• Sweden

    Ahoj,jsem tady nový,pročetl co se dalo ale pořád nemám jasno spíš ještě větší zmatek ve výběru svého prvního fulla.Dnes jsem prodal svého už bývalého HT a teď chci pořešit něco jiného,hlavně to musí být full,prostě změna je život.Jezdím 25% cesty necesty,25%pol­ňačky,stezky a zbytek okresky a cesty třetích tříd apod.Vše v rámci hobby a turistického tempa,prostě spíš kochačka a užívání si pohybu a radosti s tím spojené.Do oko mi padnul tohle GT,myslím že komponenty nejsou až tak špatné akorát netuším jak je na tom podle vás profíků přední vidle a zadní tlumič.Nevím jak funguje ten lockout který bych vzhledem k poměrně častým navštěvám asfalty rád zamykal.Mám ale strach z toho jak se bude chovat rám,moje proporce nejsou příliš cyklystické,výška 194cm a váha kolem toho metráčku,nekdy lehce +(samo že vše je ve svalech :-)))

    Jaký je prosím váš celkový dojem z tohoto modelu,tuším že ho má zuzabrno ale tam je to o něčem jiném,hlavně co se tělesných proporcí týče.Můj strop je 35tis.,vím že pro mnohé z vás je to tak možná na rám,nebo jako slabej základ vhodný okamžitě k překopání,ale musím podotknout že bikerství není moje hlavní sportovní odvětvý tudíž to beru jenom jako funny zábavu a relax.

    Díky všem za případné rady a okomentování daného biku :-)

    Tak cena je pro mě celkem dost zajímavá:

    http://www.axitbikes.eu/index.php…

    0 0
    • zuzabrno  

      jj, mam ho a je to milacek :-)

      Nemas sanci jej nekde vyzkouset? Asi bych doporucovala nechat si tlumic i vidli nafoukat na tvou vahu a kolo zkusit. No a pak uvidis.

      0 0
      • Sweden  

        právě že GT je tady u nás problém,uvidím,zku­sím poprosit známého co dělá v M-biku jestli by se nadal dovést popř.kam zajet.

        Nejhorší je ten pocit že nemám momentálně na čem jezdit a chtěl bych to vyřešit co nejdříve,v těchto situacích se dělají největší chyby a pak je člověk většinou nespokojený s vysledkem,moc dobře to znám…:-)

        0 0
    • Sweden  

      dál mám taky strach z těch problémů co popisuje zuzabrno,ale když tenhle bike se mi tááák líbí :-(

      kdyby tady bylo více uživatelů byl bych rád kdyby se vyjádřili jak jsou spokojeni/nes­pokojeni

      z mého laického hlediska je největší problém jak vyřešit dostatečný přísun tekutin abych nemusel pořád něco tahat na zádech nebo neustále hledat pumpy popř.stánky s občerstvením.

      0 0
      • zuzabrno  

        ahoj, prosim te, rovnou si sypu popel na hlavu a rikam zcela otevrene, ze nektere problemy, ktere jsem popisovala, nejsou problemy, ale normalni funkcnost nekterych komponentu kola. Jen ma neznalost zpusobila, ze jsem je oznacila za mozne problemy.

        Klidne se zeptej, co konkretne te znervoznuje, budu se snazit to objasnit.

        Jinak o kosiku na spodni ramovou trubku jsem uvazovala (jsou tam na nej pripravene diry), ale pak jsem si uvedomila, ze prave v tom miste kolo chytam, kdyz jej potrebuju prenaset nebo treba donest do bytu, takze jsem tam kosik nedala.

        Jezdim s CamelBakem temer porad. Mam v nem i pumpicku, pze ackoliv je mala, nenasla jsem na kole vhodne misto, kam ji dat. Nahradni dusi a naradi mam v brasnicce pod sedlem.

        0 0
        • marapara  

          Také jsem to tak dělal, jezdil buď s Camelem nebo jsem vozil flašku v dresu na zádech, pokud jsem nebral batoh. Ty díry na rámu na flašku zespodu jsou fakt na 2 věci :).

          0 0
      • Blazer  

        Zdravím, co se týče flašky, na kratší vyjížďky bez problémů vozím v košíku 1L, na delší vak v batohu, kde mám vše co potřebuji pro klid duše:)Sensor byl mojí srdcovou záležitostí a koupil jsem jej bez zkoušení vědouc, že co se má stát to se stane a že si určitě sedneme, což se i stalo. Jezdivý bike, začínám jej mít radši jak svůj Avalanche.

        0 0
      • Jarda636  

        Zdravím, sensora jezdím 2 sezonu a je to maximálně vyhovující kolo, HT bych už nechtěl. Udržba zadní stavby uplně jednoduchá, jsou tam jen 4 ložiska, stejná jak v hlavovém složení,utěsněná O kroužkem.

        Jezdím na něm jak po lese po trailech tak i maratony.

        Sice jsem si kolo trošku upravil ale i jako standart maká perfektně.

        0 0
    • rb  

      Mám ho druhý rok a jsem spokojený…

      0 0
    • Sweden  

      díky moc za kladný ohlasy,je vidět že to asi nebude špatný bike,jenom mám pořád tak trochu pochybnosti jak to bude vše fungovat s tou mojí „obří“ vahou.Můžete mi prosím napsat jak jste na tom vy a jak se bike chová??Jak funguje tlumení a zda mám nebo nemám mít obavy z poškození rámu apod.díky mím proporcím,je rám pevný,působí mohutným dojmem,nekroutí se pod vámi???Jak funguje lockout když jedete třeba po asfaltce,pohupuje nebo je to jako HT??Ještě nevím jak s tou „žabičkovou“ barvou,na foto to působí příjemně a tak trochu odlišně,přeci jenom takových barviček moc nejezdí :-),je tomu i tak v realitě,je ta barva příjemná??

      Nejradši bych model 2010 1.0 ale ten už se asi nedá nikde sehnat :-(

      0 0
      • marapara  

        Ta zelená je právě úplně super, navíc v kombinaci s bílou se mi to moc líbí :).

        0 0
        • Sweden  

          no právě ta kombinace s bílou se mi taky moc líbí,teda aspoň podle fotek,škoda že tady na BF tuhle „žabičku“ zatím nikdo nafocenou nemá :-(

          jinak můžeš mi napsat tvoje dojmy z tohodle GT?? Je jasný že jsi spokojený ale potřeboval bych vědět víc hlavně co se dojmu o tuhosti rámu týče,pořád mám pocit že se svými kg to nebude mít žádný full lehký :-(

          Nebude problém s mojí vahou v jednočepový konstrukci??

          0 0
          • marapara  

            Jezdil jsem 3 roky GT I-Drive 5, předchůdce nynějšího Force. Jezdilo se mi na něm dobře, systém funguje dobře, moc nehoupe ani při otevřeném tlumiči a slušně chodí, žehlí a je i celkem citlivý. Sensora jsem byl jen projet, cca 40 km vyjížďka. Je to takový docela tank už, což I-Drive 5 byl také :). Prostě kam ho nasměruješ, tam jede :). Je docela jezdivý, ale můj součstný SJ FSR jede líp. Má takovou svižnnější geometrii, GT mělo hodně univerzální. V kombinaci s rozumnými plášti jede fakt slušně, ale to GT celkem také.

            Teď jezdím rok a půl Specialized SJ FSR, zdvih mám 140/140 a chvíli jsem si zvykal na nový systém. Prostě ten čtyřčep chodí trochu jinak. Každý systém má své výhody a nevýhody a jejich výčet je dost individuální, každému vyhovuje něco jiného.

            U GT mě vadila celkem vysoká váha, I-Drive 5 nebyl moc zeslabovaný a jako celek vážil 14 kg bez čehokoliv. SJ FSR váží o 1,5 kila míň. Dál mi vadila nemožnost flašky v rámu. Řešil jsem to flaškou v dresu nebo vakem, ale ne vždy jsem chtěl brát camel nebo měl místo v dresu na flašku.

            Co se týče hmotnosti jezdce, tak toho se asi nemusíš bát. Kamarád ho jezdí také, měří kolem 185 cm a má kolem metráku a neměl s tím nikdy problém. Jezdil teda I-Drive 5, ale Sensor je hodně podobný, snad jen trochu víc zeslabený oproti předchůdci.

            Pokud se ti líbí, máš možnost ho i zkusit, jestli ti sedí geomterie, tak klidně jdi do něj.

            0 0
          • zuzabrno  

            tady je aspon jedna, druhou indoorovou mam v profilu

            http://www.bike-forum.cz/…l-11916.html

            ta zelena mi ze zacatku (v obchode) prisla moooc zelena, ale ted jsem z ni nadsena. Malo lidi ma kolo takove barvy, takze docela budim pozornost. :-)

            0 0
            • Sweden  

              Díky moc,asi jsem se zamiloval,myšleno do biku :-)),ta barvička je úžasná,zítra ho jdu objednávat tal snad bude vše sloužit,jel jsem na vel.L a objednávat budu pro jistotu XL,tak snad vše klapne.

              0 0
              • zuzabrno  

                dodala jsem vice fotek na link vyse

                dej pak vedet, jak jsi spokojeny :-)

                0 0
          • ps.slon  

            Zdarec, mám GT Force1.0. Měřím asi 190 cm a má váha v „plné výbavě“ bude alespoň 105–107 Kg. Tlumič foukám na 250–270psi a nemám žádný problém. Rám je pevný, čepy fungují bez problémů. Snad jen někdy v terénu při prudším a ostřejším zatočení spojeném s přejížděním např. kořene, mám pocit jakoby zadní stavba pode mnou trochu uhne. Jinak z jednočepu neměj strach, funguje bezvadně a podle mého názoru(ale nikomu ho nevnucuji) je dokonce na větší nerovnosti při větším zatížení vhodnější. Senzora jsem nejel, ale podle Force doporučuji.

            0 0
    • Sweden  

      ještě bych se chtěl zeptat jaká je geometrie GT oproti jiným bikům co jste jezdili,určitě jste toho vystřídali víc než já tak můžete lehce srovnávat.

      Díky za vaše názory

      0 0
      • Sweden  

        Tak jsem včera objednal,snad budu spokojený a snad jsem udělal dobře,ač mi dost lidí i-drive systém rozmlouvalo nedal jsem si říct :-))

        0 0
        • marapara  

          Myslím, že i-drive je celkem dobře vymyšlený a fungující systém.

          0 0
        • devmixil  

          no já beru Sensor 1.0 … mam ho totiz za cenu za kterou se neda odmitnout :) ma ji kamos ve sklade posledni kus, necha mi ho za 35 000,– takze neni o cem … :)) Uz se na nej tesim, byl jsem ho projizdet a velmi mi padl … ;) .. Tak at ses taky spokojen.

          0 0
          • Sweden  

            tak tady není opravdu o čem,za tu cenu parádá,tak ať slouží…

            0 0
            • devmixil  

              jojo jezdil jsem na nem a je to parada (pro me jako „lajka“ ) … budeme spokojeni oba ;)

              0 0
        • Jarda636  

          Nebudeš zklamanej, funguje dobře.

          0 0
    • Sweden  

      tak vesměs mi byla rozmlouvána složitost i-drivu a jeho údržba,že prý pořád někde něco vrže,že se člověk projede v mokru a už musí následující den mazat ložiska na který potřebuje spešl nářadí apod. kecy jsem poslouchal asi 30min.,říkám no nic tak když se vám to nelíbí a tenhle bike nemáte tak rád tak já si ho objednám někde jinde,problém je ten že kolem mého okolí nikdo Gétéčka nadělá,tak jsem ho nakonec objednal přes Náchodský AxitBikes kde ještě měli vel.XL,tak snad nebudu litovat,je to můj první bike a ještě k tomu ve fullu co kupuji přes e-shop,takže vlastně ani netuším jak je to se servisními prohlídkami,ga­rančkami apod,na to jsem se přes své nadšení z kola zapomněl úplně zeptat.

      Můžete někdo napsat zkušenosti jak to v tomto případě funguje ať nemusím v sobotu volat na prodejnu :-))

      co se prohlídek týče tak budu muset tam nebo stačí jezdit někam ve svém okolí kde prodávají GéTééé…:-((

      0 0
      • jmanek  

        Nesmysl, na rozdělání čepů i těch dalších prvků i-drive stačí jen imbusy. Někde na mobilu mám fotky demontáže celé zadní stavby, můžu to případně někde hodit…

        0 0
      • Jarda636  

        Rozborka a zborka je otázka cca 15 min když to děláš poprvé.

        Stačí jen dva imbusy, ložiska stejná jak v hlavovém složení, nic se nemusí nalisovávat nebo vyklepávat, jednodušší řešení asi ani není. Proč by to jinak vyráběly tolik let?

        Já na garančce taky nebyl, stačí jen doseřídit lanlka na přehazce a smyku, jinak žádná porucha, závada.

        Zadní stavba vrzala jen jednou(po cca700 km) stačilo mírně dotáhnou ložiska a je klid, absolvováno i několik blátivých maratonů a tenhle týden 2 x návrat domů za velkého slejváku. Současný I-drive bez problému.

        0 0
      • marapara  

        To jsou spíš předsudky než realita. Demontáž čepů, vyčištění a montáž nejsou vůbec složité a není třeba žádné spec. nářadí. Systém jako celek je možná trochu náchylnější na bordel, ale rozhodně to není tak, že po každé vyjížďce v mokru ho musíš rozdělat a vyčistit. Existují způsoby, jak pronikání bordelu k ložiskům částěčně eliminovat. Třeba o-kroužky, nebo blatníček na stavbu už jse tu také viděl, že si někdo ukutil.

        Já jsem jezdil ještě starší verzi systému i-drive, která e do nedávna ještě použivala, kde bylo třeba k rozdělání třeba tisícihranu. A byl to tisícihran totžný na sundání středové osy čtyřhranu. Celý systém jsem rozdělal a vyčistil jednou za rok, nic mně nevrzalo ani neskřípalo. Sice jsem nevyhladával vyloženě bláto, ale občas se tomu člověk nevyhnul. Výjmečně jsem to rozdělával 2× do roka, při nájezdu 3–4 tisíce km ročně na fullu.

        0 0
        • Jarda636  

          Aktuální GT už O kroužky má,já mám sensora 2010 a mám je tam.

          0 0
          • Sweden  

            pánové díky za vyčerpávající info co se problémů týče,nyní se těším jako malej kluk až mi bike dorazí dom.

            když už jsme u těch gété,poraďte mi jaký comp si mám na něj koupit nebo jaký tam máte vy a jak jste s ním spokojeni.

            a ještě bych měl takový blbý dotaz,v jakém stavu přijde kolo když ho objednávám přes e-shop?Bude komplet nebo třeba ráfky,sedlovka,a­pod. budou zvlášť?To jen tak pro zajímavost :-)

            0 0
            • maajkee  

              Bude odmnontovaný přední kolo, řidítka a sedlovka se sedlem. To dá dohromady ale každej jarda, toho se neboj :)

              Po sensorovi taky delší dobu pokukuju, takže trochu závidím :)

              0 0
              • Sweden  

                nene,toho se nebojím,ikdyby to bylo rozebraný celý tak to není problém,spíš jsem se ptal za zvědavosti v jakém stavu mám kolo při převzetí očekávat…:-)

                0 0
          • marapara  

            To jsem ani nevěděl :)

            0 0
        • zuzabrno  

          ahoj, jak poznam, ze je potreba to rozdelat a procistit a jake prostredky mam pouzit na ocisteni a nasledne namazani lozisek?

          0 0
          • marapara  

            Pokud to nevydává nějaké zvuky, tak asi netřeba se v tom zbytečně vrtat. Stačí průběžně kontrolovat dotažení čepů, aby se nepovolil a mělo by to stačit. U staršího systému i-drive, kde bylo k rozdělání třeba tisícihranu na sundání středové osy se občas stalo to, že se to povolilo a pak tam vznikla vůle. Kamarád tak dokonce zničil konus, který je protažný skrz čep a točí se na něm ty ložiska. Naštěstí ho koupil jako náhradní díl tuším na 200 nebo 300 Kč. Ale to bylo u staršího systému, nový to má řešeno přes imbusy.

            Nicméně jednou za rok to chce rozdělat, vyčistit a dobře promazat čepy u každého fullu, když už nic jiného. Ložiska stačí očistit hadrou a namazat vazelínou, ja používám silikonovou.

            0 0
          • Jarda636  

            Ja to rozdělal a pročistil, když mi v tom při silovém šlapání začlo vrzat.

            Jen vyčištění od bordelu technickým benzínem a hadrem a kontaktní plochy napatlat vazelínou, ložiska byly čistý.

            0 0
            • marapara  

              Také jsem to tak dělal, ale zpravidla to bylo jednou do roka, při pravidelné údržbě, kterou dělám vždy v zimě. Na novém fullu jsem to také po roce udělal z preventivních důvodů.

              0 0
          • jmanek  

            Já to měl po roce (2tis km, převážné terén, občas i dost bahnitý) tak zanesené, že se na to chystám tak dvakrát do roka. Mazání klasika – vazelína (ložiska, styčné plochy, závity). Já použil lithiovou.

            Tady foto, jak to po roce vypadalo: http://photos.janmanek.cz/…sensor/cepy/

            0 0
            • marapara  

              No, není to zas tak hrozné :). Viděl jsem už i hůř zanesený i-drive :)

              0 0
              • DominikGT  

                Sensor se mě celkem dost líbí ale zajímalo by mě jestli v rychlosti na spevněných cestách a asfaltu moc neztrácí v porovnání s ht zaskar nebo avalanche.

                0 0
                • marapara  

                  Pokud tam máš vhodné pláště, ne nějaké extra pomalé mrdky, tak zas tak moc neztrácí oproti Avalanchi.

                  0 0
                  • DominikGT  

                    A oproti zaskaru? Právě chci další rok kupovat nové kolo tak zatím pořád nemám jasno jestli zaskar nebo sensor4. Přijde mě to trochu na hlavu abych jezdil s celoperem z 60 procent po asfaltu ale v terenu se zase rád vyblbnu takže mě to láká. :D Myslím si že zaskar za necelých 30 bude na tom s výbavou líp jak sensor 4. sensor 3 je už pro mě drahý za těch 40.

                    0 0
                    • Sweden  

                      tak jestli bude ten anebo onen bike rychlejší netuším,nicméně jezdím taky celkem dost asfalt a celkem dost dlouho jsem přemýšlel do čeho jít,jestli HT 29" nebo full 26",vše má své pro a proti,proto jsem nakonec objednal fulla sensora 2.0,myslím že na moje ježdění at už terénem nebo po asfaltě bude stačit,nehoním žádný časy takže jestli bude pomalejší mi zase až tak nevadí,to že se trochu víc nadřu mi je taky jedno,spíš mě budou ***** žiletkáři který si určitě neodpustí připitomělý úsměv až mě potkaj cestou domu jak si to šinu na fullu po asfaltce.

                      Je to můj první full,strašně se na něj těším ale v koutku duše mám i lehké obavy aby to bylo to pravé ořechové,ale to ukáže až čas :)

                      0 0
                      • DominikGT  

                        Pokud tě baví blbnutí s kolem v terénu tak určitě litovat nebudeš. :) Já s tím mám právě velké dilema full je rychlejší v terénu a pevný rám si zase myslím že je rychlejší na asfaltu a Na nenáročném terénu. V cyklo obchodě mě říkali že s fullem se akorát nedá moc šlapat ve stoje do kopce na asfaltu prý se to houpe ale říkal taky že full s menším zdvihem jako sensor je prý téměř stejně rychlý na asfaltu jako pevný rám tak nevím jestli mě chtěl vnutit full nebo má pravdu. mě od fullu odradili zdejší uživatelé kteří většinou prohlašují že jezdit s fullem po asfaltu je na hlavu. Nedávno mě týpek s fullem předjel na cyklostezce mohl jet tak 32 takže asi se s tím dá jezdit rychle. Full nemám bohužel kde vyzkoušet. :(

                        0 0
                      • DominikGT  

                        Taky nevidím problém v jízdě po asfaltu na mtb, každý nechce utrácet peníze za 2 kola. Ani mě nepřijde že bych se nějak nadřel. Spíš naopak jízda po asfaltu je pro mě spíš pohodová záležitost.

                        0 0
                        • Jarda636  

                          Jezdím na sensoru i maratony, i delší pohodové vyjíždky a pohodové kolo, mám nazuté X-kingy, v terénu solidně podrží a i na asfaltu celkem jedou.

                          0 0
                    • marapara  

                      Zaskar je rychlejší, má celkem výrazněji jezdivější geometrii oproti Avalanchi, natož tak Sensoru. To už si spíš musíš rozmyslet co od kola očekáváš. Jestli nekompromisní XCčko nebo pohodový bajk i na náročnější terén. Přece jen od trail biku nemůžeš čekat akceleraci a záběr jak u XC HTčka.

                      Jak jsem ale psal, když tam nedá člověk vyloženě pomalé mrdky pláště, ale třeba X-Kingy nebo něco takového, tak získá i slušnou jezdivost a rychlost.

                      0 0
                      • DominikGT  

                        X-king jezdím teď na avalanche a jsou to super pláště i v drátu. :) Jak mám rozumět výrazně jezdivější geometrii?

                        0 0
                        • marapara  

                          Prostě akceleruje líp, jede svižněji.

                          0 0
                          • DominikGT  

                            Tak to mě bude asi líp sedět ten zaskar ,ale rok je ještě dlouhá doba na rozhodování. :D

                            0 0
                            • marapara  

                              Musíš srovnávat srovnatelné. Těžko můžeš srovnávat čistokrevné XC s trail bikem 120/120. Každý je určený na něco jiného a ty vybírej podle toho, co chceš jezdit. Na fullu je radost zablbnout si v terénu i tam, kde na HTčku se ti zrovna 2× nechce.

                              0 0
                              • DominikGT  

                                Mě právě baví jezdit úplně vše takže mě je asi těžko něco poradit. Mě by tak vyhovovalo celopero a silnička. 2 kola zatím určitě neplánuju takže musím udělat nějaký kompromis. navíc ve zlíském kraji ten full zase až tak potřeba není a v jeseníkách jsem tak dvakrát za rok.

                                0 0
                                • marapara  

                                  Právěže ten full má své opodstatnění i tady. Cesty v Chřibech, Bílých Karpatech atd. jsou čím dál víc rozjebané od lesáků, zemědělců, atd. Takže ježdění na HTčku je čím dám obtížnější. Na fullu je radost v takových místech jezdit.

                                  Jel jsem třeba hřeben Vizovických vrchů a abych pravdu řekl, ne HTčku bych si ho moc nedokázal představit. Na fullu je to radost.

                                  0 0
                                  • DominikGT  

                                    Souhlasím. Z pevného rámu jsem mockrát dost vyklepaný. Ale kdych kupoval full tak bych pak potřeboval asi 2 kola. Kolo mám v pokojiku a 2 bych tam moc nechtěl.

                                    0 0
                                    • Sweden  

                                      tak myslím že mám asi stejný problém,myslím problém v tom že nejsem vyložený příznivec ať už terénu nebo silnice,prostě od baráku vyrazím po asfaltce a pak se děj do děj,uvidím pěknou polňačku a mám chuť si jí dát tak šup tam,uvidím pěknou blátivou cestu a mám na ní chuť tak tam vlítnu a makám,ale v jiný den mám chuť si dát pouze rozhjebanou státovku třetí třídy apod.,a na terén nemám sebemenší chuť,takže ono je to těžký,jsem na tom jak Dominik,dvě kola prostě mít nechci,proto jsem asi upřednostnil fulla před „hátéčkem 29“ který se mi taky moc líbílo a jelo se na něm hooodně slušně.Ale změna je život,tak jsem vybral jak jsem vybral.Výměnu plášťů plánuju jako první,maxiss půjde dolu a nazuju asi x-kingy nebo něco podobného.Zuzabrno která má sensora psala že rozdíl po výměně obutí je celkem znatelný tak doufám že to tak je a sensor nebude opravdu líný,ikdyž musím říct že co jsem si přečetl snad všechny recenze na našich i světových serverech a nikde jsem se nedočetl o tom že by to byl nějak pomalý bike.V sobotu bych ho měl mít doma tak sem hned napíšu,jediný z čeho mám strach tak je právě již zmiňovaný šlapání ve stoje,mám obavy aby to nebylo pod mojí tonáží měký,zamykat se mi to nechce :( a pak ten camelbak :( jinak si myslím že si budem rozumnět:)

                                      0 0
                                      • zuzabrno  

                                        Mela jsem GT Avalanche 1.0 (HT), ktere mi prislo docela rychle. Pak jsem koupila Sensora a ten mi ve srovnani s Avalanchem prisel pomaly, ale bylo to jen nezvykem (jina velikost kola, jina stavba ramu).

                                        Puvodni Maxissy byly dle mne pomalejsi nez Schwalbe, ale hlavne u predniho plaste jsem nemela v brzdeni jistotu opory. Hlavne kvuli tomu jsem na predni dala NN. Ted jsem maximalne spokojena (NN, RaR) a myslim, ze rychlosti je kolo s Avalanchem srovnatelne.

                                        Teda problem je v tom, ze nejtezsi prevod na Avalanchi ma mene zubu nez ten na Sensorovi. Takze jizda po rovine na asfaltu Sensor vs. Avalanche, proste Sensor prohrava. Ale to neni plastema. :-)

                                        0 0
                                        • Sweden  

                                          Zuzo a kolik se nechá jet max.rychlost na sensoru po rovině za ideálních podmínek za přijatelné kadence,myslím tím že se to tempo nechá nějaký ten KM udržet,nemyslím tím vyloženě max.rychlost biku s nesmyslnou kadencí.Díky :)

                                          0 0
                                          • zuzabrno  

                                            :-) jejej, ja nevim, to zalezi co je prijatelna kadence a idealni podminky… :-) Jen vim, ze kdyz jel bracha na mem Avalanchi a ja na Sensorovi po rovine ci lehce z kopce, nestihala jsem mu. Ale muze to taky byt tim, ze bracha udrzi tu „prijatelnou“ kadenci vyssi nez ja. ;-)

                                            ale asi bych to nejak nerozebirala, sobota se blizi, uz brzo si mazlika slozis a vyzkousis sam

                                            myslim, ze zklamany nebudes

                                            btw k zamykani tlumice… ja ho uz ani na asfaltu nezamykam. Prece jenom nase cesty nejsou prilis rovne a ja si na tlumeni nerovnosti zvykla tak, ze mi jakekoliv drncani zadniho kola vadi. Pri slapani v sede se kolo nehoupe temer vubec a rozhodne neni citit nejaky ubytek energie.

                                            Pri slapani ve stoje:

                                            • v terenu nezamykam a je mi jedno, ze se kolo houpe (vidla i tlumic)
                                            • na asfaltu zamykam
                                            0 0
                                          • ps.slon  

                                            Pane kolego, neřeš rychlosti na fulu, zkoušej funkci a užívej pohodlí. Budeš mít celopéro, tak si hrej. Kolik na tom pojedeš není jen o pláštích, ale především o Tvých nohách. Vykašli se na výměnu plášťů a především začni jezdit. Já používám na předku Bontrager XR4 2.35 a na zadku Kenda Nevegal 2.35. Jsou to traktory, ale velká spokojenost. Když se přesouvám po silnici do lesa, jezdím 30–34km/h.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Asi máš špatně zadanej obvod pláště :)

                                              0 0
                                              • ps.slon  

                                                Myslíš na c. computeru? Mám tam 26". Nikdy jsem ho neproměřoval. Je to Cat8. Nejsem žádný závodník, ale tyto čísla mě tam skáčou. Taky netvrdím, že to jedu dlouhodobě, ale těch 5km po rovině ze Žabin na přehradu to tam mám.

                                                0 0
                                              • DominikGT  

                                                Tak to si solidně trénovaný když jezdíš s celopérem s nevegalem přes 30.

                                                0 0
                                              • DominikGT  

                                                Tak to si solidně trénovaný když jezdíš s celopérem s nevegalem přes 30.

                                                0 0
                                                • ps.slon  

                                                  Na mém computeru nejde nastavit obvod kola, pouze průměr v palcích. V mém věku a při pohodovém ježdění nemám v úmyslu něco někomu dokazovat. Říkám, co mám na budíku při přesunu po silnici. Budík je laciný a základní, proto se nehádám, kolik tam opravdu je. Minulý týden jsme s kolegou zkoušeli z kopce, coto dá, já jsem tam měl rychlost asi 72km/h, kolega 73km/h. Takže budík jaksi měří a Nevegaly JEDOU.

                                                  0 0
                                            • Sweden  

                                              neřeším rychlost,jenom mě to prostě zajímá vzhledem k tomu ze jsem Avalanch taky pár měsíců jezdil

                                              S výměnou plášťů samozřejmně chvilku počkám až podle toho jak se na nich pojede a hlavně podle pocitu.

                                              0 0
                                          • charon666  

                                            Vůbec bych se toho nebál – na Sensoru se dá jet bez většího úsilí i celkem svižně. V neděli jsem byl nucen se přesunout delší vzdálenost po rovině (55km) a bez většího úsilí jsem podle navigace udržel na trase průměrnou rychlost 27 km/hod. A to jsem se jednou stavoval na malinovce :-)

                                            0 0
    • Blazer  

      Zdravím, taky jsem se bál, že při přechodu z Avalanche na Sensor utrpí rychlost a plánoval, že budu kola střídat dle nálady a terénu. Nyní jezdím pouze Sensor, vpředu Nevegal 2,1 vzadu Karmu 2,0 a naprostá spokojenost, žádné znatelné zpomalení na silnici se nekoná a komfort to vše zdaleka překoná:) V mém věku a na našich tvrdých polňačkách a v drnovitých vinohradech jednoznačná volba proti Avalanchi.

      0 0
      • DominikGT  

        S tím avalanchem se dá taky sjed plno věcí jenom to není tak pohodlné a nemůže to člověk pořádně rozjet když je terén už horší. Na menší skákání přes díry, kořeny a šutry a podobně mě taky nepřijde špatný.

        0 0
        • marapara  

          To je sice možné, ale to ti fulla v žádném případě zdaleka nenahradí. Komfort, jistota a hlavně radost z toho je někde úplně jinde, než vyskákanost z HTčka.

          0 0
          • pavlik6022  

            nezbývá než souhlasit :)

            0 0
            • DominikGT  

              Já ti rozumím určitě to je zábavnější v terénu na fullu než na ht a jet se dá plno věcí na obojím. Někdy do budoucna snad fulla pořídím. :)

              0 0
          • maajkee  

            No já si paradoxně mnohem víc dovolím na HT než na fullu, přeci jen na HT jezdím léta a vím jak se to zachová, s fullem jsem pořád jen zelenáč :) Hlavně si dost často štrejchám pedálem, to se mi na HT nestává.

            0 0
            • marapara  

              Taky občas štrejchnu, ale zvykl jsem si. Na fullu si dovolím víc než na HT.

              0 0
              • DominikGT  

                Jak se znám tak s fullem bych jezdil prasárny. :D Takže ještě že mám ht.

                0 0
      • marapara  

        Karmu 2.0" bych dozadu na trail fulla nedal, teda za předpokladu, že nejezdíš vyloženě jen na suchu. Vzadu sice není tak extra vzorek třeba, ale přece jen, jak je trochu vlhko, Karma strašně klouže. Já tam dal X-Kinga 2.2" RaceSport a je to nebe a dudy. Navíc ten XK jede minimálně stejně dobře, možná i líp, jak Karma 2.0.

        0 0
        • charon666  

          Je ten X-King vhodny i na předek nebo tam si vozil/vozíš něco jinýho. Jak je to s odolností bočnice?

          0 0
          • DominikGT  

            Mám na avalanche X-king 2.2 vepředu i vzadu a drží v pohodě ale s nevegalama co jsem měl předtím se líp brzdí v terénu hlavně přední brzdou.

            0 0
          • marapara  

            V součastné době vozím vepředu X-King 2.4" RaceSport a vzadu tu 2.2". Dle mého soudu, ideální kombinace. Drží dobře, jede parádně a pláště jsou dost tiché.

            0 0
            • DominikGT  

              To se mi na těch x king líbí že jsou hodně tiché na asfaltu. :)

              0 0
            • charon666  

              A chovani na asfaltu? V porovnání třeba s těma Karmama?

              0 0
              • marapara  

                No jedou cca stejně, možná líp, drží líp, protože mají měkčí směs a jsou míň hlučné. Jediné co je pro Karmu, tak díky tvrdší směsi uprostřed vydrží déle. Jinak ty XK má spíš jen výhody oproti Karmě. Ale ideální na asfalt takové pláště samozřejmě nejsou :).

                0 0
        • Blazer  

          Pravda, ale Karmu používám na běžné vyjížďky s přáteli a rodinou, tedy v suchu a lehký terén. Pokud jedu do těžšího terénu, dávám i dozadu Nevegal, jsem jeho velkým příznivcem, vozil jsem ho k mé plné spokojenosti i na Avalanchi a děkuji mu za mnoho:)

          0 0
          • marapara  

            Já nejsme příznivec Nevegalu. Kdyžtak max. vepředu, ale vzadu je to velká brzda. V podstatě jízda s ním je, jakoby tě někdo držel za rameno.

            0 0
            • DominikGT  

              Nevegaly jsou do terénu hodně dobré hlavně drží jak přibité to co jsem řezal zatáčky na šutrech s nevegalama tak s x king bych si rozbil hubu.

              0 0
              • marapara  

                To jo, měl jsem je biku, ale ani v terénu moc nejely, natož tak na asfaltu. U mě je problém, že někdy jezdím i delší silniční přejezdy, někdy i 30–40 km po silnici, než dojedu do terénu, nebo když se vracím z Karpat a jedu přes Lučinu až domů do Kyjova, tak jedu cca 40 km po silnici. S Nevegalama bych se na to … :).

                X-King také dobře drží, a když člověk ovládá trochu techniku a má bajk v ruce, tak se to docela řezat i s XK, se kterým nebudu mít problém s velkým odporem na silnici :).

                2 roky zpátky jsme byli na Rychlebských stezkách a měl jsem vzadu Karmu 2.0 a vepředu NN 2.25". Bylo trochu popršené, tak některé šutry, kořeny a tak byly docela mokré a řádil jsem i Karmou vzadu, která na vlhku docela klouže, jak sachs :)

                0 0
                • DominikGT  

                  S x king mám zatím strach víc to klopit do zatáčky na šutrech.

                  0 0
                  • marapara  

                    Co si představuješ klopení zatáček na šutrech?

                    Na šutrech se přece nedají klopit zatáčky vůbec a je úplně jedno jaký plášť máš. Žádný tě nepodrží na podjíždějícím kamení.

                    Abys to naklopil, musí být zatáčky klopená nebo hlína.

                    0 0
                    • DominikGT  

                      Myslel jsem prudší zatáčení na štěrku a menších kamenech.

                      0 0
                      • marapara  

                        No právě, na štěrku ti nepomůže ani svěcená, natož tak nějaký Nevegal :)

                        0 0
        • Blazer  

          A dík za tip, ten X-King vypadá fakt dobře, vyzkouším jej:)

          0 0
    • Sweden  

      Tak ho mám doma a jsem nezkutečně šťastnej :))

      sice mám najeto nula nula nic ale už jenom sednout na tenhle bike je radost,oproti starému HT co jsem měl je to úúúplně jiná dimenze :))

      0 0
      • palo7  

        gratulace :-)

        0 0
      • pavlik6022  

        vypadá k světu!

        0 0
      • Aspean  

        Sotva poskladany a uz to kazis brasnou :D

        Jinak at slouzi :-)

        0 0
        • Sweden  

          mno řeším především praktičnost,vzhled je až na druhém místě

          0 0
          • maajkee  

            Když už tak tam dej alespoň nějakou menší a vůbec na fullovi vozit brašničku, to je uhzený, stejně nemáš kam dát láhev tak budeš muste jezdit s batůžkem, tak dáš věco do batůžku ne? :)

            Jinak bajk je to moc pěknej.

            0 0
            • marapara  

              Flaška se dá vozit i v dresu. Menší brašničkou nemůžu nic pokazit.

              0 0
              • DominikGT  

                Tak flašku v dresu bych nesnesl ani na silnice a v terénu si to nedokážu představit. :D

                0 0
                • marapara  

                  Já jsem to tak vozil 3 roky :). Dá se na to zvyknout

                  0 0
                  • devmixil  

                    presne tak,je to tva vec :) nenech si do toho kecat,ty na tom budes jezdit ! :) … ja jdu 20.5 pro sensora 1.0 .. se nemuzu dockat ! :)

                    0 0
      • ps.slon  

        Připojuji se s gratulací. Ať jsi spokojený alespoň jako já s Forcem.

        0 0
      • zuzabrno  

        takove nadherne kolo sis koupil… :-) moooc pekne!! ;-)

        at slouzi

        0 0
    • Sweden  

      tak první problém byl ve štíplé duši,když jsem kolo vybalil zadní bylo prázdné,říkal jsem si stane se,dofouknul jsem a dnes ráno opět prázdný,takže rozborka,lepe­ní,sborka a vše je ok,sic jsem byl dost překvapen když kolo nemá jeto téměř nic.

      0 0
    • Josef Šimon  

      Fakt fešácké, vybral bych stejně.

      0 0
    • DominikGT  

      Nechceš na toho tvojeho nového sensora napsat recenzi? A porovnat ho třeba s GT avalanche co se týče rychlosti na zpevněném povrchu. Celkem dost jsem začal přemýšlet že místo do zaskara půjdu do force.

      0 0
      • Sweden  

        myslím že na nějaké srovnávání je zatím dost brzo,ale pár prvních postřechů myslím napsat napsat můžu.Takže,zaprvé musím říct že do fulla jsem se zamiloval a to doslova,ta jízda na něm je prostě zážitek :),oproti Avalanch se mi zdá na zpevněném povrchu lehce pomalejší a zdá se mi že se trochu více nadřu,ale to může být způsobeno možná obutím maxiss aspen na které jsem moc chvály neslyšel/neče­tl.Posed na sensoru mi vyhovuje více než na avalanch,nejvíc super jsou ty 700mm široká řidítka,ten pocit když na to sedám je nepopsatelný :) Nikdy jsem tomu nevěřil že když jsou tak široké můžou být i pohodlné a hlavně citlivé při ovládání např.při sjezdu apod.,ale je to tak,jsem opravdu nadšen,možná je to zkresleno euforií kterou prožívám pořízením nového kola po 10letech :))

        Hele opravdu nemůžu zatím moc srovnávat,s a­valanchem jsem jezdil většinou silnice a zpevněné povrchy,nic jiného jsem nevyhledával,teď je tomu naopak a vždy mě celkem děsí pocit že se budu muset nějaký ten km přesunout po asfaltu,dřív tomu tak nebylo ba naopak,nikdy se mi nechtělo lítat lesem po kořenech a třást se na ht,tomu čemu jsem se v terénu raději vyhnul teď schválně s radostí na tváři „vymetu“.

        Ono srovnávat Avalanch a Sensora asi ani nemůžu,protože s výměnou bajku se změnil i moje zaměření,obě kola jsou výborné,ale dle mě má každé jiné zaměření a člověk si musí uvědomit na jakém povrchu a v jakém stylu bude jeho jízda převyšovat.

        Jediný s čím teď na sensoru bojuji je nastavení/nafoukání zadního tlumiče,chci aby to pěkně žehlilo a zároveň aby se na tom nechalo jet v nezamčené poloze i při přesunech v asfaltce apod.Zatím ho zamykám,ale nevím jestli dělám dobře,někdo tvrdí že to nevadí někdo zase tvrdí opak.Jsem bohužel větší a mohutnější cca 105kg a to nejsou zcela ideální bikerské proporce,proto možná ten problém s nastavením.Přední vidlice super,té nemám co vytknout,absenci držáku na flašku jsem vyřešil batohem a je to fajn.Trochu se mi nepozdává tvar sedla,zadek mě bolí o trochu více než tomu bývalo na avalanch ale tomu dám ještě čas,třeba se to podá :).Jediný co mi zatím trochu vadí na sensoru x avalanch se pomalejší zpřevodování na přesuny po silnici,na nejrychlejší převod při přibližně stejné kadenci jsem o cca.4km/h na sensoru pomalejší,ale myslím že toto se dá počítat jako za normal a ne chybu,přeci jenom je to full kde se až tak moc na max.rychlost nehraje.

        0 0
        • Sweden  

          ještě k brzdám,elixir 3 jsou pro mě příjemná změna,oproti celkem kousavým na avalanch.Na sensoru se dají krásně dávkovat bez nutnosti strachu z „držkopádu“ :)),neeee možná trochu přeháním,ale jsou prostě lepší protože jsou nový :) jediná výtka patří přední brdě která při intenzivnějším brždění ječí jako prase před porážkou :)),včera jsem zmoknul a ječelo to i při lehké brzdě,doufám že je to pouze otázka času než si desky sednou,zatím jsem nic nečistil ani nepoužíval žádnou pastu apod.,tak uvidíme.

          0 0
          • marapara  

            Tak ona ječí skoro každá brzda, když je mokrá.

            0 0
            • DominikGT  

              Mě elixir 3 chodí tiše. :) Potom holt budu muset mít v budoucnu 2 kola.:) Ale budu kupovat sensora 4 nebo 3 až další rok. :( Mě právě baví jezdit úplně všechno a s tím pevným rámem to není v horším terénu ono a hlavně se s tím tolik nedá skákat kvůli tvrdým dopadům. Původně jsem chtěl kupovat zaskar ale když mám avalanche tak bude asi lepší volba to celopero než mít 2 kola s pevným rámem. Pod rám se nedá dát držák na flašku?

              0 0
              • marapara  

                Za sucha chodí většina brzdy tiše. Ale stačí polít vodou a zkus si pak zabrzdit, bude to řvát jak kráva :).

                Se Zaskarem bych se do nějakého skákání vůbec nepouštěl. To by neměl rám moc velkou živostnost.

                Pod spodní rámovou trubkou je možné připevnit držák na flašku, praktické to ale není. Je to tak nízko, že se tam při jízdě neohneš a také na to lítá všechen bordel. Jedině vak nebo flašku do batohu nebo do dresu, pokud nemáš batoh.

                0 0
                • DominikGT  

                  Jsem právě ještě ten sensor naživo neviděl tak proto se ptám. Batoh mám ale budu muset dokoupit vak až bude sensor. :) Jako ten zaskar je spíš rám na rychlost v nenáročném terénu asfalt, polňačky a tak? Jsem myslel že mu menší skoky nevadí.

                  0 0
                  • marapara  

                    No skoky mu nevadí, ale poměrně dost se tím snižuje jeho životnost :).

                    0 0
                    • DominikGT  

                      Na sensor 3 můžu skákat menší skoky nebo mu to taky nedělá dobře?

                      0 0
                      • marapara  

                        Sensor je full, tomu to nevadí, ale Zaskar je XC HT. Je vyroben z hodně tvrdého zároveň také křehčího materiálu. Já měl Zaskara 4 roky. První mi praskl po 3/4 roce, druhý po 3 letech. Na tom prvním jsem jezdil to, co jsem jezdil předtím na Avalanche a po reklamaci jsem už do terénu tolik nejezdil na HT, protože jsem měl i fulla. Ale stejně mi praskl zase, i když to trvalo 3 roky a ne 3/4 roku. Takže pokud chceš skákat na kole, kup si toho Sensora. Sice na skákání v bikeparku to není, ale není problém na tom zablbnout a docela mu i naložit. U Zaskara by byla otázka času, než někde rupne. Sice se od té doby změnilo malinko detaily v rámu, ale materiál je to pořád stejný.

                        0 0
                        • DominikGT  

                          Tak já s tím zase nechci skákat 3 metry skoky takže by to měla být pro mě dobrá volba. Tak to s mojím avalanchem teda přibrzdím v terénu ať ho nerupnu taky. :(

                          0 0
                          • marapara  

                            Na Avalanchi jsem jezdil 3 roky to samé co na Zaskarovi 3/4 roku a nerupnul, ale nakonec šel do světa. Nemusí to být tří metrové skoky.

                            0 0
            • martin_bakov  

              neni problem vymenit smes v brzdovych desticek za jinou ktera nepiska nebo to dela jen minimalne

              0 0
    • maajkee  

      Není tady někdo z královéhradecka se sensorem velikosti L? :)

      0 0
      • pavlik6022  

        červík jménem Sensor stále hlodá :)…

        0 0
        • maajkee  

          Jo jo, to kolo se mi především dost líbí :)

          Mám zálusk na předloňskej model 2.0, tam je foxka a celkově to je dalko líp ustrojený než 2011, 2012 je vyloženě děs :)

          0 0
    • Sweden  

      tak ono i to pískání má svoje pozitivum,když potřebujete někoho předjed a je to zrovna v úzkém místě a kolega před vámi o vás neví tak použite přední brzdu jako varovný signál „pozooor jeduuuu“… :)

      0 0
    • Sweden  

      co se držáku flašky týče tak příprava na držák tam je ale je naprosto zbytečná,mít flašku na spodku rámu a snažit se jí vyndat za jízdy celkem zavání průserem že to někde vymáznete,a to nemluvím o estetický stránce,sice jsem to nezkoušel ale musí to vypadat hodně podivně,lítá na to věškerý bordel od př.kola,mno prostě nic moc.V sekci foto jsem viděl na sensoru držák na sedlovce,určitě je to praktičtější a asi i hezčí,nicméně mám klasický batoh bez zásobníku,mrsknu tam bundu,nářadí a flašku s vodou a na to občerstvení si prostě přizastavím,nejsem žádnej závoďák abych musel lemtam z hadice za jízdy.

      0 0
      • ClAyD  

        Však camelbak taky není pro závodníky. Jak ho jednou zkusíš, tak bez něj ani ránu. Vždycky když jedu bez něj a chci se napít, automaticky šahám na hruď hledajíc náustek :D

        0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, já už bez vaku s vodou na zádech skoro nejezdím i když mám kam dát flašku na rám :)

          0 0
    • Sayuz  

      Najde se tu prosím někdo kdo má Sensora a ví rozměr rychloupínáku? Tuším, že je to 34.9, ale ví to někdo na 100%?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.