Gravel - jednoplacka vs. dvouplacka

116 nepřečtených
  • Žamby

    Dobrý den, mám dotaz a prosbu o radu. Chci kupovat Gravela a řeším zda s jedno nebo dvouplackou. Jezdit budu spíše silnici, cyklostezky, popř. lehký terén.

    Nyní mám horské kolo Cube Attention SL s trojpřevodníkem a kazetou 11–36T. Do velkých kopců občas musím vzhledem ke své kondici použít nejlehčí převod a nechci se u gravela dostat do situace, kdy stejný kopec nevyjedu.

    Poradíte mi?

    Díky moc předem.

    0 0
    • mr.antik  

      Na gravelu mám nejlehčí 32/34 a je to chtělo by to o fous lehčí. 32/36 by asi byl ideál na moje terény. A zbytek už je jen o kalkulačce.

      Dokud nebudou víc dostupně 12st systémy tak o tom uvažovat nebudu – nejde ani tak o nejlehčí převod, to není až tak problém (46 kazeta) ale o odstupňování na rovinkách.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • MavasH  

      Lestli máš trojpřevodník, tak nejlehčí převod máš nejpíš 22–36. S klikama 46/30 a kazetou 11/51 bys měl převod dokonce o trochu lehčí, ale je otázka, jestli na gravelu budeš jezdit takové kopce, jak na MTB. Kdybys ten nejlehčí převod chtěl s jednoplackou, tak pravděpodobně budou chybět převody do rychla (to záleží na tom, jak rychle bys po rovince chtěl jezdit).

      1 4
      • FOSA  

        Jako že by měl vpředu 46/30 a vzadu kazetu s rozsahem 50z? Pokud potřebuje takový rozsah na gravelu, to už bych koupil možná zvažoval elektrokolo :-D To už není o gravelu, ale o vymýšlení ptákovin.

        3 2
        • Singlespeed  

          Hlavně dnes neexistuje přehazovačka, která by takový rozsah zvládla (total capacity 56 zubů a zároveň max sprocket 51 zubů).

          6 0
      • Žamby  

        Líbí se mi Kross Esker 6.0 a ten má kliky 46/30 a kazetu 11–34T.

        Moje současné kolo má kliky 40×30×22T a kazetu 11–36T. Chápu správně, že bych na tom gravelu měl nejlehčí převod 34×30, což je na mém současném kole druhý tác a druhé největší kolečko na kazetě?

        1 0
        • Singlespeed  

          Chápeš to správně. Gravel není mtb. Jedna z hlavních odlišností je právě skladba převodů.

          3 0
          • LM  

            Další odlišnost jsou pláště. To, co na MTB vyjedu, s gravelem občas kousek tlačím, protože gravel pláště nemají na tom povrchu a sklonu dostatečnou trakci.

            5 0
        • Jezevec70  

          Ne, měl bys nejlehčí 30×34, případně se dá vyměnit kazeta na 11–36z. Přehazovka by to měla vzít.

          1 0
        • Luboscykloamater  

          Mám 3 roky karbonový Cannondale gravel, 2×11, 46/30 a kazetu 11–34, tedy stejné převody, jako ten Kross Esker 6.0 (vypadá slušně – GRX a hydraulické brzdy, ohlídej si max. šířku plášťů, kdyby si chtěl jít do větší šíře, než 37mm, WTB Riddler je dobrý plášť, doporučuji bezduše – možnost nižších tlaků a většího pohodlí).

          Nejtěžší převody moc nevyužívám a 30 na 34 je dostatečně lehký převod na velkou většinu kopců v ČR. Dvojpřevodník umožní např. terénní zlomy vyřešit tak, že změním převodník a ušetřím několik přehození na kazetě. Odstupňování převodů mi vyhovuje. Doporučuji neuspěchat výběr a ideálně gravel dostatečně vyzkoušet (já tedy koupil bez zkoušení).

          0 0
          • blackseal  

            Kross Esker 2024 ma plaste 45 mm. A trufam si tvrdit, ze je tam este dostatocna rezerva, napr na 50 mm.

            0 0
      • xtonda  

        Nic takovýho neexistuje aby ke kazetě 11–51 byl byl jakýkoliv dvojpřevodník

        0 0
    • RadoXC  

      Na prevažne cestu určite radšej dvojplacku. Ja mám na graveli prevodníky 46/30 a kazetu 11/36. Radenie 11spd.GRX. Na ceste je to dostatočne rýchle a napriek veku zvládnem aj strmší kopec.

      11 1
    • kubikula78  

      Za mě dvojplacka.Když jsem stavěl Auru viz.můj profil,zkusil jsem 1×11 GRX a po sezoně jsem předělával na 2×11. Pokud jezdíš převážně silnici,tak tě ty skoky u jednoplacky budou vadit.Možná 1×13 Campa Ekar bude ok,ale nikoho kdo jí vozí neznám. Teď mám na novým kole taky GRX, ale Di2,takže převodníky 48/31 a kazetu vozím 11–32 Ultegru a jsem spokojen.

      1 0
    • BikerM  

      Ja jsem se jednoprevodniku na gravelu obaval. Ted mam ovsem system 1×11 v prevodech 42×11–42 a jsem spokojeny, to ze nemusim resit razeni na prevodnicich me moc bavi. :) Ziju v horach, s nejlehcim prevodem jezdim v klidu i stoupani, ktere maji v prumeru 9%, casto i dlouha stoupani, kde jsou kratke useky pres 10% a zadny problem. Na soucasneho gravela bych trebas za 2–3 roky rad dal 1×12, ale to spis ze zvedavosti, ne ze bych to nutne potreboval. Je to tedy vzdy hodne o nohach. :)

      1 0
      • Regnialf  

        To mas silu jak kun, prevod 1:1 a 10% plus !!!

        To nebude pro kazdeho.

        4 0
        • jeniiiik  

          1:1 jsem taky jezdil. Ale v době kdy jsem měl něco naježděne a o patnáct kilo méně :D Šlo s tím vyjet všechno.

          Teď mi nestačilo 40/10–44, tak jsem dal 38/10–44.

          0 0
          • PLATYPUS3  

            Jak je tělo odpočatý, nohy naglykovaný a břicho splasklý to je nejlepší kombinace a když je to obráceně tak nejlehčí převod nikdy nestačí, ať je tam jednoplacka nebo dvouplacka, to pomůže akorát výběr profilu, něco kompenzačního kolem vody třeba.

            3 0
            • jeniiiik  

              Jako furt vyšlapu, ale bolí to. Předtím jsem vážil 66 kilo, takže ta hmotnost teď je pořád normální. Jen je málo tréningu. Na ježdění okolo vody to ještě není. ;)

              0 0
      • babicak  

        Mám to podobné, jen teď zvažuji upgrade na kazetu SunRace 11–46, věk holt neošidíš :-), kolem 100 km fajn, zkoušel jsem dvoustovku, ale to už je průda. A pláště mám 40.

        0 0
      • Greyhound  

        Ano, je to hodně o nohách, a proto 1:1 pro většinu lidí nestaci v horách ani na silnici, natož na gravel.

        2 0
        • jIrI___  

          Nemusí být ani hory, pro mě je 1:1 zoufale málo i jen v kopcích :D

          2 0
    • jeniiiik  

      Pokud v tom takhle tápeš, najdi si nějakou testovací akci a na gravelu se svez.

      Nejde porovnávat s převody jako máš na MTB, je to úplně něco jiného.

      1 1
      • Žamby  

        To mám samozřejmě v plánu, ale obecně by mi dvojplacka 46–30 s kazetou 11–34 měla poskytnout lehčí převod než jednoplacka u druhého zvažovaného kola Kellys Soot 70 s převody 40 × 11–42? Je to tak?

        0 0
        • Lišák  

          Ano.

          0 0
        • POC74  

          Žena teď jezdí 46/30 a 11–36 1170 sram kazetu a libuje si. Přešla z 50/34 s 11–32 kazetou… Dává teď vše v kopcích v pohodě. Pěkná kombinace 30–36. Na Lysou ideál.

          0 0
    • Azmir  

      Jestli nemáš rakety v nohách nebo nebydlíš v polabí, tak bys s jednoplackou v kopcích zaplakal.

      4 0
      • TK75  

        Fakt i dneska??Ja to už moc nesleduju ale myslel jsem že se sramem není problém mít kazetu 10/50 ..nebo i tech 10/44 uz jde

        A to 12s Grx taky kompatibilní s bajkovou 10/51

        0 0
        • Azmir  

          Máš prvadu že s 50/51 kazetou je to výrazně lepší. Záleží na volbě převodníku. Já bych musel mít moc malý a po rovině bych už šlapal vzduch, ale někomu to určitě vyhovovat může.

          0 0
      • wego1991  

        Bydlím v Beskydech a mám na gravelu 40/10–52z a naprostá paráda. Hory jsem vyjel i s kazetou 10–44z, ale bylo to zbytečné trápení a nebylo už tolil sil na další kopce v daný den. Na 10–44z jsem odjel dvě sezóny, než sem změnil na 10–52z (musela se měnit i přehazka, ořech, řetěz), ale stálo to za to a od té doby si chrochtám.

        V sobotu sem byl na Lysé hoře a pohoda. Dvouplacku bych v žádném případě nechtěl. Ano skoky převodů jsou větší a někomu to může vadit (já to ani moc nepozoruji), ale prostě život bez přesmykače je lepší :)

        To nemá být hate na zásadní otázku lidstva: Je lepší jedno nebo dvouplacka? Ale spíše, že to není tak jednoznačné a co jednomu bytostně nesedí, by druhý za nic neměnil..

        10 0
        • Elektronik743  

          Na tohle bude mít vliv to, jestli jedinec ke gravelu přešel ze silničky, nebo z MTB. V prvním případě se z „lepšího“ na horší zvyká blbě, v tom druhém jsi na takové převody už zvyklý, jen je dostaneš na trochu jiném kole.

          3 0
        • kok1tch  

          Prosím jaký gravel s těmito převody máš? Taky bydlím v Beskydech a stávající převody 36/30 – 11/32 jsou pro mě trápení a vybírám, za co to vyměnit zpříjemnit si to. Díky!

          0 0
    • tomvv  

      1×něco ti může a nemusí vyhovovat. Když vezmeš 2×něco, tak by s převodama neměl být problém a když to vezmeš v elektrice se sync shit, tak můžeš řadit jen vzadu jak na 1× a o předek se nestarat.

      1 0
    • Elektronik743  

      Na gravel Určitě dvouplacku. Na HT mám 1×12 s pilou 38 a kazetou 10–45 – rozsah převodů je v mé rovinatější krajině sice zcela dostatečný, ale to odstupňování převodů je na asfaltu/šotolině prostě otravné.

      Za jedinnou dobře odstupňovanou kazetu pro 1×12 považuji sram xplr 11–44 (ale 10–44 už ne) od Sramu, tu si s pilou 44 dovedu pro sebe představit, ale ta jde z jiných důvodů mimo mne :)

      0 0
      • Zdeny7  

        Já bych se ještě navrhoval podívat na kazety Campy Ekar, jediná firma, co nabízí 13 převodů a v první půlce je odstupňování dokonce po 1 zubu. Při vhodně zvolené velikosti placky v předu je to také možnost…

        0 0
    • bathed  

      Využiju vlákno: Začínám vážně přemýšlet nad upgrade svého Speedstera 30… Teď je tam 2×10 (GRX400) a šílené výplety (ráfky Syncross a náby Formula, přičemž ořech se vysypal asi po 1000km…). Chci 1×12…

      Ptám se tedy: dává smysl poshánět páky GRX820, napasovat je na stávající třmeny, na kliky hodit placku (nevím ještě jestli 40 nebo 42, to ještě domyšlené nemám…) a pořídit výplety s xd a koupit třeba e13 s rozsahem 9–45 (plus 12s šaltr pochopitelně)?

      0 0
      • jIrI___  

        Jednoplacka je na gravelu krok zpět, klidně bych nechal skvěle fungující GRX400 a raději bych pořídil karbonové záplety. Pokud mermomoci chceš něco měnit i na řazení, pouvažuj rovnou o bezdrátovém Sramu XPLR (kazeta 10–44).

        1 1
        • bathed  

          Kdyz ja toho kašparka skoro nezaradim a co me sere moc je ten mikroshift na velkem, kdy musim resit jestli jsem na horni nebo dolni pulce kazety….

          0 0
        • BikerM  

          Proc je to krok zpet? Ja byl dlouho odpurcem jednoplacky na gravelu, ted ji mam a jsem maximalne spoko. Na silnici samozrejme 2×11 ci 2×12, to je bez debat. Ale gravel je jina disciplina. Naopak je mi prijemne jak radim jen jednou rukou, neresim skrtani presmyku nebo jeho serizovani a prevody mi rozhodne neschazi nikde. Kdybych zavodil, tak bych bral jeden tezsi prevod, ale nezavodim, takze netreba.

          Tohle nelze pausalizovat na kazdeho, ze je to krok zpet. Zalezi jak dany cyklista jezdi, kde jezdi a jake ma nohy.

          8 3
          • Jáchym 1  

            Přesně tak.Já mám 1×11 Di2 38/11–42.Bonus- můžu řadit oběma rukama.

            0 0
        • paw_jh  

          Tohle je můj případ :) – Mám GRX 2×10 (46/30 a 11/36), karbonový záplety a chci zkusit bezdrát. Samozřejmě Sram, kterej mně přijde konstrukčně jednodušši. No a teď furt váhám, jestli jednoplacku nebo dvouplacku. Moc kopců tady v Polabí nemáme, tak nevím. Na rovince utočím max 46/15–17 a to musí bejt dobrý počasí. Sem tam tady dojde i na kašpárka a podle tabulek jsem koukal, že bych si s 1× trochu převodově pohoršil.

          No a teď babo (B-F) raď :)

          0 0
          • kopeczech  

            Já letos na gravelu přešel z 2×10 GRX (46/30 a 11/34) na 1×12 GX AXS (42 a 10/50) a převody mi nechybí, skoky a rozsah na kazetě jsou ± stejné. Jezdím taky v Polabí a 42/10–12 skoro nepoužívám.

            0 0
          • Singlespeed  

            Rozsah převodů GRX 2×10 je cca 502%. Když dáš AXS dvojplacku Sram (43/30×10–36), tak dostaneš rozsah cca 502% taky. Když osadíš jednoplacku AXS Eagle, dostaneš rozsah převodů buď 500% nebo 520%. Takže je to prašť jak uhoď.

            0 0
          • iceduck  

            Jestli jezdis hlavne v Polabi tak dvojplacka, bo jinak to budes furt smrdlat na 3 koleckach vzadu :)

            3 0
            • paw_jh  

              Díky za názory a rady :)

              @iceduck 3–4 kolečka šmrdlám víceméně už i teď, zbytek řadím v jednotkách procent.

              0 0
            • Singlespeed  

              Vzhledem k tomu, že 10-speed kazeta, kterou má aktuálně na kole má de facto stejné odstupňování jako prvních 10 pastorků kazety 10–50 12-speed (prvních pět pastorků je posunuto o zub nahoru, druhých 5 je stejných), tak to šmrdlá na třech kolečkách už teď :-) .

              3 0
      • Elektronik743  

        Mám stejný názor jak Jiří. GRX400 je kvalitou a řazením zcela ok (necítil jsem potřebu mít dražší 2×11), radši pořádné kola.

        Jinak by mě zajímalo, jaké to je točit 9z pastorek. Už z toho 10z mám takový pocit „piece of shit“, byť se jedná o pouhé přišlápnutí z kopce :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Taky bych bral 10sp jako opravdu krajní možnost na přišlánnutí z kopce parkrát za vyjížďku, to snad radši 52z kazetu

          0 0
    • wilda81  

      Na zamýšlené použití bych volil dvouplacku.

      1 0
    • Davit  

      To je těžký. Každej ti tady doporučí, co vyhovuje jemu. Takže si na to stejně budeš muset přijít sám.

      Já teda v dnešní době nevidím důvod pro přesmykač ani na silnici, pokud člověk nejezdí bomby ve skupině. Při 1×12 můžeš mít rozsah jakej potrebuješ a odstupňování je v pohodě. Na sólo výlety zvlášť.

      Jezdil jsem 30 let dvouplacku na silnici a teď jsem nadšenej z 1×12 grx. 42 (nebo 44) x 10–45. Gravel i silnice

      3 0
      • vt  

        Mam uplne stejne zkusenost.

        Akorat pro silnicnejsi pojeti porad nechapu na 12× skok na prvnich pastorcich 10–12-atd … tak je idealni Ekar.

        1 1
    • Pekáček  

      Mám na gravelu bikové kliky (XT 180mm) s převodníkama 28/42, k tomu kazetu 11–34 10sp (XT) a spokojenost, cestovní rychlost 25–30km/h a tady na rovinách jedu furt „velkou“. Na švih se silničářema to ale není.

      2 0
      • šlapatko  

        Mám to podobně. Bikové kliky deore a převodníky 28–44.

        0 0
      • Jezevec70  

        Mám doma nevyužité Deore 38–24, že bych to zkusil? Bude vychácházet řetězová linka oproti GRX a je potřeba vyměnit přesmykač GRX za Deore?

        0 0
        • Pekáček  

          Já mám kliky trojplacky (XT FC-M760 a FC-M770 tj na 3×9), tam byla řetězová linka 50,4mm tuším, jezdím je teď jako dvoutác a co jsem zkoušel měřit, vycházelo mi 47–48mm plus mínus.

          0 0
    • KoudakT  

      Mám na svém gravelu (Triban RC520) silniční 105 sadu 2×10 a měl jsem obavy ze silničních převodů, ale navzdory mizerné fyzičce, způsobené minimem času na kole kvůli dvěma malým dětem jsem byl překvapený, jak ochotně kolo jede na silnici do kopce. V podstatě vyjedu většinu toho, co jsem dával dříve na MTB. Do nějakých úplných úletů se nepouštím, ale za mne to až takový průšvih není.

      A vždycky si připomínám Veluminati:

      Free your mind, your legs will follow ;-)

      0 0
      • Kouba_2005  

        Sis to nějak popletl. On neřeší typ kola, ale převody, a to jestli jednoplacku či dvou. Že tobě jede gravel parádně po silnici do kopce mu nijak nepomůže :-)

        Při mé bídné fyzičce, místních prudkých kopcích nahoru i dolu a neschopnosti si opět zvyknout na přesmykač jsem GRX 2×11 překopal na elektrický Sram 1×12 se 40z vpředu a Garbaruk 10–52 vzadu a je to pecka. Po silnicích, kde jezdí auta, se nepohybuji, nejsem sebevrah.

        1 0
        • TK75  

          Perfektni převody máš

          0 0
          • Kouba_2005  

            To nemůže hodnotit nikdo jiný, než já :-D

            0 0
            • TK75  

              40:11 bylo na velky silnice na hraně, spis pod…ale 10?To už je rozdil

              A 40:52… pohoda co neoddela nohy

              Nebal bych se ani 42 placky s takovou kazetou

              0 0
              • Vicktorioo  

                Zkusit se má vše. Až budu měnit sadu, tak asi půjdu do 1×12 a v elektrice. Teď mám na 8kg gravelu 46/30×11/34 a když jsem jel letos vrchem v zátahu za odpo celé Rychlebské hory (ne stezky), tak jsem si ty nohy solidně odrovnal :-)

                0 0
                • TK75  

                  Ja jsem delal velkou chybu,ze jsem lehky prevody na grevlu dost podcenoval.Když jsem přesedlal na mtb, tak jsem byl hrozně prekvapenej jak mám v pohodě nohy po jízdě…i přes 2.4 gumu a vyšší váhu

                  0 0
              • Kouba_2005  

                Ono záleží kde jezdíš a jaký máš nohy. Hodil jsem to do kalkulačky, abych měl o jeden dva lehčí převody než stávající, a že přijdu o jeden do rychla, to mi vůbec neva.

                0 0
                • PLATYPUS3  

                  A jak se stravuješ, vygůglil jsem si slezinu v tradiční čínské medicíně protože po padesátce se u mě postupně začly projevovat stravovací potíže.

                  0 0
        • KoudakT  

          Píšu mu, že mám gravela na silniční sadě a že těžký převod na MTB není totéž, jako na gravelu.

          1 0
    • JanKoumar  

      jezdím gravela s převody 42/11–42 a neměnil bych.Před lety jsem měl silničku s 34/50/11–42, 99% jsem odjezdil na velkou pilu a jen mě vytáčely ty mezipolohy, taže u gravela nebylo o čem. A to jezdím 70/30% ve prospěch asfaltu

      0 0
      • LM  

        No já bych na gravelu nejlehčí převod 1:1 teda nechtěl. To je občas otravné i na silnici, natož v lese.

        2 0
        • kubikula78  

          No to mi ukaz silnici,kde 1:1 nestaci…

          1 2
          • Lišák  

            Tak vyjet se dá leccos i na těžký převod. Otázka je, proč to těm kolenům dělat?

            4 0
          • Jezevec70  

            Pokud jedeš s brašnama někde v Alpách tředa týden, tak lehčí převod se opravdu hodí. Tam není problém narazit na rampy klidně i 18%.

            1 0
          • LM  

            Při návratu s delší vyjížďky s bídnou kondicí třeba tady (nejlehčí převod 34:34).

            A s gravel kolama tady (a to na nich mám nejlehčí převod 34:36).

            PS: plečko-silničko-gravel má s pitím 13,5+ kg a já kolem 90 kg…

            0 0
    • Jáchym 1  

      Tady je zásadní faktor,jak už zde někdo napsal)že kategorie ,,Gravel,,má tak široké rozpětí,že co člověk to jiný názor a zkušenost.

      Já mám gravela viz.foto a jezdím v terénu.Asfalt jen transfery.

      4 0
      • ceo  

        Mám to stejně.

        Při otázce jedno vs dvouplacka mě napadá, že dvouplacka musí v terénu ve sjezdu strašně mlátit. Na MTB to byl obrovský rozdíl v tichosti, když šel přesmyk pryč.

        0 0
        • TK75  

          Hazka ma brzdu i u dvouplacky

          2 0
          • ceo  

            Mně zezadu něco mlátí i při utažené hazce. Vzhledem k hýbající se kazetě asi povolil konus (Shimano náboje)

            0 0
        • LM  

          Tak on je terén a „terén“:

          • do terénu jezdím na celoodpruženém endurku :-)
          • gravel „terén“ jsou pro mě polní a lesní cesty + hladší trailíky, tam mi dvouplacka nevadí
          0 0
          • ceo  

            Zelená z Čebinky je pro mě takový limit příjemnosti na gravelu.

            https://mapy.cz/s/jobobukepo tady jsem zažil největší no control v životě. Žlutá z Horneku už taky byla lehce za limitem pro gravel. Thundera už to nedokáží ubrzdit. Na Raddlerech apod by to třeba ještě šlo.

            Enduro už vozím jen autem na ilegaly nebo do velkých kopců.

            0 0
        • Jáchym 1  

          Já šel do 1×… z důvodu jednoduchosti­.Převody mě nechybí,jen jsem si ubral ze 40z na 38z.

          Jezdím sám,tak si to šmrdlám na co mám.

          4 0
          • babicak  

            To máš nejlehčí 38–42? Není 38–11 již dost pomalé? Jak jsem psal výše, nejlehčí mám teď 40–42 a přemýšlím o 40–46.

            1 0
            • Jáchym 1  

              Ahoj,při kadenci cca90ot to jede 40km/h – po asfaltu.V terénu si při čtyřcítce už nepřišlapávám :-)

              A ten nejlehčí mám,jak píšeš,38–42.Skladbu 40–11/46 jsem taky měl.Vadil mě ten skok 15–18z na SunRace kazetě.

              XT kazeta je ale OK.Pro kazetu do 42z nemusím tak oddálit šaltr B šroubem.

              1 0
              • Jáchym 1  

                Edit

                U Sh kazet 11–46 je velký skok 37–46.

                0 0
              • Filippo  

                Jo ten skok je obrovský to souhlas. Pak i ta kazeta nevypadá nejlépe. On je zbytek kazety je totiž shodný s klasickou 11–42 viz 11–13–15–17–19–21–24–28–32–37–46.

                Lépe vypadá rozšířená kazeta 11–40 např. od OneUp (11–13–15–18–21–24–27–31–35–40–45) nebo original Sunrace 11–46 (11–13–15–18–21–24–28–32–36–40–46), ale obě mají kompromis v podobě 18z pastorku toho velkého skoku 15–18z. První polovina kazety totiž vypadá jak u kazety 11–51 (11–13–15–18–21–24–28–33–39–45–51).

                Řešení jsem dosáhl výměnou ořechu za xD a použití kazety 10–42 (10–12–14–16–18–21–24–28–32–36–42), která je mi o dost příjemnější. Převodník jsem pak mohl dát menší o 2 zuby.

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Řešení s XD ořechem je dobrý.Jen tu desítku bych tam asi vozil nevyužitou.Už tu jedenáctku řadím jen zřídka.

                  Navíc teda ty peníze.Mám dva páry kol.

                  0 0
            • BikerM  

              Co jezdis, ze zvazujes 40×46? Nebudou uz pak moc velke skoky v odstupnovani mezi prevody?

              0 0
              • Filippo  

                V případě použití kazety 10–46 od Sundrace na xD by to bylo docela fajn viz 10–12–14–16–18–21–24–28–34–40–46.

                Ještě pak existuje dražší Garbaruk 10–46 (10–12–14–16–19–22–26–30–36–42–46), ale má větší skok 16–19z a dál jiné odstupňování.

                0 0
                • Vrci  

                  10–12–14 není fajn. Chybí tam dva pastorky.

                  Fajn je 10–11–12–13–14–16–18–21–25–30–36–42–48 nebo 10–11–12–13–15–17–19–21–24–28–32–38–46 připadneě 9–10–11–12–13–14–16–18–21–25–30–36–42

                  0 0
              • POC74  

                Do hor je to akorát abys mohl jezdit denně v klidu :)

                0 0
      • Floydie  

        Sorry, ale to kolo je strasne osklivy :-/

        0 8
    • tomasz70  

      Já teď přešel Z mechaniky na úplně novou elektrickou sadu gravel Shimano 2×12 s parádním odstupňováním po jednom zubů do 15 a je to luxus.

      2 0
    • ltech  

      Zdravím, nechci zakládat nové vlákno a chtěl bych nějaké tipy na gravel v karbonu okolo 50K, který bude jezdit převážne silnice a polní cesty. Zatím rozmýšlím mezi https://www.top-cyklo.cz/…3-carbon-m23 a https://www.top-cyklo.cz/…olive-chrome Díky za rady

      0 0
      • Azmir  

        Co hnojovo sabro na elektrice?

        6 0
        • jIrI___  

          To okolo 50k asi nebude.

          0 4
        • ltech  

          Jo to vypadá super. Já jsem byl rozhodlý pro toho

          gianta, je to dvouplacka (ale jenom 2×10) a prodávají ji par km od domu. Budu teda přemýšlet u nad tímto. Díky

          0 0
          • Žíža  

            Hlavně je to po dohodě i 2×12. Taky mně Sabro tak nějak vrtá hlavou.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.