Hayes HFX-9 XC - poradí prosím někdo... ?

21 nepřečtených
  • Katcha

    Čauky všem! Chtěla bych Vás poprosti o radu s brzdama Hayes Nine – mám je na kole druhým rokem a od začátku řeším problém s tím, že brzdová páka má strašně dlouhej chod. Brzdy brzdily vždycky dobře, ale páku musím zmáčknout až skoro k řidítkům. Stavěcí šroub na páčce je už zašroubovanej na maximum. Když jsem se byla radit v servisech, vždycky mi řekli, že se s tím nedá nic dělat. Mám odvzdušňovací sadu, brzdy jsou čerstvě odvzdušněný a je to furt to samý. Na tom kole je najetý asi 1000 km, sjetýma destičkama to není,bylo to takový fakt od novýho kola. Na druhým kole mám XTčkový véčka a proti tomu je to naprosto luxusní, což mě štve. Není nějakej fígl v tom, že před odvzdušněním musím nějak natlačit ty prasátka v segmentu k sobě nebo tak něco? Neřešil prosím někdo tento problém? Prostě bych potřebovala dostat destičky blíž k sobě. Díky moc za každou radu. Katka

    0 0
    • Medviedok  

      existuju kotuce roznych hrubok? Ak ano, mozno tadial vedie cesta.

      0 0
    • Team6  

      mozná bý slo nárvát tám vic kápáliný. tzn. nezátlácovát prásátká do trmenu ále nechát je mirne povýstrcene á v tom stávu doplnit kápálinu. (nepise mi klásický á ý ták proto tákhle…)

      0 0
    • Katcha  

      Kapalina je čerstvě doplněná, po každém doplnění je to stejné. Prasátka nezastrčuju, spíš by mě zajímalo, jestli se dají naopak nějak povytáhnout ze třmenů k sobě.

      0 0
      • C-ampari  

        řešení by možná bylo vyndat kolo a brzdu „skousnout“ na něčem tenčím než je kotouč. Např dobíjecí kupon na mobil, kus plactu…

        Tím by se možná vyřesil kratší chod. Jen je pak možné, že ti muže trochu škrtat kotouč pokud není úplně rovný a vycentrovaný.

        0 0
    • ememem  

      hrubsi kotuc je uplna blbost, skus to co ti radia nizsie, vyber koleso trocha ich napumpuj tesnejsie k sebe a potom doltac kvapalinu. ak budu moc blizko ze ti tam koleso nepojde tak ich srobovakom trocha roztlac. trocha to pomoze ale zazrak to neni, oni su co sa tyka chodu dost nevyspytatelne. najlepsie riesenie je to co sama pises a co som nakoniec pouzil aj ja – XT.

      0 0
      • ROpa  

        Packa ma dlhy chod a brzda zabera az ked je packa skoro pri gripe… pritom ked zatlacis packu nadoraz je pevna nepruzi takze vzduch v systeme nemas a kvapaliny pises ze mas dost rovnako dosticky vravis ze su skoro nove a kotuc nie je zodraty… ak nepomahaju klasicke finty s vkladanim vizitiek a vyberanim kotuca tak mi vychadza uz len jedno… ze nemas packy a prasce z rovnakej brzdy lebo inac toto nastat nemoze.

        0 0
        • ememem  

          este je tam tak moznost ze je volako nie dobre umiestnena alebo volako dozmolena alebo proste nie je uplne presna ta „nadrzka“ v pake, taka gumova sranda ktora ak nepasuje do pakoveho telesa uplne presne tak sa moze pri stlaceni trocha deformovat a tym padom sa najprv zdeformuje co zozerie cast posunu paky a az potom brzdi. mne sa onehdy casom volako rozosrala upln, netusim ako pomohla vymena ale ked pise ze je to nova brzda tak neviem, snad len ta nepresnost alebo osadenie. mimochodom ta nadrzka ako nahradny diel je fest draha.

          0 0
    • Katcha  

      Páka i třmen je pochopitelně originál k sobě. Můj pocit je, že ty destičky mají mezi sebou moc velkou mezeru, což ale doplněním kapaliny nezměním – potřebuju ty destičky vytlačit nejprve k sobě a pak doplnit – zkusím tedy tu variantu vytáhnout kolo, vymačkat k sobě a doplnit, popř. pak zase zamáčknout podle potřeby. Vizitkové fígle jsou spíš na seřízení aby neškrtal kotouč a s tím já problém nemám, já mám spíš opačný, že ta vůle mezi destičkaqma a kotoučem je moc velká. Díky tedy za rady, zkusím  a uvidím, nevěděla jsem, jak dostat ty destičky ven.

      0 0
      • C-ampari  

        Brzda funguje přibližně tak, že se povysune o určitý kus dokud se o něco nezarazí a pak se o kus vrátí. Pokud nenarazí na odpor bude se vysouvat dál a dál až vypadne.  Tzn. že ať už se vysune třeba o 4 mm nebo jen 2 mm tak se vrátátí vždy stejně cca 1. Pokud mezi čelisti vsuneš něco tenčího než je kotouč, brzda se vysune víc, ale vrátí se o stejný kus jako předtím. Tj mezera mezi destičkama se zmenší a tudíž by se měl zmenšit i krok páky potřebný ke „skousnutí“ brzdy na kotouč. To by mělo být to co jsi myslela tím:

        „Prasátka nezastrčuju, spíš by mě zajímalo, jestli se dají naopak nějak povytáhnout ze třmenů k sobě.“

        0 0
        • MlokCZ  

          Jenže by to stejně fungovalo jen chvilku, jak by sjížděl destičky, tak by se postupně ta mezera zase zvětšovala.

          0 0
    • assassin  

      to ze odvzdusnovali je jasny, otazka je jestli se podarilo odvzdusnit je dobre. me se tak chovaji kdyz jsou zavzdusnene/malo kapaliny (utika mi kolem pistku, mam tam spatne tesneni)

      pred odvzdusnenim bych vysrouboval ten stelovaci sroub zpatky do vychozi polohy…

       
      0 0
      • Katcha  

        Myslíš tím vyšroubovat ho ven = přiblížit páku k řidítkům? Přemýšlela jsem nad tím, jestli to má něco společnýho když to odvzdušňuju s vyšroubovaným nebo zašroubovaným a nic jsem nevymyslela :-)  Jinak odvzdušněný jsou dobře – dělala jsem to sama a co si dělá člověk sám, s tím se drbe, ayb to bylo dobře, takže za odvzdušnění dám ruku do ohně :-)

        0 0
        • assassin  

          jj tak sem to myslel, me jak ubyva kapalina tak musim tu paku timhle stelovakem taky posouvat dal a dal, z principu funkce tech brzd k tomu nevidim duvod, ale je to tak.. proto bych to zkusil odvzdusnit s packou u riditka, to ze ji mas odsroubovanou dal muze delat to ze se packa zarazi"v nejzassi" poloze a nepusti tam jeste nejake to mnozstvi kapaliny ktere pak dela delsi chod…

          0 0
    • Vašur  

      Taky jsem měl tenhle problém a dostal jsem radu, která funguje. Vyndat destičky a stisknout brzdu tak, aby písty hodně vyjely ven (ale opatrně, aby se nevytlačily úplně) a pak je zatlačit zpátky (ale taky opatrně, aby se nevzpříčily). Takhle to několikrát opakovat, čili písty rozhejbat. Nakonec je zatlačím a nasadím destičky. Několikanásobným stisknutím se pak mezera vymezí a krok je zase perfektně malý. Musím to udělat tak 3× do roka. To tak odpovídá těm 1000km, jak píšeš ty.

      0 0
    • tom_777  

      kolega z práce měl stejný problém jako Ty. Po desítkách pokusů s odvzdušněním a destičkama objednal nový brzdy. Nejdřív vyměnil kotouč – a světe div se problém byl v kotouči. Protože byl kotouč křivý stále zatlačoval prasátka zpět – podobně jako když se mění destičky a je potřeba rozthnout prásátka něčím plochým.

      0 0
      • MlokCZ  

        Nevšimnout si, že mám tak křivý kotouč, aby dokázal roztahovat pístky za jízdy jen točením se kol, to je už docela maso.

        0 0
        • tom_777  

          203 kotouč na FR kole.

          Stalo se. Byl s tím v několika servisech.

          Teď má Avid Code. Hayesy někomu střelil za 15 kil.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.