• Laborec425

    Dobrý den,

    asi v březnu 2021 jsem si v nejmenované velké firmě obchodující s elektrokoly kousek od Mělníka zakoupil Haibike elektrokolo. Asi po dvou po jednom až dvou měsících mi začal přeskakovat řetěz a dělalo to problémy jen občas, někdy to přeskočilo jednou za den, někdy to přeskakovalo celou cestu. Potom se to ustálilo a přeskakovalo pouze na osmém převodu. Začal jsem jezdit na jiné převody a hledat na netu, co s elektrokolem je. Během pár dalších dní bezdůvodně odpadl zvonek. Po asi dvou měsících, kdy jsem jezdil méně a kolo jsem neřešil jsem začal v létě jezdit více a musel jsem vyřešit přeskakování řetězu. Psal jsem tedy do prodejny, kde jsem kolo zakoupil a bylo mi doporučeno, ať zajedu k jejich autorizovanému servisu, který má pobočky po celé ČR. Tam mi to opravili, vyměnili řetěz a ještě nějaké další komponenty, které byly zničeny (upozorňuji, že po asi 4 měsících od zakoupení a ježdění do práce a z práce – nic náročného). Vše jsem ale k mému překvapení platil v plné výši.

    A teď můj problém. Při asi dvou delších výletech na tomto kole a už v dobu kdy řetěz přeskakoval (on vlastně nepřeskakoval asi první měsíc od zakoupení) se mi párkrát stalo, že řetěz spadl a zarazil se o motor a musel jsem ho v přírodě dost hrubou silou vytahovat, což bylo dost náročné, stresující a taky jsem celou cestu potom jel totálně špinavý. A nechci pomyslet na to, že bych řetěz nevyndal a 50 km od domova sháněl odvoz, který bych nesehnal protože prostě možnosti nemám. A asi před měsícem jsem jel z práce a řetěz opět spadnul, zarazil se o motor a vyndat jsem ho už nedokázal. Viz. foto.

    Jak byste řešili tento problém Vy? Děkuji.

    0 0
    • scalar  

      Já bych sundal kliku s převodníkem :-)

      1 0
    • AussigBiker  

      Jestli mas brzdu ha prehazovacce, tak ji povol, prestane retez napinat a musis to zase hrubou silou vyrvat, nebo sundat kliku jak radi kolega. Nebo servis. Je to vopruz, stane se, taky me to stresuje, nejhorsi je, kdyz spadne retez a jeste si prislapnu, aby se radne zasukoval, to je pak cista radost… :)

      0 0
    • oddie  

      Já bych si pořídil normální kolo :)

      6 0
    • novas752  

      Ideální by bylo se řídit heslem „nejsem tak bohatý abych mohl kupovat levné věci“.

      8 rychlostní sady řazení jsou asi tak 25 let stará záležitost tedy z doby kdy žádné elektrokola nebyly. Řetěz je z měkkého materiálu a na elektrokole se ojede velmi rychle. V přehazovačkách jsou slabé pružiny, špatně to řadí pod tahem řetězu, řetěz není moc silně napínaný a vzhledem k tomu že i převodník je jen nějaký obyčejný plecháč a nemá NW zuby (střídání širokých a úzkých zubů za sebou jako se střídají díry v řetězu) tak to z toho spadne velmi snadno.

      Vzhledem k tomu že jsi nejprve asi hodně jezdil na ten nejmenší pastorek vzadu (což je pro elektrokola zcela typické a bohužel úplně špatně), tak si ho opotřeboval taky. Opět věc která není úplně optimalizovaná na výkon elektrokola a prostě spotřební materiál kterej hoří, díly podléhající opotřebení do záruky samozřejmě nespadají.

      Setkal jsem se s odpálenym řetězem a kazetou po 450km. A to bylo daleko dražší lépe osazené kolo. Majitel to bohužel odjel na 2 nejmenší převody a celé na turbo režim podpory.

      Vzhledem k tomu že celé kolo bide podobně kvalitní tak bych to co nejdříve střelil na bazaru a poohlédl se po něčem lépe vybaveném. Nebo počkat až se na kolech objeví Shimano Linkglide sady, které mají být pro Ebiky speciálně navržené a mohlo by tp vydržet víc – dosud se montovaly sady navržené pro normální kola a to často ne moc ohleduplné použití na elektrokolech ty řetězy a kazety prostě moc dlouho nevydržely.

      0 1
      • raschi  

        8speed sadu bych na cestovní elektrokolo úplně nezatracoval, přece jen je to léty prověřená technika, která je odolná, dlouho vydrží a spotřební materiál stojí pár korun. Spíš je otázka, proč by měl vůbec řetěz v nenáročném terénu padat z jednopřevodníku (i když není NW). Není tam kvůli motoru blbě řetězová linka a na větších pastorcích řetěz hodně zkřížený? Nebo zatuhlý ořech a řetěz se při přerušení šlapání prověšuje?

        Kolik byl vlastně nájezd za ty 4 měsíce od koupě do servisu? Osmý převod v úvodním dotazu je míněn nejmenší nebo největší pastorek?

        1 0
        • oddie  

          8sp je v pohodě, jen se pán bude muset naučit šlapat, jestli nechce měnit celý pohon co měsíc. A zvážil bych i výměnu převodníku.

          0 0
    • Laborec425  

      novas752: A za kolik bych si měl koupit kolo? Vždyť jsem za něj dal 75 tisíc. Ale každopádně děkuji za rady všem.

      0 0
      • novas752  

        Kola jsou teď prasecky drahá no, elektrokola obzvlášť. Haibike dříve nebývala drahá značka, koukám že už tomu tak moc není. Elektrokolo co stojí 75 je komponenty vybavené stejně jako normální kola za 15–25 (což je i tak drahé, před Covidem by to bylo spíš 10–20)…

        1 0
      • MatS  

        Je ti stejně jako mně. Nejsem nijak namakaný cyklista. Taky jezdím do práce a z práce na kole. Ale nerozumím, proč sis koupil elektrokolo. Nějaký zdravotní hendikep? Za 75t Kč bys měl krásný HT XC bike v karbonu nebo i luxusní Gravel a užil by sis to mnohem víc. Anebo když nechceš šlapat, tak skútr.

        1 1
        • novas752  

          Zase nevíš jak to má daleko, jak moc kopce. Docela dost lidí si elektrokolo koupí aby nemuseli jezdit autem. A mají to třeba přes 30km jednu cestu. Nebo 20km v kopcích. To je dennodenně schopný zvládnout na normálnim kole málokdo. Jak psychicky tak fyzicky.

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            Ty jsi nám nějak zmoudřel…

            (nechápej to ve zlém, fakt čumím, jak rozšiřuješ obzory.)

            0 0
          • MatS  

            Vycházel jsem z jeho popisu „nic náročného“. Já to mám do práce 15km a partnerka 32km (přes celou Prahu) a ještě si to z práce rádi protáhneme. A to nejsme já nevím jací cyklisti. Oba to jezdíme na XC MTB HT.

            Ale jsem zvědav, jestli napíše své důvody. Nikoho kvůli tomu neodsuzuju.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Já myslím,že proč si pořídil E-kolo je jen jeho věc a nemusí tady důvody pořízení vysvětlovat.

              0 0
              • MatS  

                Jak píšu, nikoho neodsuzuju, jen mne to zajímá proč ekolo. Stejně tak bych se zeptal někoho, proč šel do gravelu a ne do XC MTB. Co je na tom špatného? Každý máme nějaké důvody, proč jsme si vybrali to dané kolo. Já až nebudu moct šlapat, tak si ho taky pořídím, no a co. Ale zatím mne šlapání baví a můžu.

                1 1
                • Jáchym 1  

                  V ,,poho,,žádný napadání.Jen že se tady do majitelů éček celkem buší.

                  Padl dotaz na zaseknutej řetěz a řeší se éčko :-)

                  1 0
                • xtonda  

                  Třeba to do práce nemá úplně blízko a chce dojet v rozumném čase a ne úplně zplavený, to se tedy určitě dá pochopit.

                  0 0
            • xtonda  

              32 km do práce jedna cesta přes Prahu? Za jak dlouho to dává?

              0 0
      • Jáchym 1  

        Co je to za model?75 tisíc za tohle osazení?

        0 0
        • xtonda  

          Koukám na aktuální nabídku a všechna ečka Haibike 70–75 tis. mají 9sp pohon. 10sp začíná někde na 77 tis.

          0 0
    • Japhy  

      Ještě aby ten zvonek měl k odpadnutí nějaký důvod. :-D Vy si asi se základní údržbou kola moc netykáte mi tak trochu podle toho výpotku přinde.

      0 0
      • Laborec425  

        Tak nečekal jsem, že na takhle drahém kole začnou odpadávat součástky :-)

        0 0
        • Jáchym 1  

          Ono to není o ceně,ale o předprodejním servise a servise vůbec.

          0 0
    • Radus  

      Klasika měrka na řetěz za 100kč a pravidelná kontrola. O ničem jiném to není.

      2 0
      • Bike-o-Noor  

        Hmm, možná jsou některé měrky i k ničemu. Ne každá „čína“ je dost přesná.

        0 0
      • novas752  

        Zádrhel je v tom že na ebiku je možné oddělat kazetu resp. ten jeden malý pastorek rychleji než řetěz.

        0 0
        • Radus  

          Novas myslíš že to nevím. Elektro je největší žrout dílů.

          0 0
          • novas752  

            Vim že to víš, to spíš pro tazatele a ostatní.

            0 0
            • Radus  

              Jeden zákazník mi řekl že to má dražší provoz než jeho auto když to spočítal.

              0 0
              • novas752  

                To je dost možný. Zvlášť takový ty elektrokola co stojí 300+ a loupeš na tom jednu XX1 kazetu za druhou. :-)

                Ale zase při rozumném informovaném výběru a hlavně způsobu použití ty náklady nejsou tak strašný.

                0 0
          • Laborec425  

            Já nevím.. Každé asi ne. Před Haibike jsem měl Agogs za 35 tisíc a používal jsem ho 7 let bez sebemenšího servisu.

            Tohle Haibike se rozpadá samo a ještě potřebuje servis každých 400 km.

            Mimochodem. Mám tam od té opravy v Kolofixu, za kterou jsem zaplatil asi 3 tisíce (po 6 měsících od zakoupení nového kola) najeto teprve 400 km. A už opět přeskakuje a zlobí.

            0 0
            • Vilém  

              To ale neni kolem.

              0 0
              • Laborec425  

                A co jsem za těch 400 km po té opravě dělal špatně? V opravně mi řekli, ať přijedu po 600–900 km.

                0 0
                • Vilém  

                  Predchozi kolo zrejme nemelo stredovy pohon.

                  Pak uz jen staci jezdit stale na jeden az dva tezsi prevody, coz se da, na rovine kolem budejovic, predpokladat. Po pohon pak hori. Nastesti 8sp pohon neni cenove nakladny.

                  0 0
                  • Markony  

                    Jo souhlas onehdy mne do kopce předjela borka šlapala jako by nic vzadu malý pastorek a jak ji to hezky svištělo .

                    0 0
    • Tomcat  

      Jak byste řešili tento problém Vy?

      1. kolo dal do odborného servisu a na to dobrý každý Fanta z Hodnídolní opravdu být dobrý.
      2. trošku si o tom něco zjistit, a řečeno moc než sem něco takového napište. Bylo už toho napsáno
      3. trošku si o tom něco zjistit koupit nářadí a náhradní díly a by se to nemuselo dávat k bod 1
      4. ekola tu mají svou vlastní rubriku najde tam spřízněná duše a zracence.

      Takovou sračku bych si za +50000 opravdu nekupoval, jo za chyby se platí.....

      0 0
    • va-bo  

      Padání řetězu z převodníku bych řešil montáží jednoduchého vodítka řetězu. Rám sice postrádá jakoukoliv přípravu pro vodítko, to by ale šlo přimontovat k bočnímu krytu motoru. Přeskakování řetězu na pastorcích může mít víc příčin, které se korespondenčně asi odhalit nepodaří. Připojuji se k doporučení pořídit měrku řetězu a protažení řetězu kontrolovat. Měrka nemusí být nijak přesná, stačí měrkou změřit nový řetěz a pak sledovat jeho stav. Jestli bude měrka u nového řetězu na prvním nebo třetím zoubku, je celkem jedno. Pokud někdo chce měřit přesně a má základní materialistické vzdělání, nechť měří posuvným měřítkem (šuplerou). U všech kazet, bez ohledu na jejich kvalitu a cenu, dochází k nerovnoměrnému opotřebení jednotlivých pastorků. To je realita. Ale 450 km se mi zdá přece jenom dost málo, i kdyby to bylo najeto jen na nejmenším pastorku. … fuj, to jsem se rozkecal.

      2 1
      • novas752  

        Chapeš ale že tam má místo převodníku kus tenkýho vyseklýho plechu? Na tomhle kole nějaký vodítka vůbec nemusí být, stačí kdyby tam dali kvalitní převodník.

        1 0
        • Japhy  

          Co bys chtěl za 75k? :-D

          1 0
        • va-bo  

          Souhlasím, vyměnil bych pro začátek celé převody. Zkrátka začít znova a lépe. Autorizovaný servis se s laděním zabývat nebude a už vůbec nebude vrtat do krytu motoru díry pro vodítko. Chtělo by to oslovit nějakého soukromého ladiče, ten by to asi vyřešil, pokud si na to pán netroufá sám, nebo nemá ty možnosti, jako my, kluci z vesnice.

          0 2
      • Bike-o-Noor  

        …se omlouvám za odbočku a možné dublování dotazu. Ale jak ty řešíš spotřebák? Měníš řetěz pravidelně a kazetu jak často? Klidně do SZ a klidně jednovětně.

        0 0
        • va-bo  

          Řetěz občas měřím měrkou ČZ, spíš ke konci životnosti. Používám řetězy KMC E11, obvykle vydrží tak kolem 1800 km. Kazetu mám XT 11–46 a měním nejmenší pastorek 11z (dá se sehnat originál Sh XT asi za stovku) když nový řetěz střílí. Dá se koupit i sada 11,13,15 od SunRace a na XT kazetě to funguje, je tam rozdíl na nejmenším pastorku asi 0,1 mm, mám v zásobě asi tři sady. Větší pastorky zatím v pohodě, najeto na kazetě něco přes 12 tis. km. Někdo to ujede za rok, tak má asi spotřebu větší.

          2 3
          • Bike-o-Noor  

            Díky moc za vyčerpávající popis. Praxe se nezapře, odpovídá to i mým zkušenostem. A ten fígl s nejmenším pastorkem stojí za to.

            (Ale to anonymizování disliků nechápu. Já jsem se zde neudržel jen u jakési „fašistické“ reakce na Čaputovou.)

            0 0
    • kubad  

      reklamoval bych to – tohle nemůže kolo za 75t.kč dělat – výrobce to nedořešil

      0 0
    • xtonda  

      Elaborát na 1 normostranu, ale základní info jako konkrétní model kola a jaké díly ti měnili chybí. Pokud ti měnili díly co si zničil tak je snad logické, že je zaplatíš.

      Jak tu zaznělo převodník není NW a z něho to prostě padá.

      Přeskakováním řetězu myslíš přeskakování přes zuby na pastorku nebo mezi pastorky?

      0 0
    • va-bo  

      Jedna má známá má též Haibike asi tak ve stejné cenové relaci. Poměrně rychle vyměnila kazetu, převodník, náboje kol, vidlici, přehazovačku, řazení, sedlo, sedlovku, pedály. Teď je z toho docela slušný, spolehlivý bike. Najíždí tak 3,5 až 4 tis.ročně. Letos jí bude 70 , ale nebojí se toho :-).

      1 2
      • Spartak  

        Takže jí z původního kola mimo rámu s motorem moc nezbylo.

        0 0
    • Laborec425  

      Tak další zkušenost: řetěz jsem nakonec vyrval násilím. Hned další jízdu opět začal na osmém stupni přeskakovat. Někdy i na sedmém.

      Tzn. zase do opravny a tam opět zaplatit několik tisíc za opravu kola v záruce.

      Docela by mě zajímalo, jak tohle řešit.. Nejraději bych kolo zabalil a poslal jim ho natvrdo zpátky do akuma, ať si s ním dělaj co chtěj.

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz je retez a prevody opotrebeny tak se proste vymeni. Na provozni opotrebeni se zadna zaruka nevztahuje.

        Tem tisicum, u 8sp pohonu neverim, leda by te tezce natahli.

        0 0
      • oddie  

        Jak to řešit?

        1. naučit se šlapat. Dát přípomoc na max, nejtěžší převod a šlapat frekvencí 30ot/min je to, co popraví řetěz i nejmenší pastorek.
        2. pokud se kolo používá jen na rovině, dát případně větší převodník, ale s respektováním bodu 1.
        0 0
    • Laborec425  

      Někdo se ptal, proč mám elektrokolo. Bydlím v Českých Budějovicích a potřebuji být rychle v zaměstnání. MHD to trvá 45 minut, na elektrokole 20 minut, autem ve špičce 30–40 minut.

      Navíc ho používám i místo auta na další jiný aktivity.

      0 0
      • MatS  

        A na klasickym kole by to bylo kolik? Budejice (mesto) jsou placka, tam ti staci silnicka a frcis.

        0 1
        • sodek  

          Kdybych si z jakéhokoliv důvodu koupil elektro a ptal se co dělat s řetězem, asi by mě nenadchly informace za kolik bych mohl mít bezva gravel nebo XC a jak bych mohl frčet na silničce.

          0 0
    • XNeo  

      Klasický problém elektrokol, motor má poměrně velkou sílu a ty řetězy to vytahá jako nic. Pokud už to střílí, tak se modlit ať je to jen řetěz a ne i převodník a kazeta. Ideálně koupit řetěz vhodný pro elektrokola s vyšší odolností. Kazeta a převodník z odolnějšího materiálu pokud to jde. Holt víc tomu kolu pomáhat a ne se jen vozit.

      0 0
      • novas752  

        Řetěz na elektrokola s vyšší odolností je jen planej kec. Dokud nebude na trhu Shimano Linkglide tak žádnej řetěz navrženej pro elektrokola není. A to Shimano těžko říct o kolik bude lepší.

        0 0
    • XNeo  

      Koukal jsem, že Shimano má i nějakou sadu pro ebike

      https://www.bikeandride.cz/…y-tech-news/

      Pokud by se to tam vešlo popřemýšlel bych o tomto. Zda je v volně v prodeji nebo jen OEM bohužel nevím.

      0 0
      • novas752  

        Jenže to zatím ani neni na nových kolech. V prodeji to volně bude bůh ví kdy. Ale vypadá to slibně. I když pro ebike se středovym motorem by bylo z hlediska životnosti nejlepší převodovka rovnou v motoru + singlspeed převod s dráhovym řetězem.

        1 0
        • xtonda  

          Na německých shopech už sem to viděl skladem, líbí se mi ta 10sp přehazka, má krátký ramínko, že by to mohlo být fajn na 20" kola.

          0 0
          • TommyP3  

            Co takhle nuvinci naboj a single řetěz. Dělá se i verze SE pro elektromotory se zvýšeným momentem. Při téhle frekvenci ničení řetězu a kazet by se to vrátilo rychle. Vyřeší to padající řetěz a rozsah 360 – 380% je při 1×8 pohonu i lepší.

            0 0
    • Freys  

      Za mě jednoznačně špatná geometrie/sestavení kola prodejcem a nebo prostě vadný kus z výroby ⇒ reklamace! Já jsem nikdy histerickému kultu výměny řetězu po ujetí určitých km nepropadl. A praxe mě v tom neustále utvrzuje. Mám již druhý ebike, shodou okolností 1. byl Haibike (Xduro cross) z Akuma (ona je to taková továrna na biky, zakže žádný extra „Kundenservice“). Najeto za 4 roky 8.000 km, přičemž řetěz byl vyměněn pouze 1× a to automaticky servisem, spadnutí řetězu neznám. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl komfortnější svezení, protože jezdím hlavně cesta/necesta všude, tak jsem šel loni do celopéra Scott Strike Eride. Za minulou sezonu najeto 3.600 km na první řetěz z výroby KMC e12S absolutně bez problému a žádné šetření, neboť bike jede všude jako tank. Oproti výše uvedenému jsem u tohoto kola za 140K „vyměkl“ a o řetěz se oproti předešlému „trochu starám“ ⇒ mazání Nanoprotech článek po článku, což vydrží 500km krásně čistý. Koupil jsem dokonce měrku, aby mě při ev. servisu do výměny řetězu nenutili – teď jsem měřil a propad zatím minimální. Někdo tady psal, že pro ebiky žádný extra řetězy nejsou, ale právě řada „e“ u KMC je pro ebiky určena (https://www.kmcchain.com/en/series/ebike) Toť praxe

      0 2
      • Vilém  

        Dobry mimodek. Je jasne, ze kdyz ho nemeris a nemenis tak ono to nejak funguje, dokud na kazete a prevodniku zbyvaji nejake zuby.

        0 0
      • novas752  

        Sranda bude až řetěz přetrhneš. :-) Nová spojka na staré kazetě sedět nebude, nový řetěz už tuplem ne a správnou kazetu jako na hulváta zrovna nebudou mít. :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.