Rád bych vyměnil př. vidlici se zdvihem 100mm za zdvih 120mm. Máte někdo nějaké zkušenosti jak se změnilo chování celého kola? Díky
Rád bych vyměnil př. vidlici se zdvihem 100mm za zdvih 120mm. Máte někdo nějaké zkušenosti jak se změnilo chování celého kola? Díky
obecne kolo budte trochu stabilnější ve vedení stopy a ztratí kousek živosti v technických pasážíš, kolo se taky bude jednodušeji stavět na zadní a což poznáš třeba ve velmi prudkých stoupáních. ty 2cm, kterým ještě stejně něco užere trochu větší SAG, ale málokdy způsobí nějaký výrazný rozíl v ovládání. já třeba začínal na rebě na 85mm a ted vozímv klidu 115, aniž by se to nějak špatně podepsalo na chování kola.
Asi tak. Dalo by se to taky řešit vidlicí s měnitelným zdvihem. Třeba Recon U-Turn nebo Revelation U-Turn. Klidně i staršího Revelationa. Vzduchový má necelých 1900 gr. a zdvih 100–130 mm. Model 09 má 100–140. Letošní už jdou ke 150 mm.
ahoj, taky uvažuji že pořídím lepší vidlici na to moje GT. Taktéž jsem uvažoval o 120 mm, ale nejsem si úplně tak jistý jestli mně to přinese nějaký zásadní užitek oproti 100 mm. Třeba nám někdo napoví..
tak tobě to určitě přinese změnu k lepšímu i kdyby jsi vyměnil současnou vidlici za nějakou lepší 100mm. citlivost, tuhost, tlumení – toto všechno by bylo k krok dále pokud bys koupil třeba toru. nehledě na to, že těch pár mm navíc se při přechodu na 120mm projeví zvýšeným komfortem, logicky na velkých tereních nerovnostech. záleží jak moc chceš jezdit a kolik do toho chceš investovat. než po částkách do současného kola tak bych raději to gt vyjezdil a potom koupil něco s pořádným základem a potenciálem k vylepšování. (ted se na mou hlavu asi snese hodně kritiky, ale podle mě ten avalanche má smysl v tomhe složení v jakém je, základem kola je rám a dávat na tak těžký rám s poněkud rekreační geometrií nějaké drahé komponenty postrádá smysl)
Uvidím, tohle bude v podstatě zimák. Nový kolo je na cestě.
tak pokud ti jde jen o zvednutí te XCR tak do tho bych klidně šel, stát tě to nebude skoro nic a zimák, čím pohodlnější, tím lepší.
Nepodcenoval by som ten ram. Nemusi nan vesat zrovna xtr alebo xx, ale vylepsit sa da a urcite by som tu geometriu nenazval rekreacnou…neurobi s toho chrti bike na 9kg ale da sa tam dost usetrit.
K teme, na 120mm nebude problem zdvihnut.
Přinese ti to teoretické 2cm zdvihu navíc…pokud nebereš v úvahu zlepšení/změnu chodu při koupi lepší/jiné vidlice…
já jsem s avalanchem celkem spokojen, i když jsem jej nyní manželce vyměnil za GT marathon a to je paráda. Ale to je zase úplně jiné kolo, že.
Ahoj já vyměnil u svýho Avalanche 1.0 2004 před třema rokama Judy TT 80mm za Marzocchi Marathon 120mm.
Když si ještě odpočítám SAG, kterej mám kolem 25mm (judy TT měla po roce a půl používání 0mm a brala pouze díry od 10cm), tak rozdíl v geometrii zase tak velkej není. Zato komfort neporovnatelnej. Do prudších kopců musíš být nakloněnej dopředu tak nebo tak. Hlavní rozdíl byl, že to konečně pruží :)
Záleží co tam teď máš, když vyměníš shit 100mm za shit 120mm, tak si moc nepomůžeš. Jestli chceš větší komfort, tak něco co opravdu funguje a klidně i se 100mm zdvihu.
Bát se nemusíš dřív se Avalanche prodávaly i U-turnovou Torou a Reconem (80–130mm). Takže by to mělo být vpohodě. Jen jak už tu někdo psal kolo bude klidnější protože se prodlouží rozvor a změní hlavový úhel.