• Toniczek

    Zdravím místní bikery. Chci pořídit nové kolo a rád bych si od zkušenějších nechal poradit s výběrem. Nechci fulla, protože asi nemám takový rozpočet na to, aby za něco stálo. Rozhodl jsem se proto, že koupím pevňáka na pluskách s nějakými vyššími zdvihy s cenou cca 35–40 tisíc. Při zjišťování, jak jsou osazena seriově osazená kola v této ceně, jsem dospěl k názoru, že bude lepší si kolo nechat postavit. Myslím, že do této ceny můžu mít na kole lepší komponenty než například Rockshox Recon a SRAM SX… Jezdit budu převážně v lese a na trailech.

    Jediné trailové rámy pro stavbu kola (pro plusková kola), co jsem našel, jsou Dartmoor Primal/Hornet. Vidlici bych bral nejspíš Suntour Auron 150mm (koukal jsem, že je více verzí s různým označením…v čem se liší?). Ohledně řazení nevím, zda SRAM NX nebo Shimano SLX. Každopádně chci určitě jednoplacku. Jelikož jsem lehkej (60 kilo), tak brzdy asi nemusí být nejvyšší kategorie. Jaké tedy nejlépe volit? Mám jít také do nějakých z řady Shimano SLX nebo stačí třeba Deore?

    Budu rád za každou radu ohledně toho, na co si dát pozor, jaké volit pro tyto účely komponenty a tak.

    Díky

    0 0
    • mirorek2  

      Za 40 máš libového Horneta, koukni mi do profilu.

      0 0
    • motacek  

      Mrkni sem

      https://www.bike-forum.cz/…l-radon-pole

      Případně na můj profil

      0 0
      • Toniczek  

        Díky za obě reakce.

        Řeším tedy dilema, zda není 150mm vidlice na hardtail hodně. Jezdit mám v plánu traily typu Rychleby, Trutnovtrails, Jedovnice atd…Co jsem se tak ale díval tak 130mm má z lepších vidlic akorát RockShox Revelation, ostatní už mají 150mm…

        0 0
        • mirorek2  

          mám na dartmooru 160 a je to ok na tu geo, stejně ti geo dost změní sag u HT

          můžeš si to osadit klidně jakoukoli vidlí třeba Lyrik má jednoduše měnitelný zdvih, když neseženeš přesnou verzi

          0 0
        • pumpy  

          At to nemas jednoduche prihodim ti dartmoore primal (muj profil) nebo vitus, quayron spyro, je toho hodne, a na jedovnice ti 130mm bohate staci.

          0 0
        • motacek  

          Dle mě je 140mm a víc zbytečné… jedna nemáš odpružený zadek, takže nemůžeš jet úplný mordor a jednak je to ta změna geometrie při sagu, který se zvyšuje přímoúměrně s vidkicí o vyšším zdvihu.

          U fulla toto moc neřešíš, tam jdeš do sagu i na tlumiči.

          Zkus ještě Whyte 901. Není to výbavově nejlepší bike, ale troufám si říct, že s ním budeš více spokojen než jinými bajky, které disponují lepší výbavou.

          Jo a do Suntouru bych určitě nešel.

          0 0
          • Hadato  

            Důvod proč nejít do Suntour?

            Za cenu nejlevnější 35 sežene člověk Aurona, který bude fungovat mnohem lépe. Bude mít nastavení vysok- i nizko-rychlostni komprese, uzavřenou patronu a nižší hmotnost…

            0 0
            • Toniczek  

              Rady tohoto typu bych rád uvítal. Nemám totiž tušení, jaké jsou rozdíly v jednotlivých vidlicích (Recon, Sektor, Revelation, 35 Gold / Aion, Auron, Durolux,…). Jsou totiž různé typy vidlic, které stojí ± stejně, ale nejspíš slouží k jinému účelu a musí se něčím lišit…

              0 0
              • Hadato  

                Recon/Sektor jsou vidlice s 32 mm nohama. Recon Gold RL a Sektor RL V sem v ruce neměl, ale jsou to prakticky totožné vidlice. Obě s DebonAir, MotionControl tlumení (nabízí nastavení nízkorychlostní komprese).

                35 Gold/Revelation jsou robustnější vidlice, ale podobné předchozím. Rozdíl v 35 a Revelation je v použitých materiálech a kompatibilitě s vyššími modely. 35 Gold RL má stejně jako předchozí MotionControl tlumení a DebonAir. Revelation může mít MotionControl nebo i Charger (nachází se třeba v Pike). Vnitřnosti je možno kombinovat s vyššími modely – jde osadit Charger 2.1 tlumičem. Do 35 Gold RL to člověk podle všeho nedostane – vnitřní nohy jsou tlustší a Charger se tam nevejde.

                Aion má 2 verze – jednu s lockoutem (RL), druhou s regulací nízkorychlostní komprese (RC). Auron pak nabízí o něco lehčí konstrukci (hlavně dutá korunka, titanová osa), má patronu RC2, která nabízí možnosti nastavení jak vysokorychlostní, tak nízkorychlostní komprese. Obě vidlice mají v boost verzi 35 mm nohy (neboost jsou 34 mm). Durolux pak nabízí 36 mm nohy a patronu buď RC2 nebo R2C2, která nabízí ještě možnost nastavení vysokorychlostního odskoku.

                Osobně nejsem příznivcem Motion Control od Rock Shoxu. Jel jsem několik různých vidlic a i třeba starší Epicon/Epixon/Axon se choval lépe a byl více citlivý. Aion (RC) a Auron mi pak přišly výrazně lepší (po předělání na olejové mazání). Auron má pak výhodu ve větších možnostech nastavení. Charger od Rock Shoxu jsem jel a ten mi přišel celkem OK.

                Na 27,5+„/29“ už bych dal nějakou vidlici s 34+ mm vnitřními nohami pro větší tuhost.

                Obecně se Suntour nejsou problémy, dá se to servisovat v pohodě doma, díly jsou běžně dostupné. Dle mě nabízí Suntour lepší poměr výkon, ale je potřeba předělat na olejové mazání (ca. 15 minut práce). Opravdu bych se toho nebál. Další budget možnosti jsou pak třeba Manitou, Mazrocchi a X-fusion.

                0 0
                • Toniczek  

                  díky za vysvětlení :)

                  0 0
                  • Hadato  

                    Není zač. Ber ale v potaz, že to porovnání tlumení je můj osobní názor. Každému vyhovuje něco jiného. Ideální je to někde vyzkoušet.

                    0 0
                • mirorek2  

                  obecně co mi tak chodí lidi s vidlama na servis, mají největší problémy se SR, já bych to už nekoupil

                  0 0
                  • nksh  

                    Presne tak, ty jejich tlumici patrony stoji za…

                    0 0
                    • mirorek2  

                      cele to je jak to vyjde, nekdy jsou tolerance ok nekdy naprosta katastrofa, navonene hovno

                      0 0
            • mirorek2  

              nastavení obou kompresí které je naprosto k ničemu, fascinuje mě, jak se tím jako argumentem pro koupi SR někdo hájí

              neříkám, že to je vidla úplně na hovno, ale za 12 už mám teda jiné volby a raději si teda připlatím

              0 0
              • Toniczek  

                A jaká je teda řekněme do ceny 12 tisíc nejlepší volba na all mountain vidlici?

                0 0
              • Hadato  

                To, že to tak vnímáš neznamená, že to tak mají všichni. Mě třeba ta regulace vysokorychlostní komprese přijde celkem využitelná.

                Baví mě argumenty typu: Suntour ne, protože vše je lepší, hlavně Rock Shox a Fox… Bez jakéhokoli vysvětlení a argumentace…

                Aion RC boost se dá koupit kolem 8 tisíc Kč, Auron RC2 boost se dá koupit pod 10 tisíc Kč. Revelation/Yari s Motion Control kolem 11 tisíc Kč. Marzocchi Z2 kolem 15 tisíc Kč.

                Pokud si chce člověk připlatit, tak ano, ale až za Rock Shox s lepším tlumením nebo pak nějakou jinou značku.

                Myslím, že za cenu Suntouru, člověk lepší vidlici nesežene.

                0 0
                • mirorek2  

                  SR jsem měl tolik s tolika problémy, že prostě ne. Rozepisovat to nebudu, mluvíš o auronu a ten je za deset, říkám, že si připlatím raději dvojku za lepší vidlu

                  lyrik jsem bral nový v akci za 12, Z1 za 12 500 atd atd..

                  0 0
                  • Hadato  

                    Ty problémy by mě opravdu zajímaly. Jezdil jsem už asi 6 SR (od Raionu, přes Epicon/Axon Werx až po Auron) a až na jedno těsnění v patroně jsem nikdy neměl problém.

                    Za deset bez akce – v akci to půjde koupit levněji. V pohodě, ty příplatky beru, je to každého věc.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      cvakání v různých patronách, křupání korunek, vymlácená futra po měsíci jezdění, nefunkční kompresní okruhy, přidrhávání celé vidle, přisávání oleje do patrony, špony uvnitř z výroby jsou jen bonus…

                      0 0
                    • mirorek2  

                      teď mám jednu se záhadným propadáním ve zdvihu, při stejném tlaku, uživatel brečí, že takovou jebku ještě neměl a to jezdil na vydřené maruně…

                      0 0
            • motacek  

              Důvod je ten nejlepší-mám srovnání. Holt 35 Revelation chodí prostě lépe. Navíc pro změnu progrese jednoduše pridáš/odebereš token, což u Suntouru tak jednoduché není

              0 0
              • Hadato  

                Ok, chod beru – ale s jakým tlumením to bylo?

                Jinak Suntour nabízí pro Aion/Auron tokeny podobně jako RockShox . První verze nebyly úplně domyšleny (uřezával se nějaký pěnový nesmysl), uznávám, ale to už je 5 let nazpět.

                0 0
                • motacek  

                  Jednalo se o 2019 Suntour vzduch se 34mm vnitrnima nohama (aion nebo auron, nejsem si jist) a srovnaval jsem to s mou RS revelation 35mm nohy.

                  Obecne moc Suntouru nejsem priklonen ani z hlediska komponent (prevodniky apod.) .. ta kompatibilita a dostupnost je opravdu mizerná.

                  Nikomu RS nenutim, jen sdeluji svuj pocit z techto vidlic.

                  0 0
                  • Hadato  

                    Taky nejsem příznivce těch převodníků a dalších komponent, hlavně kvůli kompatibility převodníků, ale i dalším.

                    Vidlice jsou ale fajn. Poměr cena/výkon, dobré zpracování a servisovatelnost jsou prostě super. U Suntouru je potřeba předělat na olej (ca. 10–15 minut práce i pro nezručného člověka). V originálu na vazelíně, zvláště při chladném počasí, můžou být vidlice o něco méně citlivé. Kór více jeté na testovacím kole. Vyhnout tomu se dá nákupem vidlice z Tuning-Test.cz, kde je vidlice nastavena přesně na váhu jezdce, mazaná olejem. Je to ale za příplatek…

                    Dostupnost vidlic a dílů je naprosto v pohodě.

                    Soudě dle dostupnosti, ten RS revelation budeš mít asi s MotionControl (Charger byl jenom v OEM). Mě to tlumení třeba nevyhovuje, SR mi prostě přijde mnohem lepší v dané ceně – to je ale můj osobní pocit.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      sežeň mi pls samotné těsnění na aion auron 34 celou sadu, prosil bych normálně dostupný odkaz

                      RS si naklikáš a máš sadu na všecko, to samé FOX

                      0 0
                      • Hadato  

                        OK, souhlas, sada těsnění je jednodušší na RS/Fox. Z mé zkušenosti jsem ale za 10 let používání měnil jenom gufera a jednou jedno těsnění v tlumiči (nájezd ca. 3000 – 5000 tisíc km/rok). Zbytek slouží naprosto v pohodě.

                        U SR bys měnil celý pístek, gufera jsou dostupná samostatně. Těsnění v tlumiči jsem sháněl přes http://www.bike4u.cz/ – oficiálního dovozce SR, na netu to dostupné neměli.

                        EIDIT: Myslím, že toho už tady bylo dost na téma SR vs jiní. Nechtěl bych to tady zadělat více, než je potřeba. Chtěl jsem jenom napsat vlastní zkušenosti ;-)

                        0 0
                        • mirorek2  

                          tvl když dělám servis potřebuju sadu, jinak je to sranda a ne servis, u sr měním pístek za 360 + 150 doprava kvůli jednomu v**ebanému kroužku?? proč jako? a jsme u toho, servis je problém

                          když začneš jezdit a kluci na tom lítají i EN závody, tak je to nepoužitelné, oni se v tom nechtějí furt rýpat, na šotolinky ovšem cajk, to je fakt

                          0 0
                          • Hadato  

                            EN závody nejezdím, nicméně šotoliny taky ne… Ty km najedu převážně v terénu, doprav po asfaltu/šotolině je minimum. Nefunkčních RS jsem v okolí viděl hodně, Foxů méně. SR prakticky žádný…

                            K tomu servisu – proč kupovat celou sadu kvůli jednomu v**ebanému kroužku? Proč jako? Sady na Pike se pohybují kolem 1000 Kč, takže to vyjde podobně jako ten SR, i když to musíš koupit jako samostatné položky.

                            0 0
    • oo.viper.oo  

      No já posledního čtvrt roku vybírám hardcore hardtail a nakonec jsem se usadil na https://www.wiggle.com/…l-bike-2020/, který právě naskladnili. Pravda není to 27+, ale 29×2.5, ale za tu cenu myslím velmi dobře vybavenej bajk s moderní geometrií. Zvažoval jsem i Commencal Meta HT, ale tohle mi přišlo lepší.

      0 0
      • palo7  

        Co je tam podle tebe za dobrou výbavu?

        0 0
        • mirorek2  

          no asi rám :-)

          0 0
        • oo.viper.oo  

          RS Recon, 1× pohon s 11–46 kazetou a 2.5" 3C Miniony a to celé pod 30t. Nevidím tam nic, co by bylo třeba hned měnit.

          0 0
          • oo.viper.oo  

            Já se omlouvám, jak jsem přeletěl rychle úvodní dotaz, tak jsem si nevšiml, že tazatel chce lepší než Rekon a lepší než SX. V tom případě je tenhle Big Al samozřejmě nesmysl, já jsem se sám koukal po nabídce minimálního funkčního kola, které (z mého pohledu) ještě dává smysl. Každopádně dá se koupit i jen samotný Big Al rám a určitě stojí za to ho vedle uvedených Dartmoorů nebo třeba mnou zmíněné Mety HT zvážit.

            0 0
      • Toniczek  

        No já vyzkoušel kola Kellys Gibon 70, Qayron Spyro 1 (Spyro Q neměli), Whyte 905 a nejlépe se mi jelo na tom posledním…u něj je ovšem cena 50 tisíc. Gibon Byl taky fajn, akorát se mi nelíbil vzhledově. Komponenty má ale celkem fajn (Revelation, SLX včetně brzd,…ostatní posoudit neumím :D). Od Qyarona jsem testoval více kol, ale všechny byly otřes…bylo to ale asi tím, že to na testovačce neměli pořádně seřízený nebo nevím. Prostě oproti tomu zlatě můj horák s pružinovou vidlicí :D.

        0 0
        • pumpy  

          jinak kdyby jsi stavel , asi budu prodavat sve pluskove zaplety

          0 0
    • Hadato  

      Osobně bych teď stavěl podobné kolo na On-One Scandal. Teď mají akci na rám s Rock Shox 35 za 399 BGP, což je bombastická cena.

      Kdyby ta Rock Shox 35 nevyhovovala, dá se prodat a koupit něco jiného. Geo je podobná jako výše zmíněné biky. Zbytek bych dostavěl podle rozpočtu. Rám je sice primárně na 29" kola, ale 27.5+ kola se tam taky úplně v pohodě vejdou (někde tady bylo na fóru foto).

      Osobně bych to postavil na sadě SLX s XT řazení, možná vyměnil vidli za AURON. Do 35 tisíc se to vejde s rezervou a bude to mít lepší komponenty než již sestavená kola. Na 27.5+" a 29" obruče bych ale chtěl alespoň základní čtyřpístek od Shimana vepředu.

      Popřípadě se za 1100 GPB dá koupit celý bike na GX Eaglu.

      0 0
      • mirorek2  

        500Eur je dobrá cena na lyrik…

        0 0
        • Hadato  

          Není to Lyrik, ale 35. Horší materiály, trochu hrubší vnitřní nohy. Změna zdvihu pomocí spacer u. Mělo by to ale mit Debonair a Motion Control. Ale nedají se tam dát patrony Charger. Nicméně za tu cenu I se solidním rámem je to skoro zadarmo…

          0 0
          • mirorek2  

            takže pořád tvrdíš že za 12 je to dobrá vidla… no není a to ani omylem srovnatelná

            0 0
            • klump  

              to je ovšem rám+vidlice ..za tu cenu

              0 0
              • mirorek2  

                tak to jo, to jsem nějak přehlédl

                0 0
              • mirorek2  

                teď to studuju na webu, pěkné pěkné

                0 0
                • Hadato  

                  Jo, jo, jsem trochu v šoku, že to tam ještě mají :-D Jsem zvědav, jak se ten Scandal bude na BF množit :-D

                  0 0
                  • mirorek2  

                    krásná sada za dobré prachy

                    0 0
                    • Hadato  

                      Jo, jo, už delší dobu to mám v hledáčku, ale nevím, na co bych to měl :-D

                      Celé kolo na SLX 12 r., s teleskopem, celkem solidními koly by se mělo vejít do 30 tisíc – za tu cenu nikdo nic podobného nenabízí…

                      0 0
            • Hadato  

              Za 12 samostatná 35 Gold je podle mě nesmysl, společně s rámem to ale vyjde pod 6 tisíc. To už mi přijde hodně přijatelné. Za tu cenu to prodá i jako jetou vidlici, pokud zjistí, že to nebude vyhovovat.

              0 0
      • oo.viper.oo  

        Jak se tam ta sada rám+vidle kliká? Teď do toho hledím a nějak to tam nevidím…

        0 0
    • fery18  

      Sestavil jsem si a jezdím na Dartmooru Primal 27,5+,viz profil.

      Jinak na traily v pohodě.A ňáký ten bikepark a technické sjezdy taky nemám problém.

      Sice tam už jsem vyklepanej jak startka, ale dá se ;-)

      Je fakt že už pokukuju po ňákým full rámu, páč bikeparky atd..tam už dostávám větší prdy a mé klouby to pociťujou ;-)

      0 0
    • well  

      Orbea, jak jinak ;-).

      https://www.orbea.com/…t/laufey-h10

      0 0
    • Majky21  

      Čau. Vybírám komponenty pro stavbu kola, tak se přifařím do tohohle tématu.

      Chci stavět pevňáka na traily a potřeboval bych poradit s výběrem vidlice pro moji postavu, jelikož vážím cca 60kg. Rád bych už nějakou lepší do rozbitého terénu a mám v hledáčku aurona. Bude se dát tato vidlice nastavit tak, abych využil celý zdvih a zároveň dobře fungovala? Nebo je případně nějaká lepší alternativa kolem 10k na traily/náročněj­ší terén?

      Díky

      0 0
      • mirorek2  

        Ne, Auron neber, má tuhou negativku. Vyber si něco, kde je solo air systém, ten nastavíš na tlak, který bude pod tebou chodit i s negativkou.

        RS pike, lyrik, Fox…

        0 0
        • Majky21  

          Díky za reakci, ty už jsou ale výrazně dražší. Existuje nějaká ekonomičtější varianta?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.