• Shimanskij

    Ahoj,

    Prosím poraďte mi jaké pláště na gravel by jste doporučili? Jezdím z půlky silnici z půlky mimo, většinou sucho, propadl jsem bikepackingu :)

    Budu rád za vaše rady

    Ať to jezdí

    0 0
    • nomecz  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 3
    • ovcebe  

      Momentalne sjizdim Marathon Tour plus od Schwalbe, je s dusi. Mel by byt odolny proti prorazeni – zatim jsem za 6000km nelepil, ale to muze byt nahoda (i kdyz s maxxis rambler, se kterymi prislo kolo, jsem pri tomhle najezdu lepil uz celkem casto – i o kaminky atd). Je s dratem v patce, a hodne tezkej – skoro 1kg, proto ho mam jen vzadu. Vydrz by mela byt taky slusna – 10000km by mel dat v pohode.

      Vpredu mam Schwalbe G-ONE ALLROUND 35mm, bezdusak, ale ja dusi stejne vozim. Vzadu mi vydrzel necely 2000km, vpredu se ale sjizdi podstatne min, 8000km a jeste trochu rezervu ma. Drzi celkem dobre i v mokru a blatu, ale nejezdim zadny brutality. Strasne blbe se mi nasazuje na rafek – 2 montpaky sou nutnost. Jezdim liberecko-takze furt kopce, proto nejspis vzadu ten vzorek nevydrzel.

      Ted premejslim co dam dopredu po allroundu, zachytil jsem tu v jinych vlaknech Tufo Speedero/Thundero, ale to jsou zas bezdusaky a bojim se toho nasazovani. Az tak to neresim, proste neco vyberu, ale chtel bych dopredu neco co drzi (logicky), je trvanlivy, a dobre se nasazuje (minimalne na zimu plaste prezouvam).

      0 0
      • couffy  

        Bezduše můžeš klidně vozit s duší

        0 0
        • ovcebe  

          Jojo, sak to i delam, ale z vlastni zkusenosti, a i z recenzi u ostatnich bezdus plastu (treba ty speedero) lidi taky hodne pisou, ze se to blbe nasazuje na rafek. Nejsem zadnej kulturista, ani nijak manualne zrucnej, a s timhle se v terenu potykat nechci.

          0 0
          • MirosPikos  

            Pokud je ráfek ok, tak speedero/thundero bez problémů rukou bez montpák. Životnost nevím… asi záleží, kdo kudy jezdí a zřejmě jak jezdí a kolik váží. Mám teď 3 tisíce a zadní si myslím, že ještě tisíc možná 2 dá.

            0 1
            • ovcebe  

              Tak jen osobni zkusenost s tim speedero 40mm – na muj 17c rafek to nasadit nejde, ani za prase ..

              (ano, vyrobce ty 40mm doporucuje na rafky od 25mm vejs, ale co sem cetl ruzne po netu, tak to lidi vozej i se 17c .. nevim jak to ale nasazujou, teda)

              0 0
              • LM  

                Máš tam bezdušovou pásku nebo takovou tu podivnou plastovou „chráničku“ děr na niple? (ta není bezdušová a je tlustší než bezdušová páska = pláště se mi s ní nasazovali mnohem hůř, než když jsem tam pak místo ní dal tu bezdušovou pásku).

                40 mm plášť na 17 mm ráfku nebude optimální, budeš to muset více foukat aby se to nežvejkalo. Štvalo mě to i s 35 mm pláštema. Na 23 mm ráfku je to mnohem lepší (a pohodlnější, protože to má trochu větší objem).

                0 0
                • ovcebe  

                  Bezdusovou pasku urcite nemam, bude tam asi nejaka tlustsi. Ale nekery plaste se nasazujou uplne v pohode:

                  Kolo prislo orig od Meridy s 38mm plastema (Maxxis rambler), a ty sly v pohode, a najeto tisice km bez problemu i zvejkani. Tlaky jezdim zpravidla na minimalni hranici toho plaste. Schwalbe marathon (35mm) taky bez problemu. Schwalbe g-allround (taky 35mm) uz hodne ztuha, a to Tufo speedero (tech 40mm) jsem vzdal .. je to holt loterie. Zaroven i kdyz to tam doma nejak narvu, tak pak jezdit ve stresu abych nahodou nepichnul a nemusel to zas sundavat/nadavat… Asi budu muset koupit naky 32mm a treba 5 ruznejch vzorku, nebo nevim. Novy rafky vyjdou asi furt draz.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Já vozil 40 mm thundero na 14 mm ráfku Remerx Alcyon, na který se dávají i hodně volné pláště blbě. Nezaznamenal jsem žádný problém. Nasazuješ pláště správně, tedy končíš u ventilku? Někteří experti u ventilku začínají a pak se diví, že to tam nemůžou narvat.

                    0 0
                    • ovcebe  

                      Jojo, koncim u ventilku, pred finalni fazi se snazim plast usadit uprostred prohlubne v rafku. Popravde mi teda nesla moc uz ta prvni hrana plaste – vubec ho zavest do rafku, abych mohl vlozit dusi, a nasledne pres tu hranu protlacit ventilek duse taky vyzadovalo porychtovani. Finalni fazi bych tam asi nakonec napacil montpakama, ale nedelam to rad + sem si tafnul trochu palec pri nasazovani, a rozhodl jsem se kapitulovat, a nasadit plast, ktery sel v poho (maxxis detonator 25mm co mam na zimu na valce), abych aspon dojel do servisu (nesouvisejici – potrebuju naboj a prevodnik vymenit).

                      0 0
                      • Pavell  

                        Je fakt, že Speedera jsem jako jediná musel dávat 3 montpákama o)

                        0 0
                        • ovcebe  

                          tyjo neni na to naky video, nebo popis techniky? Proste se strci montpaka mezi nenasazeny plast a rafek, o rafek se zapre, a paci se, dokud plast nenaskoci? Ja secko zkonim, tak by me zajimalo jaky to ma rizika, pripadne jiny vychytavky.

                          0 0
                          • Pavell  

                            Mrkni na youtube. Zadna veda to neni, holt nektery kombinace jdou hur

                            0 0
                    • Cabasekxxx  

                      Světe div se, celý život začínám u ventilku a končím proti němu. 80% procent plášťů jde nahodit jen rukama, u zbytku si ke konci jednou nebo dvakrát LEHCE pomůžu montpakou. Jen jednou se mi stalo, že narvat pláště na ráfek byl nadlidský úkol a to byly nějaký pláště z tesca snad za stovku kus na strejdovo hospodský dojíždědlo. Ale ty nešli ani jedním způsobem. Poslední jsem nandaval Continental Speed ride 42–622 na 19mm ráfky a bez potíží šli rukama. Bavím se o provedení s duší. Jak by to šlo při použítí bezdušové pásky nemůžu soudit. Bezdušáky nevozím.

                      0 0
                      • MichalOld  

                        Tak z Prahy se do Paříže lze dostat i přes Tokio, o tom žádná… :))

                        0 0
                        • Cabasekxxx  

                          Samozřejmě. Ale v časech bude trochu nepoměr. Kdežto tady ten rozdíl mezi tradičním a netradičním způsobem bude pouze v šikovnosti. Až budu přehazovat malýmu pláště schválně natočíme video a hodím ho sem tzv. Do pranice :-)

                          0 0
                          • LM  

                            Bezdušové pláště mají těsnější patku. Některé kombinace ráfek/plášť můžou být obzvlášť těsné.

                            Tam bys s tímto obráceným postupem, kde nemáš u ventilku patku pláště ve žlábku uprostřed (protože tam ten ventilek překáží), možná nenahodil. Proto se to dělá obráceně a kolem ventilku se to nahazuje až na konec :-)

                            0 0
                            • borda  

                              Nahodit jde vždycky všechno a jakkoli. Otázka je pouze použité násilí :)

                              Super peklo jsou conti gp, snad na jakýkoli ráfek. Tam i u sundavani člověk vážně uvažuje o nějakém vysrrihání :)

                              0 0
                          • borda  

                            No to ani nemusíš. Ja třeba jezdím bez duši 20 let. Na dětský kolo asi jo, ale na dospely? Kdo vozí duše?

                            0 0
                      • Jezevec70  

                        Přijde mi, že konkrétně Speed Ride jsou volné snad až moc. Jetý plášť po vypuštění sám spadne z ráfku. :-)

                        0 0
                    • miťo  

                      Telefonoval jsem pár let zpět s technikem od Tufa, ráfek Alcyon je prý zlo. Na tak těsnou bezdušovou gumu se tento ráfek nehodí. V Tufu mi nabízeli vyrobu dvou kusů Speeder s volnější patkou, pokud to chci používat na Alcyonech.

                      https://www.bike-forum.cz/…ufo-speedero

                      1 0
                  • 130kg  

                    Co tekutý mýdlo na patky? Bežně používám a pláště obvykle nahodím jen rukama, bez ohledu na to jestli začínám, nebo končím u ventilku…

                    0 0
                    • ovcebe  

                      Jo, mi kamos doporucoval i isopropyl. Ale ja bych byl rad schopnej to nasadit doma stejne jako pripadne v terenu pri defektu – a to sebou koupelnu asi nepovezu.

                      Este sem si vzpomnel, ze sem to loni napacil montpakama ten posledni kousek (coz je u tufa na mym rafku tak 30 cm). Sem strasne dlouho nespravoval dusi, a uz sem ty figle zapomnel.

                      0 0
                      • JamesCZ  

                        Tři modrý montpáky od Schwalbe (jedno balení), moc místa nezaberou, a musí to jít ikdyby se tomu nechtělo… bezdušový Tufo Thundero 36mm na 19c ráfek a uplně bez problému

                        0 0
                        • miťo  

                          Narvat to tam lze, ale pak mi Tufa neběžela rovně. Patka byla usazená, ale plášť „šmajdal“. Montáž na sílu jej poškodila.

                          0 0
                        • borda  

                          Kdybys nevozil duše, tak to neřešíš. Dáš knot, nalejes mliko, nahodis bombickou, neřešíš.

                          Když je ten defeklt takovej, že to nevyřešís takhle, tak jses stejně ztlralej na odvoz/dojítí.

                          1 0
                          • borda  

                            Poledni duši, co jsem vozíl s sebou, jsem dal nějakýmu nebozakovi s elektrem, co mel sice kompresor, ale duši ne :). Teď už jen mliko, knoty a bombicku

                            0 1
                            • miťo  

                              No vidíš to, já už mám období bezduší za sebou :D

                              https://www.bike-forum.cz/…velky-spatny

                              https://youtu.be/0FZHiZzs_kw?…

                              0 0
                              • jIrI___  

                                A jak by řekli bezdušoví ultras – stačilo použít vhodný tmel a nehustit vysoké tlaky :). Taky jsem se na gravelu poučil a jsem zpět na duších. Ale na MTB nedám na bezduše dopustit už nějakých 14 let, jen na tom gravelu se mi neosvědčily asi kvůli kombinaci vyšších tlaků a duší s menší tloušťkou stěny.

                                1 2
                                • miťo  

                                  Když mi dva druhy tmelů vystříkaly až do prázdné pneumatiky, tak to asi nebyla chyba vyšších tlaků :D Poslední šanci dostaly bezduše letos v květnu se stejným výsledkem. Louže tmelu na podlaze a prázdné kolo, díra v plášti úplně maličká. Ať si každý vozí co chce, ale já se vrátil k duším.

                                  3 2
                                • MirosPikos  

                                  Přesně jak píše Jirka, stačí použít vhodný tmel a nehustit vysoké tlaky. Nutno dodat, že plášť měl cca 5 tisíc a dlouho jsem ho vozil s bulkou, kde se oddělily vrstvy a často dojel s tmelem na radaru a sedlový trubce. Tohle poslední tažení bylo někde po 35 km u Stráže na Nežárkou a ten den jsem dotočil ještě přes 100km. Tmel se smíchal s prachem polní cesty a bez problémů držel. Jen na nižším tlaku někde kolem 2 barů. Už když jsem jel pár týdnů před tím ČB – Vranov a zpátky (celkem 140 + 170) tak mě tmel podržel, že stačilo jednou dofoukat. Na Vranově dolít tmel, který vozím sebou na delší štreky. A cestou zpátky už jsem dofukovat nemusel. Přitom terénu požehnaně.

                                  1 0
                                  • miťo  

                                    Jestli nebude problém v tom, že jsem píchal v zimě a tys píchnul v létě.

                                    0 0
                                • borda  

                                  Máš na mysli pláště s menší tloustkou stěny?

                                  První kola bez duši jsem měl mavic crossland, koukám, je to opravdu model 20 let zpět. Jednou jsem trhl plast a byl jsem dost zasranej od slime (jiné tmely myslím tenkrát dostupný nebyly a ten systém byl udělanej na ježdění bez tmelu, lil jsem to tam tak nějak pro jistotu).

                                  Bylo období někdy kolem roku 2012–14 odhaduji, kdy přišla tessa, rubena sada, notubes a zbezdusil jsem úplně všechno :). Trochu se divím, že jsem to období přežil :) (opravdu jediný, co se mi nepodařilo gangsta zbezdusit byly drátový krosovy 35mm speedmaxy. Zaplatpanbuh :)

                                  Od roku 2020 to vozím na silnici i gravelu, nezkoumam, nevymyslím, stále klasické notubes. Jeden defekt na silnici mne ohodil, ale chytlo se to. Měl jsem tam 6 barů.

                                  Jedinej opravdu problém za ty roky byl – přesně jak říkáš – s wtb nano. Jak to má vyloženě homeopaticky boky a já opravdu nejsem pírko, prostě mi to vzadu nedrželo tlak. To bylo na foukání během vyjížďky. Ale za to můžu já, že jsem prase a ne pláště.

                                  Tak nevím no. Někomu to halt sedne, někomu ne.

                                  1 1
                                  • jIrI___  

                                    Jo, samozřejmě jsem myslel tloušťku pláště a ne duše. Když to vztáhnu k MTB, tak nejdřív jsem měl plnohodnotné UST (Crossmaxy a vozil jsem půltunové gumy od Michelinu), to bylo naprosto neprůstřelné a nejvíce blbuvzodné řešení. Pak UST pomalu vymizelo, začalo se kouzlit s páskami do ráfku, plášti děravými jako cedník, netěsnícími patkami apod. toto období bych nejraději vymazal z paměti. No a v současnosti už ty pláště nejsou tak papírové, jsou odladěné patky, dají se koupit ráfky bez děr apod. Prostě opět se bezdušáky stávají blbuvzdornými jako v dobách UST, kruh se uzavírá :)

                                    1 0
                                    • Hrabex1  

                                      bohuzel gumy prolinajici mliko jsou tu dal. Dokonce i takove, ktere to driv nedelaly – napriklad RaceKing Protection

                                      0 0
                                      • krokus  

                                        Tak tohle jsem o tom Race Kingu slyšet nechtěl. Nedávno jsem si je poridil. Ale zatím se mi je nepovedlo ani nahodit – snad je problém v pásce a ne v plášti.

                                        0 0
                                        • Hrabex1  

                                          treba se uz polepsily, nevim. Ja je po te zkusenosti prestal pouzivat. Rozhodne jsem nebyl sam, resilo se to tady.

                                          Nove plaste jsou v pohode, casem se zacnou objevovat sem tam flicky a zhruba v polovine zivotnosti je to uz opravdu hodne.

                                          0 0
                                    • borda  

                                      Přesně tak. Poměrně vtipný mi přijde, že ty moje první mavicy crossland, to byla levná kola. Nebylo to jako crosttraily prostě natvrdo bez der zvrchu. Řešilo se to speciální páskou do rafku, žlutá byla, to si pamatuju…

                                      No a dvacet let se nám seslo a stejný pásky si dáváme do kol bontrager :) (btw. skvělý řešení, žádný srani s lepenim pásky, prostě se to tam navlekne, je to prakticky nezničitelný na dobu životnosti kol. Má to, uznávám, tak 25g vahovou penalizaci, nic pro gramohonice) , kruh se uzavírá :)

                                      1 1
                          • ovcebe  

                            Ja o tech bezdusich uvazoval, vim ze to existuje. Ale po pozornem shlednuti navodu na bezduse od ParkTool sem proste shledal, ze na to technicky nemam. Taky bych musel kupovat kvanta novych veci, vcetne rafku. Na druhou stranu s dusema nemam zadnej problem, zalepit diru mi trva chvilku, a s lepsima plastema lepim tak 1× za 10k km (kdyz je sjedu).

                            Blby je, ze spoustu tech pláštů, co si posledni dobou vybiram, sou prave bezdusaky, co nejdou na moje rafky nasadit. To ale prechod na bezduse stejne nevyresi – musel bych koupit zas ty novy rafky, a tim by se vyresil i problem s nasazovanim :)

                            0 0
                            • Hrabex1  

                              O jake konkretni plaste slo, ze na tve rafky nejdou nasadit? Jake mas rafky?

                              0 0
                              • ovcebe  

                                Rafky jsou originalni, koupene s kolem Merida Silex 400 2020, konkretne:

                                MERIDA COMP SL 17mm inner width 22mm height material: aluminium

                                Plaste, ktery jdou extremne ztuha (jak rika otec, slovo „nejde“ se nepouziva..) jsou:

                                Schwalbe G-ONE ALLROUND 35–622 Addix Performance TLE RaceGuard skládací (ale ty sem nakonec nasadil, a to i v terenu po defektu) a

                                Tufo Speedero 40Cx700 mm bezdušový skládací. (ty jsem zatim vzdal, ale jeste zkusim s vic montpakama a vetsi silou)

                                0 0
              • tomasz70  

                Máme Thundero a jdou nasadit i bez montpak. Takže asi ráfek vs plast

                0 0
              • ovcebe  

                be, jeste update – sem lama. Pri pouziti spravne techniky sel nasadit celkem v pohode. Diky vsem za tipy a rady.

                Proste natlacit plast do rafku rukama co de lehce, a zbytek dopacit montpakama, stacily dve, i kdyz o tu tenci sem se trochu bal, ale nakonec sem se ani nezapotil. 5 minut max.

                Ale to, ze je tesnejsi, je fakt. I prvni patka jde nasadit hur, nez u jinych plastu, a jak ji nasadim, uz s plastem na rafku nejde hejbat, usadi se v „udoli“ a totalne se stahne.

                Po nafouknuti ma ten 40mm plast sirku na mym rafku 38mm.

                Trosku problem, ze po natlakovani mi nevyskocila ryska rovnomerne, a tak je plast pri roztoceni kola trochu sisaty; Dal jsem tam 4 bary, pricemz jezdim na 3 obvykle. Nevi nekdo co s tim?

                0 0
                • LM  

                  Vypustit vzduch, shodit patky zpět do žlábku a máznout je mýdlovou vodou (používám starý kartáček na zuby).

                  Pak to zkusit nafoukat znova. Mělo by to po té mýdlové vodě „zklouznout“ a zaskočit rovnoměrně.

                  2 0
                  • ovcebe  

                    Diky, trochu pomohlo.

                    Ale at foukam jak foukam, nechce tam naskocit rovnomerne, furt ryska vyliza z kazdy strany na jinym miste. Asi tenhle plast na tenhle konkretni rafek fakt nepasuje. Ale kdyz dam mensi tlak, tak by to nemuselo tolik vadit, ze to hazi :)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Pořádně to namydli, nabombi a zaskočí to. Až bude patka na správném místě, tak upravíš tlak dle potřeby.

                      4 0
                      • ovcebe  

                        Jo, sem znovu vypustil, a nabombil uplne naplno, a vyskocila vsude. jeste ji na jedny strane krapet chybi, ale uz to pri roztoceni nehazi, takze parada. Diky.

                        e: nakonec casem vylezla uplne vsude rovnomerne. Tak slava! :)

                        3 0
      • Zbyniusz  

        Taky mám Vlaštovky a defekt žádný, zatím každé sjedu bez deflorací. Za mě: doporučuji Schwalbe.

        0 0
      • LM  

        Je to marný :-/

        0 0
      • ovcebe  

        dik, a pardon. fakt jsem hledal, ale obraceny slovosled (a pak jeste jenom „gravel“)

        1 0
        • LM  

          ale obraceny slovosled

          Gravel pro pláště? :-)

          0 0
          • ovcebe  

            gravel plaste :) a seradim to dycky „podle data“. to spravne vlakno se ve vyhledavani neobjevilo. query „gravel“ toho vratila strasne moc – inzeraty atd, tam jsem to mozna vzdal trochu predcasne

            1 0
        • TK75  

          Brucounovo vlákno je tak nechutne dlouhé, ze by tady tohle mohlo být klidne druhy díl …

          0 0
    • Eseker  

      na bikepacking dělá gumy Pirelli cinturato adventure mají 600g v rozměru 622×40, měli by mít dobrou výdrž proti průrazu, ale vyzkoušené je nemám, já jezdim thundero speedero, ty mají okolo 460g a někdo s nima trpí na defekty, já moc ne, všecko zatim pobral tmel.. kilogramový jebky bych vozit nechtěl.. (blbě jsem to připojil asi to mělo bejt spíš na ovcebe)

      0 0
      • scota  

        Jezdim Pirelli Cinturato gravel M a za mne super univerzální gumy. Pokud jezdiš vice silnici vzal bych gravel H.

        1 0
        • jerrymouse  

          Nebo kombo Gravel H dozadu, Gravel M dopředu. To vozím na bikepacking já.

          0 0
    • ceo  

      Nejlepší prý jsou RaceKing

      https://youtu.be/w3yspNTvVPo?…

      Hodně zajímavá videa.

      Taky prý SPD nepomáhají výkonu a spousta dalších kontraintuitivnich zjištění v jiných jeho videích

      2 1
      • gersa  

        Proč to ještě nikdo neřekl profi jezdcům?

        1 0
        • embi  

          Proc profi jezdi jezdili pred par lety na bikach 26" a uhel hlavy 71?

          1 0
      • Aduldinho  

        A co ta ošklivá kabeláž, ta nevadí? ;-)

        0 0
      • embi  

        RaceKingy vozi na ty tezsi gravel veci. Dylan jinak vozi Specialized Pathfinder

        0 0
      • K0cour  

        To že SPD nepomáhají výkonu jsem tam neslyšel, jen že pokud bude sucho použije silniční pedály a když mokro tak na „pedály pro horská kola“. Řeší to velice krátce jen v 27:40. Neřešil to v jiném videu?

        0 0
          • K0cour  

            Díky! Má to slušně vyargumentované studiemi. Protože mě to překvapilo, trochu jsem ale hledal, a našel jsem studie které ukazují že s klipy je vyšší výkon a snižují riziko svalové únavy a zlepšují efektivitu šlapání. Ne že bych se v tom teda nějak více vyznal. :)

            0 0
        • plzakj  

          Tyhle mluvici hlavy na YT … :)

          At si kazdej jezdi v tom, co mu vyhovuje

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.