• Jeggy

    Zdar borci,

    ukradli mi moje milovaný kolo a jelikož se nikde nenašlo a prohání se po něm pravděpodobně nějakej Polák, tak zvažuju koupi nového. Jezdím tak 70% silnici a 30% terén. Měřím 189 cm takže asi xl? Velikost kol mi je asi jedno, 29 na silnici asi lepší, ale zas na 27,5 bude větší zábava v lese :-)) Zatím pokukuju po

    https://www.kola-visek.cz/…x-caliber-9/?…

    https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2019/d46206

    Jinak jsem koukal na RB, což by byla asi nejrozumnější varianta, ale mně se ty jejich rámy prostě neliběj. A s kellysem mám osobní problém, ta značka mi není sympatická, takže když mi doporučíte cokoliv jinýho tak budu jedině rád. :-)

    Díky!

    0 0
    • Sinpa  

      Tohle téma tady byla naposledy před týdnem, stačí hledat.

      Momentálně asi nejlepší ceny/výkon (vyjma stavitelů, ale ani tam asi lepší nebude).

      https://www.decathlon.cz/…8518393.html

      Případně https://qayron.com/…g/2019/ram-1 ale nevím jak je to s dostupností.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

    • xpander  

      Zkus pockat na novy Grand Canyon 7.0. Podle informaci z Canyonu, ma byt dostupny behem jara.

      0 0
      • Maijkl  

        Já na něj čekám v Canyon mi psali že by nový měli vyjít v lednu , tak snad.

        0 0
    • lucasonly  

      Ahoj,

      doufám že nevadí, že se přidám s hledáním kola s podobnými parametry, alespoň co se týče ceny. Nechci zakládat duplicitní téma.

      Taky sháním hardtail kolem 30k, 60–70% terén, zbytek asfalt/cyklostezky. Nikdy jsem neměl kolo dražší než 10k, pošetřil jsem a rád bych koupil něco kvalitního, na čem mě to bude bavit jak v terénu, tak abych se na asfaltu nenadřel a nelitoval. Měřím 184.

      Stejně jako @Jeggy v mém hledáčku je:

      Trek x-caliber 9 2019

      a

      Cannondale Trail 2 2019

      Přičemž Cannondale bych mohl mít se slevou za 31k.

      Upřímně kolům moc nerozumím, mám něco přečteno a nasledováno, ale rád bych požádal vás jako zkušenější o typy či názory.

      Díky moc!

      0 0
      • Milek  

        Doporučuji https://www.kellysbike.com/…70-29-p57741, kup v kameném obchodu. Máš servis, doladění a když se něco podělá najdou řešení.

        Canyon je bez garanční prohlídek a když nejsi dobře vybaven dílnou a navíc věci nerozumíš, může tě to stát hodně šedivej vlasů.

        0 0
        • Pikaču  

          Nesmysl. Nemusim tomu rozumět ale taky nebudu skudlit se servisem a jen si dopisovat na BF co by to mohlo bejt.

          Servisak naservisuje za par babek. Pokud neco odejde drazsiho odesles do canyonu a domluvis se s českým zastoupenim.

          0 0
          • lucasonly  

            A když porovnáte kola, které jsem posílal já s tím co poslal @Milek, můžete prosím napsat +/- ke každému kolu?

            Nebo co ten ROCKRIDER nahoře? Když máme s čím porovnávat a víme zhruba využití, tak to prosím zkuste porovnat.

            Je to asi ten poslední parametr, podle kterého bych se rozhodoval, ale když už bych si mohl vybrat barvu, tak né červenou, žlutou a zelenou.

            0 0
        • kolond  

          Moje zkušenost s úzkým ráfkem (19mm vnitřní š.) je u nového kola špatná, plášť RacingRalhp 27.5×2.1 se mě při nižším tlaku žvýká (2–2,2 není zas nějak málo)

          Na staré 26", se stejnou šířkou ráfku a pláštěm taktéž RaR 2.1 jsem něco takového nějak nepozoroval.

          To by se naopak u kol s Decatlonu stávat nemělo, když mají 30 mm široký ráfek.

          Garanční prohlídky jsem si řešil sám, teda respektive neřešil.

          Nebudeš přece s každou blbostí běhat do servisu, nářadí vyjde max do 1000 Kč (inbusy, klíč na kazetu, nýtovačka, šroubováky, kleště)

          0 0
      • lucasonly  

        Ahoj ještě jednou,

        po 4 dnech co jsem sem poslal první příspěvek, jsem toho přečetl hodně, dostal plno rad a tak se znovu obracím na vás.

        Níže jsou vybraná doporučená kola. Více názorů se shoduje, že Kellys má ze všech nejlepší komponenty, pevné osy vepředu a vzádu, vnitřní vedení lanek, ale má horší rám. Má taky “jen” jednopřevodník, zda mi to bude vadit nebo ne, zjistím případně při zkušební jízdě.

        Trek má lepší rám než Kellys, ale horší komponenty, pevnou osu jen vepředu. Vnitřní vedení lanek má jen na jedné straně, stejně jako Cannondale.

        Co ten Superior? K tomu mám nejméně informací.

        Zatím to vypadá, že jednoznačně by to měl vyhrát Kellys a neměl bych už nic dalšího řešit.

        Mám taky ale postrěhy od dvou různých “odborníků” (nebo jen odborníků, nevím), kteří se zabývají prodejem kol a oba zase mají názor, že jednoznačně např. zmiňovali cannondale, díky lepšímu tuhemu rámu a doživotní zárukou. Zítra bych měl obdržet více argumentů, proč né Kellys, ale třeba ten cannondale…

        Tak teď babo raď. Zase zkoušet si všechny 4 kola nebo víc a posoudit si sám, na čem se budu cítit nejlíp nechci, to bych pak o tom nemusel vůbec nic vědět, neotravovat vás a ostatní a rovnou jít do obchodu a vybrat si něco random…

        Dokáže ještě někdo tuto debatu a výběr rozseknout, případně předložit něco dalšího, čím mi ještě víc zamotal hlavu? :-D

        Cenový limit je max 35k, ty kola co vidíte dražší, tak na ně můžu milt 30% slevu, respektivě asi na všechny ze stránek bike-net.cz

        Rád bych měl v závěru max dvě kola, které si vyzkouším a poté se rozhodnu.

        Díky

        1. https://www.harfasport.cz/…-2019-62615/
        2. https://www.harfasport.cz/…iber-9-2019/?…
        3. https://www.bike-net.cz/…9-d13011.htm
        4. https://www.bike-net.cz/…a-d15883.htm
        0 0
        • kantis  

          Hele upřímně za mě nejlepší volba je https://www.decathlon.cz/…8518393.html . Z těch kol má jediný vidlici Rebu, je taky nejlehčí, rozsah NX Eagla by ti měl bohatě stačit, doživotní záruka na ty rámy je taky.

          Upřímně si nemyslím že by na tom cannondale byl s tuhostí líp než třeba rockrider který má boost osy. Obchodník se snaží prodat svoje zboží a předložit ti informace které mu zrovna hrají do karet.

          Je to tvoje volba, za mě nejlepší svezení bude na rockrideru.

          0 0
          • mattew1  

            Ja kdybych si mel ted kupovat nove kolo okolo 30k tak taky nevaham a jdu do Decathlonu. Ted je to opravdu nejlepsi pomer cena/vykon.

            0 0
            • lucasonly  

              Dobře, zkusím si o něm více přečíst, ale na první pohled co mě hned odrazuje, je červená barva. Nemám jí rád…

              0 0
              • lucasonly  

                další – vedení lanek.

                0 0
                • kantis  

                  to je argument…

                  0 0
                  • kantis  

                    ne je to samozřejmě tvoje vec…

                    0 0
                    • lucasonly  

                      chápu, že pro někoho je to nedůležité, já barvu řeším až na posledním místě..ale proč bych měl za takové peníze jezdit na něčem, co se mi nelíbí? Vedení lanek v podobné cenové kategorii má hodně kol vnitřkem. Líbí se mi to a je praktické, ale oželil bych to, kdyby kolo nebylo v barvě, v jaké je..

                      0 0
          • luciash  

            A byl sis to kolo v Dekáči prohlédnout? Já jo a je to fakt děs ten rám. :( Fakt nechápu, kdo jim to designoval.

            Jestli se chceš dívat ze sedla na spodní rámovou trubku tlustou cca 7–8 cm, která je tak dvakrát širší než ta horní a ty hnusný sváry… jak libo. Jako zboku to kolo nevypadá tak hrozně, ale jinak… Škoda, že jsem to nenafotil, ale na těch jejich fotkách to je taky patrný.

            Komponenty nejsou všechno…

            0 0
            • obda  

              Někdo řeší vzhled, někdo funkci a cenu a vzhled pro něj není tak důležitej.

              0 0
            • kantis  

              hele ja tam rok delal, takze predstavu o tech ramech mam takovou ze mi neprisly jiny nez od konkurence. Svary mi teda nikdy divny neprisli.

              Doporucuji se zajity podivat na ramy od znacky Cube, tam uvidis kontrast mezi horni a spodni ramovkou.

              myslim ze hledas chyby tam kde nejsou.

              PS: ja uz tam nedelam, takze toto je jen muj subjektivno pohled na věc.

              0 0
            • kantis  

              a ne, pokud mas slusnej ram, tak komponenty delaji kolo

              0 0
            • plysovykozisek  

              Třeba mě se ty rámy líbí a viděl jsem je naživo.

              0 0
              • luciash  

                Nic proti tvému gustu, ale někteří jsou schopni si objednat nové kolo přes internet bez osobní prohlídky a to by pak mohlo být nemilé překvapení …

                0 0
            •  

              když máš problém se sváry na hliníkovém rámu, tak to bude asi těžký.

              zkus mrknout, sice loňský model a 2×11:

              https://mtbs.cz/…ike-technika?…

              v prodeji

              https://www.kolasvorada.cz/…black-2018-l

              0 0
              •  

                akorát jsem si nevšiml, že nerad červenou, tak asi nic

                0 0
            • roman 3D  

              to jsou perly zvlášt když se podívám na tvý 15 kg kolo:-)

              0 0
            • blue.sun  

              Spodní tlustá rámová trubka funguje trošku jako blatník a díky té šířce lítá méně bordelu do obličeje. Sváry jsou jako u každého hliníkového rámu v téhle cenové kategorii.

              OK, máš osobní problém s Decathlonem, chápeme. Ale jejich produkty za tvůj problém nemohou.

              0 0
              • luciash  

                Já problém nemám :) Jen sdílím osobní postřehy, kdy jsem o tom kole taky uvažoval. Ono to pak někomu může třeba ušetřit cestu do HK (nebo jiného Decathlonu) a zpět ;)

                0 0
                • blue.sun  

                  A viděl jsi taky ostatní hliníková kola v téhle cenové kategorii? Je to naprosto totéž. Takže problém máš skutečně jen s Decathlonem.

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • lucasonly  

      Pánové, všem děkuji za reakce.

      Plán na příští týden vidím asi následovně. Vyzkouším si Treka, Kellyse a byl mi doporučen ješte Superior a poté budu moudřejší, co mi víc sedne. Chybu asi ani s jedním neudělám.

      https://www.harfasport.cz/…liber-9-2019

      https://www.harfasport.cz/…-2019-62615/

      https://www.bike-net.cz/…iantId-47356#…

      0 0
      • luciash  

        +1

        0 0
      • lucasonly  

        Nedalo mi to a přes víkend jsem ještě brouzdal po netu a ke trojici bych asi i přidal a vyzkoušel RM Torrent 90–29 – https://rockmachine.us/…w-night-blue

        Co říkáte? :-)

        0 0
        •  

          mrkni:

          https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • lucasonly  

            Už jsem to zkouknul minimálně třikrát :-) TrailHuntera sleduju, i díky tomu jsem sem toho RM postnul.

            0 0
            •  

              Tak to potom jo :-) – dilemata ;-) Kdybych nešel do RB, šel bych znovu do SUPa, protože jem ho předtím vždycky měl a začínal na něm, no a přitelkyně má teď nového 909 a spokojenost, ale každý máme jiné oblíbené značky. Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru.

              0 0
              • lucasonly  

                Já oblíbenou značku budu pravděpodobně mít až po téhle koupi :) bude to první kolo dražší než 10k, měl jsem mnoho let silničního Authora, proto si od nového kola hodně slibuji.

                A díky :)

                0 0
    • lucasonly  

      Zdravím,

      minulý týden jsem si konečně nakonec pořídil RM Torrent 90–29, více v profilu.

      Po cca 4h ježdění zatím maximální spokojenost :)

      Všem ještě jednou díky za rady :)

      0 0
    • Valdin  

      Chci si koupit nové kolo na dojíždění do práce (50 % asfalt, 50% polňačka) a občas nějaký ten MTB závod.

      (Současný Apach Tanka Tate 2007 již dosluhuje)

      Finanční limit je 30.000. 29" kola, 182 cm, váha 80–100 kg podle období.

      Ohledně řazení ještě nejsem rozhodnut, zda-li 1×11 nebo 2×11. Uvidím až podle pocitu na zkušebním kole. Na současným kole na 3×9 na nejmenší placku skoro ani nepodřazuji)

      Pokukuji po následujících modelech:

      Canondale 2018 Trail 3

      GT AVALANCHE EXPERT 29

      Specialized Rockhopper Men's Pro 1X 29

      Líbí se mi i" RB CRR 290 TEAM":https://www.rb-bike.cz/…rr-290/team/ , případně i verze BASE

      Mají tyto kola nějaký mouchy, na který je potřeba se soustředit, nebo jsou všechna víceméně kvalitativně podobná?

      Děkuji za Vaše názory.

      0 0
      • blue.sun  

        Nepřemýšlet, brát RB. Vůči ostatním mnohem lépe osazené, plus možnost výběru barvy podle vkusu. Nevýhoda může být to, že to není sériovka, takže chvíli čekáš na výrobu.

        0 0
      • Valdin  

        První tři kola si můžu prohlídnout a projet, bohužel na RB do Jezdkovic resp. do Prahy to mám 3 hodiny cesty. Které z těchto prvních tří by jste upřednostnili a proč?

        0 0
      • maajkee  

        RB Team má katastrofální kola, na dnešní dobu uzoučký ráfky, navíc tuhostí neoslněj. Jinak to jde.

        0 0
    • Valdin  

      Ješte se mi do hledáčku dostali:

      ALMA 29 H30-EAGLE – 29 ¨

      a sice o něco dražší (snad bude cena lepší) ve verzi 2018 Specialized Chisel Men DSW Comp 29

      Chisel by měl mít sportovnější geometrii, ale i ostatní se jí vychloubají.

      Tak teď babo raď.

      0 0
      • roman 3D  

        kolo za tři pětky by mělo mít zadní pevnou osu, stejně jako tapered a navářka na smyk

        0 0
        • Valdin  

          To snad mají již všechny výše uvedené.

          Dal jsem si je do tabulky a čím víc na to koukám, tak nevím co chci.

          Obtížné terény nejezdím, tudíž nevím, jak moc kvalitní vidli potřebuji.

          V brzdách se neorientuji, ale s mými ±90 kg nechci šlupky.

          Řazení ještě zvažuji, ale přikláním se k 1×11

          Pláště dokoupím a pedály předělám na nášlapy kde nebudou.

          kolo bud mít přes léto do práce a na několik závodů.

          Věřím, že za tuto cenu vydrží 10 let bez větších úprav.

          0 0
          • scota  

            Vidlice a rám je základ. za mne tedy RB CRR 290 Team.

            0 0
          •  

            Pěkně srovnáno. Tak nějak to RB pořád vychází nejlépe. Co ještě tohle, nová česká značka:

            https://qayron.com/…g/2019/ram-1

            Docela vyvážené komponenty, boost rám, vzduchová vidlice, pevné osy, dobré brzdy, atd.

            0 0
            • Valdin  

              Osazený je to hezky, ale asi mám pohled ženy, že se mi ta barva nezamlouvá.

              0 0
            • TeryPV  

              Jak budou k dispozici, tak objednávám. Líbí se mi to vyvážené osazení a zkoušel jsem jej na Test-fest a moc příjemná GEO, tedy pro mě, takže není co řešit :)

              0 0
          • Valdin  

            Prozatím je mým favoritem GT Avalanche 29, kvůli slušně vidlici, širokému rozsahu 1×11 a spíše sportovní nežli závodní geometrii. Pouze nikde nemůžu najít, jaké brzdy má osazené (kouknu v obchodě) a jak to má s vahou. Bojím se aby kolo nebylo moc těžké.

            0 0
      • scota  

        Podle by sice mělo být možné dokoupit za 6480 Kč Rebu ale pouze na QR, což je velká škoda :-( To už rovnou můžeš chtít model Alma H10 který má i lepší brzdy.

        https://www.orbea.com/…29-h30-XT-19

        https://www.orbea.com/…ma-29-h10-19

        0 0
        • Valdin  

          Díky za tip. Zítra se kouknu na obě Orbea, pokud je budou mít, ale 7.500 Kč navíc za H10 už nemám.

          0 0
      • maajkee  

        Do 30 tisíc se dá taky koupit tenhle Apache, kterej je poměrně hezky ustrojenej.

        https://www.kolasimsa.cz/…n-R1-29-2019?…

        0 0
    • roman 3D  

      QR=rychloupínák

      0 0
    • klinsi  

      Zdravím všehny,

      byla by možná nějaká reakce na jedno kolo v mém výběru? Také hledám kolo cca do 30tis.

      https://www.heliasport.cz/…d-crave-comp

      Mohu ho mít jine za 27.990Kč. Díky

      0 0
      • roman 3D  

        jestli ti nevadí rám na rychloupínák?

        0 0
      • TeryPV  

        Pokud chceš platit za značku…

        Nemá pevné osy, nemá boost osy, „jen“ 2×10 …

        0 0
      • bikloozer  

        A co MRX s rámem X9? Výbava nemá konkurenci. Známej ho myslím koupil za 30 tis. v Brně u JS-BIKE. Viděl jsem ho a za ty peníze super kolo.

        https://www.profilshop.cz/…igurator/29/?…

        0 0
        • maajkee  

          Výbava nemá konkurenci?? SLX, těžká vidlice, příšerný kola a sračka pláště? No tak ale…

          0 0
          • bikloozer  

            Pláště tam má Crossmarky s kevlarovou patkou, protože jezdí většinou po cestách. A to není sračka plášť, na to kde jezdí jsou akorát. Myslel jsem to tak, že i brzdy jsou SLX, kotouče a ne jak u Spešla Deore M445 (takovou řadu Deore neznám), a slepené 2×10 za 30 tis. A kotouče odhaduji RT30. Jen, že jsou kola s lepší výbavou, ale není na nich napsáno Specialized.

            0 0
          • bikloozer  

            … tak jsem se podíval na tvoje doporučení a no tak ale …

            Výbava SLX, těžkej a opravdu ošlivej rám (viděl jsem ho na živo a jeto design tak roku 2000), kola lepší a vidlice taky a cena o tu vidlici a kola taky lepší. Jinak stejný, no tak ale …

            0 0
          • Tom-T45  

            navíc rychloupínáky a to vše na rámu MRX. Za to prostě chceš utratit těch 36 tisíc :-)

            0 0
            • bikloozer  

              ne 36, ale psal jsem za 30 tis. Za 36 opravdu nee

              0 0
              • Tom-T45  

                I za 30 mi to přijde mimo. Mám pocit, že ta doporučená cena je jen kvůli tomu, aby se z ní dala dát co největší sleva.

                0 0
                • bikloozer  

                  v tom kontextu mi ale přijde 30 za to spešla 2×10 s brzdama M445 teda úplně mimo

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak minimálně má mnohem lepší geometrii. MRX je totálně za zenitem. Dlouhá zadní stavba, strmej úhel hlavovky.

                    0 0
                    • bikloozer  

                      Aha … , hlavně že jsi doporučoval toho Apache. To je fakt lepší geometrie :-)

                      Ty tomu budeš ale rozumět :-))

                      geometrie „tvého“ Apache je ZS 450mm a úhel 70

                      geometrie MRX X9 je ZS 450mm a úhel 70

                      jo jo, pán je znalec

                      0 0
                      • maajkee  

                        Já jsem nepsal, že ten Apache má lepší geometrii. Jsi uplně mimo. Já jsem prostě jen postnukl co se dá do třiceti sehnat. Oboje jak MRX tak Apache maj stejně blbou geometrii, která je ale v pohodě na turistický nenáročný ježdění.

                        Ten Apache má daleko lepší vidlici než to MRX, je to 1×11 a má to o fous lepší kola. To je celý.

                        Lepší geometrii jsem reagoval na toho spešla. ne na Apache.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Nicméně beru zpět, ten Crave z odkazu má sice kratščí zadní stavbu, ale zase šílenej úhel. Takže to je taky k prdu.

                          0 0
                          • bikloozer  

                            Jo a proto je důležitý co s tím kolem bude jezdit. Ten první píše, že jezdí 70% po silnici a 30% po terénu. Tak ta na prd geometrie by mu možná vyhovovala a určitě 2×něco, protože 1×11 na silnici asi není nejlepší. Bohužel o tom je problém většiny rad na BF. Borec potřebuje kolo na cyklostezky a silnici a občas vjede do terénu a chce 29" a všichni mu budou radit, že to musí mít pevné osy, nejlépe boostové, 1×11 nebo 1×12, Rebu, kotouče min 180 a podobný věci. Je lepší jezdit těch 70% na kole co je na cykloturistiku, než na trailovým kole se super geometrií. Mám takovýho kamaráda, na BF mu všichni radili 1×11 a Rebu a tak těch taky cca 70% co jezdí po silnici a cyklostezce má Rebu zamčenou a drtí 11z pastorek a zvažuje přechod na 2×11, kde bude mít vpředu alespoň 38z.

                            0 0
                            • klinsi  

                              Budu jezdit podobně stejně jako první pán…70% silnice 30% les a značka je mi úplně jedno, ten Spešl mi byl nabídnut, že má dobrou geometrii a výbavu a byl by za těch 27990Kč…a jaké osy, středy, vůbec netuším v čem je rozdíl a jestli to vůbec poznám, při jízdě. Jinak mám 170cm, to jen reakce na velikost kol. A přiznám se, že jestli jednotalíř, nebo dva ve předu, nemám potuchy…ten jeden mi přijde divnej, ale nevím. Omlouvám se za neznalost.

                              0 0
                              • Gwaihir  

                                Jeden talíř není divnej, ale musíš se podívat na počty zubů. Z vlastní zkušenosti vím, že na silnici určitě nechceš 30 zubů na talíři a pastorky 11–50 zubů. Spíš chceš 2 talíře 36/26 zubů a pastorky 11–42z.

                                0 0
                                • klinsi  

                                  Ty dva talíře asi budou lepší, jen pořád přemýšlím, jestli toho Spešla vzít a nebo se kouknout ještě po něčem jiném, ale díky za radu.

                                  0 0
                                  • palo7  

                                    Nebrat. Má hodnotu max. 20 a i to bych nedal a raději za 30 vzal lepší kolo

                                    0 0
                              •  

                                V cenové do 30000 je 1×něco většinou o kompromisu, chybí těžší převody do rychla a pokud budeš jezdit častěji silnici asi bych volil 2×11 a rozsah budeš mít dostatečný jak nahoru tak dolů. Podívej se třeba na tohle: https://www.ctm.sk/…va-oranzova/

                                Je docela dobře osazený a slevu na něj taky určitě dostaneš. V ČK se taky CTM prodává.

                                0 0
                                • klinsi  

                                  Vypadá dobře, tak ještě zjistím kde to v Krumlově mají a projedu se. Nebo sjedu do Budějc. A ještě jsem teď našel tohle. Je hrozný, kolik kol je......člověk neví, co vzít…

                                  https://www.bikero.cz/…att-p145453/#…

                                  0 0
                                  • Gwaihir  

                                    Píšou, že produkt skončil. Vypadá to dobře, ale je to ten jednoprevodnik. Má to teleskopickou sedlovku, 120mm vidlici, pevné osy. Na traily asi super. Za mě super kolo s tím, že ty převody by šly dodatečně předělat. Rozhodně si to zkus. Za mě ti budou chybět těžké převody.

                                    0 0
                                  • bikloozer  

                                    to je kolo na traily a do terénu, to není na silnici

                                    0 0
                                  •  

                                    Ne že by nebylo pěkné a ne že by to úplně nešlo, ale to fakt nechceš na ježdění o kterém píšeš, to je kolo, tak jak tady píšou ostatní, primárně stavěné na úplně jiné ježdění.

                                    0 0
                              • bikloozer  

                                Tak to doporučuji 2×11 a vpředu 38/28z, vzadu 11–42 a nebude ti chybět těžkej převod. A na 28/42 vyjedeš skoro vše, pak už se ti stejně bude zvedat přední kolo Nebo 2×10 se stejným počtem zubů. I 36/26 jde, ale to je více do terénu. Hlavně se nenech navrtat do 1×11, bude ti chybět těžkej převod. Osy vůdec nepotřebuješ pevný, nepoznáš rozdíl (předpokládám, že nemáš 120 kg), spíš kvalitní a lehká kola, to poznáš. To CTM vypadá dobře, lepší jak ten Spešl.

                                0 0
                            • kralikovo  

                              <3

                              0 0
                            • kolond  

                              Raději budu mít 180 kotouče a v terénu jistotu, že tu bude brzdit a ne svítit (čti: nebrzdit). Toť vlastní zkušenost, když se mě od brzd kouřilo. Nenáročný sjezd, ale dlouhý a po hnusné rozbité cestě.

                              Vidlici nikdy nezamykám pokud nejdu ze sedla.

                              Nechá poradit řazení 1× něco, je to jeho první kolo?

                              0 0
      • Gwaihir  

        Nedávno se tu řešil i Kross, který by ti na silnici mohl vyhovovat:

        https://www.megabikeplus.cz/…e-mate-2019/

        Další možnosti na porovnání :

        https://www.canyon.com/….0/2035.html?…

        https://www.canyon.com/….0/2033.html?…

        Mě se canyon prostě líbí. Ten 6.0 je dost slabý, ten 8.0 je zase víc do terénu než budeš jezdit.

        Btw chceš určitě horské kolo a ne třeba gravel (terénní silnicku)?

        0 0
        • klinsi  

          Díky moc za rady, ten Canyon 8.0 je pěknej, ale přiznám se, že v tom úplně plavu. Jakou vidlici, jaká přehazovačka, jaké brzdy......nevím, co je na kole vlastně nejdůležitější. Přijde mi, že asi vidlice, rám a brzdy…ale já možná z toho nic vlastně asi ani nepoznám, nejsem profík. Rád bych prostě dobrý kolo, asi to chce zkusit, projet se a snad něco sedne…

          0 0
          • Gwaihir  

            Já taky nejsem super odborník, ale chce si to opravdu zkusit, což u Canyonu je celkem problém. Teda pokud jsi z Brna, můžu předvést Exceeda.

            Z toho, co jsem vyčetl je slx optimální řada výbavy, pokud se bavíme o Shimanu a rekreačních jezdcich. Vidlice je asi fajn mít vzduchovou, protože pružinová se hůř nastavuje na moc malé nebo moc těžké váhy. Brzdy jsou samozřejmě důležité, ale moderní kotoučové brzdy jsou fajn asi téměř každé, pokud nejsi moc těžký nebo pokud nejezdíš moc agresivně z kopce. Já u sebe vím, že chci horské kolo a tak jsem si před cca 14ti dny udělal radost. Moje 20 let stará merida skončí na chatě :)

            Jinak úplně nejdůležitější u kola je identifikovat jaké kolo chceš a kde budeš jezdit.

            Konkrétní prvky výbavy ti popíší nebo poplivou místní machři

            0 0
            • klinsi  

              Tak z Brna opravdu nejsem a mám to tam i poměrně daleko, ale díky. Takže sis pořídil Exceeda? A mám podobný případ, jen mému kolu je tak 25 let…takže to chce změnu a chci si jako ty udělat radost. Ty terény jsou pro mě asi docela důležité, i když se na nich najede procentuelně míň, takže asi vidlice a brzdy asi to lepší v mém cenovém limitu. Tak asi tak.

              0 0
          •  

            díval jsem se, že v ČK máš prodejnu Diablo sport, prodávají Kellys, Merida, Felt, zkus se tam zajít podívat, třeba tam budou mít toho Kellyse, jak jsem ti postnul výše. Ten je docela dobře osazený a na tvoje potřeby by se mohl hodit. Jinak jak už tady píšou jiní, SLX 2×11 bude asi nejlepší volba, co se týče brzd opravdu min aspoň shimano řada 400, ale i ty je dobré kombinovat s nějakým dobrými kotouči. Pevné osy, třeba na asfaltu neoceníš, ale pak následně v terénu určitě ano, vzduchovou vidlici určitě, ale v téhle cenové nečekej zázraky ani ve funkci a ani v hmotnosti. Hlavně opravdu záleží na co to kolo chceš a kolik do něj chceš investovat. Poku je opravdu předpoklad 70% procent asfalt a sem tam nějaká polní nebo lesní cesta, možná by byl opravdu lepší gravel, tal jak už tady někdo psal, ale je to taková dost specifická kategorie kol. Pro příklad gravel od meridy: https://www.merida-bike.cz/…la/silex-300

            0 0
            • klinsi  

              Tak v tom sportu jsem byl, ale bohužel pršelo, tak jsem nic nezkusil, ale určitě tam ještě zajdu a zeptám se na toho cos mi poslal. A jak jsem psal už výše kolegovi, ten terén je asi důležitej, i když tam najedu méně než na silnici, jelikož mám za barákem les a tam chci jezdit…takže lepši vidlici, pevné osy, i brzdy a to SLX asi bude stačit…jen si pořád říkám, jestli poznám rozdíl třeba v kvalitě vidlice nebo brzd. Jestli vybrat kolo podle vidlice a brzd a nebo jen to co se mi bude líbit abude se mi n tom příjemně jezdit, což je samozřejmě důležité…

              0 0
      • Gwaihir  

        Tak to shrnu. Chceš mtb, aby nebylo trapné na silnici. A protože máš za humny les, chceš i něco, co tě nebude trápit.

        Vybírej určitě kolo, které se ti i na pohled bude líbit. Na výběr je toho mraky.

        Z toho co jsem vyčetl jsou 2 zajímaví výrobci vidlic: rockshox a fox. Určitě chceš vzduchovou vidlici. Rozumné Rockshox začínají vidlicí Judy, recon, reba, sid a další ani netuším

        0 0
        • MaroshCZ  

          A Suntour? V této cenové nabídce lze určitě najít kolo s axonem, rebou a případně i fox ale to se bude muset šetřit na zbytku kola.

          0 0
          • Gwaihir  

            Suntour a Manitou taky, ale v těch mám ještě větší guláš 

            0 0
        • klinsi  

          No právě, je toho mraky…hrozný. Ale jsem zas o něco chytřejší a pomalu si dělám určitý náhled na to co pořídit, ale ještě tu něco načtu.

          0 0
        • bikloozer  

          Dva zajímaví výrobci vidlic??? Tak bych to uvedl trochu do reality, Suntour je jeden z největších výrobců a měl by být v těch zajímavých. Dále je potřeba zdůrazbit, že vidlice od Foxu montované na kola do 30 tis. Kč jsou modely které Fox samostatně neprodává, jsou to levné, většinou trochu ošizené varianty určené jen pro výrobce kol. Stačí se zeptat v Cyklošvecovi a vysvětlí ti, že „pravá“ Foxka stojí od 12 tis. Kč a včem se liší od vidlic na levnějších kolech. A od Rock Shox Judy a Recon silver? To raději Raidon od Suntouru. Ono to není tak černobílý – jedině Rock Shox a Fox je super!, třeba Axon od TT je lepší jak seriová Reba.

          0 0
          • TeryPV  

            Jen bych dodal, že Suntour je takový blbuvzdorný. Člověk si základní servis udělá sám doma během „chvilky“ . Což je za mě asi ta největší výhoda.

            0 0
            • MaroshCZ  

              Jo na netu se dají najít návody a dokonce i kompletní blueprint vidlice.. jak to pasuje do sebe.. Z krámu jezní na ,,grease'' ale dají se předělat na olej, jezdí potom mnohem lépe ale někde jsem zase slyšel, že je tam potom trochu vůle, protože když tím že je stavěná na grease je tam o něco více místa. Osobně jsem se v ní radši nevrtal páč si nechci zrušit záruku.

              0 0
          • Gwaihir  

            Díky za rozšíření obzorů

            0 0
          • Boby83  

            Přesně tak

            0 0
          • MaroshCZ  

            co je myšleno spojením Axon od TT? Mimojiné mám Sr Axon na mém koe Apache A1 Hawk 2017, jedná se o plnohodnotný kus nebo to může také být levnejší pro výrobce kol??

            0 0
      • maajkee  

        To je ten Qayron Ram 1 za 32 tisíc je fakt asi nejlepší z toho co tu padlo.

        0 0
        • bikloozer  

          jo, souhlasím

          0 0
        • TeryPV  

          Jo to je, ale kola zatím nejsou a komunikace s nimi lehce vázne…

          0 0
          • bikloozer  

            Jjo, nikdo nic neví a odkazují vše na majitele. To bude fungovat až koncem sezony :-)

            0 0
            • TeryPV  

              Už se polepšili :) Asi fakt makají na to, aby kola byla co nejdřív. Už s nimi řeším individuální úpravy komponent a jsou celkem vstřícní :)

              0 0
    • x46x  

      Řeším něco podobného a nejvíc se mi zamlouvá loňský Spešl Chisel který se dá sehnat za 30k. Je na tom kole něco vyloženě špatně oproti tomu co tu padlo? 2× ho tu někdo zmínil ale nikdo se toho nechytl :)

      0 0
    • nerf  

      Zdravím vespolek. Nechci zakládat duplicitní téma, pokusím se tedy zeptat zde. Posledních 10 let jsem toho moc nenajezdil, ale čtyřicítka na krku člověka donutí se začít hýbat… kola se ovšem celkem změnila za tu dobu. Snažím se tu dohnat desetileté mezery ve vzdělání, ale načtením všeho potřebného bych asi strávil déle než rok (tím nechci říct, že to tu nečtu, naopak, ale přečíst vše podstatné (a rozlišit co podstatné je a co není) se fakt nedá. Prosím tedy o radu s výběrem nového kola.

      Požadavky – parametry : najedu max 100km týdně, z toho 80% po asfaltu a cyklostezkách, 10% polňačka, 10% sem tam nějaké méně náročné blbnutí v terénu. Jsem hobík, žádný závodník. Po zkouknutí nabídky v několika šopech a zvážení svých finančních možností stanovuji cenu na 30–35 tisíc. Jedno specifikum – měřím 197cm, vážím 105kg.

      Doporučítě nějaké konkrétní modely, nebo klidně jen výrobce? Poradíte po čem se koukat, na co si dát pozor a vlastně „jak a podle čeho“ vybírat? Předem děkuju.

      PS. Je mi jasné, že se tu podobné dotazy opakují často a tímto se zkušenějším omlouvám. Přesto doufám, že se najdou nějaké dobré duše, které se pokusí rozumně poradit.

      0 0
      • scota  

        a odkud jsi?

        0 0
      • Gwaihir  

        Koukni třeba sem: https://www.canyon.com/….0/2035.html?…

        XL je 192–204 cm.

        0 0
        • nerf  

          Děkuju. Od pohledu celkem hezké kolo. Má nějaké slabé místo ve výbavě?

          0 0
          • Gwaihir  

            Asi jako většina kol této kategorie – brzdy. Na druhou stranu zas úplně tragické nebudou a pokud nepojedeš fakt ostré sjezdy, tak problém asi nezaznamenas. Doprava a krabice by mohla být zdarma, teď si jen vybrat správnou barvu, aby kolo bylo skladem 

            0 0
            • nerf  

              Což o to, barva by mě ani tak netrápila, ale kolo bych si bez vyzkoušení nekoupil. A zrovna brzdy bych asi potřeboval odpovídající své hmotnosti, abych se na tom někde nezabil.

              0 0
              • Gwaihir  

                Tak toho bych se nebál. Furt jsou to hydraulické brzdy. Pokud máš v plánu řítit se 70 km/h z prudké sjezdovky a pak chtít zabrzdit na deseti metrech, tak to ti stačit nebudou. Ale pokud se máš rád, tak bych problém nečekal. Jinak je to třeba 3000 snad i s prací a budeš mít slx brzdy, ale to si ověř. Já si koupil canyon exceed a zkoušel jsem jen 2 minuty neurona kvůli velikosti 

                0 0
                • MatS  

                  Pozor, ono to není jen o strmosti kopce. Ale i o tom, jak se chovají brzdy, když jsou déle tepelně namáhané. A na to stačí i dlouhodobé slabé brzdění.

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    Ok, tak na Grossglockner sešup to není, ale běžně použitelné to bude, ne?

                    0 0
                    • MatS  

                      Tak Grossglockner bys terénem jet nechtěl :-)

                      Hele, taky mám Canyon Grand Canyon, kde jsem měl MT506 brzdy, což je páka Deore se servo wave a třmen alivio (446). A nebyl problém je „utavit“ i tady u nás a to vážím 76kg. Stačilo pár kopečků a už to bylo. Taky tam byly kotouče SM-RT56, což taky žádná sláva. Koupil jsem za dvojku SLX (M675) a kotouče s ICE tech SM-RT81 a rozdíl je obrovský. Ale je pravda, že jezdím i do Alp a sjíždím dvoutisícovky :-) Tam jsem to ocenil.

                      Taky jsem si všiml, že když je brzda méně účinná, tak víc brzdu mačkáš, abys to ubrzdil a rychleji mizí destičky. Brzdy pod Deore jsou fakt spíš na rovinky, ale tím si člověk musí projít sám, aby poznal, co potřebuje. Ženě jsem udělal taky upgrade na deore a teď si chrochtá.

                      0 0
                      • Gwaihir  

                        Dobrý tip. Každopádně tohle na žádném kole do 35k nenajdeš, že?

                        0 0
                        • MatS  

                          Tak dnes už ne. Jinak kdybys chtěl levně předělat brzdy na tvém Exceedu na Deore, tak stačí koupit třmeny Deore, olivku a trn odpovídající hadici BH59 a přehodit to. Páku už Deore máš. Zbylé třmeny prodáš. Náklad celkem zanedbatelný. Toto jsem přesně udělal na ženině kole.

                          https://www.koloshop.cz/…y-trmen.html

                          https://www.koloshop.cz/…em-BH59.html

                          A samozřejmě bude třeba brzdu odvzdušnit, ale to se hodí i do budoucna. Takže Shimano kalíšek (90 kč) a olej, stříkačka z lékárny a hadička z Hornbachu (nebo třeba akvaristiky) za hubičku .

                          https://www.koloshop.cz/…MDISCBP.html

                          https://www.koloshop.cz/…brzd-1l.html

                          :D

                          0 0
                          • Gwaihir  

                            No, tak nad tím přemýšlím… A nebudou lepší slx brzdy, ať to mám komplet slx? Nebo tam by musely přijít i jiné páčky?

                            0 0
                            • MatS  

                              SLX uz ma u trmenu banjo, takze bud bys musel menit i hadice, nebo spis komplet brzdy. Rozdil mezi Deore a SLX je v pistku. SLX ma keramicky, jenza rad praska. V pace ma SLX stelovaci kolecko vzdalenosti paky od gripu, deore to ma na imbus. Tot vse.

                              Odvzdusneni se u novych brzd stejne nevyhnes, protoze budes zkracovat hadice.

                              0 0
                  • nerf  

                    Minulý víkend jsem musel sjet takové táhlé klesání, cca 400 metrů. Jela se mnou žena a nějak se bála, takže jsme sjížděli celou dobu rychlejší chůzí a s rukama na brzdách. Přísahal bych, že na konci už mi to moc nebrzdilo a že jsem ty brzdy cejtil jak smrděj :-))

                    0 0
                    • MatS  

                      Ano a to je přesně to o čem jsem psal. Já takto omylem zničil kotouč, když mi sintrovaná destička jemně přibrzďovala na kotouč až se upekl a řval jak klakson. Brzda a ani kotouč nestíhali odvádět teplo a došlo k přehřátí. Proto se u top modelů dělají na destičky i kotouče chladiče.

                      0 0
                      • danielh  

                        Pokud jedes ale z kopce krokem jak pise dotycny tak ti zadne chladice nepomuzou pac proud vzduchu pri takove pomale rychlosti a neustale drzene brzde je tak zanedbatelny ze neochladi nic.

                        0 0
                        • MatS  

                          Tak kdyz proudi vzduch kolem chladice, tak to doopravdy odvadi teplo lepe. Ale i kdyz jedes pomalu nebo vubec, desticky s chladicem odvadi teplo lepe nez ty bez. Zebrovany chladic vytvari mnohem vetsi plochu, z ktere se teplo muze uvolnit salanim do okoli.

                          0 0
                      • xtonda  

                        V čem spočívá to zničení kotouče, však to zase vychladne, ne?

                        0 0
                        • MatS  

                          To sice jo, ale jeho vlastnosti se zmeni. Zkratka uz to nebylo ono. Stalo se to v Alpach, kdy bylo vedro, ja si toho nevsiml a pri sjezdu z 2000m do udoli jsem plasil vse zive a moc to nebrzdilo. Delalo to strasny kraval. Mastny to nebylo. Divne rezonoval, tezko to popsat. Byl to Sram centerline.

                          0 0
                • nerf  

                  Blbý je, že já se v těch jednotlivých komponentech vůbec nevyznám, názvy mi neříkají jak moc kvalitní ta věc je a kolik vydrží. Můžu se orientovat leda tak podle ceny. Oproti mojí poslední koupi kola před cca 12 lety i ta kola celkově nějak zdražila, asi o inflaci :-) ta moje poslední merida stála tenkrát kolem 20 a v té době to byl takový vyšší střed jejich modelové řady, možná. Teď mi přijde, že ten vyšší střed je tak kolem těch 35tczk, možná i výš. (teda pokud mluvíme o hardtailu).

                  0 0
                  • scota  

                    Tak na kole za 30K je většinou Shimano Deore, SLX případně XT a to jsou slušný sady. Funkční rozdíl mezi SLX a XT je minimální kromě řazení. Co se týká brzd tak záleží na kotouči SM-RT56 160mm jsem utavil v Krušných horách se svými cca 72 kg, ale to byl sjezd 6 km padák dolů.

                    0 0
                    • nerf  

                      No vida, a já právě nechci tavit kotouče se svými 105kg :-) nicméně, doufám, že na kole brzo něco zhubnu :-))))

                      0 0
                  • MatS  

                    Zdražení je dáno zdražením surovin, převážně kovů (hliník). A protože většina komponent na kole je z hliníku nebo karbonu, tak je to znát. Taky popularita cyklistiky umožňuje výrobcům zdražit, protože se vzrůstající poptávkou vzrůstá i nabídka (cena).

                    Když budu uvažovat výrobce komponent, hlavně Shimano a Sram, tak mají ucelené modelové řady komponent, které se liší funkčně, hmotností a cenou. Třeba Shimano má nižší řady (Acera, Altus, Alivio, …) určené pro rekreační použití (jízda tzv. kolem komína párkrát do roka) a pak střední řady (Deore, SLX) určené pro už seriózní využití a pak top řady (XT, XTR) určené i pro závodní využití. Na stránkách Shimano si lze snadno dohledat podle typového označení, do které třídy patří. třeba aktuálně Deore má číslené označení komponent 6×xx, SLX má 7×xx, XT má 8×xx a XTR 9×xx. Písmena před tímto kódem pouze značí typ komponentu (třmen, kotouč, klika, převodník,…).

                    A kde sám sebe vidíš dle použití kola?

                    0 0
                    • nerf  

                      Rád bych se viděl tam, kde jsem byl před těmi dvanácti lety, plus něco navíc. Tenkrát bych napsal, že jezdím 50% různé terény, zbytek asfalt. O dvanáct let starší napíšu, že na tom chci jezdit do práce/z práce (20km denně), občas s rodinou na výlet, a 1–2× týdně se ztratit někde na hodinku v lese zablbnout si v rámci mezí a zdraví. Vzhledem k tomu, že za těch posledních 10 let jsem najezdil tak 2000km celkem (a to je možná ještě moc), tak bych rád i rapidně navýšil nájezd.

                      0 0
      • Tom-T45  

        „80% po asfaltu a cyklostezkách, 10% polňačka, 10% v nenáročném terénu“ – takže gravel? :-)

        0 0
        • nerf  

          Tak ještě jednou (nešlo mi odeslat sáhodlouhý příspěvek a teď to musím celé psát znovu). Abych mohl nějak reagovat, musel jsem si nejdřív přečíst, co to ten gravel vlastně je. Je to na mě nějaké moc silniční. Horáka chápu jako kompromis mezi řekněme BMX (pardon, asi trochu oldschool představa) a silnicí. Prostě se s tím s nějakými omezeními dá jet obojí. Ale proč kompromis mezi silnicí a horákem? Řekl bych, že to bude asi pro lidi, kteří přesně vědí, proč chtějí takové kolo (gravel). Možná ty mnou uvedená procenta vyjížděk do různých terénů úplně nesedí. Ale ani opatrnou jízdu nějakou lesní pěšinkou divoké zvěře z kopce dolů si s tím gravelem představit nedokážu.

          0 0
          • scota  

            Před skoro 30 lety jsme na Favoritu jezdili po lese vlastně gravel ;-) Ale to byly gumy 32 mm dnes mají tak kolem 40–42 mm. BMX má pneu průměr pouze 20" pokud se nepletu to je jiná liga.

            0 0
            • nerf  

              Já favorita nikdy neměl. Jen to BMX. A pak dva horáky. Na starý kolena mi ruplo v bedně a chci dělat něco pro svý zdraví a kupovat dalšího horáka…

              0 0
    • Kiny  

      Zdravim,

      Vie niekto poradit ako velmi je citit pvne osy vs ryhlo upinaky na HT? Vyska/vaha je 193/93.

      Riesim ktory z 2 bikeov nizsie vziat, na rose by mali byt lepsie kolesa, ale na vacsine bikeov dnes vidat pevne osy. Je to naozaj citelny rozdiel v tuhosti, pre ktory sa oplati ist do slabsich komponentov inde?

      https://www.rosebikes.com/…-now-2671443?…

      https://www.kellysbike.com/…70-29-p57741

      vdaka

      0 0
      • scota  

        Tak vem Gate 90 a máš to vyřešené. SRAM 1×12, kola Mavic i lepší brzdy.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.