GT Force 3.0 2012 nebo GT Sensor 3.0 2011

44 nepřečtených
  • swah

    Už mi jde z těch kol hlava kolem. Rozhoduji se mezi letošním AM GT Force 3.0 a trailem GT Sensor 3.0 z minulého ro­ku.

    Pro Sensor mluví hodně i cena, která je o 11 tis. nižší. Nicméně když už bych si kupoval kolo, rád bych, aby chvíli vydrželo a bylo případně později ještě prodejné. Samozřejmě nejraději bych univerzála na vše, každopádně nastíním použití:

    Dříve jsem skákal na 20", nemyslím žádné dirtové skoky, ale rád bych, aby mu menší poskočení v lese a nějaký bunny hop nedělaly problém, ale jemu i mně radost. Na druhou stranu aby bylo případně jezditelné na středně dlouhých výletech s přítelkyní po lesních/okrskových cestách a silnicích.

    Jsou mé požadavky nereálné? Na výlety se mi zdá univerzálnější Sensor – bojím se jen, jestli nějaký ten mini hop v lese zvládne. Force zase nevím, jak moc je použitelný na silnici/pevnější cestě, zdvihem mi přijde více do toho terénu.

    Budu vděčný za každý názor.

    0 0
    • jIrI___  

      Co jsem měl možnost Force projíždět, tak na nějaké popojíždění po silnici to moc není, přišel mi děsně líný. Ale je jasné, že svoje nevýhody na silnici vynahradí v terénu. Záleží na tobě co víc preferuješ, jestli lehčí terén a zpevněný povrch (Sensor) nebo náročnější terén, kde tomu víc naložíš (Force). Pokud bys chtěl nějakou alternativu k Sensoru a nebránil se bazaru, tak zrovna prodávám svého Fuela EX z profilu :)

      0 0
      • pavlik6022  

        dovolil bych si nesouhlasit – v nastavení jaké mám na mé Force v profilu je kolo jezdivé po asfaltu stejně jako pohodlné v terénu – 2,25 pláště, bezduše, tlumák s nastavitelnou platformou, snižování vidle do kopců.

        0 0
        • swah  

          Tak přesně tento příspěvek jsem nepotřeboval… už jsem měl Force škrtnutého :) Každopádně díky.

          0 0
      • pavlik6022  

        pokud byl Force v original setupu na Nevegalech tak jezdivý na asfaltu ani být nemohl

        0 0
        • jIrI___  

          Byl obutý na NN 2,25. Kdyby tam byly Nevegaly, tak na něj raději ani nesedám :D

          0 0
    • swah  

      Ještě mi do oka padnul RB IQ Team, co vy na to?

      0 0
      • jIrI___  

        RB má v Praze testovací centrum a podle všeho tam jsou velice ochotní. Takže IQ by neměl být problém si půjčit na otestování.

        0 0
    • Sayuz  

      Já jezdim Sensora 4 druhou sezonu, rozdíl v číslech je pak už jen ve výbavě, kterou jsem stejně skoro celou vyměnil…

      Force jsem jel chvilku, přijde mi to podobný, jen F má větší zdvich, zadní stavba působí robusněji a tím pádem si myslím, že i víc vydrží. Což je jinými slovy to co napsal jIrI

      RBčko si lidi taky pochvalujou, ale já zkušenost nemám, snad jen poradit, že třeba v Praze u Štěrby jsem viděl Force, takže by byla i nějaká ta možnost na vyzkoušení. V neposlední řadě, (nevim jak je to u jiných prodejců) ti Štěrba u nového kola dá garančky atd v ceně což v případě jeho servisu znamená cca 5000 Kaček.

      0 0
    • Pijer  

      Zrovna jsem dostavěl takový vysokozdvihý trail bike na rámu Force a spokojennost. Celodenní výlety nad 50 kilometrů nechrtím tempem v téměř jakémkoliv terénu nejsou problém. Je to u mně nástupce Canyona Nerve s 115/115 a spokojenost.

      0 0
    • marapara  

      Sensor také něco snese, není to jen kolo na ježdění po silnici nebo zpevněných cestách :). Nějaký menší skok by něměl být problém.

      0 0
      • ClAyD  

        Sensor toho snese dost… kámoš ho má a jezdíme spolu tvrdší AM a občas dirty a to ještě nemá moc dobrou techniku.

        0 0
        • Sayuz  

          Tak můj Sensor snáší i DH na Monínci :)

          0 0
        • marapara  

          jj, neměl bych strach Sensora pustit trochu víc z kopce. Jel jsem na něm cca 40 km testovací vyjížďku a přijde mi kapku do AM svou geometrií.

          0 0
    • swah  

      Aktuálně koukám ještě po Giant TRANCE X 3, na kterého mě přivedlo sousední vlákno. Zdvihem mi to sedí pěkně mezi Sensorem a Forcem a ještě zbyde místo na láhev :)

      0 0
      • jIrI___  

        U té X3 bacha na tlumič (důvod, proč jsem ho vyločil z finále). Je tam Fox s trvale zaplou platformou, což je předzvěst zbytečné necitlivosti.

        0 0
        • swah  

          Jj díky, něco jsem si o tom přečetl a nevím – je to můj první full, tak si říkám, že by mi ten neustálý propedal snad nemusel vadit, těžko říci.

          0 0
          • Azmir  

            Když těžko říci, tak si to musíš zkusit, mi propedal třeba nevyhovuje vůbec a stejně co jsem kola s propedalem jel, tak jsem ho měl stále vypnutý, pravda, že na silnici jsem se s tím nedostal.

            0 0
        • ClAyD  

          A navíc je to atypická délka, takže jinej těžko sežene.

          0 0
        • swah  

          Až teď mi to došlo – Trance X3 2011 = Trance X2 2012… o třídu ti lumpové názvy posunuli. Proto mi přišlo divné, že X3 2011 má tlumič Fox RP2 a X3 2012 jen Fox FLOAT R.

          A je to tedy nestandardní velikost? Nedá se vyměnit?

          0 0
    • gallardo  

      pokud si driv s kolem skakal, je velka pravdepodobnost, ze se kolu nebudes bat nalozit. S jidlem roste chut, u tech fullu to tak nejak plati(alespon v mem okoli), takze za me jednoznacne force. Jo a sensora ma tata a ten ram je o neco delsi nez treba muj stump a hned je to na hravosti znat, bunny se mi skace rozhodne lip na stumpovi nez na sensorovi

      0 0
    • swah  

      Co jsem zjišťoval, tak Sensora už beztak nikde nemají, takže mi vykrystalizovali:

      GT Force 3.0 2012 (Štěrba má skladem)

      Giant Trance X 3 2012 (s mizerným tlumičem)

      Canyon Nerve XC 7.0 (s minimálně měsíční čekací dobou)

      0 0
      • ClAyD  

        Za ty samý prachy co GT Force 3.0 2012 můžeš mít loňskej model (stejnej rám) s lepším osazením http://jizdni-kola.heureka.cz/…ce-2–0–2011/

        0 0
        • Sayuz  

          Jenže pak jde o to, kolik ušetří ve výsledku.

          Nechci nějak prosazovat Štěrbu, ale hned se u nich staneš zákazníkem s VIP kartou nebo tomu aspon tak bylo a jak jsem psal, tak máš ty garančky zadarmo (v ceně kola).

          Kromě toho jestli je z Prahy, tak bych to bral jako další +

          0 0
          • ClAyD  

            Však tam má i Štěrbu… jenom nevím, má tam napsáno externí sklad.

            0 0
        • swah  

          To už se mi možná více líbí Force 2.0 2010, přední zdvih 150, zadní 140, co vy na to?

          0 0
          • Sayuz  

            Bež do toho, pokud budeš smířenej s tím, že nebudeš mít „IN“ model 2012 :D

            Jinak vše důležité asi tu: http://www.bike-forum.cz/…bo-2011.html

            0 0
            • swah  

              Nemusím mít aktuální ročník :) Jen např. o Sensorech jsem četl, že skřípaly rámy a novější roky už tím netrpí, protože se na to zaměřili, takže např. tomuto bych se rád vyhnul.

              0 0
              • Sayuz  

                Nevím co přesně myslíš skřípáním rámu, mám Sensora model 2011, kámoš má sensora 2010, druhý kamarád Force myslim, že 2011 a ani si nevrznou :))

                0 0
          • ClAyD  

            Jenže 2010 má ještě starej systém čepů a obyč hlavovku.

            0 0
    • swah  

      Bumpnu svůj starší topic…

      Aktuální favoriti:

      Scott Spark 50 2012 http://www.cykloadam.cz/…park-50_8774

      GT Force 2.0 2010 http://www.sterba-kola.cz/…rce-2–0–2010

      I když to jsou zaměřením trochu jiné stroje a rozhoduji se tak mezi zdvihem 120 a 150… Zaměření zůstane stejné, sem tam silnice, sem tam terén, lesík, poskočení. Force mám možnost prohlédnout u Štěrby, Scotta bohužel nikde ne. Co myslíte? Jde mi zejména o tlumič u Sparka, o kterém jsem toho moc nenašel (Má propedal? Pokud ano, vypínatelný? Možnost open? Aby to nebylo něco jako Fox RL). Co myslíte?

      0 0
      • pavlik6022  

        ten tlumák má i svoje vlastní vlákno, stačí hledat

        http://www.bike-forum.cz/…s-m-210.html

        0 0
      • osha  

        U Force je prelomovej rok 2011, 2010 je uz trochu zastaralej (sam ho mam) – uz to tu nekdo psal, stara hlavovka a starej system cepu zadni stavby. Osobne bych sel do 2011, pokud mozno, myslim, ze pokud bys platil hotove, tak by se dala ukecat jeste dalsi sleva na model 2011 a to by se pak mozna dal i Force 1.

        0 0
    • kubajsccz  

      čus když je řeč o GT zajímalo by mě systém odpružení ? jak se tomu u GT. vubec říká ? jeto jednočep nebo čtyřčep ? sensor mě také zaujal.. jen nevím jak tyto biky fungují :) v nákem forum jsem četl že lidi co mají GT zaznamenali jaké si praskání při jízdě :-o

      0 0
      • jIrI___  

        Jednočep s plovoucím středem, pokud se nepletu.

        0 0
      • marapara  

        Jak píše Jiri.

        Co se týče funkce, tak systém funguje dobře. Je citlivý, hezky žehlí, přitom je celkem imunní na pohupování při šlapání i při plně otevřeném tlumiči. Sám jsem jezdil 3 roky GT I-Drive 5, předchůdce dnešních Force. Systém jako takový zůstal stejný, jen byly provedena nějaká opatření proti působení nečistot v čepech. Někdo si stěžoval na vrzání a praskání, já jsem s tímto i na starším systému problém neměl. Fakt je ten, že jsem nejezdil vyloženě ve sračkách. Toť mé poznatky s tímto bajkem.

        0 0
        • ClAyD  

          Praskání se vyskytuje jen u starších modelů, ale ty novější (Všechny Sensory, Force 2011 a novější a Force 2012 carbon a novější) už mají lépe vyřešené těsnění a jsou v pohodě (můžu potvrdit, kámoš má Sensora a jezdíme úplně ve všech sra*kách včetně bláta, břečky, deště… a neozývá se ani hláska)

          0 0
          • marapara  

            Novější modely to mají líp vyřešené, než starší. Já měl starší I-Drive 5 model 2007 a nevrzal mi.

            0 0
        • Roman11  

          Kamarád má GT I-Drive 5 a s vrzáním a praskáním měl dlouho problémy. Než přišel na to, čím to je, rozebral snad celý kolo. Nakonec to bylo mezi rámem a uchycením (patkou nebo jak to nazvat) zadního kola. Namazal to a je klid. Jinak původně tam měl tlumič FOX R to byla houpačka hrozná. Po výměně za RP 2 se z toho stalo úplně jiný kolo, i při vypnutým propedalu to houpe daleko míň a při zapnutým v podstatě vůbec. Takže teď je spokojenej.

          0 0
          • marapara  

            Ten samý bajk jsem měl i já a nevrzal mi. Tlumič jsem měl také Float R a byl hodně citlivý, pak jsem vzal RP3 a abych pravdu řekl, nebyl až zas tak velký rozdíl mezi režimem open a propedal 2. Je to asi tím, jak je systém udělaný, přepákováním atd. Na čtyřčepu je propedal znát hodně, na plovoucím sředu velmi málo. Na druhou stranu systém byl hodně imunní proti pohupování i v režimu open.

            0 0
    • pidan  

      Ahoj,mam taky dotaz na Forceho 3 2012.Moc se mi libi a nevite jakej bude rozdil ve vaze ve srovnani se Sensorem a treba Trekem Fuel 6–7 a Giantem Trance 2–3 vel.M? Ta vidle Sektor R Coil nema zaviracku na rozdil od tlumaku,nevadi to?Co bych mohl popripade vymenit kvuli snizeni vahy a za co? Diky J.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.