trhu a pokud člověk nechce na koupené kolo několik měsíců čekat, pak má při výběru celkem svázané ruce.

      0 0
      • DKalmus  

        Dobrý den, děkuji mockrát za ujasnění a za odkaz na článek. Ano, je to hlavně z toho důvodu, že se v kolech vyznám opravdu minimálně. Pár kol tohoto typu jsem si vyzkoušel v několika okolních prodejnách, jenže bohužel vždy mi bylo kolo jen sundáno ze stojanu a prodejce nebyl ani ochotný říct, podle čeho si to kolo mám vybrat nebo jaké kolo by bylo ideální pro mě – na základě požadavků.

        Ano, zejména po silnicích, ale i občasné delší výlety v lehčím terénu, různé cyklostezky atd…s tím, že bych na kolo chtěl dát i třeba stan, spacák atd…

        0 0
    • Jan D.  

      Být to hlavně na tu turistiku, vzal bych Ronina. A co Author Aura? Nějaké ještě mají: https://www.sterba-kola.cz/…ura-xr5-2021

      0 0
    • BigTomik  

      Jak je to s velikosmi u těch authoru uvažuji o Ronin mají jeden u nás v Brně ve velikosti S mám nějakých 172cm.

      0 0
    • tompca  

      Objevil jsem skladem Kellys Soot 50 2020, velikost M (174–189cm), 2×11 GRX, ten by asi stál za uvážení oproti té Auře XR5, bude mít o něco větší propustnost plastů, zase má pekelná řidítka (většina je hned mění).

      https://kellys24.cz/…oot-50-m/p94

      0 0
      • DKalmus  

        Takže toto je lepší volba než ta XR5? Cenově vychází ještě lépe, takže s tím nebude žádný problém.

        0 0
        • tompca  

          Oproti Auře má obě pevné osy a 11sp., prostě o něco lepší vybavení. Je to loňský model, tak pohledej tady na fóru jaké jsou s ním zkušenosti.

          https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

          https://www.bike-forum.cz/…soot-50-2020

          0 0
          • koko0925  

            Ještě máš tady na bazaru RBečko v GRX v Šumperku. Vsadim se, že ten Kellys je ve skutečnosti nedostupnej.

            0 0
          • makimaki  

            Ona Aura nemá pevné osy?

            0 0
            • tompca  

              Jsem koukal a ta XR5 2021 už má, spletl jsem si to ze starším modelem.

              0 0
              • makimaki  

                Já mám Auru XR5 z 2020 a ta je má taky.

                0 0
              • DKalmus  

                Tak co jsem koukal tak obě pevné osy měl už model XR5 2019. S tím, že na tento model šly pláště max 40mm…Četl jsem několik recenzí na toho Authora XR5, sice jen na model 2019 a 2020 ale všude ho chválili.

                Měl bych na Vás nebo na kohokoliv ještě jeden dotaz, v jedné recenzi psali, že mechanické brzdy u XR5 (starších modelů) ta 2021 už má hydraulické, nevidí jako negativum, že ty brzdy (hydraulické) prý trpí při různých přesunech při cestování vlakem atd… V tomto se vůbec nevyznám, jak to s tím tedy je?

                Vzhledem k dostupnosti modelů a mému rozpočtu jsem zatím tedy nenašel lepší kolo, které by splňovalo moje požadavky.

                0 0
                • tompca  

                  Z toho mít strach nemusíš. Hydrauliky jsou daleko lepší v dávkování a použité menší síle na páku, to poznáš zejména v dlouhých sjezdech, ne že by správně seřízené mechaniky nebrzdily, ale komfort u hydraulik je nesrovnatelně lep­ší.

                  0 0
                • makimaki  

                  Minulý rok jsem koupil rám a zbytek sestavil, kolo solidní, mám tam pláště 40mm, mechanické nízkorozpočtové brzdy, měl jsem holt páky … Chtěl jsem původně komplet kolo, ale mělo to nízký krk vidlice, takže jsem vzal holý rám s vidlicí a krkem 295mm. Bude se ti líbit.

                  0 0
    • Ronam  

      Na cyklobazaru je Focus Atlas 6.7 za 40k. Vel. L a XL ale je to 2×10…Což za tu cenu je škoda.

      0 0
    • DKalmus  

      Zatím tedy asi vede ten Author XR5, za poslední dny jsem nenašel nic lepšího vzhledem k dostupnosti a mému rozpočtu. Četl jsem si i několik recenzí a všude ho chválili – jak při jízdě na silnici tak i v terénu.

      0 0
      • bindas  

        Mám ho od února, RX5 rok 20. Vybíral jsem snad 2 měsíce. Cenu do 40, dvoutác, hydry, GRX a nakonec prostě ta RX5 vyhrála. Jo a jezdím z 90 % sinici. Nyní najeto ta 800 km. a jsem spokojen.

        0 0
        • DKalmus  

          Děkuji mockrát za odpověď! A co terén, jaká máte pocity z jízdy v térenu? Nebo jestli jste zkoušel na kolo upevnit i nějaké brašny..

          0 0
          • bindas  

            Terén, no nevím jestli to nazvat terénem, jezdím max. polní a lesní cesty, i když nyní na Vysočině v lese je to tankodrom a v pohodě. Pláště jsou psané 35, ve skutečnosti měřeno posuvkou 38mm. drží pěkně, až mě to překvapilo, jak na suchu tak v bahnu, záleží na nahuštění.

            Co se týče bagáže, kolo má připravené úchyty a nosič co jsem měl na HT tak tam jde bez problému, vlastně to byla i podmínka výběru, protože jednou za rok se snažím jezdit do Alp na těžko.

            0 0
    • BigTomik  

      Do cca 14dni by měli naskladnit více kol od Authora včetně Ronin…

      0 0
    • DKalmus  

      Dobrý den, tak se mi naskytla možnost koupit tento model, u nás v prodejně mají poslední kus na skladě…

      Co se týče vybavení je to skoro stejné jako ten Author Aura XR5. Je to dobrá volba?

      https://www.focus-bikes.com/…46-atlas-6-7

      0 0
      • DKalmus  

        Pláště se tam vejdou až 47mm.

        0 0
        • tompca  

          Jestli mají tvou velikost, líbí se ti, tak bych asi neváhal, full carbon vidlice, 2×10GRX, převody 46/30–11–36,pevné osy, ráfky Tubeless ready, průchodnost pneu, v základu docela slušně pohodlné pneu Tubeless ready WTB Riddler, 700 × 45C, úchyty na případnou bagáž, co si víc přát.

          0 0
          • TK75  

            Taky se mi líbí, ale má boost osy

            0 0
            • tompca  

              Tak to není na závadu, ta zadní je boost kvůli zadní stavbě, aby se vešly širší pneu, jestli bude pořizovat ještě jedny záplety, tak s tím holt musí při výběru nábojů počítat.

              0 0
      • Jan D.  

        Super kolo. To ber.

        0 0
        • Jan D.  

          I když na to, že s tím chceš jezdit hodně po silnici je to docela teréňák. Myslím ale, že s takovou šířkou plášťů tě jízda mimo asfalt začne bavit a nebudeš litovat.

          0 0
          • tompca  

            Tak ty Riddlery se docela rychle sjíždějí, takže zkusí a pak si koupí pneu podle vlastních preferencí, každopádně na tu letošní bídu s koly, je to dobrá nabídka a neváhal bych.

            0 0
            • Jan D.  

              Jojo. Za tyhle prachy v tuhle dobu není co řešit. Dle mě je to určitě lepší volba, než Aura. Na výlety s bagáží to bude super.

              0 0
          • DKalmus  

            V prodejně mi nabídli, že mi na to dají i užší pláště, s tou šířkou, která tam je to opravdu působí jako takový tereňák. Ano, budu jezdit primárně na silnici, proto si myslím, že ty pláště bych mohl zvolit užší…Omlouvám se za pitomou otázku, ale co znamená, že to kolo má boost osy?

            0 0
            • TK75  

              Nic špatného…jen většinou je u grevlů osa 12×100 mm(nebo 15×100) na předním a vzadu 12×142 mm

              U mtb kol je teď boost (jinej rozměr)tzn rozšíření kvůli plášťům

              No a to tvoje má právě boost, takže když budeš někdy chtít svoje lepší záplety je třeba s tím počítat, že máš jinej rozměr

              Asi doma žádný nemáš, takže ti to může být jedno:,–)

              0 0
              • DKalmus  

                Děkuji za odpověď :) Jakou šířku plášťů by jste volil pro jízdu na silnici? Teď na tom kole jsou 45mm…Na prodejně mi řekli, že i s takovými plášti to po silnici jede opravdu dobře…tak nevím, jestli tam dát rovnou ty užší nebo ne…

                0 0
                • vt  

                  Je to jedno, plasne brzo ojedes, vyhodis a pak koupis dle zkusenosti.

                  0 0
                • Jan D.  

                  Tak pokud chceš jezdit primárně po silnici, tak bych pláště vyměnil. 45mm na silnici je fakt dost a bude znát už i odpor vzduchu při vyšších rychlostech. 45mm bych zatím schoval a nechal si na ty čundry co s tím plánuješ a koupil nějaké slickové 35mm pláště, se kterými to po silnici pěkně poletí a přejedeš s nimi i nějakou tu šotolinu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • DKalmus  

                    Děkuji za všechny reakce, moc si toho vážím, že se mohu na někoho obrátit co se týče výběru :) Zeptám se ještě (možná blbě) ale ty pláště jdou vyměnit bez výměny něčeho dalšího? Tzn. že bych si je tam nechal nasadit rovnou na prodejně (ty 35mm).

                    Co se týče bezduší…proč je to nejdůležitější?

                    0 0
                    • Jan D.  

                      Dala by se ještě maximálně jiná duše. Ale asi to nebude nutné.

                      Bezduše na gravelu zvýší pohodlí, protože můžeš jezdit na nižší tlaky. Taky ušetříš nějakou hmotnost na místě, kde je to při jízdě nejvíc znát. Musíš ale koupit pláště, které jsou na to dělané, a ty jsou samozřejmě o něco dražší. Taky budeš potřebovat bezdušové ventilky.

                      Být tebou, tak koupím nějaký plášť s kevlarovou patkou ne nutně na bezduše. Na silnici stejně budeš foukat vyšší tlaky. Bezduše můžeš někdy zkusit s plášti, které k tomu dostaneš.

                      A ráfky na bezduše to kolo má?

                      0 0
                      • koko0925  

                        Pokud jseš takovej začátečník, jak se to jeví, tak doporučuji s těmi bezdušemi zatím počkat, nebo si je nechat namontovat už od prodejce, třeba ti odečte původní pláště a duše a určitě to udělá lépe než by se podařilo tobě. Já mám kol doma celkem 9, ale bezdušáky mám jen na jednom a je s tím opruz, minimálně než vychytáš správný mlíko a ventilky.

                        0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • TK75  

                  Abych řekl pravdu, tak bych spíš řešil přechod na bezduše, než tu šířku

                  První a nejdůležitější upgrade :-)

                  0 0
      • hubert.d  

        To bych se už neptal, ale oznamoval. Tohle kolo jsem pořídil! ;o)

        0 0
    • JirkaVe  

      Dobrý večer, využiji vlákno. Zvažuji nové kolo, jednak pro občasnou cykloturistiku (okrsky, polní cesty), jednak shazování kil při občasném letním dojíždění do práce. Na stávajícím laciném, těžkém, ale překvapivě dobře jedoucím kole (krosový Decathlon BTwin) to druhé nedám, protože po změně práce to mám trochu dále (34 km) a na tu vzdálenost by to chtělo něco lépe jedoucího. Cesta do práce zahrnuje cca 3 km km šotoliny, která jde špatně projet.

      Vychází mi z toho gravel. (Vlastně před třiceti lety jsem něco takového skoro měl, když jsem za mlada dal na Esku berany – a tak z toho bylo vyšší kolo s trochu širšími plášti. Jezdilo to fajn.)

      Rozpočet cca 50 kKč včetně příslušenství (pedály, boty, nosič a brašna schopná pojmout notebook, blatníky). Měřím 180/88 cm, vážím 85 kg, 46 let. Nyní jsem spíše příležitostný jezdec . V minulosti jsem přes léto na kole 2–3× týdně dojížděl do práce (19 km), ale za velkého cyklistu se nepovažuji.

      Nabídka je bídná, k mání je

      Author Aura XR5 202, velikost 54 – https://www.cyklocentrum.cz/…ra-xr-5-2021

      Author Ronin SL 2020, velikost 54 – https://www.sterba-kola.cz/…onin-sl-2020 (již trochu dražší)

      MMR X-Grip GRX, velikost L – https://www.newbike.cz/…-gravel-kola

      Máte i jiné tipy? Které z těchto kol byste mi doporučili?

      Děkuji a hezký večer.

      0 0
      • Vanilkový cukr  

        Kross Esker za mě top :)

        0 0
      • Gwaihir  

        Koukni I na https://www.duratec.cz/…el/designer/

        Můžeš si to upravit barevně dle libosti.

        0 0
      • vt  

        MRX v ty sleve mi prijde ok, ale otazka zda bude tva velikost. Vsechny tyhle kola jsou uplne v pohode na tvoje jezdeni, vyber co se ti libi a je dostupny … a jdi jezdit :-)

        0 0
      • tomekusti  

        co tohle?

        https://qayron.com/…dr-q-2x--p40

        velikost 54 ještě i mají. Teda aspoň to píšou …

        0 0
        • TK75  

          Rozhodně nejlepší z odkazů… dokonce i ráfky připravený na bezduše, pořádný gravel berany atd

          Žádný šušnítko jen na silnice:,–)

          0 0
        • koko0925  

          vidím že mají jen Sko

          Edit. Jo ty vlastně chceš Sko, tak dobrý .

          0 0
          • Gwaihir  

            Asi nechce na 180cm Sko, ne?

            0 0
            • tomekusti  

              V každém svém odkazu má rám 54. Tak jsem nabídl rám 54. Že bych si osobně na tuhle výšku bral aspoň 56 je věc jiná.

              Ostatně i to má řešení, ale ocel není pro každého. A pouze jednoplacka.

              https://qayron.com/…-crmo-q--p36

              0 0
              • JirkaVe  

                Tak S určitě nechci. Škoda, vypadá to koli moc pěkně…

                Potřebuji spíše L. Geometriím rámu moc nerozumím, ale vlastně mě dost překvapuje, že na moji výšku někteří vyrobci doporučují rozměr 54, jiní i 58. V každém případě se budu řídit doporučením výrobce.

                0 0
      • Edis  

        mmr v pohodě za ty kačky.

        0 0
      • JirkaVe  

        Zeptám se ještě na velikost. Teď jsem si v obchodě vyzkoušel Auru XR5 rám 54 a XR4 s rámem 56. Zdálo se mi, že na té 56 se cítím lépe (byť asi na obou velikostech bych mohl jezdit).

        Author doporučuje rám 54 pro 176 až 185 cm, 56 pro 186 až 193 cm. Já měřím 180.

        Mám dát spíše na doporučení výrobce nebo na dojem? Kolik se při nevhodné koupí dá bez problémů dohnat delším/kratším predstavcem? Přeci jen, nerad bych koupil blbě, to kolo není úplně laciné.

        Děkuji za rady.

        0 0
      • JirkaVe  

        Poreferuji, co jsem koupil: zvítězila cena a tedy MMR X-Grip ( https://www.newbike.cz/…-2021/d13953 ). Stál 35999 Kč.

        Kolo je hezké, jede se mi na něm dobře – ale nemám srovnání s jinými podobnými koly. Možná bych přivítal, kdyby v dolním uchopu byla řidítka širší, podobně jako u Authoru.

        Kolo bylo z prodeje takové nevymazlené. Přední brzda špatně přimontovaná (otvor pro šroub zaplněný asi nejakou alternativou Locklitu a k dotažení chybělo několik závitů – šťoural jsem to ven dost dlouho). Přední náboj (Shimano) docela přetažený. No, chvilku jsem si s kolem hrál, než začalo jezdit dle mých představ.

        Na cestu do práce a zpět ale vyhovuje. Cestu jsem trochu zkrátil (ráno kus vlakem a pak 11 km, odpoledne celých 36 km). Jsem o poznání rychlejší, než na předchozím trekovém kole. Je to příjemné.

        0 0
    • Gwaihir  

      Ještě mě napadá, jestli máš rozmyšleno 1× nebo 2×.

      0 0
      • JirkaVe  

        Nejsem vyhraněný, jestli 1× nebo 2×.

        Ale asi bych raději 2×. Bude to více po silnici. A mám vyzkoušeno, že cestou domů mám cca 6 km mírné klesání, kdy na stávajícím kole se nemohu rozhodnout mezi šlapat/nešlapat – hodil by se tedy asi i těžší převod, který na rovině normálně nevyuziji. Navíc je to tam otevřený terén na návětrné straně, často proti větru – často tam váhám, co zařadit, a jemnější odstupňování by mělo pomoci.

        0 0
        • Gwaihir  

          No na to je asi nejlepší si to půjčit. Třeba triban z decathlonu a budeš vědět, jestli ti to sedí a to včetně beranů.

          0 0
    • cyklista86  

      A co scott. Ten jejich gravel vypada hodne dobre a to same ta jejich endurance silnice coz je defakto jako ten gravel.. Taky sem zvedavej jak bude vypadat novej model CUBE Nuroad Pro. Ta cerno cervena verze cca 3 roky dozadu byla super. Pak to posrali zelenou a 2021 posrali jak barvou, tak ramem. Hlavne tou skaredou sedlovou trubkou.. Snad pujdou do sebe a nastrikaji to nejakou normalni barvou a ram bude taky klasickej s objimkou sedlovky misto te odpornosti se dvouma sroubama..

      0 0
      • cyklista86  

        Furt tu nekdo chce gravel a breci ze nic neni. Chtit kupovat gravel ted tak bleskurychle volam a rezervuju. Fakt pekny kolo.. https://www.cyklobazar.cz/…30-grx-rx400

        0 0
        • Jáchym 1  

          Tohle ja takovej gravel negravel.Pláště 35mm nejsou mnoho.

          0 0
          • cyklista86  

            Ano jsou tam G one 35, ale vlezou tam bez problemu 40mm.

            0 0
            • Jáchym 1  

              O tom se nechci přít,ale 40mm na štrejchačku nejsou grevelový parametry.

              Je spíš endurance silnice.

              0 0
              • cyklista86  

                40mm plaste jsou bych rekl nejpouzivanejsi rozmer. Jinak gravel je sirokej pojem. Takze asi tezko muzes tvrdit, ze to nema gravel parametry. Co to jsou gravel parametry u tebe? Muzes met silnicni sadu, muzes met MTB sadu, muzes met odpruzenou vidlu na MTB plaste, pevnou vidlu, kde se vleze jen 35mm a furt tomu muzes rikat gravel. Rekl bych, ze jediny parametr pro gravel jsou berany.. A tenhle scott berany ma a vlezou se tam 40mm, takze sorry, ale neni to trekove kolo, neni to fitness kolo, neni to silnicni kole a neni to ani MTB kolo. Je to gravel kolo. :D

                0 0
                • jIrI___  

                  +1, tady není nad čím diskutovat.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Ale bylo by.

                    Já mám svůj názor,na základě kontaktu s mnoha koly v tomto segmentu,vy máte svůj názor.

                    Nechme to být.

                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • DonE  

          Sice chápu, že si někdo nutně chce koupit kolo na léto, ale letos je to blbost. Lidi se zbláznili a všichni jsou teď cyklisté :). Myslím, že po prázdninách bude na bazarech tolik kol, že se nebudeme stačit divit.

          0 0
          • jIrI___  

            To si nemyslím. Tohle cyklistické bláznění mezi veřejností začalo už s nástupem covidu loni na jaře a letos už spíše utlumuje (protože už není co kupovat). Taky jsem netrpělivě čekal, jaké zajímavé kousky se během podzimu/zimy objeví na bazarech a ono nic :)

            0 0
            • TK75  

              Možná se objeví, ale moc kvalitní to nebude…co tak pozoruji kolem sebe, tak si nadšeně kupujou buď elektro nebo levný hátéčka…do dvacky

              0 0
              • well  

                Ceny ojetin budou kopírovat ceny nových kol a budou zdražovat. Díky nejsou, hned tak nebudou a ceny půjdou pořád nahoru. Není na co čekat.

                0 0
                • TK75  

                  No s těma dílama se to teda doufám nepodělá úplně.Nerad bych bral věci s kola od manželky…

                  0 0
                  • DonE  

                    Nedávno jsem četl rozhovor se zástupcem KROSSu pro ČR, kde vysvětlovat situaci na trhu. Údajně loni výrobci kol špatně odhadli situaci a mysleli si, že s COVIDem se kola budou prodávat málo. Kvůli zavřeným obchodům apod. Takže snížili objednávky na komponenty. Vývoj byl nakonec opačný, proto ten nedostatek. Prostě i výrobci komponent snížili výrobu a teď nestíhají. Postupně by se vše mělo vrátit do normálu … doufejme nejpozději v roce 2022.

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Vzhledem k úplnému (dočasnému)uzavření jedné z klíčových továren Shimana a velkým zdržením jak při lodní přepravě, potažmo extrémně dlouhých termínech vykládek,bych tak optimistický nebyl.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Tak nějak bych to taky viděl, současná situace potrvá minimálně ještě další 2–3 roky. Prostě jsme si zvykli na příliš velký komfort, vše bylo dostupné hned a za relativně nízké ceny :)

                        0 0
        • oodoow  

          Tohle není moc dobrej kup. Však je vidět, že už to tam šest dní leží a nikdo to nechce. Scott je klasicky předraženej, platí se za značku. Podobně jako spešl ale tam člověk dostane aspoň u Diverge pořádnou prostupnost plášťů a třeba future shock na řídítka.

          Tady člověk nedostane nic, jenom nápis Scott na rámu.

          Jinak souhlas, že rám kam jde dát tak tak 40mm není úplně současnej trendy gravel. Tak možná 5 let zpět by to bylo super.

          0 0
    • JiříGravel  

      Měl jsem kellys sice soot30 , ale od této doby už kellys nikdy nekoupím, problém s vidlici karbonovou 3× ji měnili ochota hrozná. Na po 3 jsem chtěl vrátit peníze ale vždy byla reklamace neuznaná ale vidlice vždy nová. Jinak kotoučové brzdy na lanko nebrat.

      0 0
      • JirkaVe  

        Teď jsem v obchodě projel Author Aura XR4 a XR5. Lišily se (kromě velikosti rámu) právě v mechanické a hydraulické brzdě.

        Ano, ty hydraulické brzdy stojí za příplatek. Hlavně při horním úchopu řidítek lze s hydraulickou pohodlně brzdit. S mechanickou jsem pro intenzivnější brzdění musel uchopit řidítka dole. (Ale pravda, i při horním úchopu ty mechanické brzdy stále brzdily, což jsem před dvaceti lety u svého předchozího kola s berany říci nemohl.)

        Přijde mi, že právě u kol s berany jsou ty hydraulické brzdy jsou velké plus pro bezpečnost. Ale neberte mě za odborníka, dvacet let jezdím na trekovém kole s rovnými řidítky a v obchodě jsem kola zkoušel jen několik minut.

        0 0
        • jIrI___  

          Jak píšeš, hydrauliku člověk ocení hlavně v delších rozbitých sjezdech, ten komfort je prostě někde jinde. Maximální brzdný výkon mi přišel ± stejný (vozil jsem z mechaniky BB7 a Spyre, z hydrauliky pak 105 a Ultegru). Na čistokrevné silnici bych s tou mechanikou dokázal žít, ale na gravelu už ne :)

          0 0
          • TK75  

            Já bych se obětoval jedině kdyby šlo o mechaniky od Paul Components

            0 0
            • jIrI___  

              Ty vidím poprvé :). Máš srovnání třeba s těmi Spyre co se týče brzdění samotného?

              0 0
          • cyklista86  

            To je dulezity zduraznit sjezdy v terenu.. Ja planuju pristi rok gravel jako odolnou silnicku, kde max prejedu polnacku a na to budou mechaniky bohate stacit. Taky jde o to kdo ma jak silny uchop. Kdo ma packy jako mys co neudrzi ani na cince ekvivalent sve vahy, tak ten potrebuje nejvyssi model hyder. :D

            0 0
            • milan.v  

              Vypadá to, že jsi odborník…

              0 0
              • cyklista86  

                Nemusis byt odbornik na to, abys zjistil, ze hydry nejsou na silnici nezbytne a cim horsi teren tim lepsi brzdy jsou potreba.

                0 0
                • tomekusti  

                  Potřeba asi nejsou a to ani na bajku. Roky to šlo bez hyder i na sjezďácích. Ale za sebe musím říct, že mě hydry chyběly i na silničce. 100 kilo a karbonový ráfky nebyla z kopce úplně hitparáda.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    No tezka vaha a karbonove rafky s rafkovyma brzdama to je opravdu blba kombinace. Ne jeden clovek se prizabil, kdyz se mu ty karbon rafky zahraly ve sjezdu tak, ze se rozlozily na soucastky…

                    0 0
            • jIrI___  

              Zastávám názor, že i když člověk gravel využívá převážně na silnici a polňačky (můj případ), tak přechod na hydry je jen otázkou času. Většinou nastane po projetí známé trasy na půjčeném kole s hydraulikami. Následný přechod z mechaniky na hydrauliku je celkem finanční nálož, mi lépe vyšlo vyměnit celé kolo :)

              0 0
              • paw_jh  

                Je to tak, zažil jsem to na vlastní kůži :). Mechaniky brzděj dobře, při běžným ježdění to člověk nepocejtí. Chleba se láme na rozbitějším sjezdu, kde je nutný brzdit kontinuálně (stačí 200–300m). Tam, kde jsem s mechanikama musel brzdit všema prstama na páce (prsty mně v půlce sjezdu začaly dřevěnět), s hydraulickejma zvládám mačkat páku jedním prstem. Pro lehký váhy je to asi v pohodě, ale my co už nejsme docenti to oceníme.

                A přechod mě stál taky nový kolo :)

                0 0
                • TK75  

                  Jo jo…a protože člověk brzdí všema prstama, tak se lehce stane, že mu ulítnou z ruky řidítka :,–)

                  I na silnicích bych chtěl hydrauliku…je to příjemnější do ruky

                  0 0
                  • LM  

                    Já jsem zatím objednal přídavné brzdové páčky do horního úchopu (v terénu se mi tak jezdí lépe), dopředu dal hydraulickou brzdu ovládanou lankem a „ostřejší“ 160 mm kotouč. Tak jsem zvědav.

                    0 0
                    • TK75  

                      To jsi mi připomněl tohle…ten má levou přídavnou páčku na brzdu a napravo na férovku mtb řazení

                      0 0
                      • cibi  

                        To oko na nahoře (víčko hlávka) je nač?

                        0 0
                        • TK75  

                          Kamaráde na to jsem nepřišel.. a ani mě nic nenapadá:-D ale taky mi to vrtalo hlavou

                          0 0
                          • LM  

                            Nejspíš na světlo. Ale dala by se tam dát i „normální“ páčka teleskopky (ať ne to fest punk:-)).

                            Nevím jestli jste si všimli, ale páčky teleskopky, které jdou přidělat na berany jsou všude vyprodaný :-/

                            No ješte že ten zámek pod sedlem jde zmáčkout i dvěma prsty…

                            0 0
                • Jan D.  

                  K mechanikám toto https://m.alza.cz/…d3963215.htm?…

                  a je to ok:D

                  0 0
                • DaSnail  

                  A na véčkach sa to dá jedným prstom…

                  0 0
        • makimaki  

          Záleží na penězích, pokud je chceš investovat do brzd, tak je to asi dobrá investice. Ale s mechanickýma brzdama se dá žít, dnes jsou lidi přecitlivělí …

          0 0
          • LM  

            S mechanikama při brzdění ve spodním úchopu v „trochu“ rozdrbaném lesním sjezdíku jsem měl naopak ruce velmi rychle necitlivé :-)

            Na silnici se s tím dá žít, ale v terénu je zásadní rozdíl jestli se držím řidítek a lehce brzdím jedním prstem. Nebo ze všech sil mačkám více prsty brzy a terén se mi snaží vyrvat řidítka z ruky…

            0 0
            • cyklista86  

              Predpokladam, ze ten vrch tela, ruce, uchop moc netrenujes co? Jestli nejtezsiho co tvoje ruce musi zvladnout je preneseni nakopovych tasek z auta do domu tak se nedivim ze potrebujes na gravel brzdy z tereni motorky.. :D

              0 0
              • jIrI___  

                Vrch těla na kole nevyužiju, tak nač ho posilovat a následně během švihu tahat zbytečnou hmotnost…

                0 0
                • cyklista86  

                  Jako ze by jsi cvicil nejake funkcni cviky, aby te nebolely zada a mohl setrvat bez problemu v agresivnejsi vic aero pozici a pod.. a z toho ti narostlo tolik svalu ze by byly pak na obtiz? To me pripomelo nazor zenskych, ktere si mysli, ze kdyz zacnou posilovat, ze budou nechtene vypadat jako kulturistky. :D Vsichni zavodaci kteri chcou vyuzit maximalni potencial sveho tela na tom kole a kteri chcou predejit ruznym zdravotnim problemu posiluji i vrsek tela a z nikoho kulturista neni. :))) To bys musel trenovat uplne jinak a hlavne budovat svaly je z velke casti o strave. Takze se nemusis bat, ze kdybys trenoval stred tela a ruzny stabilizacni cviky a pod.. ze s tebe bude Arnold.. Je proste potreba si uvedomit, ze cim vic clovek jezdi na kole. TIm vic dysbalanci se vytvari a ty je potreba neustale napravovat jestli chce clovek zustat zdravej a plne funkcni jak na kole, tak mimo kolo. Za tim ucelem je potreba protahovat svalove partie ktere maji tendence se zkracovat a posilovat svalove skupiny, ktere naopak na kole ochabuji.. Nejlepsi je, ze pro tyhle ucely nepotrebujes zadny nacini. Maximalne hrazdu, kde muzes posilovat jak tu silu uchopu jednoduchym povesenim na ni a taky zada shybama a pod.. Je to investice do budoucna. Se udrzovat. Sedet jen na kole jako pytel brambor a motat nohama. To je jednostrane zatizeni tela, ktere povede ke zdravotnim problemum. Pokud se clovek nehybe i jinym zpusobem a neodstranuje ty dysbalance..

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    +1

                    0 0
                  • robb  

                    Přesně

                    0 0
                  • Regi  

                    Trenujem klientov profesionalne viac ako 15 rokov – je to uplne presne ako pises, bez vyhrad. Kto chce ostat zdravy aj vo vyssom vekuc precitat tento prispevok 5× po sebe =)

                    Amen

                    0 0
              • LM  

                No primárně jezdím MTB rozbitým dolekopcom, takže vrch těla, ruce a úchop (na vlaštovkách) mám potrénované

                I ty mačkací kroužky a Powerball tu mám :-)

                0 0
      • cyklista86  

        To natoceni tech beranu je fakt hentus. Nekdo by jim mohl rict, ze posed dela vzhled toho kola, tak aspon na to foceni to muzou naaranzovat tak, ze na tom jako jezdi borec slusne urovne.. :)

        0 0
        • Jáchym 1  

          Ano,vypadá to strašně(kentus)­.V BFI to takto montují již léta.Jak na Superiory tak na RM.

          Ta řkídítka mají úplně pitomou ergonomii.

          0 0
    • Jáchym 1  

      .

      0 0
    • cyklista86  

      Tohle vypada hodne zajimave https://www.cyklobazar.cz/…s-2x12-vel-l

      0 0
    • blackdeath  

      Pokusím se znovu oživit toto téma, zkuste doporučit nějakého gravela do 40 tis. Kč. Rád bych něco pro sebe, může být i starší z bazaru, pokud to bude kvalitativně na jiném levelu. Měřím 188 cm, váha 95 kg. Jezdím rekreačně a to spíše cyklostezky, lesní a polní cesty, šotoliny, ale sem tam si zajedu i silnice 3.třídy. Dříve jsem jezdil silničku, ale vzhledem k tomu, že na Vysočině kvalita silnic rok od roku upadá, tak už na silnici 3 třídy se silničkou nevyjíždím a na lepších silnicích je takový provoz, že jsem začal přemýšlet o změně. Horské kolo, rovněž nechci (již mám) a beru jen, když jedu někam mimo silnici. Nicméně rád bych něco od každého trochu, nějaký klasický univerzál, do kterého když šlápnu tak pojede i po silnici a nebude žádná brzda :-).

      Pročítal jsem i okolní témata, kde se spíše doporučují stále dokola stejná kola. Nicméně chtěl bych se vás zeptat na názor níže uvedených, případně doporučit jiné..

      https://www.newbike.cz/…-2022/d14477

      https://www.sapabike.cz/…metal-zlata/

      https://www.cyklocentrum.cz/…-2023-author (nebo XR5)

      https://www.canyon.com/…-6/3092.html?…

      https://www.kolomat.cz/…elena-cerna/

      Co vzít a čemu se případně vyhnout? Kdybych měl vybírat podle vzhledu tak asi 4EVER nebo CANYON

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Beery  

        Ahoj, mám to podobně jako ty a po dlouhé rozvaze jsem šel do Giant Revolt 1. Povedl se mi koupit letos v lednu v akci pod 40k.

        Najeto mám bohužel málo – cca 500km, ale jsem spokojený.

        • plus + Jako velké pozitivum jsou hydraulicky brzdy. Člověk za to veme i ve sjezdu a mých 90kg zastaví :))
        • plus + slopping, komfortnejsi posez
        • plus + univerzálnost kola (po přechodu ze starý silničky luxus)
        • plus + převody do lehka (oproti silničce – 53/39 – se člověk přestal bát kopců
        • plus + gravel osazení GRX
        • plus + bezduše
        • minus – pláště a záplety jsou celkem těžký a úplně nejedou jak jsem byl zvyklý – časem výměna
        • minus – občas něco vrže, ale kolo ještě asi sedá a občas něco utáhnu víc, než bych měl…

        Mám variantu deep lake a ze zacatku to nebyla úplně láska na první pohled. Chvilku jsem si říkal, že jsem měl jít radši do Endurance silnice, ale rychle mě to přešlo. Revolt fakt zvládne dost, takže kombinace město, stezky a trojky vyhovuje.

        Jinak druhá možnost byl ten Canyon Grail, ale nebyl k dostání.

        5 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.